دیوید کیج ، بازیسازی متفاوت

ALBERT W3SKER

THE FATHER OF SURVIVAL HORROR
کاربر سایت
Dec 13, 2016
697
نام
بهزاد
2xyd_david_cage.jpg


در میان کارگردانان صنعت بازی افرادی هستند که از انان به عنوان کارگردانان مولف یاد می شود. این افراد دارای اگاهی ، هوش و استعداد خدادادی در زمینه بازی سازی هستند و با توانایی های خود سبک های نوینی را در مبحث بازی سازی تالیف کرده اند.به گونه ای که سبک بازی سازی ها ان ها به عنوان یک الگو مورد استفاده دیگران قرار میگیرد. یکی از کارگردانان مولف و موفق صنعت بازی بی شک دیوید کیج است.دیوید دی گروتلا ملقب به دیوید کیج 9 جون 1969 در MULHOUSE فرانسه متولد شد.او در ابتدا در زمینه ساخت موسیقی فعالیت میکرد و در سال 1993 شرکت TOTEM INTERACTIVE را راه انداخت و مشغول ساخت موسیقی برای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی شد.

x349_header.jpg


او بعدها وارد عرصه ساخت موسیقی بازی های رایانه ای شد و در سال 1995 اهنگسازی چند بازی رایانه ای را بر عهده گرفت. در همان دوران بود که او علاقه خود به بازی های رایانه ای را کشف کرد.او که علاقه بسیاری به ساخت بازی های رایانه ای پیدا کرده بود در سال 1997 شرکت QUANTIC DREAM را تاسیس و در سال 1999 با ساخت بازی OMIKORN : THE NOMAD SOUL برای پلتفرم PC موفقیت های بی نظیری را کسب کرد.چیزی که در ان زمان بازی را از دیگر بازی های هم سبک متمایز میکرد نوع روایت داستانی جذاب بازی بود که بسیاری را به تحسین دیوید کیج واداشت. علی رغم واکنش های خوب منتقدان به بازی ، عنوان OMIKORN : THE NOMAD SOUL فروش خوبی نکرد و تنها 700000 هزار نسخه فروش کرد.


6rv0_1_fahrenheit_indigo_prophecy_remastered.jpg


کیج در سال 2005 و با ساخت شاهکاری به اسم FAHRENHEIT روال بازی های ماحراجویی را تغییر داد.یکی از اثار شاخص و ماندگار سبک مجراجویی است.برای اولین بار بازیباز در موقعیت های مختلفی قرار میگرفت که میتوانست به کل خط زندگی او را تغییر دهد.روایت داستانی منحصر به فرد ، وجود احساس در شخصیت ها ، سبک بسیار جالب کنترل و حرکت های MOTION CAPTURE شده ، وجود QUICK TIME EVENT به عنوان یک ضرورت و دیالوگ های تاثیر گذار در بازی باعث شدند فارنهایت به اثری شاخص و محبوب در بین بازیبازها تبدیل شود.این تغییرات گسترده در سبک ماجراجویی مسلما برای هر فردی قابل هضم نبود.زیرا باعث میشد استانداردهای رایج سبک شکسته شود.در نقطه ی مقابل کسانی که تشنه تغییر بودند ان چنان حیرت زده شدند که این بازی را یک انقلاب در صنعت بازی ها نامیدند.بعد از عرضه ی این بازی دیوید کیج به نامی شناخته شده در صنعت بازی تبدیل شد و بازیبازها متظر ساخت اثار بعدی این بازیساز بزرگ شدند.


jjp3_heavy-rain.png


بعد از موفقیت بزرگ ، کیج شاهکار دیگری را در سل 2010 عرضه کرد.عنوان HEAVY RAIN با ارایه ی ازادی عمل و حق انتخاب بی نظیر ، داستانی تاثیر گذار و هیجان انگیز ، شخصیت پردازی فوق العاده و تجربه ی سمعی و بصری بی نظیر تبدیل به یکی از عناوین شاخص نسل هفتم بازی های رایانه ای شد.فروش بیش از دو میلیون نسخه و کسب جوایزی نظیر بهترین داستان از مراسم بفتا موفقیت های این بازی را تکمیل کرد.هوی رین اثری بود که در هر دهه ، در هر نسل از بازی ها تنها یک بار یا دو بار مشابه ان دیده میشود.اگر به دنبال تجربه ای ناب و بی نظیر و هیجانی مدهوش کننده و خاطره ای هستید که تا اخر عمر همراه داشته باشد چترتان را کنار بیاندازید و به زیر باران بیاید تا ان را با همه ی وجود تجربه کنید!

k37x_beyondtwosouls_wallpaper.jpg


بعد از ساخت دو شاهکار پی در پی کیج در سال 2013 عنوان BEYOND TWO SOULS را ساخت.اگر چه عنوان BEYOND TWO SOULS نتوانست همانند دو اثر قبلی کیج ( فارنهایت و هوی رین) بدرخشد اما باز هم یک اثر ویژه و ساختار شکن دیگر از کیج شاهد بودیم.گرافیک فوق العاده ، صداگذاری عالی و موسیقی متن های زیبا ، داستان بکر و تنوع در شیوه روایت داستان بازی را به یک اثر شاخص دیگر در کارنامه ی کیج تبدیل کرد.دیوید کیج در حال حاضر مشغول ساخت عنوان detroit become human است که قرار است به صورت انحصاری بر روی پلتفرم PS4 متتشر شود.

cepx_detroit.jpg



* دیوید کیج با ساخت اثاری زیبا و جریان سازی نظیر هوی رین و فارنهایت پایه ریز سبکی شد که محوریت ان بر سینمایی بودن استوار است.ژانر درام تعاملی با اثار کیج به اوج رسید و به نظر میرسد طی سال های اینده تنها خود اوست که میتواند اثار ماندگار و شاخص در این سبک بسازد.*



نویسنده

بهزاد کریمی
 
آخرین ویرایش:

bezad

کاربر سایت
Mar 11, 2007
1,150
نام
بهزاد
دیوید کیج واقعا بازیساز عالی هست و بازیهای خیلی خوبی هم ساخته. من با معرفی هوی رین باهاش آشنا شدم و قبل از عرضش فارنهایت رو بازی کردم و خیلی ازش خوشم اومد، بعدشم هوی رین اومد و برام تبدیل به یکی از بهترین بازیهام شد و شدیدا دوستش دارم و باهاش خاطره دارم.

ولی در کل من ازش انتظارات بیشتری توی بیاند داشتم، با اینکه بازی خوبیه و دوبار هم تمومش کردم (یکبار روی PS3 یکبار هم با ورژن ادیت جدیدش روی PS4) اما هوی رین و فارنهایت یک چیز دیگه بودن برای من.

دیترویت تا الان برای من جالب بوده و ازش خوشم اومده، مخصوصا اینکه بازی یکم تم کاراگاهی جنایی هم داره و کلا دیوید کیج با چنین داستانهایی بیشتر آشناست و بهتر میسازشون (فارنهایت، هوی رین) هر دو کاراگاهی جنایی هستن و نشون میده دیوید کیج تخصصش توی چنین چیزهایی هست. در کل امیدوارم دیترویت بازی خوبی بشه، چون واقعا پتانسیل خوب شدن رو داره.
 
  • Like
Reactions: ALBERT W3SKER

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,731
نام
علی
شخصا عاشق کارای دیوید کیج هستم , داستان و شخصیت پردازی و موسیقی برام خیلی مهمه که در بازی های کیج فوق العاده کار میشن
هوی رین یکی از خاص ترین تجربه های عمرم بود احساسی که باره اول تجربه بازی داشتم یادم نمیره ، از بیوند هم فوق العاده لذت بردم عالی بود شدیدا منتظره دترویدم
 
  • Like
Reactions: ALBERT W3SKER

NINJѦ

Kill em With Kindness
کاربر فعال
Jul 11, 2008
3,337
نام
رضـا
ایول بهزاد =D>

جدای تمام خصوصیات بازیهای دیوید اصلی ترین نکته ای که از بازیهاش بشدت تو ذهنم نقش بسته ، بازی با احساسات گیمر تو بازیهاش هست :x
تا جایی که باتمام اتفاقات غمناک و شاد کاملا همزاد پنداری میکردم و بشدن احساسات گیمر رو درگیر میکرد
 
  • Like
Reactions: ALBERT W3SKER

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,965
نام
محمد
دیوید کیج به معنای واقعی یه بازیساز مولفه. حتی ضعیف ترین بازی هاش هم حرف هایی برای گفتن دارن. به شخصه از بیاند و هوی رین به شدت لذت بردم. حالا هم که دیترویت داره میاد و مسلما حرف هایی برای گفتن خواهد داشت. :x
 

Argada

کاربر سایت
Jan 25, 2013
708
نام
محمد رضا
باور کنید هنوز رو کامپیوترم فارنهایت رو دارم! اصلا یه بخشی از دنیای گیم من هست... بقیه که دیگی هیچی...
بزرگترین انحصاری پلی استیشن از نظر من همین بازیهای دیوید کیج هستند... Heavy Rain رو ادم بازی می کنه کلا زندگی رو می زاره کنار... جذابیت رو باید در این بازی جستجو کرد.
 

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
1,433
نام
رضا چشمی
ممنون بهزاد جان

کیج می تونه با دیترویت صنعت بازی رو متحول کنه به شرط این که تغییرات مثبتی تو بازی ایجاد کنه و از کلیشه های نسخه های قبلی دست بکشه..هر سه بازی قبلی استاد عالی بودن اما به نظرم کمی تغییر لازمه
 
  • Like
Reactions: ALBERT W3SKER

ALBERT W3SKER

THE FATHER OF SURVIVAL HORROR
کاربر سایت
Dec 13, 2016
697
نام
بهزاد
ممنون بهزاد جان

کیج می تونه با دیترویت صنعت بازی رو متحول کنه به شرط این که تغییرات مثبتی تو بازی ایجاد کنه و از کلیشه های نسخه های قبلی دست بکشه..هر سه بازی قبلی استاد عالی بودن اما به نظرم کمی تغییر لازمه

موافقم رضا جان. به شدت منتظر بازیش هستم. اما تغییر تو چه زمینه ای? گیم پلی که تغییری نمیکنه. اصلا نباید تغییر کنه. چون این بهترین گیم پلی برای اثار کیج است.
 

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
1,433
نام
رضا چشمی
موافقم رضا جان. به شدت منتظر بازیش هستم. اما تغییر تو چه زمینه ای? گیم پلی که تغییری نمیکنه. اصلا نباید تغییر کنه. چون این بهترین گیم پلی برای اثار کیج است.
مسئله اینه که در بخش گیم پلی به شدت تکرار دیده می شه درسته که این مدل بازی برای خودش یه سبکه اما بدون تغییر بودن سبک گیم پلی می تونه ارزش بازی رو پائین بیاره به همین دلیل می گم که نیاز به کمی تغییر هست.
 
  • Like
Reactions: ALBERT W3SKER

ALBERT W3SKER

THE FATHER OF SURVIVAL HORROR
کاربر سایت
Dec 13, 2016
697
نام
بهزاد
مسئله اینه که در بخش گیم پلی به شدت تکرار دیده می شه درسته که این مدل بازی برای خودش یه سبکه اما بدون تغییر بودن سبک گیم پلی می تونه ارزش بازی رو پائین بیاره به همین دلیل می گم که نیاز به کمی تغییر هست.

اره موافقم.باید سعی کنه یک تغیراتی را در کالبد گیم پلی بده.وگرنه دوباره مثل بیاند نمره کم میکنند.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر