Nier Automata | PC

گفتگو در 'بحث و تبادل نظر پيرامون بازی های PC' ایجاد شده توسط m.d.makan, ‏Aug 17, 2016.

  1. کاربر سایت

    ارسال ها:
    1,885
    تاریخ عضویت:
    ‏Apr 14, 2007
    نام:
    مــاکــان
    New Head.png
    nier_automata_concept_art Low 2.jpg
    Information.png
    NiER یکی از عناوین کمتر دیده شده (اگر نگیم دیده نشده!) نسل قبل بود.

    سال 2010 ریلیز شد ، بازی که توسط Taro Yoko یکی از کارگردان های پیچیده! صنعت گیم ساخته شد.

    کارگردانی که در کارنامه اش سری Drakengard ( 3 نسخه) رو هم داره، که البته NiER هم متعلق به همین دنیای دراکنگارد هست.

    این بازیها با اینکه از داستان و شخصیت پردازی قوی برخوردارن که خب تخصص تارو یوکو هست، اما دارای مشکلات زیادی در بخش گیم پلی هستن که به کلیت بازی صدمه زده و این بازیها برای همه کس جذاب و قابل پیگیری نیست.

    البته اگر کمی پوست کلفت باشید و کمی از بازی رو پیش ببرید و از اتفاقات و داستان سر دربیارید، ادامه بازی خیلی دوست داشتنی میشه و در آخر با دیدن 4 پایان حجت بر شما تموم میشه.

    بیش از این از نسخه اول توضیح نمیدم، برای پیگیری نسخه اول که 100 درصد توصیه میکنم اینکارو بکنید، میتونید به یوتوب برید و کل میان پرده های بازی رو ببینید که میتونه خیلی کمک کنه.
    اگر بازیو تموم کردید و یا ویدئوی بالا رو دید و باز قصد دارید وقایع بازیو بهتر درک کنید و همینطور Back Story و ارتباط با دنیای DrakenGard رو درک کنید، این ویدئوی 2 قسمتی رو ببینید:

    اما چه شد که با فروش پائین و نادیده گرفته شدن بازی ما بعد از 7 سال شاهد نسخه بعدی بازی به اسم NiER Automata هستیم؟

    در واقع سازندگان بازی خیلی قبل تر قصد ساخت ادامه بازی رو داشتن ولی با توجه به فروش پائین نسخه قبل، اسکوئر اینکس این ریسک رو نمی پذیرفت ولی بعد مدتی به این شرط به تهیه کننده و کارگردان بازی چراغ سبز نشون داد که اونها بتونن ضعف بازی تو بخش گیم پلی رو پوشش بدن و بازی جذابی که همه بتونن باهاش ارتباط برقرار کنن بسازن.
    (سیاستی که تو ساخته اخیر این ناشر یعنی FF XV هم دیدیم)

    این شد که تهیه کننده و کارگردان به تنها استودیوئی که میتونستن فکر کنن پناه بردن، استودیوئی که تخصصش ساخت عناوین جذاب هست، حتی ساخت بازیهائی که سازنده اصلیش قادر به ساخت و پیاده سازی ایده هاش نیست (متال گیر رایزینگ)

    بله جائی که اسم استودیوی پلاتینیوم گیمز باشه خیلی سخته که بشه از گیم پلی اون عنوان ایراد گرفت ، حال که ترکیب این استودیو با ذهن بیمار و داستان گوی Taro Yoko ترکیب شده، نتیجش به نظر شما چی میتونه باشه؟

    کارگردانی بازی را خود یوکو به عهده داره، همینطور طراح شخصیت ، آهنگساز و ... رو به همراه خودش به استودیو پلاتینیوم آورده که همه از اسکوئر هستن.
    از طرف دیگه طراحی و اجرای گیم پلی کاملا به عهده پلاتینیوم گیمز هست.(چه ترکیب رویائی)

    محصول نهائی رو میتونید در زیر ببینید:
    [​IMG]
    دانلود GIF


    [​IMG]

    بیاید از داستان بازی شروع کنیم، چرا که به نظر من مهمترین بخش و نقطه قوت بازیهای یوکو داستان اونهاست.

    یوکو در خلق داستانهای بازیهاش از روشی استفاده میکنه که متعلق به خودش هست.

    ابتدا انتها و پایان داستان رو مشخص میکنه و بعد شروع میکنه بطور برعکس وقایع و اتفاقات رو کنار هم چیدن تا به شروع و آغاز داستان بازی برسه!

    نتیجه نهائی همونطور که در بازیهای ایشون مشخصه منجر میشه به اینکه در حین انجام بازی به این اذعان کنیم که قدرت نویسندگی و ذهن خلاق یوکو نمینونه چیزی جز شاهکار ارائه بده.

    از نزدیک ترین نمونه هم میشه به دموی بازی که اخیرا مننشر شده اشاره کرد.
    کسانی که بازی کردن حتما پایان عجیب دمو رو به یاد دارن.
    اینجانب بدلیل قرنطینه اطلاعاتی هیچ چیزی در موردش نمیدونم!

    سبک داستان نویسی های یوکو بیشتر به داستان انیمه هائی مثل Puella Magi Madoka Magica ، Neon Genesis Evangelion و یا Berserk شباهت داره.

    [​IMG]

    به عبارت دیگه داستانهای یوکو فضای تاریک مختص به خودش داره، داستان هائی که روایت میکنه نسبت به انیمه ها و JRPG های دیگه ساختار شکن هست، شخصیت ها الزاما سفید (پاک) و سیاه نیستند، حتی خصایل و رفتارهای عجیبی هم در این 2 طیف دیده میشه.

    تارو یوکو عموما در داستان سرائی از المانهای "بازی دادنِ گیمر" و اجبار گیمر به انجام کارهائی که دوست نداره (Player Punch) استفاده میکنه.

    از این دست لحظات در Drakengard 1 و NiER دیدیم و مثال زدنش خیلی راحت هست.
    مطمئنا باید خودمون رو برای مقابله با همچین لحظاتی در بازی آماده کنیم.

    از این رو به او لقب "ترولر" دادند، که البته خیلی بیربط به نوع پوشش (ماسک) که با اون در ملأ عام ظاهر میشه نیست.

    [​IMG]
    مطمئنا هر کارگردانی با داشتن این تجربه کاری و خلق آثاری مثل Drakengard و NiER عجیب هست که آنچنان مشهور نیست. میشه ازنوع ظاهر و مصاحبه هاش به این پی برد با این شرایط راحت تر هست. اما مطمئنا با عنوان پیش روی NiER Automata و داستان سرائی خاص او، همینطور طرفداران جدید، این شرایط بالاجبار تغییر خواهد کرد.

    در تاکید بر آنچه گفته شد و نشون دادن بعد شخصیتی بیشتر از تارو یوکو شما رو به خوندن این نقل قول از یوکو دعوت میکنم:

    [​IMG]
    با این مقدمه بریم کمی هم از داستان نسخه دوم بازی رو مرور کنیم.

    البته اینجا هم قانون قرنطینه اطلاعاتی صدق میکنه و جز چندخط بیشتر اطلاعات دگه ای ندارم، امیدوارم که مجبور نشم بخشی از بازی رو برای خودم حداقل! اسپویل کنم.

    خب اول از همه ما با یک بازی آینده نگرانه طرفیم.

    زمانی که تکنولوژِی بیش از حد پیشرفت میکنه و بین رباتها و زمینی ها جنگی اتفاق می افته و زمینیها ناچار به ترک زمین میشن و به ماه نقل مکان میکنن.

    در ادامه وقتی زمینیها خواستار بازپس گیری زمین میشن، بمنظور مقابله با رباتها، رباتهای انسان نمائی میسازن به نام آندروید که دارای احساسات انسانی نیستن.(پسوند بازی در ابتدا NiER : Androids بود که بعدها احتمالا به دلایل حقوقی تغییر داده شد).

    [​IMG]

    یکی از پیشرفتهائی که این نسخه نسبت به عنوان قبلی داشته، طراحی ظاهری شخصیتهاست.

    بر کسی پوشیده نیست که برخلاف شخصیت پردازی شخصیتهای نسخه قبل، اونها از لحاظ ظاهری در حد خودشون نبودن!

    در هرصورت در این نسخه Akihiko Yoshida وتیم باذوقش به تیم سازنده ملحق شدن و نتیجش شده شخصیتها با طراحی فوق العاده که در زیر میتونید ببینید.
    لازم به ذکر هست، که یوشیدا در بازیهائی مثل final Fantasy XII ، Disida Series ، FF XIV ، Tactics Series ، Bravely Default و خیلی دیگر ،طراح شخصیت و بعضا طراح اصلی شخصیتها بوده.

    ما در این بازی با 3 شخصیت قابل بازی روبرو هستیم.

    تاکید میکنم ، از اونجائی که اینها ربات هستن، پس جنسیت براشون معنی نداره، یعنی این شخصیتها الزاما "دختر/زن" نیستن.

    شخصیت اصلی ما هم آندرویدی از این دست به نام Yorha No.2 Tybe B و ملقب به 2B هست.
    [​IMG]
    طراحی 2B چندمنظور بوده، در 2 حالت دور (Ranged) با اسلحه و نزدیک با شمشیر قابلیت حمله داره.

    یکی از قابلیتهای جالب 2B قابلیت شلیک اسلحه در حال حرکت هست که اگر بالاتر Gif رو دیده باشید مشخص هست.

    بالاتر گفته شد که این آندرویدها احساس ندارن ولی امکان داشتن خصایل و شخصیت های متفاوت رو دارند.شخصیت 2B آروم و خونسرد هست.

    2 شخصیت قابل بازی دیگر اینها هستن:

    Yorha NO.9 Type S که به اختصار 9S گفته میشه :

    [​IMG]


    Yorha NO.2 Type A که به اختصار A2 گفته میشه :
    [​IMG]

    باقی شخصیتها یا دشمن ها رو میتونید در عکس زیر ببینید:

    [​IMG]


    [​IMG]
    ممکنه شما با دیدن Gif بالا، حس کنید که با یک بازی به سبک DMC و تماما اکشن طرف باشید. این نظریه از جهتی میتونه درست باشه چراکه سازندگان بازی و طراحان گیم پلی از اساتید سبک Hack and Slash هستند که خالقین Devil May Cry و Bayonetta هستن.

    ولی این فقط در مورد قسمت اکشن بازی صدق میکنه، بازی کاملا RPG هست و عناصر و المان های این سبک درش رعایت شده.

    برای توضیح بهتر میشه به این نقل قول از Yosuke Saito تیه کننده بازی رجوع کرد:

    " تصویری که من از بازی دارم این هست :

    یک بازی که بین 70 تا 60 درصدش RPG هست و بین 40 تا 30 درصد اکشن.

    Automata نسبت به بازی قبلی اکشن بیشتری نداره، بلکه سطح اشکن در این بازی بهبود پیدا کرده."




    [​IMG]

    نمیدونم از کجا شروع کنم که از عظمت بازی تو این بخش کم نکنه.

    اگر بخوام در یک کلام شکوه آهنگ سازی و موسیقی متن بازی رو بیان کنم، کلمه ای جز افسانه ای نمیتونم پیدا کنم.

    بزارین این موزیک رو که موسیقی متن اصلی بازی هست و ورژن کامل اون در پایان بازی در تیتراژ شنیده میشه رو با هم گوش کنیم:
    این موسیقی در 4 ورژن برای 4 پایان بازی قابل شنیدن هست، ژاپنی ، انگلیسی، فرانسوی و ایرلندی.

    شنیدن این آهنگ بعد از اینکه پایان بازی رو میبینید و... یادم که میاد اشک تو چشام جمع میشه.

    زیاده گوئی نمی کنم، آهنگ ساز افسانه ای بازی کسی نیست جز Keichi Okabe که دوباره برای آهنگسازی نسخه دوم NiER برگشته تا دوباره حماسه ای دیگر در موسیقی متن بازیها رقم بزنه.

    تو خبرها هم داشتیم که اینبار موسیقی هم داینامیک خواهد بود یعنی بسته به حالات بازی، لحظات اکشن و یا ... موسیقی نیز تغییر میکنه.



    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]



    [​IMG]

    [​IMG]
    NieR: Automata – Arsenal of Elegant Destruction Trailer

    720p 60fps || 1080p 60fps

    [​IMG]
    NieR: Automata - PlayStation Underground Open World Gameplay Video

    480p || 720p 60fps

    [​IMG]
    NieR: Automata – “Glory to Mankind 119450310” Trailer

    720p || 1080p

    [​IMG]
    NieR: Automata - PSX 2016 Trailer

    720p || 1080p
    ================================
    Minimum Specs




      • OS: Windows 7 64-bit / Windows 8.1 64-bit / Windows 10 64-bit (32-bit OS not supported)
      • CPU: Intel Core i3 2100 or higher, AMD A8-6500 or higher
      • Memory: 4GB or higher free space
      • Hard-Disk / SSD: 50GB or higher
      • Graphics Card: NVIDIA GeForce GTX 770 VRAM 2GB or higher / AMD Radeon R9 270X VRAM 2GB or higher
      • Sound Card: DirectX 11 or higher
      • Communication Environment: Broadband or higher
      • Screen Resolution: 1280×720
      • DirectX: DirectX 11
      • Other: Mouse, Keyboard, Gamepad (XInput-only)
    Recommended Specs



      • OS: Windows 8.1 64-bit / Windows 10 64-bit (32-bit OS not supported)
      • CPU: Intel Core i5 4670 or higher, AMD A10-7850K or higher
      • Memory: 8GB or higher free space
      • Hard-Disk / SSD: 50GB or higher
      • Graphics Card: NVIDIA GeForce GTX 980 VRAM 4GB or higher / AMD Radeon R9 380X VRAM 4GB or higher
      • Sound Card: DirectX 11 or higher
      • Communication Environment: Broadband or higher
      • Screen Resolution: 1920×1080
      • DirectX: DirectX 11

    با تشکر از @sabco عزیز بابت تریلرها
     
    آخرین ویرایش: ‏Apr 14, 2017
    masoud101, Mr. Children, papa22 و 32 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  2. کاربر سایت

    ارسال ها:
    1,298
    تاریخ عضویت:
    ‏May 31, 2009
    نام:
    سبحان
    دوستان عزیز دقایقی پیش پری لود بازی شروع شد و بازی برای نصب 45 گیگ از فضای هارد درایو رو اشغال میکنه
     
    آخرین ویرایش: ‏Mar 16, 2017
    MVT این نوشته را Like کرده است.
  3. El amor es la fuerza más poderosa del mundo, amant کاربر فعال

    ارسال ها:
    5,585
    تاریخ عضویت:
    ‏Jul 18, 2010
    نام:
    Ali
    پریلود بازی شروع شد ، حجم دانلودی 26.6 گیگ هست ، بازی به فضای حدود 45 گیگ هم نیاز داره :

    [​IMG]
     
    mondas, miladdej, sina_unl و 3 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  4. کاربر سایت

    ارسال ها:
    2,597
    تاریخ عضویت:
    ‏Oct 27, 2005
    نام:
    سینا
    نسخۀ منتقدا رو ندادن که بنچمارکها و وضعیت کلی پورت در اومده باشه؟ من کارت گرافیکم دیگه خیلی غم انگیز شده (GTX 960) ولی به اجرای بدون دردسر حتی روی Low هم راضیم:D
     
  5. 御庭 つみき Gold User

    ارسال ها:
    293
    تاریخ عضویت:
    ‏Feb 10, 2017
    پس ظاهرا یه روز مونده preload گذاشتن :D
    هرچند حجمش نصف شده یه شبه راحت دانلود میشه
    از دیروز داشتن یه کارایی میکردن از درست کردن صفحه badge بازی و اپلود عکس کارتا معلوم بود

    خیر کلا ویدئو هم از نسخه پی سی منتشر نکردن که ببینیم چطور بهینه شده فقط میشه امیدوار بود که خوب بهینه شده باشه
     
    sina_unl این نوشته را Like کرده است.
  6. s.1 s.1

    کاربر سایت

    ارسال ها:
    5,487
    تاریخ عضویت:
    ‏Oct 28, 2011
    تجربه ی این سازنده ها نشون داده که بازی قطعا بهینه هست 90 درصد مطمئنم که بهینس
     
  7. 御庭 つみき Gold User

    ارسال ها:
    293
    تاریخ عضویت:
    ‏Feb 10, 2017
    کدوم تجربه؟ تنها مثالی که میشه زد MGR هست که اون هم با همکاری kojima production بوده TMNT جزو عناوین اخیر این شرکته که من بازی نکردم ولی همه میگفتن بهینه سازیش افتضاح بوده Transformers: Devastation و legend of korra هم همینطور افتضاح بودن
    البته این عنوان مثل عناوینی که گفتم نیست و مشخصه تمام توانشون رو روش گذاشتن که خوب دربیاد میشه امیدوارم بود که بهینه هست ولی از طریق تجربه این شرکت نمیشه همچین نتیجه ای گرفت
     
    آخرین ویرایش: ‏Mar 17, 2017
    sina_unl این نوشته را Like کرده است.
  8. 御庭 つみき Gold User

    ارسال ها:
    293
    تاریخ عضویت:
    ‏Feb 10, 2017
    این هم ست آرت ورک و بک گراند استیم برای طرفدارای بازی :-"
    آرت ورک: main l right side
    بک: dawn
    نمونه هم اگه کسی خواست رو پروفایل خودم هست میتونید ببینید
     
  9. El amor es la fuerza más poderosa del mundo, amant کاربر فعال

    ارسال ها:
    5,585
    تاریخ عضویت:
    ‏Jul 18, 2010
    نام:
    Ali
    خوب صبر میکنیم بک خودش بیاد ، چه کاریه با بک Badland :D:D
    Preload ما هم تموم شد :)
     
    Sobhan_23 و Annunaki ™ این نوشته را Like کرده اند.
  10. کاربر سایت

    ارسال ها:
    1,888
    تاریخ عضویت:
    ‏Jan 14, 2014
    نام:
    رضا.آ
    علی جان چندتا اسکرین شات هم بزار
    ممنون .
     
  11. Napoleon of Crime Gold User

    ارسال ها:
    130
    تاریخ عضویت:
    ‏Feb 19, 2017
    نام:
    محمد
    فک نکنم آخه 60فریم لاک هم هست.
     
  12. hry hry

    کاربر سایت

    ارسال ها:
    83
    تاریخ عضویت:
    ‏Feb 16, 2006
    100 % بهینه است اونایی هم که گفتن TMNT و Transoformers بهینه نبود چرت گفتن چون اولا این دوبازی اصلا گرافیک تکنیکی نداره و بیشتر حالت cell shade داره ولی خوب از نظر گیمپلی حداقل در مورد TMNT انتظار بیشتری از پلاتونیوم میرفت
     
  13. s.1 s.1

    کاربر سایت

    ارسال ها:
    5,487
    تاریخ عضویت:
    ‏Oct 28, 2011
    30 که نیست 60 تا که ردیفه البته قطعا انلاکم می شه.
     
  14. s.1 s.1

    کاربر سایت

    ارسال ها:
    5,487
    تاریخ عضویت:
    ‏Oct 28, 2011
    بسته به جایی که هستید بین 3 تا 5 ساعت دیگه بازی انلاک می شه.

    • 4pm GMT
    • 11am CDT
    • 12pm EDT
    • 9am PDT
    • 9:30pm IST
     
  15. El amor es la fuerza más poderosa del mundo, amant کاربر فعال

    ارسال ها:
    5,585
    تاریخ عضویت:
    ‏Jul 18, 2010
    نام:
    Ali
    بازی 19:30 آنلاک میشه به وقت تهران طبق یکی از سایت ها ، و اینکه 100 مگ هم برای پریلود آپدیت داد.
    ===
    ویرایش : آنلاک شد.
     
    آخرین ویرایش: ‏Mar 17, 2017
  16. کاربر سایت

    ارسال ها:
    94
    تاریخ عضویت:
    ‏Aug 27, 2013
    بازی آنلاک شد^:)^unpacking ...
     

این صفحه را به اشتراک بگذارید