PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
همه صحبت هاتون به کنار، این یه تیکه درست نیست:D بیگ باس توی متال گیر 2 سایبورگ نیست.صرفا دو تا از سربازها تو صحبت با هم میگن که ممکنه سایبورگ باشه که اون دیالوگ ها هم یه جورایی جنبه طنز(!) داشتن و زیاد روشون نمیشه حساب کرد.
به احتمال بالا من اشتباه می‌کنم چون MG2 رو یه بار زمان سابسیستنس رفتم ولی یه چیزایی یادمه که دکتر مدنار یه کاری کرده بود بعد از MG1 :D یه چیزایی هم تو database4 بود که البته غلط غولوط دیتابیس کم نبود.

پ.ن.: عذارخواهی بابت آف تاپیک.
 
  • Like
Reactions: Oakenshield

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
جایی که کار بازی خیلی می‌لنگه Open World Design بازیه. این دنیا پر از خالیه. تو این دنیا فقط سربازها هستن، نه هیچ چیز دیگه. حتی اگه تمام پایگاههای موجود در یکی از دو نقشۀ بازی رو هم کاملاً از دست دشمن خارج کنی، کافیه سوار پیکوآد بشی و بعد دوباره برگردی به نقشه تا همۀ پایگاهها پر شده باشن. این ایراده واسه بازی. ایراد خیلی بزرگ. آخرین بازی Open Worldی که اینجوری بود Far Cry 2 بوده.

حالا با باقی صحبت هاتون که نقد سینمایی میکنید که کارکرد فلان شخصیت فرعی در داستان اصلی چی هست و چرا حضور داره و... کار ندارم چون mgs v یک بازی ویدیویی هست و قرار نیست مثل یک اثر سینمایی دلیل حضور شخصیت ها نقد بشه

ولی این بخش bold شده رو متوجه نشدم، چون من اخرین بازی جهان بازی که انجام دادم AC O بود و دقیقا همینجوری بود کل نقشه رو از دشمن پاک میکردی بعد وقتی برمیگشتی همه دوباره بودند !

البته اینکه شاید منظور شما یک چیز دیگه باشه :think:
 
آخرین ویرایش:

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
حالا با باقی صحبت هاتون که نقد سینمایی میکنید که کارکرد فلان شخصیت فرعی در داستان اصلی چی هست و چرا حضور داره و... کار ندارم چون mgs v یک بازی ویدیویی هست و قرار نیست مثل یک اثر سینمایی دلیل حضور شخصیت ها نقد بشه

ولی این بخش bold شده رو متوجه نشدم، چون من اخرین بازی جهان بازی که انجام دادم AC O بود و دقیقا همینجوری بود کل نقشه رو از دشمن پاک میکردی بعد وقتی برمیگشتی همه دوباره بودند !

البته اینکه شاید منظور شما یک چیز دیگه باشه :think:
نقد سینمایی؟ مهم نیست مدیوم کتاب باشه یا فیلم یا نمایش یا بازی، داستان داستانه. بازی کامپیوتری نباید داستانش به عنوان داستان مورد بررسی قرار بگیره؟ تازه اونم سری بازی‌ای که بُلدترین قسمتش همیشه داستانش بوده.
یه زمانی بازیها براساس این فاکتورا نقد میشدن: داستان، گرافیک، گیم پلی، صداگزاری و موزیک و ارزش چندبار بازی کردن.

من سالهاست AC بازی نکردم، تا جایی که یادمه چیزی که حالت Outpost داشته باشه تو این سری نبود.
ببین توی Far Cry ها از قسمت 2 به اینور چیزی به اسم Outpost (یا مشابه این) وجود داره که از قسمت 3 به بعد وقتی تمام دشمنها رو از اونها پاک سازی می‌کردی دیگه اونجا خالی از سکنه میشد و تبدیل میشد به محل فست تراول.
توی Blood and Wine هم مقرهای راهزنها همچین خصوصیتی رو دارن.
توی Horizon هم باز همچین چیزی هست.
حتی Saboteur هم همچین حالتی داشت.
و موارد دیگه که یادم نمیاد.
بعد تو Phantom Pain که ما عملاً کنترل یه ارتش خصوصی رو داریم نمی‌تونیم چهار تا ایست بازرسی و پادگان رو حفظ کنیم.

پ.ن.: اگه میخوایم بحث رو ادامه بدیم بریم تو تاپیک خودش;)
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
بدون احتساب Portable Ops و MGR و با احتساب Ground Zero به عنوان بخشی از Phantom Pain، این بازی قسمت هفتم از یه سری با Lore و پیشینۀ مشخص و چیزهای مربوط به اونه.
بزرگترین علت اینکه داستان این بازی بده، نه نیمه تموم بودنشه و نه روایت داستان در قالب کاستهاست. مشکل اینه که بعد از 5 دقیقۀ پایانی Peace Walker ساخته شده (این ویدئو v=YefmWA_exss)
تمام پتانسیلی که توی اون 5 دقیقه هست نه تنها تو Phantom Pain ظاهر نمی‌شه بلکه PP کاملاً در تضاد با همۀ چیزهاییه که در این دیالوگ و سخنرانیِ بعدش وعده داده میشه.
از طرفی مارکتینگ بازی بر پایۀ یک وعدۀ مشخص انجام گرفت : حلقۀ مفقودۀ داستان، چه اتفاقی باعث شد تا بیگ باس تبدیل به یک جنایتکار بشه؟
داستان PP نه تنها حلقۀ مفقودۀ داستان رو هویدا نکرده بلکه کلی پارادوکس بی دلیل و بی فایده وارد داستان سری کرد.
منهای Boss (که سطح جدیدی از تراژدی یونانیه و در نهایت با یه تضاد نامربوطی میمیره) و الگا گورلوکوویچ، هیچ وقت شخصیتهای زن این سری ساختار قابل دفاع و قابل احترامی نداشتن ولی Quiet تمام مرزهای بی ارزش بودن شکست. با تمام جنبۀ نامناسب طراحیش که کنار بیایم، هیچی به همین داستانی که داره روایت می‌کنه، اضافه نمی‌کنه. Quiet رو از این داستان بگیری هیچ اتفاقی براش نمیفته. حذف Quiet چقدر می‌تونست در وقت و هزینه صرفه جویی کنه؟
حضور لیکوئید و سایکو منتیس انقدر لایتچسبکه که اگه اپیزود 51 حذف نشده بود، میزان پارادوکسی که وجود این دو تا تو این بخش از داستان به داستان کل سری اضافه می‌کنن حتی بدتر میشد.
لیکوئید اینجاست، در عمل هیچ اتفاق ویژه‌ای رو باعث نمیشه و در نهایت حتی با در نظر گرفتن اپیزود 51 هیچ همخوانی‌ای با لیکوئیدی که در آینده باهاش رو به رو خواهیم شد، نخواهد داشت. حضور سایکو منتیس که حتی از حضور لیکوئید هم نامربوطتره.
داستان خیانت و دیوانگی Huey رو چه کار کنیم؟ هیچ گونه همخونی‌ای با Huey که در Peace Walker می‌بینیم نداره و هیچ جوره به نظر نمیاد تبدیل بشه به آدمی که همسرش با پسرش بهش خیانت می‌کنه و خودش رو می‌کشه. داستان هیچ توضیح قابل قبولی در مورد اینکه این شخصیت چرا اینجوری شد ارائه نمیده.
داستان کلاً تنها چیزی رو که توضیح داد این بود که چرا بیگ باس با وجود کشته شدن در انتهای MG1 در MG2 زنده‌ست اما همینم پارادوکسه. بیگ باسی که در MG2 هست نیمه سایبورگه، نه بیگ باسی که در MG1ه. از طرفی دنیا چه جوری می‌تونه قبول کنه بیگ باس هم رئیس FOXHOUND باشه و هم رهبر یه گروه نظامی پر سر و صدا مثل Diamond Dogs ؟
توضیحاتی که در مورد زیرو به داستان اضافه میشه هم نیازی بهشون نبود چون تو MGS4 همه چیز به طور کامل پوشش داده شده بود.
یه مشکلی که به داستان دوران سالید اسنیک وارده اینه که ریزترین پیچیدگی‌های داستان رو با duh, nanomachines توجیه می‌کرد. داستان سری بیگ باس از این مشکل مبرا بودن تا اینکه تو این قسمت Vocal Cord Parasite معرفی شد و همون نقش رو (شاید حتی ناامیدکننده‌تر) بازی کرد.
خب اولا که شما کلا با انتظارات اشتباهی داستان رو نقد میکنی. کی گفته داستان باید بر اساس حرف های بیگ باس آخر pw ساخته میشد؟ اون پروندش بسته شد و میخواست نشون بده بیگ باس با چه فلسفه ای کارای بعدش رو ادامه میده همین. شما انتظار داشتی کجای داستانی که کامل و نیاز به تکمیل نداشت رو پر کنه؟ تو همه ی mgs های قبل جواب همه ی سوالات داده شده بود. انتظارات با مارکتینگ اشتباه سمت جای دیگه ای رفت در صورتی که داستان اصلی بازی ( به جز اون ارتباطات کوچیکی که سعی داشت با سری داشته باشه.) داستان کامل قابل قبول و خوبی داشت. دقیقا برای من توضیح بدید کجای وکال کورد پرسایت سعی داشت داستان رو مثل نانوماشین ها توجیح کنه؟! اتفاقا خیلی ایده غنی بود که ایدیولوژی اسکال فیس رو به خوبی بازگو میکرد.
کوایت نباشه چی میشه؟! شما به من بگو اسنایپر ولف نباشه تو mgs1 چی میشه؟! یه بخش زیادی از صحنه های اپیک بازی حذف میشه! هر چند کوایت در اصل یه شخصیت اصلی نبود و یه جورایی میشه گفت secret character بود و باز هم کوایت به نظر من بهترین استوری لاین بازی رو داشت و از نقاط قوت بازی بود.
ایلای هم وارد داستان شده بود که پایانش میژن 51 باشه که ناقص تموم شد.
فلسفه داستان زیرو هم برای دیالوگ های آخر mgs4 بود که بیگ باس به سالید اسنیک میگه نمیدونه که زیرو واقعا دوستش بوده یا دشمنش هر چند با این که به دو تا کاست ختم شد قضیش به نظر من اضافی بود.
از همون mgs2 اتاکان گفته بود که پدرش شخصیت ترسویی داشت و یکی از دلایلی که خودکشی کرده همین بوده. البته کلا دانشمند ها تو mgs معمولا آدمای ترسویی معرفی میشن
به هر حال از همه ی اینا بگذریم بازی کانسپت داستانی فوق العاده داشت هر چند در بعضی جاها روایت بدی بود.
در بحث گیم پلی بازی هم بله Open Design بازی و اینکه دستت واسه انجام ماموریتهای بازی بازه فوق العاده‌ست اما این ساختار چیزیه که توی MGS3-4-PW هم بوده اما اینجا صرفاً امکانات بیشتری در اختیاره، همین.
جایی که کار بازی خیلی می‌لنگه Open World Design بازیه. این دنیا پر از خالیه. تو این دنیا فقط سربازها هستن، نه هیچ چیز دیگه. حتی اگه تمام پایگاههای موجود در یکی از دو نقشۀ بازی رو هم کاملاً از دست دشمن خارج کنی، کافیه سوار پیکوآد بشی و بعد دوباره برگردی به نقشه تا همۀ پایگاهها پر شده باشن. این ایراده واسه بازی. ایراد خیلی بزرگ. آخرین بازی Open Worldی که اینجوری بود Far Cry 2 بوده.
موسیقی متن هم قابل بحثه اما به نظر من ضعیفترین تو کل سری هست.
کونامی مقصر اصلی ماجراست اما کوجیما هم 5 سال وقت و سرمایۀ این شرکت رو گرفته بود و در محصول نهاییش به جز گیم پلی و موتور گرافیکی، هیچ ایدۀ مشخصی از اینکه می‌خواد با این بازی چی کار کنه نداشته.
ما بازی رو با Assassin's Creed یا Far Cry قرار نیست مقایسه کنیم چون مسلمه که از اینا بهتره و تا انتهای این نسل جزء 10 بازی برتر این نسل احتمالاً باقی می‌مونه (حداقل برای من).
ولی ما بازی رو قراره به عنوان هفتمین قسمت از سری Metal Gear قضاوت کنیم و از این نظر بازی خیلی کم میاره، خیلی.
کجا توی mgs4 و pw اینجوری بوده؟!:D یعنی یک هزارم اینم آزادی عمل نبود اونجا! گیم پلی بازی فرای آزادی عمل رو بهت میده. شما تو بازی هیچ کاری (دقت کن هیچ کاری) رو بیهوده انجام نمیدی یعنی حتی تیر هوایی هم که میزنی رو گیم پلی تاثیر داره یعنی برای تولید تیر تو باید دیجیتالیز جمع کنی و به علاوه وقت داره مصرف میشه که رو دولوپمنت تاثیر گذاره.
بازی یه دونه باگ و افت فریم با اون گرافیکش نداره پولیش کردن رو وارد یه مرحله جدیدی کرده :Dهمه چی حساب شدست حتی درجه سختی بازی یه گوشش رو برات میگم بدونی با چه شاهکاری طرفی!:D
بازی درجه سختی هوشمند داره یعنی شما زیاد هدشات کنی سرباز ها هلمت میزان زیاد دودزا استفاده کنی سرباز ها ماسک میذارن از یه راه فقط وارد یه کمپ بشی تو راهت مین میذارن زیاد دیکوی استفاده کنی قبل نزدیک شدن خبر میدن! برای این که کمتر بشن ماسک ها و... باید تو outer ops به سربازات دستور بدی به مهماتشون حمله کنن! اینجوری پلیر رو تشویق میکنه با استراتژی های متفاوت بازی کنه
بازی که farcry نیست بخوای تو افغانستان قدرت جمع کنی!که خب نمیدونم لزومش چی میتونه باشه تو گیم پلی و داستان به علاوه این که آسلات میگه اینجا از نقاط مرزی افغانستان و دست شوروی به صورت کامل. اساس گیم پلی اینه (tactical espionage operations) یعنی این چیزی که شما دنبالشی نباید تو بازی دنبالش بگردی.
میتونست پر تر باشه مپ بازی اما علت اصلی ow بودن بازی آزادی عمل تو عملیات ها بود نه میژن گرفتن از npc ها! بنابراین اشکالی نمیشه از این جهت به بازی گرفت.
در مورد گیم پلی میتونم ساعت ها بحث کنم تا بدونی پختگی کامل اثر تا کجا میتونه پیش بره

همه صحبت هاتون به کنار، این یه تیکه درست نیست:D بیگ باس توی متال گیر 2 سایبورگ نیست.صرفا دو تا از سربازها تو صحبت با هم میگن که ممکنه سایبورگ باشه که اون دیالوگ ها هم یه جورایی جنبه طنز(!) داشتن و زیاد روشون نمیشه حساب کرد.
اون موقع که میخواستن زنده شدن big boss تو mg2 رو توجیح کنن میلر قبل مبارزه زنگ میزد میگفت سایبورگ و نصف بدنش ربات
 
آخرین ویرایش:

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,235
متاسفانه MGSV مخزن پتانسیل های حروم شده چه در بخش داستانی چه در بخش گیم دیزاین و به طور دقیق تر در بخش لول دیزاین هستش. سری که همیشه با شخصیتهای آیکونیکش شناخته میشه و داستان محور محسوب میشده، عملا مارو در نقش یک شخصیت بی هویت و بدون درام قرار میده و بغیر از یکی دو سکانس محدود( خداحافظی با کوایت و کشتن سربازان آلوده شده) اصلا خروجی شخصیتی از این بیگ باس قلابی نمیبینیم. بازی هم برای رفع این ضعف هویت این شخصیت رو تا انتها مخفی نگه میداره! نه کوایت نه بیگ باس قلابی و نه آسلات هیچ کدوم در این نسخه کیفیت همیشگی این سری رو ندارن. میلر در PW شخصیت جذابتری داشت تا این کرکتر که دم به دقیقه عصبی هستش. داستان این شماره کاملا اضافی هستش و خیلی از چیزهایی که گفته بودن نشان خواهند داد ( شیطانی شدن بیگ باس) عملا هیچ پرداختی در این شماره نداشت. اسکال فیس هم خیلی زود از خط داستان اوت شد و نتونست اون ابهتی که در حال درست کردنش بود رو به کمال برسونه و یک شخصیت ناقص باقی موند.
در بحث لول دیزاین هم همونطوری که دوستان گفتن واقعا جهان این بازی خالی و بدون هیجان هستش. بی نهایت فضای پوچ و بدون هیچ انگیزه ای در محیط ریخته شده که فقط وقت آدم رو تلف میکنه. اصلا این وقت تلف کردن از معضل های جدی این شماره بودش. وقت خیلی زیادی که صرف رسیدن هلیکوپتر، سوار و پیاده شدن از اون، جابه‌جایی بین نقاط مختلف و مسیر طی کردن های بی هدف از جمله این مشکلات بودن. هیچ شکی نیست که در بخش گیم پلی خود بیگ باس و میزان امکانات و تنوعی که در اختیار بازیباز قرار میگرفت، این بازی بی‌همتا هستش. ولی اگه بستر مناسبی برای استفاده از این همه امکانات که همون لول دیزاین هستش وجود نداشته باشه، بازی به یک شکنجه گاه تبدیل میشه.
امسال عنوانی مثل TLoZ داشتیم که نشون داد یه Open World باید چجوری خلق بشه. هر گوشش پر از چیز برای کشف کردنه. امیدوارم اگه کوجیما میخواد دوباره جهان باز کار کنه، به چنین بازیهایی بیشتر توجه کنه و محیط های غنی تری بسازه و تجربه تلخ MGSV رو دیگه تکرار نکنه.

ببخشید اینجا صحبت کردم. دیدم بحث اینجاس دیگه همینجا هم نوشتم:D
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
نقد سینمایی؟ مهم نیست مدیوم کتاب باشه یا فیلم یا نمایش یا بازی، داستان داستانه. بازی کامپیوتری نباید داستانش به عنوان داستان مورد بررسی قرار بگیره؟ تازه اونم سری بازی‌ای که بُلدترین قسمتش همیشه داستانش بوده.
یه زمانی بازیها براساس این فاکتورا نقد میشدن: داستان، گرافیک، گیم پلی، صداگزاری و موزیک و ارزش چندبار بازی کردن.

من سالهاست AC بازی نکردم، تا جایی که یادمه چیزی که حالت Outpost داشته باشه تو این سری نبود.
ببین توی Far Cry ها از قسمت 2 به اینور چیزی به اسم Outpost (یا مشابه این) وجود داره که از قسمت 3 به بعد وقتی تمام دشمنها رو از اونها پاک سازی می‌کردی دیگه اونجا خالی از سکنه میشد و تبدیل میشد به محل فست تراول.
توی Blood and Wine هم مقرهای راهزنها همچین خصوصیتی رو دارن.
توی Horizon هم باز همچین چیزی هست.
حتی Saboteur هم همچین حالتی داشت.
و موارد دیگه که یادم نمیاد.
بعد تو Phantom Pain که ما عملاً کنترل یه ارتش خصوصی رو داریم نمی‌تونیم چهار تا ایست بازرسی و پادگان رو حفظ کنیم.

پ.ن.: اگه میخوایم بحث رو ادامه بدیم بریم تو تاپیک خودش;)


یک نکته بگم اول اینکه بحث درباره mgs v تو این تاپیک فکر نمیکنم بد باشه به هر جهت اخرین اثر سازنده هست و قراره روی حساب کارهای قبلی انتظار یک بازی جدید داشته باشیم. از این مورد بگذریم میرسیم به

دقت کن کسی نگفت نباید شخصیت ها دربازیها مورد نقد قرار بگیرند بلکه گفتم متفاوت هستند. تو سینما وقتی شما حتی یک شات میبینی باید منطق و دلیلی پشتش برای پیشبرد داستان داشته باشه ولی تو ویدیو گیم همچین نیست، یکی میتونه شلیک کنه کلا کوایت رو از بازی حذف کنه و صرفا در حد یک مبارزه باس فایت گونه نگهش داره، یکی میتونه در حد مزدور ازش استفاده کنه، یکی میتونه اون داستان فرعی رو تا یک رابطه عاشقانه پیش ببره! دقیقا تقاوت اینجاست که پلیر انتخاب میکنه تا چد حد بدونه و چقدر اون شخصت در داستانش اهمیت پیدا کنه. مثل سینما همه چیز از قبل تعیین شده نیست.

اون چیزایی هم که گفتنی به انتخاب سازنده بستگی داره مثل GTA V شما میتونی کل شهر رو به اتش بکشی بعد برگردی ببینی هیچ خبری نبوده (نهایتا از یک ایستگاه رادیویی یک خبری بشنوی) یک بازی هم به قول شما مثل Far Cry که یک پست رو بگیری شاهد تفاوت روی مپ هستیم.
حالا اون مثال هایی که دوستمون زد و کسایی که بازی رو انجام داده باشند هم قطعا میدونند مثلا شما زیاد هدشات کنی سربازها کلاهخود میذارند و ... یعنی کارایی که در حال گیمپلی انجام میدی بر روی جهان بازی تاثیر داره ولی خب گرفتن دائمی پست های نگهبانی مورد هدف سازنده نبوده !!!
اتفاقا از لحاظ رفتار هوش مصنوعی نسبت به کارهایی که ما در دنیای MGS V هیچ بازیی حداقل من تو نسل هشت ندیدم روی دستش باشه. شاید هم یکی از دلایلی که مپ نسبتا خالیه همین پیچیدگی رفتار هوش مصنوعی بوده باشه که تیم سازنده دیگه برای پر کردن مپ با NPC ها زورش نرسیده!
 
  • Like
Reactions: Holy Diver

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,968
نام
محمد
داستان اصلی بازی ( به جز اون ارتباطات کوچیکی که سعی داشت با سری داشته باشه.) داستان کامل قابل قبول و خوبی داشت.
نمیدونم یادت میاد یا نه. اما ۲ سال تو تاپیک mgsv spoiler thread که آخرش بسته شد به من گفتی نمیدونم چرا کسایی که تازه اومدن فن سری شدن دارن از فنتوم پین دفاع می کنن.حالا خودت اومدی داری از بازی دفاع می کنی:D همون موقع هم که ما شب و روز تو فروم بحث می کردیم که داستان بازی فلان و بهمان، بحث اصلی این بودد که داستان فنتوم پین گنگه. و ما داشتیم بحث می کردیم که نه گنگ نیست و پیچیدست و...
الان هم مسیله همونه. داستان فنتوم پین گنگه. یه سری اتفاقات از ابتدا تا انتها می افتن که به خودی خود خیلی عجیب به نظر نمیرسن و مشکلی ندارن اما در عمل وقتی توشون عمیق میشی کلی سوال پیش میارن که یا به خودی خود جوابی براشوون نیست و یا اگر جوابی هست این جواب با بقیه بازیای سری تناقض ایجاد می کنه. شروع بازی خودش سوال. اندینگ بازی خودش کلی سواله(و البته الان کسی یادش نیست اما اون موقع بیشتر کسایی که بازیو تموم می کردن می گفتن یه حس پوچی و گنگ بودن و نامفهومی تو پایان بازی هست). کارایی که این وسط کاراکتر ها خودشون کلی سوال ایجاد می کنن که بعد از کلی فکر کردن و تیوری چیدن و... بهه زور میشه ازشون سر در آورد.و...
یه مثال میزنم. چند درصد افرادی که بازیو بازی کردن میدونن که آلودگی دومی که تو مادر بیس پخش شد کار میلر بود؟ یا چند درصد افراد دلیل موندن کوایت تو پایگاهدرصورت استفاده از امبلم پروانه را میدونن؟ مسلما یه عده خیلی کم. چون این موارد نه تنها تو بازی توضیح داده نمیشن بلکه حتی درست هم تشریح نمیشن و مخاطب صرفا نتیجه اتفاقات را میبینه و ازشون رد میشه.


در مورد ow شدن هم لازم نبود بازی به شکل فعلیش باشه و سیستم گرند زیروز به خوبی جواب میداد.
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
متاسفانه MGSV مخزن پتانسیل های حروم شده چه در بخش داستانی چه در بخش گیم دیزاین و به طور دقیق تر در بخش لول دیزاین هستش. سری که همیشه با شخصیتهای آیکونیکش شناخته میشه و داستان محور محسوب میشده، عملا مارو در نقش یک شخصیت بی هویت و بدون درام قرار میده و بغیر از یکی دو سکانس محدود( خداحافظی با کوایت و کشتن سربازان آلوده شده) اصلا خروجی شخصیتی از این بیگ باس قلابی نمیبینیم. بازی هم برای رفع این ضعف هویت این شخصیت رو تا انتها مخفی نگه میداره! نه کوایت نه بیگ باس قلابی و نه آسلات هیچ کدوم در این نسخه کیفیت همیشگی این سری رو ندارن. میلر در PW شخصیت جذابتری داشت تا این کرکتر که دم به دقیقه عصبی هستش. داستان این شماره کاملا اضافی هستش و خیلی از چیزهایی که گفته بودن نشان خواهند داد ( شیطانی شدن بیگ باس) عملا هیچ پرداختی در این شماره نداشت. اسکال فیس هم خیلی زود از خط داستان اوت شد و نتونست اون ابهتی که در حال درست کردنش بود رو به کمال برسونه و یک شخصیت ناقص باقی موند.
در بحث لول دیزاین هم همونطوری که دوستان گفتن واقعا جهان این بازی خالی و بدون هیجان هستش. بی نهایت فضای پوچ و بدون هیچ انگیزه ای در محیط ریخته شده که فقط وقت آدم رو تلف میکنه. اصلا این وقت تلف کردن از معضل های جدی این شماره بودش. وقت خیلی زیادی که صرف رسیدن هلیکوپتر، سوار و پیاده شدن از اون، جابه‌جایی بین نقاط مختلف و مسیر طی کردن های بی هدف از جمله این مشکلات بودن. هیچ شکی نیست که در بخش گیم پلی خود بیگ باس و میزان امکانات و تنوعی که در اختیار بازیباز قرار میگرفت، این بازی بی‌همتا هستش. ولی اگه بستر مناسبی برای استفاده از این همه امکانات که همون لول دیزاین هستش وجود نداشته باشه، بازی به یک شکنجه گاه تبدیل میشه.
امسال عنوانی مثل TLoZ داشتیم که نشون داد یه Open World باید چجوری خلق بشه. هر گوشش پر از چیز برای کشف کردنه. امیدوارم اگه کوجیما میخواد دوباره جهان باز کار کنه، به چنین بازیهایی بیشتر توجه کنه و محیط های غنی تری بسازه و تجربه تلخ MGSV رو دیگه تکرار نکنه.

ببخشید اینجا صحبت کردم. دیدم بحث اینجاس دیگه همینجا هم نوشتم:D
ببين زاويه ديد پرتاگونيست اين بازي مثل TLOU نيست كه شخصيت اصلي تأثير گذار باشه تو داستان همونجوري كه قبل ساخت هم كوجيما وعدش رو داده بود شخصيت أصلي بيشتر حكم ناظر داستان رو داره مثل dark souls كه خوب ويژگي هاي داستاني خودش رو داره
ما شخصيت هايي مثل آسلات اين نسخه كم نداشتيم تو سري مثلا سيگينت mgs3 يا كمپبل mgs4 آسلات هم جاي خالي اونا رو پر كرده بود. اسكال فيس اتفاقا پرداخت نسبتا خوبي روش شد راجب ايديولوژي و علت اين كه چرا اينجوري فكر ميكنه به اندازه كافي صحبت شد. به نظر من كمتر نشون دادنش تا حدودي ضربه زد به كاراكترش ولي به هيچ عنوان ناقص نبود.
متاسفانه شما با عينك ow هاي بقيه بازي ها داري ميبني بازي رو. ow يكسري استاندارد داره و اين بازي همه رو رعايت كرد منتهي خالي يعني چي از نظر شما؟ چي رو بايد پر ميكرد؟ فضاي خالي اونقدر ها هم بي اهميت نيست ميشه از اين فضا استفاده كرد براي مثال شكار حيوان هاي كمياب يا مثلا جمع كردن گياه هاي مختلف
شما ميگي پيكواد دير ميومد دليلش اين كه شما آپگيريدش نكردي والا خيلي سريع تر مياد ميگي جابه جايي زمان بره بازي fast travel داره
ميدونم همه ما انتظارات ديگه اي داشتيم از داستان و اين كه بازي چي ميتونست باشه اما حرف من اين كه اين بازي لياقت اين رو داره كه جداي از همه ي پيش زمينه ها و انتظارات نقد بشه.
نمیدونم یادت میاد یا نه. اما ۲ سال تو تاپیک mgsv spoiler thread که آخرش بسته شد به من گفتی نمیدونم چرا کسایی که تازه اومدن فن سری شدن دارن از فنتوم پین دفاع می کنن.حالا خودت اومدی داری از بازی دفاع می کنی:D همون موقع هم که ما شب و روز تو فروم بحث می کردیم که داستان بازی فلان و بهمان، بحث اصلی این بودد که داستان فنتوم پین گنگه. و ما داشتیم بحث می کردیم که نه گنگ نیست و پیچیدست و...
الان هم مسیله همونه. داستان فنتوم پین گنگه. یه سری اتفاقات از ابتدا تا انتها می افتن که به خودی خود خیلی عجیب به نظر نمیرسن و مشکلی ندارن اما در عمل وقتی توشون عمیق میشی کلی سوال پیش میارن که یا به خودی خود جوابی براشوون نیست و یا اگر جوابی هست این جواب با بقیه بازیای سری تناقض ایجاد می کنه. شروع بازی خودش سوال. اندینگ بازی خودش کلی سواله(و البته الان کسی یادش نیست اما اون موقع بیشتر کسایی که بازیو تموم می کردن می گفتن یه حس پوچی و گنگ بودن و نامفهومی تو پایان بازی هست). کارایی که این وسط کاراکتر ها خودشون کلی سوال ایجاد می کنن که بعد از کلی فکر کردن و تیوری چیدن و... بهه زور میشه ازشون سر در آورد.و...
یه مثال میزنم. چند درصد افرادی که بازیو بازی کردن میدونن که آلودگی دومی که تو مادر بیس پخش شد کار میلر بود؟ یا چند درصد افراد دلیل موندن کوایت تو پایگاهدرصورت استفاده از امبلم پروانه را میدونن؟ مسلما یه عده خیلی کم. چون این موارد نه تنها تو بازی توضیح داده نمیشن بلکه حتی درست هم تشریح نمیشن و مخاطب صرفا نتیجه اتفاقات را میبینه و ازشون رد میشه.


در مورد ow شدن هم لازم نبود بازی به شکل فعلیش باشه و سیستم گرند زیروز به خوبی جواب میداد.
اولا كه من اول بحث گفتم نظرم تند بود نسبت به بازي دوما كه من ابدا همچين حرفي نزدم كه فن جديد چرا از بازي تعريف ميكن يادم شما به من گفتيد هيچي نميدوني من گفتم بيشتر از شما فن سري بودم بعضي از دوستان خيلي مصمم بودن كه بازي چپتر مخفي داره و نميدونم كونامي دروغ ميگه و اين حرفا منم سر همين ايراد گرفتم:D اون موقع از پايانش خيلي عصباني بودم الان هم أصلا راضي نيستم. به هر حال سعي كردم يه شانس ديگه بهش بدم چند وقت پيش و وقت شد خيلي كامل تجربش كنم و نظرم رو نسبت به خودش عوض كرد. من هيچ شرمي تو تغيير عقيده نميبينم:D
 
آخرین ویرایش:

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,235
ببين زاويه ديد پرتاگونيست اين بازي مثل TLOU نيست كه شخصيت اصلي تأثير گذار باشه تو داستان همونجوري كه قبل ساخت هم كوجيما وعدش رو داده بود شخصيت أصلي بيشتر حكم ناظر داستان رو داره مثل dark souls كه خوب ويژگي هاي داستاني خودش رو داره
ما شخصيت هايي مثل آسلات اين نسخه كم نداشتيم تو سري مثلا سيگينت mgs3 يا كمپبل mgs4 آسلات هم جاي خالي اونا رو پر كرده بود. اسكال فيس اتفاقا پرداخت نسبتا خوبي روش شد راجب ايديولوژي و علت اين كه چرا اينجوري فكر ميكنه به اندازه كافي صحبت شد. به نظر من كمتر نشون دادنش تا حدودي ضربه زد به كاراكترش ولي به هيچ عنوان ناقص نبود.
متاسفانه شما با عينك ow هاي بقيه بازي ها داري ميبني بازي رو. ow يكسري استاندارد داره و اين بازي همه رو رعايت كرد منتهي خالي يعني چي از نظر شما؟ چي رو بايد پر ميكرد؟ فضاي خالي اونقدر ها هم بي اهميت نيست ميشه از اين فضا استفاده كرد براي مثال شكار حيوان هاي كمياب يا مثلا جمع كردن گياه هاي مختلف
شما ميگي پيكواد دير ميومد دليلش اين كه شما آپگيريدش نكردي والا خيلي سريع تر مياد ميگي جابه جايي زمان بره بازي fast travel داره
ميدونم همه ما انتظارات ديگه اي داشتيم از داستان و اين كه بازي چي ميتونست باشه اما حرف من اين كه اين بازي لياقت اين رو داره كه جداي از همه ي پيش زمينه ها و انتظارات نقد بشه.

اولا كه من اول بحث گفتم نظرم تند بود نسبت به بازي دوما كه من ابدا همچين حرفي نزدم كه فن جديد چرا از بازي تعريف ميكن يادم شما به من گفتيد هيچي نميدوني من گفتم بيشتر از شما فن سري بودم بعضي از دوستان خيلي مصمم بودن كه بازي چپتر مخفي داره و نميدونم كونامي دروغ ميگه و اين حرفا منم سر همين ايراد گرفتم:D اون موقع از پايانش خيلي عصباني بودم الان هم أصلا راضي نيستم. به هر حال سعي كردم يه شانس ديگه بهش بدم چند وقت پيش و وقت شد خيلي كامل تجربش كنم و نظرم رو نسبت به خودش عوض كرد. من هيچ شرمي تو تغيير عقيده نميبينم:D
اون مقایسه ای که با دارک سولز کردید بنظر من اشتباهه. دارک سولز برای اون مدل داستان پردازی، بستر‌سازی شده و نوع روایتش به اون پرتاگونیست که به قول شما ناظر هستش میشینه. کجا کوجیما چنین وعده ای داده بود؟ داستان این شماره باز هم مثل قبل کلی دیالوگ و روایت سینمایی داره و نحوه روایتش هم جوری نیست که پرتاگونیست رو بشه ناظر کرد چون خودش بخش خیلی مهمی از حوادثه. اوج این مشکل در صحنه پشت ماشین نشستن اسنیک و اسکال فیس هستش که اسنیک هیچ دیالوگی نداره و یکی از بدترین صحنه های تاریخ متال‌گیر هستش. وقتی در مورد آسلات حرف میزنیم قطعا پیشینه این کرکتر رو هم مورد توجه قرار میدیم. شما آسلات متال‌گیرهای قبلی رو به یاد بیار و با این آسلات مقایسه کن کدومشون تاثیرگذار بودن. در مورد Open World خب پس با عینیک چی ببینیم؟ با عینیک بی محتوایی؟ بخش بزرگی از محیط این بازی به معنای واقعی کلمه هیچی نداره. هیچ کاری برای انجام دادن در این فضاها نیست. حتی به عنوان مسیرهای ارتباطی هم بیش از حد طولانی و بدون محتوا هستن. شکار حیوانات به تنهایی نمیتونه این جهان به این بزرگی رو پر بکنه. هدف از داشتن فضا استفاده از اون هستش. وقتی فضایی داری که عملا استفاده‌ مناسبی ازش نکردی پس اون فضا اضافه هستش. این که با یه جهان بزرگ چه کارها میشه کرد رو با همون بازی کردن عنواینی مثل TLoZ، سری GTA و یا همین سری اسسینس کرید( که حتی آوردن اسمش کنار MGS بنظرم توهین آمیزه) میشه دید که از فضاشون در جهت open world بودن استفاده خیلی بهتری کردن.
من بازی رو همون موقعی که لانچ شد بازی کردم و 100 ساعتی براش وقت گذاشتم و آپدیتهام هم در همون بازه هستش. دیگه اینکه بعد 2 سال چه آپدیتهایی برای بازی اومده قرار نیست تجربه من از این عنوان رو عوض کنه. چیزی که من تجربه کردم شکنجه در جابه‌جایی بین ماموریتها و نقاط مختلف مپ و حروم شدن مقدار زیادی زمان در این پروسه هستش.
حالا از خیلی مشکلات دیگه بازی فاکتور گرفتم مثل ماموریتهای جانبی بازی که حتی از نظر تنوع از PW پایینتر بودن یا ماموریتهای سربازها که بیشتر شبیه مایکروترنسکشن های موبایلی بودش تا هر چیز دیگه ای که البته یادمه بعد از آپدیتها اوضاعش بهتر شد.
در هر صورت مشکلات زیاد داستانی و لول دیزاین ضعیف باعث شد که این بازی نتونه انتظاراتم رو برآورده کنه و همه خوبیهاش رو کم رنگ کرد.
 
  • Like
Reactions: gintoki

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
اون مقایسه ای که با دارک سولز کردید بنظر من اشتباهه. دارک سولز برای اون مدل داستان پردازی، بستر‌سازی شده و نوع روایتش به اون پرتاگونیست که به قول شما ناظر هستش میشینه. کجا کوجیما چنین وعده ای داده بود؟ داستان این شماره باز هم مثل قبل کلی دیالوگ و روایت سینمایی داره و نحوه روایتش هم جوری نیست که پرتاگونیست رو بشه ناظر کرد چون خودش بخش خیلی مهمی از حوادثه. اوج این مشکل در صحنه پشت ماشین نشستن اسنیک و اسکال فیس هستش که اسنیک هیچ دیالوگی نداره و یکی از بدترین صحنه های تاریخ متال‌گیر هستش. وقتی در مورد آسلات حرف میزنیم قطعا پیشینه این کرکتر رو هم مورد توجه قرار میدیم. شما آسلات متال‌گیرهای قبلی رو به یاد بیار و با این آسلات مقایسه کن کدومشون تاثیرگذار بودن. در مورد Open World خب پس با عینیک چی ببینیم؟ با عینیک بی محتوایی؟ بخش بزرگی از محیط این بازی به معنای واقعی کلمه هیچی نداره. هیچ کاری برای انجام دادن در این فضاها نیست. حتی به عنوان مسیرهای ارتباطی هم بیش از حد طولانی و بدون محتوا هستن. شکار حیوانات به تنهایی نمیتونه این جهان به این بزرگی رو پر بکنه. هدف از داشتن فضا استفاده از اون هستش. وقتی فضایی داری که عملا استفاده‌ مناسبی ازش نکردی پس اون فضا اضافه هستش. این که با یه جهان بزرگ چه کارها میشه کرد رو با همون بازی کردن عنواینی مثل TLoZ، سری GTA و یا همین سری اسسینس کرید( که حتی آوردن اسمش کنار MGS بنظرم توهین آمیزه) میشه دید که از فضاشون در جهت open world بودن استفاده خیلی بهتری کردن.
من بازی رو همون موقعی که لانچ شد بازی کردم و 100 ساعتی براش وقت گذاشتم و آپدیتهام هم در همون بازه هستش. دیگه اینکه بعد 2 سال چه آپدیتهایی برای بازی اومده قرار نیست تجربه من از این عنوان رو عوض کنه. چیزی که من تجربه کردم شکنجه در جابه‌جایی بین ماموریتها و نقاط مختلف مپ و حروم شدن مقدار زیادی زمان در این پروسه هستش.
حالا از خیلی مشکلات دیگه بازی فاکتور گرفتم مثل ماموریتهای جانبی بازی که حتی از نظر تنوع از PW پایینتر بودن یا ماموریتهای سربازها که بیشتر شبیه مایکروترنسکشن های موبایلی بودش تا هر چیز دیگه ای که البته یادمه بعد از آپدیتها اوضاعش بهتر شد.
در هر صورت مشکلات زیاد داستانی و لول دیزاین ضعیف باعث شد که این بازی نتونه انتظاراتم رو برآورده کنه و همه خوبیهاش رو کم رنگ کرد.
من حرفي از آپديت نزدم گفتم آپگريد پيكواد رو تو همون نسخه اول ميشه ديولوپش كرد و سرعت اومدنش زياد ميشه فست ترول هم همينطور اين كه شما استفاده نكردي دليل نميشه بازي مشكل داشته باشه
مسئله اينجاست كه خود پروتاگونيست اتفاقا كمترين نقش رو تو داستان اصلي داره و نقشش به از بين بردن آنتگونيست و شنونده ديالوگ ها ختم ميشه تا تأثير مستقيم تو داستان
Snake himself will be more of a silent protagonist similar to Mad Max in Mad Max 2. It's the characters around him who will expand the story."
ببينيد حرف شما راجع به آسلات مثل اين كه بگي مثلا زيرو تو mgs3 شخصيت ضعيفي داشت چون نشونش نداد. تمركز داستاني تو mgsv رو شخصيت آسلات نبود آسلات بر خلاف بقيه سري يه side character بود همونجوري كه ميلر مثلا تو mg2 فرعي بود تو pw اصلي
ببينيد قرار نيست همه ي بازي هاي ow مثل هم باشن. اين بازي بر خلاف مثال هايي كه زديد براي free roam ساخته نشده كه بخواد كانتنت به اين بخش اختصاص بده جهان باز به دليل آزادي عمل طراحي شده و تو رسالتش هم كاملا موفق بوده.
سايد ميژن ها ولي با اين كه هسته ي گيمپلي تا حدي قابل تحملشون كرده ولي يكي از نقاط ضعف بازي هستند و اصلا در حد و اندازه pw نيست.
ويرايش: جداي از اينا دليلي كه من بعد از دو سال دارم تو bc كامنت ميدم اين كه دوستان جوري دارن بازي خوار ميكنن كسي ندونه فكر ميكنه بازي زبالست هر كيم از راه ميرسه يه تشري ميزنه ميره بدون اين كه حداقل بدونن راجع به چي بحث ميكنن طرف داستان رو كلا چپكي فهميده مياد اينجا ميگه خدا كنه افتضاح! mgsv تكرار نشه:| اون يكي ميگه منتقدارو بردن بوت كمپ وقت نداشته باشن نقد كنن پس متا 93 رو اين همه منتقد گول خوردن دادن:D هنوز نميدونه سيستم embargo همينه براي بازي هاي ديگه هم كلا 30 40 ساعت وقت دارن بازي كنن و نقد كنند
به هر حال در حال حاضر ترند بازيسنتر شلنگ گرفتن رو بازي انتظار منطق و استدلال ندارم.
عذرخواهي ميكنم براي آف تاپيك (عكس پايين فن ميد)
AC704D1A-7E80-48C2-A899-7B27B63D1151.jpeg
 
آخرین ویرایش:

reza_cowboy

کاربر سایت
Jan 31, 2012
1,177
نام
رضا
دوستان شرمنده میون بحثتون!!!
جدیدا خبر در میارن میگن این بازی دروغه و همون p.t هست و اینا قضیه اش چیه؟؟؟من بخاطر امتحانات یخورده دور شدم از این وادی نمیدونم چی میگن
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,235
من حرفي از آپديت نزدم گفتم آپگريد پيكواد رو تو همون نسخه اول ميشه ديولوپش كرد و سرعت اومدنش زياد ميشه فست ترول هم همينطور اين كه شما استفاده نكردي دليل نميشه بازي مشكل داشته باشه
مسئله اينجاست كه خود پروتاگونيست اتفاقا كمترين نقش رو تو داستان اصلي داره و نقشش به از بين بردن آنتگونيست و شنونده ديالوگ ها ختم ميشه تا تأثير مستقيم تو داستان
Snake himself will be more of a silent protagonist similar to Mad Max in Mad Max 2. It's the characters around him who will expand the story."
ببينيد حرف شما راجع به آسلات مثل اين كه بگي مثلا زيرو تو mgs3 شخصيت ضعيفي داشت چون نشونش نداد. تمركز داستاني تو mgsv رو شخصيت آسلات نبود آسلات بر خلاف بقيه سري يه side character بود همونجوري كه ميلر مثلا تو mg2 فرعي بود تو pw اصلي
ببينيد قرار نيست همه ي بازي هاي ow مثل هم باشن. اين بازي بر خلاف مثال هايي كه زديد براي free roam ساخته نشده كه بخواد كانتنت به اين بخش اختصاص بده جهان باز به دليل آزادي عمل طراحي شده و تو رسالتش هم كاملا موفق بوده.
سايد ميژن ها ولي با اين كه هسته ي گيمپلي تا حدي قابل تحملشون كرده ولي يكي از نقاط ضعف بازي هستند و اصلا در حد و اندازه pw نيست.
ويرايش: جداي از اينا دليلي كه من بعد از دو سال دارم تو bc كامنت ميدم اين كه دوستان جوري دارن بازي خوار ميكنن كسي ندونه فكر ميكنه بازي زبالست هر كيم از راه ميرسه يه تشري ميزنه ميره بدون اين كه حداقل بدونن راجع به چي بحث ميكنن طرف داستان رو كلا چپكي فهميده مياد اينجا ميگه خدا كنه افتضاح! mgsv تكرار نشه:| اون يكي ميگه منتقدارو بردن بوت كمپ وقت نداشته باشن نقد كنن پس متا 93 رو اين همه منتقد گول خوردن دادن:D هنوز نميدونه سيستم embargo همينه براي بازي هاي ديگه هم كلا 30 40 ساعت وقت دارن بازي كنن و نقد كنند
به هر حال در حال حاضر ترند بازيسنتر شلنگ گرفتن رو بازي انتظار منطق و استدلال ندارم.
عذرخواهي ميكنم براي آف تاپيك (عكس پايين فن ميد)
View attachment 83049
ما تا سال دیگه هم بحث کنیم نمیتونیم هم رو قانع کنیم پس بحث کردن چه اهمیتی داره:D بعد از 100 ساعت بازی کردن قطعا هر امکاناتی بازی داشته تجربه کردم دیگه تجربه 20 دقیقه ای از بازی نداشتم که چیزی رو امتحان نکرده باشم. شما دوست داری چنین جهان الکی گنده ای رو تجربه کنی خب اوکی، از نظر من هیچ رقمه جهانش موفق نبوده و یه چیز کاملا اضافس.
خواهشا مسئله رو دارماتیک نکنید کسی نگفت آشغال و زبالس. اگر زباله بود هیچکدوممون 100 ساعت وقت نمیذاشتیم. بازی در خیلی بخشها ناامید کنندس و چیزهای زیاده داره که نصفه میمونه. هر کسی نظرش مخالف شماست به معنی این که منطق و استدلال نداره نیست، سعی کنید این رو متوجه بشید:)
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
ما تا سال دیگه هم بحث کنیم نمیتونیم هم رو قانع کنیم پس بحث کردن چه اهمیتی داره:D بعد از 100 ساعت بازی کردن قطعا هر امکاناتی بازی داشته تجربه کردم دیگه تجربه 20 دقیقه ای از بازی نداشتم که چیزی رو امتحان نکرده باشم. شما دوست داری چنین جهان الکی گنده ای رو تجربه کنی خب اوکی، از نظر من هیچ رقمه جهانش موفق نبوده و یه چیز کاملا اضافس.
خواهشا مسئله رو دارماتیک نکنید کسی نگفت آشغال و زبالس. اگر زباله بود هیچکدوممون 100 ساعت وقت نمیذاشتیم. بازی در خیلی بخشها ناامید کنندس و چیزهای زیاده داره که نصفه میمونه. هر کسی نظرش مخالف شماست به معنی این که منطق و استدلال نداره نیست، سعی کنید این رو متوجه بشید:)
كاري ندارم چقدر بازي كرديد اشكالاتي كه از پيكواد و مسير طولاني بازي گرفتيد به اين معني بود كه از اين ويژگي ها بي خبر بوديد.
دراماتيك؟!خواهشا نذاريد برم بگردم اين همه تنفر و اشكالات مسخره اي كه اين دو سال از بازي گرفتن رو پيدا كنم چون نه وقتش رو دارم نه حوصلش
البته كه هر كس مخالف من هست بي منطق نيست به همين خاطر هست كه من و شما بحث ميكنيم منتهي كسي كه بدون اطلاعات از گيمپلي و داستان تحت تأثير جو قرار ميگيره و ايرادات مضحك از بازي ميگيره تو هر دايره لغتي بي منطق.
به هر حال بهتره بحث رو همينجا تموم كنيم من نكته اي كه ميخواستم رو رسوندم.
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,235
كاري ندارم چقدر بازي كرديد اشكالاتي كه از پيكواد و مسير طولاني بازي گرفتيد به اين معني بود كه از اين ويژگي ها بي خبر بوديد.
دراماتيك؟!خواهشا نذاريد برم بگردم اين همه تنفر و اشكالات مسخره اي كه اين دو سال از بازي گرفتن رو پيدا كنم چون نه وقتش رو دارم نه حوصلش
البته كه هر كس مخالف من هست بي منطق نيست به همين خاطر هست كه من و شما بحث ميكنيم منتهي كسي كه بدون اطلاعات از گيمپلي و داستان تحت تأثير جو قرار ميگيره و ايرادات مضحك از بازي ميگيره تو هر دايره لغتي بي منطق.
به هر حال بهتره بحث رو همينجا تموم كنيم من نكته اي كه ميخواستم رو رسوندم.
اوکی شما بجای من بازی کردی و میدونی من چیرو آپگرید کردم و از چه امکاناتی استفاده کردم. بقیه هم لابد نتونستند از این امکانات استفاده کنن. بگذریم که من کل پروسه جابه جایی رو از اول گفتم نه فقط رسیدن هلیکوپتر رو. والا چیزی که زیاده سورس تصویری برای این مشکلاته. کلی یوتوبر دیدم که به همه این ایرادات اشاره کردن. میتونید برید ویدئو Super Bunnyhop (که اگه بشناسیدش میدونید مو رو از ماست میکشه) رو در مورد MGSV ببینید. لابد اونها هم بلد نبودن آپگرید کنن چیزی رو!
به من ربطی نداره که بقیه چه ایراداتی گرفتن. من چیزی رو که دیدم و تجربه کردم رو میگم. شما نمیتونی تعیین کنی کی داستان و گیم پلی رو چجوری تجربه کرده و تحت تاثیر جو بوده یا نه. هر کی بازی کرده و تجربه ای داره و نظرش رو میگه.
من خودم دفعه ی اول که بازی رو تموم کردم نمیدونستم میشه آپگرید کرد پیکواد رو یا مثلا آخراش فهمیدم میشه fast travel کرد یه ساعت از اینور نقشه با اسب نری اونور نقشه:D با این حرفی که شما زدی حدس زدم شما هم بی خبر بودی حالا میگی میدونستی باشه دعوا نداریم که:D
این که هر کسی یه نقطه نظری داره و "فقط تو بازیسنتر اتفاق میفته" هم یه ذره دمده شده برای بستن بحث معلومه هر کی یه نظری داره پس دید درست و منتقدی کجا میره؟ من از اول با دید شما نقد میکردم و میدونم حرف شما چیه شما هم سعی کن 4 تا از اون نقد هایی که 10 دادن به بازی رو بخونی تا با دید دیگه ای بتونی بازی رو نگاه کنی.

من فکر میکنم کانسپت دو تا بازی silent hills و DS یکی برای همین میشه تشابهاتی تو دوتاشون دید. احتمالا ایده هایی که برای اون داشت رو میخواد رو این پیاده کنه ولی این که ارتباط بیشتر از این ها بخواد باشه من بعید میدونم.
بخش آخر حرف رو ادیت کرده بودم. قطعا همه دنبال دید درست هستیم. یکی از مشکلات نقدهای این بازی اینه که محدودیت زمانی گذاشته بودن برای منتقدها. خیلی از چیزهایی که من اشاره کردم بعد 40-50 ساعت بازی کردن بیشتر خودشون رو نشون میدن. یعنی اولش آدم با خیلی از مسائل بازی مشکل نداره ولی تکرار شدن چندین بارشون در یه بازه زمانی طولانی خیلی بیشتر به چشم میان. برای همین از یوتوبر ها مثال زدم چون طرف مثلا بعد چند ماه از اومدن بازی نقدش کرده و وقت و حوصله زیادی برای تحلیلش صرف کرده.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر