حقایق و نیازمندیهای صنعت بازیسازی

{ehsan}

کاربر سایت
Nov 29, 2005
2,176
نام
ehsan
سلام !
اول از همه بگم قصده من از این تاپیک نیست که من حقایق و ... عنوان "کنم". چون من جزو کوچکی از جامعه استفاده کننده از این صنعت هستم. خیلی خوبه بعضی وقتها به جای غرق شدن در حاشیه ها و دور شدن از موضوع اصلی و ابتدایی صرف وقت و انرژی ...هدفمون را دقیقا به سمت هسته اصلی و تشکیل دهنده چیزی بزاریم.
کوتاه کنم صحبت را...
بازی...
هیچ شکی نیست که بازی قبل از هرچیزی بر پایه سرگرم شدن و لذت بردن برای گذر زمان بنا شده...تاکید میکنم که این تعریفی از بازی نیست ولی این اولین عنصر و مهمترین عنصر هستش... قبولش کاره سختی نیست چون در واقع درک این موضوع خیلی سادست."اگر اشتباه میکنم تصحیح بفرمایید"
پس هدف اصلی مشخص هستش...
اما... همین ساده ترین موضوع که درصد خیلی خیلی بالایی از اهمیت صنعت بازی(کامپیوتری) را شامل میشه انقدر در مسیر پروسه ساخت کمرنگ شده که بعضی وقتها بهتره بگیم فراموش شده...
من بهتون الان میگم که یک سری اهدافی که به صورت خوداگاه یا ناخداگاه پر رنگتر یا حتی همه گیر تر شده چی هستند.
کسب درامد و رویای ثروتمند شدن ! کسب درامد هیچ مشکلی نداره و جزو اهداف اصلی باید قرار بگیره ...ولی تا زمانی که هدف اصلی باشه و... نتیجه میشه مسیر اشتباه و...مساله کسب درامد پتانسیل اینا داره که" تنها" هدف قرار بگیره و در نهایت شکست...
یکی از اهداف فرعی به رخ کشیدن توانایی های شخصی و یا توانایی های تیم و پرسونل هستش.
با توجه به تجربه شخصی کمی که توی چندتا تیم داشتم حالا یا به عنوان طراح بخش سه بعدی یا بخش کانسپ آرت یا بخش r&d ...
متوجه شدم آرزوی تهیه کننده و کارگردانهای داخلی اینه که متخصص هایی توی تیمش باشند که محصول نهایی رنگ و بوی بازی های تراز اول بازار جهانی را به خودش بگیره... به فرض کارگردان تیم را جمع میکنه... و کلیت سخنرانی دو ساعتش این هستش که(مثلا) ما قراره بازی Cod 9 را بسازیم و... که همه با دیدنش ا..و کف قاطی کنند!!!
اینجاست که ایده محوری قربانی خودخواهی و جاهطلبی کارگردان و یا اسپانسر میشه...
صنعت بازی به نسبت سلایق متفاوت زیادی که جامعه جهانی داره ...تونسته به شاخه های مختلفی تقسیم بشه تا نه تنها بتونه مخاطبهای خودش را راضی نگه داره بلکه طیف بیشتری را متوجه خودش بکنه...همونطور که شاهد هستیم بعضا حتی پدر بزرگها هم با ورود گوشیها و وسایل تاچ مشغول بازی شدن!
سلایق...
یکنفر سمت بازی میره که داستان محور باشه البته عناصر اصلی بازی را هم حفظ کنه... مثل the last of us
نفره دیگری میره سمت بازی unreal tournament
که تقریبا فاقد بخش داستانی و معما و... هستش ولی محوریت اصلیش اکشن و سرعت و کسب مهارت هستش..
و سبکهای دیگه ای ...
در نهایت امر میخوام درد دلی بکنم مخصوصا الان که نزدیک به یک ساله به خاطر زدگی از طراحی و... هیچ فعالیتی نداشتم.
منظورم هیچ شخص خاصی نیست.
جناب کارگردان و تهیه کننده محترم...
صنعت بازی کارگاه تراشکاری نیست...
حتی سینما هم نیست !!! که هز چی دلت خواست بسازی و آخرش دست کم چندتا مخاطب داشته باشه...
توی صنعت بازی مصرف کننده نقش خیلی مهم و تایین کننده ای داره...
صنعت بازی خیلی جزییات و ظرافتهای خاصی داره
بیشتر شبیه هنر هستش و همه میدونیم که ابتدایی ترین اصول زیبا شناختی رعایت هارمونی و تعادل اثر هستش...
به لطف انجین یا موتر بازیسازی ... فیزیک عالی ...گرافیک عالی ...صدا و متریال... همه چیز عالی... و به لطف شما محصول بی ارزش ! و در نتیجه زدگی و سرخوردگیه هم پرسنل طراح و بزنامه نویس... و از همه مهمتر جامعه ...
اگر تونستی پرسونل خودت را راضی نگه داری یک قدم مهم را برداشتی ... وگرنه هیچ تیم ناراضی نتونسته پروژه و محصولی خوبی بسازه...و البته... در نهایت راضی نگه داشتن مخاطب..
از صنعت بازی سازی...
مردم ما حمایت خواهند کرد... به شرطی که محصول نهایی با عشق و دلسوزی ساخته شده باشه نه منافع شخصی و...
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر