تمامی اخبار مربوط به Xbox Scorpio و PS4 Neo

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
تمامی اخبار مربوط به این 2 کنسول رو اینجا متمرکز کنید تا هم دسترسی و بحث راحت تر باشه هم تو تاپیک های دیگه کشیده نشه بحثشون. مرسی از همکاری

چندتا پست در مورد انالیز هم از تاپیک مقایسه بازی ها به اینجا منتقل شدن.
 
آخرین ویرایش:

Reza Razor

کاربر سایت
Jul 25, 2007
1,487
بنظرم ایندفعه مایکرو تونست به سونی رو دست بزنه. بخاطر همینم سونی چیزی توی E3 رو نکرد. احتمالا هم حالا زیاد قصد مانور روی Neo نداره و نمیخواد با یه رقیب قویتر خودشو وارد یه جنگ جدید بکنه وقتی جنگ اصلی رو بنفع خودش کرده.

ه طور مشخص به نظر می رسد که ماکروسافت استفاده از شیوه قبلی یعنی ESRAM را د کنسول جدید کنار بگذارد و روی به شیوه ی استفاده شده توسط سونی یعنی تکنولوژی مورد کاربرد در کارت های گرافیکی PC بکند.

یادش بخیر این ESRam کذایی و متخصص های جان برکفی که میگفتن همه چی با همین 32 مگ رم درست میشه.:D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: vivanred

wii baz

کاربر سایت
Dec 20, 2015
732
بنظرم ایندفعه مایکرو تونست به سونی رو دست بزنه. بخاطر همینم سونی چیزی توی E3 رو نکرد. احتمالا هم حالا زیاد قصد مانور روی Neo نداره و نمیخواد با یه رقیب ضعیفتر خودشو وارد یه جنگ جدید بکنه وقتی جنگ اصلی رو بنفع خودش کرده.

ه طور مشخص به نظر می رسد که ماکروسافت استفاده از شیوه قبلی یعنی ESRAM را د کنسول جدید کنار بگذارد و روی به شیوه ی استفاده شده توسط سونی یعنی تکنولوژی مورد کاربرد در کارت های گرافیکی PC بکند.

یادش بخیر این ESRam کذایی و متخصص جان برکفی که میگفتن همه چی با همین 32 مگ رم درست میشه.:D

دوست عزیز موفقیت یک کنسول باید توی یک نسل سنجیده بشه نه 3 سال اول اون نسل
باید صبر کرد و دید تا پایان نسل کدوم کنسول فروش بیشتری میکنه و این 3-4 سال آینده خیلی اهمیت دارن
اون 32 مگ ESRAM هم طبق اطلاعاتی که اومد بیرون استفاده ازش خیلی سخت بوده و بازی سازها بازی هاشون رو بر اساس ESRAM بهینه نمیکردن!
البته بهینه هم میکردن معجزه اتفاق نمیفتاد و فقط کمی بهبود داشته
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
کنسول جدید ماکروسافت عالیه اما باید دید چه قیمتی میخوره مورد بعدی اینکه کنسول هنوز اماده نبوده و فقط امار دادن وگرنه کنسول نمایش میدادن و فقط به اعداد بسنده نمیکردن به نظر من هدفشون گفتن .
سونی هم با توجه به شایعه کنسول باید دید نگاهش چطوره به بازار و آیا میخواد یک کنسول قوی با قیمت بالا مثل ماکروسافت بده یا نه میخواد یک کنسول بهتر بده که بازار نگه داره همچی بستگی به بازار و قیمت کنسول داره تمام این مشخصات گفته شده هرچی باشه آخر قیمت این دستگاه و خریداران مشخص میکنن که کنسول بخرن یا نه بالاترین مشخصات بازار رو هم داشته باشه .
دوست عزیز موفقیت یک کنسول باید توی یک نسل سنجیده بشه نه 3 سال اول اون نسل
باید صبر کرد و دید تا پایان نسل کدوم کنسول فروش بیشتری میکنه و این 3-4 سال آینده خیلی اهمیت دارن
اون 32 مگ ESRAM هم طبق اطلاعاتی که اومد بیرون استفاده ازش خیلی سخت بوده و بازی سازها بازی هاشون رو بر اساس ESRAM بهینه نمیکردن!
البته بهینه هم میکردن معجزه اتفاق نمیفتاد و فقط کمی بهبود داشته
و باز هم تخیلات الکی اگه این کنسول میتونست قدرت بیشتری بده 100% ماکروسافت ازش استفاده میکرد و این رنج اختلاف بین کنسولش و PS4 از بین میبرد که کلی ملت که براشون اصلا کنسول برندش چی باشه مهم نیست به خاطر همین به PS4 کوچ نکنن لطفا به جای حرف های الکی یکم منطقی فکر کنید بد نیست .
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
یوروگیمر یه مقاله نوشته و تفاوت نئو و اسکورپیو به جای عددهای روی کاغذ توی سناریوهای احتمالی بررسی کرده.

Xbox One: 768 shaders x 853MHz x 2 instructions per clock = 1,310,208 flops/1.31TF
PlayStation 4: 1280 shaders x 800MHz x 2 instructions per clock = 1,843,200 flops/1.84TF
Neo: 2304 shaders x 911MHz x 2 instructions per clock = 4,197,888 flops/4.2TF

برای اسکورپیو چندتا سناریو رو در نظر گرفته:

Scorpio Scenario #1: 3584 shaders x 840MHz x 2 instructions per clock = 6,021,120 flops/6.02TF
Scorpio Scenario #2: 3840 shaders x 800MHz x 2 instructions per clock = 6,144,000 flops/6.13TF
Scorpio Scenario #3: 2304 shaders x 1302MHz x 2 instructions per clock = 5,999,616 flops/6TF

برای اسکورپیو سناریو سوم رو خیلی نامحتمل میدونه چون اگر مایکروسافت میخواسته با پولاریس به 6 ترافلاپس برسه باید کلاکش رو از کلاک RX480 اصلی که برای PC طراحی شده هم بالاتر ببره که خیلی بعیده.
برای همین احتمالا مایکروسافت از نوعی از GPU استفاده میکنه که با GPU ـهایی که AMD توی نقشه راهش در نظر گرفته تفاوت داره و شاید نوع خاص و کاستوم شده و البته ضعیف شده ای از Vega باشه...
قدرت خام لزوما به معنی اجرای بهتر بازیا نیست یه نمونه خیلی روشنش بالاتر بودن قدرت خام اکثر GPU ـهای AMD نسبت به رقبای nVidiaـی خودش هست مثلا کارتی مثل GTX1070 با 6.5 ترافلاپس قدرت خام توی خیلی از بازیها از کارتی مثل R9 Fury X با 8.6 ترافلاپس قدرت بهتر عمل میکنه که این در وحله اول بر میگرده به معماری خود هسته گرافیکی و مرحله بعد پهنای باند و مموری کشهای داخلی ...
اما این کیس نمیتونه در مورد کنسولها چندان صدق کنه اولا که تو طراحی کنسول عناصر جنبی با توجه به قدرت سخت افزاری GPU طراحی و محاسبه میشن دوم اینکه معماری دو کنسول از یک خانواده هست.
مسئله بعدی این هست که 40 درصد قدرت بیشتر به معنی 40 درصد اجرای بهتر بازیها نیست مثلا کارتی با 2 برابر قدرت بیشتر نسبت به هم خانواده خودش 2 برارب قدرت بیشتر نداره البته روی کنسولها برای ثابت کردن این قضیه نمونه های زیادی وجود نداره چون اکثر بازیها با فریم ریت قفل شده عرضه میشن ولی یک استثناء این وسط بازی Hitman هست که روی هر دو کنسول با رزولوشن 1080 و تنطیمات گرافیکی برابر و فریم ریت شناور اجرا میشه که میتونه بنچمارک خوبی باشه.
توی صحنه هایی که به قدرت گرافیکی زیادی نیاز هست PS4 به رغم قدرت 40 درصدی بیشتر در توان گرافیکی میتونه تا 30 درصد فریم ریت بهتری ارائه بده که البته باید به پهنای باند بالاتر اون هم توجه کرد ( بسته به اینکه IO چطوری تونسته باشه از ESRAM ایکس باکس وان استفاده کنه) در حالیکه داخل همین بازی برخی مواقع بازی روی ایکس باکس وان سریعتر از PS4 اجرا میشه.
دلیل این مسئله بر مگیرده به قدرت CPU و هیتمن نمونه خوبی برای این هست که نشون میده چطور در یک بازی CPU میتونه روی پرفورمنس اثر بگذاره.
کنسولهای فعلی از CPU نسبتا ضعیفی استفاده میکنن ولی به نظر میرسه توی نئو سونی با استفاده کردن از CPU ـی با کلاک بالاتر آدرس این مشکل رو پیدا کرده در مورد اسکورپیو ما دقیقا نمیدونیم که چه CPUـی مورد نظر مایکروسافت هست ولی خیلی بعید هست که از پردازنده ای مثل Zen استفاده شده باشه چون اندزه این پردازنده بزرگ هست و به کار گیری اون در یک SOC بعیده.
ولی شانس خیلی زیادی وجود داره که مایکروسافت هم همین برنامه رو داشته باشه و کلاک هسته های جاگوار رو بالاتر برده باشه.
توی نگاه اول نئو و اسکورپیو قدرت پردازشی رو روی GPU به شکل قابل توجهی بالا بردن ولی به نظر میرسه که توجه اونها بیشتر به ارائه بازیهای 4K به صورت Native و 4K خلاصه شده باشه تا بالابردن فریم ریت چون بالا بردن فریم ریت تا دوبربار به افزایش قدرت بیشتری از مثلا 31.3 درصد افزایش کلاکی که توی نئو شاهد اون هستیم نیاز داره.
به هر حال این بار مشخصات سخت افزاری به نفع مایکروسافت تغییر کرده و به نظر میرسه تمرکز مایکروسافت بیشتر به ارائه بازیهای 4K هست و البته سونی هم با آپ اسکیل کردن از رزولوشن پایینتر همین استراتژی رو داره.
ولی باید دید آیا در مواجهه با سخت افزار قویتر ممکنه سونی و البته سازنده ها تجدید نظر کنن و تمرکز بیشتری روی گرفتن خروجی بهتر روی رزولوشن 1080 داشته باشن؟ همونطوری که ما اخیرا مقاله ای نوشتیم گزینه های دیگری برای کنسولهای جدید فراتر از بالا بردن رزولوشن وجود داره....

What the hell is a teraflop anyway?
 

hercule-poirot

RPG Guru
کاربر فعال
Aug 1, 2007
1,203
یوروگیمر یه مقاله نوشته و تفاوت نئو و اسکورپیو به جای عددهای روی کاغذ توی سناریوهای احتمالی بررسی کرده.

Xbox One: 768 shaders x 853MHz x 2 instructions per clock = 1,310,208 flops/1.31TF
PlayStation 4: 1280 shaders x 800MHz x 2 instructions per clock = 1,843,200 flops/1.84TF
Neo: 2304 shaders x 911MHz x 2 instructions per clock = 4,197,888 flops/4.2TF

برای اسکورپیو چندتا سناریو رو در نظر گرفته:

Scorpio Scenario #1: 3584 shaders x 840MHz x 2 instructions per clock = 6,021,120 flops/6.02TF
Scorpio Scenario #2: 3840 shaders x 800MHz x 2 instructions per clock = 6,144,000 flops/6.13TF
Scorpio Scenario #3: 2304 shaders x 1302MHz x 2 instructions per clock = 5,999,616 flops/6TF

برای اسکورپیو سناریو سوم رو خیلی نامحتمل میدونه چون اگر مایکروسافت میخواسته با پولاریس به 6 ترافلاپس برسه باید کلاکش رو از کلاک RX480 اصلی که برای PC طراحی شده هم بالاتر ببره که خیلی بعیده.
برای همین احتمالا مایکروسافت از نوعی از GPU استفاده میکنه که با GPU ـهایی که AMD توی نقشه راهش در نظر گرفته تفاوت داره و شاید نوع خاص و کاستوم شده و البته ضعیف شده ای از Vega باشه...
قدرت خام لزوما به معنی اجرای بهتر بازیا نیست یه نمونه خیلی روشنش بالاتر بودن قدرت خام اکثر GPU ـهای AMD نسبت به رقبای nVidiaـی خودش هست مثلا کارتی مثل GTX1070 با 6.5 ترافلاپس قدرت خام توی خیلی از بازیها از کارتی مثل R9 Fury X با 8.6 ترافلاپس قدرت بهتر عمل میکنه که این در وحله اول بر میگرده به معماری خود هسته گرافیکی و مرحله بعد پهنای باند و مموری کشهای داخلی ...
اما این کیس نمیتونه در مورد کنسولها چندان صدق کنه اولا که تو طراحی کنسول عناصر جنبی با توجه به قدرت سخت افزاری GPU طراحی و محاسبه میشن دوم اینکه معماری دو کنسول از یک خانواده هست.
مسئله بعدی این هست که 40 درصد قدرت بیشتر به معنی 40 درصد اجرای بهتر بازیها نیست مثلا کارتی با 2 برابر قدرت بیشتر نسبت به هم خانواده خودش 2 برارب قدرت بیشتر نداره البته روی کنسولها برای ثابت کردن این قضیه نمونه های زیادی وجود نداره چون اکثر بازیها با فریم ریت قفل شده عرضه میشن ولی یک استثناء این وسط بازی Hitman هست که روی هر دو کنسول با رزولوشن 1080 و تنطیمات گرافیکی برابر و فریم ریت شناور اجرا میشه که میتونه بنچمارک خوبی باشه.
توی صحنه هایی که به قدرت گرافیکی زیادی نیاز هست PS4 به رغم قدرت 40 درصدی بیشتر در توان گرافیکی میتونه تا 30 درصد فریم ریت بهتری ارائه بده که البته باید به پهنای باند بالاتر اون هم توجه کرد ( بسته به اینکه IO چطوری تونسته باشه از ESRAM ایکس باکس وان استفاده کنه) در حالیکه داخل همین بازی برخی مواقع بازی روی ایکس باکس وان سریعتر از PS4 اجرا میشه.
دلیل این مسئله بر مگیرده به قدرت CPU و هیتمن نمونه خوبی برای این هست که نشون میده چطور در یک بازی CPU میتونه روی پرفورمنس اثر بگذاره.
کنسولهای فعلی از CPU نسبتا ضعیفی استفاده میکنن ولی به نظر میرسه توی نئو سونی با استفاده کردن از CPU ـی با کلاک بالاتر آدرس این مشکل رو پیدا کرده در مورد اسکورپیو ما دقیقا نمیدونیم که چه CPUـی مورد نظر مایکروسافت هست ولی خیلی بعید هست که از پردازنده ای مثل Zen استفاده شده باشه چون اندزه این پردازنده بزرگ هست و به کار گیری اون در یک SOC بعیده.
ولی شانس خیلی زیادی وجود داره که مایکروسافت هم همین برنامه رو داشته باشه و کلاک هسته های جاگوار رو بالاتر برده باشه.
توی نگاه اول نئو و اسکورپیو قدرت پردازشی رو روی GPU به شکل قابل توجهی بالا بردن ولی به نظر میرسه که توجه اونها بیشتر به ارائه بازیهای 4K به صورت Native و 4K خلاصه شده باشه تا بالابردن فریم ریت چون بالا بردن فریم ریت تا دوبربار به افزایش قدرت بیشتری از مثلا 31.3 درصد افزایش کلاکی که توی نئو شاهد اون هستیم نیاز داره.
به هر حال این بار مشخصات سخت افزاری به نفع مایکروسافت تغییر کرده و به نظر میرسه تمرکز مایکروسافت بیشتر به ارائه بازیهای 4K هست و البته سونی هم با آپ اسکیل کردن از رزولوشن پایینتر همین استراتژی رو داره.
ولی باید دید آیا در مواجهه با سخت افزار قویتر ممکنه سونی و البته سازنده ها تجدید نظر کنن و تمرکز بیشتری روی گرفتن خروجی بهتر روی رزولوشن 1080 داشته باشن؟ همونطوری که ما اخیرا مقاله ای نوشتیم گزینه های دیگری برای کنسولهای جدید فراتر از بالا بردن رزولوشن وجود داره....

What the hell is a teraflop anyway?

خیلی ممنون بابت مطلب.

یه سوال. به نظرتون نمی شه از GPGPU یه مقدار از ضعف CPU رو جبران کنن؟ چون من یادمه از اول نسل بحثش بود اما به نظر سخت افزار ضعیف باعث شد زیاد دنبالش نرن. این جور طراحی غیر بالانس CPU و GPU به نظر دنبال همون بحثن.
 
  • Like
Reactions: DieDie

Cj_sa

کاربر سایت
Jul 5, 2007
3,261
نام
مهرداد
نمی دونم چقدر میشه به gamepur اعتماد کرد اما کلا قضیه داره جالب میشه:
Massive PS4 Neo Leak: GPU 2X Powerful With High Clock Speed, 5.5TF, Price $499, Dev Kits Already Out

گفته شده که سونی دو مدل اماده کرده برای عرضه:
PS4 NEO Rumor updates:
1. Sony debating on two machines internally.
A. Option A is 4.2 TF/Jaugar, $399
B. Option B is 5.5 TF/New CPU, $499

— Is A Parrot (@isaparrot) June 25, 2016
 

wii baz

کاربر سایت
Dec 20, 2015
732
نمی دونم چقدر میشه به gamepur اعتماد کرد اما کلا قضیه داره جالب میشه:


گفته شده که سونی دو مدل اماده کرده برای عرضه:

نمیشه که:|

اگه به فرض بخواد مشخصات Dev Kit ها رو تغییر بده و قدرتشو زیاد کنه عملا کلیه زحمت هایی که شرکت ها برای ساخت و بهینه سازی بازی روی Dev kit قبلی کشیدن از بین میره!~X(

و اینکه به فرض هم بخواد سخت افزار تغییر بده شدنیه ولی زمان لانچ خیلی میفته عقب!:-w

اگرم بخواد 2 مدل Neo بده که دیگه آخر خندس
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
اتفاقا اینکه سونی اخر سر قدرت خام کنسول neo را نزدیک scorpio بکنه مثلا بشه 5.5 به نظر من قابل پیشبینی هست ولی خب به نظر من همونجور که بالا مهدی هم تو مطلب گفت همه چی به اعداد ارقام بستگی نداره و نوع معماریه پردازنده مهمه که میتونه عمل کرد بهتری داشته باشه که به نظر میاد scorpio همین امتیاز را داره .
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,643
نام
سهيل
درود.

Digital Foundry هم اولین تحلیلش را از Project Scorpio ارائه داده که خلاصش به این صورته :

نمایی کلی مقایسه چهار کنسول حاضر بر طبق اطلاعات بیرون اومده به صورت زیر هست :

hnsh_sdsd.jpg


GPU: Much faster than PlayStation Neo

GPU : بسیار سریع تر از Playsation 4 Neo

We know how Sony has achieved its performance target - it is almost certainly utilising the AMD Polaris 10 graphics core, using 36 next-gen GCN compute units clocked at 911MHz. Essentially, it is a downclocked version of the Radeon RX 480 graphics card

تقریبا طبق اطلاعات بیرون اومده مشخص هست که سونی برای رسیدن به هدف خود در GPU نئو از AMD Polaris 10 با 36 واحد محاسباتی GCN با کلاک 911 MHZ استفاده خواهد کرد که به صورت مشخص ورژن داون کلاک شده Radeon RX 480 هست.

However, based on the differential in spec between Neo and Scorpio, it's unlikely that the new Microsoft console uses Polaris at all. A 40 CU part would need a mighty overclock to hit 6TF, and based on the rendered imagery we've seen, the heating assembly planned for Scorpio looks a little lacklustre. With that in mind, our money is on a downclocked version of AMD's upcoming Vega technologyHowever, based on the differential in spec between Neo and Scorpio, it's unlikely that the new Microsoft console uses Polaris at all. A 40 CU part would need a mighty overclock to hit 6TF, and based on the rendered imagery we've seen, the heating assembly planned for Scorpio looks a little lacklustre. With that in mind, our money is on a downclocked version of AMD's upcoming Vega technology

اما باتوجه به اختلاف قدرت GPU دو کنسول به نظر نمیرسد که کنسول جدید ماکروسافت از AMD Polaris 10 اصلا استفاده کند.یک GPU با 40 واحد محاسباتی GCN نیاز به یک اورکلاک قابل توجه برای رسیدن به توان 6 TF دارد.با توجه به این ما فکر میکنیم که کنسول جدید ماکروسافت از نسخه داون کلاک شده نسل بعدی GPU های AMD تحت عنوان Vega استفاده خواهد کرد.

Alternatively, and perhaps more likely, we could be seeing 60 CUs at 800MHz. Both represent a substantial increase over PlayStation 4K Neo, while the raw increase to performance over PS4 and Xbox One is obviously much larger.

به نظر می رسد که کنسول جدید ماکروسافت از 60 واحد محاسباتی با کلاک 800 MHz استفاده کند که پیشرفت قابل توجهی نسب به Playsation 4 Neo خواهد داشت. (نسبت به PS4 و One بسیار بیشتر)

uts1_untitled-2.jpg

Memory: 12GB of GDDR5?

حافظه : 12 گیگابایت رم از نوع GDDR5 ?

Microsoft also dropped some hard figures in terms of memory bandwidth too, telling us that Scorpio has over 320GB/s of throughput. This gives us a couple of useful data points. Firstly, it's almost certainly the case that the ESRAM experiment on Xbox One is now a thing of the past - Microsoft will be following the approach pioneered by Sony in using a single, unified pool of memory based on PC graphics RAM technology. Which technology that is remains to be seen - will it be GDDR5 or the faster G5X found in Nvidia's GTX 1080?

ماکروسافت همچنین خبر از وجود پهنای حافظه 320 گیگابایت بر ثانیه ای در Scorpio می دهد.این خبر اطلاعات مفیدی را در مورد حافظه کنسول جدید در اختیار می گذارد.به طور مشخص به نظر می رسد که ماکروسافت استفاده از شیوه قبلی یعنی ESRAM را د کنسول جدید کنار بگذارد و روی به شیوه ی استفاده شده توسط سونی یعنی تکنولوژی مورد کاربرد در کارت های گرافیکی PC بکند.اما سوال اینجاست که آیا ماکروسافت از تکنولوژی GDDR5 استفاده خواهد کرد یا تکنولوژی جدید و سریع تر G5X مورد استفاده در Nvidia GTX 1080 ?

The stated figure of 320GB/s can be achieved with 8GB of G5X using a 256-bit bus, or alternatively it could be using a 384-bit interface paired with 12GB of GDDR5. Now, this is where the stylised renderings of the Scorpio motherboard prove rather useful as we can count the amount of memory modules on the board - 12 memory chips are visible, confirming the use of current-gen memory tech and not the HBM2 we expect to see on Vega and Nvidia's next-gen Titan. This also seems to suggest that Scorpio has another big advantage over PlayStation 4K Neo - not just over 100GB/s more bandwidth, but also an additional 4GB of onboard RAM.

برای رسیدن به 320 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند حافظه ماکروسافت می تواند از 8 گیگابایت رم G5X دویست و شصت پنج بیتی (265 Bit) و یا 12 گیگابایت رم GDDR5 سیصد و هشتاد و چهار بیتی (384 Bit) استفاده کند. اما با توجه به رندر نشان داده شده از مادربرد کنسول جدید، 12 چیپ حافظه بر روی آن قابل مشاهده است که این تئوری را تایید میکند که ماکروسافت از نوع فعلی حافظه ها (یعنی 12Gb مموری GDDR5) به جای نوع جدیدتر HBM2 که در GPU های نسل جدید Vega شرکت AMD و نسل بعدی Nvidia استفاده خواهد شد بهره خواهد برد. این امر هم نشان می دهد که Scorpio یک برتری قابل توجه دیگر نسبت به Neo خواهد داشت، نه تنها 100 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند بیشتر بلکه 4 گیگابایت رم بیشتر.

CPU: Eight cores, but what are they?

CPU : هشت هسته ، اما با چه مشخصاتی ؟

Microsoft didn't spend much time talking about the CPU technology found in Scorpio and if we were to be cynical about it, we'd suggest that it's because it's not going to show that much improvement over Xbox One. Just one specification was revealed - that Scorpio would have eight CPU cores, which brings it into line with the existing Xbox One, PS4 and indeed PS4K Neo

با توجه به اینکه ماکروسافت اطلاعات چندانی در مورد CPU مورد استفاده شده نداده است می توان حدس زد که CPU کنسول جدید چندان با کنسول فعلی متفاوت نباشد.تنها طبق اطلاعات منتشر شده می توان گفت که Scorpio مشابه Xbox One،PS4,Neo از یک CPU هشت هسته ای استفاده خواهد کرد.

Can Project Scorpio deliver the VR and 4K promises?


آیا Scorpio توان ارائه قول های داده شده در مورد VR و 4K را دارد ؟

Based on existing AMD Radeon technology, the bottom line is that 6TF of GPU power isn't enough to power a convincing 4K experience. AMD's R9 390X offers around 5.9TF and struggles to push 4K resolution at anything like 30fps on modern PC titles. Now, we can assume that the move to the next-gen GCN architecture will give us some efficiency improvements

طبق تکنولوژی موجود AMD Radeon می توان گفت که 6TF توان GPU برای رسیدن به تجربه مناسب 4K کافی نیست. AMD R9 390X که توانی در حد 5.9 TF دارد در رسیدن به تجربه 4K/30Fps در PC های مدرن در اکثر عناوین روز عاجز است. با این حال ما میتوانیم فرض کنیم که نسل بعدی معماری GCN مقداری بهبود در بازده به ارمغان آورد.

But it has to be said that we have seen developers start to extract more from Xbox One and PS4 than we see on equivalent PC parts - something borne out from the E3 demos of Gears of War 4 and Forza Horizon 3, which are - remarkably - running on hardware equivalent to AMD's £80 R7 360 graphics card. So maybe - maybe we will indeed see 4K native titles.

اما به این نکته هم باید اشاره کرد که سازنده ها شروع به استخراج قدرت بیشتر از داخل PS4 و XBOX One نسبت به PC های هم رده کرده اند، واقعیتی که از دمو E3 عناوینی همچون Gears Of War 4 و Forza Horizon 3 که بر روی سخت افزاری مشابه کارت گرافیکی 80 دلاری AMD R7 360 اجرا می شوند مشخص است.شاید ما واقعا بتوانیم رزولوشن 4K Native را مشاهده نماییم.

Where does this leave PlayStation 4K Neo?

اکنون Playsation 4k Neo در چه شرایطی قرار می گیرد؟

It's a remarkable turnabout. A good portion of PlayStation 4's success has been down to its spec advantage over Xbox One, combined with a focus on the hardcore player. Sony's technological advantage will be gone with the next wave of hardware - we already know that it cannot support true 4K resolution on cutting-edge games, because we've seen the internal documents that outline Sony's upscaling strategies for 4K display support (more on that soon). It's also unfeasible for Sony to produce a radically revised Neo - the silicon has been designed, developer kits have gone out. Matching Scorpio would require scrapping Neo's existing processor completely

این یک تحول عظیم است. بخش اعظمی از موفقیت های PS4 در گرو برتری سخت افزاری آن نسبت به XBOX One همراه با توجه با گیمرهای هاردکور است. برتری سخت افزاری سونی با موج بعدی سخت افزار ها از بین خواهد رفت.ما همین الان می دانیم که کنسول جدید سونی توانایی ارائه رزولوشن واقعی 4k در بازی های پیشرفته روز را نخواهد داشت، چرا که ما اسناد داخلی سونی که حکایت از استراتژی اتخاذ شده سونی مبنی برا استفاده از Upscaling برای رسیدن به تصویر 4k دارند را مشاهده کرده ایم.همچنین ساخت یک ورژن کاملا متفاوت از Neo برای سونی غیر عملی است چرا سیلیکون ها طراحی شده اندو کیت های توسعه به سازنده ها ارسال شده است.رسیدن به سطح Scorpio نیازمند تغییر اساسی در پردازنده های موجود Neo است.

منبع :
Spec Analysis: Xbox Project Scorpio
 
Last edited by a moderator:

ma_fa198

کاربر سایت
Jun 18, 2010
998
نام
محمد
xbox جدید دقیق نفهمیدم 1 سال بعد neo میاد یا ابتدای 2017؟
اسکورپیو آخر 2017 میاد و نئو هم اصلا هنوز معرفی نشده که بخواد تاریخی داشته باشه ولی بر اساس شایعات تا قبل از پایان 2016 عرضه میشه!
 
  • Like
Reactions: HIGH VOLTAGE

AGHA FARIBORZ

کاربر سایت
Jan 24, 2015
458
نام
(master)استاد
باز هم بر این نکته تاکید میکنم که کنسول بسیار قویتر لزوما به معنی پیروزی نیست.در این نسل بازی های اختصاصی هر کنسول پیروز رو مشخص میکنن.فلذا اراعه یک کنسول گرون با قیمت گولاخ و قدرت خیلی شاخ ولی بدون خریدار و بازی که کاری نداره.امیدوارم ماکروسافت توی این تله ای که سونی براش پهن کرده نیفته و یک کنسول با قیمت مناسب برای عموم عرضه کنه
 

amindead

کاربر سایت
Jul 21, 2010
629
اسکورپیو آخر 2017 میاد و نئو هم اصلا هنوز معرفی نشده که بخواد تاریخی داشته باشه ولی بر اساس شایعات تا قبل از پایان 2016 عرضه میشه!
تو E3 میگن Holiday 2017 (اول 2017) اونوقت تو بیانیه و خبرهای بعدی میشه پاییز 2017
خودشونم نمیدونن چی میگن :-??
 

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,755
نام
Bahram
تو E3 میگن Holiday 2017 (اول 2017) اونوقت تو بیانیه و خبرهای بعدی میشه پاییز 2017
خودشونم نمیدونن چی میگن :-??
اصولا وقتی میگن هالیدی یک سال، مثلا ۲۰۱۷. به این معنی که نیست که تعطیلات ژانویه سال ۲۰۱۷ منتشر میشه، بلکه معمولا تو یکی از سه ماه آخر سال ۲۰۱۷ یعنی اکتبر، نوامبر و دسامبر منتشر میشه.

ویرایش: من اشتباه نوشته بودم سه ماه آخر ۲۰۱۶.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر