Nier Automata | PC

گفتگو در 'بحث و تبادل نظر پيرامون بازی های PC' ایجاد شده توسط m.d.makan, ‏Aug 17, 2016.

  1. کاربر سایت

    ارسال ها:
    1,973
    تاریخ عضویت:
    ‏Apr 14, 2007
    نام:
    مــاکــان
    New Head.png
    nier_automata_concept_art Low 2.jpg
    Information.png
    NiER یکی از عناوین کمتر دیده شده (اگر نگیم دیده نشده!) نسل قبل بود.

    سال 2010 ریلیز شد ، بازی که توسط Taro Yoko یکی از کارگردان های پیچیده! صنعت گیم ساخته شد.

    کارگردانی که در کارنامه اش سری Drakengard ( 3 نسخه) رو هم داره، که البته NiER هم متعلق به همین دنیای دراکنگارد هست.

    این بازیها با اینکه از داستان و شخصیت پردازی قوی برخوردارن که خب تخصص تارو یوکو هست، اما دارای مشکلات زیادی در بخش گیم پلی هستن که به کلیت بازی صدمه زده و این بازیها برای همه کس جذاب و قابل پیگیری نیست.

    البته اگر کمی پوست کلفت باشید و کمی از بازی رو پیش ببرید و از اتفاقات و داستان سر دربیارید، ادامه بازی خیلی دوست داشتنی میشه و در آخر با دیدن 4 پایان حجت بر شما تموم میشه.

    بیش از این از نسخه اول توضیح نمیدم، برای پیگیری نسخه اول که 100 درصد توصیه میکنم اینکارو بکنید، میتونید به یوتوب برید و کل میان پرده های بازی رو ببینید که میتونه خیلی کمک کنه.
    اگر بازیو تموم کردید و یا ویدئوی بالا رو دید و باز قصد دارید وقایع بازیو بهتر درک کنید و همینطور Back Story و ارتباط با دنیای DrakenGard رو درک کنید، این ویدئوی 2 قسمتی رو ببینید:

    اما چه شد که با فروش پائین و نادیده گرفته شدن بازی ما بعد از 7 سال شاهد نسخه بعدی بازی به اسم NiER Automata هستیم؟

    در واقع سازندگان بازی خیلی قبل تر قصد ساخت ادامه بازی رو داشتن ولی با توجه به فروش پائین نسخه قبل، اسکوئر اینکس این ریسک رو نمی پذیرفت ولی بعد مدتی به این شرط به تهیه کننده و کارگردان بازی چراغ سبز نشون داد که اونها بتونن ضعف بازی تو بخش گیم پلی رو پوشش بدن و بازی جذابی که همه بتونن باهاش ارتباط برقرار کنن بسازن.
    (سیاستی که تو ساخته اخیر این ناشر یعنی FF XV هم دیدیم)

    این شد که تهیه کننده و کارگردان به تنها استودیوئی که میتونستن فکر کنن پناه بردن، استودیوئی که تخصصش ساخت عناوین جذاب هست، حتی ساخت بازیهائی که سازنده اصلیش قادر به ساخت و پیاده سازی ایده هاش نیست (متال گیر رایزینگ)

    بله جائی که اسم استودیوی پلاتینیوم گیمز باشه خیلی سخته که بشه از گیم پلی اون عنوان ایراد گرفت ، حال که ترکیب این استودیو با ذهن بیمار و داستان گوی Taro Yoko ترکیب شده، نتیجش به نظر شما چی میتونه باشه؟

    کارگردانی بازی را خود یوکو به عهده داره، همینطور طراح شخصیت ، آهنگساز و ... رو به همراه خودش به استودیو پلاتینیوم آورده که همه از اسکوئر هستن.
    از طرف دیگه طراحی و اجرای گیم پلی کاملا به عهده پلاتینیوم گیمز هست.(چه ترکیب رویائی)

    محصول نهائی رو میتونید در زیر ببینید:
    [​IMG]
    دانلود GIF


    [​IMG]

    بیاید از داستان بازی شروع کنیم، چرا که به نظر من مهمترین بخش و نقطه قوت بازیهای یوکو داستان اونهاست.

    یوکو در خلق داستانهای بازیهاش از روشی استفاده میکنه که متعلق به خودش هست.

    ابتدا انتها و پایان داستان رو مشخص میکنه و بعد شروع میکنه بطور برعکس وقایع و اتفاقات رو کنار هم چیدن تا به شروع و آغاز داستان بازی برسه!

    نتیجه نهائی همونطور که در بازیهای ایشون مشخصه منجر میشه به اینکه در حین انجام بازی به این اذعان کنیم که قدرت نویسندگی و ذهن خلاق یوکو نمینونه چیزی جز شاهکار ارائه بده.

    از نزدیک ترین نمونه هم میشه به دموی بازی که اخیرا مننشر شده اشاره کرد.
    کسانی که بازی کردن حتما پایان عجیب دمو رو به یاد دارن.
    اینجانب بدلیل قرنطینه اطلاعاتی هیچ چیزی در موردش نمیدونم!

    سبک داستان نویسی های یوکو بیشتر به داستان انیمه هائی مثل Puella Magi Madoka Magica ، Neon Genesis Evangelion و یا Berserk شباهت داره.

    [​IMG]

    به عبارت دیگه داستانهای یوکو فضای تاریک مختص به خودش داره، داستان هائی که روایت میکنه نسبت به انیمه ها و JRPG های دیگه ساختار شکن هست، شخصیت ها الزاما سفید (پاک) و سیاه نیستند، حتی خصایل و رفتارهای عجیبی هم در این 2 طیف دیده میشه.

    تارو یوکو عموما در داستان سرائی از المانهای "بازی دادنِ گیمر" و اجبار گیمر به انجام کارهائی که دوست نداره (Player Punch) استفاده میکنه.

    از این دست لحظات در Drakengard 1 و NiER دیدیم و مثال زدنش خیلی راحت هست.
    مطمئنا باید خودمون رو برای مقابله با همچین لحظاتی در بازی آماده کنیم.

    از این رو به او لقب "ترولر" دادند، که البته خیلی بیربط به نوع پوشش (ماسک) که با اون در ملأ عام ظاهر میشه نیست.

    [​IMG]
    مطمئنا هر کارگردانی با داشتن این تجربه کاری و خلق آثاری مثل Drakengard و NiER عجیب هست که آنچنان مشهور نیست. میشه ازنوع ظاهر و مصاحبه هاش به این پی برد با این شرایط راحت تر هست. اما مطمئنا با عنوان پیش روی NiER Automata و داستان سرائی خاص او، همینطور طرفداران جدید، این شرایط بالاجبار تغییر خواهد کرد.

    در تاکید بر آنچه گفته شد و نشون دادن بعد شخصیتی بیشتر از تارو یوکو شما رو به خوندن این نقل قول از یوکو دعوت میکنم:

    [​IMG]
    با این مقدمه بریم کمی هم از داستان نسخه دوم بازی رو مرور کنیم.

    البته اینجا هم قانون قرنطینه اطلاعاتی صدق میکنه و جز چندخط بیشتر اطلاعات دگه ای ندارم، امیدوارم که مجبور نشم بخشی از بازی رو برای خودم حداقل! اسپویل کنم.

    خب اول از همه ما با یک بازی آینده نگرانه طرفیم.

    زمانی که تکنولوژِی بیش از حد پیشرفت میکنه و بین رباتها و زمینی ها جنگی اتفاق می افته و زمینیها ناچار به ترک زمین میشن و به ماه نقل مکان میکنن.

    در ادامه وقتی زمینیها خواستار بازپس گیری زمین میشن، بمنظور مقابله با رباتها، رباتهای انسان نمائی میسازن به نام آندروید که دارای احساسات انسانی نیستن.(پسوند بازی در ابتدا NiER : Androids بود که بعدها احتمالا به دلایل حقوقی تغییر داده شد).

    [​IMG]

    یکی از پیشرفتهائی که این نسخه نسبت به عنوان قبلی داشته، طراحی ظاهری شخصیتهاست.

    بر کسی پوشیده نیست که برخلاف شخصیت پردازی شخصیتهای نسخه قبل، اونها از لحاظ ظاهری در حد خودشون نبودن!

    در هرصورت در این نسخه Akihiko Yoshida وتیم باذوقش به تیم سازنده ملحق شدن و نتیجش شده شخصیتها با طراحی فوق العاده که در زیر میتونید ببینید.
    لازم به ذکر هست، که یوشیدا در بازیهائی مثل final Fantasy XII ، Disida Series ، FF XIV ، Tactics Series ، Bravely Default و خیلی دیگر ،طراح شخصیت و بعضا طراح اصلی شخصیتها بوده.

    ما در این بازی با 3 شخصیت قابل بازی روبرو هستیم.

    تاکید میکنم ، از اونجائی که اینها ربات هستن، پس جنسیت براشون معنی نداره، یعنی این شخصیتها الزاما "دختر/زن" نیستن.

    شخصیت اصلی ما هم آندرویدی از این دست به نام Yorha No.2 Tybe B و ملقب به 2B هست.
    [​IMG]
    طراحی 2B چندمنظور بوده، در 2 حالت دور (Ranged) با اسلحه و نزدیک با شمشیر قابلیت حمله داره.

    یکی از قابلیتهای جالب 2B قابلیت شلیک اسلحه در حال حرکت هست که اگر بالاتر Gif رو دیده باشید مشخص هست.

    بالاتر گفته شد که این آندرویدها احساس ندارن ولی امکان داشتن خصایل و شخصیت های متفاوت رو دارند.شخصیت 2B آروم و خونسرد هست.

    2 شخصیت قابل بازی دیگر اینها هستن:

    Yorha NO.9 Type S که به اختصار 9S گفته میشه :

    [​IMG]


    Yorha NO.2 Type A که به اختصار A2 گفته میشه :
    [​IMG]

    باقی شخصیتها یا دشمن ها رو میتونید در عکس زیر ببینید:

    [​IMG]


    [​IMG]
    ممکنه شما با دیدن Gif بالا، حس کنید که با یک بازی به سبک DMC و تماما اکشن طرف باشید. این نظریه از جهتی میتونه درست باشه چراکه سازندگان بازی و طراحان گیم پلی از اساتید سبک Hack and Slash هستند که خالقین Devil May Cry و Bayonetta هستن.

    ولی این فقط در مورد قسمت اکشن بازی صدق میکنه، بازی کاملا RPG هست و عناصر و المان های این سبک درش رعایت شده.

    برای توضیح بهتر میشه به این نقل قول از Yosuke Saito تیه کننده بازی رجوع کرد:

    " تصویری که من از بازی دارم این هست :

    یک بازی که بین 70 تا 60 درصدش RPG هست و بین 40 تا 30 درصد اکشن.

    Automata نسبت به بازی قبلی اکشن بیشتری نداره، بلکه سطح اشکن در این بازی بهبود پیدا کرده."




    [​IMG]

    نمیدونم از کجا شروع کنم که از عظمت بازی تو این بخش کم نکنه.

    اگر بخوام در یک کلام شکوه آهنگ سازی و موسیقی متن بازی رو بیان کنم، کلمه ای جز افسانه ای نمیتونم پیدا کنم.

    بزارین این موزیک رو که موسیقی متن اصلی بازی هست و ورژن کامل اون در پایان بازی در تیتراژ شنیده میشه رو با هم گوش کنیم:
    این موسیقی در 4 ورژن برای 4 پایان بازی قابل شنیدن هست، ژاپنی ، انگلیسی، فرانسوی و ایرلندی.

    شنیدن این آهنگ بعد از اینکه پایان بازی رو میبینید و... یادم که میاد اشک تو چشام جمع میشه.

    زیاده گوئی نمی کنم، آهنگ ساز افسانه ای بازی کسی نیست جز Keichi Okabe که دوباره برای آهنگسازی نسخه دوم NiER برگشته تا دوباره حماسه ای دیگر در موسیقی متن بازیها رقم بزنه.

    تو خبرها هم داشتیم که اینبار موسیقی هم داینامیک خواهد بود یعنی بسته به حالات بازی، لحظات اکشن و یا ... موسیقی نیز تغییر میکنه.



    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]



    [​IMG]

    [​IMG]
    NieR: Automata – Arsenal of Elegant Destruction Trailer

    720p 60fps || 1080p 60fps

    [​IMG]
    NieR: Automata - PlayStation Underground Open World Gameplay Video

    480p || 720p 60fps

    [​IMG]
    NieR: Automata – “Glory to Mankind 119450310” Trailer

    720p || 1080p

    [​IMG]
    NieR: Automata - PSX 2016 Trailer

    720p || 1080p
    ================================
    Minimum Specs




      • OS: Windows 7 64-bit / Windows 8.1 64-bit / Windows 10 64-bit (32-bit OS not supported)
      • CPU: Intel Core i3 2100 or higher, AMD A8-6500 or higher
      • Memory: 4GB or higher free space
      • Hard-Disk / SSD: 50GB or higher
      • Graphics Card: NVIDIA GeForce GTX 770 VRAM 2GB or higher / AMD Radeon R9 270X VRAM 2GB or higher
      • Sound Card: DirectX 11 or higher
      • Communication Environment: Broadband or higher
      • Screen Resolution: 1280×720
      • DirectX: DirectX 11
      • Other: Mouse, Keyboard, Gamepad (XInput-only)
    Recommended Specs



      • OS: Windows 8.1 64-bit / Windows 10 64-bit (32-bit OS not supported)
      • CPU: Intel Core i5 4670 or higher, AMD A10-7850K or higher
      • Memory: 8GB or higher free space
      • Hard-Disk / SSD: 50GB or higher
      • Graphics Card: NVIDIA GeForce GTX 980 VRAM 4GB or higher / AMD Radeon R9 380X VRAM 4GB or higher
      • Sound Card: DirectX 11 or higher
      • Communication Environment: Broadband or higher
      • Screen Resolution: 1920×1080
      • DirectX: DirectX 11

    با تشکر از @sabco عزیز بابت تریلرها
     
    آخرین ویرایش: ‏Apr 14, 2017
    Ayuna, dark_knight, prometheus و 35 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  2. うちはオビト Gold User

    ارسال ها:
    424
    تاریخ عضویت:
    ‏Feb 10, 2017
    یوبیسافت با wildlands و rainbow six siege به ما نشون داد اینجور موارد اصلا باگ حساب نمیشن باگ یعنی وقتی که تو GR: WL سوار هلکوپتر هستی یهو فریز میکنه رو هوا منفجر میشه یا R6S که دیگه یه bug simulator هست هر اپدیتی که میدن خودش یه باگ جدیده :D
    یه عده ظاهرا مشکلات کرش و افت فریم داشتن من شخصا با gtx 770 هیچ مشکلی تو بازی نداشتم (30 فریم بودن کات سین ها مشکل محسوب نمیشه :| ) فقط مرحله اخر route A که یکم تعداد دشمن ها زیاد شد افت فریم داشتم
    ending A رو دیدم هنوز بقیش رو شروع نکردم تنها مشکلی که تا اینجا با بازی داشتم تعداد کم سلاح ها و نبود co-op بود موسیقی بازی که یه چیزی بیشتر از شاهکاره باس فایت ها هم فوق العاده بود فقط نمیدونم چرا سر باس Adam اینقدر جسد پلیر رو زمین بود یه چیزی حدود 20-30 تا میشد فک کنم :D با اینکه باس سختی هم نبود (منظورم npc های قبل از شروع باس فایت نیست تو خود جایی که باس فایت هست پر از جسد پلیر بود)
    تا اینجا gamestop و game revolution به نسخه پی سی 90/100 دادن
    + دوتا چیز جالب از بازی:
    1. موس رو بصورت دایره ای بچرخونید خودتون ببینید چی میشه
    2.self destruction رو از تنظیمات فعال کنید و B رو انقدر نگه دارید که کاراکتر منفجر بشه بعد از بلند شدن لباسش میسوزه (:D)
    تو bunker هم اینکار رو بکنید secret ending باز میشه
     
    آخرین ویرایش: ‏Mar 19, 2017
    s.1 و A-L-I این نوشته را Like کرده اند.
  3. کاربر سایت

    ارسال ها:
    1,973
    تاریخ عضویت:
    ‏Apr 14, 2007
    نام:
    مــاکــان
    @zilyzal
    قویترن بخش بازی همون داستانش هست، اسپویل کردنش اصلا کار درستی نیست.
    لطفا مطالبی ازاین دست رو تو اسپویلر بزارید.
    شانس آوردم یا آوردی:D که نخوندم.
     
  4. うちはオビト Gold User

    ارسال ها:
    424
    تاریخ عضویت:
    ‏Feb 10, 2017
    ?
    اصلا به داستان اشاره خاصی نکردم فقط گفتم تمومش کردم اسم باس هم تا وقتی باهاش مبارزه نکنید نمیدونید (دونستنش هم اصلا مهم نیست) :D
    قسمت اخر اسپویل به حساب میومد گذاشتم تو اسپویلر :-":D
    بازم اگه چیزی اسپویل حساب میشد شما ببخش :D
     
    m.d.makan این نوشته را Like کرده است.
  5. El amor es la fuerza más poderosa del mundo, amant کاربر فعال

    ارسال ها:
    5,621
    تاریخ عضویت:
    ‏Jul 18, 2010
    m.d.makan این نوشته را Like کرده است.
  6. s.1 s.1

    کاربر سایت

    ارسال ها:
    5,552
    تاریخ عضویت:
    ‏Oct 28, 2011
    شروع بازی طوفانی بود و بسیار لذت بخش همه چیزش مثبته جز گرافیک تکنیکیش کنترل شخصیت اصلی هم با اینکه خیلی خوبه می تونست بهتر باشه جز اینا من ایراد دیگه ای پیدا نکردم گیم پلی بازی واقعا لذت بخشه
     
    Polaris این نوشته را Like کرده است.
  7. کاربر سایت

    ارسال ها:
    229
    تاریخ عضویت:
    ‏Jan 14, 2010
    بنچمارک بازی از gamegpu:
    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG]
    VRAM:
    [​IMG]
    تست cpu:
    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG]
    تست رم:
    [​IMG]

    پ.ن:این تست ها کلا با MSAA 8x انجام شده که اثر قابل توجهی رو پرفورمنس داره.
     
    GHOST2012, s.1, m.a.t و 2 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  8. s.1 s.1

    کاربر سایت

    ارسال ها:
    5,552
    تاریخ عضویت:
    ‏Oct 28, 2011
    جدیدا nvidia درایورهاش عالی شده در زمینه هایی هم که از amd عقب بود با اخرین درایور هاش جلو هم زده hdr dolby vision هم به پشتیبانی هاش اضافه شد بازی mass effect از این قابلیت استفاده می کنه.
     
    raya2 این نوشته را Like کرده است.
  9. El amor es la fuerza más poderosa del mundo, amant کاربر فعال

    ارسال ها:
    5,621
    تاریخ عضویت:
    ‏Jul 18, 2010
    توی تاپیک نمره دهی به بازی به دلیل مشکلات گرافیکی 9 از 10 دادم اما بعد از اتمام تمام 26 پایان بازی و تاکید بیشتر روی 4 پایان اصلی بازی، بی شک نمیشه اصلا نمره داد به این اثر ، بی نظیر بود و تجربه کاملا ناب ، داستان سرایی بازی بی همتا بود. و برای من بهترین بازی سال و GOTY اگر نگم 2017 ، قاطع میشه گفت 2016 و 3 ماهه اول 2017 بود.... ممنون Taro Yoko ...
     
    Sobhan_23 و mobile1199 این نوشته را Like کرده اند.
  10. کاربر سایت

    ارسال ها:
    1,303
    تاریخ عضویت:
    ‏May 31, 2009
    نام:
    سبحان
    خب بچه ها یه مادر یه ماد برای بازی درست کرده که پرفورمنس بازی رو حدود 50 درصد افزایش میده و فریم ریت رو بسیار بهبود میده.مخصوصا توی رزولوشنای بالاتر از فول اچ دی
    در ضمن مشکل فول اسکرین رو هم کامل حل میکنه و دیگه نیازی به اون نرم افزار Borderless gaming هم نیست
    من خودم تست کردم و نتیجه عالی بود
    نحوه کار برنامه طوری هست که میتونید با اون Global Illumination رو کم کنید که تاثیر خاصی هم توی گرافیک نداره ولی توی پرفورمنس شدید تاثیر داره
    با زدن ترکیب دکمه های CRTL+Shift+O میتونید اون نرخ Fps روی صفحه رو حذف کنید
    با زدن ترکیب دکمه های CRTL+Shift+Backspace منوی ماد میاد بالا که شما به هیچکدومش دست نزنید بجز همون Global Illumination و پیشنهاد من اینه که روی low بزاریدش.
    لینک دانلود ماد : https://github.com/Kaldaien/FAR/releases/download/far_001/SKIM64.exe
     
    cm180life, Void Knight, m.a.t و 3 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  11. s.1 s.1

    کاربر سایت

    ارسال ها:
    5,552
    تاریخ عضویت:
    ‏Oct 28, 2011

    اقا دمت گرم یعنی 1 ماد نویس از سازنده های بازی که خودشونم بازی رو ساختن بیشتر حالیشون می شه این فقط نشون می ده اون طرف دنیا هم کسایی که باید سر جاشون باشن نیستن. سازنده های بازی عین خیالشونم نیست 1 پچی چیزی بدن لاقل
     
    Polaris, Sobhan_23 و Paradise Lost این نوشته را Like کرده اند.
  12. کاربر سایت

    ارسال ها:
    189
    تاریخ عضویت:
    ‏Jul 10, 2008
    روی اشتراکی جواب میده من اشتراکی دارم فول اسکرین نمیشه
     
  13. کاربر سایت

    ارسال ها:
    1,303
    تاریخ عضویت:
    ‏May 31, 2009
    نام:
    سبحان
    بله جواب میده دوست عزیز.رحت نصب کنید
     
  14. کاربر سایت

    ارسال ها:
    189
    تاریخ عضویت:
    ‏Jul 10, 2008
    عزیز روش کارکردن برنامه رامیگی من دانلود کردم اجرا کردم تو بازی نمیره پاک کردم میره تو بازی این فایل را کجا باید بزارم
     
  15. کاربر سایت

    ارسال ها:
    8,580
    تاریخ عضویت:
    ‏Jan 21, 2010
    نام:
    حسین
    گرافیک ولش کن مهم گیمپلی هست که عالیه
     
    bluestar و s.1 این نوشته را Like کرده اند.
  16. کاربر سایت

    ارسال ها:
    189
    تاریخ عضویت:
    ‏Jul 10, 2008
    داداش روش کار برنامه را نگفتی من نصب میکنم بازی بالا نمیاد
     

این صفحه را به اشتراک بگذارید