PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

hitman68

کاربر سایت
Sep 6, 2011
6,357
خلاصه امروز کنفرانس سونی دیدم. تریلر این باز یهم دیدم ولی اصلا خوشم نیومد. بنظرم بعد 2 سال باید ی چیزی میدادن یکم بفهمیم چی به چیه. بازیش چطوریه

البته تحلیل ویدیو که پست بالاتره الان دیدم و نخوندم .شاید نظرم عوض شد ولی فعلا برام هیچ جذابیتی نداش
 

killer8800

کاربر سایت
Feb 24, 2015
26
  • در مورد تايم فال كه توي اين تريلر نشون داده شد قبلا خود كوجيما اطلاع داده بود در مورد اشكي كه ناخودآگاه ميريزن كاراكتر ها هم كه طبق تريلر يه جور آلرژي به يه عنصر هست و چندين و چند مورد ديگه كه به صورت تقريبا شفافي مشخص شده بودن و به نمايش در اومدن و تقريبا ميشه گفت در تلاش به جواب دادن بود اين تريلر جديد
  • چيزي كه توي اين تريلر به نظرم خيلي نكته دار تر از همه ميتونه باشه اون عكس خانوادگي هست كه سوال ايجاد ميكنه تا بخواد جواب چيزي رو بده اما دليلش
  • توي عكس يه خانواده رو ميبينيم كه ميشه گفت نشون دهنده يه زن و شوهر و بچشون كه توي شكم مادرشه با مادر مرد يا زن هستيم
  • و در واقع اين عكس ذهن منو برد به سمت همون خانواده اي كه توي تيزر قابل بازي پي تي در موردش حرف زده ميشد و با توجه به اين فضا و اتمسفري كه داره به نظرم ميتونه همون سايلنت هيلزي باشه كه قرار بود ساخته بشه و كنسل شد اما اينكه حق آي پي مال كوناميه و چطوري ميخوان بسازنش رو نميشه توجيح كرد
 

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
قشنگ عاشق و روانی بازی شدم .
از دلایلم بگم . فیلم Interstellar اگه نگم بهترین فیلم تاریخ برای من ، جزو ۳ فیلم برتر تاریخ هست .
کارگردانی عالی این فیلم و موسیقی متن بی همتا ، معجون کریستوفر نولان ( بهترین کارگردان من ) و هانس زیمر ( یکی از بهترین های تاریخ ) عجیب غریب زیبا بود .
حالا این بازی به شدت یاد آور اون فیلم برای من هست . از خلق صحنه های عالی کارگردانی شده ، و موسیقی متنی که میاد روش میشینه بگیر تا موضوع و فلسفه بازی که دقیقا مثل interstellar که اتمسفر زمان و ارتباط رو به تصویر میکشه .
دقیقا از اون صحنه که بانو Léa Seydoux وارد میشه و دست سم ( نورمن ریداس ) رو میگیره و اون دشمنا میان و میرن و میرسه به اون کلوز شات بانو که اشک از چشماش میاد رو تصور کنید . اوج هنر کارگردانی رو به رخ میکشه با اون موسیقی متنی که چاشنی کار میشه .
در کل من از استفاده بازیگر مشهور که هر کدوم از استار های هالیوود هستن استقبال میکنم . به خفنیت بازی عجیب کمک کردن .
در مورد گیم پلی هم اصلا نگران نیستم . از همین حالا اطمینان دارم انقلابی ترین گیم پلی رو شاهد خواهیم بود . یه گیم پلی اکشن عامه پسند به همراه المان های مخفی کاری . چون کوجیما و تیمش پشت بازی هستند و این یعنی کیفیت گیم پلی تضمین شده است . همون MGSV با اون همه حاشیه هنوز از لحاظ مخفی کاری ( چیزی که باید میبود ) اختلاف داره با بقیه .

در کل بسیار کیف میکنم از این بازی .
جونم کوجیما:D
جونم دس استرندینگ :D
 

Changed_Man 50

کاربر سایت
Jul 6, 2016
4,412
نمیدونم شاید بخاطر آهنگاییه که کوجیما لعنتی انتخاب میکنه یا این اتمسفر بازی واقعا حسی که به DS دارمو به هیچ بازی تاحالا نداشتم هنوز نیمده اینجوریم دیگه وقتی بیاد نمیدونم چیکار کنم
ببخشید تاپیکو علکی بالا اوردم باید میگفتم ...
 

Scαrface

Aspect of Life
کاربر سایت
Jan 17, 2010
3,202
نام
محمد
نمیدونم شاید بخاطر آهنگاییه که کوجیما لعنتی انتخاب میکنه یا این اتمسفر بازی واقعا حسی که به DS دارمو به هیچ بازی تاحالا نداشتم هنوز نیمده اینجوریم دیگه وقتی بیاد نمیدونم چیکار کنم
ببخشید تاپیکو علکی بالا اوردم باید میگفتم ...
کوجیما استاد تریلر درست کردنه و آهنگایی که انتخاب میکنه خیلی خوبن . منم یه حس عجیبی دارم بهش مخصوصا وقتی اون آهنگی که تمش یه جورایی مرموزه و آخر تریلر E3 هم پخش شد رو گوش میدم اصلا حال و هوام عوض میشه .
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
حالا که تاپیک امد بالا :D این مصاحبه هالیوود ریپورتر با کوجیما رو بخونید زبان ساده ایی داره و قابل فهم

The legendary game director also reveals how he convinced Lea Seydoux, Norman Reedus, Guillermo del Toro and Lindsay Wagner to believe in his vision for the mind-bending game.
بخش عمده مصاحبه درباره نحوه حضور این همه بازیگر سرشناس سینما در کنار هم هست که کوجیما میگه در دیدار اول با این بازیگرها بدون حضور هیچ مدیر برنامه ایی با صحبت از ایده ها و کارایی که در این بازی قراره انجام بشه بازیگرها رو جذب پروژه میکنه و با اون ها ارتباط برقرار میکنه
با دل تورو و نورمن ریداس یک دوستی از قبل داشته و اونارو راحت تونسته به پروژه بیاره، مدس میکلسن هم یکی از دوستای نزدیک باعث اشنایی این دو شده. خلاصه از همه با اهمیت تر برای کوجیما خانم لیندسی واگنر هست و میگه موقع دیدار اول با ایشون خیلی عصبی و مضطرب بوده چون از دوران نوجوانی از طرفداران ایشون بوده و ... خلاصه همونجور که گفتم با ایده های خودش که میخواد تو این بازی با سیستم ارتباط همه رو کنار هم بذاره و (چیزایی که خودتون بهتر از من میدونید) نظر لیندسی واگنر رو جلب کرده و در حالی که ایشون بشدت احساسی شده گفته اصلا مگه میشه همچین کاری کرد؟
اضافه کنم که کوجیما میگه از همون اول میخواستم چهره حدود سی سالگی واگنر رو در بازی به صورت ریل تایم داشته باشیم و یکی از دشواریهای پروژه همین مورد بوده.

این سوال پرسیده میشه استفاده از ستاره ها و این اسم های بزرگ چه مزیتی نسبت به بازیگرهای ناشناخته تر شده که وقت ازادتری دارند در ساخت بازی وجود داره؟
کوجیما توضیح میده که این مورد رو اصلا در نظر نگرفتند. زندگی ش رو پای این پروژه گذاشته و حتی ممکنه اخرین عنوانی باشه که میسازه (کوجیما 55 ساله هست) و خلاصه مثل اینکه میتونستند مسیر رو خیلی کوتاه تر بروند ولی کوجیما یک چیزه طبیعی و زنده میخواسته، شخصیت هایی که شاخصه های منحصر به فرد خودشون مثل چین و چروک و ... این چیزا رو داشته باشند، شخصیت هایی که ما احساس کنیم واقعا یک نفر اون رو بازی کرده. برای تک تک شخصیت در نقاط مختلف دنیا موشن کپچر داشتند. و اینکه مشکلات پارسال SAG-AFTRA هم روی پروژه دث استرندینگ تاثیر زیادی داشت. (نمیدونم چه طوری توضیح بدم ولی خب کلی از بازیگرهای صحنه امریکایی و غیره نسبت به حقوق کم شون اعتراض کردند و دیگه در هیچ پروژه کار نکردند و باعث شد خیلی از بازیها برای صداگذاری شخصیت های اصلی دچار مشکل بشوند مثل عدم حضور صداپیشه شخصیت کلوئی در اسپین اف BtS بازی life is strange، البته این اعتراض شون موفقیت امیز بود و همه اشون برگشتند سرکار)

در نهایت از کوجیما میپرسند به نظرت بازیهای سینگل پلیر برای همیشه باقی میموند که کوجیما جواب میده میدونم افراد زیادی اون بیرون خواهان بازیهای سینگل پلیر هستند و اره این بازی ها همیشه باقی خواهند موند ولی خب من میخوام یک رویکرد جدید در نظر بگیرم در حالی که بازی سینگل پلیر هست یک بخش های ویژه انلاینی هم داشته باشه. یک ارتباط متفاوت، یک چیزی متفاوت از اینکه به همدیگه تیراندازی کنیم، یا بتل رویال و یا کنار هم یک دشمن رو شکست بدیم. یک چیز متفاوت تر از اینها

یکسری بحث های دیگه هم مطرح شد مثل تاثیر دل تورو بر روی پروژه، تفاوت سینما با ویدیو گیم، و حالا از زیر اسم و رسم کونامی درامده ... که کوتاه بودند حدودا



'Death Stranding': Hideo Kojima on Taking a "Different Approach to Single-Player Games"
 
آخرین ویرایش:

esm nadaram

کاربر سایت
Jan 24, 2010
2,676
نام
حسین
حالا که تاپیک امد بالا :D این مصاحبه هالیوود ریپورتر با کوجیما رو بخونید زبان ساده ایی داره و قابل فهم

The legendary game director also reveals how he convinced Lea Seydoux, Norman Reedus, Guillermo del Toro and Lindsay Wagner to believe in his vision for the mind-bending game.
بخش عمده مصاحبه درباره نحوه حضور این همه بازیگر سرشناس سینما در کنار هم هست که کوجیما میگه در دیدار اول با این بازیگرها بدون حضور هیچ مدیر برنامه ایی با صحبت از ایده ها و کارایی که در این بازی قراره انجام بشه بازیگرها رو جذب پروژه میکنه و با اون ها ارتباط برقرار میکنه
با دل تورو و نورمن ریداس یک دوستی از قبل داشته و اونارو راحت تونسته به پروژه بیاره، مدس میکلسن هم یکی از دوستای نزدیک باعث اشنایی این دو شده. خلاصه از همه با اهمیت تر برای کوجیما خانم لیندسی واگنر هست و میگه موقع دیدار اول با ایشون خیلی عصبی و مضطرب بوده چون از دوران نوجوانی از طرفداران ایشون بوده و ... خلاصه همونجور که گفتم با ایده های خودش که میخواد تو این بازی با سیستم ارتباط همه رو کنار هم بذاره و (چیزایی که خودتون بهتر از من میدونید) نظر لیندسی واگنر رو جلب کرده و در حالی که ایشون بشدت احساسی شده گفته اصلا مگه میشه همچین کاری کرد؟
اضافه کنم که کوجیما میگه از همون اول میخواستم چهره حدود سی سالگی واگنر رو در بازی به صورت ریل تایم داشته باشیم و یکی از دشواریهای پروژه همین مورد بوده.

این سوال پرسیده میشه استفاده از ستاره ها و این اسم های بزرگ چه مزیتی نسبت به بازیگرهای ناشناخته تر شده که وقت ازادتری دارند در ساخت بازی وجود داره؟
کوجیما توضیح میده که این مورد رو اصلا در نظر نگرفتند. زندگی ش رو پای این پروژه گذاشته و حتی ممکنه اخرین عنوانی باشه که میسازه (کوجیما 55 ساله هست) و خلاصه مثل اینکه میتونستند مسیر رو خیلی کوتاه تر بروند ولی کوجیما یک چیزه طبیعی و زنده میخواسته، شخصیت هایی که شاخه های منحصر به فرد خودشون مثل چین و چروک و ... این چیزا رو داشته باشند، شخصیت هایی که ما احساس کنیم واقعا یک نفر اون رو بازی کرده. برای تک تک شخصیت در نقاط مختلف دنیا موشن کپچر داشتند. و اینکه مشکلات پارسال SAG-AFTRA هم روی پروژه دث استرندینگ تاثیر زیادی داشت. (نمیدونم چه طوری توضیح بدم ولی خب کلی از بازیگرهای صحنه امریکایی و غیره نسبت به حقوق کم شون اعتراض کردند و دیگه در هیچ پروژه کار نکردند و باعث شد خیلی از بازیها برای صداگذاری شخصیت های اصلی دچار مشکل بشوند مثل عدم حضور صداپیشه شخصیت کلوئی در اسپین اف BtS بازی life is strange، البته این اعتراض شون موفقیت امیز بود و همه اشون برگشتند سرکار)

در نهایت از کوجیما میپرسند به نظرت بازیهای سینگل پلیر برای همیشه باقی میموند که کوجیما جواب میده میدونم افراد زیادی اون بیرون هستند و خواهان بازیهای سینگل پلیر هستند و اره این بازی ها همیشه باقی خواهند موند ولی خب من میخوام یک رویکرد جدید در نظر بگیرم در حالی که بازی سینگل پلیر هست یک بخش های ویژه انلاینی هم داشته باشه. یک ارتباط متفاوت، یک چیزی متفاوت از اینکه به همدیگه تیراندازی کنیم، یا بتل رویال و یا کنار هم یک دشمن رو شکست بدیم. یک چیز متفاوت تر از اینها

یکسری بحث های دیگه هم مطرح شد مثل تاثیر دل تورو بر روی پروژه، تفاوت سینما با ویدیو گیم، و حالا از زیر اسم و رسم کونامی درامده ... که کوتاه بودند حدودا



'Death Stranding': Hideo Kojima on Taking a "Different Approach to Single-Player Games"
دستت درد نكنه ، زحمت كشيدي.

خيلي دوست دارم اين ويژگيها انلاينش رو بدونم چيه، اصلا تصوري ندارم ازش كه چطور قراره باشه ولي شايد مثل جورني باشه، يا شايد مثل هيچ بازي ديگه اي نباشه.

راستي دوسته عزيز خبر نداري بازي اپن ورلده يا نه؟
 

mahdilo

کاربر سایت
Aug 3, 2014
50
سلام به همگی.یسری اطلاعات و تئوری های جدید توی یوتیوبو توییتر خود کوجیما اومده که خلاصشون از این قراره: (اطلاعات قسمت های پررنگ هستن)
احتمالا کلیت اتفاقات DS مربوط به موضوعی به اسم Chirality(کایرالیتی)میشه که از این قراره که وقتی دو چیز که آینه همدیگه هستن اگه روی هم قرارشون بدین و یک شکل نباشن بهشون میگن کایرال.(مثل دست چپ و راست که اگه روی هم قرارشون بدین با هم مچ نمیشن.)
83c0_5029538d3c43e936668b6b7410ea7ea9b7627b16.png
ولی همین دو جسم میتونن به شکل رودررو و متقابل هم به هم مچ بشن(مثل دو دست متقابل همدیگه موقع دعا)
5nwe_untitled-2.jpg
ولی مسئله اینجاست که این دو جسم دیگه نمیتونن به راحتی با هم ارتباط سالمی برقرار کنن(مثل دو دست متقابل که نمیتونن با هم دست بدن)
حالا تئوری از این قراره که احتمالا حداقل دو جهان کایرال توی بازی وجود دارن که با پدیده ای به اسم DS به هم وصل شدن اما مثل دو دستی میمونن که دارن به هم به طرف مقابل فشار میارن و این باعث میشه که اتقاقاتی که روی سطح دو جهان هستن و توی هر دو جهان وجود دارن روی هم اثر بذارن.یعنی وقتی که کسی توی جهان 1 قدم میزنه روی خاک که مشترک بین دو جهان هست اثر میزاره و این اثر توی جهان 2 بشکل علامت کف دست درمیاد.ولی روی چیزی که اشتراک ندارن نمیتونن اثر بذارن(مثل عکسی که توی تریلر چهارم علامت دست ازش رد میشه)
bmv8_untitled-11.jpg
و احتمالا شخصیت های هر دو جهان خود ما پلیرا هستیم.حالا این وسط تمام شخصیت ها نمیتونن اثراتو دنیای مقابلو ببین یا حس کنن و فقط عده خاصی این قابلیتو دارن که شخصیت ما یعنی sam هم میتونه حسشون کنه (علامت های دست رو ببینه)ولی نمیتونه خود موجوداتو ببینه و یکی از دلایلی که از بچه استفاده میکنه اینه که بچه احتمالا یجوری به هر دو دنیا ربط داره و بخاطر همین میتونه همه چیزو راحت ببینه.
البته کسایی که مثل ما قابلیت دیدن یا حس کردن اونا رو دارن یسری نشونه ها دارن.اول اینکه موقع نزدیک بودن این موجودا اشک از چشمشون میاد.دوم اینکه وقتی یکی ازون موجودات نزدیک میشه پوست شروع به قرمز شدن میکنه که بهش chiral allergy میگن که یعنی آلژی که بر اثر کایرال مسقیم در نزدیکی فرد به وجود میاد.و سوم اینکه تمام این افراد نوعی عذاب دارن که توی بازی بهش Dooms میگن.
هنوز معلوم نشده که این دومز چی هست ولی مشخصا همه ندارن و مثلا توی تریلر چهارم به صورت رادیوی به سم گفته میشه که اگه اون موجودات بگیرنت به جهان برمیگردی ولی یه دهانه آتش فشانی(دره) بوجود میاری ولی چیزی که هست اینه که احتمالا اون شخص پشت رادیو دومز نداره در حالی که توی تریلر سوم دو شخصیت دیگه غیر از ما هر دو اشک میریزن و دومز دارن و بخاطر همین حاضرن حتی خودشونو بکشن ولی بدست اون موجودا نیفتن.در هر صورت چیزی که قعطی هست اینه که یسری از شخصیت ها نمیتونن اون موجودا رو ببینن یا حس کنن که این یه چیز جالب به دنبال داره که خود کوجیما هم ریتوییت کرده و اون اینه که آدمایی که توی تریلر سوم و چهارم بنظر مومیایی میان در واقع آدم هایی هستن که نمیتونن اون موجودا رو ببینن و برای همین برای جابه جا شدن از ما کمک میگیرن و در واقع مثل یه مومیایی پیچیده میشن و اون چیز زرد رنگ روی صورتشون هم در واقع یه نوع مادس که اجازه نمیده اون موجودا نفس و زندگیشونو حس کنن و ما جابه جاشون میکنیم.
s0n_untitled-9.jpg
همینطور تایید شده که توی تریلر مربوط به استدیو که یه فضانورد که احتمالا خود sam هست داره توی یه محیطی مثل زیر آب قدم میزنه دونکته داره.اول اینکه روشن کردن کلاهش یجور سلام به موجودایی ناشناختس و دوم اینکه زدن پرچمش روی زمین یجور علامت بجا میزاره برای اینکه کسایی که بعدا اون علامتو میبینن بدونن تنها نیستن

otq7_dhqhgtdueaacz-z.jpg
که این خودش یه تئوری جالب دنبالش هست و اونم اینه که توی بازی چیزی به اسم HUD وجود نداره.اول اینکه نوار خونمون در واقع با استفاده از دستبند دور دستمون معلوم میشه.دوم اینکه ظاهرا نوارهای زرد رنگی که دوربسته ها پیچیده میشن میتونن تغییر رنگ بدن و مقدار خطر رو نشون بدن که البته توی تریلر ها همچین چیزی معلوم نبود.و سوم اینکه احتمالا نقشه ای توی بازی وجود نداره و باید با استفاده از محیط و نشونه هایی که خودتون یا دیگران بجا گذاشتین مسیرتونو پيدا کنید.همونطور که توی تریلر چهارم عملا سم داره مسیر رود رو برای پيدا کردن راهش دنبال میکنه و درواقع احتمالا یکی از دلایلی که نمیخوایم دره ای بوجود بیاریم همینه که نقشه جهان بازیو بهم نریزیم.هنوز معلوم نیست هدف اصلیمون توی بازی چیه ولی چیزی که توی توضیحات تریلر چهارم کانال playstation نوشته شده اینه که بخاطر پدیده ای به اسم DS دنیا بهم ریخته و باید تکه تکه بحالت اول برش گردونیم.
اینطور که بوش میاد بازی کلا آنلاین باشه و یجور تجربه شبیه به سینگل پلیر و داستانی ولی توی محیط آنلاین داشته باشیم.نزدیک ترین بازی که میتونم بهش فکر کنم بلادبورن هست که توی آنلاینش عملا دارین سینگل بازی میکنین ولی یسری چیزای آنلاین هم داره و بنظر میاد DS خیلی از بلادبورن الهام گرفته باشه.
بهرحال با اینکه کلی اطلاعات و تئوری اومده ولی هنوز معلوم نیست بازی دقیقا توش چخبره.فقط امیدوارم آخرش چیز ناامیدکننده ای از آب در نیاد و خراب نکنه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر