PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

Tommy Vercetty

Remember the Name!
کاربر سایت
Nov 18, 2010
5,290
نام
ROULY
خب اینکه صدردصد مدس هست
حتی هیس و حرکت اشاره دستش دقیقا شبیه تریلر tga پارسال بود
به محض اینکه این حرکت رو انجام داد اون یارو مثل اون سربازها که بهش وصل بودن اون بچه رو انداخت پیش نورمن Screenshot_20171208-114610.png
 

gamer1998y

کاربر سایت
May 18, 2014
660
نام
شهاب
اینا انگار توی اون ماشینه بودن بعد چپ کردن و اونجا گرفتار شدن حالت لباسشون و اینکه هیچ سلاهی نداشتن مثل اینکه گروه امداد یا تحقیقی بودن یکی هم که اونور افتاده بود پیچیده شده بود مثل تو کفن انگار که مرده باشه به هر حال معلوم بود که داشتن از اونجا رد میشدن یا فرار میکردن نه اینکه خودشون اومده باشن
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,962
نام
محمد
اقا گیم پلی بازی چطوریه؟ دشمنا کین :D هدف چیه :D توضیحی چیزی داده شده ؟! :D
هنوز هیچکس نمیدونه:| :D
این حجم از سرکار گذاشتن واقعا بی سابقست :D
ده-دوازده دقیقه تریلر دادن روی هم رفته اما هنوز معلوم نیست واقعا چی با چیه :| :D
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
یه تئوری جالبی به ذهنم رسید که البته باید اعتراف کنم مجموعه افکار چند نفر در گف و ریست ارا و یوتیوبه بعلاوه افکار خودم که مجموعش شده این.

انفجار اول بینگ بنگه که خوب باعث بوجود اومدن این دنیا حیات و.... شده. اما انفجار دوم برعکس نظر برخی از دوستان انفجاری نیست که حیات رو خاتمه بده. بلکه اتفاقا اون انفجار دوم هم باعث ایجاد حیات شده. این انفجار در واقع از برخورد شهاب سنگ عظیمی با کره زمین حادث شده. که توی عکس ذیل مشخصه

29266056897987496086.png


خوب شهاب سنگ از کجا میاد؟ از فضای خارج از زمین. آیا امکانش نیست که این شهاب سنگ با خودش حیات فرازمینی رو به داخل سیاره ما بیاره؟

بعد از برخورد شهاب سنگ نوعی حیات وارد کره زمین شده که خوب نتایجش رو داریم میبینیم

نکته ی دیگه ای که تو عکس بالا هست وجود 5 تا هیات شبه انسان در آسمان در دوردست هست. این پنج تا تو تریلر اول هم حضور داشتن. بنظرم اینا باسای بازی باید باشن. چون از MGS3 به بعد ما همیشه 4 یا 5 باس داشتیم که همشون جزو یه گروه بودن و در نهایت قدرتهای فرابشری داشتن. فکر میکنم کوجیما تو این بازی هم به این سنت پایبنده

نکته بعدی. من یه تئوری داشتم تو همین تاپیک مطرح کردم که این کودک از شکم همین ریدس عزیزمون درومده یعنی ایشون این کودک رو حامله بوده. که البته یه سری از دوستان مخالف بودن ( نام نمیبرم مثلا بگم اول اسمشون ماکان بوده:D) که فکر کنم الان بهشون ثابت شد باید تئوری های منو جدی بگیرن:-bd


در نهایت هم شعری که اولین بار توی تریلر اول بهش اشاره شد ( یعنی اولین چیزی که از بازی دیدیم این شعر بود) شعری هست از شاعر دوره ی رمانتیک بریتانیا ویلیام بلیک بنام
Auguries of Innocence
این شعر مثل خیلی از شعرهای اون دوره معنای استعاری داره که خوب ما با چهار استنزای اولش برخورد داریم

To see a World in a Grain of Sand
And a Heaven in a Wild Flower
Hold Infinity in the palm of your hand
And Eternity in an hour
براي ديدن دنيا در يك دانه ي شن و يا
لمس آسمانها در يك گل وحشي
نهايت را در كف دستانت نگاه دار و..
و ابديت را در يك لحظه

خوب این شعر اشاره به این داره که گاهی دنیایی که کوچکترین چیزها وجود داره. یعنی ذره ی کوچکی مثل یک شهاب سنگ ( در مقایس با اجرام آسمانی و کل کائنات) میتونه دنیای بزرگی رو با خودش همراه داشته باشه. در واقع من یه جورایی دارم این شعر رو توجه به تئوری خودم تفسیر میکنم

نکته ی بعدی اسم شعره. در واقع Innocence میتونه بنوعی استعاری ( اشاره کردم اشعار دوره رمانتیک استعاری هستن) به کوددک اشاره کنه چون در مذاهب ابراهیمی کودک مثل لوحه سفید خالی از هرگونه گناه و آلودگیه. حتی در مسیحیت دوران قرون وسطی اعتقاد داشتن که در جنگهای صلیبی باید از کودکان استفاده کرد چون بیگناهن حتما جنگ رو میبرن.

شاید این کودک یا همون Augury of innocence امید بشر برای برخورد با این مهمان ناخوانده باشه. و بهمین خاطر هم توی این تریلر به مادر/پدر بچه آسیبی نرسید چون بچه همراهش بود. یا در تریلر دوم دل تورو تا احساس خطر میکنه بچه رو بقل میکنه.

شاید هم در تریلر اول و دوم اون موجود خطرناک بدنبال پیدا کردن اون بچه هست
 
آخرین ویرایش:

hrdpc1

کاربر سایت
Oct 28, 2006
207
مغرم منفججرررررر شد دیونس این عوضی عاشقشم چقد رمز آلوده تریلر چه اتمسفری داره بازی اکشنه جااان برای دیدن گیم پلی لحظه شماری میکنم سونی فهمید کیو بگیره زیره بالو پره خودش البته واسه کوجیمام کجا بهتر از سونی میشد براش عالیترین موتور بازی سازی گرولیا گیمز دادن در اختیارش من که عاشقه بازیشم چه بازیگرای آسی هم اومدن داستان فعلا تمامش هول اون بچه میچرخه و همه تلاش شخصیت اصلی بازی اینه که اون بچرو ازش مراقبت کنن من اصلا از این حرفمم مطمعن نیستم شایدم اشاره به چیزی داره دهنتو کوجیما دیووونه عاشقتم چی ساختی پوکوند همرو لرزه انداخته تو جوونه بازی سازا چون از ای پی جدید وحشت دارن که به موفقیت عظیمی برسه ایشالا کوجیما پروداکشن میرسه اون لوگوی کوجیما پراداکشنز همه و همه به هم مربوطن پر از سوال شک و... ذهنمو در گیر کرده چه تجهیزاتی هم داره کوجیما اضافه میکنه رباته جالب بود خیلی چیزا حتما در نظر گرفته برای بازیش خدا کنه مولتی هم بزنه براش جهان ازادم باشه منفجر کنه :x^:)^:x
 
آخرین ویرایش:

darkworld

کاربر سایت
Oct 22, 2011
2,567
الان برای چی شما هایپ شدید؟ بگید شاید ما هم شدیم. اصلا چیزی فهمیدید از تیزر بی سر و نه؟!
امیوارم واسه فردا شده یه گیم پلی حتی 10 ثانیه نشون بدن.
 
آخرین ویرایش:

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,200
نام
سامان
این بچه تو شکم طرف نیست تو قفسه سینه هرکسی هست اونجا که دوربین میره تو دهن نورمن میره تا قفسه سینه اش
اونجا هم که اون یکی مرد به خودش چاقو میزنه به قفسه سینه اش میزنه اگه میخواست خودشو بکشه رگ گردنشو میزد اونجوری که چاقو میزد میخواست بچه رو بکشه اون دستبند دستش هم جون بچه رو نشون میده اون بخش نفس نکشیدن رو کسی نظری داره ؟
شاید بخاطر اینه که اون موجود ماورایی بچه رو ردیابی میکنه و نفس نکشیدن جلوش رو میگیره
 

MCMILAN

کاربر سایت
Sep 1, 2011
132
نام
رامین
هر موقع تریلرای این بازی رو میبینم تا میام هیجان زده بشم یاد نمایشای MGSV میفتم کلا حس خوب و هیجان از بین میره
اینو به عنوان کسی میگم که کلا بیخیال گیم شده و فقط کارای دوتا بازیساز رو دنبال میکنه که یکیش کوجیماست
البته چه میشه کرد، کوجیماست و تریلرای فک براندازشو چرخیدنای بعد دیدنش تو سایتا برای فهمیدن نکات تریلراش
 
  • Like
Reactions: only4you_mehr

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر