صحبت های هیدکی کامیا در مورد کنسل شدن Scalebound

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
ib7z_files-articles-3804612[d66c28e585afa5dd78aba1e1fab04130].jpg


شرکت مایکروسافت سال جدید را با کنسل کردن بازی Scalebound آغاز کرد، در این حین به نظر می آید که هیدکی کامیا کارگردان این بازی، که معمولا در توییتر پرهیاهو است، برخوردی بسیار آرام با این خبر دارد.
"واقعا از کسانی که که منتظر این بازی بودند عذر می خواهم."
"واقعا از این که در سال جدید خبری به این بدی برای شما بیاوردم متاسفم. همه کاری که می توانم انجام دهم این است که به شما قول بدهم به ساخت بازی های جذاب ادامه خواهم داد."
در توییتی دیگر، کامیا در مورد شایعه ای که در مورد مشکلات ساخت بازی گزارش شده بود عکس العمل نشان داد، به خصوص قسمتی که گفته بود او مجبور شده به علت مشکلات روانی از ساخت بازی برای مدتی کنار برود:
"و...مرخصی گرفتم برای مشکلات روانی؟ من؟! امکان ندارد!"
خود شرکت پلاتینوم هم اعلامیه ای کوتاه داد که طبق انتظار اطلاعات خاصی در آن دیده نشد:
"ما بسیار از اینکه نتیجه این کار به اینجا رسید ناراحتیم، به خصوص چون می دانیم تعداد زیادی از طرفداران ما منتظر این بازی بودند."
کامیا نیز نظر مشابهی داشت و سخنان خود را با توییتی امیدوارانه و گرم به پایان رساند:
"من بطور مضاعف کار می کنم تا مطمئن باشم در آینده شما طرفداران را ناامید نخواهم کرد، به همین دلیل امیدوارم در آینده به فکر ما باشید!"

Scalebound's director Hideki Kamiya comments on the Xbox game's cancellation
 
آخرین ویرایش:

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
به نظر میرسه کنسل کردن از طرف مایکروسافت بوده نه PG. از روی تویت هایی که این اواخر زدن اینطور برداشت میشه. حالا قضیه چی بوده، شاید هیچ وقت نگن.
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
به نظر میرسه کنسل کردن از طرف مایکروسافت بوده نه PG. از روی تویت هایی که این اواخر زدن اینطور برداشت میشه. حالا قضیه چی بوده، شاید هیچ وقت نگن.
در اینکه از سمت مایکروسافت بوده شکی نیست.
اما اینکه نزدیک 3 سال خرج بازی رو بدن
و یکسال فقط مونده باشه تا عرضه کنسل کنن، از دیوانگی و اینکه بگن "چه جالب واسه خنده کنسلش کنیم نبوده" :D
100% مشکل داشته که حاضر شدن هزینه سه سال رو دور بریزن ولی طبق چیزی که قرار بوده عرضه شه ادامه خرجش رو ندن و کنسل کنن. این یعنی مشکل کوچیک که نبوه هیچ، خیلی باید وضعیت بازی و روند ساختش افتضاح بوده باشه
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
در اینکه از سمت مایکروسافت بوده شکی نیست.
اما اینکه نزدیک 3 سال خرج بازی رو بدن
و یکسال فقط مونده باشه تا عرضه کنسل کنن، از دیوانگی و اینکه بگن "چه جالب واسه خنده کنسلش کنیم نبوده" :D
100% مشکل داشته که حاضر شدن هزینه سه سال رو دور بریزن ولی طبق چیزی که قرار بوده عرضه شه ادامه خرجش رو ندن و کنسل کنن. این یعنی مشکل کوچیک که نبوه هیچ، خیلی باید وضعیت بازی و روند ساختش افتضاح بوده باشه

دقیقا نظر منم همینه ولی اکثرا مخالفن. از اول گفتم فکر میکنم تفصیر PG هست نه مایکروسافت. SB قرار بوده بازی بزرگی باشه، 4 سال هم که پروسه ساختش بوده یعنی کاملا فرض مایکروسافت یه بازی پرخرج و بزرگ بوده. اما خیلی راحت PG نتونسته از پس کار بر بیاد و نتیجه انقدر بد بوده که مایکرو ترجیح داده کنسلش کنه.

اصلا SB قرار بود امسال بیاد و همینکه تاخیر خورد نشونه خوبی برای وضعیت بد ساختش هست. به انضمام نمایش فوق ضعیف تو E3. مایکرو به اندازه کافی پول داده بوده و قطعا پرستیژ خودشون و کنسول انقدری اهمیت داشته که تا جای ممکن تلاش کنن بازی منتشر بشه. قطعا با خودشون گفتم باز هزینه میکنیم، بازی ساخته میشه اما با کیفیت پایین و تهش یه شکست تجاری محض و ترول شدنه، پس همون بهتر که کنکل بشه. وگرنه مرض ندارن یه انحصاری دهن پر کن مثل SB که اسم کامیا پشتش هست رو الکی کنسل کنن!! اونم با این حساب که 4 سال هزینه کردن و سرمایه گزاری شده!!

حرف من اینه که سال قبل و پیش از نمایش E3 که خبری از کنسل شدن نبوده و PG با قدرت کارش رو میکرده. پس چرا بازی خوبی نساختن و SB انقدر ناامید ظاهر شد؟ همه منتظر یه اکشن فوق خفن بودن اما گیم پلی بازی کسی رو ارضا نکرد و اکثرا خوششون نیومد. باید قبول کرد PG این چند وقت افت محسوسی کرده و کل کارنامش شده یه سری بازی اقتباسی متوسط رو به ضعیف. عرضه ساخت یه انحصاری خفن رو ندارن!!
 

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
تو اوج این اتفاقات بازم یه عده ول کن نیستن. چرا واسه مثلا سونی از این چیزا پیش نمیاد؟ الان بازی Drawn to death سال 2014 معرفی شد، تازه امسال ازش خبر جدیدتر اومد بازی به اون کوچکی سه سال بعد تازه اومد تو لیست عرضه روی کنسول.
در مورد این بازی هم یه جوری هم دوستان میگن کیفیت نداشته انگار خودشون تستر بازی بودن...من مطمئنم فشار MS بوده که بازی رو از تخصص PG خارج کرد و تبدیل کرد به RPG و Open world و coop.
استودیویی که به جز دو تا بازی اونم تحت لیسانس و با تیم B خودش بازیهاش بدون استثنا در حد شاهکار بوده بهش شک میره ولی MS نه با اینکه ید طولایی تو بستن شرکت ها و کنسل کردن بازی ها داره. یه روزی من از کنسل شدن Fable نصفه نیمه دفاع کردم ولی این یکی دیگه نوبره والا.
کالا با این خل بازی هاش رسما بازار رو داد دست سونی، امسال بازی های سونی رو بذاری کنار MS از خجالت باید آب بشه والا. همه اینا هم به ضرر ما.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
در مورد این بازی هم یه جوری هم دوستان میگن کیفیت نداشته انگار خودشون تستر بازی بودن...من مطمئنم فشار MS بوده که بازی رو از تخصص PG خارج کرد و تبدیل کرد به RPG و Open world و coop.

خودت چی، مگه جزو تیم مدیریت مایکروسافت هستی!؟! قرار نیست هرکی نظر میده حتما اینسایدری چیزی باشه!

به هر صورت هیچ کجا گفته نشده به اجبار مایکروسافت بازی شده OW، اما حتی اگه اجباری هم باشه این حق ناشر هست که به سازنده بگه چی بسازه. ND هم تو نسخه اول UC میخواست یه بازی فانتزی بسازه اما سونی مجبورشون کرد بیخیال بشن و بازی رو تبدیل به یه اکشن رئال کنن. طبیعی هست که وقتی ناشر پول میده انتظار داشته باشه چیزی که میخواد رو بسازن. و اگه PG نتونسته چیزی که مد نظر مایکروسافت هست رو در بیاره ضعف خودشونه نه مایکروسافت. در حال حاضر تقریبا دوره HnS های سنتی تموم شده. قبلا هم گفتم، حتی فکر میکنم بازی بعدی ایتسونو در صورتی که DMC5 باشه دیگه یه HnS محض نیست و یحتمل به همین سمت میره!

یه روزی من از کنسل شدن Fable نصفه نیمه دفاع کردم ولی این یکی دیگه نوبره والا.

این دوتا ربطی به هم ندارن، اونجا مایکروسافت کلا یکی از استدیو خوب بازی سازی رو بست و یه IP محبوب قدیمی رو کشت، که قطعا نتیجه مدیریت غلط خود مایکرو بوده. وگرنه کار لاین هد به اینجا کشیده نمیشد! اما در مورد SB ساخت بازی رو کنسل کرده که 4 سال پورسه ساختش طول کشیده و به 2017 تاخیر خورده و نمایش هاش هم هیچ کدوم قابل قبول نبوده. در این مورد وقتی سازنده یکی دیگه هست و ناشر صرفا سرمایه گزار و صاحب IP کنسل کردن بازی در درجه اول و آخر به خود سازنده برمیگرده که نتونستن نظر مساعد ناشر رو جلب کنن. حتی اگه مایکرو فشار آورده SB تبدیل به یک ریسینگ بشه باز باید PG کارش رو درست انجام میداده. مایکروسافت هم مرض نداره که بی دلیل و صرفا برای ترول کردن خودش پول های هزینه شده رو آتیش بزنه و ساخت بازی رو متوقف! حتما یه ایرادی تو پروسه ساخت و نتیحه کار وجود داشته و علی رغم این تاخیر یک ساله هم رفع نشده که به این تصمیم رضایت دادن!

اتفاقا من برعکس دوستان از این کار مایکرو دفاع میکنم! یه ناشر خوب باید پرستیژ خودش رو حفظ کنه. تازه میگم ایکاش یه همچین مدیریتی سخت گیرانه ای رو برای Halo و GeoW اعمال میکرد! سونی هم همینجوریه! اول نسل به راحتی پروژه SM و استیگ آسموسن رو کنسل کرد رفت پی کارش! علی رغم اینکه طبق شایعات 100 میلیون دلار هزینه شده بوده براش!! وقتی دیدن بازی شبیه یه IP دیگه است (یحتمل Destiny) و تو فرصت های مجددی هم که دادن بهتر نشده کنسلش کردن رفت تا پرستیژ خودشون و SM نره زیر سوال! SB اگه قرار بود در روز عرضه همینی باشه که تو E3 نشون دادن شاید یه شکست تجاری مفتضحانه ای میشد.
 

ALBERT W3SKER

THE FATHER OF SURVIVAL HORROR
کاربر سایت
Dec 13, 2016
697
نام
بهزاد
صد در صد بخاطر مشکلات فنی کنسل شده پلاتینوم گیمز تمام بازی های که ساخنه با موتور داخلی خودشون بوده تجربه کار با انریل 4 و ساخت یه بازی که از نظر گرافیکی سطح بالا باشه ندارن
حتی تو ساخت متال گیر رینسینگ هم با اینکه کوجیماخیلی بهشون اصرار کرد که با فاکس انجین بسازن پلاتینوم گیمز قبول نکرد و با موتور داخلی خودشون ساخت که از نظر گرافیکی متوسط ب پایین بود و حرفی برا گفتن نداشت
کلا ژاپن حرفی برا گفتن نداره و بدجوری عقب افتادن از غرب

حالا چه گیری دادی به کوجیما و فاکس انجین?!

پلاتینوم گیمز در حال حاضر یکی از بهترین استدیوها است.

نبوغ و خلاقیت تو این نوابغ بیداد میکنه!

این گند بزرگ هم تقصیر مایکروسافته! چون چند وقت پیش ها هم کامیا تو توییتر گفته بود این عوضی ها چی میگن! (خطاب به مایکروسافت کبیر! )

در ضمن شما تو فروم بازی رایانه از دار و دسته ان مدیر سبز رنگ بودی و با سازنده های ژاپنی مشکل داری!

همین پلاتینوم پوز جناب بلیزنسکی را تو ساخت شوتر سوم شخص با ونکوییش زد. پس سعی نکن به خاطر یک اتفاق که مشخص نیست دقیقا چه اتفاقی افتاده بیاریشون پایین!
 

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
صد در صد بخاطر مشکلات فنی کنسل شده پلاتینوم گیمز تمام بازی های که ساخنه با موتور داخلی خودشون بوده تجربه کار با انریل 4 و ساخت یه بازی که از نظر گرافیکی سطح بالا باشه ندارن
حتی تو ساخت متال گیر رینسینگ هم با اینکه کوجیماخیلی بهشون اصرار کرد که با فاکس انجین بسازن پلاتینوم گیمز قبول نکرد و با موتور داخلی خودشون ساخت که از نظر گرافیکی متوسط ب پایین بود و حرفی برا گفتن نداشت
کلا ژاپن حرفی برا گفتن نداره و بدجوری عقب افتادن از غرب
آره واقعا,این Bloodborne و MGS V و The Last Guardian تو قلب لس آنجلس ساخته شدند
 

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
با اوردن این بازی که جمله منو تایید کردی:))
ده سال در حال ساخت بوده برای لانچ ps3 معرفی شد برای ps4 اومد
قضیه کوجیما و تیمش هم که جداس از خوبای ژاپنن ولی با یه گل بهار نمیشه
سازنده یاون سومی ها رو هم نمیشناسم بازیش رو هم انجام ندادم نظری هم ندارم:o)
من واقعا متوجه نمی شم چی داری می گی,Bloodborne که از دیدگاه خیلی ها بهترین بازی این نسل بوده(میازاکی هم یکی از بهترین کارگردان های ده سال اخیر است)
The Last Guardian را با تمام مشکلات که وجود داشت,با بودجه محدود و افراد کم,تیمش ۱۰ سال رویش کار کرد و الان هم تعداد زیادی جایزه برده
نینتندو هم این چند سال بازی های با کیفیت زیادی عرضه کرده
متوجه هستی که ژاپن یک کشور و غرب مجموعه زیادی از کشور های مختلف است؟
 
  • Like
Reactions: SPILL

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
تو حرفت اینه که میگی ژاپن پا ب پای غرب داره میاد و هیچ افتی نداشتن دیگه؟
ولی من اینو قبول ندارم دلیلشم حالا ممکن سلیقه ی شخصی خودم باشه ولی یه قسمتیش هم ب مساعل فنی و تکنیکی مربوط میشه دیگه اونو نمیشه سلیقه ی دونست باید مقایسه کرد
من این حرف را زدم چون گفتی ژاپن حرفی برای گفتن نداره,افت کردن ولی نه در حدی که حرفی برای گفتن نداشته باشند
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
تو اوج این اتفاقات بازم یه عده ول کن نیستن. چرا واسه مثلا سونی از این چیزا پیش نمیاد؟ الان بازی Drawn to death سال 2014 معرفی شد، تازه امسال ازش خبر جدیدتر اومد بازی به اون کوچکی سه سال بعد تازه اومد تو لیست عرضه روی کنسول.
در مورد این بازی هم یه جوری هم دوستان میگن کیفیت نداشته انگار خودشون تستر بازی بودن...من مطمئنم فشار MS بوده که بازی رو از تخصص PG خارج کرد و تبدیل کرد به RPG و Open world و coop.
استودیویی که به جز دو تا بازی اونم تحت لیسانس و با تیم B خودش بازیهاش بدون استثنا در حد شاهکار بوده بهش شک میره ولی MS نه با اینکه ید طولایی تو بستن شرکت ها و کنسل کردن بازی ها داره. یه روزی من از کنسل شدن Fable نصفه نیمه دفاع کردم ولی این یکی دیگه نوبره والا.
کالا با این خل بازی هاش رسما بازار رو داد دست سونی، امسال بازی های سونی رو بذاری کنار MS از خجالت باید آب بشه والا. همه اینا هم به ضرر ما.
این اطمینان شما هم از فشار مایکرو دقیقا شبیه همون توهم هست و فکت نیست‌. مگه اینکه شما رابطه ای داخل pg داشته باشی که همچین نظریه ای صادر کنی. هرجا حرفی بوده خود کامیا گفته که این بازی آرزو من بوده و همچین چیزی.
پس فشاری نبوده. خیلی ساده روند بازی و ساختش مشکل ساز بوده در حدی که ترجیح دادن سه سال رو بریزن دور ولی ادامه ندن.
این توهمات که فشار آوردن که بشه rpg غربی اینا هم جایی نه گفته شده نه چیزی. اطمینان شما هم در حد همون توهمه اگه نظر بقیه هم اینجوریه به دید شما.
 
  • Like
Reactions: Fratos

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
به هر صورت هیچ کجا گفته نشده به اجبار مایکروسافت بازی شده OW، اما حتی اگه اجباری هم باشه این حق ناشر هست که به سازنده بگه چی بسازه. ND هم تو نسخه اول UC میخواست یه بازی فانتزی بسازه اما سونی مجبورشون کرد بیخیال بشن و بازی رو تبدیل به یه اکشن رئال کنن. طبیعی هست که وقتی ناشر پول میده انتظار داشته باشه چیزی که میخواد رو بسازن. و اگه PG نتونسته چیزی که مد نظر مایکروسافت هست رو در بیاره ضعف خودشونه نه مایکروسافت. در حال حاضر تقریبا دوره HnS های سنتی تموم شده. قبلا هم گفتم، حتی فکر میکنم بازی بعدی ایتسونو در صورتی که DMC5 باشه دیگه یه HnS محض نیست و یحتمل به همین سمت میره!



این دوتا ربطی به هم ندارن، اونجا مایکروسافت کلا یکی از استدیو خوب بازی سازی رو بست و یه IP محبوب قدیمی رو کشت، که قطعا نتیجه مدیریت غلط خود مایکرو بوده. وگرنه کار لاین هد به اینجا کشیده نمیشد! اما در مورد SB ساخت بازی رو کنسل کرده که 4 سال پورسه ساختش طول کشیده و به 2017 تاخیر خورده و نمایش هاش هم هیچ کدوم قابل قبول نبوده. در این مورد وقتی سازنده یکی دیگه هست و ناشر صرفا سرمایه گزار و صاحب IP کنسل کردن بازی در درجه اول و آخر به خود سازنده برمیگرده که نتونستن نظر مساعد ناشر رو جلب کنن. حتی اگه مایکرو فشار آورده SB تبدیل به یک ریسینگ بشه باز باید PG کارش رو درست انجام میداده. مایکروسافت هم مرض نداره که بی دلیل و صرفا برای ترول کردن خودش پول های هزینه شده رو آتیش بزنه و ساخت بازی رو متوقف! حتما یه ایرادی تو پروسه ساخت و نتیحه کار وجود داشته و علی رغم این تاخیر یک ساله هم رفع نشده که به این تصمیم رضایت دادن!

اتفاقا من برعکس دوستان از این کار مایکرو دفاع میکنم! یه ناشر خوب باید پرستیژ خودش رو حفظ کنه. تازه میگم ایکاش یه همچین مدیریتی سخت گیرانه ای رو برای Halo و GeoW اعمال میکرد! سونی هم همینجوریه! اول نسل به راحتی پروژه SM و استیگ آسموسن رو کنسل کرد رفت پی کارش! علی رغم اینکه طبق شایعات 100 میلیون دلار هزینه شده بوده براش!! وقتی دیدن بازی شبیه یه IP دیگه است (یحتمل Destiny) و تو فرصت های مجددی هم که دادن بهتر نشده کنسلش کردن رفت تا پرستیژ خودشون و SM نره زیر سوال! SB اگه قرار بود در روز عرضه همینی باشه که تو E3 نشون دادن شاید یه شکست تجاری مفتضحانه ای میشد.

-ضعف خودشونه! این دیگه تهش بود. یا باید اون چیزی که اینا می خوان بسازن یا ضعف دارن. مهم هم نیست که تخصص هر شرکتی تو یه کاریه، هر چی ناشر گفت باید ساخته باشه! شما میری شرکت که HnS به قول شما سنتی می سازه رو استخدام می کنی می گی یه چیز دیگه بساز. فکر کنم اگر قرار بود Bloodborne رو X1 بسازن چه قر هایی می اومدن خدا می دونه.
دوره HnS سنتی هم تموم شده؟ عجب. واسه همینه دارن Nier رو می سازن با Hell blade و با Niho و God of War جدید رو؟ جالب اینجاس همه اینا رو PS4 هم میان فقط!

-بازیی که به جایی رسیده بود قرار f2p بشه خیلی احتمالش بیشتر بود مشکل داشته تا این یکی. این داستان هم که بازیی که پروسه ساختش طول کشیده پیش نمایش خوب نداشته پس خوب نبوده هم اینقدر مثال نقض واسش هست که خدا می دونه. خیلی از بازی ها مشکل دارن و با سختی میان تو بازار من و شما یا نمی دونیم یا بعدا می فهمیم. مثال اخیرش Doom جدیده که چندین بار تغییر کرد، کلی طول کشید و کلی جو منفی بود روش. اشتباه هم شاخ و دم نداره، این که میگید مرض نداره آتیش بزنه به مالش هم هیچ شرکتی این مرض رو نداره ولی همیشه دیدیم اشنتباهات شرکت ها رو که واسشون گرون تموم شده. نیت خیر باعث نمیشه اشتباهات توجیح بشه والا! خیلی جاها وقتی میبینن بازی طرفدار داره می خیلی ها منتظرشن رو می دن به بازار نمیان کنسل کنن اونم بعد از اون همه مانور دادن روش. یه مثالش هم بازی Demon Souls هست که این یارو رییس PS بازی کرده بود و گفته بود این خیلی بازی آشغالیه ولی بازم نیومدن کنسل اش کنن دیدیم نتیجه اش چی شد. ته تهش هم بازی بازی متوسط یا بدی در میاد خوب اونم آخر دنیا نیست، این همه بازی بد یا ناامید کننده میان اینم بره بینشون.

-فعلا پرستیژاش رو برداره بذاره در کوزه آبش رو بخوره. خدا وکیلی اگر از خودم در بیارم ولی دقیقا فردای این خبر یکی از دوستم بهم Pm داد گفت می خوام x1 رو بذارم واسه فروش کدوم سایت بذارم؟ کلی هم جو منفی افتاده واسشون ملت ویدیو بازی های در راه سونی رو می ذارن کنار لیست بازی های انحصاری X1 و تاسف می خورن. وضعیت MS هم تو این نسل نشون میده هر اشتباه چقدر واسشون گرون داره تموم میشه. اون بازی های کنسل شده سونی رو هم میگی در مجهول بودشون همین بس که من اصلا اسمشون رو نشنیدم والا ولی این Scalebound کلی منتظرش بودم.
کلا هر چقدر جان بر کف دفاع کنیم از شیرین کاری MS این حقیقت رو قایم نمیکنه که این نسل گند زدن شدید. نسل قبل Sony افتضاح شروع کرد ولی ته نسل از نظر فروش رسید به 360 این نسل بعید می دونم نصف PS4 بتونه بفروشه کنسول X1. تو جیب منم نمیره این چیزا چون شکست یه شرکت به ضرر ما میشه بازار دست یکی می افته.

این اطمینان شما هم از فشار مایکرو دقیقا شبیه همون توهم هست و فکت نیست‌. مگه اینکه شما رابطه ای داخل pg داشته باشی که همچین نظریه ای صادر کنی. هرجا حرفی بوده خود کامیا گفته که این بازی آرزو من بوده و همچین چیزی.
پس فشاری نبوده. خیلی ساده روند بازی و ساختش مشکل ساز بوده در حدی که ترجیح دادن سه سال رو بریزن دور ولی ادامه ندن.
این توهمات که فشار آوردن که بشه rpg غربی اینا هم جایی نه گفته شده نه چیزی. اطمینان شما هم در حد همون توهمه اگه نظر بقیه هم اینجوریه به دید شما.
بدو توجه به لحن مودبانه شما، من هم از طرف خودم نظر دادم مثل بقیه نیومدم استناد کنم به 4 تا شایعه بعد نظر بدم حتی اون شایعه که گفتن کامیا مشکل روانی رو داشته بکشم وسط برای اثبات حرفی از خودم.
من کلمه توهم رو بکار نبردم تو حرفام شما ماشالا 3-4 بار تند تند گفتی توهم. با توجه به سابقه شرکت ها دارم نگاه می کنم وقتی توی ویکیپدیا بازی می نویسن برای اولین بار در تاریخ شکرت PG بازی قراره به جای تمرکز بر سیستم مبارزه و کمبو اینا بره توی حالت های بصری بازی تمرکز کنه من می گم یه جای کار مشکل داره حتما در خواست و فشار Ms بوده.
 
آخرین ویرایش:

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
ماكروسافت با گندي كه سره معرفي xb1 زِد مجبور شد هركاري بكنه هر پولي رو خرج كنه تا وجهه برند خرابتر نشه.
استاد كاميا بعد ٤ سال با سرمايه تمام نشدنيه ماكروسافت نتونسته يه پروژه رو جم كنه فقط بي كفايتيش رو ميرسونه.
ميگم وضعيت مراحل توسعه از the last guardian بدتر نبوده كه!.



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,588
نام
mohammad
ماكروسافت با گندي كه سره معرفي xb1 زِد مجبور شد هركاري بكنه هر پولي رو خرج كنه تا وجهه برند خرابتر نشه.
استاد كاميا بعد ٤ سال با سرمايه تمام نشدنيه ماكروسافت نتونسته يه پروژه رو جم كنه فقط بي كفايتيش رو ميرسونه.
ميگم وضعيت مراحل توسعه از the last guardian بدتر نبوده كه!.



Sent from my iPhone using Tapatalk
این سرمایه تمام نشدنی ماکرو درسته... ولی توجه نمی کنید مقدار بودجه ای که یک کمپانی برای قسمت های مختلفش قرار میده... اصلا یکسان نیست...
مطمئنا خرجی که مایکی میکنه برای ایکس باکس کمتر از رقیبشه...
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر