راز‌های بزرگ نینتندو، برگ برنده Switch؟

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
5QSSJMobjCcWrij2u4CsaG-1200-80.jpg


هفته گذشته بعد از مدت‌ها انتظار و شایعات متعدد بالاخره نینتندو پرده از پروژه NX، کنسول جدید و مرموز خود برداشت. Switch مطابق با شایعات ترکیبی از کنسول دستی و خانگی و با محوریت قابل حمل بودن طراحی شده است. به این شکل که می‌توان بخشی از کنسول را که شامل یک صفحه نمایش است، از بدنه جدا کرده و مشابه یک کنسول دستی، ادامه بازی را بر روی صفحه نمایش آن دنبال کرد. اما این تمام سورپرایز نینتندو برای گیمرها نیست!


طبق پتنتی که نینتندو برای Switch ثبت کرده است، این کنسول علاوه‌بر موارد ذکر شده قابلیت تشخیص تصویر و فرافکنی تصویر روی کلیه سطوح صاف و حتی کف دست را دارد! به این معنی که می‌تواند مانند یک پروجکتور، تصویر بازی و یا رنگ‌های مختلف را فرافکنی کرده و خارج از صفحه نمایش نشان دهد.

throw.JPG

برای توضیح بهتر این قابلیت و نیز کاربرد آن می‌توان به توضیح طرح ثبت شده پرداخت، نینتندو تصویری از بازی بیسبال را نشان می‌دهد که بازیکن بر روی صفحه نمایش کنسول و تصویر توپ بر روی کف دست گیمر نقش بسته است. و می‌بایست با حرکت دست توپ را به سمت بازیکن داخل کنسول پرتاب کرد!

پتنت‌های ثبت شده نینتندو پر از ایده‌های خلاقانه است؛

علاوه بر قابلیت‌های متداولی چون ژیروسکوب، سنسور‌های تشخیص حرکت، قطب نما و یا صفحه نمایش لمسی، امکانات دیگری نظیر ویبراتور، میکروفون، اسپیکر، دوربین تشخیص حرکت، دوربین مادون قرمز و سنسور تشخیص فاصله نور نیز پیش‌بینی شده است.

نینتندو در برخی از این طرح‌ها نحوی استفاده از این امکانات رو توضیح می‌دهد، به عنوان مثال گیمرها می‌توانند با کمک دوربین کنسول به صورت فیزیکی بازی سنگ،کاغذ،قیچی را تجربه کنند! و یا در مثال‌هایی دیگر:

پاسخ به سوالات ریاضی از طریق انگشتان دست

کنترل حرکت مار از طریق سنسور لمسی پشت کنسول

کنترل ماشین با کمک سنسورهای حرکتی

فرافکنی تصویر و یا یک رنگ خاص بر روی دست گیمرها

تشخیص شی‌ء ای که در دستان گیمرها قرار دارد


علاوه‌بر همه این موارد به نظر می‌رسد Switch قابلیت اتصال به کنترلر‌های دیگر را نیز دارد و در یکی از طرح‌ها، کنترلری تصویر شده است که بر روی آن یک صفحه مدرج و وسیله‌ای شبیه پیچ کم و زیاد کردن صدا در وسایل صوتی دیده می‌شود.

dial.JPG

نینتندو در مورد قابلیت‌های ذکر شده، خصوصا سیستم فرافکنی تصویر توضیحات تکمیلی بیشتری نمی‌دهد، و نمی‌توان اطمینان داشت همه این موارد در کنسول نهایی تعبیه شده باشد. اما با توجه به صحبت‌های قبلی نینتندو مبنی بر اینکه هنوز همه چیز در مورد Switch گفته نشده، و اینکه دوربین و سنسور لمسی در پشت کنسول تعبیه شده و نمایش نینتندو پشت کنسول را نشان نمی‌دهد، می‌توان قابلیت‌های فوق را تا حد زیادی نزدیک به واقعیت دانست.
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
تنها منبع این حرف یه پست تویتر از طرف یک گزارشگر وال استریت ژورنال هست.
اگر واقعا این قیمتا باشه که خیلی خوبه. ولی بعید میدونم.

چون این nintendo Switch کنسول دستی یا تبلته که با داک وصل میشه به tv قیمتش پایینه
تبلت پولاروید ( کمپانی معتبر آمریکایی ) دارم 1 گیگ ram - حافظه داخلی 16 گیگ - باتری 7000 میلی آمپری - سی پیو 1.6 - تمام سنسور ها رو هم داره - سوکت mini hdmi - پورت کامل usb و ..... با 175 هزار تومن برات میارم ( البته سیم کارت خور نیست )
هزینه ساخت تبلت به مراتب خیلی خیلی کمتر از کنسول خونگیه
پس دور از انتظار نیست قیمتش پایین باشه
 

AghaReza

کاربر سایت
Nov 14, 2007
1,261
نام
آقا رضا
چون این nintendo Switch کنسول دستی یا تبلته که با داک وصل میشه به tv قیمتش پایینه
تبلت پولاروید ( کمپانی معتبر آمریکایی ) دارم 1 گیگ ram - حافظه داخلی 16 گیگ - باتری 7000 میلی آمپری - سی پیو 1.6 - تمام سنسور ها رو هم داره - سوکت mini hdmi - پورت کامل usb و ..... با 175 هزار تومن برات میارم ( البته سیم کارت خور نیست )
هزینه ساخت تبلت به مراتب خیلی خیلی کمتر از کنسول خونگیه
پس دور از انتظار نیست قیمتش پایین باشه
دوست عزیز من اصلا دیگه با شما بحثی ندارم.
چون یا فرق یه تبلت که حتی بازیهای داغون موبایل هم روون نمیتونه اجرا کنه با کنسول بازی نمیفهمی. یا خودتو زدی به نفهمیدن.
در هر دو حالت بحث با شما بی فایدس و هیچ نتیجه ای نداره.
 

vhd

کاربر سایت
Apr 16, 2006
117
نام
وحید
نینتندو چندین ساله که دیگه رقابتی سر قدرت کنسول ها نداره و تو هر نسل قدرت کنسولش رو کمی ارتقا میده
دنبال تجربه جدید تو دنیای گیمه و از این راه سرمایه و طرفداراش رو به سمت خودش جذب میکنه و همیشه بازار مخصوص به خودش رو داره
switch هم تا اینجا که کنسول جالبیه ....
 

sadegh93

کاربر سایت
Dec 19, 2011
3,341
به نظر من نینتندو سوییچ رو با قیمت پایین میفروشه. 400 دلار به عقیده من خیلی گرونه. 300 تا منطقیه ولی اگه مثلا 250 تا قیمت بدن میشه رو موفقیتش حساب کرد.
تا چی رو موفقیت بگید شما
به نظر من بالای حدود 40 یا 50 میلیون بفروشه براش موفقیت هست . برای اینکارم مهمترین چیزا براش بازی های انحصاری خفن و بازی های 3rd party یا 2nd party مثل زمان wii هست, بعلاوه ی قیمت مناسب (حدود 300 دلار به نظرم شروعش باشه عالیه)
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
تا چی رو موفقیت بگید شما
به نظر من بالای حدود 40 یا 50 میلیون بفروشه براش موفقیت هست . برای اینکارم مهمترین چیزا براش بازی های انحصاری خفن و بازی های 3rd party یا 2nd party مثل زمان wii هست, بعلاوه ی قیمت مناسب (حدود 300 دلار به نظرم شروعش باشه عالیه)

به گفتن من نیست، موفقیت یعنی جذب حداکثر مخاطب و فروش بالا. 40 50 میلیون کنسول هم به هیچ عنوان اسمش موفقیت نیست. خصوصا اینکه دیگه خبری از کنسول دستی هم نیست و نینتندو همه چیز رو با هم ترکیب کرده. در نتیجه سویچ باید جور همه رو بکشه. البته باید بگیم ماهیتن سوییچ یه کنسول دستی هست که قابلیت اتصال به TV رو هم داره و این کنسول خونگی نینتندو هست که مرده. و برای فروش هم باید کامل روی ویژگی های قابل حمل و نوآوری های احتمالیش حساب باز کنه. چون پر واضح هست سویچ به عنوان یه کنسول خونگی تحویل گرفته نمیشه.

در نتیجه از نظر من وضعیت فروش Switch به شدت مبهم و پیچیده هست و نینتندو دست به قمار بزرگی زده. اول از اینکه همونطور که گفتم عملا کنسول خونگیش رو حذف کرده و قابلیت اتصال به TV جایگزین خوبی نیست. چون هم ایده های جدیدش تو این حال کار نمیکنه (مثل هم پروجکت کردن تصویر رو دست و ...) و هم اینکه گرافیک از رده خارجی داره. برای TV هم چیز خلاقانه ای وجود نداره که بخواد جبران کنه. این چیزهایی که تو خبر امده از دم برای کنسول قابل حمله. با این تفاسیر خصوصا بعد از جا افتادن Pro و امدن اسکورپیو و حتی معرفی کنسول بعدی سونی، اختلاف گرافیکی به حدی میشه که دیگه ناچارن ترد پارتی ها نمیتونن سویچ رو به عنوان یه کنسول خونگی حساب کنن. پس گول این لوگوهایی که الان لیست شده رو نخورید. زمان نشون میده سوییچ چقدر ساپورت میشه.

در نتیجه سوییچ ناخودآگاه محدود به یک کنسول دستی با ویژگی های عجیب و جالب میشه. که اینجا هم باید با اسمارت فون ها رقابت کنه. من هم شخصا فکر نمیکنم قابلیت های سخت افزاری برگ برنده محسوب بشن. قبل از عرضه Vita همه فکر میکردن با این سخت افزاری که داره و حمایتی که همه دارن میکنن منفجر میکنه که...

من شخصا سویچ رو ملقمه ای از ایده ها میدونم که سعی داره با ترکیب همه چیز با هم توی رقابت بمونه اما فاقد قدرت لازم برای رقابت با تک تک رقیبانش هست. حداقل الان نظرم این هست و نمیتونم هیچ موفقیتی رو براش متصور بشم. چون الان حتی بازار کژوآل ها هم با زمان Wii فرق کرده، کما اینکه خود Wii هم بعد یه مدت به شدت از محبوبیت کم شد و با جا افتادن بیشتر اسمارت فون ها فروشش رو از دست داد.
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
به نظر من نینتندو سوییچ رو با قیمت پایین میفروشه. 400 دلار به عقیده من خیلی گرونه. 300 تا منطقیه ولی اگه مثلا 250 تا قیمت بدن میشه رو موفقیتش حساب کرد.

یکی از چندین عامل موفق نشدن wii u قیمتش بود , اگر اخبار دنبال میکردی اون زمان یادت میاد چندین بار چندین آدم مطرح گفته بودن wii u گرونه
با اینکه نینتندو قیمت wii u دیلاکس رو از 349 دلار به 299 دلار کاهش داده بود بازم میگفتن گرونه
مشخصات سخت افزاری wii تو ویکی پیدیا میتونی ببینی ( سمت راست )
Wii U - Wikipedia
پس میشه گفت زیر 300 دلاره , درباره ps4 pro یا ...... صحبت نمیکنی که بگی این Nintendo Switch بالا 400 دلاره
الان xbox one s که 4k ساپورته باندل halo که 500 گیگ هست و یک بازی بازی فیزیکی و یک بازی دانلودی داره 299 دلاره
داری درباره تبلت نینتندو صحبت میکنی به طبع با تجربه ای که از wii u بدست آوردن ( خود wii u الان 299 دلاره ) - برداشتن wii u رو قسمت کنسول حذف کردن و خود گیم پد مستقل کردن پس زیر 300 دلار قیمت داره
 
آخرین ویرایش:

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
الان خب بازار اسمارت فون با سرعت نور رو به جلو حرکت میکنه و سوای پرچمدارهای اپل و سامسونگ، اسمارت فونهای چینی خوب از برند Xiaomi و Letv و Oppo و... با سخت افزار قوی و قیمت پایین و کیفیت بالا عرضه میشن. همون میان رده هاشون تو اجرای هیچ بازی اندرویدی کم نمیارن بس که قوین با 600 و خرده ای یدونه شون رو تو همین ایران میشه خرید هم برای بازی تو هیچ بازی ای کم نمیارن هم دوربینشون خوبه، هم لگ ندارن سنسور اثر انگشت هم دارن
گوشیای جدید پرچم دارشون بماند فوق العاده هستن اونم با انواع و اقسام امکانات به روز مثل این:
Introduction | معرفی Mi 5s و Mi 5s Plus پرچمداران جدید شائومی برای نیمه دوم 2016 | mobile.ir - مرجع موبایل ایران
انویدیا شیلد هم 250 دلار
نتیجه اینکه هیچ کس نمیاد بالای 300 دلار پول یه تبلت برای فقط برای نوآوریش بده (منظور غیر از خود فن های نینتندو که اگه محصول مثل Wii U برای عامه جذاب نباشه هم میان میخرن که یه فروش کمی داشته باشه)
بازی نسل قبل هم کسی بخواد انجام بده شیلد با قیمت ارزونتر هست و کنسولهای نسل قبل و... (اگه بالای 300 دلار باشه کنسول)
نینتندو قیمت پایین نذاره نابوده از اونور چیز ارزونی باشه صد در صد قدرت آنچنانی ای نداره

منم همینو گفتم , هزینه تولید کنسول خونگی خیلی بیشتر از کنسول دستیه , حالا اینکه هزینه تولید کنسول خونگی با تبلت خیلی فرق میکنه
الان میشه با 175 هزار تومان یه تبلت پولاروید ( کمپانی معتبر آمریکایی ) دارم 1 گیگ ram - حافظه داخلی 16 گیگ - باتری 7000 میلی آمپری - سی پیو 1.6 - تمام سنسور ها رو هم داره - سوکت mini hdmi ( خروجی با کیفیت بالا tv ) - پورت کامل usb و ..... با 175 هزار تومن برات میارم ( البته سیم کارت خور نیست ) خرید

خوب ما حتی اگر حساب کنیم nintendo Switch ادامه دهنده wii u هست یعنی اینکه قسمت کنسول حذف شده و گیم پد مستقل شده و خودش به تنهایی بازی run میکنه , بازم خوب باید به طبع قیمت پایین بیاد نسبت به wii u - الان wii u آکبند باندل سری آخر پک دیلاکس 299 دلاره - پس قیمت زیر 300 دلاره مثلا 250 دلار یا حتی کمتر

حتی به فرض محال nintendo Switch با کنسول ها خونگی دیگه مثل ps4pro یا xbox one s مقایسه کنیم , خوب xbox one s با این قدرت بالا و ساپورت دیسک های 4k و اجرا 4k الان باندل 500 گیگ باندل halo با بازی فیزیکی 299 دلاره - پس میشه نتیجه گرفت nintendo Switch با 250 دلار یا حتی کمتر قیمت داره

خود wii u به عنوان یه کنسول خونگی قابل قبوله بازم , درسته سخت افزار قویی در مقابل بقیه کنسول ها نسل هشت نداره حداقل کنسول خونگیه و بازی ها انحصاری نینتندو و انحصاری ها کمپانی ها دیگه تاپی داره مثل فاتال فریم 5 - بایونتا 2 ( با خرید بایونتا 2 , بایونتا 1 هم در پک بازی هست ) و ....................
اما nintendo Switch هیچ شباهتی به کنسول خونگی نداره , حتی شباهتی به کنسول دستی هم نداره
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Cait Sith

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,010
نام
محمد امین
قبلا ملت برای بچه هاشون کنسول میخریدن و کنسول های مثل wii هم بازیهاش اکثرا مناسب سنین پایین بود به خاطر همین هم تو این قشر فروش زیادی کرد حالا زمانه عوض شده و ملت برای بچه هاشون موبایل یا تبلت میگیرن که هم تنوع کاریش بالاتره هم کاربریش راحت تره و احتیاج به سیم و tv و این بند و بساط ها نداره حالا این وسط نینتیدو گیر کرده از یک ور میخواد خودشو شبیه اسمارت فونها بکنه و قابلیت حمل رو به کنسولهاش اضافه میکنه و از یک ور هم میخواد یک تعدادی از اقشار بزرگسال که عاشق بازی های نینتیدو هست رو به خودش جذب کنه که به نظر من تو هر دو حالت ناموفق عمل میکنه

به نظر من دو راه داره یا مثل سونی و ماکرو کنسول خانگی قدرتمند بزنه یا کنسول دستی فقط بسازه
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
قبلا ملت برای بچه هاشون کنسول میخریدن و کنسول های مثل wii هم بازیهاش اکثرا مناسب سنین پایین بود به خاطر همین هم تو این قشر فروش زیادی کرد حالا زمانه عوض شده و ملت برای بچه هاشون موبایل یا تبلت میگیرن که هم تنوع کاریش بالاتره هم کاربریش راحت تره و احتیاج به سیم و tv و این بند و بساط ها نداره حالا این وسط نینتیدو گیر کرده از یک ور میخواد خودشو شبیه اسمارت فونها بکنه و قابلیت حمل رو به کنسولهاش اضافه میکنه و از یک ور هم میخواد یک تعدادی از اقشار بزرگسال که عاشق بازی های نینتیدو هست رو به خودش جذب کنه که به نظر من تو هر دو حالت ناموفق عمل میکنه

به نظر من دو راه داره یا مثل سونی و ماکرو کنسول خانگی قدرتمند بزنه یا کنسول دستی فقط بسازه

با شما موافقم
تو همین ایرانش که فن نینتندو خیلی خیلی کم وجود داره , تو ایران اکثر فن ها همین جمع کوچک گیمر ها سن بالا هستن که از بچگی با کنسول ها نینتندو بزرگ شدن یا تجربه کردن
نسل جدید ها تا چش باز کرد فقط ps دیدن

نینتندو تو سطح جهانی 3 نوع مشتری داره
یه عده گیمر ها سن بالا مثل من و امثال من , که از قدیم نینتندو شناختن ( فن ها قدیمی و پروپاقرص )
یه عده گیمر ها جوانتر که حدود سنیشون 20تا 25 ساله
دسته سوم گیمر ها کم سن و تازه وارد صنعت گیم شده

اون مثالی که زدید قبلا wii میخریدن الان تبلت و گوشی بیشتر برای گیمر های نوپا هست حالا طرف مثلا 15 سالشه یا کمتر یا بیشتر
خود من تبلت و گوشی اندرویدی دارم اما بندرت میشه یه بازی کنم
هین نسل جدیدی ها هستن عشق اسمارت فون و تبلت دارن

بنده خودم فن 2 آتیشه نینتندو بودم و خیلی هم لذت میبردم از کنسول ها قبل از wii داشتم هم wii هم 3ds و ............
اما وقتی کلیپ معرفی Nintendo Switch دیدم کلا مخالف نینتندو شدم , به یه تبلت میگه کنسول خونگی ( خودشو مسخره کرده یا مارو خر فرض کرده )
ننتندو برای من تموم شده اس
فکر میکنی چند نفر فن نینتندو که باز 20 سال تا مثلا 40 سال دارن با دیدن Nintendo Switch اصلا تعجب کردن؟
کدوم گیمر واقعی و با سابقه ای یه تبلت نینیتندویی رو به عنوان کنسول خونگی میخره؟؟؟؟
 
  • Like
Reactions: vhd

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
بنظرم نینتندو الان از هردو جهت گیر افتاده همون طور که یکی از دوستان گفت میخواد خودش به اسمارت فون ها بچسبونه که کسی تحویل نمیگره کنسول قوی هم بده با وجود رقباش یه سالم دوام نمیاره
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
فقط منم که این حس رو دارم که اگه نینتندو بی خیال کنسول ساختن بشه مثل سگا و بازی هاش رو برای همه پلتفرم های بازار عرضه کنه ... صد ها برابر بیشتر از چیزی که الان گیر داده به کنسول سازی سود میکنه ؟؟؟
 

sadegh93

کاربر سایت
Dec 19, 2011
3,341
فقط منم که این حس رو دارم که اگه نینتندو بی خیال کنسول ساختن بشه مثل سگا و بازی هاش رو برای همه پلتفرم های بازار عرضه کنه ... صد ها برابر بیشتر از چیزی که الان گیر داده به کنسول سازی سود میکنه ؟؟؟
شاید اگه سیاست های بدش ادامه بده همین کار رو بکنه در نهایت اما فعلا فکر کنم حداقل حدود 6 یا 7 سال یا بیشتر مونده
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
فقط منم که این حس رو دارم که اگه نینتندو بی خیال کنسول ساختن بشه مثل سگا و بازی هاش رو برای همه پلتفرم های بازار عرضه کنه ... صد ها برابر بیشتر از چیزی که الان گیر داده به کنسول سازی سود میکنه ؟؟؟
به این راحتیا ول بکن نیست ولی اگه سقوط کنه از یه جهت خوبه بالااخره مبتونیم رو ps هم ماریو بازی کنیم در صورتی که بعد نابودی به سرنوشت سونیک دچار نشه
n فنا ناراحت نشنا:D
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
بنظرم نینتندو الان از هردو جهت گیر افتاده همون طور که یکی از دوستان گفت میخواد خودش به اسمارت فون ها بچسبونه که کسی تحویل نمیگره کنسول قوی هم بده با وجود رقباش یه سالم دوام نمیاره
اتفاقا اگه یه کنسول قوی و اوردناری میداد و کل بازی های 3rd paty رو به سمت خودش جذب میکرد , در کنار انحصاری های خودش موفقیت همچین کاری خیلی بالا به نظر میاد .. و ریسک حداقلی داره ... ولی نمیدونم چرا روسای نینتندو شدید به دنبال اینن که بگن ما خیلی خلاقیم ... خیلی نو اوری بلدیم و این چیزا ... کاش میشد خلاقیت هاشون رو تو لوازم جانبی نشون میدادن و کنسولشون مثل رقبا یا پیشینه خودشون یه کنسول معمولی بازی بود
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر