مصاحبه وبسایت گیم‌اسپات با Hideo Kojima

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
May 18, 2012
4,703
نام
Ebrahim
Kojima.jpg
از آقای کوجیما در رابطه با احتمال اپیزودیک بودن عنوان " دث استرندینگ " سوال پرسیده شد ، ایشان اینگونه پاسخ دادند :

" نمیتوانم بصورت قطعی پاسخ بدهم ، هنوز مطمئن نیستم . مطمئنا در آینده این روند ( کوتاه شدن بازی ها و اپیزودیک بودن عناوین صنعت گیمینگ ) رواج خواهد یافت و من علاقه‌مند به این موضوع هستم . فکر نمیکنم فیلم‌های سینمائی در آینده بیش از ۲ ساعت طول بکشند ، مخصوصا هنگامی که مردم توقع تجربه ای سریع همراه با مفهومی رسا را دارند .

بنابراین فکر میکنم سپری کردن زمان کوتاه تر برای توسعه ، منتشر ساختن بازی ، یکپارچگی بازخورد سریع کاربران ، و آزادی عمل در ساخت بازی المان هایی برای ساخت عناوین سینمایی و بازی ها در آینده هستند .

هم‌اکنون فیلم‌ ها و مجموعه های تلویزیونی بسیاری هستند که حداقل ۴۰ دقیقه به طول می‌انجامند . در ژاپن یک برنامه صبحگاهی ۱۵ دقیقه طول میکشد . فکر میکنم در آینده به این مهم خواهیم رسید ، داشتن یک برنامه ۵ قسمتی یا ۱۵ دقیقه ای . بازی های طولانی کم‌کم به گذشته فراموش سپرده خواهند شد . "

حالا در استودیو کوجیما پروداکشنز و پس از جدائی از شرکت کونامی ، کوجیما درباره یک توسعه دهنده مستقل بودن و ساخت عنوان بزرگی چون دث استرندینگ اینگونه میگوید :

تنها تصمیمات ظاهری ( بیرونی ) باعث تصمیم‌گیری من نشدند ، بلکه تصمیات من به زمانی باز میگردند که باید انتخاب میکردم عنوانی مستقل یا با بودجه ای عظیم بسازم . با اینکه مطمئن نبودم ، تصمیم گرفتم تا به مردم بیاموزم برای ساخت عناوین بزرگ ، احتیاجی به کارکردن در یک شرکت بزرگ یا جزئی از آن بودن ، ضروری نیست . نمیخواستم سازندگان و توسعه دهندگان جوان ، این تصور را داشته باشند . چیزی که خواستم اثبات کنم این بود :

• توسعه دهندگان جوان هم شانس دارند .

من همیشه به حرف دیگران گوش میدهم ، اما در انتها پس از سنجش نظرات دیگران با معیارهای خود ، کاری را که واقعا لذت میبرم انجام میدهم . در این مورد و در این برهه زمانی ، اینکه یک بازی بزرگ یا کوچک بسازم ، به تصمیمات من بازمیگردد . "

انگیز‌ه‌ی دیگر برای ساخت عناوین بزرگ این بود که " در ژاپن هنگامی میتوانید بازی بزرگ بسازید که عضوی از یک کمپانی بزرگ باشید . همین که از آن شرکت خارج شوید ، دیگر توانایی این کار را نخواهید داشت ، شاید هم این مطلب باور مردم باشد . من میخواهم ثابت کنم [ با ساخت دث استرندینگ ] که اینگونه نیست . "

کوجیما علاقه دارد تا توسعه دهندگان و سازندگان مستقل و جدا باشند ، همانند صنعت سینما . کوجیما اضافه میکند : " با این اتفاق ، مطمئنا چیزهای جذابی خواهیم دید "

در پایان کوجیما علاقه دارد تا روزی یک رمان نوشته یا یک فیلم بسازد ، اما وی میگوید : " الزاما [ این رمان یا فیلم ] برای طرفدارانم تا به امروز نیست . [ این رمان یا فیلم ] برای دسته ای دیگر از مردم است ، بنابراین چیزهای جدیدی کشف خواهم کرد . دوست دارم روزی این کار را تجربه کنم . "

منبع
 

« Lions Gate »

کاربر سایت
Aug 9, 2014
444
نام
سام
کلان مزخرف نگفته ؟؟ یعنی کیه که دوست داره پول واسه بازی با زمان کم بده ؟؟ یه نگاه به سرنوشت Hitman بندازید کلان نیست و نابود شد با ایده
احمقانه اپیزودیک کردن.کم مونده بود بازی های AAA هم بیان همچین کاری کنن که استارتش ظاهران شروع شده
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
من ترجیح میدم بازی کامل بخرم تا اینکه بازی اپیزودی بخرم انقدر سر این موضوع که HITMAN یا Game of throne telltale یا TWD اعصابم خورد شد حد نداشت آدم تا میاد با بازی گرم بگیره بازی تمام میشه باید صبر کنی تا بعدیش بیاد خدا کنه کوجیما بی خیال این موضوع بشه وگرنه من یکی منتظر میشم بازیش کامل عرضه بشه بعد بازی میکنم همین جوری که منتظرم HITMAN نسخه کاملش بیاد .;)
 

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
کوجیما جان ، جان جد و آبادت بیخیال این بازی های اپیزودیک شو که قشنگ رو اعصابه !

تا میای بازی میکنی یه باره بازی تموم میشه و باید منتظر بمونی تا مرحله جدیدش ساخته بشه !!!

کوجیما کارش خیلی درسته ولی این صحبت هاش درباره بازی های اپیزودیک و علاقه مندیش به بازی های اپیزودیک حداقل از دید من یکی اشتباه هستش و برای صنعت گیم هم اصلا خوب نیست .
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,228
نام
امیر حسین
بازیش ایپزودیک نیست و جماعتی همچنان دنبال چپتر3ـیی میباشند!
وای به حال روزی که ایپزودیک بشه بازی هاش و ملت به دنبال ایپزود گم شده ی بازی باشن:-"

امیدوارم سراغ ساخت بازی ایپزودیک نره:| رو اعصابه این مورد:|
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر