همه چیز در مورد Project Scorpio [اطلاعات کامل در پست اول]

Donger Reborn

کاربر سایت
Mar 21, 2017
1,414
014_xbox-project-scorpio-logo.jpg

در کنفرانس E3 2016، مایکروسافت از جدیدترین عضو خانواده Xbox، با نام فنی Project Scorpio رونمایی کرد.

به گفته مایکروسافت، این کنسول قویترین کنسول ساخته شده در تاریخ بوده و قرار است به هنگام تعطیلات آخر سال 2017 عرضه شود. مایکروسافت با این کنسول قول گیمینگ با کیفیت 4K و تجربه گرافیکی بالا در واقعیت مجازی، بدون قربانی کردن کیفیت اجرایی بازی‌ها را داده است.

هر سه کنسول Xbox One ،Xbox One S و Project Scorpio همگی با یکدیگر تطبیق داشته و تمامی بازی‌ها و وسایل جانبی کنسول Xbox One بر روی هر سه محصول قابل استفاده خواهند بود.

در تاریخ 6/4/2017، دیجیتال فاندری وابسته به یوروگیمر، به صورت رسمی از مشخصات سخت افزاری Project Scorpio پرده برداری کرد

مشخصات کلی سخت افزار:
مشخصات کلی سخت افزاری کنسول به صورت زیر است:

SoC اصلی کنسول که شامل پردازنده اصلی و پردازه گرافیکی می شود، همانند قبل با همکاری AMD طراحی شده و توسط TSMC با معماری 16nm FinFET ساخته می شود و شامل 7 میلیارد ترانزیستور و 40 واحد پردازشی سفارشی سازی شده از نوع Radeon می باشد

از این SoC با عنوان Scorpio Engine یاد می شود.
اندازه سطح این SoC، برابر 360 میلی متر مربع است.

پردازنده اصلی - CPU:
بر خلاف شایعات، این کنسول از معماری پردازنده های Ryzen استفاده نکرده و کماکان از معماری Jaguar که در کنسول های Xbox One,Xbox One S,PS4, PS4 Slim و PS4 Pro استفاده می شود، استفاده می کند. البته با توجه به بازه زمانی، از همان ابتدا بعید به نظر می رسید که پردازنده های Ryzen آماده قرار گیری درون Project Scorpio باشند.
مایکروسافت معتقد است که استفاده نکردن از Ryzen نگرانی ای برای آن ها نبوده و آن ها به هرچه که که در پردازنده Project Scorpio می خواستند، با سفارشی کردن پردازنده رسیده اند.
پردازنده به طور کامل توسط مایکروسافت سفارشی سازی شده و دارای 8 هسته پردازشی می باشد که با فرکانس 2.3Ghz کار می کنند.
در واقع پردازنده کنسول، نسخه Upclock شده پردازنده Xbox One می باشد.
هشت هسته پردازشی در دو کلاستر به همراه 4 مگابایت کش لایه 2 قرار دارند تا در کنار کارایی حداکثری، کنسول جدید به طور کامل از نسل قبلی خود یعنی Xbox One و Xbox One S پشتیبانی کند.
پردازنده خود وظایف اصلی را به عهده دارد و پردازش های متفرقه بر عهده پردازنده های جانبی می باشد که درون SoC تعبیه شده اند.
در نهایت پردازنده مورد استفاده، 31% سریعتر از پردازنده Xbox One عمل می کند و به لطف سفازشی سازی، تاخیر آن نیز کمتر شده است.

پردازنده گرافیکی - GPU:
پردازنده گرافیکی، 40 واحد محاسباتی Radeon می باشد که سفارشی سازی شده اند و این پردازنده گرافیکی با فرکانس کاری 1172Mhz کار می کند. فرکانس کاری این پردازنده گرافیکی فقط 94Mhz از بالاترین فرکانس کاری پردازنده گرافیکی RX480 کمتر است در حالی که RX480 تعداد 36 واحد پردازشی دارد.
پردازنده گرافیکی توان پردازشی 6 ترافلاپ را داراست که 4.6 برابر کنسول Xbox One می باشد.
مایکروسافت می گوید که در Project Scorpio به Direct3D 12 مهاجرت و این مهاجرت باعث ارتباط فوق العاده بهینه بین بازی و پردازنده گرافیکی می شود. از دیدگاه مایکروسافت استفاده از D3D12 یک برد بزرگ برای هر دو مایکروسافت و توسعه دهندگان است چرا که طبق گفته های توسعه دهندگان،آن ها تواسنته اند میزان بار پردازشی CPU برای Rendering را به نصف کاهش دهند.
به گفته مایکروسافت، بخش قابل توحهی از پردازش CPU مربوط به دستور به GPU برای ترسیم خروجی به هدر می رود که این مقدار می تواند بین صد ها تا هزارات دستور پردازشی باشد و این مقدار در Project Scorpio به 11 دستور برای ترسیم و 9 دستور برای تغییر وضعیت کاهش پیدا کرده است.
همچنین مایکروسافت از AMD Detal Colour Compression (DCC) برای ذخیره بخشی از اطلاعات گرافیکی درون رم استفاده می کند که باعث ذخیره پهنای باند و حجم مصرفی حافظه می شود.

حافظه اصلی - RAM:
در ابتدا باید گفت که ESRAM درون کنسول به طور کامل حذف شده است.
مایکروسافت مدعی است که با توجه به پهنای باندی که حافظه کنسول در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد، دیگر نیازی به ESRAM نیست.
حافظه 32 مگابایتی ESRAM اکنون به صورت یک حافظه مجازی و به صورت فیزیکی آدرس دهی می شود تا بازی های قدیمی ای که از آن استفاده می کنند، در اجرا با مشکل مواجه نشوند
حافظه اصلی کنسول از نوع GDDR5 می باشد و بر خلاف شایعات، کنسول از حافظه GDDR5X استفاده نمی کند.
در مجموع کنسول شامل 12 گیگابایت رم می شود که میان پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی مشترک بوده و با اینترفیس 384 بیتی پهنای باند 326GB/s را فراهم می آورند. حافظه ها در 12 کانال 32 بیتی کار می کنند و فرکانس کاری هر واحد 6.8Ghz می باشد. به عبارتی حافظه اصلی کنسول پهنای باند 1.6 برابری را نسبت به ESRAM کنسول Xbox One در اختیار سازندگان قرار می دهد. به گفته مایکروسافت، این پهنای باند، نیاز پدازنده گرافیکی را برای اجرای بازی ها با رزولوشن 4K به صورت Native به صورت کامل برطرف می سازد.
8 گیگابایت از حافظه در اختیار توسعه دهندگان است و 4 گیگابایت آن برای خود کنسول رزرو شده است، در مقایسه با Xbox One این کنسول 1 گیگابایت رم رزرو شده بیشتری دارد و مایکروسافت دلیل آن را اجرا کردن داشبورد و سیستم عامل بر روی رزولوشن 4K به صورت Native می داند.

هارد - HDD:
هارد کنسول، یک هارد 2.5 اینچی با ظرفیت 1 ترابایت می باشد که 50% پهنای باند بیشتری به نسبت هارد کنسول Xbox One دارد.
هارد کنسول در قسمتی قرار می گیرد که شامل لرزه گیر است.

سیستم صوتی:
Project Scorpio علاوه بر سخت افزاری پردازشی، در زمینه صوت نیز خود نمایی می کند.
پردازنده صوتی Xbox One به Project Scorpio کوچ کرده و ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده است.
پردازنده صوتی از صدای 7.1 کاناله پشتیبانی می کند و پشتیبانی از آخرین تکنولوژی Dolby با نام Dolby Atmos بزای گیمینگ و هدفون نیز به آن اضافه شده است. همچنین فرمت صوتی ابداعی توسط تیم هولولنز با نام HRTF نیز توسط پردازنده صوتی پشتیبانی می شود.

سیستم تهویه:
با توجه به فرکانس کاری پردازنده گرافیکی، کنسول نیاز به یک سیستم تهویه بسیار قوی برای خنک سازی دارد.
مدل سیستم تهویه، هیت سینک محفظه بخار است. این مدل تهویه در کارت گرافیک های High End همانند GTX 1080 و GTX 1080 Ti مورد استفاده قرار می گیرد.
در کنسول از شریان های لوله های مسی استفاده شده که درون آن ها خلاء بوده و محتوی آب مقطر می باشند. گرما جذب آب شده و بعد از تبخیر، آب به باله های هیت سینک می رود و در آنجا با از دست دادن گرما مجددا به آب مایع تبدیل می شود.
برای خنک سازی هیت سینک از یک فن با طراحی سفارشی که از طراحی فن گریز از مرکز اقتباس شده است، استفاده شده است.

سیستم تغذیه:
منبع تغذیه کنسول به صورت داخلی بوده و یک منبع تغذیه واحد (بدین معنی که هر دو ولتاژ 220 و 110 ولت را پشتیبانی می کند) با توان 245 وات برای کنسول تعبیه شده است.

درایو نوری:
درایو نوری کنسول، Ultra HD Blu-ray Drive می باشد.
این درایو از لحاظ ساختار در واقع همان درایو درون Xbox One S می باشد که تغییرات جزئی برای قرار گیری درون کنسول داشته است.

پورت های دستگاه:
در بخش پشتی دستگاه، چینش پورت ها همانند Xbox One S می باشد. دلیل چینش پورت ها همانند Xbox One S، مهاجرت راحت کاربرانی که در حال حاضر از Xbox One S استفاده می کنند و کابل های خود را بر اساس آن چینش کرده اند، به Project Scorpio می باشد.
فیش برق دستگاه از نوع figure-eigth می باشد (همانند فیش برق PS4)، پورت کینکت همانند Xbox One S در کنسول وجود ندارد و باید از آداپتور USB برای اتصال کینکت استفاده کرد، ورودی HDMI کماکان وجود دارد.
همچنین پورت خروجی HDMI 2.1 برای پشتیبانی از رزولوشن 4K با فریم ریت 60، قابلیت HDR و گستره طیف رنگ وسیع بر روی کنسول تعبیه شده است.

طراحی و ساخت کنسول:
طراحی نهایی کنسول که با نام ID شناخته می شود، در E3 به صورت نهایی نمایش پیدا می کند.
در طراحی کنسول از روش طراحی ماژولار استفاده شده است. همچنین تکنیک های تولید پیشرفته باعث شده اند تا بتوان از فضا، حداکثر استفاده را برد.
در ساخت کنسول، از روشی به نام Hovis Method استفاده شده است. در این روش مادربورد هر کنسول به صورت مجزا با توجه به پردازنده ای که بر روی آن قرار گرفته است به صورت دقیق کالبیره می شود تا حداکثر کارایی را فراهم آورد.
مایکروسافت برای رسیدن به کارایی حداکثری و تولید گرمای حداقلی، هر جیپ را به صورت دقیق ولتاژ دهی می کند.
به جای استفاده از یک پروفایل تنظیم برای برد همه قطعات، هر پردازنده بعد از تولید یک پروفایل مصرفی منحصر به فرد دارد که برد کنسول بر اساس آن تنظیم می شود.

پشتیبانی از نسل های پیشین:
Project Scorpio به صورت کامل از بازی های Xbox One, Xbox One S و Xbox 360 پشتیبانی می کند.
تمامی لوازم جانبی Xbox One نیز بر روی Project Scorpio پشتیبانی می شوند.

Project Scorpio در عمل:
به گفته مایکروسافت، هر بازی ای که با رزولوشن 900P به بالا بر روی کنسول Xbox One اجرا می شود، توانایی اجرا شدن به صورت 4K Native با HDR و طیف رنگ وسیع، بدون تاثیر بر فریم ریت، بر روی Project Scorpio را دارد.
استادیو Turn10، سازنده عنوان Forza Motosport در مدت 2 روز انجین Forza را بر روی Project Scorpio پورت کردند. عنوان Forza Motosport با تنظیمات گرافیکی ای مشابه Xbox One فقط با استفاده از بین 60 تا 70 درصد GPU، به صورت 4K Native با فریم ریت 60 فریم بر ثانیه به صورت ثابت بر روی Project Scorpio به اجرا در آمد در حالی که این عنوان 90% پردازنده گرافیکی را بر روی Xbox One برای اجرا در رزولوشن 1080P استفاده می کند. با تغییر تنظیمات گرافیکی به بالاترین حد این مقدار به 88% رسید.

علاوه بر عناوین جدید، تمامی قدرت کنسول در اختیار عنوان قدیمی و بازی های Xbox 360 نیز هست تا این بازی ها نیز فریم دهی حداکثری و بدون screen tearing داشته باشند.
عناوینی همانند Doom, Halo 5,... که از رزولوشن متغییر استفاده می کنند، با بالاترین رزولوشن قابل احرا بر روی Project Scorpio به اجرا در می آیند.
تمامی بازی های Xbox One و Xbox 360 بر روی Project Scorpio اجرا می شوند با 16x AF (anisotropic filtering) به اجرا در می آیند.
لودینگ بازی های Xbox One و Xbox 360 سریع تر شده است و مقدار رم باقی مانده در زمان اجرای بازی ها به کش کردن IO های تکراری اختصتص میابد تا سرعت هرچه بیشتر را فراهم کند.

کنسول از AMD media block بهره می برد. بخش DVR آپدیت شده و اکنون قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K با کدک HEVC به همراه HDR را داراست. همچنین ویژگی ای با نام retroactive screen capture نیز به کنسول اضافه شده که با نمایش فریم به فریم فیلم گیم پلی ذخیره شده، امکان عکس گرفتن از بهترین صحنه را فراهم می آورد.

Project Scorpio قابلیت پشتیبانی از Freesync را نیز داراست و این کنسول از Freesync 2 پتشیبانی می کند تا با استفاده از آن، screen tearing در بازی ها به صفر برسد.
Project Scorpio در رزولوشن 1080P:
مایکروسافت اعلام کرده که فارق از رزولوشن صفحه نمایش، بهبود های Project Scorpio در تمامی رزولوشن ها در دسترس است حتی در رزولوشن 1080P.
در زمان اجرای بازی بر روی یک صفحه نمایش با رزولوشن 1080P، شما دو حالت را برای اجرا دارید که یکی باعث افزایش پرفورمنس بازی می شود و دیگری با supersample کردن تصویر 4k به 1080p (تمامی Texture ها به صورت 4k رندر شده و سپس supersample می شوند.) تصویری فوق العاده به نمایش می گذارد، و تصویر خروجی به صورتی است که انگار AA(anti-aliasing) حداکثری را داراست. این کار را خود کنسول انجام داده و نیازی به پیاده سازی از سمت توسعه دهنده نیست.

وجه تمایز Project Scorpio با PC:
مایکروسافت می گوید که کامپایلر سایه زن آن ها برای استفاده در Project Scorpio بسیار بهینه تر از نمونه مورد استفاده در PC است.
همچنین API آن ها برای دسترسی مستقیم به سخت افزار و گستره های مختص کنسول پردازنده های گرافیکی، باعث برتری یک سخت افزار ثابت می شود.
در نهایت نرم افزار بهینه سازی آن ها با نام PIX(Performance Investigator for Xbox)، ابزاری برای بهینه سازی بازی ها بر روی کنسول می باشد، بهینه سازی موردیست که با توجه به سخت افزارهای مختلف PC، به راحتی به دست نمی آید.

قیمت Project Scorpio:
قیمت این کنسول رسما اعلام نشده اما Digital Foundry قیمت آن را 499$ می داند.
 
آخرین ویرایش:

.::PUИK::.

کاربر سایت
Mar 28, 2014
8,546
والا همینشم کم اختلافی نیست شما مشخصات نخوندی اختمالا همین کنسول اگه بخوان براش تو رزولوشن 1080 بازی بسازن اختلافش خیلی زیاد میشه با x1 و ps4 معمولی حتی بسیار قویه فقط نقطه ضعفش همون cpu شه
مشخصات و خوندم ولی اون طوری که اسپنسر حرف زد نباید تفاوتی بیش از 4k و 60 فریم ثابت یه سری افزایش جزئی تا تکنیک ها و جزئیات جزئی چیز دیگه ی و شاهد باشیم
با این مشخصات میشه گرافیک تخیلی ساخت
االبته یه نظریه دیگه هم دارم اینه که تا زمان عرضه نشدن ps5 اسکورپیو فقط رو 4k تمرکز میکنه و بعد عرضه ps5 بازی های انحصاری برای اسکورپیو ببینیم و بعد اون دیگه احتمالا زمان لانچ هر دو کنسول های بعدی همزمان نمیشه مثلا PS5 میاد 2-3 سال بعدش XBOX جدید بعد 2-3 سال بعد PS6
چون برا 4K همون XBOX ONE S ها جواب بود و یهو شعار میاد 4K NATIVE به نظر من بحث بیشتر از این حرفاست که فقط به خاطر یه 4K واقعی 300$ در صورتی که قیمتش 700$ باشه بپردازی یا این که کلا این کنسول جدیده با بازی های جدید
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
12,996
نام
محمد امین
پس به نظرمن خریدش برا اونای که میخوان 4k تجربه کنن واجبه نه ما که نهایتا با 1080 بازی میکنیم
ما دلمون و صابون زده بودیم یه اختلاف گرافیکی بین نسلی باشه نه فقط رزلوشن و یه خرده جزئیات

الان با 2 - 3 تومن میشه یک TV4K با سایز 40 به بالا خرید و چندان هم غیر قابل دسترس نیست ولی فکر کنم برای کسانی که روی رزولیشن پایین تر بازی میکنن هم مزایایی مثل بهبود گرافیکی و نرخ فریم بالاتر قرار بدن
در کل کنسول باید بیاد و آدم ببینه آیا براش صرف میکنه بخره با نه
 
  • Like
Reactions: aliatlas

SAEED_TAJ

کاربر سایت
Sep 30, 2011
759
الان با 2 - 3 تومن میشه یک TV4K با سایز 40 به بالا خرید و چندان هم غیر قابل دسترس نیست ولی فکر کنم برای کسانی که روی رزولیشن پایین تر بازی میکنن هم مزایایی مثل بهبود گرافیکی و نرخ فریم بالاتر قرار بدن
در کل کنسول باید بیاد و آدم ببینه آیا براش صرف میکنه بخره با نه
تی وی های 4k الان به شدت ارزون شدن و ارزش خریدشون بالا رفته...
الان با 3 تومن میشه sony x8000 خرید که 43 اینچ هست و 4k hdr هست و کیفیتش فوق العاده هست...
با این قیمتها دیگه خرید تی وی فول اچ دی کاملا اشتباهه...
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
یه مقاله ای در مورد معماری اسکورپیو خوندم، حالا نمیدونم اینجا هم در موردش صحبت شده یا نه، اما توضیح داده بود معماری CPU طوری هست که خیلی تفاوت چندانی با Pro نداره اما با افزایش کلاک تونستن پرفورمنس رو به طرز وحشتناکی ببرن بالا و در عوض کولینگ رو تقویت کردن. و در نتیجه این معماری هوشمندانه و خفن، قیمت خیلی بالایی نخواهد داشت و حتی ممکنه مایکرو 350 هم قیمت بده! البته 350 که گفته بود عدد تخیلی هست اما طبق چیزی که نوشته بود نباید 400 گرون تر باشه.

یعنی این هیولا رو هم قیمت Pro بدن دوبار عالیه!:D
 

mahdi-ps4

کاربر سایت
Nov 13, 2015
757
دوستان انگار هنوز به درستی درک نکردن میان نسلی یعنی چی
ببینید سونی PS4 PRO رو وقتی داشت عرضه میکرد رسما اعلام کرد اقا اگر شما مدل معمولی دارید هیچ دلیلی نداره برید PRO بخرید مگر علاقه زیادی به 4K دارید تی ویشو دارید و دلتون میخواد هزینه کنید این که تو کشور ما همه جوگیر شدن و رفتن PRO خریدن(مثلا 2 تا از دوستای خود من همون هفته اول کنسول معمولیشونو فروختن و رفتن PRO خریدن) از ذهن خودشون بود که خیال میکردن قراره معجزه بشه و ما داریم وارد نسل جدیدی میشیم چیزی که من راجب PRO میدونم اینه تلاش سونی بود برای این که عده ای که جهت تجربه 4K به سمت PC میرن رو جذب کنه و همینطور اون اندک عده ای که از کنسول فعلی راضی نیستن رو حفظ کنه همین سونی از اولم گفت تنها تفاوت در رزولوشن خواهد بود همینو بس این که دوستان خیال میکردن قراره PRO بیاد و کنسول فعلی از صحنه روزگار محو بشه یا یه اختلاف فضایی ببینن دیدگاه غلط خودشون بود اصلا یکی دیگه از فلسفه های کنسول PRO طولانی کردن عمر نسل بود سونی بیش از 40 ملیون نسخه معمولی رو اون زمان فروخته بود و نمیتونست بیخیال اونا بشه و با این سیاست یه جور روش خلق شد جهت حفظ طول عمر نسل کنسولا که ویژگی اصلیشونه که شما فلان کنسولو میخری 5 سال تا 8 سال میتونی با خیال راحت استفاده کنی و تمام بازی های روز رو تجربه کنی!
اگرم همین الان ببینید مدل SLIM داره نزدیک به 5 برابر مدل PRO میفروشه که نشون میده 4K هنوز اونقدار جا نیفتاده.
درباره کنسول جدید مایکروسافت هم قطعا همین موضوع صادق خواهد بود این که عده ای کنسولاشونو میفروشن درحالی که حتی تی وی 4K ندارن و میرن اسکورپیو میخرن و درنهایت میبینن هیچ چیز خاصی گیرشون نیومده مشکل مایکروسافت نیست تقصیر جو گیر بودن خودشونه!
 

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
یه مقاله ای در مورد معماری اسکورپیو خوندم، حالا نمیدونم اینجا هم در موردش صحبت شده یا نه، اما توضیح داده بود معماری CPU طوری هست که خیلی تفاوت چندانی با Pro نداره اما با افزایش کلاک تونستن پرفورمنس رو به طرز وحشتناکی ببرن بالا و در عوض کولینگ رو تقویت کردن. و در نتیجه این معماری هوشمندانه و خفن، قیمت خیلی بالایی نخواهد داشت و حتی ممکنه مایکرو 350 هم قیمت بده! البته 350 که گفته بود عدد تخیلی هست اما طبق چیزی که نوشته بود نباید 400 گرون تر باشه.

یعنی این هیولا رو هم قیمت Pro بدن دوبار عالیه!:D
کدوم مقاله ؟ مطمئنی CPU رو با GPU اشتباه ننوشتی ؟ :D چوون GPU هست که سرعت کلاکش برای یک کنسول خیلی بالاست و مایکروسافت رو مجبور به ساخت کولینگ سیستم قوی کرده نه CPU که اختلافش با پرو کمتر 0/2ghz هست.
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
اگرم همین الان ببینید مدل SLIM داره نزدیک به 5 برابر مدل PRO میفروشه که نشون میده 4K هنوز اونقدار جا نیفتاده.

دقیقا خیلی ها به خاطر اینکه منتظر بودن ببینند اسکورپیو داستانش چی میشه برای خرید Pro دست نگه داشتن و صبر کردن. برای همین کنسول پرو آمار فروش چندان جالبی نداره
 
  • Like
Reactions: pbgame and voldmort

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
hdmi 2.1 با freesync 2 هم براش تایید شده می زنه کنسول خیلی خفنی باشه قطعا هم با این خبر gpu نسل جدید amd داره

gtx 1080 ti الان hdmi 2.1 نداره:D
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
hdmi 2.1 با freesync 2 هم براش تایید شده می زنه کنسول خیلی خفنی باشه قطعا هم با این خبر gpu نسل جدید amd داره

gtx 1080 ti الان hdmi 2.1 نداره:D
تمام بازی های XB1 XB360 روی XBS با freesync اجرا میشن !!. الان 499$ حلال واسه این کنسول :D.
 
  • Like
Reactions: s.1

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
باز بیاید بگید AMD بده!:D

همین amd بعث این کنسول های میان نسلی شده اما خوب خوشبختانه مایکی زرنگی کرده از سری جدیدش استفاده کرده سری جدیدش حقیقتا پیشرفت خیلی خوبی داشته البته در دنیای pc همچنان intel nvidia پیشتاز هستن اما خوب امید می ره که رقابت تنگ تر بشه.
تمام بازی های XB1 XB360 روی XBS با freesync اجرا میشن !!. الان 499$ حلال واسه این کنسول :D.

برای کسایی که شیتیل pc نداره این کنسول عالیه از این گذشته با امکان فری سینک دست سازنده ها برای ساختن بازی های 40 تا 50 فریمم باز می شه بدون اینکه بازی لگ بزنه بر عکس ps4 pro که بازی های از این دستش خیلی مشکلات دارن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر