PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

bezad

کاربر سایت
Mar 11, 2007
1,150
نام
بهزاد
وجدانی این تریلر آخر خیلی عالی بود، از همه نظر ترکوند و من یکی خیلی ازش خوشم اومد :x
به همین دلیل تصمیم گرفتم هر چیزی که درباره بازی موجوده رو توی یک پست بزارم، هم اطلاعات، هم توضیحات تریلر اول و هم دوم. امیدوارم خوشتون بیاد، البته نصفش مال خودتونه و من یکجا جمعشون کردم :D
میتونید هم بعدا تو پست اول بزاریدش.

تریلر معرفی بازی که در E3 2016 پخش شد (بحث ها نظرها و نظریه ها):

72367410787719237159.jpg

Kojima Productions' Death Stranding Reveal Trailer - E3 2016
720P || 1080p

نمایش اولیه بازی با این شعر شروع میشه:

براي ديدن دنيا در يك دانه ي شن و يا
لمس آسمانها در يك گل وحشي
نهايت را در كف دستانت نگاه دار و..
و ابديت را در يك لحظه

اثر ویلیام بلیک

بعد از شعر بالا شاهد یک ساحل هستیم که رویش پر از خرچنگهای مرده ست، همچنین جلوتر سیل بیشماری از ماهی های مرده و وال ها را میبینیم.

3082315-koj1.jpg


این گردنبند و قفل های روش چی چیزی هستند؟

3082316-koj7.png

به گردنبندی که گردن نورمن بود توجه کردید؟ یه سری قفله! کلا همه نماد پردازی هایی که برای این شخصیت شده کنایه از یه انسان دربند بوده که الان آزاد و شاید رها شده. توسط اون 5 تا چیزی که تو آسمون بود!

dou8f8m8pors3nrupyya.jpg

این اعداد و معادله ها بر روی گردنبندهای شخصیت بازی هستش ! که ظاهر چندنفر توی رددیت گفتن که اینها در مورد علوم مرتبط با نسبیت و کوانتوم مکانیک هستن ! حالا اینکه می خواد چی رو اثبات کنه مشخص نیست ولی شاید میخواد بگه که بازی اتمسفر Sc-Fiـی خواهد داشت..یا اینکه حتما در آینده اتفاق می افته !
یه عده دیگه هم میگن که این آدم به نوعی وارد یه سیاهچاله شده (!!!) و و و و و که خیلی تئوری مزخرفیه!


چرا بچه با لوله ای مثل بند ناف به کاراکتر اصلی (نورمن ریداس) وصله؟ داستان دستبند چیه؟

3082320-koj6.png


این جای زخم صلیب شکل چیه؟ یعنی بچه ای که نشون دادن رو بدنیا آورده؟

3082324-koj2.png


جریان دستهای مشکی چیه که همه جا هستند؟ آیا خون هستند؟ یا جوهر سیاه که از ماهی ها گرفته شده؟

3082323-koj3.png

حالا سوال اینجاست که این جای دست روی بدنش چه معنی داره؟ رد چی هست که پاک شدنی نیست؟ و اون خون مشکی رنگ؟


این 5 تا چین تو آسمون؟

3082287-3653585993-30793.jpg


خودکشی دسته جمعی نهنگها، این پدیده ای که اسمش ذکر شد، مثل اینکه یدطولایی در تاریخ داره و تنها کاری که دانمشندان هم انجام دادن اینه که فقط فرضیه دادن و هیچ کار دیگه ای نکردن !

800px-The-whale-beached-1617.jpg

مثلا چندتا از این فرضیه ها گه شاید بتونه یه علامتی به ما بده !
which is a phenomenon where aquatic marine mammals, such as whales, beach themselves. This could happen for a variety of reasons: maybe the behemoth died in the water and washed ashore, maybe it was hurt and that’s how it floated to land. Or, more tragically, maybe some whales followed the distress call of an already stranded friend, only to doom themselves in the process.

Death Stranding ساخته شده از کلمه Cetacean Stranding و به معنی خودکشی دسته جمعی نهنگ هاست. توی تریلر هم یه عالمه ماهی نشون داده میشه که به ساحل امدن و مردن. اما خود کوجیما در مورد اسم بازی میگه و انگار یه جور نام سرزمین و یه منطقه ساختگی هستش:
Kojima-san explained the meaning of the title: You talk about “mass stranding” when there are a lot of whales or dolphins stranded on the beach. It’s called “live stranding” when they’re alive, and “dead stranding” when they’re dead. The meaning of the title is that something came from “some world” and is stranded.
انگار به نظرم یه تعریفی هست که خود کوجیما برداشت کرده ! (این همه دانشمند نظر دادن، حالا هم یه دایرکتور گیم نظر بده، مگه چی میشه؟؟lol) در کل میخواد بگه که وقتی اینها لب ساحل به گل میشینن کلا دیگه مرده هستن، ولی خب جالب اینجاست که نورمن ریداس (شخصیت بازی) که هنوز اسمش مشخص نیست، وقتی به این ساحل به گل میشینه (از کجا به این منطقه پا گذاشته مشخص نیست..) و وقتی بعد از مدتی بهوش میاد، زنده هستش و داستان ادامه داره و به عبارتی دیگه نمرده !

پس از مدتی کوجیما در ۹ تصویر درباره بازی جدید خود توضیح می‌دهد.



تصویر اول در مورد تیزر نمایش داده شده و نکات مخفی آن: در این تیزر ما شما شاهد هر دو رشته های بهم متصل دستنبد و ان بند اتصال به ناف بودیم و هم آن خودکشی وال ها. صد البته دیگر سرنخ هایی نیز وجود دارد. «داگ تگ» ها نیز از همین سرنخ ها هستند. بازی ما فاصله بسیار زیادی تا عرضه دارد اما شروع سخت مطمئنا آغاز شده و کلید خورده است. شما چه چیز هایی متوجه شدید؟

تصویر دوم درمورد استدیو Kojima Production و کار آن‌ها برروی بازی جدید پس از جدایی از کونامی: در مدت کوتاهی که KojiPro ( همون استدیو کوجیما) شکل گرفت ما توانستیم افراد را جذب کنیم، محیط کار مناسبی را فراهم کنیم، نیم نگاهی به تکنولوژی های اخیر داشته باشیم، شروع یک پروژه را آغاز کنیم و در نهایت این تیزر را بسازیم.
بعد از 30 سال تجربه ساختن بازی ها من کوچکترین نگرانی ندارم و همچنین برای پشتیبانی ما Marc Cerny و Kyle Cooper و تمامی شرکت سونی وجود داشتند. (از نظر من انحصاری مطلق بودنش قطعیه)

تصویر سوم در رابطه با بازیگر اصلی این بازی، Norman Reedus: صد البته، همین روابط ما با سونی باعث ارتباط ما با «نورمن ریدیوس» شد. با تشکر از این مور باعث شد که که ما این تیزر رو در 2 ماه و نیم کوتاه آماده کنیم. او به اندازه کافی مهربان بود که به ما کمک کند و عضوی از این کار پر حرارت و جذاب باشد.

تصویر چهارم: مرگ در این عنوان معنای تازه ای خواهد یافت و به شکست خوردن در بازی خلاصه نمی‌شود: از زمان های قدیم تا بحال بازی ها به این شکل بوده اند که اگر در ماموریت خود ناموفق بودید آن مرحله دوباره را دوباره باید شروع میکردید یا از همان نقطه، همچنین عدم موفقیت در یک ماموریت به معنای مرگ کاراکتر شما نیز بود. بهرحال در این بازی «مرگ» معنای دیگری خواهد داشت.

تصویر پنجم (ادامه شماره چهار): "المان های اصلی بازی‌های ویدئویی تغییر نخواهد کرد.": با این وجود کلیت بازی و بازی کردن تغییر نخواهد کرد، بگذارید با رانندگی مقایسه کنیم که همیشه رانندگی کردن در یک ماشین که شما با آن آشنایی همان حسی را به شما میدهد که وقتی که بر روی پدال گاز یا ترمز میفشارید. همین ماشین باعث میشود بدون استرس رانندگی کنید و همین ارامش باعث میشود که سریع تغییرات جزیی را متوجه شوید، ما میخواهیم چنین بازی بسازیم. ( تا حد امکان ساده کردن مثال رو، بهرحال جاپونی جماعت هست و مثال های باحال :D)

تصویر ششم دربارهٔ یکی از کتاب های مورد علاقه او و موضوع آن: Kobo Abe یکی از نویسندگان مورد علاقه من است که یک رمان به نام «Rope» نوشت که من آن را در زمان دبیرستان مطالعه کردم. این کتاب درباره اولین اختراع های نسل بشریت توضیح می‌دهد، چوب دستی و طناب.

تصویر هفتم: توضیحات بیشتر در رابطه با تصویر ششم: چوب دستی به انسان کمک میکرد که از خطرات دور بماند. چوب دستی به انسان کمک کرد که چیزی فرای یک میمون باشداز طرف دیگری طناب باعث شد که انسان چیز های مهمی را بگیرد و یا قطعات مهمی را در کنار یکدیگر قرار دهد. اکثر بازی های آنلاین شما را مجبور میکنند که با یک چوب دستی مبارزه کنید ( اینجا فکر کنم منظور از چوب دستی یه وسیله و قطعه از جمله شمشیر یا تفنگ و هرچیزی هست ) حتی میشود همین حرف رو هم در مورد شبکه های اجتماعی زد ( باز هم منظور از چوب دستی میتونه تبلت ها و گوشی ها و کامپیوتر باشه )

تصویر هشتم: توضیحات بیشتر در رابطه با تصویر ششم: چوب دستی و طناب دوتا از مهمترین کلمه های این بازی هستند. شما از همین چوب دستی در بازی ما نیز استفاده خواهید کرد ( منظور همون تفنگ و شمشیر و ... دیگه توضیح نمیدم :D) اما این همه چیز نخواهد بود. چگوه میخواهید با طناب تمامی مردم در سراسر جهان را بهم متصل کنید.
ایا شما میتوانید از هردو چیز با هم استفاده کنید؟ این بازی باعث میشود که شما با این ابزار کار کنید و در رابطه با این موارد تفکر کنید.

تصویر نهم: Death Stranding پایه‌گذار یک سبک نو خواهد بود: با وجود پیشرفت شگرف تکنولوژی دیگر لازم نیست بازی ها را در ژانر های مختلف به مانند «اکشن» و «نقش آفرینی» از یکدیگر جدا کنیم ( حرف بسیار عالی هست، از اونجایی که عملا همه بازیا دارن جهان باز میشن به نحوی ). با این وجود Death Stranding یک ژانر جدید را خواهد آورد.

نظر ماکان درباره تریلر بازی و جای ضخم صلیبی:
خوب تفسیر این به نظرم یکم سخته، از این جهت که میشه برداشت های مختلفی داشت.

مثلا یکی از نمادها و معانی صلیب رنج و زجر انسانیه. چون در افسانه مسیح گفته میشه که در عوض انسان ها به مصلوب شد و رنج کشید. در نتیجه این زخم، به همراه کلا وضعیت رقت باری که شخصت داره و نیز اشک ریختنش، یه بار معنی خاصی رو القا میکنه، اینکه آدم زجر کشیده و ضررمندی هست. و این نتیجه فقدانه. فقدان یک چیز. چون خصوصا بچه رو هم از دست میده.

تا اینجای کار میشه رفت جلو، اما اینکه خوب این نمادها میتونن معرف و نماینده چی باشن یکم جای تامل داره. مثلا میشه این پلان رو بر اساس شعری که اول نمایش میاد تفسیر کرد. تو بند اول میگه برای دیدن دنیا در یک دانه شن. به معنی یافتن مفاهیم بزرگ، در دل چیزهای ساده و پیش افتاده. انسان آگاه همیشه حقیقت رو در دل مفاهیم ساده و جزییات کوچک پیدا می‌کنه. در نتیجه اگه با همین ابعاد فلسفی به قضیه نگاه کنیم، بچه میتونه به عنوان یک دانه شن، تصور بشه و از دست دادنش، از بین رفتن آگاهی و درک انسانی.

میشه بچه رو به عنوان یک نماد در نظر گرفت. یعنی الزاما یک انسان نباشه، بلکه مخلوق شخصیت باشه. که میتونه هرچیزی باشه. بچه با یه لوله که شبیه بند ناف هست به خود شخصیت وصله. یعنی که مشخصا از اون تغذیه کرده و وابسته بهش هست. (بند نفاه م مشکی رنگه، یعنی خون همون جوهر مشکیه) و جای زخم زایمان، یه صلیبه، یعنی دردها و رنج هایی که برای خلق این مفهوم تحمل کرده. و حالا توسط یک عده گرفته میشه ازش. و این غم و اندوه و گریه در فراق از دست دادن حاصل این زحماته. حالا یکی امده گفته با تفسیر مشابه بچه سری MGS هست و شخصیت خود کوجیما و اون 5 تا جسم تو هوا هم سران کونامی! اما این میتونه یه تصویر استعاره آمیز برای داستان خود بازی باشه.

یا حتی میشه با اشاره به نمادهای دیگه، به تفسیر متفاوت تری رسید. شخصیت، علاوه بر اینکه متحمل رنج و غم زیاد شده، (گریه هایی که موقع بقل ردن بچه میکنه و بعد رنج از دست دادنش. انگار حالا که بچه رو میبینه داره نتیجه دردها و رنج هاش رو لمس میکنه.) انگار تازه از اسارت آزاد شده. اول از همه یه دست بند بهش وصله که یکی باز شده. یعنی به یه شخص دیگه وصل بوده و اون شخص اینو اینجا رها کرده و رفته. گردنبندش هم یه سری قفله. باز این میتونه نمادی از یوقی که به گردن اسرا میندازن باشه. و همه اینها در کنار هم یه موجود برده وار رو در ذهن تداعی میکنه. و برهنه بودن به نظر من نمادی از شرم نیست، بلکه باز تصویری از فقدان و از دست دادنه. یعنی تو این جزیره مرده رها شده، همه چیز مادی رو از دست داده، جز نمادهایی که حاکی از اسارت بودن، و حتی میتونه مثل یه موجود تازه متولد شده هم باشه. مثل بچه برهنه.

و از کنار هم گذاشتن این ها هم میشه به دو معنی متفاوت رسید که من خودم نظرم به یکیشون نزدیک تره!:D اول اینکه شخصیت زندانی یه عده ای بوده - اون 5 تا چیز تو آسمون - که اون رو برای بدنیا آوردن بچه میخواستن. توضیح دادم بچه میتونه نمادی از یک مخلوق باشه نه صرفا انسان. بعد که بچش رو دنیا میاره، همه چیز رو ازش میگیرن و اونجا رها میکننش. حالا همه چیزش رو از دست داده.

دوم اینکه اصلا اون جزیره مرموز نمادی از جهان بعد از مرگه. آزاد شدن از اسارت میتونه اسارت معنوی و رها شدن از بند تعلقات دنیوی باشه. و بچه ای که ازش میگیرن خود زندگی باشه. و برهنگی هم نمادی از مرگه، تولد در یک دنیای دیگه. و تو این جزیره همه مردن، همه خودکشی کردن و حیاتی وجود نداره. رنگ های سرد و مرده، این هم میتونه باز به مفهوم مرگ اشاره کنه. و اون موجودات پرنده هم نمادی از الوهیت.


اما با این حال باز یه سری نمادها بی تفسیر باقی میمونه. اول اون جوهر مشکی رنگ و اینکه چرا روی اثر دست پر میشد، و دوم خون قرمز رنگی که کنار جسد یکی از نهنگ ها وجود داره و تنها رنگ غیر سردی هست که تو کل نمایش دیده میشه. معنی این ها چیه؟

و دقیقا به این علت هست که میگم نمیشه نظر قطعی درباری تفسیر این نمایش داشت!:D میشه برداشت های متفاوتی رو ارایه کرد.

Ck4IZSsUkAADJpT.jpg large.jpg 5F6hrW3.jpg

در ماه سپتامبر اینسایدر YongYea اخبار زیر رو از بازی بیرون داد:
1. داستان بازی کامل نوشته شده و توسط سونی هم Greenlit شده.
2. کستینگ بازی هم کامل شده. Norman Reedus و شاید Kevin Durand که احتمالاً هستش.
3. بازی یک ماهه که وارد ساخت کامل شده.
4. تو مراسم PSX همین امسال، انجین بازی که دارن باش بازی می‌سازن رو نمایش می‌دن.
5. اگر همه‌چیز خوب پیش بره، اواخر 2018 بازی منتشر می‌شه.
6. بازی از واقعیت مجازی (VR) هم ساپورت می‌کنه.
7. بازی از تک‌تک ویژگی‌های PS4 استفاده می‌کنه. (Mic. Speaker، Move، Lights، Camera، Touchpad و...)
8. احتمال داره که بازی بعداً برای PC هم منتشر بشه.
9. هیچ‌کس جز خود کوجیما پروداکشنز، مقامات بالای سونی و یه استودیوی تردپارتی درباره‌ی این‌که قراره از چه انجینی استفاده کنن اطلاعی نداره.
10. طبق آخرین چیزهایی که اینسایدر YongYea شنیده، برنامه‌ی کوجیما استفاده از یکی از انجین‌های استودیو ساکر پانچ و کوانتیک دریم و همین‌طور Cry Engine بوده که خب هنوز مشخص نیست قراره از کدوم یکی از این‌ها استفاده کنه. ولی خود YongYea حدس زده از اون انجینی که ساکر پانچ باش Infamous Second Son رو ساخت قراره استفاده کنه.

تریلر دوم بازی که در TGA 2016 پخش شد (بحث ها نظرها و نظریه ها):

skin_death+stranding+-+teaser+trailer+-+tga+2016+-+4k.mp4_20161203_155230.453.jpg

این تریلر هم مثل قبلی باز از روی زمین ظاهرا ساحلی که پر از خرچنگ های مرده است که با بند یا طنابی به هم وصل هستند شروع میشود.


dbzg_death+stranding+-+teaser+trailer+-+tga+2016+-+4k.mp4_20161203_155249.221.jpg

بعد از مدتی در کمال تعجب دل تورو رو میبینیم که روبروش مثل یک تونل آبی هست که از بالاش یک پل رد میشه و سربازهای ظاهرا دشمن دارن از روش رد میشن و همشون هم بهشون یک طنابی وصل هست. آبگیر یا رودخونه هم انگار در حال خشک شدن است و پر از آت آشغال و آجر هست.

xtup_mbv_6.jpg

روی سر دلتورو یک زخم بخیه مانند در طول پیشانی دل تورو، انگار سرش رو به طور کامل باز کردند و مغزش رو دست کاری کردن، شاید هم خودش کرده؟! نکته جالب اینه هم نورمن هم دل تورو یک جای زخم روی بدنشون دارن و یک بچه ای هم ازش دارن محافظت میکنن و براشون عزیزه انگار!

69128

روی سینه دل تورو یا به عبارتی بریدج یک مدال هست (قاعدتا اسمش بریدج هست چون قاعدتا بالای مدال ها اسم صاحبش رو میزنم تا راحت تر قابل شناسایی باشه) که نقشه یک شهر روش هست. شاید یک گروه مقاومت هست، یا شاید هم شرکتی بوده که پیششون کار میکرده و فرار کرده (همین شرکتی که این اتفاقات زیر سرش هست). نکته جالب بعدی حس اون طناب هاست که توی نقشه است، مثل یک تار عنکبوت که به همه جا پخش شده و همه جا رو داره میگیره.


7476_death+stranding+-+teaser+trailer+-+tga+2016+-+4k.mp4_20161203_155911.362.jpg

سربازهای دشمن که ظاهری مثل سربازهای جنگ جهانی دوم اما اسکلتی دارند، روی تانک هم پر از موجوداتی لزج است. هواپیما ها نیز حتی دارای یک طنابی در پشتشان هستند. رنگین کمان برعکس هم قابل رویت است، شاید برعکسیش به این خاطره که یعنی همه چیز برعکس شده، وضعیت دنیا، سیاهی دنیای جدید و اینکه مردگان اسکلتی از زیر زمین روی زمین اومدند؟

با توجه به اطلاعات درز کرده هواپیماها که بند ناف داشتن P-47 بودن و تانک ها از سیستم تعلیقشون معلوم بود جنگ جهانی دومن ولی انگار M36 هستند.

نکته بعدی هم این جک و جونورهای دریایی هستن که همه جا ریخته، روی اون تانک هم یه عالم بود، همه جای محیط هم پر از اون خون یا جوهر سیاه هست.


cbml_yqfh1.jpg

این جای دست ها هم به نظر میاد جزو مهم ترین المان های بازی باشه و هم توی تریلر قبلی دیده میشدن و هم اینجا. شاید برای ویژگی های آنلاینش باشه؟ وقتی از دور این دیوار تونل رو میبینیم جای دستها نیستند اما با نزدیک تر شدن میبینیم این جای دستها روی دیوار ظاهر شدن.


2k0j_87du_8.png

پس از مدتی دل تورو میخواد وارد تونل بشه اما برمیگرده و ما میبینیم که اون منطقه پر از آب و نهنگهای مرده شد، اینها از کجا اومدند؟ آیا شهر و جایی که دل تورو هست انقدر نزدیک دریاست که آب اومده بالا و و این نهنگ ها یا دلفین ها رو هم با خودش آورده؟ بعدشم مگه دریا با جزر و مد در طول شب و روز بالا پایین نمیره؟ مگه چه مدت گذشت که این مقدار آب به اسن سرعت تا اینجا اومد؟


zy3h_8gok_death_stranding_-_vga_2016_teaser_trailer_1080p.mp4_20161203_135731.002.jpg

در اینجا میبینیم دل تورو دقیقا مثل نورمن تریلر قبلی یک دستبند داره! ولی سربازا ندارن و بنظرم فقط مردم عادین که از این دستبندا دارن، شاید هم دانشمندی چیزی هستند و زندانیشون کردن؟


ei62_gsol_death_stranding_-_vga_2016_teaser_trailer_1080p.mp4_20161203_135744.794.jpg

از دل تورو یه چیزی عین بند ناف زده بیرون. و مثل نورمن دستبند هم بهش وصله و این بند ناف رو به بچه که وصل میکنه انگار زنده میشه:

pf8a_death+stranding+-+teaser+trailer+-+tga+2016+-+4k.mp4_20161203_155557.628.jpg



121n_rn6i_death_stranding_-_vga_2016_teaser_trailer_1080p.mp4_20161203_135817.961.jpg

نکته جالب اینه بچه به این کوچیکی قابلیت خاصی داره که میتونه با وصل شدن بند ناف درجا هوشیار بشه و یک کاری رو هم انجام بده. و بعد بچه چشم چپش رو میبنده و راست رو باز میکنه انگار میخواد یک جایی رو نگاه کنه.


f5vh_5558.png

این نورای قرمز براتون آشنا نیست؟! یکی از دوستان گفتن که تو تریلر قبلی هم وقتی دستبند نورمن نور قرمز زد بیدار شد! اینجا هم با اینکه دل تورو سعی داره از دست سربازا فرار کنه و مخفی بمونه ولی بازم پیداش میکنن!


0cnl_mpf7_death_stranding_-_vga_2016_teaser_trailer_1080p.mp4_20161203_135825.266.jpg

اینجا هم جناب مدس میکلسون یه سری لوله از شکمش زده بیرون، مثل بند ناف ها، و به سربازهای اسکلتی وصله. نکته جالب بعدی خود مکس هست، تا الان همه چیز به جنگ جهانی میخوره اما اسلحه و دوربین مدس خیلی جلوتر از بقیست. وقتی سربازها با اون بندها دستور میگیرن، در حالی که دارن میرن روی کوله پشتی یکیشونم نوشته US. انگار باز هم همه چیز زیر سر آمریکاست (از نظر مقایسه با MGS). دید در شب مدس هم ANVIS-9 هست که مال آمریکاست و ازش توی عراق زیاد دیده شده. کلاهش هم MICH 2002 هست و یک جلیقه ضد گلوله امروزی تنش هست که بهش انگاری نارنجک و فلش بنگ هست.


t31d_786.png

و باز هم نور قرمز و فرمان، انگار نور قرمز بندناف و این ماده های سیاه به هم وصلند. به نظر من مثل این میمونه که آدم ها عوض شدن (البته اگر بشه بهشون گفت آدم) توی بدنشون یک چیزی هست که با اون لوله ها میتونن به بدن بقیه تزریق کنن، شاید حتی مرده های جنگ جهانی و هر وسیله ای، هر وسیله ای که بهشون بخوره میتونن بهش دستورات بدن، هرچقدر هم بیشتر ازش استفاده کنن خودشون داغونتر میشن.

pysk_84x7_death_stranding_-_vga_2016_teaser_trailer_1080p.mp4_20161203_135901.986.jpg

کف زمین هم پر از این لوله های روده ماننده.ممکنه زیر این آب پر از جنازه باشه؟ جنازه افرادی که انقدر است از موادشون استفاده کردن تا مردن و خون مشکیشون اینجا رو پر کرده! یک قطب نما هم روی سینه مدس هست که خیلی سریع داره به دور خودش میچرخه.


jr5b_xlxo_death_stranding_-_vga_2016_teaser_trailer_1080p.mp4_20161203_135928.755.jpg


بعدا عروسکی هست که میاد کنار پای مدس. به نظر من عروسک تحت کنترل بچه تو بغل دل تورو هست و با چشم عروسک اون بچه هم میبینه، بچه هم شاید بتونه خطر رو به دل تورو بگه! نکته بعدی اینکه روی شکم عروسک جای زخم صلیب شکل هست!

usik_yhdfg.png

حالا سوال اینجاست که این جنین ها چین؟ چرا از مردها تغذیه میکنن؟ چون با توجه به این دو تریلر انگار اون بچه ای که از نورمن میگیرن هم ماله خودش بوده و به این شکل تغذیه میشده ازش، چون هم دستبند داشت و انگار فرار کرده، و هم جای زخم (این چاقه سرش زخمه و البته جای زخم طوری هست که انگار کلا کاسه سرش رو برداشتن) داره.

sygt_2vkh_2.jpg

پس از برداشته شدن بندها از اون سربازها انگار مدس یک نفس راحت میکشه، یعنی خستش میکنن؟

w06y_death+stranding+-+teaser+trailer+-+tga+2016+-+4k.mp4_20161203_155750.259.jpg

پس از مدتی هم مدس راحت میشه، اون خون یا ماده سیاه از روی صورتش میره و یک لبخند خاص روی صورتش میشینه. یعنی واقعا اون ماده با خستگی ممکنه ارتباط داشته باشه؟ یکجوری مثل اینکه مدس داره از جون خودش اون سربازها رو تقذیه میکنه. البته خستگیش هم زیاد نیست بیشتر منظور اینه که وقتی از اون نیرو استفاده میشه صورت هم عوض میشهريال یک چیزی مثل قدرت کوایت که دور چشمش یک رنگی میومد.


در آخر هم این دو تا خیلی به هم میخورند:

3082287-3653585993-30793.jpg

0cnl_mpf7_death_stranding_-_vga_2016_teaser_trailer_1080p.mp4_20161203_135825.266.jpg

5 نفر در آسمان، 5 نفر روی زمین، قاعدتا همیشه فرد اصلی هم وسط می ایسته، توی آسمون هم وسطی یکم بلدنتره دقیقا مثلا مدس که بلندتره. خود مدس هم گفتن بدمن اصلیه پس شاید اون 5 نفر همینها باشند؟!

97ed98b2-5ee0-4418-8bcd-909cfed63cc0.jpg 4a5c7edc-89d6-4d6c-936d-45cc5bd0ea3f.jpg

بازی به طور رسمی تایید شد که Open World است و در آن دو بازیگر Norman Reedus , Mads Mikkelsen بازی میکنند. البته با توجه به تریلر ممکن است توی بازی Guillermo Del Toro را نیز شاهد باشیم، اما چون در آخر تریلر در قسمت بازیگران نبود وجود این کارگردان یا به عبارتی بازیگر در حاله ای از ابهام است.

توضیحات غیر رسمی در مورد موتور بازی: Decima به احتمال زیاد اسم موتور بازی است که طبق شواهد از ساکرپانچ گرفته شده و شخصی ساز شده. البته به طور رسمی گفتن بیس موتور مال یکی از استدیوهای داخلی سونی هست. در کل دسیما اسم یکی از Parcaeها در اساطیر روم هست. Parcaeها هم افرادی هستن که با سرنوشت و این جور چیزا سر و کار دارن و از افراد معمولی تا خدایان، به نوعی سرنوشت ـشون دست اینا هست. (یه چیزی تو مایه های سه خواهر اساطیر یونان) این Decima هم کسی هست که رشته های طول عمر ملت رو اندازه گیری میکنه! رشته و طناب و بند و این جور چیزا هم که توی Death Stranding عنصر مهمی محسوب میشه و توی دو تا تریلر بازی زیاد از این جور چیزا دیدیم. در ضمن تریلر روی PS4 PRO روی رزولوشن 4K در حال اجرا بود.

موسیقی تریلر از ساندترک خود بازیه، که توسط لودویگ فورسل (سازنده ی ساندترک MGS V) ساخته شده.

حالا با توجه به اون خبر بالا توی PSX امروز باید منتظر اطلاعات دیگر و موتور بازی باشیم.
 
آخرین ویرایش:

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,912
لامصب بازیهای کوجیما با کل بازیهای دنیای گیم کلا فرق میکنه و آدمو سکته میده! با دیدن این تریلر جدید کرک و پرم ریخت کاملا!
حال و هوایی که بهم دست داده درست مثل زمان آنونس متال گیر 4 ـه...
 

esm nadaram

کاربر سایت
Jan 24, 2010
2,676
نام
حسین
سلام یک سوال داشتم این بازی اختصاصی ps4 هست یا برای pc هم میاد؟

همچنین به گفته هیدئو کوجیما،کارگردان و خالق نامی این عنوان،در این اثر نحوه مرگ و ری اسپان شدن شخصیت اصلی،متفاوت تر و پیچیده تر از عناوینی است که تاکنون در صنعت گیم منتشر شده اند.
لازم به ذکر است که بر خلاف گفته پیشین جناب کوجیما،Death Stranding کاملا در انحصار پلی استیشن ۴ بوده و برای PC منتشر نخواهد شد.
همچنین موتور بازی،از موتور های داخلی استدیو های سونی است که در اختیار کوجیما پروداکشنز قرار گرفته و این استدیو متناسب با نیاز خود تغییراتی را در آن اعمال کرده است.

@Bazicenter_official
 

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
همچنین به گفته هیدئو کوجیما،کارگردان و خالق نامی این عنوان،در این اثر نحوه مرگ و ری اسپان شدن شخصیت اصلی،متفاوت تر و پیچیده تر از عناوینی است که تاکنون در صنعت گیم منتشر شده اند.
لازم به ذکر است که بر خلاف گفته پیشین جناب کوجیما،Death Stranding کاملا در انحصار پلی استیشن ۴ بوده و برای PC منتشر نخواهد شد.
همچنین موتور بازی،از موتور های داخلی استدیو های سونی است که در اختیار کوجیما پروداکشنز قرار گرفته و این استدیو متناسب با نیاز خود تغییراتی را در آن اعمال کرده است.

@Bazicenter_official
بازیسنتر آفیکال؟ این منبعه؟
هیچ صحبت رسمی در مورد اینکه بازی رو PC عرضه نمیشه هنوز وجود نداره. هنوز هم همون که گفته بودند تو کنسول ها انحصاری پلی استیشن هم باقیه در مورد PC صحبت رسمی نشده.
در مورد موتور بازی هم اطلاع ندارم تا جایی که یادمه هنوز موتور بازی هم رسما معرفی نشده نمی دونم.
 
  • Like
Reactions: DeadPooLX

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
بازیسنتر آفیکال؟ این منبعه؟
هیچ صحبت رسمی در مورد اینکه بازی رو PC عرضه نمیشه هنوز وجود نداره. هنوز هم همون که گفته بودند تو کنسول ها انحصاری پلی استیشن هم باقیه در مورد PC صحبت رسمی نشده.
در مورد موتور بازی هم اطلاع ندارم تا جایی که یادمه هنوز موتور بازی هم رسما معرفی نشده نمی دونم.
نه جایی گفته بودن موتور بازی مال استودیو های داخلی سونی ولی هنوز مشخص نشده کدوم استودیو هست
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,965
نام
محمد
بازیسنتر آفیکال؟ این منبعه؟
هیچ صحبت رسمی در مورد اینکه بازی رو PC عرضه نمیشه هنوز وجود نداره. هنوز هم همون که گفته بودند تو کنسول ها انحصاری پلی استیشن هم باقیه در مورد PC صحبت رسمی نشده.
در مورد موتور بازی هم اطلاع ندارم تا جایی که یادمه هنوز موتور بازی هم رسما معرفی نشده نمی دونم.
تو بازیسنتر افیکال( :| )اخبار را از خودمون در نمیاریم. :|
محض اطلاع جناب عالی :
 
69122

موتور هم تایید شده یا موتور ساکر پانچه یا Guerrilla games
 

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
تو بازیسنتر افیکال( :| )اخبار را از خودمون در نمیاریم. :|
محض اطلاع جناب عالی :
 
69122

موتور هم تایید شده یا موتور ساکر پانچه یا Guerrilla games
میدونم از خودتون در نمیارید اما اون دو جمله آخر به نظر میاد صحبت نویسنده مطلب باشه! حالا نویسنده کانال BC یا نویسنده خبری که ترجمه صورت گرفته. تا جایی که می دونم تایید رسمی در این رابطه هنوز وجود نداره (مثلا از طرف اعضای تیم سازنده یا سونی که بیان بگن اونی که اول گفتیم بازی رو PC میاد اشتباه بود الان نمیاد.)
در مورد این تصور هم قبلا بحث شده. موتور کوجیما پروداکشن هم تا جای که یادمه هنوز رسما معرفی نشده. اگه اشتباه میکنم منبع بدید.
بازی هم فک کنم همچنان در مراحل پیش تولید به سر می بره. زمان نمایش E3 که گفته بودند اینطوره و اون زمان هنوز چیزی وجود نداشت بعیده تو چند ماه خیلی پیشرفت کرده باشند. من هنوز متوجه نشدم این بازی چرا انقدر زود معرفی شده و چرا کوجیما انقدر اصرار داره تو هر رویداد نشونش بده. به نظرم حداقل تا 2020 نمیاد.
 
  • Like
Reactions: DeadPooLX

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,541
نام
Mehrdad
میدونم از خودتون در نمیارید اما اون دو جمله آخر به نظر میاد صحبت نویسنده مطلب باشه! حالا نویسنده کانال BC یا نویسنده خبری که ترجمه صورت گرفته. تا جایی که می دونم تایید رسمی در این رابطه هنوز وجود نداره (مثلا از طرف اعضای تیم سازنده یا سونی که بیان بگن اونی که اول گفتیم بازی رو PC میاد اشتباه بود الان نمیاد.)
در مورد این تصور هم قبلا بحث شده. موتور کوجیما پروداکشن هم تا جای که یادمه هنوز رسما معرفی نشده. اگه اشتباه میکنم منبع بدید.
بازی هم فک کنم همچنان در مراحل پیش تولید به سر می بره. زمان نمایش E3 که گفته بودند اینطوره و اون زمان هنوز چیزی وجود نداشت بعیده تو چند ماه خیلی پیشرفت کرده باشند. من هنوز متوجه نشدم این بازی چرا انقدر زود معرفی شده و چرا کوجیما انقدر اصرار داره تو هر رویداد نشونش بده. به نظرم حداقل تا 2020 نمیاد.
به همون دلیلی که خیلی از بازی ها زود معرفی میشند. هایپ. بزرگ شدن بازار حتی قبل از عرضه. این موضوع عادیه و از قدیم مرسوم بوده مختص به سونی هم نیست. شرایط خاص کوجیما هم در نظر بگیر. شما هم اگر جای کوجیما بودی دوست داشتی هر چه زودتر بازی جدیدت را معرفی کنی:D

در مورد پلتفرم من فکر میکنم بازی نهایتا برای steam pc هم میاد.. شاید انحصار زمانی کنسول باشه.. ولی برای xbox و win نمیاد این موضوع مشخصه.
به نظر من چون استودیو فرست پارتی محسوب نمیشه بهتر که برای pc هم بیاد. اما اگر نیومد تعجب نکنید.(تجربه بازی های دیگه که سکند/ترد پارتی ساخته و ip مال سونی بوده هیچوقت هم جایی جز پلی استیشن دیده نشدند. مثال خیلی زیاده)
پ ن : ملت عاشق این هستند که یک بازی زود معرفی بشه:D انتظار کشیدن برای یک بازی خاص خودش به اندازه بازی کردن حال میده:D در مورد اینکه چرا کوجیما دوست داره زیاد نشان بده چون " دوست داره " :D به همین سادگی. بازی هاش خفنند. طرفدار هم که ماشالا. چه صاحب رویداد چه گیمر از خداشه هر چی بیشتر از این بازی ببینه و بشنوه.. شما نمیپسندی یک بحث دیگست!:D به همون داستان اومدن نیومدن رو pc مربوط میشه:D
 
آخرین ویرایش:

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
میدونم از خودتون در نمیارید اما اون دو جمله آخر به نظر میاد صحبت نویسنده مطلب باشه! حالا نویسنده کانال BC یا نویسنده خبری که ترجمه صورت گرفته. تا جایی که می دونم تایید رسمی در این رابطه هنوز وجود نداره (مثلا از طرف اعضای تیم سازنده یا سونی که بیان بگن اونی که اول گفتیم بازی رو PC میاد اشتباه بود الان نمیاد.)
در مورد این تصور هم قبلا بحث شده. موتور کوجیما پروداکشن هم تا جای که یادمه هنوز رسما معرفی نشده. اگه اشتباه میکنم منبع بدید.
بازی هم فک کنم همچنان در مراحل پیش تولید به سر می بره. زمان نمایش E3 که گفته بودند اینطوره و اون زمان هنوز چیزی وجود نداشت بعیده تو چند ماه خیلی پیشرفت کرده باشند. من هنوز متوجه نشدم این بازی چرا انقدر زود معرفی شده و چرا کوجیما انقدر اصرار داره تو هر رویداد نشونش بده. به نظرم حداقل تا 2020 نمیاد.

خود کوجیما تایید کرده 2018 میاد.موتورشون تایید شد decima هست دیگه
 

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,541
نام
Mehrdad
وقتی ip مال سونیه اگر نسخه اول کاملا انحصاری ps باشه پس ادامش هم همینطور خواهد بود..
از اونور به نظرتون کوجیما بعد این بازی بیخیالش میشه و نسخه های بعدیش را نمیسازه؟ فکر نکنم:D فکر کنم کم کم باید کوجیما پروداکشن را "انحصاری" فرض کنیم:D احتمالش زیاده:D
مگر اینکه از اون مدل بازی های تک نسخه ای باشه...
 
  • Like
Reactions: Oakenshield

Tommy Vercetty

Remember the Name!
کاربر سایت
Nov 18, 2010
5,290
نام
ROULY
دهنت کوجیما
اگه دو تریلری که تاحالا از Death Stranding اومده رو همزمان تو دوتا پلیر اجرا کنید اون جنین زمانی که تو تریلر دوم اون بند رو وصل میکنه از دست نورمن تو تریلر اول به اون حباب تو دست دل تورو توی تریلر دوم تله پورت میشه
 

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
خود کوجیما تایید کرده 2018 میاد.موتورشون تایید شد decima هست دیگه
در مورد انجین یه سرچ انجام دادم همونطور که گفتم فعلا در حد گمانه زنی هست چیزی به طور رسمی تایید نشده.
نمی دونم شاید اشتباه کنم اما اگر اینطور باشه جای تعجب داره که تو کانال رسمی بازیسنتر با قاطعیت در مورد موضوعی صحبت شده که هنوز رسما تایید نشده.
در مورد اون قسمت که گفته بر خلاف پیشین جناب کوجیما Death Stranding کاملا در انحصار PS4 هست و رو PC نمیاد، باز هم اشتباه کرده!
اولا کجا کوجیما گفته Death Stranding رو PC میاد؟ یکی از اعضای ارشد سونی اینو تو یه Q@A اعلام کرد نه کوجیما. ضمنا، کی الان تایید کرده که دیگه نماید؟
خیلی دوست دارم بدونم این مطلب که تو کانال بازیسنتر قرار گرفته ترجمه شده هست یا صحبت های نویسنده کانال! اگه ترجمه شده هست که بهتره دیگه از این منبع استفاده نشه، اگه صحبت نویسنده کانال هست هم که بهتره با قاطعیت در مورد چیزی که هنوز مشخص نیست صحبت نشه! من اخبار اخیر گیم اسپات و IGN رو چک کردم، هنوز به همون اعلام قبلی عرضه بازی رو PC استناد می کنند.
به همون دلیلی که خیلی از بازی ها زود معرفی میشند. هایپ. بزرگ شدن بازار حتی قبل از عرضه. این موضوع عادیه و از قدیم مرسوم بوده مختص به سونی هم نیست. شرایط خاص کوجیما هم در نظر بگیر. شما هم اگر جای کوجیما بودی دوست داشتی هر چه زودتر بازی جدیدت را معرفی کنی:D
در مورد پلتفرم من فکر میکنم بازی نهایتا برای steam pc هم میاد.. شاید انحصار زمانی کنسول باشه.. ولی برای xbox و win نمیاد این موضوع مشخصه.
به نظر من چون استودیو فرست پارتی محسوب نمیشه بهتر که برای pc هم بیاد. اما اگر نیومد تعجب نکنید.(تجربه بازی های دیگه که سکند/ترد پارتی ساخته و ip مال سونی بوده هیچوقت هم جایی جز پلی استیشن دیده نشدند. مثال خیلی زیاده)
پ ن : ملت عاشق این هستند که یک بازی زود معرفی بشه:D انتظار کشیدن برای یک بازی خاص خودش به اندازه بازی کردن حال میده:D در مورد اینکه چرا کوجیما دوست داره زیاد نشان بده چون " دوست داره " :D به همین سادگی. بازی هاش خفنند. طرفدار هم که ماشالا. چه صاحب رویداد چه گیمر از خداشه هر چی بیشتر از این بازی ببینه و بشنوه.. شما نمیپسندی یک بحث دیگست!:D به همون داستان اومدن نیومدن رو pc مربوط میشه:D
کی اصلا حرف از سونی زد؟
به من ربط نداره که بازی زود معرفی شده خیلی هم اهمیت نداره، اما وقتی نه هنوز تیم تشکیل شده، نه انجین در کاره نه مراحل ساخت شروع شده (زمان E3 اینطور بود)، وقت رو صرف ساخت تیزر کردن عجیبه.
درسته، محال ممکنه بازی رو پلتفرم مایکرو عرضه بشه. همون ابتدا هم همین موضوع تایید شده بود.
اگر اشتباه نکنم CDPR هم که نزدیک سه سال قبل سایبر پانک رو با یه تیزر معرفی کرد، اخیرا گفت که اینکار اشتباه بوده. یادمه یه همچین خبری خونده بودم. تازه اونا تیمشون رو داشتند، مراحل ساخت بازیشون هم شروع شده بود. در کل نمی دونم حتما کوجیما میدونه چکار داره میکنه.
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
راستش منصفانه نیست. سونی از چای/نسکافه تا انجین گیم رو در اختیار این بابا گذاشته بعد واسه پلتفروم دیگه بجز برند ps منتشر بشه؟!
از طرفی بکار گیریه این همه سلبرتی هزینه بره. مگه قراره چند نسخه فروش کنه؟ :D. بگذریم. تریلر اولی (I'LL keep coming) رو بیشتر دوست داشتم. هنوزم روی هارد هست هنوزم هر چند وقت یه بار میبینمش.
 
  • Like
Reactions: Oakenshield

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,541
نام
Mehrdad
راستش منصفانه نیست. سونی از چای/نسکافه تا انجین گیم رو در اختیار این بابا گذاشته بعد واسه پلتفروم دیگه بجز برند ps منتشر بشه؟!
از طرفی بکار گیریه این همه سلبرتی هزینه بره. مگه قراره چند نسخه فروش کنه؟ :D. بگذریم. تریلر اولی (I'LL keep coming) رو بیشتر دوست داشتم. هنوزم روی هارد هست هنوزم هر چند وقت یه بار میبینمش.
از یک نظر خوبه بیاد.. میشه تبلیغ سونی اینتراکتیو اینترتینمنت رو pc:D سونی که به اندازه کافی انحصاری فقط ps داره.. اینم که بازی کوجیماست و میگه نمی خواد فرست پارتی باشه.. پس اگر رو pc بیاد هم خوبه در کل:D
یعنی اینجوری حساب کن که اگر فقط برای ps منتشر بشه یعنی فاز شدید کوجیما با سونی و اونوقت که یهو دیدی فرست پارتی هم شد:D
 
  • Like
Reactions: gamer1998y

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر