الزام فروشندگان بازی‌های PS4 و Xbox One به نصب هولوگرام بازی‌های مجاز

آیا با این تصمیم بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای موافق هستید؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    133

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
upload_2017-1-14_22-4-6.png

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای اعلام کرد که فروشندگان بازی‌های PS4 و Xbox One باید برای فروش قانونی محصولات خود که از نظر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مشکلی ندارد درخواست هولوگرام کرده و آن را بر روی محصولات نصب نمایند.

خسرو کردمیهن رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای گفت: «اخیرا جلسه‌ای با مسئولان اتحادیه دستگاه‌های صوتی و تصویری درباره برخوردهای تندی که با برخی از فروشندگان بازی‌های کنسول‌ها شده بود، داشتیم که در این جلسه تلاش شد تا راهکاری برای این معضل اندیشیده شود. در این جلسه بنا شد تا برای پروانه‌دار شدن بازی‌هایی که محتوای نامناسبی ندارند، اما از مجاری غیرقانونی به دست فروشندگان و در نهایت مصرف‌کنندگان می‌رسد، راهکاری مد نظر قرار گیرد.»

وی خاطرنشان کرد با توجه به اینکه بسیاری از بازی‌ها از مراجع غیررسمی وارد بازار کشور می‌شوند باید تدابیری اندیشیده شود که تا فروشندگان از مراجع قانونی محصولات خود را تهیه و بازی‌های خود را پروانه دار کرده تا پلیس بتواند در بازرسی‌های خود از قانوی بودن بازی‌ها مطلع شود.

کردمیهن ادامه داد: «نیاد ملی ‌بازی‌های رایانه‌ای اعلام آمادگی کرده که به همه بازی‌های مجاز کنسول‌ها، هولوگرام داده شود تامشکلی برای متقاضیان به وجود نیاید. این هولوگرام‌ها تحت نظارت بنیاد روی بازی‌ها نصب خواهد شد و بعد از آن هیچ مشکلی برای فروشندگان در بازرسی‌ها، صورت نخواهد گرفت.»

هزینه نصب هولوگرام برای هر برچسب 200 تومان در نظر گرفته شده است.

منبع
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
متاسفانه این تصمیم تبعات خیلی بدی برای ما گیمرها داره. اول اینکه بازیها به دو دسته مجاز و غیر مجاز تقسیم میشن و اکثر عناوین تاپ و AAA توی دسته دوم قرار میگیرند. دوم اینکه تهیه این بازیها دشوار میشه و قیمتش افزایش پیدا میکنه. سوم اینکه خرید و فروششون توی سایتها عملا غیرممکن میشه. کلا داستانی میشه برای خودش.
 

Rezahajizadegan

کاربر سایت
Oct 1, 2005
2,578
موندم این کارا چه فایده ای داره، تهش خیلی هم سخت گیری کنن همه مجبور میشن به نسخه های دیجیتالی رو بیارن، جلوی اینو که دیگه به این راحتی ها نمیتونن بگیرن!
PSN رو شیلتر میکنن 8-|
چه گرفتاری شدیم از دست این اراذل برید دزدی و اختلاص هاتون رو بکنید دست از سرما بردارید عجبا. :Wallbash:
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
میان اولش این حرفا رو میزنن یک ماه اجرا میشه بعد به تاریخ میپیونده زیاد به این حرفا توجه نکنید هیچ اتفاقی نمیافته از این مدل شعار و حرف ها زیاد میزدن نسل قبلم جلوی اینترنت و ..همه محو میشن
اینا فقط نمادین واسه یکسری مغازه دارای تو دید هست یکسری هم که کلا یک مدت که اینا بیانیه میدن بازی ها رو 7 جا قایم میکنن
من یادمه 7-8 سال پیش گیر شدیدی به Gta Iv داده بودن همه جا رو قلع و قمع کرده بودن یکی از این مغازه دارا زیر کاشی قایم کرده بود بازی رو گفت بیا بگیر ...یادش بخیر الان که دیگه نسل ارتباطات و ..
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
دوستان زود قضاوت نکنید. ایندفعه ظاهرا شرایط یکم فرق داره. اتفاقا 90% بازی های AAA که به ذهنتون میرسه مجوز گرفتن و هولگرام گرفتن. حتی عنوانی مثل DOOM هم هولوگرام رسمی دریافت کرده! از یه دید به نظرم کار خوبی کردن و دیگه از شر قاچاق فروشا و اینا راحت میشیم و تقریبا بازار میتونه به یه ثباتی برسه و برای فروشنده ها هم خوب میشه چون دیگه با ترس از دست دادن مال و سرمایشون مواجه نیستن. (همین تابستون امسال کلی ضرر کردن ملت) قیمت دیسک ها هم خوب در نظر گرفته شده تا جایی که من این اواخر دیدم. توی خیل عظیم بازی هایی که دوستم برای مغازش خریده بود فقط چند عنوان اخیر خاص مثل FF XV بود که مجوز بهش نداده بودن. خیلی از بازی ها مثل TLG و BF1 و DOOM و ... همشون مجوز گرفته بودن. در کل مثل اینکه سخت گیری های مسخره یکم کمتر شده. حالا بازم برای قضاوت زوده و باید منتظر موند.
 

YAKUZA_2

کاربر سایت
Nov 3, 2008
1,387
قاچاقچی های رسمی بدنبال قاچاقچی های غیر رسمی! زمان PS2 همین برنامه رو یه طور دیگه اجرا کردن بعد بیخیالش شدن ' زمان PS3 هم همین برنامه ها بود دوباره بیخیالش شدن.اینم همون سرنوشت در انتظارشه.مسئله محتوای بازیها نیست محتوای جیبشونه که باید با رشوه پر بشه مثل بقیه دستگاههاشون.
 

hitman68

کاربر سایت
Sep 6, 2011
6,332
خدایش چندتا بی سواد گذاشتن واسه ما رئیس بعد هیچی هم از گیم حالیشون نیست میان میشینن میتینگ های چرت پرت آخرشم با این نتیجه هیا مسخره
بجای اینکه یه قدم درست بردارن همش سعی دارن مشکل ایجاد کنن
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,500
نام
mohammad
یه عده پیر پاتال و یخه بسته و کسی که کلا از تهران خارج نشده رو می زارن تو راس همینه دیگه
هرچند نمی دونم الان هم هست یا نه... ولی پنج -شیش سال پیش یادمه سر کنسول ها هم همچین برنامه رو پیاده می کردن به اسم گارانتی... مامور می رفت توپخونه دستگاه می دید می زد زیر جعبه.... برای همین بیشتر جعبه خالی دیگه می زاشتن... یه دوستی داشتیم اونجا می گفت از همینایی که به اسم گارانتی می فروشن خیلی از هدست هاشون رو برمی داشتن و تو جعبه نمی زاشتن...
 
  • Like
Reactions: pbgame

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,954
نام
محمد
فقط چند عنوان اخیر خاص مثل FF XV بود که مجوز بهش نداده بودن.
خسته نباشن. :| فاینال فانتزی از معدود بازی هایی هست که عملا چیز خاصی برای مجوز ندادن نداره. اینو ندن پس به چی میدن؟ اینطوری یعنی کلا rpg ها را نمیخوان مجوز بدن.:| چون بالاخره تو هر کدوم مواردی برای گیر دادن هست (منظورم خشونت نیست.)
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
یکی از احمقانه ترین قوانین بنیاد همینه. کلا بنیاد جناب کریمی یه شوخی غیرخنده دار با صنعت گیم ایرانه. تنها هم و غم بنیاد سانسور کردن گیم تو ایرانه. این هولوگرام و مجور هم هیچ تاثیری رو بازار نداره، فقط اینکه باعث میشه از این به بعد یه سری بازی به بهانه نداشتن مجوز گرون تر به فروش برسن. طبق تجربه و شناختی که از بنیاد وجود داره بعد از یه مدت بیخیالش میشن.

به هر صورت بنیاد نهادی نیست که حق داشته باشه برای گیمرها تعیین تکلیف کنه چی قانونیه چی قانونی نیست. ما هرچی دلمون بخواد بازی میکنیم. دارن صرفا خودشون رو مسخره میکنن.
 

sinart7

کاربر سایت
May 25, 2008
598
نام
بابک
بحث هولوگرام برای مجوز محتوایی بازی هستش یا تشخیص قاچاقی بودن یا نبودن؟

بازی های دست دوم که سلفون ندارن هولوگرامشون چطور مشخص میشه؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر