امتیازات Final Fantasy XV

پیش بینی میانگین امتیازات


  • مجموع رای دهنده‌ها
    53
  • نظرسنجی بسته شده است .

bahramffx

دو حلقه
کاربر سایت
Nov 11, 2006
540
نام
bahram
عنوان: final fantasy xv

پلتفرم : Xbox One/PS4

کارگردان: Hajime Tabata
آهنگ ساز :Yoko Shimomura
متور گرافیکی : Luminous Studio
توسعه دهنده: Square Enix Business Division 2
ناشر:Square Enix
تاریخ انتشار: November 29, 2016

(9 آذر ماه سال 95 )

latest

نقد های بازی دوشنبه 8 آذر منتشر خواهند شد


Famisu 10/10
rash bandicoot 10/10
Digitally Downloaded 10/10
Destructoid 10/10
cgmagonline:10/10
UOL Jogos (in Portuguese) 10/10

JeuxVideo 18/20
LaPS4 9.5/10
Hobby Consolas 9.2/10
Time 9/10
Multiplayer.it 9/10
Impulsegamer 9/10
COGconnected 9/10
SpazioGames 9/10
wegotthiscovered:9/10
Easy alies: 9/10

Polygon 9/10
Spaziogames 9/10
Gamesradar 9/10
Atomix 9/10

Gameblog.fr 9/10
GearNuke 9/10
USGamer 4/5
gamepro:8.8/10
Everyeye 8.5/10
Vandal.net 8.5/10
3DJuegos 8.5/10

Game infomer 8.5/10
Stevivor 8.5/10
xgn: 8.5/10
playstationlifestyle: 8.5/10
Game World Navigator Magazine 8.4/10
thegamesmachine:83/10

IGN : 8.2/10
Gadgets 360 : 8/10
Videogamer 8/10
The Digital Fix 8/10
Game spot :8 /10
thesixthaxis:8/10

Meristation 8/10
gamespew:8/10
GamePro Germany 8/10
M3 8/10
Trusted Reviews 8/10
Game Revolution 8/10
Worth Playing 8/10
Chat code central: 80/10
Rpg site: 8/10
meristation: 8/10
trusted reviews: 8/10

IGN ITALY : 7.9/10
jeuxactu: 7.5/10
areajugones: 7.5/10
God is a Geek:7.5/10
thegamesmachine: 7.3/10
hardcoregamer:3.5/5 7/10
ThisGenGaming : 7/10
7/10:Digital Chumps
Digital Spyn 7/10
eurogamer poland:7/10
GameCritics 6.9/10
Riot Pixels:63

Gamekult.fr 6/10
Gameplanet 6/10
Metro game central:6/10

Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.
81/100
از 70 نقد که 63 تاش ثبت شده.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV
82/100
از 80 نقد


(Metacritic(XB One :
Final Fantasy XV
82/100
از 8 نقد
 
آخرین ویرایش:

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,572
نام
mohammad
لطفا این مقایسه بازی رو با tlg تموم کنید:D زشته به خدا:D یه منتقد با مشکل فنی tlg کنار میومد... راحت +9 می داد...
ولی این چی؟ گیمپلی بی نقصه؟ داستان عالیه؟ شخصیت پردازی خوب داره؟ بازی طولانیه؟ محتواش عالیه؟ لول دیزاینش عالیه؟و...
یه منتقد بخواد از یه ایراد بازی بگزره... از بقیش که نمی تونه!!! هر چند من جای اون منتقدا بودم یکی دو نمره هم از نمره نهاییم برای هایپ زیاد کم می کردم:D چون خیلی خیلی به بازی لطف شده...:D
از ورسوس فقط یه وارث مونده بود... که شیمومورا تو کار بود... اتفاقا فقط همون کارشو درست انجام داده:D
ــــــ
دوستان من منکر توانایی شخص خاصی نمیشما... اتفاقا تخریب یک اثر به این صورت هنر و توانایی می خواد که از پس هر کسی بر نمیاد:D
 
  • Like
Reactions: Max Blood

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
@Cloud Strife
بیخیال ماکان، دیگه حتی Elite و Old School گرایی هم حدی داره. با این فرمونی که تو داری میری یعنی هرکی از XV خوشش اومده بدون استثنا فن جدیده و هیچی از سری‌های قبلی یا گیم‌پلی نوبتی حالیش نیست و هرکی هم فن قدیمیه و تجربه بازی‌های نوبتی رو داشته ۱۰۰٪ بازی براش از جمله تلخ‌ترین تجربیات گیمریش بوده و قراره تا آخر عمر کابوسش رو ببینه. اول از همه اصلا چه اشکالی داره اگه کسی با XIII وارد سری شده باشه؟ اون دیگه اسمش FF نیست و از یه دنیای دیگه اومده؟ دوما فرض بر اینکه مثلا خود من با XIII وارد سری شده باشم و تنها تجربه‌ام اونا باشن (که درست نیست چون X هم بازی کردم) باز خدا رو شکر اینقدر JRPG زیاد هست و اینقدر گیم‌پلی‌های مختلف رو تجربه کردیم (اکشن، نوبتی، نیمه نوبتی/نیمه اکشن، تاکتیکال و...) که فکر کنم الان با خیال راحت بتونیم این بازی رو با گیم‌پلی‌های نوبتی بسنجیم و در موردش نظر بدیم.

حقیقت XV اینه که مثل همه بازیای دیگه یه سری ایرادات داره. و آره یه سری ایرادات بزرگ در زمینه داستانی هم بهش وارده که خصوصا توی سری FF مسئله مهمیه، ولی برعکس اون چیزی که فکر میکنی و داری به عنوان یه فکت ارائه‌ش میدی، خیلی از هوادارای قدیمی هم باز از بازی چه به عنوان یه اثر مستقل و چه به عنوان یه FF خوششون اومده. حالا اینجا که میگم Elite گرایی به حدی رسیده که اگه بگی از XV خوشت اومده یه راست میری در گروه «هوادارای تازه وارد یا اکشن پسند» (جالبه همین چند وقت پیش یه مطلب فوق طولانی در تمجید Cold Steel و گیم‌پلی نوبتیش نوشتم که میشه خیلی راحت از توش دوتا مقاله درآورد، اما الان شدم اکشن پسند) ولی خب توی همون گف هم که بری به جرات میتونم بگم نزدیک ۷۰٪ - ۸۰٪ کسایی که XV رو بازی کردن از اون خوششون اومده و تعداد زیادی حتی اون رو بعد از VII جز پنج FF برترشون قرار دادن (دیگه نمیدونم بعد از این رتبه بندی صلاحیت FF فن بودن رو دارن یا نه)

اتفاقا برعکس، این همه وقت دارم توی تاپیکای XV گف میگردم و پست میدم شاید تا الان تعدادی کسایی که دیدم به بازی بگن آشغال و اینطوری با صراحت اون رو یه ننگ برای سری FF بدونند حتی دو رقمی هم نشه. اونوقت اینجا دقیقا قضیه برعکس شده و هرکی بگه XV به عنوان یه FF بازی خوبیه یعنی هیچی از سری و کلا گیم‌پلی نوبتی نمیدونه.

همونطوری که خودت میدونی من با DmC اون سمت ماجرا هم بودم و اونجا دقیقا جاهامون برعکس بود. ولی باز حداقل در بدترین حالت قبول داشتم که DmC به عنوان یه Devil May Cry بازی آشغالی نیست و با تموم کم و کاستی‌هاش (که اتفاقا تک تک لیستشون هم میکردم) باز یه عنوان لذت بخشه. میگم، این دید که هرکی از بازی خوشش اومد یعنی هیچی از این سبک نمیدونه رو خواهشا بزار کنار.

اینکه خودت از بازی خوشت نیاد یه حرفه و کامل نظر خودته. حتی میشه یه بحث منطقی در مورد اشکالاتی که بازی از دید تو داره و نکاتی که باید بهبود پیدا می‌کرد و دلایل این کاستی‌ها داشت. ولی اینکه بگی امکان نداره کسی که گیم‌پلی نوبتی و FFهای قدیمی رو میشناسه از XV لذت ببره، و هر کی با بازی حال کرده تازه کاره، تحمیل سلیقه خودت به بقیه و تلاش برای به کرسی نشوندن حرف خودت به عنوان یه فکته.

یه نکته دیگه هم که جا داره آخر سر بهش اشاره کنم چون با توجه به پستایی که تا الان دیدی شدید به چشم میاد، اینه که یه بخش اعظمی از مشکلاتی که با بازی داری برمیگرده به اسم کارگردان اون. اگر الان همین بازی رو نومورا میداد بیرون، شک نداشتم خیلی هضمش برات راحت‌تر بود و چه بسا اون رو جرگه بازی‌های خوب سری FF هم قرار میدادی.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
بعد از چند روز دو تا نقد اومد .

Game World Navigator Magazine

84

Sometimes, water turns a weird shade of pink, or disappears entirely, leaving fish to “fly” through the air (you can still catch them, by the way). Characters can get stuck. AI may glitch out, causing enemies to just stand around, waiting to be killed. Not to mention the camera, which may take a sudden liking to hero’s back and show nothing but it in the middle of the combat. But even with all these technical problems, there’s no doubt that Final Fantasy XV is a success

The Digital Fix

80

It's still messy and there are problems, but Final Fantasy XV is appealing to most, fascinating and, most of all, the new approaches make a great recipe.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,175
نام
ماکان
آقا من با تاخیر این پست رو دیدم، ببخشید دیر جواب میدم!:D

بیخیال ماکان، دیگه حتی Elite و Old School گرایی هم حدی داره. با این فرمونی که تو داری میری یعنی هرکی از XV خوشش اومده بدون استثنا فن جدیده و هیچی از سری‌های قبلی یا گیم‌پلی نوبتی حالیش نیست و هرکی هم فن قدیمیه و تجربه بازی‌های نوبتی رو داشته ۱۰۰٪ بازی براش از جمله تلخ‌ترین تجربیات گیمریش بوده و قراره تا آخر عمر کابوسش رو ببینه.

نه به این شدت که اغراق میکنی اما یه چیز تو همین مایه ها. مثال نقض داشتی که قابل ارایه باشه خوشحال میشم بگی. قالبا فن های FF اصلا XV رو دوست نداشتن و بیشتر فن های جدید و متاخر با XV حال کردن.

اول از همه اصلا چه اشکالی داره اگه کسی با XIII وارد سری شده باشه؟

هیچ اشکالی. اتفاقا تاکید کردم که اصلا بد نیست یه نفر با XIII به جمع فن ها اضافه بشه. کما اینکه خودمم با VII شدم فن FF و اون زمان از نظر قدیمی تر ها نوب محسوب میشدم. بحث سر اختلاف سلیقه هست. یعنی کسایی که با XIII فن FF شدن به دلیل تغییرات بنیادینی که داشته انتظارشون از FF کاملا متفاوته. در نتیجه با XV هم بیشتر حال میکنن و میتونن کنار بیان. هیچ نکته منفی در این جمله وجود نداره که جبهه بگیری. باز هم تاکید میکنم من دارم از تفاوت انتظارات بین مخاطب های جدید و فدیمی برای توضیح دلیل علت عدم علاقه یه سری از فن ها به XV صحبت میکنم. نه اینکه بگم هرکی اولد اسکوله خفنه و هرکی جدیده نوبه و هیچی حالیش نیست. متاسفانه این برداشت تو هست که ربطی به من نداره!:D

حقیقت XV اینه که مثل همه بازیای دیگه یه سری ایرادات داره. و آره یه سری ایرادات بزرگ در زمینه داستانی هم بهش وارده که خصوصا توی سری FF مسئله مهمیه، ولی برعکس اون چیزی که فکر میکنی و داری به عنوان یه فکت ارائه‌ش میدی، خیلی از هوادارای قدیمی هم باز از بازی چه به عنوان یه اثر مستقل و چه به عنوان یه FF خوششون اومده.

این حرف هیچ سندیتی نداره. صرفا یه ادعا هست. چون برعکس برای اثبات این حرف دلایل زیادی وجود داره نه برای تاییدش. اول از همه این واقعیت که XV ضعیف ترین عنوان شماره اصلی مجموعه هست. دوم اینکه فروشش کمتر بوده. سوم اینکه بازخوردهای خیلی مثبتی نداشته. مشت نمونه خروار همین سایت و فن های FF. میتونی کامنت هاشون رو بخونی. البته مطلق نیست این قضیه. شاید یه سری هم فن پیدا بشه که با XV حال میکنن که البته من ندیدم.

اتفاقا برعکس، این همه وقت دارم توی تاپیکای XV گف میگردم و پست میدم شاید تا الان تعدادی کسایی که دیدم به بازی بگن آشغال و اینطوری با صراحت اون رو یه ننگ برای سری FF بدونند حتی دو رقمی هم نشه. اونوقت اینجا دقیقا قضیه برعکس شده و هرکی بگه XV به عنوان یه FF بازی خوبیه یعنی هیچی از سری و کلا گیم‌پلی نوبتی نمیدونه.

والا من این حرف هارو که اصلا قبول ندارم، خصوصا که فکر میکنی گف یعنی کل جامعه گیمرها. دلیل اینکه XV یه FF خوب نیست هم در درجه اول و دوم ربطی به گیم پلی نداره که مثال میزنی. فاجعه اصلی داستان و متعلقاتش هست. حالا چه گیم پلی نوبتی رو بفهمیم یا نه داستان بده. افتضاحه.

همونطوری که خودت میدونی من با DmC اون سمت ماجرا هم بودم و اونجا دقیقا جاهامون برعکس بود. ولی باز حداقل در بدترین حالت قبول داشتم که DmC به عنوان یه Devil May Cry بازی آشغالی نیست و با تموم کم و کاستی‌هاش (که اتفاقا تک تک لیستشون هم میکردم) باز یه عنوان لذت بخشه. میگم، این دید که هرکی از بازی خوشش اومد یعنی هیچی از این سبک نمیدونه رو خواهشا بزار کنار.

بله منم به همین سادگی پست های جناب عالی درباری DmC و کوبیدنش رو فراموش کردم!:D اون یه علی دانته دیگه بود با من بحث میکرد!:D خود تو یادته وقتی من میگفتم DmC بازی بدی نیست به من میگفتی نوب و کلا هیچی از DMC سر در نمیاری؟:D البته من هنوز سر حرف اون موقع هستم، DmC بازی خوبی بود و نمرات خوبش هم این رو اثبات میکنه. اما یه DMC آشغال بود چون فن های DMC فقط دنبال یه اکشن خوب نیستن و یه سری المان های دیگه از جمله شخصیت پردازی خفن و داستان هست که نقش بسزایی در DMC‌شدن DMC داشته نه فقط گیم پلی. این قضیه در مورد XV هم کاملا صادقه. XV خیلی بازی خوبیه، به گواه امتیازهای خوبی که گرفت، اما برای تبدیل شدن به یه FF خوب فقط گیم پلی لازم نیست.... حالا تو گف 100٪ هم بعد VII یا حتی قبل VII ایشون رو به عنوان بهترین FF تاریخ اسم ببرن برای من یه نفر فرقی نداره. چون من دارم نظر شخصی خودم رو میگم و فکت هم صادر نمیکنم. به عنوان یه سوپر فن FF این نظر منه. در قرن 20 اینیشتین اثبات کرد حتی فضا و زمان مطلق نیستن و نسبین، و لوی برول هم اثبات کرد اخلاق هم نسبیه و مطلق نیست. چه برسه نظرات ما انسان ها.

اینکه خودت از بازی خوشت نیاد یه حرفه و کامل نظر خودته. حتی میشه یه بحث منطقی در مورد اشکالاتی که بازی از دید تو داره و نکاتی که باید بهبود پیدا می‌کرد و دلایل این کاستی‌ها داشت.

این همه با من بحث کردی، نقل قول کردی، آیا یکبار جوابی برای ایراداتی که من میگیرم داشتی؟:D فقط به صورت کلی، مثل الان نقل قول میکنی و مگی که نه و اینجوری. من میگم آقا اصلا FF رو بخیال، XV به عنوان یک بازی اکشن داستان محور، ایرادات زیادی داره. اول از همه داستان، بعد شخصیت پردازی و بعد گیم پلی. فکر کنم به تفضیل هم توضیح دادم. دوست دارم اگه موافق بازی هستی حداقل بیای در مقابل این ایرادات دفاع کنی نه اینکه کلیت حرف من رو مورد بحث بگیری و از خودت در برابر این اتهام که یه نوب هستی دفاع کنی. هرچند که باز این برداشت خودت از پست های من هست و من هیچ وقت به تو و به باقی کسایی که نظرم باهاشون متفاوته (درباری XV) نگفتم نوب یا اینکه من الیتم!! من فقط دارم میگم انتظارات مني که از 9 سالگی فن FF بودم و اندازه موهای سرت JRPG بازی کردم، با تو متفاوته. و این همه به این معنی نیست که من خفنم تو نیستی یا تو خفنی من نیستم. تفاوت سلیقه. همین. و باعث میشه من حالم از XV بهم بخوره و تو بگی بازی خوبیه حال کنی. که اونم مبارکت باشه!:D والا

یه نکته دیگه هم که جا داره آخر سر بهش اشاره کنم چون با توجه به پستایی که تا الان دیدی شدید به چشم میاد، اینه که یه بخش اعظمی از مشکلاتی که با بازی داری برمیگرده به اسم کارگردان اون. اگر الان همین بازی رو نومورا میداد بیرون، شک نداشتم خیلی هضمش برات راحت‌تر بود و چه بسا اون رو جرگه بازی‌های خوب سری FF هم قرار میدادی.

این یه تیکه رو چون خیلی ازتون شنیدم یه ذره رک جوابت رو میدم، و امیدوارم ناراحت نشی. والا من نمیدونم این چه فازیه که برداشتید و فکر میکنید اینجا کسی اگه از XV ایراد بگیره یعنی هیتر تاباتا هست و فن نومورا در صورتی که هر جفتشون رو هم نمیشناسی. من 10 ساله دارم بازی های تاباتا رو میزنم و بعضا با کارهایی که ساخته زندگی کردم. نمونش Crisis Core که نشستم براش ان تا نقد و مقاله نوشتم. یا Type-0. اون موقع من هیتر تاباتا نبودم؟ یا وقتی Agito رو گرفتن دادن دست تاباتا شد Type-0 و کلی هم ازش استقبال کردیم و گفتیم دمت گرم عجب گیم خفنی ساختی، اون موقع چی؟ دیگه به من که این حرف هارو نزنید آخه!

ضمن اینکه همین Versus هم یکی از دلایلی که خوشمون میومد ازش این بود که یه شماره فرعیه! وگرنه همونم میگفتم FFXV هست اون موقع بخاطر اکشن شدن گنگ بنگ بود. البته بازم من یه نفر که با اکشن شدن کنار امدم و الانم گیرم کامبت بازی نیست. تازه میگم بهترین قسمت XV همین مبارزات اکشنشه!
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
@Cloud Strife

ماکان متوجه هستی که حرفات ضد و نقیضه دیگه؟ از یه طرف میگی اکثر هوادارای قدیمی از XV متنفرن و جامعه آماریت هم میگی نظرات کاربرای بی سی (که نهایتش خیلی دست بالا دیگه بخوام حساب کنیم ۱۰-۱۲ نفر اینجا فن قدیمی FF هستن که متاسفانه اکثریت هم فعالیتشون کم شده) بعد از طرف دیگه وقتی من خلاف این مورد رو میگم و گف رو مثال میزنم (جایی که شاید اگه خیلی خیلی دست پایین حساب کنیم ۵۰-۶۰ تا هوادار قدیمی سری FF رو به صورت فعال توی خودش داشته باشه) میگی حرفم صرفا یه ادعاست؟ اصلا بحث اینکه گف بهتره یا کل جامع گیمرا رو شامل میشه یا نمیدونم بهترین فرومه و از این دست غرب زدگی‌ها نیست. منم هیچوقت نشده همچین چیزی بگم. مسئله اینجاست که چه خوشمون بیاد چه نیاد، این که گف یه جامعه خیلی خیلی بزرگتر از بی‌سی هست یه حقیقته و بالطبع داشتن یه جامعه آماری بزرگتر در اینجور مقایسه‌ها دقت رو بالاتر میبره. مسئله بی احترامی یا نادیده گرفتن نظرات بچه‌های بی سی نیست. «جامعه آماری بزرگتر = دقت بیشتر» به همین سادگی. حالا تو اگه به نظرت این حرف من درست نیست و میتونی خلافش رو ثابت کنی بسم الله.

در مورد DmC هم باز داری اشتباه میکنی و بحثامون یادت نمیاد. توی اون بحثا دقیقا مثل همین پستی که الان دادی، تو میگفتی یکی از بهترین و مهمترین خصوصیات DMC شخصیت‌ها و شخصیت پردازی اونه و این مورد برای فن‌های قدیمی سری مهمترین بخشه. که من در جواب میگفتم همچین چیزی نیست و اکثریت فن‌های قدیمی اهمیت زیادی به این مورد نمیدن و تمرکزشون رو گیم‌پلیه. دقت کن میگم اکثریت، خود من هم حتی شاید جز این دسته حساب نشم چون شخصیتا رو دوست دارم (هرچند نه به اندازه گیم‌پلی). که باز تو میگفتی اینطوری نیست که من از گف مثال زدم (همون قضیه جامعه آماری که بالاتر گفتم) که تو باز خوشت نیومد :D (کلا مثل اینکه با گف مشکل داری :D میخوای توی بحثای بعدی Reddit یا 4chan رو مثال بزنم؟) البته در مورد DMC دیگه الان ثابت کردن این موضوع بعد از عرضه 4SE کار راحت‌تری شده چون مصاحبه‌های ایتسونو هست که در جواب اینکه چرا مرحله یا بخش داستانی جدید به بازی اضافه نکردن میگه ترجیح دادیم لیدی و تریش رو به بازی اضافه کنیم (اول قرار بوده وقت ورجیل رو توی بازی بزارن و لیدی و تریش فقط اسکین بودن نه شخصیت درست و حسابی) چون هوادارامون بازی کردن با شخصیتای جدید (گیم‌پلی) رو بیشتر دوست دارن. در کل در مورد DMC من هیچوقت نگفتم تو یا بقیه بچه‌های که به داستان و شخصیتا اهمیت میدید فنش نیستید یا نوبید و صرفا منظورم این بود که نظرتون توی اقلیته. اگه خدایی نکرده حرفام رو بد بیان کردم و باعث به وجود اومدن سو تفاهم برای تو یا باقی کسایی که پستام رو خوندن شدم، از همینجا از همتون عذرخواهی میکنم.

اینکه میگی بیا از اشکالاتی که میگیرم دفاع کن هم از اون حرفاست‌ها. مرد حسابی من مگه گفتم داستان بازی مشکل نداره که بیام ازش دفاع کنم؟ :|:D از همون روز اول من گفتم بازی کلی ایراد داره ولی هنوز بازی خیلی خوب و لذت بخشیه و برای من FF و JRPG خوبی هم هست. من مشکلم با این بوده و هست که خیلی قاطعانه و فکت وار میگی بازی بدون شک یه FF آشغال به حساب میاد.

در آخر، در مورد تاباتا هم خوب کاری کردی که رک حرف زدی. منم همینکار رو میکنم. در این مورد من چیزی رو گفتم که به چشم دیدم. از همون روزی که خبر کنار رفتن نومورا و جایگزینیش توسط تاباتا منتشر شد کلا چه اینجا چه توی سایتای دیگه تعدادی از فن‌های نومورا و FF نسبت بهش جبهه گرفتن. نمیدونم قبلا نظرت نسبت بهش چی بوده و وانمود هم نمیکنم که اون موقع پیگیر اخبار و تاپیکای FF بوده باشم. (من حتی تا چندوقت پیش نمیدونستم کرایسس کور رو تاباتا ساخته تا اینکه احسان بهم گفت) ولی این چیزی که الان توی پستای تو و یه سری دیگه از بچه‌ها مشخصه اینه که به هر دلیلی از تاباتا خوشتون نمیاد و هرچقدر هم که شایعات و مطالب لیک شده نشون میدن SE مقصر اصلی برای وضعیت فعلی XVـه بازم تقصیرات رو میندازید گردن تاباتا. این در حالیه که وقتی خبر میاد که SE تیم نومورا رو به پروژه‌های مختلف میفرستاد و نمیذاشت درست روی Versus تمرکز کنند، میاید به SE گیر میدید و کاری به نومورا ندارید. اینطوری که من میبینم در هر دو حالت SE مقصره ولی خب خیلی وقتا بسته به اینکه اون سمت ماجرا نومورا باشه یا تاباتا، دید و نظرات شما هم تغییر میکنه.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
Gameplanet
60

FFXV's ambition is laudable, but it's flaws are too big to fully cast aside. The result is an interesting and spectacular-looking title likely hampered by a protracted and unfocussed development.

مثبت
UPSThe group's dynamic is great. As always, FF's world design is top notch. Beautiful scenery. Link attacks are satisfying.
منفی
DOWNSThe English voice performances are dire. It relies on external media to tell its story. UI issues. Boring side quests. Combat instability.

من تو نقدش هیچ دلیل موجهی برای نمرش نمیبینم .. شاید مسخره ترین نقدی باشه که دیدم .. از همه چی تعریف کرده ... از اکشن شدن بازی و اینکه اسکوار اراده به جلو رفتن و رها کردن ریشه های سری رو داشته هم به نظر براش ستودنی بوده .. حتی ایراد جدی به داستان نداره و بیشتر شاکیه که داستان از طریق مدیا های دیگه روایت شده .... بعد ۶?
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
God is a Geek:75

The world is gorgeous, the characters are well written, and there are some grand moments throughout, but there are some significant issues with pacing and linearity

الان نمره edge هم خیلی حساس شده هم خیلی تاثیر گذار. اصلا چرا تا حالا نمره نداده یه ماه شد . مگه مجله کی میاد؟
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
70:Digital Chumps

Final Fantasy XV's decade-long maelstrom of doubt, chaos, and suspense has somehow wrought an effective tale from the bonds of brotherhood and an engaging game from coordinated monster obliteration. The embroiled project is not sacrosanct; an incongruous plot, mechanical quest lines, and a haphazard world constitute a jet impacting the ground at dangerous speed. Pieces are everywhere, but Final Fantasy XV ultimately survives its crash landing through an impressive force of will
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
Riot Pixels:63
FF15 looks like a huge patchwork quilt made out of dozens shoddily sewn little pieces. Sometimes you can't help but marvel at the incredible attention to detail, some ideas (like photos, for example) are a stroke of genius, but then it comes to the crux of the matter… and the hair stands up on the back of your neck.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
  1. The Sydney Morning Herald: 100
    This is one of my favourite games of the year and it's one I'd encourage any previous Final Fantasy fan to consider. Besides the brilliant nods to the series past — adorable retro touches like pixel art character menus and classic game soundtracks you can buy in servos and listen to in the Regalia — this is a game that's doing something new and great with what's come before. It's the fondest I've felt about the series since VIII.
GameGrin:95
  1. Final Fantasy XV is a return to form for Square Enix, a showcase of their willingness to adapt more Western approaches in their game development whilst also keeping what gave the series it’s charm, flair and personality.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
  1. CD-Action
    75
    If it were a book it would be missing its first chapter and every other page. The game’s story is a chaotic patchwork of ideas collected over the years and characters who appear out of the blue and disappear without a word of explanation. On the other hand it’s the first game to imitate road movies so well. The journey has a very satisfying pace, friendship between main characters is depicted splendidly, the views are spectacular and there’s a lot of optional content.
  1. LEVEL (Czech Republic)
    80
    Wonderful world, monumental opponents ... and the story that only runs somewhere on background and to which you will return only when you get tired of one in a million things that you can do in the game. [Issue #270]
  1. Gaming Age
    75
    Still, despite the flaws, Final Fantasy XV is worth checking out. You can easily get lost in the open world and side quest portion of the game, which you’ll gain access to pretty early. There’s a lot of stuff to fight, the combat system is fun, and the game looks pretty amazing for the most part. And despite the last quarter of the game being lackluster, you’re not locked out of the side content or open world areas, so if you need a break from that stuff you can easily put the story on pause and move on to something else for a bit. Is Final Fantasy XV my favorite in the series? Not hardly. But it’s a much better game than I expected it would be, and certainly something I’ll play again in the future
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,965
نام
محمد
  1. CD-Action
    75
    If it were a book it would be missing its first chapter and every other page. The game’s story is a chaotic patchwork of ideas collected over the years and characters who appear out of the blue and disappear without a word of explanation. On the other hand it’s the first game to imitate road movies so well. The journey has a very satisfying pace, friendship between main characters is depicted splendidly, the views are spectacular and there’s a lot of optional content.
  1. LEVEL (Czech Republic)
    80
    Wonderful world, monumental opponents ... and the story that only runs somewhere on background and to which you will return only when you get tired of one in a million things that you can do in the game. [Issue #270]
  1. Gaming Age
    75
    Still, despite the flaws, Final Fantasy XV is worth checking out. You can easily get lost in the open world and side quest portion of the game, which you’ll gain access to pretty early. There’s a lot of stuff to fight, the combat system is fun, and the game looks pretty amazing for the most part. And despite the last quarter of the game being lackluster, you’re not locked out of the side content or open world areas, so if you need a break from that stuff you can easily put the story on pause and move on to something else for a bit. Is Final Fantasy XV my favorite in the series? Not hardly. But it’s a much better game than I expected it would be, and certainly something I’ll play again in the future
این چرا اینطور نمره میگیره اما متاش تکون نمی خوره؟
 
  • Like
Reactions: KingAmir

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
این چرا اینطور نمره میگیره اما متاش تکون نمی خوره؟
من چه میدونم !:D
خوب چند تا دلیل داره .. نمرات نزدیک به میانگینه و باعث نمیشه خیلی تکون بخوره .
دوم ضریب سایتاس .. که به جز گیمینگ ایج ..فکر نمیکنم باقیه ضریب قابل توجهی داشته باشن .
.....
و در نهایت این نمره edge چی شد .. من دو ماهه منتظر نمرشونم ... جالبه نمره ای که به tlg هم داده هنور ثبت نشده
 

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
من چه میدونم !:D
خوب چند تا دلیل داره .. نمرات نزدیک به میانگینه و باعث نمیشه خیلی تکون بخوره .
دوم ضریب سایتاس .. که به جز گیمینگ ایج ..فکر نمیکنم باقیه ضریب قابل توجهی داشته باشن .
.....
و در نهایت این نمره edge چی شد .. من دو ماهه منتظر نمرشونم ... جالبه نمره ای که به tlg هم داده هنور ثبت نشده
q255_edge_magazine.jpg
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر