به هر صورت هیچ کجا گفته نشده به اجبار مایکروسافت بازی شده OW، اما حتی اگه اجباری هم باشه این حق ناشر هست که به سازنده بگه چی بسازه. ND هم تو نسخه اول UC میخواست یه بازی فانتزی بسازه اما سونی مجبورشون کرد بیخیال بشن و بازی رو تبدیل به یه اکشن رئال کنن. طبیعی هست که وقتی ناشر پول میده انتظار داشته باشه چیزی که میخواد رو بسازن. و اگه PG نتونسته چیزی که مد نظر مایکروسافت هست رو در بیاره ضعف خودشونه نه مایکروسافت. در حال حاضر تقریبا دوره HnS های سنتی تموم شده. قبلا هم گفتم، حتی فکر میکنم بازی بعدی ایتسونو در صورتی که DMC5 باشه دیگه یه HnS محض نیست و یحتمل به همین سمت میره!
این دوتا ربطی به هم ندارن، اونجا مایکروسافت کلا یکی از استدیو خوب بازی سازی رو بست و یه IP محبوب قدیمی رو کشت، که قطعا نتیجه مدیریت غلط خود مایکرو بوده. وگرنه کار لاین هد به اینجا کشیده نمیشد! اما در مورد SB ساخت بازی رو کنسل کرده که 4 سال پورسه ساختش طول کشیده و به 2017 تاخیر خورده و نمایش هاش هم هیچ کدوم قابل قبول نبوده. در این مورد وقتی سازنده یکی دیگه هست و ناشر صرفا سرمایه گزار و صاحب IP کنسل کردن بازی در درجه اول و آخر به خود سازنده برمیگرده که نتونستن نظر مساعد ناشر رو جلب کنن. حتی اگه مایکرو فشار آورده SB تبدیل به یک ریسینگ بشه باز باید PG کارش رو درست انجام میداده. مایکروسافت هم مرض نداره که بی دلیل و صرفا برای ترول کردن خودش پول های هزینه شده رو آتیش بزنه و ساخت بازی رو متوقف! حتما یه ایرادی تو پروسه ساخت و نتیحه کار وجود داشته و علی رغم این تاخیر یک ساله هم رفع نشده که به این تصمیم رضایت دادن!
اتفاقا من برعکس دوستان از این کار مایکرو دفاع میکنم! یه ناشر خوب باید پرستیژ خودش رو حفظ کنه. تازه میگم ایکاش یه همچین مدیریتی سخت گیرانه ای رو برای Halo و GeoW اعمال میکرد! سونی هم همینجوریه! اول نسل به راحتی پروژه SM و استیگ آسموسن رو کنسل کرد رفت پی کارش! علی رغم اینکه طبق شایعات 100 میلیون دلار هزینه شده بوده براش!! وقتی دیدن بازی شبیه یه IP دیگه است (یحتمل Destiny) و تو فرصت های مجددی هم که دادن بهتر نشده کنسلش کردن رفت تا پرستیژ خودشون و SM نره زیر سوال! SB اگه قرار بود در روز عرضه همینی باشه که تو E3 نشون دادن شاید یه شکست تجاری مفتضحانه ای میشد.
-ضعف خودشونه! این دیگه تهش بود. یا باید اون چیزی که اینا می خوان بسازن یا ضعف دارن. مهم هم نیست که تخصص هر شرکتی تو یه کاریه، هر چی ناشر گفت باید ساخته باشه! شما میری شرکت که HnS به قول شما سنتی می سازه رو استخدام می کنی می گی یه چیز دیگه بساز. فکر کنم اگر قرار بود Bloodborne رو X1 بسازن چه قر هایی می اومدن خدا می دونه.
دوره HnS سنتی هم تموم شده؟ عجب. واسه همینه دارن Nier رو می سازن با Hell blade و با Niho و God of War جدید رو؟ جالب اینجاس همه اینا رو PS4 هم میان فقط!
-بازیی که به جایی رسیده بود قرار f2p بشه خیلی احتمالش بیشتر بود مشکل داشته تا این یکی. این داستان هم که بازیی که پروسه ساختش طول کشیده پیش نمایش خوب نداشته پس خوب نبوده هم اینقدر مثال نقض واسش هست که خدا می دونه. خیلی از بازی ها مشکل دارن و با سختی میان تو بازار من و شما یا نمی دونیم یا بعدا می فهمیم. مثال اخیرش Doom جدیده که چندین بار تغییر کرد، کلی طول کشید و کلی جو منفی بود روش. اشتباه هم شاخ و دم نداره، این که میگید مرض نداره آتیش بزنه به مالش هم هیچ شرکتی این مرض رو نداره ولی همیشه دیدیم اشنتباهات شرکت ها رو که واسشون گرون تموم شده. نیت خیر باعث نمیشه اشتباهات توجیح بشه والا! خیلی جاها وقتی میبینن بازی طرفدار داره می خیلی ها منتظرشن رو می دن به بازار نمیان کنسل کنن اونم بعد از اون همه مانور دادن روش. یه مثالش هم بازی Demon Souls هست که این یارو رییس PS بازی کرده بود و گفته بود این خیلی بازی آشغالیه ولی بازم نیومدن کنسل اش کنن دیدیم نتیجه اش چی شد. ته تهش هم بازی بازی متوسط یا بدی در میاد خوب اونم آخر دنیا نیست، این همه بازی بد یا ناامید کننده میان اینم بره بینشون.
-فعلا پرستیژاش رو برداره بذاره در کوزه آبش رو بخوره. خدا وکیلی اگر از خودم در بیارم ولی دقیقا فردای این خبر یکی از دوستم بهم Pm داد گفت می خوام x1 رو بذارم واسه فروش کدوم سایت بذارم؟ کلی هم جو منفی افتاده واسشون ملت ویدیو بازی های در راه سونی رو می ذارن کنار لیست بازی های انحصاری X1 و تاسف می خورن. وضعیت MS هم تو این نسل نشون میده هر اشتباه چقدر واسشون گرون داره تموم میشه. اون بازی های کنسل شده سونی رو هم میگی در مجهول بودشون همین بس که من اصلا اسمشون رو نشنیدم والا ولی این Scalebound کلی منتظرش بودم.
کلا هر چقدر جان بر کف دفاع کنیم از شیرین کاری MS این حقیقت رو قایم نمیکنه که این نسل گند زدن شدید. نسل قبل Sony افتضاح شروع کرد ولی ته نسل از نظر فروش رسید به 360 این نسل بعید می دونم نصف PS4 بتونه بفروشه کنسول X1. تو جیب منم نمیره این چیزا چون شکست یه شرکت به ضرر ما میشه بازار دست یکی می افته.
این اطمینان شما هم از فشار مایکرو دقیقا شبیه همون توهم هست و فکت نیست. مگه اینکه شما رابطه ای داخل pg داشته باشی که همچین نظریه ای صادر کنی. هرجا حرفی بوده خود کامیا گفته که این بازی آرزو من بوده و همچین چیزی.
پس فشاری نبوده. خیلی ساده روند بازی و ساختش مشکل ساز بوده در حدی که ترجیح دادن سه سال رو بریزن دور ولی ادامه ندن.
این توهمات که فشار آوردن که بشه rpg غربی اینا هم جایی نه گفته شده نه چیزی. اطمینان شما هم در حد همون توهمه اگه نظر بقیه هم اینجوریه به دید شما.
بدو توجه به لحن مودبانه شما، من هم از طرف خودم نظر دادم مثل بقیه نیومدم استناد کنم به 4 تا شایعه بعد نظر بدم حتی اون شایعه که گفتن کامیا مشکل روانی رو داشته بکشم وسط برای اثبات حرفی از خودم.
من کلمه توهم رو بکار نبردم تو حرفام شما ماشالا 3-4 بار تند تند گفتی توهم. با توجه به سابقه شرکت ها دارم نگاه می کنم وقتی توی ویکیپدیا بازی می نویسن برای اولین بار در تاریخ شکرت PG بازی قراره به جای تمرکز بر سیستم مبارزه و کمبو اینا بره توی حالت های بصری بازی تمرکز کنه من می گم یه جای کار مشکل داره حتما در خواست و فشار Ms بوده.