همه چیز در مورد Project Scorpio [اطلاعات کامل در پست اول]

Donger Reborn

کاربر سایت
Mar 21, 2017
1,414
014_xbox-project-scorpio-logo.jpg

در کنفرانس E3 2016، مایکروسافت از جدیدترین عضو خانواده Xbox، با نام فنی Project Scorpio رونمایی کرد.

به گفته مایکروسافت، این کنسول قویترین کنسول ساخته شده در تاریخ بوده و قرار است به هنگام تعطیلات آخر سال 2017 عرضه شود. مایکروسافت با این کنسول قول گیمینگ با کیفیت 4K و تجربه گرافیکی بالا در واقعیت مجازی، بدون قربانی کردن کیفیت اجرایی بازی‌ها را داده است.

هر سه کنسول Xbox One ،Xbox One S و Project Scorpio همگی با یکدیگر تطبیق داشته و تمامی بازی‌ها و وسایل جانبی کنسول Xbox One بر روی هر سه محصول قابل استفاده خواهند بود.

در تاریخ 6/4/2017، دیجیتال فاندری وابسته به یوروگیمر، به صورت رسمی از مشخصات سخت افزاری Project Scorpio پرده برداری کرد

مشخصات کلی سخت افزار:
مشخصات کلی سخت افزاری کنسول به صورت زیر است:

SoC اصلی کنسول که شامل پردازنده اصلی و پردازه گرافیکی می شود، همانند قبل با همکاری AMD طراحی شده و توسط TSMC با معماری 16nm FinFET ساخته می شود و شامل 7 میلیارد ترانزیستور و 40 واحد پردازشی سفارشی سازی شده از نوع Radeon می باشد

از این SoC با عنوان Scorpio Engine یاد می شود.
اندازه سطح این SoC، برابر 360 میلی متر مربع است.

پردازنده اصلی - CPU:
بر خلاف شایعات، این کنسول از معماری پردازنده های Ryzen استفاده نکرده و کماکان از معماری Jaguar که در کنسول های Xbox One,Xbox One S,PS4, PS4 Slim و PS4 Pro استفاده می شود، استفاده می کند. البته با توجه به بازه زمانی، از همان ابتدا بعید به نظر می رسید که پردازنده های Ryzen آماده قرار گیری درون Project Scorpio باشند.
مایکروسافت معتقد است که استفاده نکردن از Ryzen نگرانی ای برای آن ها نبوده و آن ها به هرچه که که در پردازنده Project Scorpio می خواستند، با سفارشی کردن پردازنده رسیده اند.
پردازنده به طور کامل توسط مایکروسافت سفارشی سازی شده و دارای 8 هسته پردازشی می باشد که با فرکانس 2.3Ghz کار می کنند.
در واقع پردازنده کنسول، نسخه Upclock شده پردازنده Xbox One می باشد.
هشت هسته پردازشی در دو کلاستر به همراه 4 مگابایت کش لایه 2 قرار دارند تا در کنار کارایی حداکثری، کنسول جدید به طور کامل از نسل قبلی خود یعنی Xbox One و Xbox One S پشتیبانی کند.
پردازنده خود وظایف اصلی را به عهده دارد و پردازش های متفرقه بر عهده پردازنده های جانبی می باشد که درون SoC تعبیه شده اند.
در نهایت پردازنده مورد استفاده، 31% سریعتر از پردازنده Xbox One عمل می کند و به لطف سفازشی سازی، تاخیر آن نیز کمتر شده است.

پردازنده گرافیکی - GPU:
پردازنده گرافیکی، 40 واحد محاسباتی Radeon می باشد که سفارشی سازی شده اند و این پردازنده گرافیکی با فرکانس کاری 1172Mhz کار می کند. فرکانس کاری این پردازنده گرافیکی فقط 94Mhz از بالاترین فرکانس کاری پردازنده گرافیکی RX480 کمتر است در حالی که RX480 تعداد 36 واحد پردازشی دارد.
پردازنده گرافیکی توان پردازشی 6 ترافلاپ را داراست که 4.6 برابر کنسول Xbox One می باشد.
مایکروسافت می گوید که در Project Scorpio به Direct3D 12 مهاجرت و این مهاجرت باعث ارتباط فوق العاده بهینه بین بازی و پردازنده گرافیکی می شود. از دیدگاه مایکروسافت استفاده از D3D12 یک برد بزرگ برای هر دو مایکروسافت و توسعه دهندگان است چرا که طبق گفته های توسعه دهندگان،آن ها تواسنته اند میزان بار پردازشی CPU برای Rendering را به نصف کاهش دهند.
به گفته مایکروسافت، بخش قابل توحهی از پردازش CPU مربوط به دستور به GPU برای ترسیم خروجی به هدر می رود که این مقدار می تواند بین صد ها تا هزارات دستور پردازشی باشد و این مقدار در Project Scorpio به 11 دستور برای ترسیم و 9 دستور برای تغییر وضعیت کاهش پیدا کرده است.
همچنین مایکروسافت از AMD Detal Colour Compression (DCC) برای ذخیره بخشی از اطلاعات گرافیکی درون رم استفاده می کند که باعث ذخیره پهنای باند و حجم مصرفی حافظه می شود.

حافظه اصلی - RAM:
در ابتدا باید گفت که ESRAM درون کنسول به طور کامل حذف شده است.
مایکروسافت مدعی است که با توجه به پهنای باندی که حافظه کنسول در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد، دیگر نیازی به ESRAM نیست.
حافظه 32 مگابایتی ESRAM اکنون به صورت یک حافظه مجازی و به صورت فیزیکی آدرس دهی می شود تا بازی های قدیمی ای که از آن استفاده می کنند، در اجرا با مشکل مواجه نشوند
حافظه اصلی کنسول از نوع GDDR5 می باشد و بر خلاف شایعات، کنسول از حافظه GDDR5X استفاده نمی کند.
در مجموع کنسول شامل 12 گیگابایت رم می شود که میان پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی مشترک بوده و با اینترفیس 384 بیتی پهنای باند 326GB/s را فراهم می آورند. حافظه ها در 12 کانال 32 بیتی کار می کنند و فرکانس کاری هر واحد 6.8Ghz می باشد. به عبارتی حافظه اصلی کنسول پهنای باند 1.6 برابری را نسبت به ESRAM کنسول Xbox One در اختیار سازندگان قرار می دهد. به گفته مایکروسافت، این پهنای باند، نیاز پدازنده گرافیکی را برای اجرای بازی ها با رزولوشن 4K به صورت Native به صورت کامل برطرف می سازد.
8 گیگابایت از حافظه در اختیار توسعه دهندگان است و 4 گیگابایت آن برای خود کنسول رزرو شده است، در مقایسه با Xbox One این کنسول 1 گیگابایت رم رزرو شده بیشتری دارد و مایکروسافت دلیل آن را اجرا کردن داشبورد و سیستم عامل بر روی رزولوشن 4K به صورت Native می داند.

هارد - HDD:
هارد کنسول، یک هارد 2.5 اینچی با ظرفیت 1 ترابایت می باشد که 50% پهنای باند بیشتری به نسبت هارد کنسول Xbox One دارد.
هارد کنسول در قسمتی قرار می گیرد که شامل لرزه گیر است.

سیستم صوتی:
Project Scorpio علاوه بر سخت افزاری پردازشی، در زمینه صوت نیز خود نمایی می کند.
پردازنده صوتی Xbox One به Project Scorpio کوچ کرده و ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده است.
پردازنده صوتی از صدای 7.1 کاناله پشتیبانی می کند و پشتیبانی از آخرین تکنولوژی Dolby با نام Dolby Atmos بزای گیمینگ و هدفون نیز به آن اضافه شده است. همچنین فرمت صوتی ابداعی توسط تیم هولولنز با نام HRTF نیز توسط پردازنده صوتی پشتیبانی می شود.

سیستم تهویه:
با توجه به فرکانس کاری پردازنده گرافیکی، کنسول نیاز به یک سیستم تهویه بسیار قوی برای خنک سازی دارد.
مدل سیستم تهویه، هیت سینک محفظه بخار است. این مدل تهویه در کارت گرافیک های High End همانند GTX 1080 و GTX 1080 Ti مورد استفاده قرار می گیرد.
در کنسول از شریان های لوله های مسی استفاده شده که درون آن ها خلاء بوده و محتوی آب مقطر می باشند. گرما جذب آب شده و بعد از تبخیر، آب به باله های هیت سینک می رود و در آنجا با از دست دادن گرما مجددا به آب مایع تبدیل می شود.
برای خنک سازی هیت سینک از یک فن با طراحی سفارشی که از طراحی فن گریز از مرکز اقتباس شده است، استفاده شده است.

سیستم تغذیه:
منبع تغذیه کنسول به صورت داخلی بوده و یک منبع تغذیه واحد (بدین معنی که هر دو ولتاژ 220 و 110 ولت را پشتیبانی می کند) با توان 245 وات برای کنسول تعبیه شده است.

درایو نوری:
درایو نوری کنسول، Ultra HD Blu-ray Drive می باشد.
این درایو از لحاظ ساختار در واقع همان درایو درون Xbox One S می باشد که تغییرات جزئی برای قرار گیری درون کنسول داشته است.

پورت های دستگاه:
در بخش پشتی دستگاه، چینش پورت ها همانند Xbox One S می باشد. دلیل چینش پورت ها همانند Xbox One S، مهاجرت راحت کاربرانی که در حال حاضر از Xbox One S استفاده می کنند و کابل های خود را بر اساس آن چینش کرده اند، به Project Scorpio می باشد.
فیش برق دستگاه از نوع figure-eigth می باشد (همانند فیش برق PS4)، پورت کینکت همانند Xbox One S در کنسول وجود ندارد و باید از آداپتور USB برای اتصال کینکت استفاده کرد، ورودی HDMI کماکان وجود دارد.
همچنین پورت خروجی HDMI 2.1 برای پشتیبانی از رزولوشن 4K با فریم ریت 60، قابلیت HDR و گستره طیف رنگ وسیع بر روی کنسول تعبیه شده است.

طراحی و ساخت کنسول:
طراحی نهایی کنسول که با نام ID شناخته می شود، در E3 به صورت نهایی نمایش پیدا می کند.
در طراحی کنسول از روش طراحی ماژولار استفاده شده است. همچنین تکنیک های تولید پیشرفته باعث شده اند تا بتوان از فضا، حداکثر استفاده را برد.
در ساخت کنسول، از روشی به نام Hovis Method استفاده شده است. در این روش مادربورد هر کنسول به صورت مجزا با توجه به پردازنده ای که بر روی آن قرار گرفته است به صورت دقیق کالبیره می شود تا حداکثر کارایی را فراهم آورد.
مایکروسافت برای رسیدن به کارایی حداکثری و تولید گرمای حداقلی، هر جیپ را به صورت دقیق ولتاژ دهی می کند.
به جای استفاده از یک پروفایل تنظیم برای برد همه قطعات، هر پردازنده بعد از تولید یک پروفایل مصرفی منحصر به فرد دارد که برد کنسول بر اساس آن تنظیم می شود.

پشتیبانی از نسل های پیشین:
Project Scorpio به صورت کامل از بازی های Xbox One, Xbox One S و Xbox 360 پشتیبانی می کند.
تمامی لوازم جانبی Xbox One نیز بر روی Project Scorpio پشتیبانی می شوند.

Project Scorpio در عمل:
به گفته مایکروسافت، هر بازی ای که با رزولوشن 900P به بالا بر روی کنسول Xbox One اجرا می شود، توانایی اجرا شدن به صورت 4K Native با HDR و طیف رنگ وسیع، بدون تاثیر بر فریم ریت، بر روی Project Scorpio را دارد.
استادیو Turn10، سازنده عنوان Forza Motosport در مدت 2 روز انجین Forza را بر روی Project Scorpio پورت کردند. عنوان Forza Motosport با تنظیمات گرافیکی ای مشابه Xbox One فقط با استفاده از بین 60 تا 70 درصد GPU، به صورت 4K Native با فریم ریت 60 فریم بر ثانیه به صورت ثابت بر روی Project Scorpio به اجرا در آمد در حالی که این عنوان 90% پردازنده گرافیکی را بر روی Xbox One برای اجرا در رزولوشن 1080P استفاده می کند. با تغییر تنظیمات گرافیکی به بالاترین حد این مقدار به 88% رسید.

علاوه بر عناوین جدید، تمامی قدرت کنسول در اختیار عنوان قدیمی و بازی های Xbox 360 نیز هست تا این بازی ها نیز فریم دهی حداکثری و بدون screen tearing داشته باشند.
عناوینی همانند Doom, Halo 5,... که از رزولوشن متغییر استفاده می کنند، با بالاترین رزولوشن قابل احرا بر روی Project Scorpio به اجرا در می آیند.
تمامی بازی های Xbox One و Xbox 360 بر روی Project Scorpio اجرا می شوند با 16x AF (anisotropic filtering) به اجرا در می آیند.
لودینگ بازی های Xbox One و Xbox 360 سریع تر شده است و مقدار رم باقی مانده در زمان اجرای بازی ها به کش کردن IO های تکراری اختصتص میابد تا سرعت هرچه بیشتر را فراهم کند.

کنسول از AMD media block بهره می برد. بخش DVR آپدیت شده و اکنون قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K با کدک HEVC به همراه HDR را داراست. همچنین ویژگی ای با نام retroactive screen capture نیز به کنسول اضافه شده که با نمایش فریم به فریم فیلم گیم پلی ذخیره شده، امکان عکس گرفتن از بهترین صحنه را فراهم می آورد.

Project Scorpio قابلیت پشتیبانی از Freesync را نیز داراست و این کنسول از Freesync 2 پتشیبانی می کند تا با استفاده از آن، screen tearing در بازی ها به صفر برسد.
Project Scorpio در رزولوشن 1080P:
مایکروسافت اعلام کرده که فارق از رزولوشن صفحه نمایش، بهبود های Project Scorpio در تمامی رزولوشن ها در دسترس است حتی در رزولوشن 1080P.
در زمان اجرای بازی بر روی یک صفحه نمایش با رزولوشن 1080P، شما دو حالت را برای اجرا دارید که یکی باعث افزایش پرفورمنس بازی می شود و دیگری با supersample کردن تصویر 4k به 1080p (تمامی Texture ها به صورت 4k رندر شده و سپس supersample می شوند.) تصویری فوق العاده به نمایش می گذارد، و تصویر خروجی به صورتی است که انگار AA(anti-aliasing) حداکثری را داراست. این کار را خود کنسول انجام داده و نیازی به پیاده سازی از سمت توسعه دهنده نیست.

وجه تمایز Project Scorpio با PC:
مایکروسافت می گوید که کامپایلر سایه زن آن ها برای استفاده در Project Scorpio بسیار بهینه تر از نمونه مورد استفاده در PC است.
همچنین API آن ها برای دسترسی مستقیم به سخت افزار و گستره های مختص کنسول پردازنده های گرافیکی، باعث برتری یک سخت افزار ثابت می شود.
در نهایت نرم افزار بهینه سازی آن ها با نام PIX(Performance Investigator for Xbox)، ابزاری برای بهینه سازی بازی ها بر روی کنسول می باشد، بهینه سازی موردیست که با توجه به سخت افزارهای مختلف PC، به راحتی به دست نمی آید.

قیمت Project Scorpio:
قیمت این کنسول رسما اعلام نشده اما Digital Foundry قیمت آن را 499$ می داند.
 
آخرین ویرایش:

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
سیاست که قطعا سیاست خوبی هست در حقیقت اسکورپیو خلا ضعیف بودن کنسول ها رو داره پر می کنه که این خودش باعث می شه کلی به فروشش اضافه بشه همه هم دنبال انحصاری نیستن خیلی ها دنبال بازی های مولتی با کیفیت بهتر هستن یا حتی ممکنه با انحصاری های سونی خیلی حال نکنن و بازی های انحصاری مایکروسافت سبک مورد علاقشون باشه به هر حال هر چند نتونه به سونی برسه این نسل اما مهم براش اینه که سود دهی خوبی داشته باشه که به احتمال زیاد هم به هدفش می رسه هر چند حیف همچین شرکت پولداری که سهامش رتبه ی 2 it جهان هست با مدیریت غلط این شکلی شده
 
  • Like
Reactions: Spartan AR

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
دقیقا به همین خاطر ملت خوشحالن :D اگه کنسول واقعا نسل بعد بود و بازی هاش با X1 فرق داشت و به طور خلاصه سر ما بی کلاه می موند و مجبور میشدیم خیلی سریع کوچ کنیم سمت اسکورپیو، اونوقت قضیه فرق داشت. ولی الان حق انتخاب وجود داره، مثل همون مورد PS4 Pro و PS4 معمولی. اونجا هم بعد از اینکه مشخص شد اونایی که PS4 معمولی دارن زیاد مشکلی برای انجام بازی های با کیفیت ندارن دیگه کسی مشکلی نداشت. الان هم همینه، فقط چون شرایط PS4 Pro رو دیدیم، دیگه میدونیم قضیه چطوریه و مشکلی وجود نداره :D

حرفت به نظرم درست نیست مشکل pro این بود که عملا کارایی لازم رو نداره نه خیلی گرافیک ها بالاتر رفته نه فریم از 30 به 60 حیقیقی رسیده نه 4k حقیقی به دست اومده اما اسکورپیو داستانش فرق داره خیلی بهتر one به شدت ضعیف هست به این اهدافی هم که گفتن قطعا باید برسه حالا زمان این رو نشون می ده. هر چند من خارج از ایران بودم به خاطر 50 دلار قطعا می رفتم pro می خریدم حتی اگر هیچ فرقیم نمی داشت اخه دیگه 50 دلار برای اونا چیه هیچی نیست حتی برای ما هم چیز خاصی نیست اما مشکل ایران اینه که به جای اختلاف 200 تومنی اختلاف 700 تومنی داریم که با این حالم خیلی ها دارن می خرن.
 
  • Like
Reactions: pbgame

Spartan AR

کاربر سایت
Jun 10, 2013
401
نام
علی
سیاست که قطعا سیاست خوبی هست در حقیقت اسکورپیو خلا ضعیف بودن کنسول ها رو داره پر می کنه که این خودش باعث می شه کلی به فروشش اضافه بشه همه هم دنبال انحصاری نیستن خیلی ها دنبال بازی های مولتی با کیفیت بهتر هستن یا حتی ممکنه با انحصاری های سونی خیلی حال نکنن و بازی های انحصاری مایکروسافت سبک مورد علاقشون باشه به هر حال هر چند نتونه به سونی برسه این نسل اما مهم براش اینه که سود دهی خوبی داشته باشه که به احتمال زیاد هم به هدفش می رسه هر چند حیف همچین شرکت پولداری که سهامش رتبه ی 2 it جهان هست با مدیریت غلط این شکلی شده
دقيقا درسته
همه به فكر انحصاري نيستن
الان يه سر به كامنت هاي يورو گيمر بزنن همه ميبينن
خيلي ها بخاطر مولتي پلت ها ميخوان اسكورپيو بخرن...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: hitman68 and s.1

tupac

کاربر سایت
Jan 22, 2008
485
وقتی شایعات پرو داشت میومد همه سونی فنا و ps4 دارها من جمله خودم اعصاب نداشتم! چرا ما باید کنسولی میخریدیم که بعد ۳-۴ سال مدل قوی ترش بیاد بازار و ما شاهد بازیای با کیفیت تری رو کنسول پرو باشیم... (و البته خدا رو شکر که الان که پرو اومده و فروششم اصلا در حد نسخه معمولیش نیس خیالمون رو راحت کرده که خب ما که نسخه معمولی کنسول رو داریم لطمه ای نخوریدم از پرو از اون طرفم گرافیک وحشتناکی مثل هورایزون رو دیدیم رو نسخه معمولی:D)
ولی الان رویه فنای ایکس باکس دار دقیقا برعکسه!اینجا هم خیلی ها رو دیدم که وان دارن وخیلی خوشحال هستن از معرفی کنسول جدید که خیلی جالبه در نوع خودش!:D
یه مسئله ایی هم هستش اون موقع پرو رقیبی نداشتش که ، الان با این حرکت ماکروسافت سونی باید هرچی داره تو پرو رو کنه ، از اون مدل حرکتا که رو ps2 زد gow داد بیرون ، الانم باید دست به کار بشه چون ماکرو سافت خیلی قوی ظاهر شده ، خوبیش اینه که رقابت بیشتر میشه بازیا با کیفیت تر میشن و به نفع ماهاست :D
ماکرو سافت بازم از این کارا بکن وگرنه سونی تنبل میمونه :D ، خوب شد ماکروسافت اومد تو این صنعت وگرنه ما الان داشتیم ps3 میزدیم :D
 

x-x

کاربر سایت
Sep 19, 2009
668
نام
رضا
چنان قيمتي بياد تو ايران كه دگر عضوها را نماند قرار.
كنسول قويه ديگه مشخصه ولي سوال اينجاست آيا خريدنش معقول به نظر مياد با توجه به اينكه الان كنسولا ميان دوره اي شدن و هر دوره يكي با قدرت بيشتر مياد.
من خودم ترجيح ميدم با هميني كه هست سر كنم فكر ميكنم يكم دارم تو بازي حوس خريد تكنولوژي جديد قرار ميگيرم كه با بازارگرمي خود سازنده ها تحريك بيشتري هم ميشه(نظر شخصي)
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,711
نام
مراد حلیمی
برا کنسول 3 پارامتر عامل پیروزی هستن : 1-سخت افزار 2-قیمت 3- بازیها

تو سخت افزار که گام اول رو مایکرو قوی برداشته.....حالا کاری ندارم میان نسلی جالب نیس و خودم هم نخواهم خرید بخاطر هزینه دوباره و .....ولی حداقل برا کسایی که بخوان بخرن یه چیز قوی و شایسته تحویل داده مایکروسافت(با PC های خفن مقایسه نمی کنم حزفی که میزنم تو رنج کنسول).
میمونه گام دوم و سوم که باید دید چطور خواهد شد.......تو بحث قیمت که به نظرم بالای 500 اصن جالب نیس چون احتمال داره سونی هم تا اخر سال به پرو تخفیف بزنه و اینجوری اختلاف رو بازم زیاد می کنه.....400 یا حداکثر 450 دلار به نظرم خیلی خوبه(450 بزنه کمی بعد هم تنگش اشتراک لایو و اینا هم بده خیلی عالی میشه)
گام سوم ولی به نظرم پاشنه آشیل مایکروسافت هست.....من خودم این نسل هر دو کنسول رو دارم و هر کدوم هم خوبیهای خودشون رو دارن ولی تو بحث انحصاری مایکرو جدا به یه تحول نیاز داره....اون بازیهایی که نسل قبل درخشیده بودن هم این نسل اکثرا یا دارن میلک میشن و یا نمره بالایی نمی گیرن.........مایکرو بتونه تو همین E3 دو تا انحصاری خفن معرفی کنه که کنسل هم نشن و به 3 سال دیگه موکول نشن میشه گفت تا حدی این پارامتر رو هم جبران می کنه

خلاصه وقتی بعد از چند سال بازم مایکرو تونسته تا حدی نظرات رو در مورد کنسولش جلب کنه و تا حالا مثبت عمل کنه امیدوارم این فرصت رو غنیمت بشمر و تو بحث قیمت و مخصوصا انحصاری اشتباهات گذشته رو تکرار نکنه و بتونه یه محصول نهایی سطح بالا از هر لحاظ ارائه بده

.
 

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
یه مسئله ایی هم هستش اون موقع پرو رقیبی نداشتش که ، الان با این حرکت ماکروسافت سونی باید هرچی داره تو پرو رو کنه ، از اون مدل حرکتا که رو ps2 زد gow داد بیرون ، الانم باید دست به کار بشه چون ماکرو سافت خیلی قوی ظاهر شده ، خوبیش اینه که رقابت بیشتر میشه بازیا با کیفیت تر میشن و به نفع ماهاست :D
ماکرو سافت بازم از این کارا بکن وگرنه سونی تنبل میمونه :D ، خوب شد ماکروسافت اومد تو این صنعت وگرنه ما الان داشتیم ps3 میزدیم :D
سونی باید هرچی تو چنته داره رو کنه ؟!:Shocked: سونی که خار هرچی انحصاری هست پیوند داده دوست عزیز:D این مایکروسافته که باید یک تحولی بکنه و چهارتا انحصاری درست معرفی کنه که اولا کنسل نشن دوما نرن برای سال 2020 ببعد (حالا موفقیت تجاری و... بماند).
با معرفی یک کنسول که یک سال بعد از رقیبش اومده و تئوریک 40-50 درصد قویتره که نمیشه گفت خیلی قوی ظاهر شدن.
 

tupac

کاربر سایت
Jan 22, 2008
485
سونی باید هرچی تو چنته داره رو کنه ؟!:Shocked: سونی که خار هرچی انحصاری هست پیوند داده دوست عزیز:D این مایکروسافته که باید یک تحولی بکنه و چهارتا انحصاری درست معرفی کنه که اولا کنسل نشن دوما نرن برای سال 2020 ببعد (حالا موفقیت تجاری و... بماند).
با معرفی یک کنسول که یک سال بعد از رقیبش اومده و تئوریک 40-50 درصد قویتره که نمیشه گفت خیلی قوی ظاهر شدن.
بازم باید رو کنه برای ما ها که بازیاشو انجام میدیم بس نیست :D قوی دیگه ،اصلا بگو 10% تئوریک :D
 
  • Like
Reactions: SAEED_TAJ

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
به نظرم این تایپک درباره اسکورپیو هست
بیخیال اهداف و موقعیت و... سونی بشید سونی هدفش مشخص و درسته با پرو و خود ps4 از نظر نرمافزاری داره حمایت میکنه کنسولش رو ، کمپانی قوی و با برنامه ای هست الانم ip های انحصاری زیادی تو چنته داره مثل Tlou 2 و God of wae و بازی کیج و بازی Sucker punch و Spiderman.. حسابی ip داره که تقاضا برای کنسولش بالا نگه داره همچنان و کنسول محبوبی هم هست نمیخواد حالا نگران سونی باشید
 

solid_hooman

کاربر سایت
Nov 2, 2006
601
نام
Hoomaan
سوالی که واسه خود من پیش اومده و خیلی واسم جالبه لااقل راجب بچه های ایرانی خودمون اینه که ماهایی (ما منظور جمع نوعی ، کسی بهش بر نخوره ) که دم از قیمت بالای پی سی میزنیم و سر همین کنسول باز شدیم و بعد سر بازیا هم با هزار ترفند و حالا بریم تعویض کنیم و حالا بیا شونصد نفری بازی رو شیر کنیم و بازی کردی جون مادرت بده منم بازی کنم که اکثرا ناشی از تلاش جهت کمتر خرج کردن پوله... چی شده که یهو همه به 4k بودن کنسول مینازن و حاضرن میلیونی خرج کنن برن tv بگیرن واسه اسکورپیو ؟ والا من هم تو لایو هم پی اس ان اگه 100 نفر رو بشناسم شاید به جرات بگم فقط 2 یا 3 نفرشون tv 4k دارن ولی والا تو این تاپیک من یه جوری دیدم همه خیلی با توپ پر دارن استقبال میکنن از قضیه گفتم شاید من جای دیگه زندگی میکنم
پ ن : من نه طرفدار سونی نه طرفدار مایکروسافتم من طرفدار گیمم مطمئنا اگه اسکورپیو بگیرم واسه خاطر گیم میگیرم وگرنه 6 ترافلاپ نه 650 ترافلاپ به چه درد من میخوره ؟
 
  • Like
Reactions: hrm and mahdi-ps4

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
به نظر منم انقدر نمیخواد نگران ماکرو و سونی باشید و دلسوز و پاسوز اینا بشید ماکرو اسکورپیو براش یک توفیق اجباری بود چون انقدر طراحی و سخت افزار X1 بد و ضعیف و بد قلق بود با اون Esram فاجعه که حتی توسعه دهنده ها هم این کنسول پس زدن و مشکلات زیادی هم حتی تو پرفرمانس تو بازی ها نسبت به رقیب داشت اوایل شدیدتر و حتی الانم یا رزولوشنش ضعیف تر یا از نظر فنی و ماکرو مجبور شد یکجورایی با اسکورپیو از اون چاله که افتاده بود خودش خلاص کنه بازم البته مردم به نسبت استقبال خوبی از x1 داشتن وضعیت به بحرانی Wii u نبود
 
  • Like
Reactions: Amin.AP

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
سوالی که واسه خود من پیش اومده و خیلی واسم جالبه لااقل راجب بچه های ایرانی خودمون اینه که ماهایی (ما منظور جمع نوعی ، کسی بهش بر نخوره ) که دم از قیمت بالای پی سی میزنیم و سر همین کنسول باز شدیم و بعد سر بازیا هم با هزار ترفند و حالا بریم تعویض کنیم و حالا بیا شونصد نفری بازی رو شیر کنیم و بازی کردی جون مادرت بده منم بازی کنم که اکثرا ناشی از تلاش جهت کمتر خرج کردن پوله... چی شده که یهو همه به 4k بودن کنسول مینازن و حاضرن میلیونی خرج کنن برن tv بگیرن واسه اسکورپیو ؟ والا من هم تو لایو هم پی اس ان اگه 100 نفر رو بشناسم شاید به جرات بگم فقط 2 یا 3 نفرشون tv 4k دارن ولی والا تو این تاپیک من یه جوری دیدم همه خیلی با توپ پر دارن استقبال میکنن از قضیه گفتم شاید من جای دیگه زندگی میکنم
پ ن : من نه طرفدار سونی نه طرفدار مایکروسافتم من طرفدار گیمم مطمئنا اگه اسکورپیو بگیرم واسه خاطر گیم میگیرم وگرنه 6 ترافلاپ نه 650 ترافلاپ به چه درد من میخوره ؟
فقط 4K نیست که برادر. هم پرو هم اسکورپیو برای TVهای 1080 هم مزیت های فوق العاده ای دارند. فریم ریت با ثبات تر یا تکنیک سوپرسمپلینگ که رزولوشن بافت ها و... رو از 4K داونسمپل میکنه به 1080 و چیزی مثل بولشات های تبلیغاتی تحویلت میده (حالا گرافیک بهتر و اینا هم بماند)
 

amirone

کاربر سایت
Aug 13, 2014
2,435
به هر حال هر برندی دوس داره خودشو با بزرگتراش قیاس کنه و فنهای اون برند هم از این قائده مستثنا نیستن :-"، حق دارن PC فنا بیان نظر بدن چون S فعلا خودشو انداخته تو گود سخت افزار ، انقدر فنهاش سخت افزار میخواستن PC که بود بیشتر بازیاشم براش میومد ، بعد از این هم همین سیاست دنبال میشه . شما که مشکلی با سخت افزار محدود نداریدو بخواید نخواید سر یه سفره این با PC فنها:D
 
  • Like
Reactions: mahdi-ps4

solid_hooman

کاربر سایت
Nov 2, 2006
601
نام
Hoomaan
فقط 4K نیست که برادر. هم پرو هم اسکورپیو برای TVهای 1080 هم مزیت های فوق العاده ای دارند. فریم ریت با ثبات تر یا تکنیک سوپرسمپلینگ که رزولوشن بافت ها و... رو از 4K داونسمپل میکنه به 1080 و چیزی مثل بولشات های تبلیغاتی تحویلت میده (حالا گرافیک بهتر و اینا هم بماند)

عزيز تمام حرفات قبول ولي واقعا اكثريت گيمرها يعني مردم عادي چه مزيت بزرگي نصيبشون ميشه اگه گيم خوب نداشته باشه ؟ من تو پي نوشت پست قبليم هم گفتم كه اگه خودم بخوام بخرم به خاطر گيم ميخرم وگرنه كنسول ابر قدرت بگيرم بزارم گوشه خونه ؟
صحبت من از بابت قابليت و قدرت اسكورپيو نبود اونكه مسلما كنسول بزرگيه
 
  • Like
Reactions: mahdi-ps4

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
عزيز تمام حرفات قبول ولي واقعا اكثريت گيمرها يعني مردم عادي چه مزيت بزرگي نصيبشون ميشه اگه گيم خوب نداشته باشه ؟ من تو پي نوشت پست قبليم هم گفتم كه اگه خودم بخوام بخرم به خاطر گيم ميخرم وگرنه كنسول ابر قدرت بگيرم بزارم گوشه خونه ؟
صحبت من از بابت قابليت و قدرت اسكورپيو نبود اونكه مسلما كنسول بزرگيه
خب موضوع اینجاست که اسکورپیو و پرو برای اکثریت نیستند ولی من حاضرم 500 دلار که هیچی 700 دلار هم پول بدم از شر jaggies و افت فریم که تاثییر مستقیمی در تجربه یک بازی داره خلاص بشم (گرافیک و AF و... بهتر بماند).

بحث خلا بازی که یک مقوله جداست.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر