سایبرپانک (باید) 2019 بیاد ، از 2012 تا 2018 کلی زمان از دست داده ، 2019 نیاد صدای همه در میاد ، از اونورم مشخص میشه که اینها توی مراحل آلفای بازین ، که مطمئنا اینطور نیس چون خبرهای پیشرفتشون و مصاحبه هاشون چیز دیگه ای رو میگه .
از سال 2013 بازی داخل فول پروداکشن نبوده بلکه بعد از رهاسازی تیم از پروژه ویچر 3 موفق شدن تا کارهای مربوط به ساخت CP77 رو به صورت تمام وقت دنبال بکنند که تا الان میشه ماکسیموم 3 سالِ کاری؛ کما اینکه CDP درحال استخدام افراد جدید برای ساخت بخشهای مختلف بازیه همچنان.
ساخت یک دنیای شلوغ و پرجزئیات اپن ورلد که نسبت به واکنشهای بازیکن به صورت پویا پاسخگو باشه و تقابل بازیکن باهاش باعث تاثیرگذاری روی همه ابعاد بازی بشه اونقدرا هم که فکر میکنید کار راحت و سریعی نیست که بخواد توی این بازه زمانی کوتاه تموم بشه، اونم توی یک بازی که قراره به میزان زیادی گیمپلی سیستمیک درش دخیل باشه؛ نه یک بازی تماماً خطی یا یک اپن ورلدی که ویژگیهای جهانش صرفا برای قشنگی ساخته شده باشند.
پیشنهاد میکنم خیلی به عرضه 2019 امیدوار نباشید، هرچند که اگه 2019 عرضه بشه واقعا به مهمترین اتفاق سال تبدیل میشه و نشون میده که چقدر مدیریت تیم و پروژه نسبت به ویچر 3 پیشرفت داشته.
و به نظر شخصی بنده، فکر نمیکنم CDP نیازی به عجله برای عرضه فوری بازی داشته باشه؛ حتی میشه گفت که خیلی بهتره تا جایی که میتونند پروسه ساخت و ساز رو طول بدن (و بندازنش برای نسل بعد) تا اون چیزی که دقیقا مدنظرشون هست ساخته بشه.
برای این که آف تاپیک نباشه،
واقعا امیدوارم هرچه سریعتر ریشه خریدهای درون برنامهای از بازیهای AAA کنسولی، که با بودجههای میلیونی ساخته میشن، ساقط بشه... دیدن همچین چیزی شاید توی بازیهای تردپارتی تاحد بیشتری قابل چشم پوشی باشه (که این چشم پوشی هم کار اشتباهیه به نظرم)
اما توی بازیهای فرست پارتی؟ البته طبق اخباری که منتشر میشه مشکل از خود گیمرهاست که این چیزا رو میخرن...