ABZÛ | PC

8wuub1ba6lnjq9mzpoml.jpg

Title: ABZÛ
Developer: Giant Squid Studio
Publisher: 505 Games
Artist: Matt Nava
Composer: Austin Wintory
Platforms: PC-PS4
MetaScore: 82

ABZÛ شما را به گشت و گذار در اعماق اقیانوس و کشف رازهای اساطیری دعوت می کند. بازی توسط استودیو Giant Squid که پایه گذار آن Matt Nava می باشد ساخته شده، شخصی که طراح هنری بازی های Flower و Jouney میباشد.
بازی در جریان کنفرانس سال 2014 سونی معرفی شد و در تاریخ 2 August سال 2016 منتشر شده است.
نام بازی برگرفته از دو کلمه باستانی است: ab به معنی اقیانوس و zu به معنی دانستن که به در مجموع به معنای اقیانوس خرد (Ocean of Wisdom) می باشد.
بازی به نوعی شبیه ساز غواصی می باشد، شما در طول بازی به گشت و گذار می پردازید و در مسیر به اسراری از پیشینیان برخورد می کنید. در بازی موجودات آب زی زیادی طراحی شده اند که همه ی آن ها از روی مدل های واقعی برداشته شده اند، محیط های بازی با هنرمندی تمام طراحی شده اند و می توان ساعت ها به مناظر طراحی شده و حرکات موجودات چشم دوخت و از آن لذت برد.
همچنین بازی کن امکان تعامل هرچند محدود با تعدادی از موجودات را خواهد داشت.
داستان بازی بدون هیچ گونه دیالوگ یا متنی پیگیری می شود و همه چیز توسط اتفاقات و نقش های باستانی بازگو می شود.
از لحاظ مدت با بازی تقریبا کوتاهی طرف هستیم که مجموعا شاید به چهار ساعت هم نکشد، اما تجربه ای که در این مدت خواهید داشت به یاد ماندنی و وصف ناپذیر است.
همچنین از لحاظ گرافیکی بازی از موتور Unreal Engine 4 استفاده می کند و صحنه های به شدت زیبا و با جزییات را برای بازیکن رقم می زند. همچنین از لحاظ صداگذاری محیط بازی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و حس فضای بازی را کاملا به بازکن القا می کند، اما از صداگذاری محیط زیباتر باید به موسقی بازی ساخته ی Austin Wintory اشاره کرد که جادو می کند و در لحظه لحظه ی بازی گوش شما را نوازش می دهد.
بازی به قدری زیبا و دلنشین هست که نقد سایت معتبر Gamespot با این جمله شروع می شود:
When I die, I hope whatever happens next is even half as beautiful as Abzu


تصاویر بازی:
 
آخرین ویرایش:

The Sorrow

in Search of Peace and Sanity
کاربر سایت
Nov 1, 2014
581
نام
Hamidreza
این بازی هم از فقل Denuvo استفاده می می کنه، بنظر من که این روند خوبیه و باعث میشه مثل خیلی چیزهای دیگه برای بازی هایی که ارزش قائل هستیم هزینه کنیم و در نهایت ازشون لذت ببریم. مسلما اجبار بهترین گزینه نیست ولی گاهی اوقات برای فرهنگ سازی در بعضی زمینه ها گذاشتن قانون های سفت و سخت تاثیر زیادی داره.
 

A-L-I

El amor es la fuerza más poderosa del mundo, amant
کاربر سایت
Jul 18, 2010
6,286
بازی بسیار زیبایی بود و صحنه ها و حس انتزاعی خاصی داشت که توی بازی های هم ژانر خودش حس نمیشد ، واقعا ناب بود ، تمام کردن بازی بدون هیچ عجله ای تنها 71 دقیقه طول کشید، فشرده سازی بازی هم فوقالعاده ـست ؛ حجم دانلود تنها 1.1 گیگ هست و بازی بعد از فشرده سازی تبدیل به 4.62 گیگ میشه ، یه سری اسکرین شات زیاد هم آماده کردم برای دوستان ، چون هر لحظه از بازی هم چشم نوازه و هم دارای معانی فراوان...

 
آخرین ویرایش:

mohsen 24

کاربر سایت
Nov 19, 2015
787
بازی فوق العاده حس خوبی به من داد یکی از بازی ها شاهکار هنری بود موسیقی متن که بازی که به قدری زیبا بود که من مات و مبهوت میشدم به خصوص اخرای بازی کوتاهی بازی به نظر من نکته مثبت بازی بود چون بازی تو اوج تموم شد و بهش اب نبسته بودن بخاطر مدت زمان گیم پلی واقعا شبیه ساز بی نظیر از غواصی بود انیمشن ها زیبا و باور پذیر واقعا فقط باید بازی کنید تا ببینید چی میگم
 

Lord Odin

کاربر سایت
Mar 19, 2013
2,014
یک کلمه دیالوگ یا تکست نداشت ولی عجب داستانی روایت کردن اینا! :D.
بازی رو تموم کردم بیشتر از دو ساعت طول کشید. بجز گیم پلیش که یک مقدار رو اعصاب بود من مشکل دیگه ندیدم.
 
آخرین ویرایش:

armin_shadow

A New Era Begins
ناظم انجمن
Mar 18, 2006
3,233
نام
آرمين
کاش این بازی از یه ابزار قوی برای عکس گرفتن استفاده می کرد، واقعاً نیاز هست.
البته احتمال اضافه شدنش هست، چون سوال که پرسیدم گفتن داریم روش کار می کنیم.
 
  • Like
Reactions: Lord Odin

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر