بازبینی عملکرد MSI GT73VR Titan در اجرای بازی DOOM

Gabit0

کاربر سایت
Aug 29, 2010
545
نام
گابريل
2.jpg
اجازه بدید اسم این بازی رو بازگشت بذاریم، چون DOOM با این نسخه به روزهای خوبش برگشته، بعد از DOOM II که خیلی خوب بود و DOOM 3 که خیلی خوب نبود، توی این نسخه قسمت های دوست داشتنی گذشته رو به همراه قسمت های دوست داشتنی جدید می بینیم. id وقتتون رو با قصه گویی و شرح دادن گذشته داستان و ... تلف نمی کنه و تقریبا از همون ثانیه اول شما رو وسط شیاطین رها میکنه تا از تکه پاره کردنشون لذت ببرید. داستان بازی هم که همون داستان همیشگیه، یک نفر یک دروازه ای رو به جهنم باز کرده و حالا شما باید تنهایی با تمام ارتش ابلیس دست و پنجه نرم کنید ولی بیاید کمی صادق باشیم، ما DOOM رو به خاطر گیم پلی سریع و پاشیدن خون به دیوارش دوست داریم نه داستانش. و تا جایی که به سریع بودن و پاشیدن خون به دیوار مربوط میشه، DOOM کارش رو خوب انجام داده. از سیستم کاور گرفتن و ریکاوری خون خبری نیست، فقط به این طرف و اون طرف رفتن و پیدا کردن Health Pack، همون سیستم قدیمی که خیلی دوستش داریم. یک سیستم گلوری کیل هم داره که وسط بکش بکش روح و روان آدم رو تازه می کنه، به این صورته که به دشمن هایی که می درخشن نزدیک میشی و دست و پاشون رو در میاری و توی چششون فرو میکنی، جایزه ش هم Health pack و بعضی وقتها هم گلوله ست، البته هرچی دشمن گنده تر باشه جایزه ش هم گنده تره.

اسلحه! چیزی که از تیکه پاره کردن شیاطین لذت بخش تره، تیکه پاره کردنشون با سلاح های خفنه. در مورد تنوع سلاح DOOM چیزی کم نداره و شما رو به اسلحه خاصی محدود نمیکنه و بهتون اجازه میده که اسباب بازیهاتون رو همه جا همراهتون داشته باشید، سلاح هاتون رو می تونید با دروید هایی که توی مسیر می بینید آپگرید کنید و ویژگی ها باحالی بهشون اضافه کنید که دشمنای کله گندتون رو توی یه چشم به هم زدن دود کنه، یهو میبینی یه کلت دوزاری با نگه داشتن کلیک راست یه گلوله انرژی شلیک میکنه که جماعتی رو میفرسته هوا، همین قابلیت های باحال هم باز قابلیت آپگرید شدن دارن، گذشته از اسلحه می تونید لباستون رو هم آپگرید کنید و اگه این هم براتون کافی نیست هر از چندگاهی می تونید یک سری گوی شیشه ای پیدا کنید که براتون از جهنم آپگرید میاره، این گوی ها انرژی های جهنمی هستند که میزان Health، مهمات یا آرمور شما رو آپگرید میکنه.

ویژگی باحالی که DOOM داره اینه که یک روند تکراری از دشمن ها رو براتون تکرار میکنه و یهو وسطش یه نره خری از ته جهنم براتون رو میکنه که موهاتون فر میخوره، و باید بگم هیچ لذتی بالاتر از تیکه پاره کردن این نره خرها نیست.
1.jpg
طراحی گرافیکی بازی هم قشنگه، بعضی جاها، مثلا توی فضاهای بسته ایستگاه فضایی کمی تکراری میشه ولی باز هم این گوشه و اون گوشه تیکه های چشم نوازی دیده میشه.

به نظر من چیزی که بازی کم داره، طراحی مراحله، مراحل بازی تقریبا کاملا شبیه هم هستن و یک روند مشخصی رو طی می کنن، انگار تیم سازنده اونقدر درگیر ساخت مکانیک ها و سلاح ها و شیاطین بودند که یادشون رفته از این طراحی ها حداکثر استفاده رو ببرند. DOOM یک بازی با مراحل تکراریه و اگه میخواید ازش خسته نشید هر بار یک یا دو مرحله رو بازی کنید و کمی استراحت کنید وگرنه زود ازش زده میشید.

من این بازی رو روی MSI GT73VR 6RF Titan اجرا کردم و خیلی راضی بودم. راستش اولش از بازی نا امید شدم چون حتی باعث نشد که فن لپ تاپ شروع به کار کنه ولی وقتی رزولوشنش رو از 1080 به 2160x3840 تغییر دادم هم بازی خیلی خوشگلتر شد و هم اینکه یه خرده تونستم به تایتان فشار بیارم و صدای فنش رو بشنوم. توی اجرای بازی کم و کاستی ندیدم. فریم ریت بازی هم که روی 60 فریم قفل هست و تغییری نداشت. برای یک بازی شوتر اون هم یک شوتر سریع مثل DOOM نیازه که سیستم خیلی روون باشه وگرنه سردرد، چشم درد، سرگیجه و مشکلات اینچنینی ایجاد میکنه؛ خوشبختانه تایتان اجازه نداد برای من از این مشکلات پیش بیاد. زیر کیبورد، جایی که دستم قرار داشت گرمایی حس نکردم، صدای لپ تاپ هم خیلی خوبه، می تونید بدون هدفون هم بازی کنید و بدون مشکل همه صداها رو با کیفیت قابل قبولی بشنوید. ولی به نظر من اگه میخواید واقعا از بازی لذت ببرید توی شب و توی اتاق تاریک و با هدفون با کیفیت بازی کنید. می تونید بک لایت کیبورد رو هم طوری تنطیم کنید که فقط سمت چپ کیبورد که دستتون قرار داره روشن باشه و راحت بتونید دکمه ها رو ببینید. خلاصه وقت رو تلف نکنید!

حتما نظرتون رو راجبه این بازی و این بازبینی بگید . . .


پ.ن: این مطلب با ذکر نام بازیسنتر در انجمن های پردیس گیم و گیمفا هم منتشر شده است.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر