- May 18, 2012
- 4,703
- نام
- Ebrahim
از آقای کوجیما در رابطه با احتمال اپیزودیک بودن عنوان " دث استرندینگ " سوال پرسیده شد ، ایشان اینگونه پاسخ دادند :
" نمیتوانم بصورت قطعی پاسخ بدهم ، هنوز مطمئن نیستم . مطمئنا در آینده این روند ( کوتاه شدن بازی ها و اپیزودیک بودن عناوین صنعت گیمینگ ) رواج خواهد یافت و من علاقهمند به این موضوع هستم . فکر نمیکنم فیلمهای سینمائی در آینده بیش از ۲ ساعت طول بکشند ، مخصوصا هنگامی که مردم توقع تجربه ای سریع همراه با مفهومی رسا را دارند .
بنابراین فکر میکنم سپری کردن زمان کوتاه تر برای توسعه ، منتشر ساختن بازی ، یکپارچگی بازخورد سریع کاربران ، و آزادی عمل در ساخت بازی المان هایی برای ساخت عناوین سینمایی و بازی ها در آینده هستند .
هماکنون فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی بسیاری هستند که حداقل ۴۰ دقیقه به طول میانجامند . در ژاپن یک برنامه صبحگاهی ۱۵ دقیقه طول میکشد . فکر میکنم در آینده به این مهم خواهیم رسید ، داشتن یک برنامه ۵ قسمتی یا ۱۵ دقیقه ای . بازی های طولانی کمکم به گذشته فراموش سپرده خواهند شد . "
حالا در استودیو کوجیما پروداکشنز و پس از جدائی از شرکت کونامی ، کوجیما درباره یک توسعه دهنده مستقل بودن و ساخت عنوان بزرگی چون دث استرندینگ اینگونه میگوید :
تنها تصمیمات ظاهری ( بیرونی ) باعث تصمیمگیری من نشدند ، بلکه تصمیات من به زمانی باز میگردند که باید انتخاب میکردم عنوانی مستقل یا با بودجه ای عظیم بسازم . با اینکه مطمئن نبودم ، تصمیم گرفتم تا به مردم بیاموزم برای ساخت عناوین بزرگ ، احتیاجی به کارکردن در یک شرکت بزرگ یا جزئی از آن بودن ، ضروری نیست . نمیخواستم سازندگان و توسعه دهندگان جوان ، این تصور را داشته باشند . چیزی که خواستم اثبات کنم این بود :
• توسعه دهندگان جوان هم شانس دارند .
من همیشه به حرف دیگران گوش میدهم ، اما در انتها پس از سنجش نظرات دیگران با معیارهای خود ، کاری را که واقعا لذت میبرم انجام میدهم . در این مورد و در این برهه زمانی ، اینکه یک بازی بزرگ یا کوچک بسازم ، به تصمیمات من بازمیگردد . "
انگیزهی دیگر برای ساخت عناوین بزرگ این بود که " در ژاپن هنگامی میتوانید بازی بزرگ بسازید که عضوی از یک کمپانی بزرگ باشید . همین که از آن شرکت خارج شوید ، دیگر توانایی این کار را نخواهید داشت ، شاید هم این مطلب باور مردم باشد . من میخواهم ثابت کنم [ با ساخت دث استرندینگ ] که اینگونه نیست . "
کوجیما علاقه دارد تا توسعه دهندگان و سازندگان مستقل و جدا باشند ، همانند صنعت سینما . کوجیما اضافه میکند : " با این اتفاق ، مطمئنا چیزهای جذابی خواهیم دید "
در پایان کوجیما علاقه دارد تا روزی یک رمان نوشته یا یک فیلم بسازد ، اما وی میگوید : " الزاما [ این رمان یا فیلم ] برای طرفدارانم تا به امروز نیست . [ این رمان یا فیلم ] برای دسته ای دیگر از مردم است ، بنابراین چیزهای جدیدی کشف خواهم کرد . دوست دارم روزی این کار را تجربه کنم . "
منبع