بی پروا در آسمان/ پیش نمایش بازی No Man’s Sky

amirmt

کاربر سایت
Mar 31, 2016
44
در طول تاریخ بازی سازی، پروژه هایی بودند که اهدافی رویایی برای خود ساختند و نمرات بالایی را از سوی منتقدان در نظر گرفتند، نه تنها به حدود اهداف خود هم نرسیند بلکه با شکستی بزرگ مواجه شدند. این عناوین به دلیل داشتن ایده های بزرگ خود مورد توجه بسیاری قرار می گیرند و انتظارات را به قدری بالا می برند که محصول نهایی توان برآورده کردن نیاز ها را نخواهد داشت.
برای مثال عنوان (اسپور) یکی از نمونه های بارز این پروژه بود که مطابق با انتظارات ظاهر نشد.
اما داستان برای بازی No Man’s Sky فرق میکند.با توجه به نمایش هایی که از این بازی دیدیم با یک بازی کامل رو به رو هستیم.از یک طرف هم حمایت بازی را سونی به عهده گرفته است. این قضیه باعث شده است که خیال ما راحت شود.
حالا قصد داریم به برسی نکاتی که این بازی را متمایز می کند بپردازیم و با ویژگی های بیشتر ساخته ی جدید استودیو Hello آشنا بشویم.
cbf63e0c-dec4-41d1-9ef0-7d3002fc5230-2060x1166.jpeg


بزرگی شگفت آور:
اولین چیزی که از همان ابتدا همه رو متحیر کرد،بزرگ بودن مقیاس بازی است که تا به حال در هیچ عنوانی نمونه آنرا تجربه نکردیم.
سازندگان بازی 18 کوینتیلیون (معادل با 1،8ضربدر 10 به توان 19) سیاره را برای No Man’s Sky پیش بینی کرده اند. جالب تر این است که تمام این سیارات به صورت رندوم و تصادفی ایجاد خواهند شد.
حال حساب کنید که در هر کدام از این سیاره ها پوشش گیاهی و جانواری متفاوتی وجود دارد که بی تردید هوش از سرمان خواهد برد.
150518_r26517-1200.jpg

چهار ویژگی مهم:
گیم پلی No Man’s Sky بر چهار ویژگی اکتشافات،بقا،مبارزه و همچنین مبادله کالا استوار است که هرکدام از این ویژگی ها باعث جالب تر شدن بازی می شوند.یکی از نکات جالب بازی که نمیشود به راحتی از آن گذشت قابلیت مختصات سیارات است.این قابلیت به این ترتیب است که هرگیمر می تواند با اکتشاف هر سیاره،مختصات جغرافیایی آن را دسترس رایگان دیگران قرار دهد تا در صورت نیاز، مایحتاج خود را تهیه کنند یا از دیدن مناظر دیدنی آن سیاره لذت ببرند.


دسترسی به دوردست ها:
حتما برای هر گیمری پیش آمده است که در یک بازی حسرت رسیدن به دوردست ها را داشته باشد و هر چقدر هم تلاش کند به آن نرسد.خوشبختانه باید بگویم که در بازی No Man’s Sky همچین قضیه ای وجود ندارد و شما هر چه در دور دست خواهید دید قابل تعامل و دست یافتنی خواهد بود و دیگر خبری از مناظر دست نیافتنی نخواهد بود.

no_mans_sky_10.jpg


یادگیری چند زبان مختلف:
شاید در نگاه اول بخش مبارزات بازی ساده بیاید ولی واقعیت چیز دیگری است.

با کشف مواد اولیه و ذخیره کردن آنها،دشمنان آگاه می شوند و این قضیه،شروع کننده جنگ ها خواهد بود.در این موقعیت ها بهترین کار تعامل با محافظان یک سیاره است و این تعامل باعث می شود که شما بتوانید از آن ها به عنوان دوست استفاده کنید. چنین تعاملی در ابتدای کار بسیار دشوار خواهد بود زیرا هر کدام از آن ها به زبانی خاصی صحبت می کنند که یادگیری هر یک دشوار خواهد بود به همین دلیل در بازی،سیستم یادگیری زبان قرار داده شده است تا انتخاب دیالوگ ها پس از چند تعامل بسیار راحت تر شود. حال تصور کنید که محافظ NPC بازی نباشد و یک گیمر وظیفه محافظت از یک سیاره را به عهده داشته باشد.
OvalWalker.png
ساخت فروشگاه های شخصی:
با توجه به کمیاب بودن بعضی از آیتم ها،شما می توانید فروشگاه شخصی خود را بسازید و آیتم های با ارزشی که پیداکردن آن ها به مراتب سخت است را با قیمت خود بفروشید.


دیدار با موجودات عجیب:
شان مورای کارگردان بازی، No Man’s Sky را بر اساس مطالعات خود پیرامون داستان های آیزاک آسیموف و آرتور سی.کلارک بنا کرده است.بنابراین باید منتظر اثری بودکه قرار است مرز ها را در هم بشکند و از آینده ی بشر سخن گوید.

مورای می گوید: از کودکی قصد داشتم تا اثری خلق کنم که بتواند تخیل همگان را چند پله جلو ببرد تا از جهان خارج از زمین هم تصور واضحی به دست آید. در No Man’s Sky با عجیب و غریب ترین موجودات ملاقات خواهید کرد.
Diplo.png
موسیقی بازی:

موسیقی بازی توسط گروه «65 دیز آو استاتیک» ساخته شده است که در ژانر پست-راک فعالیت می کنند و برای این اثر، از المان های افکتیو و امبینت برای ایجاد فضای سیارات بهره برده اند.آنها تصمیم گرفتند که موسیقی بازی را مانند خود بازی به صورت رندوم قرار دهند تا بنابر شرایط خاص و تغییر موقعیت،خود را سازگار کند.
گروه 65 اعتقاد دارند که این کار حس بهتری را به گیمر منتقل خواهد کرد.
65dos_press_shot_-_credit_-_Danny_Payne_web_version.0.0.jpeg
این عنوان به راحتی می تواند به شاهکار صنعت گیم تبدیل شود و همه چیز برای موفقیت آن فراهم شده است.
No Man’s Sky در تاریخ 9 آگوست(19 مرداد ماه) سال جاری برای PC و PS4 عرضه خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر