PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,965
نام
محمد
دوز و کلک چی ؟ MGS V یکی از عمیق و روون ترین گیمپلی های نسل و به جرات میگم یکی از بهترین طراحی مراحل و ازادی عمل هارو داره. کوجیما در اولین تجربه اش تو ارائه ازادی عمل به مخاطب خیلی جاها پا رو از راک استار هم فراتر گذاشت میشه دوز و کلک؟

از بخشهای داستانی بگذریم، میگم که گیر همه همش برمیگرده به عدم حضور big boss وگرنه اکثر این ایرادات داستانی رو نمیگرفتید چون خیلی چیزها تو بازی مطرح شد مثل ساخت outer heaven و سقوط big boss و...

اما درباره هزینه های بازی چون متری میشه بحث کرد کوجیما اگر 80 میلیون دلار خرج MGS V کرد فقط برای ساخت این بازی نبود برای ساخت fox engine ایی بود که روز اول شما بشینی یک تجربه فول اچ دی شصت فریم داشته باشی نه ویچری که اچ دی با کلی داونگرید گرافیکی 24 فریم اجرا میشد و یکسال بعد تازه به اندازه حجم خوده بازی پچ باگ گیری میدادند! حالا اینکه cd red project حتی از دولت لهستان هم برای ساخت بازی کمک مالی گرفته و هزینه بازیسازی تو اون مناطق چقدر از ژاپن و امریکا کمتر هست بماند. در ضمن کل بودجه ویچر سه 81 میلیون دلار بوده.

کوجیما با 80 میلیون دلار فاکس انجینی رو توسعه داد که اینده کونامی به رو عنوان یکی از بزرگترین بازیسازهای دنیا داشت تضمین میکرد ولی مدیران کونامی به دنبال ساخت بازیهای موبایلی رفتند. حتی کازو هیرایی مدیرعامل سونی هم تو یکی از مصاحبه هاش اشاره کرد که شرکای ژاپنی سونی مسیرشون رو گم کرده بودند و به دنبال ساخت بازیهای موبایلی و کوچیک رفتند. که البته هنوز برای کونامی این مسله صادقه.
اگر کونامی درهارو به سمت ساخت بازیها بزرگ نمیبست الان با گیمپلی mgs داشتیم بتل رویال میزدیم و همه قربون صدقه استاد میشدیم که چقدر اینده نگر بوده
دوز و کلک چی؟!!!!‌ جریان بوت کمپ که منتقدا بازیو نصفه رفتن و نمره دادن چی بود؟ که تاثیر مستقیم گذاشت روی متای بازی؟ که بعد یه ماه صدای همه در اومد که این چیه و تکراریه و یه تیکه از بازیی کلا نیست و چپتر ۳ کجاست و... اگه به خاطر شو اف های کوجیما نبود متای بازی به ۸۵ نمیرسید. چند تا بازی هستن که یه چپترشون کلا نیست. داستانشون ناقص و ماسمالی شدست .از دو تا چپتری که تو بازی هست یکیش عملا کپی پیست دقیق اون یکیه اما متای بازی ۹۳ هست!!!!! بازیی که اینطور باشه متاش نمیتونه در حالت عادی به ۸۰ نزدیک بشه!

متاسفانه از داستان نمیشه گذشت چون متال گیر بدون داستان دیگه متال گیر نیست. عدم حضور بیگ باس تو بازیی که بازیی که قرار بوده کلا درباره بیگ باس باشه ایراد نیست؟ که چی که تهش قضیه را با یه نوار کاست ماسمالی کنی که ازت ممنونم رفیق از این جا به بعد تو هم رییس بزرگی؟ که خود این به خودی خود ماورای مسخرست. کلا اسم اوتر هون ۴ بار تو کل بازی نیومد. سقوط بیگ باس هم من واقعا نمیدونم کجای بازی بود. اینکه شما از کما بلند بشی بعد یه بابایی که از قضا دشمنته بیاد بگه هی رفیق من فلان و بهمان کردم شما هم باید این کارو بکنی تا همه چی اوکی بشه دقیقا چطوری میتونه شیطانی شدن یه فردو نشون بده. والا ما حتی شیطانی شدن ونوم را هم ندیدیم(حتی اون صحنه های برنینگ ویلج تریلر نوکلیر کلا تو بازی نبودن)

خوشبختانه تقریبا با فیچر های مثبت فاکس انجین اشنام و کاملا هم درسته. اما بیا منطقی باشیم. از زمان عرضه پیس واکر تا عرضه فنتوم پین ۵ سال گذشت. نتیجه ۵ سال کار کوجیما از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ واقعا چندان جالب نبود. بودجه بازی با ویچر برابر بوده درست. اما ایا فنتوم پین ماموریت فرعی هایی در حد ویچر داره؟ جهانی به زیبایی و جزییات ویچر داره؟ داستانی در حد ویچر داره؟ جواب همه اینا یه نه بزرگه. اخرش هم همون ۲۴ فریم هم لذت به مراتب بیشتری به گیمرا داد. هم همه جوایزو درو کرد.
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,944
نام
فرهاد
مثل اینکه بازی رسماً در انحصار پلی استیشن 4 هست و خبری از انتشار بازی روی PC یا دیگر پلتفرم ها نیست..

https://t.co/JsmiJjeBXo

موندم این شایعه اینکه این بازی قرار بود مولتی باشه از کجا اومد؟! یجایی گویا گفتن این بازی انحصاری زمانی هست تا جایی که یادم میاد، ولی الان وقتی انجین بازی برای سونی هست و هم ip ، امکان نداره که بازی روپلتفرم دیگه بیاد:D
 

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,525
مثل اینکه بازی رسماً در انحصار پلی استیشن 4 هست و خبری از انتشار بازی روی PC یا دیگر پلتفرم ها نیست..

https://t.co/JsmiJjeBXo
Kojima : Im Back
Im Back = Only On PlayStation
DESHIMA = Exclusive
Kojima Productions + Deshima + Im Back = SIE
 
آخرین ویرایش:

mahdi-ps4

کاربر سایت
Nov 13, 2015
757
مثل اینکه بازی رسماً در انحصار پلی استیشن 4 هست و خبری از انتشار بازی روی PC یا دیگر پلتفرم ها نیست..

https://t.co/JsmiJjeBXo
این که کسی از اول هم انتظار داشت این بازی برای PC یا پلتفرم دیگری عرضه بشه صرفا یه توهم بود(بازی که از IP تا موتور ساختش برای سونیه)
خود سایت سونی از بازی به عنوان only on یاد کرده و اونو جز بازی های نمادین یا آیکون های PS قرار داده بعد چه جوری یه عده انتظار داشتن برا pc بیاد معلوم نیست ...
 
  • Like
Reactions: Boss

Boss

ناظم انجمن
Jul 7, 2006
3,646
البته این شایعات یکم از شیطنت های کوجیما و حتی خود سونی هم هست، اینطوری فن های بقیه پلتفرم ها رو به سمت تریلر جذب می کنن و اینطوری میشه که خیلی ها که کنسول پلی استیشن رو ندارن یکی از بازی های انحصاریش رو دنبال می کنن و وقتی می بینن خبری از بازی روی پلتفرم هاشون نیست و اینا شایعه ای بیش نبوده میرن سراغ خرید کنسول سونی، که همین ترفند بین این هم گیمر روی چند درصد کم هم انجام بشه کافیه برای این تبلیغ ها و این حواشی.

والی مشخصه که وقتی خرج بازی رو سوتی بده، بازی در انجصار سونی خواهد بود.
گرچه همیشه این داستان ها سر بعضی از بازی های انحصاری بوده، مخصوصاً اگه کوجیما درش دخل داشته باشه، مثل قضیه MGS4 یه جورایی قضیه اومدنش رو ایکس باکس رو به نزدیکترین حالت به حقیقت رسونده بودن. می سابید به حقیقت آخرایی دیگه :D
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
:Shocked:

DR_yRhTUEAAnqdX.jpg

کوجیما توی مصاحبه با مجله‌ی Dengeki PlayStation گفته که، سونی از پیشرفت ساخت بازی سوپرایز شده و گفته تا حالا هیچ بازی ندیده بودیم که به این سرعت خلق بشه! :D<:-P اصلا انتظار همچین چیزی رو نداشتم ولی یه جورایی با توجه به اینکه گوریلا، دسیما انجین رو به سرعت تقدیم کوجیما کرد و همکاری نزدیکی که دو استدیو دارن، میشه گفت منطقیه ولی بازم واسه من این حرف سوپرایز کننده بود...
در ادامه هم گفته که در سال 2018 یه معرفی تو راهه که همه رو قراره سوپرایز کنه <:-P
چرا من حس می‌کنم قبل از عرضه نسخه‌ی نهایی، یه دموی قابل بازی (مثل PT) یا یه Prologue (مثل MGS: Ground Zeroes) در کاره؟! :-?:D
 

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
:Shocked:

View attachment 82910

کوجیما توی مصاحبه با مجله‌ی Dengeki PlayStation گفته که، سونی از پیشرفت ساخت بازی سوپرایز شده و گفته تا حالا هیچ بازی ندیده بودیم که به این سرعت خلق بشه! :D<:-P اصلا انتظار همچین چیزی رو نداشتم ولی یه جورایی با توجه به اینکه گوریلا، دسیما انجین رو به سرعت تقدیم کوجیما کرد و همکاری نزدیکی که دو استدیو دارن، میشه گفت منطقیه ولی بازم واسه من این حرف سوپرایز کننده بود...
در ادامه هم گفته که در سال 2018 یه معرفی تو راهه که همه رو قراره سوپرایز کنه <:-P
چرا من حس می‌کنم قبل از عرضه نسخه‌ی نهایی، یه دموی قابل بازی (مثل PT) یا یه Prologue (مثل MGS: Ground Zeroes) در کاره؟! :-?:D
فقط خدا میدونه چه شکلی میخواد گیم پلی رو رونمایی کنه. :D یحتمل یکی دوتا بازیگر خفنم نشون میدن 2018 + تاریخ تقریبی عرضه بازی
 

Tommy Vercetty

Remember the Name!
کاربر سایت
Nov 18, 2010
5,290
نام
ROULY
:Shocked:

View attachment 82910

کوجیما توی مصاحبه با مجله‌ی Dengeki PlayStation گفته که، سونی از پیشرفت ساخت بازی سوپرایز شده و گفته تا حالا هیچ بازی ندیده بودیم که به این سرعت خلق بشه! :D<:-P اصلا انتظار همچین چیزی رو نداشتم ولی یه جورایی با توجه به اینکه گوریلا، دسیما انجین رو به سرعت تقدیم کوجیما کرد و همکاری نزدیکی که دو استدیو دارن، میشه گفت منطقیه ولی بازم واسه من این حرف سوپرایز کننده بود...
در ادامه هم گفته که در سال 2018 یه معرفی تو راهه که همه رو قراره سوپرایز کنه <:-P
چرا من حس می‌کنم قبل از عرضه نسخه‌ی نهایی، یه دموی قابل بازی (مثل PT) یا یه Prologue (مثل MGS: Ground Zeroes) در کاره؟! :-?:D
شاید هم معرفی یه بازیگر معروف جدید
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
جالبه بعد از دو سال كه mgsv بازي كردم نظر تندي كه به نسبت به بازي داشتم كاملا تغيير كرد و به نظرم mgsv بازيي بود كه به شدت مظلوم واقع شد.
بازي به شدت فوق العادست.چه از لحاظ گيم پلي و چ داستان و متاي 93 اگر كم نباشه كاملا درخور بازي.
از لحاظ عمق گيم پلي و لول ديزاين با وجود ناقص بودن در بعضي جوانب بازي ديگه اي حتي نزديكشم نميشه. شما اگه سراغ داري بگو و من برات ثابت ميكنم چرا به گرد پاي گيم پلي بازي نميرسه
يه عده دارن سو استفاده ميكنن از شرايطي كه براي بازي پيش اومد و اشكالات مضحكي ميگرن( چرا محيط بازي بيابون؟؟!:D)
بنده ادعا ميكنم و مطمئنم كساني كه از داستان بازي ايراد ميگيرن نميتونن چهار خط راجب داستان صحبت كنند چون كلا با مفهومي به نام كاست تو بازي غريبن به واسط پرداخت بد پلات تويست پاياني بازي رو ميكوبن.
بازي اون چيزي نبود كه فن هاي بازي انتظار داشتند(تقصير كونامي و كوجيما يا هر چيز ديگه بود مهم نيست.) و به همين دليل كوبيده شد. اگر بخوايم عادلانه قضاوت كنيم از ٩٠ درصد بازي هاي اين نسل يه سر و گردن بالاتر بود.
 

SMB2VF

کاربر سایت
Dec 23, 2013
555
نام
Mehdi
موندم این شایعه اینکه این بازی قرار بود مولتی باشه از کجا اومد؟! یجایی گویا گفتن این بازی انحصاری زمانی هست تا جایی که یادم میاد، ولی الان وقتی انجین بازی برای سونی هست و هم ip ، امکان نداره که بازی روپلتفرم دیگه بیاد:D
از اینجا :D
Kojima's PS4 Console Exclusive Will Come to PC
ولی خب مشخصه که از اون موقع تا الان شرایط تغییر کرده. وقتی که هم IP و هم انجین بازی مال سونی هستند و هزینه‌ی بازی هم سونی داره میده (و اونجوری که به نظر میاد بازی به شدت پرخرجی هم هست) دیگه هیچ دلیلی نداره که بخواد برای پلتفرمی جز پلتفرم‌های SIE بیاد.
میدونم ۱۰ روز از پستتون گذشته ولی خب لینک رو دادم که بدونید از کجا اومده :D شایعه یا توهم و ... نبوده صرفا شرایط تغییر کرده.
 

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
جالبه بعد از دو سال كه mgsv بازي كردم نظر تندي كه به نسبت به بازي داشتم كاملا تغيير كرد و به نظرم mgsv بازيي بود كه به شدت مظلوم واقع شد.
بازي به شدت فوق العادست.چه از لحاظ گيم پلي و چ داستان و متاي 93 اگر كم نباشه كاملا درخور بازي.
از لحاظ عمق گيم پلي و لول ديزاين با وجود ناقص بودن در بعضي جوانب بازي ديگه اي حتي نزديكشم نميشه. شما اگه سراغ داري بگو و من برات ثابت ميكنم چرا به گرد پاي گيم پلي بازي نميرسه
يه عده دارن سو استفاده ميكنن از شرايطي كه براي بازي پيش اومد و اشكالات مضحكي ميگرن( چرا محيط بازي بيابون؟؟!:D)
بنده ادعا ميكنم و مطمئنم كساني كه از داستان بازي ايراد ميگيرن نميتونن چهار خط راجب داستان صحبت كنند چون كلا با مفهومي به نام كاست تو بازي غريبن به واسط پرداخت بد پلات تويست پاياني بازي رو ميكوبن.
بازي اون چيزي نبود كه فن هاي بازي انتظار داشتند(تقصير كونامي و كوجيما يا هر چيز ديگه بود مهم نيست.) و به همين دليل كوبيده شد. اگر بخوايم عادلانه قضاوت كنيم از ٩٠ درصد بازي هاي اين نسل يه سر و گردن بالاتر بود.
بدون احتساب Portable Ops و MGR و با احتساب Ground Zero به عنوان بخشی از Phantom Pain، این بازی قسمت هفتم از یه سری با Lore و پیشینۀ مشخص و چیزهای مربوط به اونه.
بزرگترین علت اینکه داستان این بازی بده، نه نیمه تموم بودنشه و نه روایت داستان در قالب کاستهاست. مشکل اینه که بعد از 5 دقیقۀ پایانی Peace Walker ساخته شده (این ویدئو v=YefmWA_exss)
تمام پتانسیلی که توی اون 5 دقیقه هست نه تنها تو Phantom Pain ظاهر نمی‌شه بلکه PP کاملاً در تضاد با همۀ چیزهاییه که در این دیالوگ و سخنرانیِ بعدش وعده داده میشه.
از طرفی مارکتینگ بازی بر پایۀ یک وعدۀ مشخص انجام گرفت : حلقۀ مفقودۀ داستان، چه اتفاقی باعث شد تا بیگ باس تبدیل به یک جنایتکار بشه؟
داستان PP نه تنها حلقۀ مفقودۀ داستان رو هویدا نکرده بلکه کلی پارادوکس بی دلیل و بی فایده وارد داستان سری کرد.
منهای Boss (که سطح جدیدی از تراژدی یونانیه و در نهایت با یه تضاد نامربوطی میمیره) و الگا گورلوکوویچ، هیچ وقت شخصیتهای زن این سری ساختار قابل دفاع و قابل احترامی نداشتن ولی Quiet تمام مرزهای بی ارزش بودن شکست. با تمام جنبۀ نامناسب طراحیش که کنار بیایم، هیچی به همین داستانی که داره روایت می‌کنه، اضافه نمی‌کنه. Quiet رو از این داستان بگیری هیچ اتفاقی براش نمیفته. حذف Quiet چقدر می‌تونست در وقت و هزینه صرفه جویی کنه؟
حضور لیکوئید و سایکو منتیس انقدر لایتچسبکه که اگه اپیزود 51 حذف نشده بود، میزان پارادوکسی که وجود این دو تا تو این بخش از داستان به داستان کل سری اضافه می‌کنن حتی بدتر میشد.
لیکوئید اینجاست، در عمل هیچ اتفاق ویژه‌ای رو باعث نمیشه و در نهایت حتی با در نظر گرفتن اپیزود 51 هیچ همخوانی‌ای با لیکوئیدی که در آینده باهاش رو به رو خواهیم شد، نخواهد داشت. حضور سایکو منتیس که حتی از حضور لیکوئید هم نامربوطتره.
داستان خیانت و دیوانگی Huey رو چه کار کنیم؟ هیچ گونه همخونی‌ای با Huey که در Peace Walker می‌بینیم نداره و هیچ جوره به نظر نمیاد تبدیل بشه به آدمی که همسرش با پسرش بهش خیانت می‌کنه و خودش رو می‌کشه. داستان هیچ توضیح قابل قبولی در مورد اینکه این شخصیت چرا اینجوری شد ارائه نمیده.
داستان کلاً تنها چیزی رو که توضیح داد این بود که چرا بیگ باس با وجود کشته شدن در انتهای MG1 در MG2 زنده‌ست اما همینم پارادوکسه. بیگ باسی که در MG2 هست نیمه سایبورگه، نه بیگ باسی که در MG1ه. از طرفی دنیا چه جوری می‌تونه قبول کنه بیگ باس هم رئیس FOXHOUND باشه و هم رهبر یه گروه نظامی پر سر و صدا مثل Diamond Dogs ؟
توضیحاتی که در مورد زیرو به داستان اضافه میشه هم نیازی بهشون نبود چون تو MGS4 همه چیز به طور کامل پوشش داده شده بود.
یه مشکلی که به داستان دوران سالید اسنیک وارده اینه که ریزترین پیچیدگی‌های داستان رو با duh, nanomachines توجیه می‌کرد. داستان سری بیگ باس از این مشکل مبرا بودن تا اینکه تو این قسمت Vocal Cord Parasite معرفی شد و همون نقش رو (شاید حتی ناامیدکننده‌تر) بازی کرد.
در بحث گیم پلی بازی هم بله Open Design بازی و اینکه دستت واسه انجام ماموریتهای بازی بازه فوق العاده‌ست اما این ساختار چیزیه که توی MGS3-4-PW هم بوده اما اینجا صرفاً امکانات بیشتری در اختیاره، همین.
جایی که کار بازی خیلی می‌لنگه Open World Design بازیه. این دنیا پر از خالیه. تو این دنیا فقط سربازها هستن، نه هیچ چیز دیگه. حتی اگه تمام پایگاههای موجود در یکی از دو نقشۀ بازی رو هم کاملاً از دست دشمن خارج کنی، کافیه سوار پیکوآد بشی و بعد دوباره برگردی به نقشه تا همۀ پایگاهها پر شده باشن. این ایراده واسه بازی. ایراد خیلی بزرگ. آخرین بازی Open Worldی که اینجوری بود Far Cry 2 بوده.
موسیقی متن هم قابل بحثه اما به نظر من ضعیفترین تو کل سری هست.
کونامی مقصر اصلی ماجراست اما کوجیما هم 5 سال وقت و سرمایۀ این شرکت رو گرفته بود و در محصول نهاییش به جز گیم پلی و موتور گرافیکی، هیچ ایدۀ مشخصی از اینکه می‌خواد با این بازی چی کار کنه نداشته.
ما بازی رو با Assassin's Creed یا Far Cry قرار نیست مقایسه کنیم چون مسلمه که از اینا بهتره و تا انتهای این نسل جزء 10 بازی برتر این نسل احتمالاً باقی می‌مونه (حداقل برای من).
ولی ما بازی رو قراره به عنوان هفتمین قسمت از سری Metal Gear قضاوت کنیم و از این نظر بازی خیلی کم میاره، خیلی.
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,965
نام
محمد
بیگ باسی که در MG2 هست نیمه سایبورگه
همه صحبت هاتون به کنار، این یه تیکه درست نیست:D بیگ باس توی متال گیر 2 سایبورگ نیست.صرفا دو تا از سربازها تو صحبت با هم میگن که ممکنه سایبورگ باشه که اون دیالوگ ها هم یه جورایی جنبه طنز(!) داشتن و زیاد روشون نمیشه حساب کرد.
 
  • Like
Reactions: sina_unl

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر