Prey

گفتگو در 'Console Games Community' ایجاد شده توسط FUTURE, ‏Jul 28, 2016.

  1. FUTURE

    کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏Aug 20, 2014
    ارسال ها:
    1,550
    نام:
    Alireza
    prey-logo.jpg
    Developer : Arkane Studios
    Publisher : Bethesda Softworks
    Director : Raphaël Colantonio
    Engine : CryEngine
    Genre : First Person Shooter , Action Sci-Fi
    Release Date : May 5, 2017
    Platforms : PS4 X1 PC


    ================
    اطلاعات منتشر شده از بازی
    ================

    * این نسخه دنباله ای بر بازی قبلی نیست. همینطور یک Remake هم برای نسخه اول نیست. این نسخه تصوری دوباره از IP است و با اینکه روح سری Prey در این نسخه نیز وجود دارد اما ارتباطی با نسخه قبلی و یا نسخه کنسل شده ندارد.

    * شخصیت اصلی بازی Morgan Yu نام دارد و در ابتدای بازی این قابلیت وجود دارد که مرد یا زن بودن این شخصیت را مشخص کرد. سازندگان اسم Morgan را انتخاب کرده اند چون که این اسم هم برای مرد یا زن قابل استفاده است.

    * شخصیت اصلی در یک ایستگاه فضایی قرار دارد و باید با موجودات فضایی برای بقا مبارزه کند.
    * تایید شده است که بازی یک عنوان Horror نیست.
    * بازی فقط درباره شلیک کردن به موجودات فضایی نیست و میتوان گفت بازی مخلوطی از اکشن و روایت و داستان است که لایه ی نازکی از RPG نیز در خود دارد !

    * بازی اسلحه های مختلفی از جمله Shotgun ای که در تریلر معرفی بازی نیز نمایش داده شده بود را در اختیار بازیکن میگذارد . علاوه بر این Morgan قادر خواهد بود که قدرت هایی از موجودات فضایی بیاموزد و از آنها استفاده کند . همینطور در بازی میتوان از ابزار علمی موجود در ایستگاه فضایی که برای مبارزه ساخته نشده اند برای مبارزه استفاده کرد !

    * سازندگان گفته اند که بازیکنان اگر از بازیهای قبلی Arkane Studios خوششان آمده است احتمالا از Prey نیز راضی خواهند بود.

    * تایید شده است Chris Avellone که در ساخت بازیهای درخشانی مثل Fallout 2 , Fallout : New Vegas , Pillars of Eternity و ... حضور داشته است در ساخت این عنوان نیز مشارکت خواهد کرد.



    =================
    تریلر معرفی بازی [E3 2016]
    =================





    ===================
    تریلر گیم پلی [QuakeCon 2016]
    ===================





    ====================
    تریلر گیم پلی [Gamescom 2016]
    ====================




    =======================
    تریلر گیم پلی [The Game Awards 2016]
    =======================

    [​IMG]
    Prey - 8 Minutes of Gameplay

    720p 60fps || 1080p 60fps

    ================
    تریلر گیم‌پلی #2
    ================

    با تشکر از @sabco برای تریلر :D
    تاپیک با منتشر شدن اطلاعات جدید آپدیت خواهد شد...
     
    #1 FUTURE, ‏Jul 28, 2016
    آخرین ویرایش: ‏Jan 26, 2017
    AMIN-SCORPION, voldmort, Barcelona FC و 24 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  2. blechh

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Jul 25, 2013
    ارسال ها:
    2,057
    نام:
    حسین
    این بازی روانی کنندس من خودم زمانی که دمو رو استور قرار گرفت اومدم اینجا ازش تعریف کردم ولی حالا که رفتم نسخه کامل رو خریدم باید بگم بازی روانی کننده تر از اون چیزیه که میگفتم\m/
    دقیقا تک تک محیط بازی پر از رمز و رازه اینقدر جذابه که اصلا بیخیال اکشن بازی میشید.
    زمانی که اسلحه هاتون رو اپگرید میکنید کشتن موجودات فضایی خیلی جذاب تر میشه.
    بازی پشت سر هم کارش سوپرایز کردن شماست زمانی که احساس میکنید که از گشتن تو ایستگاه فضایی خسته شدید به طور ناگهانی میرید بیرون از ایستگاه و وارد فضا میشید و میفهیمد که لامصبا حتی این بخش هم ازش سرسری رد نشدن
    تنوع موجودات هم میشه گفت خوبه زمانی که دشمنایه اول بازی که براتون سخت بوده اسون میشه یه دفعه با دشمنایه جدیدی رو به رو میشید که نابود میشید فقط یکیشون رو بکشید:D
    ترکیب استفاده از قدرت های تایفون هم بسیار جذابه اینطوری کشتن دشمناتون براتون خیلی جذاب تر میشه
    با محتوایی که من دارم از بازی میبینم حتی اگه همون روز لانچ براش 60 دلار میدادم باز راضی بودم الان که خوش بحالم شده که 30 دلار دادم:D
    فقط یک نکته خیلی مهم رو بگم بهتون دوستان که این بازی اصرار زیادی به انجام ماموریت های فرعی بهتون نمیکنه در صورتی که 50 درصد جذابیت بازی به انجام دادن این ماموریت هاس:D اینطوری هم خیلی سریع تر پیشرفت میکنید هم ساعت بیشتری سرگرم میشید
     
    #166 blechh, ‏Aug 20, 2017
    آخرین ویرایش: ‏Aug 20, 2017
    ArefTheGreat, uriel, ps34 و 2 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  3. blechh

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Jul 25, 2013
    ارسال ها:
    2,057
    نام:
    حسین
    خب من بازی رو بعد از 22 ساعت تموم کردم و تونستم با سیو هایی که قبلا داشتم اکثریت پایان های بازی رو ببینم یکی دوتا موند که رفتم تو یوتیوب دیدم چیز خاصی نبودن برا همین دیگه حوصلش رو ندارم تکرارشون کنم:D
    البته باید بگم که بخواید تمام ماموریت های فرعی رو برید بیشتر از 24 میشه من بیشتر ماموریت های فرعی رو که به بخش داستانی مربوط میشدن و تو پایان های مختلف بازی تاثیر داشتن رو رفتم
    این بازی دسته کمی از شاهکار برایه من نداشت من اصلا نفهمیدم چطوری این 22 ساعت رو رفتم بازی بعد از 5 ساعت و این که تازه فهمیدین با ترکیب قدرت های تایفون و نقطه ضعف های دشمناتون چه کارهایی که نمیتونید انجام بدید خودشو نشون میده تنوع سلاح های بازی هم خیلی خوب بود Q-Beam و شاتگان بازی فوق العاده بودن و همچنین ترکیب این دوتا سلاح با قدرت های تایفون و سلاح Golo یه چیز خیلی خوفناک میشد
    داستان بازی واقعا عالی و شکه کننده بود البته اگه بتونید چند پایان اصلیه بازی رو ببینید چون بازی پایان های مختلفی داره و سه تاشون میشه گفت پایان های دل بخواهی هستن( میشه گفت پایان های فرعی هستن) که در حقیقت شما دلتون می خواست برید و این خودش یک نکته شکه کننده برا من بود که چقدر دست بازیکن در انتخاب های بازی باز بود و چقدر هم جالب پیاده سازیشون کرده بودن
    از همه بیشتر چیزی که منو شکه کرد این گیم پلیه بی نهایت عالیه بازی بود واقعا هر چقدر از این قسمت بازی بگم کم گفتم تازه بعد از 5 تا 6 ساعت این گیم پلی عالی به اوج خودش میرسه
    این بازی برایه من کاملا در سطح دو سریه دیس انرد قرار میگیره و هیچ برتری بنظر من ندارن و خب برایه من یه سوپرایز شد چون من اصلا انتظار این تخفیف 50 درصدی رو تو تابستون از این بازی نداشتم وشایدم اگه تخفیف نمیخورد شاید هیچ وقت این شاهکار رو(البته برایه من:D) تجربه
    نمیکردم,نمیوتم بگم خدا کنه ادامش رو بسازن چون پایان بازی بقدری مناسب بود که اگه ادامه ای براش بسازن خیلی غیر منطقی میاد.
    امتیاز من به بازی 10 از 10 هست و ارزو میکردم که ای کاش بازی تموم نمیشد
    امیدوارم هیچ وقت سایه استدیو Arkane از سر ما کم نشه و همچنان به ساخت بخش های داستانیه فوق العادش ادامه بده و نره سمت بازی های انلاین محور:D
     
    Grey Warden, .:AC MilaN:., KiLL3R/4/Ev3r و 6 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  4. mamad2010

    mamad2010 Google Search:Yanet Garcia
    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏May 3, 2010
    ارسال ها:
    1,709
    نام:
    ممد
    بازی عالیه
    تو سی ساعت پلات شد ولی از لذت بازی کم کرد برام
    تنوع سلاح ها اصلا خوب نیست البتع
    فروش بازی هم کم بوده مثل اینکه !ولی به هر حال امیدوارم یه dlc بدن براش
     
    uriel این نوشته را Like کرده است.
  5. blechh

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Jul 25, 2013
    ارسال ها:
    2,057
    نام:
    حسین
    کلا بازی های کمی هستن که حتی پلات کردنشون لذت بخشه نمونش هورایزن یا infamous
    بخاطر همین من قید پلات کردن رو خیلی وقته زدم:D چون باعث میشد همون خاطره خوبی که از بازی داشتم برام نابود بشه
    درمورد بازی هم سلیقه ها متفاوته ولی من کمبود سلاحی احساس نکردم چون بیشتر برا کشتن دشمنام از قدرت و سلاح های ترکیبی استفاده میکردم برا همین هر دفعه که دشمنی رو میکشتم برام تازگی داشت:D
     
    uriel و mamad2010 این نوشته را Like کرده اند.
  6. guppy

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏May 30, 2015
    ارسال ها:
    598
    نام:
    davood
    بازی خطی یا سند باکس
     
  7. FUTURE

    کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏Aug 20, 2014
    ارسال ها:
    1,550
    نام:
    Alireza
    هولی شت! GLOO Cannon واقعی!! :D

    DJd_q1pUMAEfsHE.jpg large.jpg

    جزئیاتش خیلی خیلی خفنه! من بودم جایزه‌ی بهترین Fan سال رو به سازنده‌ی بزرگوار این اثر هنری اهدا می‌کردم :D
     
    a2010, .:AC MilaN:., robb stark و 4 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  8. uriel

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Dec 6, 2010
    ارسال ها:
    2,308
    با اینکه اینجا بیشتر از همه من منتظر بازی بودم ولی متاسفانه نشد که همون روزای اول انتشار بازی رو بازی کنم و امشب تازه بازی رو شروع کردم.
    ابتدا اینو بگم که اصلا نفهمیدم چجوری 4 5 ساعت پای بازی نشستم، هنر آرکین برای بازی سازی صنعت گیم رو واقعا وارد فصل جدیدی کرده، به جدیت باید گفت که یکی از سطح بالاترین استودیوهای حال حاضر بازیسازی هستش که تمام مولفه های ساخت بازی رو با هم و به موازات هم جلو میبره. بازی داستانش خیلی درگیر کننده و شگفت انگیزه، مخصوصا برای طرفدارای داستان های sci fi و سبک وحشت. شروع بازی و تعلیق به کار رفته توی پرولوگ بازی کاملا هر بازی بازیرو مجاب میکنه که حداقال یه بار بازی رو انجام بدن تا بفهمن واقعا چه بلایی سر talos 1 اومده. صداگذاری و موسیقی های بازی عجیب زیبا کار شده و به خلق اتمسفر خفقان آور و مرموز بازی بسیار کمک کرده. روند طی کردن و به دست آوردن آیتم ها و امکاناتی که تک به تک به کلکسیون گیم پلی بازی اضافه میشه بسیار به موقع و با مهندسی عالی وارد بازی شده و بازیکن رو با نوع بکار گیریشون orient میکنه. سلاح ها و کارکردشون هم کاملا طوری ساخته شده که خلاقانه باشه و ابتکار عمل رو به دست پلیر بده ، طوری که باید خودتون کشف کنید که نقطه ضعف دشمن چیه و با بهره گیری از سلاخ ها و قدرت ها از همون جایی که هر دشمن نقطه ضعف داره بهش صدمه برنید و نابودش کنید. شاید بازی اوایلش خیلی سخت به نظر بیاد که واقعا هم همینطوره ولی کم کم که المان های بازی دستتون بیاد کاملا راهکار نابودی دشمنای بازی براتون هویدا میشه.
    من هنوز خیلی مونده که بازی رو تموم کنم ولی جدا میتونم بگم تا همین الان هم بازی راحت کاندید بهترین بازی سال و یکی از بهترین بازی های نسل تاکنون هستش. کاملا حال هوای بازی های موفق رو میده و قرابت زیادی هم با برادر دوقلوش یعنی Dishonored داره، ولی برای من شخصا حتی در سطخ بالاتری هم قرار میگیره، نه به لخاظ ساخت و کیفیت که هز دو شاهکار هستن، بلکه به لحاظ همگونی با علایق من که میشه گفت یکی از بهترین تجربه هام تاکنون توی ژانر علمی تخیلی - هراسناک بوده، در کنار چندین عنوان عالیه دیگه در این سبک.
     
    .:AC MilaN:., a2010, ps34 و 4 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  9. uriel

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Dec 6, 2010
    ارسال ها:
    2,308
    بازی رو بعد از 32 ساعت تموم کردم، و باید بگم نه فقط بازی کردم بلکه زندگی کردم باهاش. اینقدر جزییات داستانی و پرداخت کلی talos 1 عالی بود که انگار خودم درگیر وقایع و فجایع ایجاد شده توی ایستگاه فضایی بودم.
    خیلی معدود هستن عناوین گیم علمی تخیلی - وحشتی که ستینگشون اینقدر عالی باشه که تورو به یاد بهترین فیلم های این ژانر بندازه، من فقط یکی دوتا بازی تا این حد تونستن روم تاثیر بذارن، که یکیشون قطعا همین prey هست.
    البته بازی بدون مشکل نیست، عمده مشکل بازی روند بارگذاری ها و لودینگش هست که خب از اونجایی که بازی تقریبا OW هست یکم آزار دهنده میشه گاهی اوقات، چون بایذ برای انجام بیشتر کوئست ها و ساید کوئست ها مدام از این نقطه به اون نقطه بری و پشت این لودینگ ها بمونی و منتظر باشی. مشکل دیگه بازی بعضی از ماموریت های فرعیش بود که نمیگم نا ممکن و غیر ممکن ولی واقعا سخت میشد تا به انتها رسوندش یا حداقل خیلی باید تایم و زمان میزاشتی تا طرف رو توی مجموعه عظیم talos 1 پیدا کنی. البته یکی دو مورد بیشتر نبود ولی خب من رو خیلی آزار داد چون من خیلی خساسیت داشتم که بازی رو بطور کامل و با تموم ساید کوئست ها به پایاین برسونم:D.
    ولی برسیم به خود بازی. اول از همه narrative و روایت بازی بود که فوق العاده عالی بود، بعد از مدت ها انگار داشتم half life بازی میکردم، شیوه بازگویی داستان دقیقا شبیه کار قبلیشون یعنی dishonored و البته half life بود ( با این تفاوت که مورگان صامت مطلق نبود مثل freeman ). و انتهای بازی که سورپرایز بزرگ بازی بود و حقیقتا مو به تنم سیح کرد.
    اتمسفر و محیط خلق شده برای talos 1 کم نظیر بود، در حالی که در حال گشت زدن در مجموعه بودی و دونه به دونه فایل های صوتی رو با transcribe پلی میکردی و حوادث وحشتناک رخداده توی پایگاه رو میدیدی ناگهان چشمت به فضای بیرون میفتد و حجم وسیع ستارگان و تاریکی رازآلود فضا رو که میدیدی ناگهان حس ترس و توهم تنهایی توی دنیا رو قشنگ میتونستی درک کنی و اینکه چقدر وضعیت میتونه وخیم و هولناک باشه. این ها مسائلی هستن که واقعا باید بهشون با دقت نگاه کنی چون سازنده چند سال واقعا تلاش کرده تا تمام جزییات اثرش رو با دقت و مو به مو دنبال کنه بازیکن.
    به موسیقی و بخش صدای بازی میرسیم که به لطف و مدد هنرمند خلاقی مثل مایک گوردن بی نظیر از آب دراومده، موزیک مارزات، موزیکی که بعد از کشتن typhon ها پخش میشد، موزیک و افکت های زمینه بازی که وقتی در حال پرسه زدن توی تالوس هستین و باید حس ترس و رازآلود بودن رو بهتون القا کنه و.... همه و همه به بهترین شکل ممکن ساخته شدن.
    گیم پلی بازی که شما رو وارد یک دنیای بی نظیر میکنه و با اینکه تلفیقی از بعضی بازی های دیگه هست ولی همچنان عالی و در سطح professional ساخته شده. دونه دونه از امکانات بازی ، از phsycoscop تا قابلیت های neuromod ها و چیپ ست ها و و تمامی آیتم هایی که کالکت میکنین به جا هستن و مورد استفاده خودشون رو دارن توی بازی و کاملا برای پیش برد و ارتقا شما موثر هستن و ابدا چیز بی موردی توی بازی طراحی نشده، همه چیز کاملا مهندسی شده و با برنامه ساخته شده توی بازی.
    گرافیک بازی اما نکته منفی بازی محسوب میشه. مشکل همیشگی آرکین هست متاسفانه... از لگ و باگ بگیر تا هنگ کردن و پریدن save ها و... که چندین مورد برای من پیش اومد متاسفانه.
    طراحی دشمنان و گان پلی بازی هم عالی بود واقعا. کاملا منطبق با حال و هوای بازی بود و به شدت چالش برانگیز و سخت طراحی شده بودن. البته ایرادی که اینجا به بازی وارده اینه که بازی حتی توی درجه های سختی پایین هم بسیار سخته و این عدم توازن برای بازیکن مشکل ساز هست.
    از دید من بازی ستینگی مثل سری bioshock ( ایجاد یک آرمانشهر و یا اتفاقی که برای بهبود زندگی بشریت و ارتقا اون نسبت به سطخ فعلی لازمه ) ، اتمسفری شبیه به بازی هایی مثل Doom 3 و Dead space ، گیم پلی ای به شکل سری dishonored و Deus Ex ، داستانسرایی به شکل half life داشت ولی من حیث المجموع بیشترین شباهتش به بازی System shock بود. اما در انتها کاملا شخصیت خودش رو داشت و حتی با اینکه کلا ریبوت حساب میشد ولی کاملا بعضی جزییات بازی یادآور نسخه 1 بازی هم بود، مثل بستر رخداد بازی که در فضا و در داحل یک ایستگاه فضایی و سفینه در حال گردش ( دقیقا مثل نسخه 1 ، اینجا talos 1 و توی نسخه 1 spher alien spaceship ) اتفاق میفتاد. بیگانگان فضایی و وحشت و اضطراب از وجودشون، و شخصیت های متنوع. همگی امضای prey محسوب میشن.
    در نهایت نمره من به بازی 8.8 از 10 نمره هست و اون 1.2 نمره رو به خاطر مشکلات فنی از بازی کم کردم. فعلا برای من بهترین بازی سال هست، تا ادامه باید دید.
     
    #173 uriel, ‏Sep 25, 2017
    آخرین ویرایش: ‏Sep 25, 2017
    nihilnigritude, .:AC MilaN:., pbgame و 9 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.