همه چیز در مورد Project Scorpio [اطلاعات کامل در پست اول]

Donger Reborn

کاربر سایت
Mar 21, 2017
1,414
014_xbox-project-scorpio-logo.jpg

در کنفرانس E3 2016، مایکروسافت از جدیدترین عضو خانواده Xbox، با نام فنی Project Scorpio رونمایی کرد.

به گفته مایکروسافت، این کنسول قویترین کنسول ساخته شده در تاریخ بوده و قرار است به هنگام تعطیلات آخر سال 2017 عرضه شود. مایکروسافت با این کنسول قول گیمینگ با کیفیت 4K و تجربه گرافیکی بالا در واقعیت مجازی، بدون قربانی کردن کیفیت اجرایی بازی‌ها را داده است.

هر سه کنسول Xbox One ،Xbox One S و Project Scorpio همگی با یکدیگر تطبیق داشته و تمامی بازی‌ها و وسایل جانبی کنسول Xbox One بر روی هر سه محصول قابل استفاده خواهند بود.

در تاریخ 6/4/2017، دیجیتال فاندری وابسته به یوروگیمر، به صورت رسمی از مشخصات سخت افزاری Project Scorpio پرده برداری کرد

مشخصات کلی سخت افزار:
مشخصات کلی سخت افزاری کنسول به صورت زیر است:

SoC اصلی کنسول که شامل پردازنده اصلی و پردازه گرافیکی می شود، همانند قبل با همکاری AMD طراحی شده و توسط TSMC با معماری 16nm FinFET ساخته می شود و شامل 7 میلیارد ترانزیستور و 40 واحد پردازشی سفارشی سازی شده از نوع Radeon می باشد

از این SoC با عنوان Scorpio Engine یاد می شود.
اندازه سطح این SoC، برابر 360 میلی متر مربع است.

پردازنده اصلی - CPU:
بر خلاف شایعات، این کنسول از معماری پردازنده های Ryzen استفاده نکرده و کماکان از معماری Jaguar که در کنسول های Xbox One,Xbox One S,PS4, PS4 Slim و PS4 Pro استفاده می شود، استفاده می کند. البته با توجه به بازه زمانی، از همان ابتدا بعید به نظر می رسید که پردازنده های Ryzen آماده قرار گیری درون Project Scorpio باشند.
مایکروسافت معتقد است که استفاده نکردن از Ryzen نگرانی ای برای آن ها نبوده و آن ها به هرچه که که در پردازنده Project Scorpio می خواستند، با سفارشی کردن پردازنده رسیده اند.
پردازنده به طور کامل توسط مایکروسافت سفارشی سازی شده و دارای 8 هسته پردازشی می باشد که با فرکانس 2.3Ghz کار می کنند.
در واقع پردازنده کنسول، نسخه Upclock شده پردازنده Xbox One می باشد.
هشت هسته پردازشی در دو کلاستر به همراه 4 مگابایت کش لایه 2 قرار دارند تا در کنار کارایی حداکثری، کنسول جدید به طور کامل از نسل قبلی خود یعنی Xbox One و Xbox One S پشتیبانی کند.
پردازنده خود وظایف اصلی را به عهده دارد و پردازش های متفرقه بر عهده پردازنده های جانبی می باشد که درون SoC تعبیه شده اند.
در نهایت پردازنده مورد استفاده، 31% سریعتر از پردازنده Xbox One عمل می کند و به لطف سفازشی سازی، تاخیر آن نیز کمتر شده است.

پردازنده گرافیکی - GPU:
پردازنده گرافیکی، 40 واحد محاسباتی Radeon می باشد که سفارشی سازی شده اند و این پردازنده گرافیکی با فرکانس کاری 1172Mhz کار می کند. فرکانس کاری این پردازنده گرافیکی فقط 94Mhz از بالاترین فرکانس کاری پردازنده گرافیکی RX480 کمتر است در حالی که RX480 تعداد 36 واحد پردازشی دارد.
پردازنده گرافیکی توان پردازشی 6 ترافلاپ را داراست که 4.6 برابر کنسول Xbox One می باشد.
مایکروسافت می گوید که در Project Scorpio به Direct3D 12 مهاجرت و این مهاجرت باعث ارتباط فوق العاده بهینه بین بازی و پردازنده گرافیکی می شود. از دیدگاه مایکروسافت استفاده از D3D12 یک برد بزرگ برای هر دو مایکروسافت و توسعه دهندگان است چرا که طبق گفته های توسعه دهندگان،آن ها تواسنته اند میزان بار پردازشی CPU برای Rendering را به نصف کاهش دهند.
به گفته مایکروسافت، بخش قابل توحهی از پردازش CPU مربوط به دستور به GPU برای ترسیم خروجی به هدر می رود که این مقدار می تواند بین صد ها تا هزارات دستور پردازشی باشد و این مقدار در Project Scorpio به 11 دستور برای ترسیم و 9 دستور برای تغییر وضعیت کاهش پیدا کرده است.
همچنین مایکروسافت از AMD Detal Colour Compression (DCC) برای ذخیره بخشی از اطلاعات گرافیکی درون رم استفاده می کند که باعث ذخیره پهنای باند و حجم مصرفی حافظه می شود.

حافظه اصلی - RAM:
در ابتدا باید گفت که ESRAM درون کنسول به طور کامل حذف شده است.
مایکروسافت مدعی است که با توجه به پهنای باندی که حافظه کنسول در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد، دیگر نیازی به ESRAM نیست.
حافظه 32 مگابایتی ESRAM اکنون به صورت یک حافظه مجازی و به صورت فیزیکی آدرس دهی می شود تا بازی های قدیمی ای که از آن استفاده می کنند، در اجرا با مشکل مواجه نشوند
حافظه اصلی کنسول از نوع GDDR5 می باشد و بر خلاف شایعات، کنسول از حافظه GDDR5X استفاده نمی کند.
در مجموع کنسول شامل 12 گیگابایت رم می شود که میان پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی مشترک بوده و با اینترفیس 384 بیتی پهنای باند 326GB/s را فراهم می آورند. حافظه ها در 12 کانال 32 بیتی کار می کنند و فرکانس کاری هر واحد 6.8Ghz می باشد. به عبارتی حافظه اصلی کنسول پهنای باند 1.6 برابری را نسبت به ESRAM کنسول Xbox One در اختیار سازندگان قرار می دهد. به گفته مایکروسافت، این پهنای باند، نیاز پدازنده گرافیکی را برای اجرای بازی ها با رزولوشن 4K به صورت Native به صورت کامل برطرف می سازد.
8 گیگابایت از حافظه در اختیار توسعه دهندگان است و 4 گیگابایت آن برای خود کنسول رزرو شده است، در مقایسه با Xbox One این کنسول 1 گیگابایت رم رزرو شده بیشتری دارد و مایکروسافت دلیل آن را اجرا کردن داشبورد و سیستم عامل بر روی رزولوشن 4K به صورت Native می داند.

هارد - HDD:
هارد کنسول، یک هارد 2.5 اینچی با ظرفیت 1 ترابایت می باشد که 50% پهنای باند بیشتری به نسبت هارد کنسول Xbox One دارد.
هارد کنسول در قسمتی قرار می گیرد که شامل لرزه گیر است.

سیستم صوتی:
Project Scorpio علاوه بر سخت افزاری پردازشی، در زمینه صوت نیز خود نمایی می کند.
پردازنده صوتی Xbox One به Project Scorpio کوچ کرده و ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده است.
پردازنده صوتی از صدای 7.1 کاناله پشتیبانی می کند و پشتیبانی از آخرین تکنولوژی Dolby با نام Dolby Atmos بزای گیمینگ و هدفون نیز به آن اضافه شده است. همچنین فرمت صوتی ابداعی توسط تیم هولولنز با نام HRTF نیز توسط پردازنده صوتی پشتیبانی می شود.

سیستم تهویه:
با توجه به فرکانس کاری پردازنده گرافیکی، کنسول نیاز به یک سیستم تهویه بسیار قوی برای خنک سازی دارد.
مدل سیستم تهویه، هیت سینک محفظه بخار است. این مدل تهویه در کارت گرافیک های High End همانند GTX 1080 و GTX 1080 Ti مورد استفاده قرار می گیرد.
در کنسول از شریان های لوله های مسی استفاده شده که درون آن ها خلاء بوده و محتوی آب مقطر می باشند. گرما جذب آب شده و بعد از تبخیر، آب به باله های هیت سینک می رود و در آنجا با از دست دادن گرما مجددا به آب مایع تبدیل می شود.
برای خنک سازی هیت سینک از یک فن با طراحی سفارشی که از طراحی فن گریز از مرکز اقتباس شده است، استفاده شده است.

سیستم تغذیه:
منبع تغذیه کنسول به صورت داخلی بوده و یک منبع تغذیه واحد (بدین معنی که هر دو ولتاژ 220 و 110 ولت را پشتیبانی می کند) با توان 245 وات برای کنسول تعبیه شده است.

درایو نوری:
درایو نوری کنسول، Ultra HD Blu-ray Drive می باشد.
این درایو از لحاظ ساختار در واقع همان درایو درون Xbox One S می باشد که تغییرات جزئی برای قرار گیری درون کنسول داشته است.

پورت های دستگاه:
در بخش پشتی دستگاه، چینش پورت ها همانند Xbox One S می باشد. دلیل چینش پورت ها همانند Xbox One S، مهاجرت راحت کاربرانی که در حال حاضر از Xbox One S استفاده می کنند و کابل های خود را بر اساس آن چینش کرده اند، به Project Scorpio می باشد.
فیش برق دستگاه از نوع figure-eigth می باشد (همانند فیش برق PS4)، پورت کینکت همانند Xbox One S در کنسول وجود ندارد و باید از آداپتور USB برای اتصال کینکت استفاده کرد، ورودی HDMI کماکان وجود دارد.
همچنین پورت خروجی HDMI 2.1 برای پشتیبانی از رزولوشن 4K با فریم ریت 60، قابلیت HDR و گستره طیف رنگ وسیع بر روی کنسول تعبیه شده است.

طراحی و ساخت کنسول:
طراحی نهایی کنسول که با نام ID شناخته می شود، در E3 به صورت نهایی نمایش پیدا می کند.
در طراحی کنسول از روش طراحی ماژولار استفاده شده است. همچنین تکنیک های تولید پیشرفته باعث شده اند تا بتوان از فضا، حداکثر استفاده را برد.
در ساخت کنسول، از روشی به نام Hovis Method استفاده شده است. در این روش مادربورد هر کنسول به صورت مجزا با توجه به پردازنده ای که بر روی آن قرار گرفته است به صورت دقیق کالبیره می شود تا حداکثر کارایی را فراهم آورد.
مایکروسافت برای رسیدن به کارایی حداکثری و تولید گرمای حداقلی، هر جیپ را به صورت دقیق ولتاژ دهی می کند.
به جای استفاده از یک پروفایل تنظیم برای برد همه قطعات، هر پردازنده بعد از تولید یک پروفایل مصرفی منحصر به فرد دارد که برد کنسول بر اساس آن تنظیم می شود.

پشتیبانی از نسل های پیشین:
Project Scorpio به صورت کامل از بازی های Xbox One, Xbox One S و Xbox 360 پشتیبانی می کند.
تمامی لوازم جانبی Xbox One نیز بر روی Project Scorpio پشتیبانی می شوند.

Project Scorpio در عمل:
به گفته مایکروسافت، هر بازی ای که با رزولوشن 900P به بالا بر روی کنسول Xbox One اجرا می شود، توانایی اجرا شدن به صورت 4K Native با HDR و طیف رنگ وسیع، بدون تاثیر بر فریم ریت، بر روی Project Scorpio را دارد.
استادیو Turn10، سازنده عنوان Forza Motosport در مدت 2 روز انجین Forza را بر روی Project Scorpio پورت کردند. عنوان Forza Motosport با تنظیمات گرافیکی ای مشابه Xbox One فقط با استفاده از بین 60 تا 70 درصد GPU، به صورت 4K Native با فریم ریت 60 فریم بر ثانیه به صورت ثابت بر روی Project Scorpio به اجرا در آمد در حالی که این عنوان 90% پردازنده گرافیکی را بر روی Xbox One برای اجرا در رزولوشن 1080P استفاده می کند. با تغییر تنظیمات گرافیکی به بالاترین حد این مقدار به 88% رسید.

علاوه بر عناوین جدید، تمامی قدرت کنسول در اختیار عنوان قدیمی و بازی های Xbox 360 نیز هست تا این بازی ها نیز فریم دهی حداکثری و بدون screen tearing داشته باشند.
عناوینی همانند Doom, Halo 5,... که از رزولوشن متغییر استفاده می کنند، با بالاترین رزولوشن قابل احرا بر روی Project Scorpio به اجرا در می آیند.
تمامی بازی های Xbox One و Xbox 360 بر روی Project Scorpio اجرا می شوند با 16x AF (anisotropic filtering) به اجرا در می آیند.
لودینگ بازی های Xbox One و Xbox 360 سریع تر شده است و مقدار رم باقی مانده در زمان اجرای بازی ها به کش کردن IO های تکراری اختصتص میابد تا سرعت هرچه بیشتر را فراهم کند.

کنسول از AMD media block بهره می برد. بخش DVR آپدیت شده و اکنون قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K با کدک HEVC به همراه HDR را داراست. همچنین ویژگی ای با نام retroactive screen capture نیز به کنسول اضافه شده که با نمایش فریم به فریم فیلم گیم پلی ذخیره شده، امکان عکس گرفتن از بهترین صحنه را فراهم می آورد.

Project Scorpio قابلیت پشتیبانی از Freesync را نیز داراست و این کنسول از Freesync 2 پتشیبانی می کند تا با استفاده از آن، screen tearing در بازی ها به صفر برسد.
Project Scorpio در رزولوشن 1080P:
مایکروسافت اعلام کرده که فارق از رزولوشن صفحه نمایش، بهبود های Project Scorpio در تمامی رزولوشن ها در دسترس است حتی در رزولوشن 1080P.
در زمان اجرای بازی بر روی یک صفحه نمایش با رزولوشن 1080P، شما دو حالت را برای اجرا دارید که یکی باعث افزایش پرفورمنس بازی می شود و دیگری با supersample کردن تصویر 4k به 1080p (تمامی Texture ها به صورت 4k رندر شده و سپس supersample می شوند.) تصویری فوق العاده به نمایش می گذارد، و تصویر خروجی به صورتی است که انگار AA(anti-aliasing) حداکثری را داراست. این کار را خود کنسول انجام داده و نیازی به پیاده سازی از سمت توسعه دهنده نیست.

وجه تمایز Project Scorpio با PC:
مایکروسافت می گوید که کامپایلر سایه زن آن ها برای استفاده در Project Scorpio بسیار بهینه تر از نمونه مورد استفاده در PC است.
همچنین API آن ها برای دسترسی مستقیم به سخت افزار و گستره های مختص کنسول پردازنده های گرافیکی، باعث برتری یک سخت افزار ثابت می شود.
در نهایت نرم افزار بهینه سازی آن ها با نام PIX(Performance Investigator for Xbox)، ابزاری برای بهینه سازی بازی ها بر روی کنسول می باشد، بهینه سازی موردیست که با توجه به سخت افزارهای مختلف PC، به راحتی به دست نمی آید.

قیمت Project Scorpio:
قیمت این کنسول رسما اعلام نشده اما Digital Foundry قیمت آن را 499$ می داند.
 
آخرین ویرایش:

qwerty2

کاربر سایت
Mar 26, 2014
1,333
من ی تخیل خیلی جالب زدم :D:D:D
اگه این اسکورپیو 6 ترا قدرت داشته باشه و حدودا 4یا 5 برابر وان باشه شما حساب کنید نسل بعدش ک احتمالا خیلی دور نیست چقد قدرت داشته باشه بین 24 تا 36 ترافلاپس:D:D:D
خیلی خوبه میشه ها با این قدرت چیا ک نسازن:D:D:D
 

wii baz

کاربر سایت
Dec 20, 2015
732
من ی تخیل خیلی جالب زدم :D:D:D
اگه این اسکورپیو 6 ترا قدرت داشته باشه و حدودا 4یا 5 برابر وان باشه شما حساب کنید نسل بعدش ک احتمالا خیلی دور نیست چقد قدرت داشته باشه بین 24 تا 36 ترافلاپس:D:D:D
خیلی خوبه میشه ها با این قدرت چیا ک نسازن:D:D:D

حالا چرا باید بشه 24 تا 26 ترافلاپس؟:-?
این ترافلاپس چیز کمی نیست که اینقدر راحت زیادش میکنی ها:D
 
  • Like
Reactions: Ostad fariborz

sajjad++

کاربر سایت
May 9, 2014
1,861
نام
Sajjad

robb stark

کاربر سایت
May 3, 2013
2,845
نام
ایلیا
اینکه چندین بار اعلام میشه اسکورپیو قویترین کنسوله خب مشخصه کنسولی که جدیده نسبت به قبلیا قویتره جدای کنسول نینتندو:D
تبلیغاتشونو بزارن رو 4K و بازی خیلی بهتره تا هی اعلام بشه قویترین کنسوله.یه چیز روشنیه این قضیه بعد دو سه بار مسخرس دیگه گفتنش از سمتای مختلف!!!!!
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,503
نام
محمد
اینکه چندین بار اعلام میشه اسکورپیو قویترین کنسوله خب مشخصه کنسولی که جدیده نسبت به قبلیا قویتره جدای کنسول نینتندو:D
تبلیغاتشونو بزارن رو 4K و بازی خیلی بهتره تا هی اعلام بشه قویترین کنسوله.یه چیز روشنیه این قضیه بعد دو سه بار مسخرس دیگه گفتنش از سمتای مختلف!!!!!
اینو رئیس Monolith گفته، ربطی به مسئولان مایکروسافت نداره :D البته گویا واسه این بازی یه سری قرارداد انحصاری بستن و مشخصه طرف داره تبلیغ میکنه ولی خب در کل از طرف یه استودیو Third Party بوده این مصاحبه. در مورد بازی هم بعیده تا E3 چیزی نشون بدن، پس تا اون موقع فقط میتونن همین Most powerful console ever رو بگن :D
 

aliatlas

کاربر سایت
Jul 16, 2008
1,922
خب آقایان PC باز، چرا از بحران کرک شدن بازیهای PC چیزی نمیگید؟؟ قبلاً که این قفلای کذایی نیومده بود و کرک کردن راحت بود هکرا با هزار جور کثافتکاری و پچ و .... بازی رو کرک میکردن و یه عالمه باگ و آلودگی همراهش بود، حالا که دیگه مجبورن کلاً دل و روده ی بازی رو بریزن بیرون و دوباره پکیجش کنن، تازه اگه بتونن قفل رو دور بزنن. این رو مقایسه کنید با بازیهای اورجینال و دستکاری نشده ی کنسول که با کرک شدن خود کنسول کل بازیها مثل شوکولات اجرا میشن بدون اینکه لازم باشه بازی رو دستکاری کنن.
فواید کنسول در زمینه ی گیم نسبت به pc یکی دوتا نیست. تازه توی ویندوز 10 هم مایکی قراره سیستم تشخیص pirate کار بزاره که اونوقت دیگه...
بعدش اینکه کنسول اگه کپی خور بشه گیمر دوتا آپشن داره، هم میتونه بازی کپی شده استفاده کنه هم خریداری شده و لایسنس دار، بازیهای اورجینالشم تو بازار پره، ولی pc چی؟ تو کشور ما pc بازها فقط یک گزینه دارن اونم استفاده از بازی کپی شده هست (تازه اگه بازی کرک بشه) چون دیسک اورجینال بازی pc با لایسنس اصلا تو بازار نیست. یعنی شما حتی اگه لایسنس بازی رو بصورت قانونی خریده باشی، به محتوای اورجینال بازی دسترسی نداری چون هرچی تو اینترنت هست دستکاری شده. فقط میمونه دانلود از طریق استیم که با این حجم وحشتناک بازیهای نسل هشتم و اینترنت خراب ما عملاً امکانپذیر نیست. یا اگرم باشه با هزار بدبختی و نکبتی همراهه. بازیهای جدید حجماشون 50-60 گیگه، یک ماه باید دانلود شبانه بزاری واسه یک بازی.
خودت فهمیدی چی گفتی؟
محتوای اورجینال؟ این همه وب سایت هستند که الان دارن سریال قانونی بازی ها رو میفروشن، حتی داده های بازی که دانلود شده از استیم هست رو هم برای فروش گذاشتن، اونوقت شما میگی محتوای اورجینال؟ الان اکثر شرکت های اینترنت تا تا 20 مگ میدن، من خودم یجا 18 مگ دارم و یجا 10 مگ، هر دو هم شبانه رایگان دارن. تازه کلی طرح و جشنواره هم دارن که میشه حجم خرید.
این جریان دستکاری شدن فایل ها رو شما فهمیدی اما سیستم بررسی فایل های استیم نفهمید؟
سیستم مناسب از نظر سخت افزاری داشته باشی تجربه ی خیلی از بازی ها روی پی سی بهتر از کنسول هست، مخصوصا بازی های شوتر
این جریان دل و روده بازی رو بیرون ریختن و محتوای غیر اورجینال رو هم برو یکم مطالعه کن
شما هر بازی اورجینالی که بخوای بازی کنی سیستم فایل چکر (File Checker) داره که تشخیص میده فایل شما دستکاری شده یا اورجینال هست
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,017
نام
محمد امین
فکر نکنم اسم اسکرپیو پا بر جا بمونه و قطعا تغییرش میدن فقط امیدوارم محدودیت براس سازنده ها درست نکنن که حتما باید بازی ها 4k باشه و دست سازنده های باز باشه مثلا یک بازی 1080 با گرافیک خوف ببینیم
 

Dreamcast

کاربر سایت
May 25, 2012
98
قطعا همین تابستون میادش ، فقط امیدوارم رقابت سونی با ماکرو داغ بشه از تمام قدرتهای پرو و اسکورپیو استفاده کنن بیشترم تو گرافیک
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,347
نام
مــاکــان
یکی از برگ برنده های مایکرو در E3 که خیلی کمک میکنه تو رقابت باقی بمونه، VR هست.
اینکه Oculus یا Vive براش تائید بشه و یا رنج وسیعی از هدستهای ارزونتر از شرکتهای دیگه خیلی محتمل هست.
کیفیت چند برابری این هدستها نسبت به PSVR ازیک طرف و در مقابل چندمنظوره بودن اونها و قابلیت اجرا روی پی سی همه جوره به نفع گیمرها تموم میشه.
اصولا هم جشنواره ای بخوایم فکر کنیم VR جای تبلیغ بیشتری داره تا 4K.
سوای نشون دادن بازیهای جدید و جذاب، اینکه روی اون پروجکشن E3 گیم پلی 1080 ،2k یا 4k از بازیهای جدید پخش بشه، آنچنان فرقی نمیکنه اما نشون دادن خروجی VR از اسکورپیو خیلی هیجان انگیزتر هست و خب جنبه تبلیغاتی بیشتری داره.
کاری که تیم پلی استیشن خیلی مضحک و خنده دار انجامش داد.آخه اون پینگ پنگ چی بود خدائیش؟!!
 
  • Like
Reactions: Black Roz and m.a.t

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
Project Scorpio is coming out towards the end of this year but that doesn’t mean details about it aren’t being shared behind-the-scenes. During retailer GameStop’s latest earnings call, COO Tony Bartel stated that he couldn’t share much about Microsoft’s upcoming device, but he was impressed with what he knew. Bartel clarified:


“We’re impressed with Microsoft’s Scorpio…a gamer friendly powerful console…Unfortunately we can’t talk about a lot other than what’s known….It’s a very powerful system that’s really made for 4K. We see it as a very gaming centric, very, very powerful unit and so we do believe that there will be some great games that are made for this.”

بر و بکس گیم استوپ هم مثل اینکه حسابی تحت تاثیر اسکورپیو قرار گرفتند :think::D

GameStop praises Project Scorpio's 4K focus and gamer-friendly approach - MSPoweruser
 

amirone

کاربر سایت
Aug 13, 2014
2,435
دقیقا کی وارد بازار میشه این کنسول؟؟
دقیقشو که خودشونم نمیدونن :D قرار بوده برا تعطیلات تقریبا ۹ ماه دیگه بیاد ‌. حالا داستانشون ممکنه همین فردا باشه یا چند ماه دیگه ، یا تعطیلات خدا گواهه ، شما کنسلی هم توی برنامه بزار :D
 

hitman68

کاربر سایت
Sep 6, 2011
6,359
دوستان هنوز هیچگونه قیمت اختمالی براش وجود نداره ک بدونیم میتونیم اینو بخریم یا به همین one فعلی اکتفا کنیم؟
من بدجور تو کف هستم یه کنسول بگیرم البته فعلا هیچ تصمیم برای انتخاب کنسول نگرفتم ولی این اسکورپیو نمیدونم چرا بی دلیل تو دلم جا باز کرده با اینکه حتی هیچی ازش نیومده
 

Mbox

کاربر سایت
Nov 11, 2006
1,314
نام
مجید
دوستان هنوز هیچگونه قیمت اختمالی براش وجود نداره ک بدونیم میتونیم اینو بخریم یا به همین one فعلی اکتفا کنیم؟
من بدجور تو کف هستم یه کنسول بگیرم البته فعلا هیچ تصمیم برای انتخاب کنسول نگرفتم ولی این اسکورپیو نمیدونم چرا بی دلیل تو دلم جا باز کرده با اینکه حتی هیچی ازش نیومده
قیمتش بین 400 تا 500 دلار پیش بینی شده
بدون شک کنسول 4k بخوای فقط همین خواهد بود چون پرو که دیگه رسما نتونست مگر اینکه قید کنسول رو بزنی و پی سی بخری که دو برابر این در میاد واست حداقل
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر