VGLeaks: سی سالگی Final Fantasy را جشن بگیرید!

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
0-678x350.jpg

طبق اسناد منتشر شده از جانب VGLeaks، کمپانی Square Enix برنامه بلندبالایی برای 30 اُمین سالگرد سری محبوب Final Fantasy دارد:

- برای جشن تولد این سری، 2 عنوان FF VII Remakes Episode I و FF XII The Zodiac Age در 2017 منتشر خواهند شد.

- عرضه Final Fantasy XIII Trilogy بر روی کنسول PS4 شامل هر 3 عنوان در این سری بر روی دیسک ها جداگانه با قابلیت 1080p و نرخ فریم 60.

- عرضه Final Fantasy 30th Anniversary شامل عناوین کلاسیک این سری:


FF I, II, III, IV, V, VI, VII, VIII, IX

بر روی PS4 و PS Vita بر روی یک دیسک. FF I - IV شامل نسخه قدیمی و نسخه بهبود یافته خواهند بود. FF VII - IX تنها شامل نسخه بهبود یافته خواهند بود. نسخه NES دو عنوان FF II و FF III برای اولین بار و به صورت رسمی شامل زبان انگلیسی کامل خواهند بود. عناوین بر پایه نسخه های ژاپنی خواهند بود لذا بازیکنان قادر به دسترسی به محتوای حذف شده به دلیل عرضه در سایر نقاط دنیا را نیز خواهند داشت. سانسور گرافیکی در برخی از این عناوین بر دلیل عرضه در خارج از ژاپن همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند. این کالکشن یک گالری هنری داخلی و منوی تست صدا نیز خواهد داشت که می‌توان موسیقی های عناوین را از طریق آن اجرا کرد.

این کالکشن فقط شامل عناوین شماره دار و اصلی خواهد بود.

3 نسخه از این کالکشن موجود خواهد شد:

Regular Version: شامل بازی ها و پوستر

Collector Edition: شامل بازی، پوستر، آرت بود، جاسوییچی 8 بیتی Black Mage، عروسک مخملی Chocobo و 2 دیسک شامل موسیقی های انتخابی Nobuo Uematsu

Crystal Complete Edition:

شامل:

بازی ها:

FF I - IX,
FF X/X-2 HD,
FF XII The Zodiac Age,
FF XIII Trilogy,
FF XV + All DLCs,
FF XIV A Realm Reborn + All Expansions + 3 Month subscription
Special Items For FF XI Mobile
FF XIV


آیتم های فیزیکی:

شامل:

دیسک های موسیقی،
گردنبند کریستالی،
FF VII Advent Children,
Kingsglaive: FF XV
Brotherhood: FF XV

همگی در جعبه ایلوکس مزیّن به لوگوی Final Fantasy

- Season Pass

inal Fantasy I, Final Fantasy II, Final Fantasy XII: The Zodiac Age, Final Fantasy Tactics: The War of the Lions و Chrono Trigger که تا پایان سال 2017 بر روی Steam منتشر خواهند شد.

FF VII Remake و FF XV اوایل - اواسط 2018 بر روی PC منتشر خواهند شد.

منبع
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
امیدوارم یه همچین چیزی در کار باشه و به شایعه ختم نشه.واقعا بهترین ایده و هدیه به فن هاست. هم قدیمی ها تجدید خاطره می کنند، هم جدید تر ها به کل محتوای سری دسترسی پیدا می کنند. سیر صعودی و نزولی سری هم و افت و برتری نسخه ها هم کاملا معلوم میشه.تنها بدیش اینه که خبری از اسپین اف ها و بازی های فرعی نیست.:/ مثلا کرایسیس کور یا نوحه سربروس را خودم خیلی دوست دارم بازی کنم.کاش حذاقل تایپ ۰ را هم بگذارن که تمام بازی های fnc باشن.خوشحالم که تکتیکس هم هست .خیلی تعریفش را شنیدم.
کریستال کامپلیت ادیشن ایده واقعا عالی هست و از همین الان باید بریم تو فکر پول کنار گذاشتن براش.البته امیدوارم مثل کالکتور xv لیمیتد ادیشن نباشه و اون مشکلات تموم شدنش تو یه ساعت و بعد هم قیمت های نجومیش تو ای بی و... پیش نیاد.
امیدوارم یه دستی هم به گرافیک اسفناک LR بکشن. :|
.....
در مورد ریمیک، واقعا آنقدر که به نظر میاد جای نگرانی نداره. طولانی شدن زمان ساخت 15 به این معنی نیست که الزاما ریمیک هم باید هر قسمتش 5 سال طول بکشه.
15 شرایطش خاص بود. ایده های گیمپلیش کاملا نو بودن و باید با دقت روش کار می کردن،2-3بار انجینش را عوض کردن .بعد اون همه سر و کله زدن با سخفت افزار ps3،کلا بلتفرم ها را تغییر دادن.
خود لومینوس ابتیمایز نبود.کلی طرح داستان را عوض کردن و...

ریمیک هیچکدوم از این مشکلات را نداره.پلات کلیش معلومه.انجینش کاملا بهینست.کاملا معلومه که ساید کوپست های مهم چیان.کل بخش داستانش(چه اصلی و چه داستان های فرعیش) کاملا معلومن و فقط یه rewrite نیاز دارن که بروز بشن.کاملا معلومه که بازی کدوم قسمت هاش خطیه،کجا جهان بازه،کوئست ها چیه و...
در واقه بخش تئوریکال قضیه عملا امادست و نیاز به کار و وقت گذاشتن خیلی زیادی نداره.می مونه پیاده سازی که اونم اگه نفرات کافی داشته باشن،خیلی طول نمی کشه.فقط می مونه گیمپلی که اونم خود نومورا بالا سرشه و علاوه بر اون از ۱۵ هم درس گرفتن.
یه نکته هم که هست اینه که بازی انحصاریه.این خودش به سریع تر شدن روند ساخت خیلی کمک می کنه.از اون طرف ماکان میگه یک سوم اول ۷ خطیه.همین خیلی به سریع شدن روند ساخت کمک می کنه.نهایتش محیط ها را نسبتا باز طراحی می کنند.درضمن بخش اول از سه گانه ۷ هست و انتظار تو اوج بودن را کسی نداره.نومورا همین که بتونه یه چیز ابرومندانه تحویل بده(که صد در صد هم می تونه) کافیه.
خلاصه اینکه با اینکه ریمیک بروژه بزرگیه،اما نباید ازش غول ساخت.کسی هم که پشت پروژه هست،ادم خیلی بزرگیه.
مقایسه با 15 هم کار اشتباهیه.چون سر راه 15 خیلی از مسائل و مشکلات بود که باعث این همه تاخیرش شد و اخر هم بهش ضربه زد.اما ریمیک هیچ کدوم از این مشکلات را نداره.
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,592
نام
mohammad
امیدوارم یه همچین چیزی در کار باشه و به شایعه ختم نشه.واقعا بهترین ایده و هدیه به فن هاست. هم قدیمی ها تجدید خاطره می کنند، هم جدید تر ها به کل محتوای سری دسترسی پیدا می کنند. سیر صعودی و نزولی سری هم و افت و برتری نسخه ها هم کاملا معلوم میشه.تنها بدیش اینه که خبری از اسپین اف ها و بازی های فرعی نیست.:/ مثلا کرایسیس کور یا نوحه سربروس را خودم خیلی دوست دارم بازی کنم.کاش حذاقل تایپ ۰ را هم بگذارن که تمام بازی های fnc باشن.خوشحالم که تکتیکس هم هست .خیلی تعریفش را شنیدم.
کریستال کامپلیت ادیشن ایده واقعا عالی هست و از همین الان باید بریم تو فکر پول کنار گذاشتن براش.البته امیدوارم مثل کالکتور xv لیمیتد ادیشن نباشه و اون مشکلات تموم شدنش تو یه ساعت و بعد هم قیمت های نجومیش تو ای بی و... پیش نیاد.
امیدوارم یه دستی هم به گرافیک اسفناک LR بکشن. :|
.....
در مورد ریمیک، واقعا آنقدر که به نظر میاد جای نگرانی نداره. طولانی شدن زمان ساخت 15 به این معنی نیست که الزاما ریمیک هم باید هر قسمتش 5 سال طول بکشه.
15 شرایطش خاص بود. ایده های گیمپلیش کاملا نو بودن و باید با دقت روش کار می کردن،2-3بار انجینش را عوض کردن .بعد اون همه سر و کله زدن با سخفت افزار ps3،کلا بلتفرم ها را تغییر دادن.
خود لومینوس ابتیمایز نبود.کلی طرح داستان را عوض کردن و...

ریمیک هیچکدوم از این مشکلات را نداره.پلات کلیش معلومه.انجینش کاملا بهینست.کاملا معلومه که ساید کوپست های مهم چیان.کل بخش داستانش(چه اصلی و چه داستان های فرعیش) کاملا معلومن و فقط یه rewrite نیاز دارن که بروز بشن.کاملا معلومه که بازی کدوم قسمت هاش خطیه،کجا جهان بازه،کوئست ها چیه و...
در واقه بخش تئوریکال قضیه عملا امادست و نیاز به کار و وقت گذاشتن خیلی زیادی نداره.می مونه پیاده سازی که اونم اگه نفرات کافی داشته باشن،خیلی طول نمی کشه.فقط می مونه گیمپلی که اونم خود نومورا بالا سرشه و علاوه بر اون از ۱۵ هم درس گرفتن.
یه نکته هم که هست اینه که بازی انحصاریه.این خودش به سریع تر شدن روند ساخت خیلی کمک می کنه.از اون طرف ماکان میگه یک سوم اول ۷ خطیه.همین خیلی به سریع شدن روند ساخت کمک می کنه.نهایتش محیط ها را نسبتا باز طراحی می کنند.درضمن بخش اول از سه گانه ۷ هست و انتظار تو اوج بودن را کسی نداره.نومورا همین که بتونه یه چیز ابرومندانه تحویل بده(که صد در صد هم می تونه) کافیه.
خلاصه اینکه با اینکه ریمیک بروژه بزرگیه،اما نباید ازش غول ساخت.کسی هم که پشت پروژه هست،ادم خیلی بزرگیه.
مقایسه با 15 هم کار اشتباهیه.چون سر راه 15 خیلی از مسائل و مشکلات بود که باعث این همه تاخیرش شد و اخر هم بهش ضربه زد.اما ریمیک هیچ کدوم از این مشکلات را نداره.
تا دیروز انتظار متای 90 داشتی از ریمیک بعد شد یه چیزه ابرو مند؟:D
اشکال نداره... ولی یه بازی نقش افرینی... اونم اپیزودی... اونم فقط بخش خطیش... تو اینارو باهم قاطی کن ببین چه چیزه ابرومندی میشه...:D
از طرفی چون بازی یک نسخه هست و اون نسخه اپیزودی شده... مثل بقیه بازی ها نیست که تو هر شمارش پیشرفت گیمپلی یا تغییرات رو ببنیم... اینا باید تو این مدت کوتاه گیمپلی رو هم خوب در بیارن که تو هر سه اپیزود یچیز استفاده خواهد شد...:D
در واقع اینا وقتی دیگه نسخه اول رو دادن باید بدونیم که کلیت کار انجام شده... یعنی داستان و گیمپلی کامل شده و دیگه اصلا تغییری نمی کنه و تا عرضه نسخه های بعدی رو پولیش اونا کار می کنند... همین... من نگرانیم اینه که این موارد تا 2017 تکمیل نشه... چون تا چند وقت پیش کیتاسه از گیمپلی مطمئن نبود...
البته بگما با توجه به موارد بالا... بازی 2017 عرضه شه نومورا کاملا بی پروژه می مونه و میره سر وقت 16 که شاید دوستداران ایتو هم نگران بشن:D
 
  • Like
Reactions: Oakenshield

bezad

کاربر سایت
Mar 11, 2007
1,150
نام
بهزاد
توی مدت زمان ساخت یک بازی خارج از راست و ریست بودن و مدت زمان ساختش به این چیزا هم باید دقت کرد:

موتور: که چی باشه، چقدر خوب باشه، ببینی اصلا اون چیزی که میخوای رو میتونی باهاش دربیاری یا نه. تازه میبینی بهترین موتور رو انتخاب کردی بعد وسط کار پا در هوات میکنه. نمونش مشکلات موتور فاینال فانتزی 15 یا به عبارتی 13.

جو هنری و یا داستانی بازی: طرف شروع میکنه به بازی ساختن تریلر اول رو هم نشون میده یکهو کم میارن چه از نظر چفت و بست داستان و جذاب بودنش چه از لحاظ هنری و انتقال حسی که میخوایم. نمونش باز فاینال 13 که توی داستان هم یکم کم آوردن و باقی مشکلات. از جنبه هنریش هم TLG که انقدر طول کشید ساختش ولی بلاخره عرضه شده بعد از این همه مدت.

یکی بودن نظرها و یا به عبارتی نظر جمعی تیم سازنده: یکهو میبینی تقریبا همه چیز از بیرون داره خوب جلو میره ولی یکهو همه چیز خراب میشه. نمونش U4 که مثال هم زدی، اونجا کارگردان و داستان کلا عوض شد بعد شما میخوای طول نکشه؟ فاینال 15 هم خود اسکوار و نومورا جنگ و دعوا داشتن.

مشکلات مالی و یا فنی: داری بازیت رو میسازی یکهو به مشکلات پولی میخوری و خیلی راحت پروژه یک مدت پا در هوا میمونه، یا داری کار میکنی میبینی این بازی با استانداردهای این نسل تطابق نداره و بهتره بره نسل بعد. این مشکل رو باز رو مثلا توی TLG دیدیم.

--------------------------------------

مثلا میگی فاینال 15 باید 18 ماه زودتر میومد: آخه خدا خیرت بده :D تریلر 45 دقیقه ای 6 ماه قبل رو ببین چقدر مشکل داره بعد میگی باید زودتر هم میومد؟ :D

یا مثلا U4 از زمان امی داشتن میساختنش (همون تریلر پشه :D) خوب مشکل بوجود اومد داستان و کارگردان هم عوض شد ولی یک سری چیزاش رو نگه داشتن برای همین بعد تونستن گیم پلی هم نشون بدن. وگرنه اون مدت U4 هم تو هوا بود. TLOU:P2 هم به نظر من به هیچ وجه نمیرسه، تهش یک کاتسین دیگه نشون بدن، ولی به نظر من همین اکسپنشن U4 رو دوباره نشون میدن و اونجا تاریخ انتشار میخوره. شاید PSX سال دیگه یا نمایشگاه دیگه ای فرضا TLOU:P2 رو ببینیم که تا اون موقع بالای 1 سال شده و منطقیه.

شروع 2015 تا E3 میشه 5 ماه دیگه :D من از شروع حساب کردم آخه هی میگی 2014 نبوده :D

--------------------------------------

خوب زمان ساخت یک چیز کلی هست البته با وجود مشکلاتی که بالا گفتم.
تازه من یک استدیو هم میشناسم که سالی یتقریبا یک بازی میده :D
بعدشم این رو هم در نظر بگیر هر سازنده ای اومد بازیش رو معرفی کرد انتظار نداشته باش همون رو یکهو جو گرفتشون بازی ساختن و تریلر دادن :D حتی اگر زمان رسمی هم بدن الکیه :D یک استدیو اول میگه میخوایم بازی بسازیم، بعد میگی چی بسازیم و چه سبکی باشه، حالا سبکش شد چطوری باشه، داستان گیم پلی چی باشه، کانسپت میزنن یک سری چیزا میسازن، میبینی 10 تا بازی میسازن گیم پلی هم داره اما به ما نشون نمیدن و پاک میشه از دل اونها یک بازی درمیاد و نشونش میدن. پس وقتی میگن مثلا 2015 تو برو روی 2014 :D
نمونش TLOU:P2 که تریلرش تازه اومده و 6 ماه هم هست که بیکارن ولی همه الان میدونیم از یک سال بعد از شماره یک درگیرش بودن، اون والپیپر هم الی وسط جنگل نشسته و داره گیتار میزنه رو یادت بیاد، انقدر ایده میدن میگیرن تا به این میرسه، همون کاتسین هم صد بار گرفته میشه تا ویو مورد نظر گرفته بشه. پس مطمئن زمانش بیشتره.

--------------------------------------

در کل F7R به نظر من هر دو طرف رو باید راضی کنه و قصدشون هم همینه:
1. یک طرف میگن F7 بهترینه و اگر ریمیک خراب بشه بدبختیم و بهتر ازش ساخته نمیشه.
2. یک طرف میگن اسکوار میخواد از شر F7 راحت بشه و بگه ما بهتر هم میتونیم بسازیم.
اومدن بازی رو دادن دست نومورا که بگن آقا خودشه دیگه، خراب کنه خودشه بد باشه خودشه، خودتون خواستید، این هم کارگردان ریمیک هست توی 7 اصلی هم بوده پس بهانه نیارید. بازی رو از نظر گیم پلی بهتر میسازن و در کل خوب میشه تا دهن همه ببنده که همه ببینن که بازی خوب هم میتونه بسازه. از طرفی هم اپیزودیک شده چون ساختش سنگینه و اگر یکهویی هم بازی رو بده ملت جو میگیرشون و هایپ میچسبه به سقف و چیزی نمیفهمن :D برای همین تیکه تیکه میدن تا هم انتظارات بیاد پایین و هم هایپ بهشون فشار هم نیاد. اینجوری وقتی وسطش هم مکث میشه اون جادویی بودن کلش یکم از بین میره چون برای ادامش باید 1 سال صبر کنی.

در کل هم به نظر من بازی کپی برابر اصل 7 هم نمیشه و یکم تغییرش میدن تا علاوه بر پلیر جدید قدیمی هم خوشش بیاد و یکم تنوع براش بشه، وگرنه کلش قابل پیشبینی میشه براش برای همین یکجاهاییش به نظر من فرق میکنه و کم و زیاد میشه. از بازیهای فرعی و انیمیشناش هم به نظر من بهش میچسبونن.
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,592
نام
mohammad
من نگفتم بازی باید 18 ماه زودتر میومد... گفتم با منطق شما باید زود عرضه میشد... چون خیلی از لوکیشن ها و ... اماده بود...
ـــــــ
اگه میگی یک سال قبل رو در نظر بگیریم... خیلی از بازی ها ایده شون چند سال قبل از استارت کار بوده... مهم شروع کاره...
ــــ
این اخرش فیلم هندی بود؟:D برای جلوگیری از جوگیری بازی اپیزودی شده...:D
دلیلش فقط پوله پوله... وقتی میگن هر نسخه اندازه یک بازی کامله... باید فهمید چه نقشه ای کشیدن برامون:D
ــــــ
در ضمن گیمپلی ریمیک رو دسامبر نشون دادن... تو ای تیری که نبود:D
 
  • Like
Reactions: vaan 2 and bezad

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,921
اپیزود اول میاد که شاید یک سوم بازی باشه. ضمن اینکه VII بخش اولش کامل خطی هست و بعد از اینکه کلی میری جلو تازه وارد WM میشی و یجورایی تازه بازی شروع میشه!! یحتمل همین بخش خطی اول رو منتشر میکنن.
اگه این اپیزود یک دقیقا معادل دیسک یک FF VII اصلی باشه یک سوم بازی هم نیست. چون یادمه دیسک یک تازه اونجایی که از میدگار میرفتیم بیرون تموم میشد. کل دیسک یک هم تو میدگار میگذشت که کلود و گروه آوالانش با شینرا میجنگیدن. حالا اگه اشتباه میکنم تصحیح کنید.
من که اصلا جا نخوردم. این اپیزود یک هر چی هست فکر کنم فقط قراره توش میدگار باشه نه شهرها/مکانها و نقشه ی کلی. میدگار فقط یه شهر تو نقشه بزرگ بازیه، البته جاهای زیادی توشه مثل کلیسای اریث، محله زاغه نشین، برج شینرا، مترو و... ولی فکر نکنم کلا یک سوم بازی هم بشه.
ضمنا از نظر من همین اپیزودیک بهتره چون اگه میخواستن کل بازی رو بسازن معلوم نیست چند صد سال طولش میدادن.
 
آخرین ویرایش:

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
تا دیروز انتظار متای 90 داشتی از ریمیک بعد شد یه چیزه ابرو مند؟:D
اشکال نداره... ولی یه بازی نقش افرینی... اونم اپیزودی... اونم فقط بخش خطیش... تو اینارو باهم قاطی کن ببین چه چیزه ابرومندی میشه...:D
از طرفی چون بازی یک نسخه هست و اون نسخه اپیزودی شده... مثل بقیه بازی ها نیست که تو هر شمارش پیشرفت گیمپلی یا تغییرات رو ببنیم... اینا باید تو این مدت کوتاه گیمپلی رو هم خوب در بیارن که تو هر سه اپیزود یچیز استفاده خواهد شد...:D
در واقع اینا وقتی دیگه نسخه اول رو دادن باید بدونیم که کلیت کار انجام شده... یعنی داستان و گیمپلی کامل شده و دیگه اصلا تغییری نمی کنه و تا عرضه نسخه های بعدی رو پولیش اونا کار می کنند... همین... من نگرانیم اینه که این موارد تا 2017 تکمیل نشه... چون تا چند وقت پیش کیتاسه از گیمپلی مطمئن نبود...
البته بگما با توجه به موارد بالا... بازی 2017 عرضه شه نومورا کاملا بی پروژه می مونه و میره سر وقت 16 که شاید دوستداران ایتو هم نگران بشن:D
بعد از 15 ترجیح میدم با احتیاط بیشتری نظر بدم. چون اسکوئر معلوم نیست داره چی کار می کنه.
یهو میایم هایپ می کنیم،بعد دوباره اپیک فیل میشیم. به نظرم قسمت اول متاش حول و حوش 85 بشه خوبه. اگه هم بیشتر 85 بشه عالی عمل کرده .
.مخصوصا که الان از لحاظ زمانی در مضیقه هم هستن. اما اپیزود های بعدی به خصوص آخری را اصلا انتظار زیر 90 ندارم. مثلا اپیزود اول در حد همین 15 بشه، دوم بشه 87-89 و اپیزود آخر هم 90-91 بشه، از نظر من سیر صعودی خوبی را طی کرده و راضی کنندس.
بعد محمد، حالا بهش میگیم اپیزودی، اما واقعا به اون معنا نیست.
نه قالب کلی بازی جوریه که بشه به حالت اپیزودی که مد نظرته در بیاد،و نه اسکوئر میاد در اون حد ریسک کنه. شوخی که نیست. ریمیک هفته. اگه در سطح کیفی لازم نباشه، فنا پدر اسکوئر را در میارن.
نظر خودم اینه که هر کدوم از نسخه ها،یه حالت نیمه استند الون دارن.یعنی تو هر قسمت داستان را تا یه جایی می رسانند که بازی تقریبا کامل به نظر برسه. یه چیزی تو مایه های سیزده.
اینم که میگی گیمپلی را نمی تونن تغییر بدن خیلی درست نیست. یعنی کور گیمپلی صد در صد ثابت می مونه اما اینکه تو هر قسمت تغییراتی توش بدن و بهترش کنن حتمیه. داستان را هم که سکشن بندی می کنن و حرفت درباره لزوم به اتمام کل داستان درست نیست.
 
آخرین ویرایش:

bezad

کاربر سایت
Mar 11, 2007
1,150
نام
بهزاد
من نگفتم بازی باید 18 ماه زودتر میومد... گفتم با منطق شما باید زود عرضه میشد... چون خیلی از لوکیشن ها و ... اماده بود...
ـــــــ
اگه میگی یک سال قبل رو در نظر بگیریم... خیلی از بازی ها ایده شون چند سال قبل از استارت کار بوده... مهم شروع کاره...
ــــ
این اخرش فیلم هندی بود؟:D برای جلوگیری از جوگیری بازی اپیزودی شده...:D
دلیلش فقط پوله پوله... وقتی میگن هر نسخه اندازه یک بازی کامله... باید فهمید چه نقشه ای کشیدن برامون:D
ــــــ
در ضمن گیمپلی ریمیک رو دسامبر نشون دادن... تو ای تیری که نبود:D

لوکیشن آماده از نظر تئوری و روی برگه، مثلا شماره 7 کانسپت روی برگش موجوده یا بلاخره 3 بعدی هست، شماره 15 هم بیسش بوده اما باز مال چند سال پیش روی یک موتور دیگه، اینا باید تغییراتش میدادن تا امروزی میشده، تازه میبینی خروجی ها هم درست به هم نمیخوردن و مشکلات فنی دیگه، بعدش هم باید به فکر فریم و اینا میوفتادن.

-----

پول که صد درصد :D ولی یکم جلوی هایپم میگیره هااا، نمیگیره؟! :))

مثلا هیتمن، اگر به نظر من اپیزودیک نبود خیلی بهتر و منسجم تر بود. وقتی اپیزودیک شد خود به خود روی یک چیزایی تاثیر میزاره دیگه. یا باید مثل یک سه گانش کنند که جو خراب نشه یا مثل هیتمن و بازیهای تل تیل میشه دیگه. البته به نظر من یک حالت سه گانه شدن بیشتر بهش میخوره.


-----

راست میگی هااا، اصلا حواسم نبود تو PSX بود اون هم، حالا مهم نیست یک سال در حال ساخت بوده بعد تریلر رو نشون دادن :D
 
  • Like
Reactions: vaan 2

bezad

کاربر سایت
Mar 11, 2007
1,150
نام
بهزاد
یه سوال :
الان اسکوئر برای سی سالگی سری میخواد همچین پکی بده، برای 50 سالگی سری می خواد چی کار کنه؟ :D

بزار به خوبی و خوشی این 30 سالگی بگذره بقیش پیش کش، تازه با ناامیدی بچه ها فکر نکنم به 50 سالگی برسه اصلا :D

ولی به نظر من باشه میام برای 50 سالگی یک پروژه خفن فک برانداز جور میکنم از الان برای 20 سال آینده، در این حد که هی ایده بدم و هی بروزش کنم تو 49 سالگی معرفیش میکنم و تو 50 سالگی میدمش بیرون. یک چیز مثل 3 گانه فابولا ناول کریستال که قرار بود اونجوری روی 3 تا کنسول بیاد. مثلا برای اون موقع یکی روی کنسول های اون زمان یکی هم VR اون زمان یکی هم برای دستی، همه هم به هم ربط داشته باشن، فیلم و انیمه قسمتی هم داشته باشه. ولی این پروژه دیگه خراب نشه و توی همون سال نرسن :D

زیادی رویایی شد :)) ولی فکر کن، من 20 سال دیگه 45 سالم شده بعد دارم بازیش میکنم :(:(
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,031
نام
مازیار
وای دیگه زیادی دارن بازی ها گذشته رو تو حلقمون میکنن .... امیدوار بودم تا e3 بعدی دورنمای و اینده پنج ساله سری رو نشونمون بدن ... حداقل خبری از پروژه های بعدی و استاف هاشون بدن ..بفهمیم با چی طرفیم ... ولی اینطور که پیداست فعلا فقط باید ۳۰ سالگی رو جشن بگیریم ...
 
  • Like
Reactions: Cait Sith

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,592
نام
mohammad
بعد از 15 ترجیح میدم با احتیاط بیشتری نظر بدم. چون اسکوئر معلوم نیست داره چی کار می کنه.
یهو میایم هایپ می کنیم،بعد دوباره اپیک فیل میشیم. به نظرم قسمت اول متاش حول و حوش 85 بشه خوبه. اگه هم بیشتر 85 بشه عالی عمسیزده.
.مخصوصا که الان از لحاظ زمانی در مضیقه هم هستن. اما اپیزود های بعدی به خصوص آخری را اصلا انتظار زیر 90 ندارم. مثلا اپیزود اول در حد همین 15 بشه، دوم بشه 87-89 و اپیزود آخر هم 90-91 بشه، از نظر من سیر صعودی خوبی را طی کرده و راضی کنندس.
بعد محمد، حالا بهش میگیم اپیزودی، اما واقعا به اون معنا نیست.
نه قالب کلی بازی جوریه که بشه به حالت اپیزودی که مد نظرته در بیاد،و نه اسکوئر میاد در اون حد ریسک کنه. شوخی که نیست. ریمیک هفته. اگه در سطح کیفی لازم نباشه، فنا پدر اسکوئر را در میارن.
نظر خودم اینه که هر کدوم از نسخه ها،یه حالت نیمه استند الون دارن.یعنی تو هر قسمت داستان را تا یه جایی می رسانند که بازی تقریبا کامل به نظر برسه. یه چیزی تو مایه های سیزده.
اینم که میگی گیمپلی را نمی تونن تغییر بدن خیلی درست نیست. یعنی کور گیمپلی صد در صد ثابت می مونه اما اینکه تو هر قسمت تغییراتی توش بدن و بهترش کنن حتمیه. داستان را هم که سکشن بندی می کنن و حرفت درباره لزوم به اتمام کل داستان درست نیست.
درباره ی این توضیح واضحی ندادن... که واقعا منظورشون سه گانه بوده یا اپیزودی چون اینطوری خیلی باهم فرق دارن...
سه گانه باشه...هر قسمت داستان خودش رو خواهد داشت و بسته میشه و می تونه تو هر نسخه گیمپلی هم کلا تغییر کنه... و یا حتی هر قسمت از این سه گانه رو داده باشن به یک کارگردان و اندازه یک بازی هم کامل محتوا داشته باشه... و بعد میشه امید داشت که اره داستان نسخه های فرعی هم پوشش میدن...
ولی مورد دوم اگه اپیزودی باشه بازی اصلا نمی تونه گیمپلی رو عوض کنند... چون همه اپیزود ها واسه یک بازیه... شاید من بخوام مثلا تا نصف بازی لول اپ کنم... نمیشه که هر اپیزود از اول بیام اینکار رو کنم:D چون rpg اپیزودی ندیدم ...:D تقریبا می گیریم که مثل dlc های ویچر باشن...:D
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
درباره ی این توضیح واضحی ندادن... که واقعا منظورشون سه گانه بوده یا اپیزودی چون اینطوری خیلی باهم فرق دارن...
سه گانه باشه...هر قسمت داستان خودش رو خواهد داشت و بسته میشه و می تونه تو هر نسخه گیمپلی هم کلا تغییر کنه... و یا حتی هر قسمت از این سه گانه رو داده باشن به یک کارگردان و اندازه یک بازی هم کامل محتوا داشته باشه... و بعد میشه امید داشت که اره داستان نسخه های فرعی هم پوشش میدن...
ولی مورد دوم اگه اپیزودی باشه بازی اصلا نمی تونه گیمپلی رو عوض کنند... چون همه اپیزود ها واسه یک بازیه... شاید من بخوام مثلا تا نصف بازی لول اپ کنم... نمیشه که هر اپیزود از اول بیام اینکار رو کنم:D چون rpg اپیزودی ندیدم ...:D تقریبا می گیریم که مثل dlc های ویچر باشن...:D
اتفاقا دقیقاً اشاره کردن که این سه تا نسخه، از لحاظ ساختار، دقیقا مثل سه تا نسخه 13 می مونند.
که خب یعنی هر کدوم یه بازی کاملا کامله.
 
  • Like
Reactions: vaan 2

account240

کاربر سایت
Oct 4, 2012
860
اتفاقا دقیقاً اشاره کردن که این سه تا نسخه، از لحاظ ساختار، دقیقا مثل سه تا نسخه 13 می مونند.
که خب یعنی هر کدوم یه بازی کاملا کامله.
چه جوری از "یک سوم" داستان بازی یه داستان کامل در میارن؟ :|
مسخره میشه که :|
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر