همه چیز در مورد Project Scorpio [اطلاعات کامل در پست اول]

Donger Reborn

کاربر سایت
Mar 21, 2017
1,414
014_xbox-project-scorpio-logo.jpg

در کنفرانس E3 2016، مایکروسافت از جدیدترین عضو خانواده Xbox، با نام فنی Project Scorpio رونمایی کرد.

به گفته مایکروسافت، این کنسول قویترین کنسول ساخته شده در تاریخ بوده و قرار است به هنگام تعطیلات آخر سال 2017 عرضه شود. مایکروسافت با این کنسول قول گیمینگ با کیفیت 4K و تجربه گرافیکی بالا در واقعیت مجازی، بدون قربانی کردن کیفیت اجرایی بازی‌ها را داده است.

هر سه کنسول Xbox One ،Xbox One S و Project Scorpio همگی با یکدیگر تطبیق داشته و تمامی بازی‌ها و وسایل جانبی کنسول Xbox One بر روی هر سه محصول قابل استفاده خواهند بود.

در تاریخ 6/4/2017، دیجیتال فاندری وابسته به یوروگیمر، به صورت رسمی از مشخصات سخت افزاری Project Scorpio پرده برداری کرد

مشخصات کلی سخت افزار:
مشخصات کلی سخت افزاری کنسول به صورت زیر است:

SoC اصلی کنسول که شامل پردازنده اصلی و پردازه گرافیکی می شود، همانند قبل با همکاری AMD طراحی شده و توسط TSMC با معماری 16nm FinFET ساخته می شود و شامل 7 میلیارد ترانزیستور و 40 واحد پردازشی سفارشی سازی شده از نوع Radeon می باشد

از این SoC با عنوان Scorpio Engine یاد می شود.
اندازه سطح این SoC، برابر 360 میلی متر مربع است.

پردازنده اصلی - CPU:
بر خلاف شایعات، این کنسول از معماری پردازنده های Ryzen استفاده نکرده و کماکان از معماری Jaguar که در کنسول های Xbox One,Xbox One S,PS4, PS4 Slim و PS4 Pro استفاده می شود، استفاده می کند. البته با توجه به بازه زمانی، از همان ابتدا بعید به نظر می رسید که پردازنده های Ryzen آماده قرار گیری درون Project Scorpio باشند.
مایکروسافت معتقد است که استفاده نکردن از Ryzen نگرانی ای برای آن ها نبوده و آن ها به هرچه که که در پردازنده Project Scorpio می خواستند، با سفارشی کردن پردازنده رسیده اند.
پردازنده به طور کامل توسط مایکروسافت سفارشی سازی شده و دارای 8 هسته پردازشی می باشد که با فرکانس 2.3Ghz کار می کنند.
در واقع پردازنده کنسول، نسخه Upclock شده پردازنده Xbox One می باشد.
هشت هسته پردازشی در دو کلاستر به همراه 4 مگابایت کش لایه 2 قرار دارند تا در کنار کارایی حداکثری، کنسول جدید به طور کامل از نسل قبلی خود یعنی Xbox One و Xbox One S پشتیبانی کند.
پردازنده خود وظایف اصلی را به عهده دارد و پردازش های متفرقه بر عهده پردازنده های جانبی می باشد که درون SoC تعبیه شده اند.
در نهایت پردازنده مورد استفاده، 31% سریعتر از پردازنده Xbox One عمل می کند و به لطف سفازشی سازی، تاخیر آن نیز کمتر شده است.

پردازنده گرافیکی - GPU:
پردازنده گرافیکی، 40 واحد محاسباتی Radeon می باشد که سفارشی سازی شده اند و این پردازنده گرافیکی با فرکانس کاری 1172Mhz کار می کند. فرکانس کاری این پردازنده گرافیکی فقط 94Mhz از بالاترین فرکانس کاری پردازنده گرافیکی RX480 کمتر است در حالی که RX480 تعداد 36 واحد پردازشی دارد.
پردازنده گرافیکی توان پردازشی 6 ترافلاپ را داراست که 4.6 برابر کنسول Xbox One می باشد.
مایکروسافت می گوید که در Project Scorpio به Direct3D 12 مهاجرت و این مهاجرت باعث ارتباط فوق العاده بهینه بین بازی و پردازنده گرافیکی می شود. از دیدگاه مایکروسافت استفاده از D3D12 یک برد بزرگ برای هر دو مایکروسافت و توسعه دهندگان است چرا که طبق گفته های توسعه دهندگان،آن ها تواسنته اند میزان بار پردازشی CPU برای Rendering را به نصف کاهش دهند.
به گفته مایکروسافت، بخش قابل توحهی از پردازش CPU مربوط به دستور به GPU برای ترسیم خروجی به هدر می رود که این مقدار می تواند بین صد ها تا هزارات دستور پردازشی باشد و این مقدار در Project Scorpio به 11 دستور برای ترسیم و 9 دستور برای تغییر وضعیت کاهش پیدا کرده است.
همچنین مایکروسافت از AMD Detal Colour Compression (DCC) برای ذخیره بخشی از اطلاعات گرافیکی درون رم استفاده می کند که باعث ذخیره پهنای باند و حجم مصرفی حافظه می شود.

حافظه اصلی - RAM:
در ابتدا باید گفت که ESRAM درون کنسول به طور کامل حذف شده است.
مایکروسافت مدعی است که با توجه به پهنای باندی که حافظه کنسول در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد، دیگر نیازی به ESRAM نیست.
حافظه 32 مگابایتی ESRAM اکنون به صورت یک حافظه مجازی و به صورت فیزیکی آدرس دهی می شود تا بازی های قدیمی ای که از آن استفاده می کنند، در اجرا با مشکل مواجه نشوند
حافظه اصلی کنسول از نوع GDDR5 می باشد و بر خلاف شایعات، کنسول از حافظه GDDR5X استفاده نمی کند.
در مجموع کنسول شامل 12 گیگابایت رم می شود که میان پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی مشترک بوده و با اینترفیس 384 بیتی پهنای باند 326GB/s را فراهم می آورند. حافظه ها در 12 کانال 32 بیتی کار می کنند و فرکانس کاری هر واحد 6.8Ghz می باشد. به عبارتی حافظه اصلی کنسول پهنای باند 1.6 برابری را نسبت به ESRAM کنسول Xbox One در اختیار سازندگان قرار می دهد. به گفته مایکروسافت، این پهنای باند، نیاز پدازنده گرافیکی را برای اجرای بازی ها با رزولوشن 4K به صورت Native به صورت کامل برطرف می سازد.
8 گیگابایت از حافظه در اختیار توسعه دهندگان است و 4 گیگابایت آن برای خود کنسول رزرو شده است، در مقایسه با Xbox One این کنسول 1 گیگابایت رم رزرو شده بیشتری دارد و مایکروسافت دلیل آن را اجرا کردن داشبورد و سیستم عامل بر روی رزولوشن 4K به صورت Native می داند.

هارد - HDD:
هارد کنسول، یک هارد 2.5 اینچی با ظرفیت 1 ترابایت می باشد که 50% پهنای باند بیشتری به نسبت هارد کنسول Xbox One دارد.
هارد کنسول در قسمتی قرار می گیرد که شامل لرزه گیر است.

سیستم صوتی:
Project Scorpio علاوه بر سخت افزاری پردازشی، در زمینه صوت نیز خود نمایی می کند.
پردازنده صوتی Xbox One به Project Scorpio کوچ کرده و ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده است.
پردازنده صوتی از صدای 7.1 کاناله پشتیبانی می کند و پشتیبانی از آخرین تکنولوژی Dolby با نام Dolby Atmos بزای گیمینگ و هدفون نیز به آن اضافه شده است. همچنین فرمت صوتی ابداعی توسط تیم هولولنز با نام HRTF نیز توسط پردازنده صوتی پشتیبانی می شود.

سیستم تهویه:
با توجه به فرکانس کاری پردازنده گرافیکی، کنسول نیاز به یک سیستم تهویه بسیار قوی برای خنک سازی دارد.
مدل سیستم تهویه، هیت سینک محفظه بخار است. این مدل تهویه در کارت گرافیک های High End همانند GTX 1080 و GTX 1080 Ti مورد استفاده قرار می گیرد.
در کنسول از شریان های لوله های مسی استفاده شده که درون آن ها خلاء بوده و محتوی آب مقطر می باشند. گرما جذب آب شده و بعد از تبخیر، آب به باله های هیت سینک می رود و در آنجا با از دست دادن گرما مجددا به آب مایع تبدیل می شود.
برای خنک سازی هیت سینک از یک فن با طراحی سفارشی که از طراحی فن گریز از مرکز اقتباس شده است، استفاده شده است.

سیستم تغذیه:
منبع تغذیه کنسول به صورت داخلی بوده و یک منبع تغذیه واحد (بدین معنی که هر دو ولتاژ 220 و 110 ولت را پشتیبانی می کند) با توان 245 وات برای کنسول تعبیه شده است.

درایو نوری:
درایو نوری کنسول، Ultra HD Blu-ray Drive می باشد.
این درایو از لحاظ ساختار در واقع همان درایو درون Xbox One S می باشد که تغییرات جزئی برای قرار گیری درون کنسول داشته است.

پورت های دستگاه:
در بخش پشتی دستگاه، چینش پورت ها همانند Xbox One S می باشد. دلیل چینش پورت ها همانند Xbox One S، مهاجرت راحت کاربرانی که در حال حاضر از Xbox One S استفاده می کنند و کابل های خود را بر اساس آن چینش کرده اند، به Project Scorpio می باشد.
فیش برق دستگاه از نوع figure-eigth می باشد (همانند فیش برق PS4)، پورت کینکت همانند Xbox One S در کنسول وجود ندارد و باید از آداپتور USB برای اتصال کینکت استفاده کرد، ورودی HDMI کماکان وجود دارد.
همچنین پورت خروجی HDMI 2.1 برای پشتیبانی از رزولوشن 4K با فریم ریت 60، قابلیت HDR و گستره طیف رنگ وسیع بر روی کنسول تعبیه شده است.

طراحی و ساخت کنسول:
طراحی نهایی کنسول که با نام ID شناخته می شود، در E3 به صورت نهایی نمایش پیدا می کند.
در طراحی کنسول از روش طراحی ماژولار استفاده شده است. همچنین تکنیک های تولید پیشرفته باعث شده اند تا بتوان از فضا، حداکثر استفاده را برد.
در ساخت کنسول، از روشی به نام Hovis Method استفاده شده است. در این روش مادربورد هر کنسول به صورت مجزا با توجه به پردازنده ای که بر روی آن قرار گرفته است به صورت دقیق کالبیره می شود تا حداکثر کارایی را فراهم آورد.
مایکروسافت برای رسیدن به کارایی حداکثری و تولید گرمای حداقلی، هر جیپ را به صورت دقیق ولتاژ دهی می کند.
به جای استفاده از یک پروفایل تنظیم برای برد همه قطعات، هر پردازنده بعد از تولید یک پروفایل مصرفی منحصر به فرد دارد که برد کنسول بر اساس آن تنظیم می شود.

پشتیبانی از نسل های پیشین:
Project Scorpio به صورت کامل از بازی های Xbox One, Xbox One S و Xbox 360 پشتیبانی می کند.
تمامی لوازم جانبی Xbox One نیز بر روی Project Scorpio پشتیبانی می شوند.

Project Scorpio در عمل:
به گفته مایکروسافت، هر بازی ای که با رزولوشن 900P به بالا بر روی کنسول Xbox One اجرا می شود، توانایی اجرا شدن به صورت 4K Native با HDR و طیف رنگ وسیع، بدون تاثیر بر فریم ریت، بر روی Project Scorpio را دارد.
استادیو Turn10، سازنده عنوان Forza Motosport در مدت 2 روز انجین Forza را بر روی Project Scorpio پورت کردند. عنوان Forza Motosport با تنظیمات گرافیکی ای مشابه Xbox One فقط با استفاده از بین 60 تا 70 درصد GPU، به صورت 4K Native با فریم ریت 60 فریم بر ثانیه به صورت ثابت بر روی Project Scorpio به اجرا در آمد در حالی که این عنوان 90% پردازنده گرافیکی را بر روی Xbox One برای اجرا در رزولوشن 1080P استفاده می کند. با تغییر تنظیمات گرافیکی به بالاترین حد این مقدار به 88% رسید.

علاوه بر عناوین جدید، تمامی قدرت کنسول در اختیار عنوان قدیمی و بازی های Xbox 360 نیز هست تا این بازی ها نیز فریم دهی حداکثری و بدون screen tearing داشته باشند.
عناوینی همانند Doom, Halo 5,... که از رزولوشن متغییر استفاده می کنند، با بالاترین رزولوشن قابل احرا بر روی Project Scorpio به اجرا در می آیند.
تمامی بازی های Xbox One و Xbox 360 بر روی Project Scorpio اجرا می شوند با 16x AF (anisotropic filtering) به اجرا در می آیند.
لودینگ بازی های Xbox One و Xbox 360 سریع تر شده است و مقدار رم باقی مانده در زمان اجرای بازی ها به کش کردن IO های تکراری اختصتص میابد تا سرعت هرچه بیشتر را فراهم کند.

کنسول از AMD media block بهره می برد. بخش DVR آپدیت شده و اکنون قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K با کدک HEVC به همراه HDR را داراست. همچنین ویژگی ای با نام retroactive screen capture نیز به کنسول اضافه شده که با نمایش فریم به فریم فیلم گیم پلی ذخیره شده، امکان عکس گرفتن از بهترین صحنه را فراهم می آورد.

Project Scorpio قابلیت پشتیبانی از Freesync را نیز داراست و این کنسول از Freesync 2 پتشیبانی می کند تا با استفاده از آن، screen tearing در بازی ها به صفر برسد.
Project Scorpio در رزولوشن 1080P:
مایکروسافت اعلام کرده که فارق از رزولوشن صفحه نمایش، بهبود های Project Scorpio در تمامی رزولوشن ها در دسترس است حتی در رزولوشن 1080P.
در زمان اجرای بازی بر روی یک صفحه نمایش با رزولوشن 1080P، شما دو حالت را برای اجرا دارید که یکی باعث افزایش پرفورمنس بازی می شود و دیگری با supersample کردن تصویر 4k به 1080p (تمامی Texture ها به صورت 4k رندر شده و سپس supersample می شوند.) تصویری فوق العاده به نمایش می گذارد، و تصویر خروجی به صورتی است که انگار AA(anti-aliasing) حداکثری را داراست. این کار را خود کنسول انجام داده و نیازی به پیاده سازی از سمت توسعه دهنده نیست.

وجه تمایز Project Scorpio با PC:
مایکروسافت می گوید که کامپایلر سایه زن آن ها برای استفاده در Project Scorpio بسیار بهینه تر از نمونه مورد استفاده در PC است.
همچنین API آن ها برای دسترسی مستقیم به سخت افزار و گستره های مختص کنسول پردازنده های گرافیکی، باعث برتری یک سخت افزار ثابت می شود.
در نهایت نرم افزار بهینه سازی آن ها با نام PIX(Performance Investigator for Xbox)، ابزاری برای بهینه سازی بازی ها بر روی کنسول می باشد، بهینه سازی موردیست که با توجه به سخت افزارهای مختلف PC، به راحتی به دست نمی آید.

قیمت Project Scorpio:
قیمت این کنسول رسما اعلام نشده اما Digital Foundry قیمت آن را 499$ می داند.
 
آخرین ویرایش:

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
البته من یک نکته ای بگم، HDMI 2.1 از لحاظ تئوری با آپدیت نرم افزاری می تونه به HDMI 2.0a اضافه بشه :D
فیچر سخت افزاری نیست کلا

تلویزیون هاشم میرن برای 2018

از لحاظ تئوری فقط
باید هم دستگاه پخش کننده هم tv جفتی چیپ سخت افزاری hdmi 2.1 داشته باشن تا پهنای 42 گیگ برسن یعنی بعیده مشکل hdr 10 4k حل بشه که 4:4:4 نمی ده اما می تونن برخی قابلیت هاش رو بهش اضافه کنن از جمله مشکل سینک این مشکل سینک اگر کاملا حل بشه 1 دنیا می ارزه.

Some components of HDMI 2.1 will be available via firmware upgrades but other components obviously require new hardware. We have yet to encounter any TVs at CES with HDMI 2.1 ports. The HDMI group says that partners can start implementing the specification in early Q2 2017.
 

SAEED_TAJ

کاربر سایت
Sep 30, 2011
759
البته من یک نکته ای بگم، HDMI 2.1 از لحاظ تئوری با آپدیت نرم افزاری می تونه به HDMI 2.0a اضافه بشه :D
فیچر سخت افزاری نیست کلا

تلویزیون هاشم میرن برای 2018
در این بخش می‌توانید نیم‌نگاهی به قابلیت‌های اصلی HDMI 2.1 داشته باشید.
  • کانکتورهای فیزیکی و کابل‌ها، ظاهری مشابه با آنچه در کابل‌های امروزی شاهد هستیم دارند.
  • پهنای باند کابل‌های جدید از ۱۸ گیگابیت بر ثانیه (HDMI 2.0) به۴۸ گیگابیت بر ثانیه (HDMI 2.1) ارتقاء یافته است.
  • امکان انتقال محتویاتی با حد نهایی رزولوشن 10K و فریم ریتی تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه در HDMI 2.1 وجود دارد.
  • به کابل‌های جدیدی برای انتقال رزولوشن‌ها و یا فریم‌ریت‌های بالاتر نیاز است.
  • مشخصات و استانداردهای HDMI 2.1 هنوز در مرحله بررسی قرار دارد و احتمالا در آوریل تا ژوئن ۲۰۱۷ شاهد نهایی شدن این مشخصات خواهیم بود.
  • اولین سری محصولات مجهز به این قابلیت جدید احتمالا در اواخر سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهند شد؛ اما اکثر محصولات در سال ۲۰۱۸ به فروش خواهند رسید.
 

wii baz

کاربر سایت
Dec 20, 2015
732
همین amd بعث این کنسول های میان نسلی شده اما خوب خوشبختانه مایکی زرنگی کرده از سری جدیدش استفاده کرده سری جدیدش حقیقتا پیشرفت خیلی خوبی داشته البته در دنیای pc همچنان intel nvidia پیشتاز هستن اما خوب امید می ره که رقابت تنگ تر بشه.

با این حرفت کاملا مخالفم چون روی Ps4 شما مشکلی با رزولیشن 1080 و فریم نداری و بازی ها هم با کیفیت مطلوب در حال اجرا شدن هستن!

اینکه گیمرها به دلایل مختلف تمایل پیدا کردن که رزولیشن 4K تجربه کنن هم ربطی به AMD نداره و هر شرکتی چیپ کنسول رو تولید میکرد نمیتونست 4K خروجی بده!

از طرفی همون زمانی که سونی و مایکروسافت رفتن سراغ این APU شرکت AMD توانایی ارائه سخت افزار خیلی قوی تر رو داشت ولی به دلایل مختلف و هزینه تمام شده کنسول مایکروسافت و سونی به این APU رضایت دادن!

در نتیجه کنسول میان نسلی فقط و فقط به میل گیمرها برای رزولیشن و قدرت بیشتر ربط داره و بس!

مثلا نسل هفت کنسول ها تو اجرای بازی ها روی رزولیشن 720 مونده بودن و شرکت ها تمایلی به سخت افزار میان نسلی نداشتن چون گیمرها با همون سخت افزار های ضعیف میساختن و راضی بودن ولی الان نه!
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,503
نام
محمد
مایکروسافت یه همایش مخصوص رونمایی از سخت افزار جدید تو 2 May تدارک دیده. ممکنه Surface Book جدید رو نشون بدن یا Surface Phone. احتمال نمایش Project Scorpio هم هست :D
Microsoft announces hardware event for May 2nd in New York
We’re still expecting Microsoft to unveil at least one piece of new hardware, but it’s not likely to have a successor to the Surface Book ready just yet. It’s also possible Microsoft may take this opportunity to reveal the hardware design of its upcoming Xbox Project Scorpio, just ahead of its E3 event in June, or a successor to the Surface 3 which was designed with students in mind
 

SleepyTurtel

کاربر سایت
Apr 20, 2012
6,358
نام
بابک
بنظرم الان 4k مهم نیست،بیشتر ما میخوایم بازی 60 فریم بازی کنیم،خیرسرشون بازی درست حسابی بسازنن نه که ملت بچاپن،یادش بخیر پپسی من برامون ی عاروق میزد ی هفته تو کف صداش بودیم

Sent from my MI 5s Plus using Tapatalk
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
بنظرم الان 4k مهم نیست،بیشتر ما میخوایم بازی 60 فریم بازی کنیم،خیرسرشون بازی درست حسابی بسازنن نه که ملت بچاپن،یادش بخیر پپسی من برامون ی عاروق میزد ی هفته تو کف صداش بودیم

Sent from my MI 5s Plus using Tapatalk

کلا 60 فریم رو به جز یه سری موارد مثل هیلو که از بیس 60 فریم هست فراموش کنین بحثش رو:

When we designed the Scorpio spec, we specifically said games running at 1080p 30 on an Xbox One -- what do we need to put in the box for that thing to run at 4K 30
 

Spartan AR

کاربر سایت
Jun 10, 2013
401
نام
علی
zhlhizy7qv9r.png


Sunset 2
ODST 2
Forza 7
Fable 4
phantom Dust
SoD 2
crackdown 3
ODST 2 و فیبل که صد سال سیاه معرفی نمیشن...
ولی احتمالا Halo 3 Anniversary برای پیسی معرفی کنن...
بقیه بازی ها هم
DLC جدید هیلو وارز 2
SoD2
CD3
Forza 7
SoT
Phantom dust
New Ip
دوست دارم بدونم مولتی پلت چی روی اسکورپیو نشون میدن...
دستینی و بتلفرانت و رد دد 2 که یحتمل تو کنفرانس سونی هستن...

CoD هم فکر کنم همینطور,
 
  • Like
Reactions: sadegh93

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,503
نام
محمد
ODST 2 و فیبل که صد سال سیاه معرفی نمیشن...
ولی احتمالا Halo 3 Anniversary برای پیسی معرفی کنن...
بقیه بازی ها هم
DLC جدید هیلو وارز 2
SoD2
CD3
Forza 7
SoT
Phantom dust
New Ip
دوست دارم بدونم مولتی پلت چی روی اسکورپیو نشون میدن...
دستینی و بتلفرانت و رد دد 2 که یحتمل تو کنفرانس سونی هستن...

CoD هم فکر کنم همینطور,
Shadow of Mordor و Assassin's Creed که به نظرم قطعی هست، احتمال زیاد میدم Cyberpunk 2077 رو هم نمایش بدن :D
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
من که شخصا فکر میکنم ای تری پر و پیمونی داریم و اسپنسر دقیقا اون چیزی که فن ها میخوان رو به نمایش در میاره چون سیاستش کاملا مشتری مدارانه است.

به زودی دوتا قابلیتی که ملت بدجور تشنه اش بودند به لایو داره اضافه میشه

1. قابلیت refund ( اینسایدر )، اگر عنوانی رو کمتر از 2 ساعت بازی و زیره 14 روز خریده باشید با این قابلیت راحت میتونید ریفاند کنید تنها کافیه برید تو بخش خرید های مایکروسافت اکانتتون و گزینه ریفاند رو بزنید !

3219503-3328868590-wFKhl.jpg

Microsoft To Offer Refunds On Digital Xbox One And PC Games

2. قابلیت گیمر پیک های کاستوم هم به زودی اضافه میشه و فعلا در حال تست هستند

m23d_photo_۲۰۱۷-۰۴-۱۴_۱۵-۰۸-۲۹.jpg
 

Spartan AR

کاربر سایت
Jun 10, 2013
401
نام
علی
من که شخصا فکر میکنم ای تری پر و پیمونی داریم و اسپنسر دقیقا اون چیزی که فن ها میخوان رو به نمایش در میاره چون سیاستش کاملا مشتری مدارانه است.

به زودی دوتا قابلیتی که ملت بدجور تشنه اش بودند به لایو داره اضافه میشه

1. قابلیت refund ( اینسایدر )، اگر عنوانی رو کمتر از 2 ساعت بازی و زیره 14 روز خریده باشید با این قابلیت راحت میتونید ریفاند کنید تنها کافیه برید تو بخش خرید های مایکروسافت اکانتتون و گزینه ریفاند رو بزنید !

3219503-3328868590-wFKhl.jpg

Microsoft To Offer Refunds On Digital Xbox One And PC Games

2. قابلیت گیمر پیک های کاستوم هم به زودی اضافه میشه و فعلا در حال تست هستند

m23d_photo_۲۰۱۷-۰۴-۱۴_۱۵-۰۸-۲۹.jpg
واقعا خدمات دهي ٢٠ هست
نايس



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
من که شخصا فکر میکنم ای تری پر و پیمونی داریم و اسپنسر دقیقا اون چیزی که فن ها میخوان رو به نمایش در میاره چون سیاستش کاملا مشتری مدارانه است.
یکی از مهترین موارد مشتری مداری کم کردن حجم بازی های و مخصوصا اپدیتهاشونه :D. کاش بشه یه روزی آپدیتها رو انتخابی کنن!. مثلا گرافیکی - اضافه کردن لیدربورد - رفع باگ و بهبود پرفرمنس - مالتی پلیر - DLC ها و ... .
 

argon

کاربر سایت
Jun 4, 2008
339
یکی از مهترین موارد مشتری مداری کم کردن حجم بازی های و مخصوصا اپدیتهاشونه :D. کاش بشه یه روزی آپدیتها رو انتخابی کنن!. مثلا گرافیکی - اضافه کردن لیدربورد - رفع باگ و بهبود پرفرمنس - مالتی پلیر - DLC ها و ... .
فکر کنم به جز اینجا بقیه مشکلی باهاش ندارن
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر