همه چیز در مورد Project Scorpio [اطلاعات کامل در پست اول]

Donger Reborn

کاربر سایت
Mar 21, 2017
1,414
014_xbox-project-scorpio-logo.jpg

در کنفرانس E3 2016، مایکروسافت از جدیدترین عضو خانواده Xbox، با نام فنی Project Scorpio رونمایی کرد.

به گفته مایکروسافت، این کنسول قویترین کنسول ساخته شده در تاریخ بوده و قرار است به هنگام تعطیلات آخر سال 2017 عرضه شود. مایکروسافت با این کنسول قول گیمینگ با کیفیت 4K و تجربه گرافیکی بالا در واقعیت مجازی، بدون قربانی کردن کیفیت اجرایی بازی‌ها را داده است.

هر سه کنسول Xbox One ،Xbox One S و Project Scorpio همگی با یکدیگر تطبیق داشته و تمامی بازی‌ها و وسایل جانبی کنسول Xbox One بر روی هر سه محصول قابل استفاده خواهند بود.

در تاریخ 6/4/2017، دیجیتال فاندری وابسته به یوروگیمر، به صورت رسمی از مشخصات سخت افزاری Project Scorpio پرده برداری کرد

مشخصات کلی سخت افزار:
مشخصات کلی سخت افزاری کنسول به صورت زیر است:

SoC اصلی کنسول که شامل پردازنده اصلی و پردازه گرافیکی می شود، همانند قبل با همکاری AMD طراحی شده و توسط TSMC با معماری 16nm FinFET ساخته می شود و شامل 7 میلیارد ترانزیستور و 40 واحد پردازشی سفارشی سازی شده از نوع Radeon می باشد

از این SoC با عنوان Scorpio Engine یاد می شود.
اندازه سطح این SoC، برابر 360 میلی متر مربع است.

پردازنده اصلی - CPU:
بر خلاف شایعات، این کنسول از معماری پردازنده های Ryzen استفاده نکرده و کماکان از معماری Jaguar که در کنسول های Xbox One,Xbox One S,PS4, PS4 Slim و PS4 Pro استفاده می شود، استفاده می کند. البته با توجه به بازه زمانی، از همان ابتدا بعید به نظر می رسید که پردازنده های Ryzen آماده قرار گیری درون Project Scorpio باشند.
مایکروسافت معتقد است که استفاده نکردن از Ryzen نگرانی ای برای آن ها نبوده و آن ها به هرچه که که در پردازنده Project Scorpio می خواستند، با سفارشی کردن پردازنده رسیده اند.
پردازنده به طور کامل توسط مایکروسافت سفارشی سازی شده و دارای 8 هسته پردازشی می باشد که با فرکانس 2.3Ghz کار می کنند.
در واقع پردازنده کنسول، نسخه Upclock شده پردازنده Xbox One می باشد.
هشت هسته پردازشی در دو کلاستر به همراه 4 مگابایت کش لایه 2 قرار دارند تا در کنار کارایی حداکثری، کنسول جدید به طور کامل از نسل قبلی خود یعنی Xbox One و Xbox One S پشتیبانی کند.
پردازنده خود وظایف اصلی را به عهده دارد و پردازش های متفرقه بر عهده پردازنده های جانبی می باشد که درون SoC تعبیه شده اند.
در نهایت پردازنده مورد استفاده، 31% سریعتر از پردازنده Xbox One عمل می کند و به لطف سفازشی سازی، تاخیر آن نیز کمتر شده است.

پردازنده گرافیکی - GPU:
پردازنده گرافیکی، 40 واحد محاسباتی Radeon می باشد که سفارشی سازی شده اند و این پردازنده گرافیکی با فرکانس کاری 1172Mhz کار می کند. فرکانس کاری این پردازنده گرافیکی فقط 94Mhz از بالاترین فرکانس کاری پردازنده گرافیکی RX480 کمتر است در حالی که RX480 تعداد 36 واحد پردازشی دارد.
پردازنده گرافیکی توان پردازشی 6 ترافلاپ را داراست که 4.6 برابر کنسول Xbox One می باشد.
مایکروسافت می گوید که در Project Scorpio به Direct3D 12 مهاجرت و این مهاجرت باعث ارتباط فوق العاده بهینه بین بازی و پردازنده گرافیکی می شود. از دیدگاه مایکروسافت استفاده از D3D12 یک برد بزرگ برای هر دو مایکروسافت و توسعه دهندگان است چرا که طبق گفته های توسعه دهندگان،آن ها تواسنته اند میزان بار پردازشی CPU برای Rendering را به نصف کاهش دهند.
به گفته مایکروسافت، بخش قابل توحهی از پردازش CPU مربوط به دستور به GPU برای ترسیم خروجی به هدر می رود که این مقدار می تواند بین صد ها تا هزارات دستور پردازشی باشد و این مقدار در Project Scorpio به 11 دستور برای ترسیم و 9 دستور برای تغییر وضعیت کاهش پیدا کرده است.
همچنین مایکروسافت از AMD Detal Colour Compression (DCC) برای ذخیره بخشی از اطلاعات گرافیکی درون رم استفاده می کند که باعث ذخیره پهنای باند و حجم مصرفی حافظه می شود.

حافظه اصلی - RAM:
در ابتدا باید گفت که ESRAM درون کنسول به طور کامل حذف شده است.
مایکروسافت مدعی است که با توجه به پهنای باندی که حافظه کنسول در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد، دیگر نیازی به ESRAM نیست.
حافظه 32 مگابایتی ESRAM اکنون به صورت یک حافظه مجازی و به صورت فیزیکی آدرس دهی می شود تا بازی های قدیمی ای که از آن استفاده می کنند، در اجرا با مشکل مواجه نشوند
حافظه اصلی کنسول از نوع GDDR5 می باشد و بر خلاف شایعات، کنسول از حافظه GDDR5X استفاده نمی کند.
در مجموع کنسول شامل 12 گیگابایت رم می شود که میان پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی مشترک بوده و با اینترفیس 384 بیتی پهنای باند 326GB/s را فراهم می آورند. حافظه ها در 12 کانال 32 بیتی کار می کنند و فرکانس کاری هر واحد 6.8Ghz می باشد. به عبارتی حافظه اصلی کنسول پهنای باند 1.6 برابری را نسبت به ESRAM کنسول Xbox One در اختیار سازندگان قرار می دهد. به گفته مایکروسافت، این پهنای باند، نیاز پدازنده گرافیکی را برای اجرای بازی ها با رزولوشن 4K به صورت Native به صورت کامل برطرف می سازد.
8 گیگابایت از حافظه در اختیار توسعه دهندگان است و 4 گیگابایت آن برای خود کنسول رزرو شده است، در مقایسه با Xbox One این کنسول 1 گیگابایت رم رزرو شده بیشتری دارد و مایکروسافت دلیل آن را اجرا کردن داشبورد و سیستم عامل بر روی رزولوشن 4K به صورت Native می داند.

هارد - HDD:
هارد کنسول، یک هارد 2.5 اینچی با ظرفیت 1 ترابایت می باشد که 50% پهنای باند بیشتری به نسبت هارد کنسول Xbox One دارد.
هارد کنسول در قسمتی قرار می گیرد که شامل لرزه گیر است.

سیستم صوتی:
Project Scorpio علاوه بر سخت افزاری پردازشی، در زمینه صوت نیز خود نمایی می کند.
پردازنده صوتی Xbox One به Project Scorpio کوچ کرده و ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده است.
پردازنده صوتی از صدای 7.1 کاناله پشتیبانی می کند و پشتیبانی از آخرین تکنولوژی Dolby با نام Dolby Atmos بزای گیمینگ و هدفون نیز به آن اضافه شده است. همچنین فرمت صوتی ابداعی توسط تیم هولولنز با نام HRTF نیز توسط پردازنده صوتی پشتیبانی می شود.

سیستم تهویه:
با توجه به فرکانس کاری پردازنده گرافیکی، کنسول نیاز به یک سیستم تهویه بسیار قوی برای خنک سازی دارد.
مدل سیستم تهویه، هیت سینک محفظه بخار است. این مدل تهویه در کارت گرافیک های High End همانند GTX 1080 و GTX 1080 Ti مورد استفاده قرار می گیرد.
در کنسول از شریان های لوله های مسی استفاده شده که درون آن ها خلاء بوده و محتوی آب مقطر می باشند. گرما جذب آب شده و بعد از تبخیر، آب به باله های هیت سینک می رود و در آنجا با از دست دادن گرما مجددا به آب مایع تبدیل می شود.
برای خنک سازی هیت سینک از یک فن با طراحی سفارشی که از طراحی فن گریز از مرکز اقتباس شده است، استفاده شده است.

سیستم تغذیه:
منبع تغذیه کنسول به صورت داخلی بوده و یک منبع تغذیه واحد (بدین معنی که هر دو ولتاژ 220 و 110 ولت را پشتیبانی می کند) با توان 245 وات برای کنسول تعبیه شده است.

درایو نوری:
درایو نوری کنسول، Ultra HD Blu-ray Drive می باشد.
این درایو از لحاظ ساختار در واقع همان درایو درون Xbox One S می باشد که تغییرات جزئی برای قرار گیری درون کنسول داشته است.

پورت های دستگاه:
در بخش پشتی دستگاه، چینش پورت ها همانند Xbox One S می باشد. دلیل چینش پورت ها همانند Xbox One S، مهاجرت راحت کاربرانی که در حال حاضر از Xbox One S استفاده می کنند و کابل های خود را بر اساس آن چینش کرده اند، به Project Scorpio می باشد.
فیش برق دستگاه از نوع figure-eigth می باشد (همانند فیش برق PS4)، پورت کینکت همانند Xbox One S در کنسول وجود ندارد و باید از آداپتور USB برای اتصال کینکت استفاده کرد، ورودی HDMI کماکان وجود دارد.
همچنین پورت خروجی HDMI 2.1 برای پشتیبانی از رزولوشن 4K با فریم ریت 60، قابلیت HDR و گستره طیف رنگ وسیع بر روی کنسول تعبیه شده است.

طراحی و ساخت کنسول:
طراحی نهایی کنسول که با نام ID شناخته می شود، در E3 به صورت نهایی نمایش پیدا می کند.
در طراحی کنسول از روش طراحی ماژولار استفاده شده است. همچنین تکنیک های تولید پیشرفته باعث شده اند تا بتوان از فضا، حداکثر استفاده را برد.
در ساخت کنسول، از روشی به نام Hovis Method استفاده شده است. در این روش مادربورد هر کنسول به صورت مجزا با توجه به پردازنده ای که بر روی آن قرار گرفته است به صورت دقیق کالبیره می شود تا حداکثر کارایی را فراهم آورد.
مایکروسافت برای رسیدن به کارایی حداکثری و تولید گرمای حداقلی، هر جیپ را به صورت دقیق ولتاژ دهی می کند.
به جای استفاده از یک پروفایل تنظیم برای برد همه قطعات، هر پردازنده بعد از تولید یک پروفایل مصرفی منحصر به فرد دارد که برد کنسول بر اساس آن تنظیم می شود.

پشتیبانی از نسل های پیشین:
Project Scorpio به صورت کامل از بازی های Xbox One, Xbox One S و Xbox 360 پشتیبانی می کند.
تمامی لوازم جانبی Xbox One نیز بر روی Project Scorpio پشتیبانی می شوند.

Project Scorpio در عمل:
به گفته مایکروسافت، هر بازی ای که با رزولوشن 900P به بالا بر روی کنسول Xbox One اجرا می شود، توانایی اجرا شدن به صورت 4K Native با HDR و طیف رنگ وسیع، بدون تاثیر بر فریم ریت، بر روی Project Scorpio را دارد.
استادیو Turn10، سازنده عنوان Forza Motosport در مدت 2 روز انجین Forza را بر روی Project Scorpio پورت کردند. عنوان Forza Motosport با تنظیمات گرافیکی ای مشابه Xbox One فقط با استفاده از بین 60 تا 70 درصد GPU، به صورت 4K Native با فریم ریت 60 فریم بر ثانیه به صورت ثابت بر روی Project Scorpio به اجرا در آمد در حالی که این عنوان 90% پردازنده گرافیکی را بر روی Xbox One برای اجرا در رزولوشن 1080P استفاده می کند. با تغییر تنظیمات گرافیکی به بالاترین حد این مقدار به 88% رسید.

علاوه بر عناوین جدید، تمامی قدرت کنسول در اختیار عنوان قدیمی و بازی های Xbox 360 نیز هست تا این بازی ها نیز فریم دهی حداکثری و بدون screen tearing داشته باشند.
عناوینی همانند Doom, Halo 5,... که از رزولوشن متغییر استفاده می کنند، با بالاترین رزولوشن قابل احرا بر روی Project Scorpio به اجرا در می آیند.
تمامی بازی های Xbox One و Xbox 360 بر روی Project Scorpio اجرا می شوند با 16x AF (anisotropic filtering) به اجرا در می آیند.
لودینگ بازی های Xbox One و Xbox 360 سریع تر شده است و مقدار رم باقی مانده در زمان اجرای بازی ها به کش کردن IO های تکراری اختصتص میابد تا سرعت هرچه بیشتر را فراهم کند.

کنسول از AMD media block بهره می برد. بخش DVR آپدیت شده و اکنون قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K با کدک HEVC به همراه HDR را داراست. همچنین ویژگی ای با نام retroactive screen capture نیز به کنسول اضافه شده که با نمایش فریم به فریم فیلم گیم پلی ذخیره شده، امکان عکس گرفتن از بهترین صحنه را فراهم می آورد.

Project Scorpio قابلیت پشتیبانی از Freesync را نیز داراست و این کنسول از Freesync 2 پتشیبانی می کند تا با استفاده از آن، screen tearing در بازی ها به صفر برسد.
Project Scorpio در رزولوشن 1080P:
مایکروسافت اعلام کرده که فارق از رزولوشن صفحه نمایش، بهبود های Project Scorpio در تمامی رزولوشن ها در دسترس است حتی در رزولوشن 1080P.
در زمان اجرای بازی بر روی یک صفحه نمایش با رزولوشن 1080P، شما دو حالت را برای اجرا دارید که یکی باعث افزایش پرفورمنس بازی می شود و دیگری با supersample کردن تصویر 4k به 1080p (تمامی Texture ها به صورت 4k رندر شده و سپس supersample می شوند.) تصویری فوق العاده به نمایش می گذارد، و تصویر خروجی به صورتی است که انگار AA(anti-aliasing) حداکثری را داراست. این کار را خود کنسول انجام داده و نیازی به پیاده سازی از سمت توسعه دهنده نیست.

وجه تمایز Project Scorpio با PC:
مایکروسافت می گوید که کامپایلر سایه زن آن ها برای استفاده در Project Scorpio بسیار بهینه تر از نمونه مورد استفاده در PC است.
همچنین API آن ها برای دسترسی مستقیم به سخت افزار و گستره های مختص کنسول پردازنده های گرافیکی، باعث برتری یک سخت افزار ثابت می شود.
در نهایت نرم افزار بهینه سازی آن ها با نام PIX(Performance Investigator for Xbox)، ابزاری برای بهینه سازی بازی ها بر روی کنسول می باشد، بهینه سازی موردیست که با توجه به سخت افزارهای مختلف PC، به راحتی به دست نمی آید.

قیمت Project Scorpio:
قیمت این کنسول رسما اعلام نشده اما Digital Foundry قیمت آن را 499$ می داند.
 
آخرین ویرایش:

Spartan AR

کاربر سایت
Jun 10, 2013
401
نام
علی
به نظرم احتمال اینکه روزی برسه که هیچ موبایل ويندوزی ساخته نشه خیلی بیشتره:D
به هرحال سيستم عامل بدي نيست
منم گفتم يونيورسال اپ ها اينجوري ختم ميشن
فعلا هم بعييد ميرسه مايكروسافت بيخيال بازار موبايل شه
با صحبت هاي ساتيا نادلا و پانوس اينجور كه بنظر مياد ميخوان نوعي گوشي متفاوت درست كنن
يه چيزي كه مثلا مثل سرفيس پرو كاتگوري جديدي درست ميكنه... شايعه هم شده اسمش سرفيس فون هست
بايد ديد چكار ميكنن
“We will continue to be in the phone market not as defined by today’s market leaders, but by what it is that we can uniquely do in what is the most ultimate mobile device. Therefore we stopped doing things that were me-too and started doing things, even if they are today very sub-scale, to be very focused on a specific set of customers who need a specific set of capabilities that are differentiated and that we can do a good job of.”


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

lycan1367

کاربر سایت
Jun 25, 2009
342
نام
مهران
کاملا درسته.فاتحه وین فون خیلی وقته خونده شده.

Sent from my SM-A710F using Tapatalk
شما فاتحه نخون زوده .... بزار سرفیس فون بیاد:D ..بعد بشین دوتا فاتحه جا یکی بخون :D
ببین بحث تاپیک به ویندوز فونم رسیده :))سونی فنای عزیز از هر وسیله ای که مارک مایکروسافت روشه برای ترول استفاده میکنن میگم صبر کنید شاید اسکورپیو خودش یه یه سوتی داد دیگه کمبود سوژه ندارین برا ترول که جاش مجبور باشین بحثو به ویندوز فون برسونید :))
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,200
نام
سامان
البته بگم از ورژن ۱۰ اسمش برگشته به ویندوز موبایل :D
خودم الان یه لومیا ۶۵۰ هم دارم و فکر نمیکردم با این رنج قیمتش این همه امکانات داشته باشه مشکل اصلی ویندوز موبایل فقط استور و برنامه های کمترش نسبت به iOS و اندرویده
اون پروژه اجرای برنامه های X86 روی ARM اگه عملی بشه همونطور که بازار تبلت رو دستش گرفت قابلیت اینو داره سهم خوبی هم از موبایل بگیره فقط تصور کنین موبایلتونو وصل میکنین به تلویزیون یا مانیتور و ویندوز دارین یه ویندوز کامل با قابلیت اجرای بیشتر برنامه هاش
تو زمان استیو بالمر از مایکروسافت متنفر بودم :-D ولی الان داره خوب پیش میره


Sent from my Gooshi using Tapatalk
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
البته بگم از ورژن ۱۰ اسمش برگشته به ویندوز موبایل :D
خودم الان یه لومیا ۶۵۰ هم دارم و فکر نمیکردم با این رنج قیمتش این همه امکانات داشته باشه مشکل اصلی ویندوز موبایل فقط استور و برنامه های کمترش نسبت به iOS و اندرویده
اون پروژه اجرای برنامه های X86 روی ARM اگه عملی بشه همونطور که بازار تبلت رو دستش گرفت قابلیت اینو داره سهم خوبی هم از موبایل بگیره فقط تصور کنین موبایلتونو وصل میکنین به تلویزیون یا مانیتور و ویندوز دارین یه ویندوز کامل با قابلیت اجرای بیشتر برنامه هاش
تو زمان استیو بالمر از مایکروسافت متنفر بودم :-D ولی الان داره خوب پیش میره


Sent from my Gooshi using Tapatalk

من اولین گجت ویندوزی که داشتم handheld pc بود siemens simpad sl4 که اولین pc tablet ها بودن روش windows powerd 2000 بود ، بعد گوشی i-mate sp3 خریدم ویندوز موبایل ۳ و ......
آخرین گوشی ویندوزیم htc touch 3g بود که ویندوز موبایل 6.1
بعد رفتم سراغ گوشیا اندرویدی چون گوشیایی که ویندوز موبایل ۷ بودن واقعا گرون بودن
دیگه گوشی ویندوزی نداشتم
الانم تو تاپیک راهنمایی خرید گوشی میخواستم lumia بخرم به ۲ دلیل
۱- بعضی مدلا با داک مخصوص تبدیل به pc شده و گوشی به مانینور وصل میشه با کیبورد و موش کار میکنه
۱- اکو سیستم مایکروسافت که pc ویندوز ۱۰ و xbox و windows phone متصل میشن مثلا ادامه بازی رو گوشی ویندوزیت بیرون بازی میکنی

اما همه گفتن گوشی ویندوزی نخر
بازم رفتم تحقیق کردم اخبار ویندوز فون چک کردم دیدم مایکروسافت رسما تولید سری گوشیا lumia ویندوزی متوقف کرده
 
  • Like
Reactions: lycan1367

hry

کاربر سایت
Feb 16, 2006
256
اون چیزی که کاملا مشخصه اینه که برای کنسول بازیهای اختصاصیشه که قدرت کنسول رو نشون میده و نه سخت افزار پردازشیش . مثل ps2 که از xbox ضعیفتر بود . مثل ds که از psvita ضعیفتر بود و مثل wii که از xbox 360 و ps3 ضعیفتر بود . نقطه مشترک همه این کنسولهای ضعیفتر بازیهای اختصاصی درجه یکشون بود . البته در مورد نینتندو حتما ایده ی جدیده کنترل بازی موثر بوده
 

SAEED_TAJ

کاربر سایت
Sep 30, 2011
759
شما فاتحه نخون زوده .... بزار سرفیس فون بیاد:D ..بعد بشین دوتا فاتحه جا یکی بخون :D
ببین بحث تاپیک به ویندوز فونم رسیده :))سونی فنای عزیز از هر وسیله ای که مارک مایکروسافت روشه برای ترول استفاده میکنن میگم صبر کنید شاید اسکورپیو خودش یه یه سوتی داد دیگه کمبود سوژه ندارین برا ترول که جاش مجبور باشین بحثو به ویندوز فون برسونید :))
دوستانی مثل شما فقط با آرزوهاشون زندگی میکنن...بمون انشالا تا سرفیس فون 1 و 2 و 3 بیاد و بعد خوشحالی کن...
عمر ویندوز فون خیلی وقته تموم شده..حالا صد تا گوشی دیگه هم بیاد فایده نداره...
بحث مایکروسافتم نیست...شما تا بحثی میشه خیلی زود میرید تو بحث سونی و مایکرو..
ولی بحث فون ربطی به این جدل سونی و مایکرو نداره..
زحمتی بکش برو درصد استفاده سیستم عاملهای موبایل رو ببین بعد نظر بده..
کلا طرفدارهای مایکرو همش در انتظارن...بهشون میگی سونی تو کنسول و انحصاری برتره میگن بمونید تا یکسال دیگه قراره اسکورپیو بیاد...میگی وین فون عمرش تموم شده میگن بمون قراره سرفیس فون بیاد..:)):)):))=))=))=))
همش بمونید در انتظار تا همه چیز درست بشه..ما با داشته هامون حال میکنیم و شما با آرزوهاتون..
 

Spartan AR

کاربر سایت
Jun 10, 2013
401
نام
علی
خود مایکروسافت شکست تو وین فون رو قبول کرده..ولی دوستان هنوز دارن دفاع میکنن~X(~X(
دقيقا براي همين به دنبال ساخت كاتگوري جديد هست
Speaking at a WSJD Live interview with Wall Street Journal editor-in-chief Gerard Baker, Nadella said that the company, "clearly missed the mobile phone, boom there's no question," adding that, "Our goal now is to make sure we grow new categories."
كاملا هم درسته
الان اگر بتونن يك چيز متفاوت درست كنن امكان موفقيتش زياده...
بايد تا بهار صبر كرد و ديد چه ميكنن
اگر قرار باشه نام و برند از خانواده سرفيس باشه مطمعنا موفقيتش تضمين شده هست هم از نظر فروش هم از نظر ديزاين و سخت افزار و نو اوري مثل بقيه اعضاي خانواده سرفيس...
اينم درج كنم شكستي در كار نيست خيلي مراكز اداري شهر هاي مختلف و بزرگ از ويندوز ١٠ و ويندوز ١٠ موبايل استقاده ميكنن
نمونش پليس نيويورك كه ٣٦ هزار نفر از افرادشو به ويندوز ١٠ موبايل مجهز كرده
يا پليس المان و غيره...كلا همش ٣-٤ ساله مايكروسافت تمركزشو گذاشته رو ويندوز موبايل پس نبايد انتظار داشته باشي فروشش از اندرويد و اي او اس كه سالهاس تو اين بازار حكمراني ميكنن بيشتر باشه.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

mhdt199

کاربر سایت
Mar 15, 2010
110
چیپست گرافیکی 7 میلیارد ترانزیستور داره ( در حد یه گرافیک HIGHEND امروزی)
یا کل کنسول شامل پردازنده و چیپست گرافیکی و رمها با هم 7 میلیارد ترانزیستور دارند.
چون قضیه در این حالت خیلی فرق می کنه .
 

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
چیپست گرافیکی 7 میلیارد ترانزیستور داره ( در حد یه گرافیک HIGHEND امروزی)
یا کل کنسول شامل پردازنده و چیپست گرافیکی و رمها با هم 7 میلیارد ترانزیستور دارند.
چون قضیه در این حالت خیلی فرق می کنه .
کل کنسول
 

mhdt199

کاربر سایت
Mar 15, 2010
110
1080ti حدود 12 میلیارد ترانزیستور با 11.5 ترافلاپس قدرت
1080 حدود 7.2 میلیارد ترانزیستور داره با 8.9 ترافلاپس قدرت
1070 هم حدود 7.2 میلیارد ترانزیستور داره و 6.5 ترافلاپس هم قدرت
1060 با 6 گیگ رم هم حدود 4.4 میلیارد ترانزیستو و حدود 4.4 ترافلاپس هم قدرت داره
1060 با 3 گیگ رم هم حدود 4.4 میلیارد ترانزیستور و 4.0 ترافلاپس قدرت
1050ti هم حدود 3.3 میلیارد ترانزیستور و 2.1 ترافلاپس قدرت
1050 هم با حدود 3.3 میلیارد ترانزیستور 1.8 ترافلاپس قدرت
PS 4 pro هم گویا 4.14 ترافلاپس قدرت داره
در مورد اسکورپیو هم گفته شده 6 ترافلاپس قدرت داره
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: G4m3rr

amir_amd

Loyal Member
Oct 5, 2005
1,522
نام
امیر
یک 1080 حدود 7.2 میلیارد ترانزیستور داره با 8.9 ترافلاپس قدرت
یک 1070 هم حدود 7.2 میلیارد ترانزیستور داره و 6.5 ترافلاپس هم قدرت
یک 1060 هم حدود 4.4 میلیارد ترانزیستو و حدود 4.4 ترافلاپس هم قدرت داره
PS NEO هم گویا 4.1 ترافلاپس قدرت داره (حالا گرافیکش یا کلا دقیق نمی دونم)
در مورد اسکورپیو هم گفته شده 6 ترافلاپس قدرت داره ( گرافیکش یا کلا؟)
4.2 ترا فلاپس ps4 pro و 6 ترا فلاپس اسکورپیو مربوط به GPU هست.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر