همه چیز در مورد Project Scorpio [اطلاعات کامل در پست اول]

Donger Reborn

کاربر سایت
Mar 21, 2017
1,414
014_xbox-project-scorpio-logo.jpg

در کنفرانس E3 2016، مایکروسافت از جدیدترین عضو خانواده Xbox، با نام فنی Project Scorpio رونمایی کرد.

به گفته مایکروسافت، این کنسول قویترین کنسول ساخته شده در تاریخ بوده و قرار است به هنگام تعطیلات آخر سال 2017 عرضه شود. مایکروسافت با این کنسول قول گیمینگ با کیفیت 4K و تجربه گرافیکی بالا در واقعیت مجازی، بدون قربانی کردن کیفیت اجرایی بازی‌ها را داده است.

هر سه کنسول Xbox One ،Xbox One S و Project Scorpio همگی با یکدیگر تطبیق داشته و تمامی بازی‌ها و وسایل جانبی کنسول Xbox One بر روی هر سه محصول قابل استفاده خواهند بود.

در تاریخ 6/4/2017، دیجیتال فاندری وابسته به یوروگیمر، به صورت رسمی از مشخصات سخت افزاری Project Scorpio پرده برداری کرد

مشخصات کلی سخت افزار:
مشخصات کلی سخت افزاری کنسول به صورت زیر است:

SoC اصلی کنسول که شامل پردازنده اصلی و پردازه گرافیکی می شود، همانند قبل با همکاری AMD طراحی شده و توسط TSMC با معماری 16nm FinFET ساخته می شود و شامل 7 میلیارد ترانزیستور و 40 واحد پردازشی سفارشی سازی شده از نوع Radeon می باشد

از این SoC با عنوان Scorpio Engine یاد می شود.
اندازه سطح این SoC، برابر 360 میلی متر مربع است.

پردازنده اصلی - CPU:
بر خلاف شایعات، این کنسول از معماری پردازنده های Ryzen استفاده نکرده و کماکان از معماری Jaguar که در کنسول های Xbox One,Xbox One S,PS4, PS4 Slim و PS4 Pro استفاده می شود، استفاده می کند. البته با توجه به بازه زمانی، از همان ابتدا بعید به نظر می رسید که پردازنده های Ryzen آماده قرار گیری درون Project Scorpio باشند.
مایکروسافت معتقد است که استفاده نکردن از Ryzen نگرانی ای برای آن ها نبوده و آن ها به هرچه که که در پردازنده Project Scorpio می خواستند، با سفارشی کردن پردازنده رسیده اند.
پردازنده به طور کامل توسط مایکروسافت سفارشی سازی شده و دارای 8 هسته پردازشی می باشد که با فرکانس 2.3Ghz کار می کنند.
در واقع پردازنده کنسول، نسخه Upclock شده پردازنده Xbox One می باشد.
هشت هسته پردازشی در دو کلاستر به همراه 4 مگابایت کش لایه 2 قرار دارند تا در کنار کارایی حداکثری، کنسول جدید به طور کامل از نسل قبلی خود یعنی Xbox One و Xbox One S پشتیبانی کند.
پردازنده خود وظایف اصلی را به عهده دارد و پردازش های متفرقه بر عهده پردازنده های جانبی می باشد که درون SoC تعبیه شده اند.
در نهایت پردازنده مورد استفاده، 31% سریعتر از پردازنده Xbox One عمل می کند و به لطف سفازشی سازی، تاخیر آن نیز کمتر شده است.

پردازنده گرافیکی - GPU:
پردازنده گرافیکی، 40 واحد محاسباتی Radeon می باشد که سفارشی سازی شده اند و این پردازنده گرافیکی با فرکانس کاری 1172Mhz کار می کند. فرکانس کاری این پردازنده گرافیکی فقط 94Mhz از بالاترین فرکانس کاری پردازنده گرافیکی RX480 کمتر است در حالی که RX480 تعداد 36 واحد پردازشی دارد.
پردازنده گرافیکی توان پردازشی 6 ترافلاپ را داراست که 4.6 برابر کنسول Xbox One می باشد.
مایکروسافت می گوید که در Project Scorpio به Direct3D 12 مهاجرت و این مهاجرت باعث ارتباط فوق العاده بهینه بین بازی و پردازنده گرافیکی می شود. از دیدگاه مایکروسافت استفاده از D3D12 یک برد بزرگ برای هر دو مایکروسافت و توسعه دهندگان است چرا که طبق گفته های توسعه دهندگان،آن ها تواسنته اند میزان بار پردازشی CPU برای Rendering را به نصف کاهش دهند.
به گفته مایکروسافت، بخش قابل توحهی از پردازش CPU مربوط به دستور به GPU برای ترسیم خروجی به هدر می رود که این مقدار می تواند بین صد ها تا هزارات دستور پردازشی باشد و این مقدار در Project Scorpio به 11 دستور برای ترسیم و 9 دستور برای تغییر وضعیت کاهش پیدا کرده است.
همچنین مایکروسافت از AMD Detal Colour Compression (DCC) برای ذخیره بخشی از اطلاعات گرافیکی درون رم استفاده می کند که باعث ذخیره پهنای باند و حجم مصرفی حافظه می شود.

حافظه اصلی - RAM:
در ابتدا باید گفت که ESRAM درون کنسول به طور کامل حذف شده است.
مایکروسافت مدعی است که با توجه به پهنای باندی که حافظه کنسول در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد، دیگر نیازی به ESRAM نیست.
حافظه 32 مگابایتی ESRAM اکنون به صورت یک حافظه مجازی و به صورت فیزیکی آدرس دهی می شود تا بازی های قدیمی ای که از آن استفاده می کنند، در اجرا با مشکل مواجه نشوند
حافظه اصلی کنسول از نوع GDDR5 می باشد و بر خلاف شایعات، کنسول از حافظه GDDR5X استفاده نمی کند.
در مجموع کنسول شامل 12 گیگابایت رم می شود که میان پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی مشترک بوده و با اینترفیس 384 بیتی پهنای باند 326GB/s را فراهم می آورند. حافظه ها در 12 کانال 32 بیتی کار می کنند و فرکانس کاری هر واحد 6.8Ghz می باشد. به عبارتی حافظه اصلی کنسول پهنای باند 1.6 برابری را نسبت به ESRAM کنسول Xbox One در اختیار سازندگان قرار می دهد. به گفته مایکروسافت، این پهنای باند، نیاز پدازنده گرافیکی را برای اجرای بازی ها با رزولوشن 4K به صورت Native به صورت کامل برطرف می سازد.
8 گیگابایت از حافظه در اختیار توسعه دهندگان است و 4 گیگابایت آن برای خود کنسول رزرو شده است، در مقایسه با Xbox One این کنسول 1 گیگابایت رم رزرو شده بیشتری دارد و مایکروسافت دلیل آن را اجرا کردن داشبورد و سیستم عامل بر روی رزولوشن 4K به صورت Native می داند.

هارد - HDD:
هارد کنسول، یک هارد 2.5 اینچی با ظرفیت 1 ترابایت می باشد که 50% پهنای باند بیشتری به نسبت هارد کنسول Xbox One دارد.
هارد کنسول در قسمتی قرار می گیرد که شامل لرزه گیر است.

سیستم صوتی:
Project Scorpio علاوه بر سخت افزاری پردازشی، در زمینه صوت نیز خود نمایی می کند.
پردازنده صوتی Xbox One به Project Scorpio کوچ کرده و ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده است.
پردازنده صوتی از صدای 7.1 کاناله پشتیبانی می کند و پشتیبانی از آخرین تکنولوژی Dolby با نام Dolby Atmos بزای گیمینگ و هدفون نیز به آن اضافه شده است. همچنین فرمت صوتی ابداعی توسط تیم هولولنز با نام HRTF نیز توسط پردازنده صوتی پشتیبانی می شود.

سیستم تهویه:
با توجه به فرکانس کاری پردازنده گرافیکی، کنسول نیاز به یک سیستم تهویه بسیار قوی برای خنک سازی دارد.
مدل سیستم تهویه، هیت سینک محفظه بخار است. این مدل تهویه در کارت گرافیک های High End همانند GTX 1080 و GTX 1080 Ti مورد استفاده قرار می گیرد.
در کنسول از شریان های لوله های مسی استفاده شده که درون آن ها خلاء بوده و محتوی آب مقطر می باشند. گرما جذب آب شده و بعد از تبخیر، آب به باله های هیت سینک می رود و در آنجا با از دست دادن گرما مجددا به آب مایع تبدیل می شود.
برای خنک سازی هیت سینک از یک فن با طراحی سفارشی که از طراحی فن گریز از مرکز اقتباس شده است، استفاده شده است.

سیستم تغذیه:
منبع تغذیه کنسول به صورت داخلی بوده و یک منبع تغذیه واحد (بدین معنی که هر دو ولتاژ 220 و 110 ولت را پشتیبانی می کند) با توان 245 وات برای کنسول تعبیه شده است.

درایو نوری:
درایو نوری کنسول، Ultra HD Blu-ray Drive می باشد.
این درایو از لحاظ ساختار در واقع همان درایو درون Xbox One S می باشد که تغییرات جزئی برای قرار گیری درون کنسول داشته است.

پورت های دستگاه:
در بخش پشتی دستگاه، چینش پورت ها همانند Xbox One S می باشد. دلیل چینش پورت ها همانند Xbox One S، مهاجرت راحت کاربرانی که در حال حاضر از Xbox One S استفاده می کنند و کابل های خود را بر اساس آن چینش کرده اند، به Project Scorpio می باشد.
فیش برق دستگاه از نوع figure-eigth می باشد (همانند فیش برق PS4)، پورت کینکت همانند Xbox One S در کنسول وجود ندارد و باید از آداپتور USB برای اتصال کینکت استفاده کرد، ورودی HDMI کماکان وجود دارد.
همچنین پورت خروجی HDMI 2.1 برای پشتیبانی از رزولوشن 4K با فریم ریت 60، قابلیت HDR و گستره طیف رنگ وسیع بر روی کنسول تعبیه شده است.

طراحی و ساخت کنسول:
طراحی نهایی کنسول که با نام ID شناخته می شود، در E3 به صورت نهایی نمایش پیدا می کند.
در طراحی کنسول از روش طراحی ماژولار استفاده شده است. همچنین تکنیک های تولید پیشرفته باعث شده اند تا بتوان از فضا، حداکثر استفاده را برد.
در ساخت کنسول، از روشی به نام Hovis Method استفاده شده است. در این روش مادربورد هر کنسول به صورت مجزا با توجه به پردازنده ای که بر روی آن قرار گرفته است به صورت دقیق کالبیره می شود تا حداکثر کارایی را فراهم آورد.
مایکروسافت برای رسیدن به کارایی حداکثری و تولید گرمای حداقلی، هر جیپ را به صورت دقیق ولتاژ دهی می کند.
به جای استفاده از یک پروفایل تنظیم برای برد همه قطعات، هر پردازنده بعد از تولید یک پروفایل مصرفی منحصر به فرد دارد که برد کنسول بر اساس آن تنظیم می شود.

پشتیبانی از نسل های پیشین:
Project Scorpio به صورت کامل از بازی های Xbox One, Xbox One S و Xbox 360 پشتیبانی می کند.
تمامی لوازم جانبی Xbox One نیز بر روی Project Scorpio پشتیبانی می شوند.

Project Scorpio در عمل:
به گفته مایکروسافت، هر بازی ای که با رزولوشن 900P به بالا بر روی کنسول Xbox One اجرا می شود، توانایی اجرا شدن به صورت 4K Native با HDR و طیف رنگ وسیع، بدون تاثیر بر فریم ریت، بر روی Project Scorpio را دارد.
استادیو Turn10، سازنده عنوان Forza Motosport در مدت 2 روز انجین Forza را بر روی Project Scorpio پورت کردند. عنوان Forza Motosport با تنظیمات گرافیکی ای مشابه Xbox One فقط با استفاده از بین 60 تا 70 درصد GPU، به صورت 4K Native با فریم ریت 60 فریم بر ثانیه به صورت ثابت بر روی Project Scorpio به اجرا در آمد در حالی که این عنوان 90% پردازنده گرافیکی را بر روی Xbox One برای اجرا در رزولوشن 1080P استفاده می کند. با تغییر تنظیمات گرافیکی به بالاترین حد این مقدار به 88% رسید.

علاوه بر عناوین جدید، تمامی قدرت کنسول در اختیار عنوان قدیمی و بازی های Xbox 360 نیز هست تا این بازی ها نیز فریم دهی حداکثری و بدون screen tearing داشته باشند.
عناوینی همانند Doom, Halo 5,... که از رزولوشن متغییر استفاده می کنند، با بالاترین رزولوشن قابل احرا بر روی Project Scorpio به اجرا در می آیند.
تمامی بازی های Xbox One و Xbox 360 بر روی Project Scorpio اجرا می شوند با 16x AF (anisotropic filtering) به اجرا در می آیند.
لودینگ بازی های Xbox One و Xbox 360 سریع تر شده است و مقدار رم باقی مانده در زمان اجرای بازی ها به کش کردن IO های تکراری اختصتص میابد تا سرعت هرچه بیشتر را فراهم کند.

کنسول از AMD media block بهره می برد. بخش DVR آپدیت شده و اکنون قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K با کدک HEVC به همراه HDR را داراست. همچنین ویژگی ای با نام retroactive screen capture نیز به کنسول اضافه شده که با نمایش فریم به فریم فیلم گیم پلی ذخیره شده، امکان عکس گرفتن از بهترین صحنه را فراهم می آورد.

Project Scorpio قابلیت پشتیبانی از Freesync را نیز داراست و این کنسول از Freesync 2 پتشیبانی می کند تا با استفاده از آن، screen tearing در بازی ها به صفر برسد.
Project Scorpio در رزولوشن 1080P:
مایکروسافت اعلام کرده که فارق از رزولوشن صفحه نمایش، بهبود های Project Scorpio در تمامی رزولوشن ها در دسترس است حتی در رزولوشن 1080P.
در زمان اجرای بازی بر روی یک صفحه نمایش با رزولوشن 1080P، شما دو حالت را برای اجرا دارید که یکی باعث افزایش پرفورمنس بازی می شود و دیگری با supersample کردن تصویر 4k به 1080p (تمامی Texture ها به صورت 4k رندر شده و سپس supersample می شوند.) تصویری فوق العاده به نمایش می گذارد، و تصویر خروجی به صورتی است که انگار AA(anti-aliasing) حداکثری را داراست. این کار را خود کنسول انجام داده و نیازی به پیاده سازی از سمت توسعه دهنده نیست.

وجه تمایز Project Scorpio با PC:
مایکروسافت می گوید که کامپایلر سایه زن آن ها برای استفاده در Project Scorpio بسیار بهینه تر از نمونه مورد استفاده در PC است.
همچنین API آن ها برای دسترسی مستقیم به سخت افزار و گستره های مختص کنسول پردازنده های گرافیکی، باعث برتری یک سخت افزار ثابت می شود.
در نهایت نرم افزار بهینه سازی آن ها با نام PIX(Performance Investigator for Xbox)، ابزاری برای بهینه سازی بازی ها بر روی کنسول می باشد، بهینه سازی موردیست که با توجه به سخت افزارهای مختلف PC، به راحتی به دست نمی آید.

قیمت Project Scorpio:
قیمت این کنسول رسما اعلام نشده اما Digital Foundry قیمت آن را 499$ می داند.
 
آخرین ویرایش:

pizza

کاربر سایت
Jun 6, 2016
267
خب آقایان PC باز، چرا از بحران کرک شدن بازیهای PC چیزی نمیگید؟؟ قبلاً که این قفلای کذایی نیومده بود و کرک کردن راحت بود هکرا با هزار جور کثافتکاری و پچ و .... بازی رو کرک میکردن و یه عالمه باگ و آلودگی همراهش بود، حالا که دیگه مجبورن کلاً دل و روده ی بازی رو بریزن بیرون و دوباره پکیجش کنن، تازه اگه بتونن قفل رو دور بزنن. این رو مقایسه کنید با بازیهای اورجینال و دستکاری نشده ی کنسول که با کرک شدن خود کنسول کل بازیها مثل شوکولات اجرا میشن بدون اینکه لازم باشه بازی رو دستکاری کنن.
فواید کنسول در زمینه ی گیم نسبت به pc یکی دوتا نیست. تازه توی ویندوز 10 هم مایکی قراره سیستم تشخیص pirate کار بزاره که اونوقت دیگه...
بعدش اینکه کنسول اگه کپی خور بشه گیمر دوتا آپشن داره، هم میتونه بازی کپی شده استفاده کنه هم خریداری شده و لایسنس دار، بازیهای اورجینالشم تو بازار پره، ولی pc چی؟ تو کشور ما pc بازها فقط یک گزینه دارن اونم استفاده از بازی کپی شده هست (تازه اگه بازی کرک بشه) چون دیسک اورجینال بازی pc با لایسنس اصلا تو بازار نیست. یعنی شما حتی اگه لایسنس بازی رو بصورت قانونی خریده باشی، به محتوای اورجینال بازی دسترسی نداری چون هرچی تو اینترنت هست دستکاری شده. فقط میمونه دانلود از طریق استیم که با این حجم وحشتناک بازیهای نسل هشتم و اینترنت خراب ما عملاً امکانپذیر نیست. یا اگرم باشه با هزار بدبختی و نکبتی همراهه. بازیهای جدید حجماشون 50-60 گیگه، یک ماه باید دانلود شبانه بزاری واسه یک بازی.
 
آخرین ویرایش:

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
خب آقایان PC باز، چرا از بحران کرک شدن بازیهای PC چیزی نمیگید؟؟ قبلاً که این قفلای کذایی نیومده بود و کرک کردن راحت بود هکرا با هزار جور کثافتکاری و پچ و .... بازی رو کرک میکردن و یه عالمه باگ و آلودگی همراهش بود، حالا که دیگه مجبورن کلاً دل و روده ی بازی رو بریزن بیرون و دوباره پکیجش کنن، تازه اگه بتونن قفل رو دور بزنن. این رو مقایسه کنید با بازیهای اورجینال و دستکاری نشده ی کنسول که با کرک شدن خود کنسول کل بازیها مثل شوکولات اجرا میشن بدون اینکه لازم باشه بازی رو دستکاری کنن.
فواید کنسول در زمینه ی گیم نسبت به pc یکی دوتا نیست. تازه توی ویندوز 10 هم مایکی قراره سیستم تشخیص pirate کار بزاره که اونوقت دیگه...
دقت کردی روی PC هم می شه اوریجینال خرید؟ قیمتشم خیلی کمتر از کنسول در میاد(بازی جدید 150 تومن معمولا، حتی مثلا کوانتم بریک رو 1/2 هفته بعد از عرضه توی بازارچه همین فروم دیدم 100 تومن)؟ یکم فکر کنید قبل از حرف زدن.
 

pizza

کاربر سایت
Jun 6, 2016
267
دقت کردی روی PC هم می شه اوریجینال خرید؟ قیمتشم خیلی کمتر از کنسول در میاد(بازی جدید 150 تومن معمولا، حتی مثلا کوانتم بریک رو 1/2 هفته بعد از عرضه توی بازارچه همین فروم دیدم 100 تومن)؟ یکم فکر کنید قبل از حرف زدن.
موقعی که کامنتم رو نقل قول زدی داشتم ویرایشش میکردم، دوباره برگرد بخونش.
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
موقعی که کامنتم رو نقل قول زدی داشتم ویرایشش میکردم، دوباره برگرد بخونش.
امکان پذیره خیلی هم خوب امکان پذیره. دیسک بازی (حتی اونایی که کرک نشدن هم توی سایت های مختلف پره) رو می خری، بعدد محتواتش رو به استیم نشون می دی. استیم اون فایل های دستکاری نشده رو نگه می داره، فایل های دستکاری شده رو دانلود می کنه(اگه آپدیت باشه بازی 1 گیگه نهایتا)، در نهایت با فایل های کاملا اصلی و دستکاری نشده بازی می کنی. هم پول کمتری واسه بازی می دی، هم پول گلد نمی خوای بدی. اگه می خوای بگی خوب گلد بازی مجانی بده می تونی اشتراک Humble Monthly بگیری که بازی مجانی هر ماه بهت می ده که مال خودته، نه اجاره شده مثل گلد، یعنی می تونی دیگه نخری ولی بازی رو استفاده کنی. این Argument شما مال زمان 2007/2008 بود که استیم خیلی پیشرفت نکرده بود، الان 7-8 سال گذشته از اون زمان!
 

pizza

کاربر سایت
Jun 6, 2016
267
(اینم ادامه کامنتم):

بعدش اینکه کنسول اگه کپی خور بشه گیمر دوتا آپشن داره، هم میتونه بازی کپی شده استفاده کنه هم خریداری شده و لایسنس دار، بازیهای اورجینالشم تو بازار پره، ولی pc چی؟ تو کشور ما pc بازها فقط یک گزینه دارن اونم استفاده از بازی کپی شده هست (تازه اگه بازی کرک بشه) چون دیسک اورجینال بازی pc با لایسنس اصلا تو بازار نیست. یعنی شما حتی اگه لایسنس بازی رو بصورت قانونی خریده باشی، به محتوای اورجینال بازی دسترسی نداری چون هرچی تو اینترنت هست دستکاری شده. فقط میمونه دانلود از طریق استیم که با این حجم وحشتناک بازیهای نسل هشتم و اینترنت خراب ما عملاً امکانپذیر نیست. یا اگرم باشه با هزار بدبختی و نکبتی همراهه. بازیهای جدید حجماشون 50-60 گیگه، یک ماه باید دانلود شبانه بزاری واسه یه بازی.
 

pizza

کاربر سایت
Jun 6, 2016
267
امکان پذیره خیلی هم خوب امکان پذیره. دیسک بازی (حتی اونایی که کرک نشدن هم توی سایت های مختلف پره) رو می خری، بعدد محتواتش رو به استیم نشون می دی. استیم اون فایل های دستکاری نشده رو نگه می داره، فایل های دستکاری شده رو دانلود می کنه(اگه آپدیت باشه بازی 1-2 گیگه نهایتا)، در نهایت با فایل های کاملا اصلی و دستکاری نشده بازی می کنی. هم پول کمتری واسه بازی می دی، هم پول گلد نمی خوای بدی. اگه می خوای بگی خوب گلد بازی مجانی بده می تونی اشتراک Humble Monthly بگیری که بازی مجانی هر ماه بهت می ده که مال خودته، نه اجاره شده مثل گلد، یعنی می تونی دیگه نخری ولی بازی رو استفاده کنی. این Argument شما مال زمان 2007/2008 بود که استیم خیلی پیشرفت نکرده بود، الان 7-8 سال گذشته از اون زمان!
اولاً از کجا میدونی اونی که تو فلان سایت گزاشتن دستکاری نشده؟ (ممکنه کرک نشده باشه ولی دستکاری شده باشه).
بعدش چجوری از خارج میخری و میارن در خونتون؟ میشه به ما هم یاد بدی؟
ولی یه دیسک ps4 اگه دستکاری شده باشه سریع مشخص میشه، چون روی دستگاه اورجینال اصلاً اجرا نمیشه.
اون قسمتی که گفتی محتواش رو به استیم نشون میدی متوجه نشدم؟ دقیق توضیح بده دوباره.
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
اولاً از کجا میدونی اونی که تو فلان سایت گزاشتن دستکاری نشده؟ (ممکنه کرک نشده باشه ولی دستکاری شده باشه).
بعدش چجوری از خارج میخری و میارن در خونتون؟ میشه به ما هم یاد بدی؟
ولی یه دیسک ps4 اگه دستکاری شده باشه سریع مشخص میشه، چون روی دستگاه اورجینال اصلاً اجرا نمیشه.
دارم بهت می گم استیم خودش فایل دستکاری شده رو مشخص می کنه و دستکاری نشده رو دانلود می کنه، روشش هم دقیق نمی دونم، ولی فکر کنم Hash Signature رو چک می کنه. البته اینم بگم که اصلا دستکاری نمی کنه کسی فایل های بازی رو و فقط Exe و DLL ها بخاطر کرک دستکاری می شن. بیخیال شو.
لازم نیست از خارج بگیری، به یه سایتی پول می دی، یه کد بهت میده، کد رو وارد استیم می کنی و تمام. بعضی وقتا کد هم بهت نمی ده و گیفت می کنه، یعنی پول میدی، استیم رو باز می کنه، اوکی رو می زنی و تمام. خواستی بهت معرفی کنم:))
 

pizza

کاربر سایت
Jun 6, 2016
267
دارم بهت می گم استیم خودش فایل دستکاری شده رو مشخص می کنه و دستکاری نشده رو دانلود می کنه، روشش هم دقیق نمی دونم، ولی فکر کنم Hash Signature رو چک می کنه. البته اینم بگم که اصلا دستکاری نمی کنه کسی فایل های بازی رو و فقط Exe و DLL ها بخاطر کرک دستکاری می شن. بیخیال شو.
لازم نیست از خارج بگیری، به یه سایتی پول می دی، یه کد بهت میده، کد رو وارد استیم می کنی و تمام. بعضی وقتا کد هم بهت نمی ده و گیفت می کنه، یعنی پول میدی، استیم رو باز می کنه، اوکی رو می زنی و تمام. خواستی بهت معرفی کنم:))
دانلود کردنش چی؟ حتماً میدونی بازیهای جدید حول و حوش 50 - 60 گیگ حجم دارن! کرک شدش رو هم بخای بازی کنی واسه دانلود کردن یه بازی (حالا از منبعی) یک ماه دانلود شبانه نیازه. اینو که قبول داری. فیزیکی هم بخای از بازار بخری (کرک شده منظورمه) واسه هر حلقه DVD ، شیش-هفت هزار تومن ازت میگیرن. آخرش میبینی واسه یه بازی کرک شده 30 تومن پول دادی!!
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
دانلود کردنش چی؟ حتماً میدونی بازیهای جدید حول و حوش 50 - 60 گیگ حجم دارن! کرک شدش رو هم بخای بازی کنی واسه دانلود کردن یه بازی (حالا از منبعی) یک ماه دانلود شبانه نیازه. اینو که قبول داری. فیزیکی هم بخای از بازار بخری (کرک شده منظورمه) واسه هر حلقه DVD ، شیش-هفت هزار تومن ازت میگیرن. آخرش میبینی واسه یه بازی کرک شده 30 تومن پول دادی!!
خواستی یه جا معرفی کنم هر حلقه هزار تومن، اینقدر پول ندی. جدی میگم، اگه شک داری بگو تو پ.خ بهت بگم.
بیخیال شو این مسئله رو، برو از یه طرف دیگه به کار مقدس تخریب بپرداز:D
ویرایش: ارسال شد.
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: SiminSecret

D_grayman

کاربر سایت
Apr 13, 2010
154
نام
بابک
اکثر بازی های اختصاصی ایکس باکس رو که میشه رو ویندوز ده بازی کرد من نمیدونم کی میخواد برای این کنسول بین 500 تا 700 دلار پول بده؟
 

pizza

کاربر سایت
Jun 6, 2016
267
خواستی یه جا معرفی کنم هر حلقه هزار تومن، اینقدر پول ندی. جدی میگم، اگه شک داری بگو تو پ.خ بهت بگم.
بیخیال شو این مسئله رو، برو از یه طرف دیگه به کار مقدس تخریب بپرداز:D
هر حلقه DVD هزار تومن؟؟! اونوخ هر بازی ای که تو نت باشه رو هم داره دیگه!
بله بله حتما آدرشو بهم بده. حالا چرا تو خصوصی؟ مگه بده بقیه هم بدونن و برن جنس ارزان بخرن؟
باشه شما آدرسو بده خصوصی و عمومیش زیاد مهم نیست.
تخریب کیلویی چنده؟ من دارم میگم کنسول برای بازی کردن مناسبتره، به همون دلیلی که اینهمه آدم مغز خر نخوردن که دارن بالاش پول میدن و میخرنش. ما ایرانیها هم که میدونی شرایطمون یه مقدار متفاوته خصوصاً اینترنتمون.
 

hqdead

کاربر سایت
Dec 27, 2015
293
خب آقایان PC باز، چرا از بحران کرک شدن بازیهای PC چیزی نمیگید؟؟ قبلاً که این قفلای کذایی نیومده بود و کرک کردن راحت بود هکرا با هزار جور کثافتکاری و پچ و .... بازی رو کرک میکردن و یه عالمه باگ و آلودگی همراهش بود، حالا که دیگه مجبورن کلاً دل و روده ی بازی رو بریزن بیرون و دوباره پکیجش کنن، تازه اگه بتونن قفل رو دور بزنن. این رو مقایسه کنید با بازیهای اورجینال و دستکاری نشده ی کنسول که با کرک شدن خود کنسول کل بازیها مثل شوکولات اجرا میشن بدون اینکه لازم باشه بازی رو دستکاری کنن.
فواید کنسول در زمینه ی گیم نسبت به pc یکی دوتا نیست. تازه توی ویندوز 10 هم مایکی قراره سیستم تشخیص pirate کار بزاره که اونوقت دیگه...
بعدش اینکه کنسول اگه کپی خور بشه گیمر دوتا آپشن داره، هم میتونه بازی کپی شده استفاده کنه هم خریداری شده و لایسنس دار، بازیهای اورجینالشم تو بازار پره، ولی pc چی؟ تو کشور ما pc بازها فقط یک گزینه دارن اونم استفاده از بازی کپی شده هست (تازه اگه بازی کرک بشه) چون دیسک اورجینال بازی pc با لایسنس اصلا تو بازار نیست. یعنی شما حتی اگه لایسنس بازی رو بصورت قانونی خریده باشی، به محتوای اورجینال بازی دسترسی نداری چون هرچی تو اینترنت هست دستکاری شده. فقط میمونه دانلود از طریق استیم که با این حجم وحشتناک بازیهای نسل هشتم و اینترنت خراب ما عملاً امکانپذیر نیست. یا اگرم باشه با هزار بدبختی و نکبتی همراهه. بازیهای جدید حجماشون 50-60 گیگه، یک ماه باید دانلود شبانه بزاری واسه یک بازی.
کلا شما تو باغ نیستی من همیشه گفتم دوباره هم میگم خواهش میکنم و بازهم خواهش میکنم اول دانش و سوادتون راجع به یه موضوع رو ارتقا بدید بعد تو یه بحث شرکت کنید حالا اظهار نظر کردن استادانه بماند .
اکثر PC GAMER ها بازیهای ارجینال میخرن برای امکانات استیم استفاده از MOD و خیلی چیزهای دیگه که شما هم تو خوابت نمی تونی تصور کنی و اینکه خیلی خیلی ارزونتر میفته مخصوصا تو تخفیفات چپ و راست استیم بکاپهای بازیهای استیم هم مثل پشگل تو نت برای فروش هست خودم از ۵ تا سایت مختلف میخرم توی PC بازیهای فیزیکی خیلی وقته منسوخ شده و رفته پی کارش همیشه اینو بدون کسانی که برای فقط یه بازی شون ماهی ۶۰ - ۷۰ تومن ساب میخرن این صحبتهایی که شما از بازی اورجینال و... میکنی خنددار و مضحکه براشون بد نیست یه سری به تاپیک استیم بازی سنتر بزنی و اکانت دوستان رو ببینی تعداد بازی های اورجینال اکانتشون از بازی فروشی که شما ازش بازی میخری و اسم تمام بازی هایی که تو خاطرت مونده بیشتره در ضمن ما ها هیچوقت خودمون رو محدود به دو تا دیسک بازی اورجینال نمی کنیم که بعد تموم کردنش دنباله مشتری باشیم و با فروشش یه بازی دیگه بخریم تمام بازی های استیممون تا ابد تو اکانت میمونه و خیلی موارد دیگه که شما کلا ازشون بی خبری فقط یه چی شنیدی و اظهار نظر اشتباه میکنی
 
آخرین ویرایش:

pizza

کاربر سایت
Jun 6, 2016
267
کلا شما تو باغ نیستی من همیشه گفتم دوباره هم میگم خواهش میکنم و بازهم خواهش میکنم اول دانش و سوادتون راجع به یه موضوع رو ارتقا بدید بعد تو یه بحث شرکت کنید حالا اظهار نظر کردن استادانه بماند .
اکثر PC GAMER ها بازیهای ارجینال میخرن برای امکانات استیم استفاده از MOD و خیلی چیزهای دیگه که شما هم تو خوابت نمی تونی تصور کنی و اینکه خیلی خیلی ارزونتر میفته مخصوصا تو تخفیفات چپ و راست استیم بکاپهای بازیهای استیم هم مثل پشگل تو نت برای فروش هست خودم از ۵ تا سایت مختلف میخرم توی PC بازیهای فیزیکی خیلی وقته منسوخ شده و رفته پی کارش همیشه اینو بدون کسانی که برای فقط یه بازی شون ماهی ۶۰ - ۷۰ تومن ساب میخرن این صحبتهایی که شما از بازی اورجینال و... میکنی خنددار و مضحکه براشون بد نیست یه سری به تاپیک استیم بازی سنتر بزنی و اکانت دوستان رو ببینی تعداد بازی های اورجینال اکانتشون از بازی فروشی که شما ازش بازی خیلی و اسم تمام بازی هایی که تو خاطرت مونده بیشتره در ضمن ما ها هیچوقت خودمون رو محدود به دو تا دیسک بازی اورجینال نمی کنیم که بعد تموم کردنش دنباله مشتری باشیم و با فروشش یه بازی دیگه بخریم تمام بازی های استیممون تا ابد تو اکانت میمونه و خیلی موارد دیگه که شما کلا ازشون بی خبری فقط یه چی شنیدی و اظهار نظر اشتباه میکنی
شما که تو باغ هستی به من بگو بعنوان مثال برای دانلود gtaV که حجمش حول و حوش 60 گیگه، چه خاکی باید به سرم بریزم؟ باید یک ماه دانلود شبانم رو به این اختصاص بدم؟ یا برم تو بازار یه عالمه بگردم و ببینم 10 تا DVD یه و هر DVD رو 6 تومن باهام حساب کنن و آخرش ببینم واسه یه بازیه کرک شده 50 تومن از جیبم رفت؟
مثل اینکه فراموش کردی کجا داری زندگی میکنی.
اونی که ps4 داره خیلی راحت میره دیسک اورجینالش رو میخره. اگرم پول داده جنس اورجینال گرفته، نه کرک شده.
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
شما که تو باغ هستی به من بگو بعنوان مثال برای دانلود gtaV که حجمش حول و حوش 60 گیگه، چه خاکی باید به سرم بریزم؟ باید یک ماه دانلود شبانم رو به این اختصاص بدم؟ یا برم تو بازار یه عالمه بگردم و ببینم 10 تا DVD یه و هر DVD رو 6 تومن باهام حساب کنن و آخرش ببینم واسه یه بازیه کرک شده 50 تومن از جیبم رفت؟
من که برات فرستادم دی وی دی هزار تومن(توی پروفایل)، هنوز می گی 6 تومن؟ خیلی باحالی خدایی:))
بله هنوز میگم 6 تومن چون زندگی به من آموخته تا چیزی رو با چشمای خودم ندیدم دربارش نظر ندم. ایشالا اون آدرس شما رو رفتم دیدم 1000 تومنه میام همینجا حرفم رو پس میگیرم.
فروشگاه اینترنتیه عزیزم، دیگه کسی از خونش نمی زنه بیرون، همه کار ها رو تو اینترنت انجام می دن:D
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: Skull Knight

pizza

کاربر سایت
Jun 6, 2016
267
من که برات فرستادم دی وی دی هزار تومن(توی پروفایل)، هنوز می گی 6 تومن؟ خیلی باحالی خدایی:))
بله هنوز میگم 6 تومن چون زندگی به من آموخته تا چیزی رو با چشمای خودم ندیدم دربارش نظر ندم. ایشالا اون آدرس شما رو رفتم دیدم 1000 تومنه میام همینجا حرفم رو پس میگیرم.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر