نظر تاد هاوارد در رابطه با بازی‌های آینده نظیر Fallout 5 و Scorlls 6: "اگر توسعه توقف یابد، ناراحت م

VICTORLyNCH

کاربر سایت
Aug 18, 2016
565
#Z305.jpg
آیا تا به حال به این نکته که شرکت Bethesda ممکن است روزی توسعه‌ی دو عنوان موفق و محبوب خود، یعنی Fallout و The Elder Scorlls را متوقف یا حق توسعه و انتشار آن‌ها را به شرکت دیگری بفروشد، اندیشیده‌اید؟ توسعه‌ی نسخه‌های جدید این دو سری امری اجتناب ناپذیر محسوب می‌گردد، چرا که آقای تاد هاوارد [Todd Howard]، کارگردان این دو بازی، برای همیشه نمی‌تواند به ساخت و توسعه‌ی بازی بپردازد و بالاخره روزی روزگار سد راه او خواهد شد.

بتازگی وی در رابطه با توسعه‌ی نسخه‌ی جدید این دو سری و بازی‌های بیشتر از بتسدا، با Glixel به گفتگو پرداخته و بیان کرده که برای مدتی طولانی‌ای تصمیم به توسعه‌ی نسخه‌ی جدید برای دو سری مذکور را دارد. این موردی بسیار خوشحال کننده برای طرفداران بی‌شمار این دو سری محبوب است.

وی در این رابطه اظهار داشت:" در برخی موارد، بله، آن‌ها جهان‌هایی هستند که ما واقعاً دوست‌شان داریم. اگر [توسعه‌ی] آن‌ها را متوقف کنیم من واقعاً ناراحت می‌شوم. طبیعتاً ما مایلیم تا کارهای دیگری نیز انجام دهیم، اما آن دنیاها جزوی از شخصیت من هستند. ما بازی‌های کوچکی نظیر Fallout Shelter نیز می‌سازیم. یک سری بازی موبایل دیگر نیز در دست توسعه داریم که برای آینده برنامه ریزی شده‌اند. ما قادر به تجربه‌ی مواردی هستیم که در بازی‌های بزرگ رایج جایی ندارند."

امیدواریم توسعه‌ی این دو سری برای مدتی طولانی باعث خلاقیت کم وی نشود؛ تاد هاوارد برای بیش از 20 سال است که به توسعه‌ی دو سری محبوب The Elder Scorlls و Fallout می‌پردازد و این مورد حقیقتاً کار سختی برای یک فرد خلاق به شمار می‌رود.

منبع
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,834
fallout و the elder scrolls بدون هاوارد؟ شوخیشم بده:D. خداروشکر که خودش گفته حالا حالاها بالای سر این دوتا بازی خواهد موند. ارزشمندترین مهره بتسدا همین تاد هاوارد هست ارزنده ترین عناوینش همین دوتا فرنچایز.
البته خیلی دوست دارم چیزهای جدیدتری هم ازشون تجربه کنم ولی در کنار دوتا بازی اصلیشون.
یادمه خیلی وقت پیش گفته بود داریم روی 3 تا عنوان کاملا جدید کار میکنیم، فکر کنم از اون سه تا حداقل یکیشون یک عنوان برای موبایل ها باشه با این تفاسیر:|.
 

The Listener

Take Me Home
کاربر سایت
Feb 20, 2016
591
نام
رایان
الان بازسازی کامل و دوباره ابلویون و موروویند با یک سیستم مبارزه و گرافیک جدید میتونه در کوتاه مدت کار خوبی باشه ولی ریمستر نه.

یه بازسازی تقریبا به اندازه‌ی ساخت یه بازی کامل طول میکشه. پس من ترجیح میدم ES6 رو داشته باشم. :D

البته لازم به ذکره که مادر ها همین الان دارن ماروویند و ابلیویون رو با موتور اسکایریم بازسازی میکنن. این که بتسدا هم بخواد همچین کاری کنه حرکت ضایعیه.
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,834
نه، خیلی خوب بود انصافا، قبول دارم، ولی شخصا
ابهت نسخه ۳ رو برام نداشت، جو و فضای نسخه ۳ قویتر بود، البته نظرات متفاوته برای من که اینطور بود. ولی خب نیو وگاس واقعا بازیه عالی ای بود.
الدر اسکرول ها هم که من نسخه های قدیمی و‌کلاسیکش رو بازی نکردم ولی اوج گرفتن بازی از آبلیویون شروع شد، و خب سهم هاوارد و بودنش تاثیر بسازایی داشته بدون چون و چرا :)
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
نه، خیلی خوب بود انصافا، قبول دارم، ولی شخصا
ابهت نسخه ۳ رو برام نداشت، جو و فضای نسخه ۳ قویتر بود، البته نظرات متفاوته برای من که اینطور بود. ولی خب نیو وگاس واقعا بازیه عالی ای بود.
الدر اسکرول ها هم که من نسخه های قدیمی و‌کلاسیکش رو بازی نکردم ولی اوج گرفتن بازی از آبلیویون شروع شد، و خب سهم هاوارد و بودنش تاثیر بسازایی داشته بدون چون و چرا :)
حالا از اینکه کدوم Fallout بهتره بگذریم، در کل اگه 3 نبود به احتمال خیلی زیاد خبری از New Vegas هم نبود :D در واقع اگه BGS و Todd ،عنوان F3 رو اینقدر عالی توسعه نمیدادن و سر زبونا نمی‌داختنش به احتمال زیاد الان اصلا New Vegasی وجود نداشت! :D
 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
متأسفانه با توجه به سیاست BGS تو ساختن بازی‌های دیگه و تجربه‌های جدید و وسواس عجیبی‌ که تو ساخت بازی (مخصوصاً TES) دارن، فکر نکنم به این زودی‌ها خبری از TES 6 بشه. البته بدون شک در حال ساخت است اما تا آماده نشه امکان نداره اینا چیزی نشون بدن.:D حداقل امیدوارم Starfield زودتر از چیزی که فکرش رو می‌کنیم آماده بشه و به زودی چیزی ازش نمایش بدن.
من شخصاً راضی‌ هستم نصف بازی‌های نسل کنسل بشن عوضش TES 6 داشته باشیم.:D
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,834
متأسفانه با توجه به سیاست BGS تو ساختن بازی‌های دیگه و تجربه‌های جدید و وسواس عجیبی‌ که تو ساخت بازی (مخصوصاً TES) دارن، فکر نکنم به این زودی‌ها خبری از TES 6 بشه. البته بدون شک در حال ساخت است اما تا آماده نشه امکان نداره اینا چیزی نشون بدن.:D حداقل امیدوارم Starfield زودتر از چیزی که فکرش رو می‌کنیم آماده بشه و به زودی چیزی ازش نمایش بدن.
من شخصاً راضی‌ هستم نصف بازی‌های نسل کنسل بشن عوضش TES 6 داشته باشیم.:D

دقیقا، من حاضرم کل بازی های دنیا کنسل بشه ولی TES 6 رو بسازن زودتر :D. این ماجرای starfield چیه؟ من در جریانش نیستم چرا؟:D

حالا از اینکه کدوم Fallout بهتره بگذریم، در کل اگه 3 نبود به احتمال خیلی زیاد خبری از New Vegas هم نبود :D در واقع اگه BGS و Todd ،عنوان F3 رو اینقدر عالی توسعه نمیدادن و سر زبونا نمی‌داختنش به احتمال زیاد الان اصلا New Vegasی وجود نداشت! :D
درسته کاملا، نیو وگاس رو میشه بهبود و ارتقا برای نسخه 3 دونست، یه جورایی بعضی از ضعف هاشو پوشش دادن . نسخه 3 بود که گیمرایی مثل من رو به این سری بازی کشوند و با این فرنچایز آشنا کرد، با اینکه خیلی ساله دارم بازی میکنم ولی واقعا تا قبل از نسخه 3 به اون صورت آشنایی ای با این سری نداشتم، همونطور که بعد از آبلیوین TES رو شناختم:D. رویکرد و ساختار عناوین بتسدا در ژانر نقش آفرینی طوریه که هم گیمرای تازه کار توی این سبک رو به خودش نزدیک میکنه و هم کهنه کارهای ژانر RPG رو :D.
 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
دقیقا، من حاضرم کل بازی های دنیا کنسل بشه ولی TES 6 رو بسازن زودتر :D. این ماجرای starfield چیه؟ من در جریانش نیستم چرا؟:D


درسته کاملا، نیو وگاس رو میشه بهبود و ارتقا برای نسخه 3 دونست، یه جورایی بعضی از ضعف هاشو پوشش دادن . نسخه 3 بود که گیمرایی مثل من رو به این سری بازی کشوند و با این فرنچایز آشنا کرد، با اینکه خیلی ساله دارم بازی میکنم ولی واقعا تا قبل از نسخه 3 به اون صورت آشنایی ای با این سری نداشتم، همونطور که بعد از آبلیوین TES رو شناختم:D. رویکرد و ساختار عناوین بتسدا در ژانر نقش آفرینی طوریه که هم گیمرای تازه کار توی این سبک رو به خودش نزدیک میکنه و هم کهنه کارهای ژانر RPG رو :D.
یه اسمی هست که حدوداً سه سال پیش Trademark کردن و هی‌ هم دارن تجدیدش می‌کنن. آخرین بار حدود شش ماه پیش دوباره تجدید شده. در عوض جز اون اسم هیچ خبری ازش نشده.:D با توجه به اینکه Bethesda اخیرا دنبال برنامه نویس برا یه پروژه "نقش آفرینی عظیم و پیشبرنده" می‌گشت. احتمالش هست که بازی جدید نقش آفرینی که میگن همین باشه. البته احتمالش هم هست که بازی موبایل باشه اما سه سال برا ساخت و تست یه بازی موبایل برا یه استودیو بزرگ یکم طولانی‌ به نظر میاد.:D
 

{ehsan}

کاربر سایت
Nov 29, 2005
2,177
نام
ehsan
این شرکت جزو شرکتهای انگشت شماریه که شخصا چشم امید بهش بستم... منکه بعد از 90 لول... از اول شروع کردم fallout 4 را روی survival میرم... اونم وانیلیه:D خالص بدون مد و ... :x
تازه دارم میفهمم فالات 4 دقیقا چه مزه ای داره ... قبلش که اصلا چالش حساب نمیشد مخصوصا اینکه quick save لذت بازی را از بین میبرد... fast travel هم همینطور...

توی "سینکشووری" با "گادزورد" شبها دوره آتیش ... صدای جیر جیرک ها و چراغ نفتی و سوسک کباب شده لذیذ و خوشمزه ...
بهتر از این نمیشه...


Nani ni shimasu ka?:D

Did you hear about that farm run by ghouls? :-bd
 
آخرین ویرایش:

F.3.R.Y.X

کاربر سایت
Jan 8, 2013
433
هر سیاستی که دارن من مشکلی ندارم باهاش ، فقط موتور گرافیکیشون رو عوض کنن ، آپگید کردن و آپدیت کردنش دیگه فایده ای نداره باید واقعا بره توی سطل زباله !!! گرافیک بازی ها برام اهمیت چندانی نداره ، اما مشکلات این creation engine بیشتر از گرافیک بده !!
 

{ehsan}

کاربر سایت
Nov 29, 2005
2,177
نام
ehsan
هر سیاستی که دارن من مشکلی ندارم باهاش ، فقط موتور گرافیکیشون رو عوض کنن ، آپگید کردن و آپدیت کردنش دیگه فایده ای نداره باید واقعا بره توی سطل زباله !!! گرافیک بازی ها برام اهمیت چندانی نداره ، اما مشکلات این creation engine بیشتر از گرافیک بده !!
بر عکس چیزی که خیلیها فکر میکنند این انجین طی سالها دستخوش خیلی تغییرات شده ... فقط یکی از مسایلی که بتسدا ... مثل بقیه شرکت ها انجام نداده طراحی بهینه و قابله محسوس برای کلیت جلوه تصویری هستش و خیلی به جزییات اهمیت داده که ممکنه برای مشاهده و تحلیل غیره حرفه ای قابله درک نباشه ولی به لحاظ فنی و تخصصی موضوع کاملا فرق داره
شما اگر با فرمان خاصی سیستم precombined mesh را غیره فعال کنی و محیط از حالت ترکیب شده در بیاد ... با حذف کردن مش ها (با فرمان Disable) متوجه میشی که چه مقدار لایه هایی با پلیگانها و آلفا چنل های زیادی روی هم قرار گرفتند تا یک ترکیب داینامیک را داخل محیط و اتمسفرش ایجاد کنند... مخصوصا داخل فالات 4...(البته این فرمان فقط برای حذف ظاهری انجام میشه و برای حذف کامل markfordelet قبل یا بعد از اون باید اجرا بشه تا کلا از بافر پاک بشه)
یکی از تکنیکهایی هم که این انجین داره project texturing هستش که بافتهای داینامیک مثل لایه های برجسته(همراه با نرمال یا تسلیشن) مثل گل زمانی که بارون میاد ... به نمایش دربیان و با حفظ هایراکی(اولویت در سلسله مراتب) روی بالاترین سطح پروژکت بشن... برای همین شما اگر یک خونه یا ساختمان دستی را بسازی دیگه زیره اون سقف بارون نمیاد و گل جمع بشه... و اون افکت اینبار روی سقف اون ساختمان تاثیر میزاره..
بتسداحساسیت خاصی روی یکدست بودن محیط مخصوصا مرز بین گوشه ها داره که به چشم بازی کن نمیاد وگرنه اون حجمه مشهایی که این انجین داره با تکنیکهای خاص خودش اجرا میکنه با سخت افزار الان غیره ممکنه...
هرچند خودم با یه پردازشگره i7 920 محصول 2008 ! دارم روی تنظیمات بالا و 1080 بازی میکنم و 60 فریم ثابت...


در کل این شرکت تمرکزش را واضحا گذاشته روی قشره خاص و هادرکور ...(حداقل تا این لحظه) تنها مشکلی که من با هاش مشکل دارم اینه که فیزیک رگدال فقط زمانی که Npc کارش تموم میشه و قراره بمیره اجرا میشه و در طی زمان مبارزه چیزی حدوده 99 درصد انیمیشن و فقط یک درصد فیزیک دخیل هستش...
جدا از این بحث کاری که باتسدا با فالات 4 کرد ... باعث شد پلیر تجربه خوبی ... اینبار نه فقط به عنوان پلیر بلکه به عنوان یک لول دیزاینر داشته باشه...چه به لحاظ اینکه پلیر بدونه چطور ساخت و ساز بکنه که هم بهینه باشه و هم با سیستم pathfinding هوش مصنوعی و مسایل مخصوص بهش آشنا و درگیر بشه... (هرچند این کار را بازی ماینکرفت قبلش انجام داد و خیلی بازی ها حدود سی ساله پیش داخل داس انجام دادند...ولی اینبار داخله یک بازی rgp و حجیم...)
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: LEON.M

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر