Multi Platform Sid Meier's Civilization VI

سازنده
Firaxis
تاریخ انتشار
October 2016
ناشر
2K
پلتفرم‌ها
  1. PC
civvi_fb_share.jpg

Developer: Firaxis Games
Publisher: 2K Games
Platform: PC
Genre: 4X, Turn Based Strategy
30 مهر 1395 ; Release Date: October 21, 2016
تاپیک امتیازات
صفحه بازی در استیم

نسخه ششم از سری Civilization که یکی از بهترین بازی های سبک استراتژی نوبتیست.

قابلیت های جدید:

1- Unstacking The Cities:

همونطوری که Civilization V اومد از روی هم گذاشتن نیرو ها و درست کردن یک نیروی کشنده که از 2000 تا نیروی دیگه تشکیل شده بود اونم توی یک جا جلوگیری کرد، حالا این نسخه همین کار رو با شهر ها کرده. هر شهر می تونه از 12 تا محله تشکیل بشه که هر کدوم یه کاشی رو پر می کنن. بعضی ساختمون ها و Wonder ها هم هر کدوم یک کاشی رو اشغال می کنن.

2- Eureka Moments
توی نسخه های قبلی می تونستی یک تمدن وسط بیابون داشته باشی بدون دسترسی به هیچ آبی، اما وقتی می خواستی در مورد دریانوردی تحقیق کنی هیچ فرقی با کسی که کنار دریاست نداشتی. توی این نسخه بازم می تونی این کار رو کنی اما خیلی طول می کشه و تمدنی که دسترسی به آب داره یه Boostـی به تحقیقاتش اضافه می شه که این کار رو سریع تر انجام بده. هدف طراحان از این کار اینه که دیگه یه فرمول خاص واسه بازی کردن نباشه و هر بار که یه تمدن جدید رو شروع می کنی به توجه به شرایط بازی کنی.

3- AI Agenda
هوش مصنوعی نسخه های قبلی به شدت تکراری بود. تمام تمدن ها یه جور رفتار می کردن و فقط میزان خشونتشون فرق داشت. الان هر تمدن با توجه به دنیای واقعی یه اهدافی داره که واسه رسیدن به اونا تلاش می کنه، اما یه سری اهداف هم به صورت تصادفی داده می شن که با جاسوس می تونید اونها رو بفهمید. در مورد گاندی هم نگران نباشید، طبق گفته دیزاینر بازی اون یه نیمه تاریک خواهد داشت.

4- Stacking The Units And Formations
همونطور که گفتم نسخه قبلی این اجازه رو نمی داد که دو تا نیروی نظامی یک جا رو اشغال کنن. همچنین جنگ های بزرگ واقعا رو اعصاب بودن و باید همه نیرو ها رو تک تک حرکت می دادی. توی این نسخه تا حدودی اجازه Stack کردن نیرو های نظامی رو داریم، ولی فقط Support Unit ها می تونن با نیرو های دیگه توی یک کاشی قرار بگیرن. یعنی می تونید برای مثال Mechanized Infantry که نیروی معمولی حساب میشه و Rocket Artillery که Support Unitـه رو تو یک کاشی بزارین که Mech Infantry به عنوان یه جور محافظ برای موشک اندازتون عمل کنه.
قابلیت حرکت دادن یکجای نیرو ها در یک Formation اضافه شده که حمله های نورماندی مانند رو خیلی راحت تر می کنه.

5- Multiplayer Scenarios
مولتی پلیر نسخه های قبلی خیلی طول می کشید. چون کلا خود بازی خیلی طول می کشید. اما این نسخه سناریو هایی رو ترتیب داده واسه مولتی پلیر که 2-3 ساعتی طول می کشن و کار رو راحت تر کرده. برای مثال یک سناریو قرون وسطا هست که 400 سال طول می کشه (توی بازی) و در نهایت هر تمدنی که دینش قوی تر بود برنده میشه.

اطلاعات کلی:
  • شهر ها دیگه یه کاشی رو اشغال نمی کنن.
  • همه ی ساختمان ها روی مپ قابل مشاهدن.
  • هر شهر از مناطق مختلفی تشکیل شده.
  • در کل 12 منطقه مختلف داریم که کارشون مختلفه و یه Bonusـی برای قرار گرفتن در شرایط خاص دارن.
  • در اول بازی 5-6 تا منطقه قابل ساخته.
  • ساخت منطقه ها مجانی نیست، باید یا بخریشون یا بسازیشون.
  • میزان جمعیت تعداد مناطقی که میشه داشت رو تایین می کنه، جمعیت بیشتر، منطقه بیشتر.
  • مرز نهایی شهر ها همون 36 کاشی مونده و در نتیجه بزرگ شدن شهر ها تعداد کمتری Improvement می شه ساخت، اما منطقه ها اینو جبران می کنن.
  • میزان خوشحالی به صورت شهری شده و دیگه خوشحالی همه شهر ها با هم جمع نمی شه تا خوشحالی امپراتوری به دست بیاد.
  • منطقه ها می تونن نگه دارنده ساختمان های مختلف باشن.
  • منطقه ها خونه های بیشتر برای مردم فراهم می کنن که سقف جمعیت شهر رو افزایش می دن.

  • دیگه کارگری در کار نیست، در عوض ساختمان ساز هایی رو دارید که وقتی کارشون رو تمام کردن از بین می رن.
  • ساختمان ساز ها کارشون رو به صورت آنی انجام می دن، اما فقط 4 تا کار می تونن انجام بدن.
  • قابلیت یونیک چین اینه که با ساختمان ساز می تونن ساخت Wonder ها رو سرعت ببخشن.

  • Wonder ها هم هر کدوم یه کاشی روی مپ می گیرن.
  • هرکدوم از Wonder ها یه شرایط محیطی داره، مثلا اهرام مصر باید روی صحرا باشن.
  • Natural Wonder ها هم می تونن چند کاشی رو اشغال کنن، مثلا سد مرجانی بزرگ 2 کاشی اشغال می کنه.

  • هر تکنولوژی یه سری کوئست جانبی داره که با انجام دادنشون یه Boostـی به تحقیقش داده می شه. برای مثال واسه تحقیقات دریایی، اگه کنار دریا باشین یا کشتی بسازین یه بوستی به تحقیق داده می شه.
  • این Boost ها اسمشون Eureka Momentـه.
  • Eureka Moment ها 50 درصد علم لازم برای تحقیق تکنولوژی رو می دن.

  • Social Policy دیگه وجود نداره و جاشون رو Civics پر کرده که یه Tech-Tree مخصوص خودش داره که از فرهنگ استفاده می کنه.
  • هر کدوم از Civics ها رو که گرفتین، یه کارت بهتون می ده که می تونید توی Deck بزاریدش تا سود های اون کارت رو بهتون بده.
  • مثل تکنولوژی ها، این Civics ها هم ساید کوئست های مخصوص خودشون رو دارن.
  • واسه عوض کردن کارت ها، هر وقت که Civic جدید گرفتین به صورت مجانی می تونین این کار رو کنین، یا هر وقت که خواستین با مقداری پول.
  • کلی نوع حکومت جدید که ساختار Deck خودشون و Bonus های خودشون رو دارن.
  • اولین نوع حکومت Chiefdomـه که Deckـش از یه کارت نظامی و یه کارت اقتصادی تشکیل شده.

  • ارتش به دو قسمت Support Unit و Main Unit تقسیم می شه، این دوتا رو می شه با هم توی یک کاشی گذاشت که یه نیروی قوی تر به دست بیاد یا از نیروی ضعیف محافظت کرد.
  • نیروی های یکسان رو هم می شه توی یک کاشی گذاشت. تا 3 تا نیروی توی یک کاشی می شه گذاشت. این قابلیت از اواسط بازی آزاد می شه.
  • نیرو ها رو می شه به صورت یک چیدمان در اورد که همشون با همدیگه حرکت می کنن.
  • هواپیما های بمب انداز قابلیت از بین بردن منطقه ها و Improvement ها رو دارن.
  • اندازه هر کدوم از نیرو ها نسبت به V بیشتر شده و به جای 12 سرباز، الان 4 سرباز شده(احتمالا به خاطر اینکه می شه 3 تا رو با هم مخلوط کرد).
  • XPـی که نیرو ها در جنگ می گیرن به سمت تحقیق تکنولوژی های جنگی می ره و لول آپی در کار نیست.
  • بربر ها می تونن Scout بسازن که دنبال هدف اذیت و آزار می گرده.
  • مکانیزم جنگ های هوایی کاملا تغییر کرده، اما گفته نشده چه تغییری.

  • هر چی بیشتر در بازی پیش میریم دیپلوماسی کمتر جنگ محور می شه.
  • مکانیزم گفت و گو اضافه شده. هر بار که با یه تمدن دیگه گفتگو می کنید اطلاعاتی در باره اهداف و نقشه هاشون به دست میارید.
  • مثل V دیپلوماسی اول به صورت غیر رسمی و ارسال هدیه و ... شروع می شه و هرچی جلوتر می ریم پیچیده تر می شه.
  • بیشتر از یک راه برای اعلام جنگ وجود داره. (سیستمی مثل Casus Belli در Crusader Kings II)
  • اگه به صورت ناگهانی و بدون دلیل اعلام جنگ کنید جریمه ی جنگ محوری زیادی بهتون تعلق می گیره.
  • اما اگه جنگتون با دلیل مناسب باشه جریمه خیلی خیلی کمتره.
  • صفحه دیپلوماسی بهتون مشورت می ده که چطوری روابطتون رو با اون تمدن بهتر کنید.

  • خبری از Influence Barـی که رابطه تون با شهر ها رو نشون می داد نیست، جاش رو دیپلمات ها (Envoy) گرفتن.
  • هر چی تعداد دیپلمات ها بیشتر باشه روابط با اون شهر بهتر می شه.
  • انجام کوئست های شهر ها دیپلمات های بیشتری در اون شهر می ده، اینکه برای همیشه یا فقط یه مدت معلوم نیست.

  • گفته شده که هوش مصنوعی بازی به شدت بهتر شده.
  • هوش مصنوعی از تمام هسته های CPU استفاده می کنه!
  • هر هوش مصنوعی یه سری اهداف و رفتاری داره، مثلا تدی روزولت (آمریکا) وقتی جنگی توی قاره اون شروع کنید بدش میاد.
  • 2 نوع رفتار وجود داره، اونایی که با توجه به تاریخ و دنیای واقعی فرد درست شدن، و یه سری رفتار که به صورت تصادفی به وجود میان.

  • بیشتر قابلیت های DLC های V از همون اول در VI خواهند بود.
  • یک نوع از شرایط بردن حذف شده و یکی دیگه جاش رو گرفته.
  • مسیر حرکت کاروان های تجاری به صورت اوتوماتیک جاده می سازه.
  • کاروان های تجاری می تونن اطلاعاتی از رقبا بیارن و نوعی جاسوسی اولیه محسوب می شن.
  • نیرو ها و قاره ها اسم های تصادفی دارن.
 
آخرین ویرایش:

AghaReza

کاربر سایت
Nov 14, 2007
1,261
نام
آقا رضا
دوستان من بازیهای استراتژیک زیادی بازی کردم اما تا حالا CIV بازی نکردم بنظرتون رو چه درجه سختیش برم و با کدوم تمدن شروع کنم؟
رو سختی معمولی برو (فکر کنم prince میشه)
برای تمدن هم بستگی داره چه پیروزی مد نظرت باشه. من هنوز اونقدری بازی نکردم که قطعی بگم ولی از قابلیت تمدنا به نظرم برا پیروزی فرهنگ آمریکا راحت تره و برای پیروزی نظامی سکاها و برای مذهبی عربستان. برای پیروزی علمی من هرچی نگاه کردم قابلیتهای تمدن هارو هیچکدوم به نظرم خیلی بهتر از بقیه نیومد.
ولی کلا سکا ورداری همینکه باعث میشه سکاها تو مپ نباشن کلی جلو می افتی :))
 

leonk13

کاربر سایت
Sep 8, 2009
2,151
نام
سجاد
دوستان من بازیهای استراتژیک زیادی بازی کردم اما تا حالا CIV بازی نکردم بنظرتون رو چه درجه سختیش برم و با کدوم تمدن شروع کنم؟

یدونه 1vs1 روی آسون بازی کنید عیارش بیاد دستتون. بعدش نرمال استانداردترین حالت بازیه به نظرم (فکر کنم پرنس میشه، خودش توضیح میده وقتی ماوس رو روشون نگه میدارید)

برای شروع هم به نظرم تمدنی که از نظر نظامی توی اول بازی قوی باشه براتون بهتره، مثل یونان، سیکا ها و...، و از طرف دیگه تمدنی که توی جنگل باشه (برزیل یا آزتک ها) هم خوبه چون توی جنگل خیلی بهتر و راحت تر میتونید از شهرتون دفاع کنید.
 
  • Like
Reactions: The Beast

saeedx

کاربر سایت
Dec 29, 2007
205
نام
سعید
با عرض پوزش یه سوال داشتم
من قبلأ بازی Rome _ Total War II که یه بازی استراتژیک بود رو بازی کردم ولی زیاد نتونستم باهاش رابطه برقرار کنم
مخصوصأ توی نبردها خیلی اعصابم خورد می شد و آخر سر هم بعد از چند روز بازی رو نیمه تمام رها کردم
حالا با توجه به اینهمه تعریفی که از دوستان شنیدم ، وسوسه شدم که این بازی رو هم بگیرم
میخواستم بدونم من که بازی Rome -Total War رو خوشم نیومده ؛؛ از این بازی میتونم لذت ببرم یا نه ؟؟؟
 

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
با عرض پوزش یه سوال داشتم
من قبلأ بازی Rome _ Total War II که یه بازی استراتژیک بود رو بازی کردم ولی زیاد نتونستم باهاش رابطه برقرار کنم
مخصوصأ توی نبردها خیلی اعصابم خورد می شد و آخر سر هم بعد از چند روز بازی رو نیمه تمام رها کردم
حالا با توجه به اینهمه تعریفی که از دوستان شنیدم ، وسوسه شدم که این بازی رو هم بگیرم
میخواستم بدونم من که بازی Rome -Total War رو خوشم نیومده ؛؛ از این بازی میتونم لذت ببرم یا نه ؟؟؟
این که زمین تو آسمون با اون فرق داره. کل این بازی مثل قسمتCampaign Map مال Total War هست با پیچیدگی چندین برابر. کامل تو اون نقشه از بالا هستی وباید همه چیز تمدنت رو کنترل کنی.
 
  • Like
Reactions: leonk13

AghaReza

کاربر سایت
Nov 14, 2007
1,261
نام
آقا رضا
بچه ها فکر کنم تمدن سومری و گیلگمش خیلی به تمدن ایران نزدیک باشه نظر شما چیه این تمدن مثل مایاها از لحاظ علمی در سطح بالایی بودن
تو بازی که زیاد تمدن خوبی به نظر نمیاد. چون فکوسش روی یک مورد نیست.
قابلیت انحصاری تمدن و رهبرشون به سمت نظامی هست.
ولی ساختمون انحصاریسون برای فرهنگ و علم کاربرد داره.
واحد انحصاریشم که خیلی زود از رده خارج میشه.
کلا فکر نکنم خیلی تمدن خوبی باشه. البته بازم باید باهاش بازی کنی تا بفهمی در عمل چطور جواب میده.

حیف که بابل تو این شماره نیست هنوز. یکی از بهترین های سیو 5 بود. خیلی باید بد بازی میکردی که نتونی از روش علمی برنده بشه.
تنها تمدنی بود که من تونستم سیو 5 رو باهاش رو درجه سختی immortal تموم کنم :D
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
توی V بابل خدای علم بود، این کدوم تمدن از لحاظ علمی خوبه؟
تو بازی که زیاد تمدن خوبی به نظر نمیاد. چون فکوسش روی یک مورد نیست.
قابلیت انحصاری تمدن و رهبرشون به سمت نظامی هست.
ولی ساختمون انحصاریسون برای فرهنگ و علم کاربرد داره.
واحد انحصاریشم که خیلی زود از رده خارج میشه.
کلا فکر نکنم خیلی تمدن خوبی باشه. البته بازم باید باهاش بازی کنی تا بفهمی در عمل چطور جواب میده.

حیف که بابل تو این شماره نیست هنوز. یکی از بهترین های سیو 5 بود. خیلی باید بد بازی میکردی که نتونی از روش علمی برنده بشه.
تنها تمدنی بود که من تونستم سیو 5 رو باهاش رو درجه سختی immortal تموم کنم :D
بابل اون آکادمی Great Scientistـی که موقع Writing بهت می داد + گذاشتن اولویت شهر ها روی غذا + Tall بازی کردن راحت گارانتی می کرد بردتو. همچین تمدنی نداره VI؟
 
  • Like
Reactions: AghaReza

AghaReza

کاربر سایت
Nov 14, 2007
1,261
نام
آقا رضا
توی V بابل خدای علم بود، این کدوم تمدن از لحاظ علمی خوبه؟

بابل اون آکادمی Great Scientistـی که موقع Writing بهت می داد + گذاشتن اولویت شهر ها روی غذا + Tall بازی کردن راحت گارانتی می کرد بردتو. همچین تمدنی نداره VI؟
اون great scintist یه دفعه اول بازی خروجی علمتو 2 برابر میکرد. خیلی تاثیر داشت واقعا. همون جلو افتادن باعث میشد تا آخر بازی هر world wonder که میخواستیو میتونستی بگیری.
نه تو 6 هیچ تمدنی اونقدر قوی نیست.
تو فروم های دیگه دیدم خیلیا میگن روسیه از همه قوی تره ظاهرا.
ولی به نظر نمیاد از لحاظ sciense هیچ تمدنی خیلی بهتر از بقیه باشه. در حد بابل که اصلا هیچی نیست.
 

AghaReza

کاربر سایت
Nov 14, 2007
1,261
نام
آقا رضا
یه اتفاق خوبم که تو 6 افتاده اینه که دیگه world wonder ها هرکی زودتر برسه بهش بسازه نیست.
اینقدر شرایط خاص میخواد ساختشو خیلی وقتا تا آخر بازی میبینی هنوز 7-8 تا از world wonder هارو هیچکس نتونسته بسازه.
 
  • Like
Reactions: leonk13

leonk13

کاربر سایت
Sep 8, 2009
2,151
نام
سجاد
برای علم مثل اینکه عربستان نسبتا خوبه، و از طرف دیگه برای دین نمیخواد هیچ کاری کنید، چون پیامبر رو حتما میگیرید و ساختمونا و خریدای دینی هم خیلی ارزونن، پس میتونید تمرکز دین رو هم به علم اضافه کنید باز.
 
  • Like
Reactions: Max Blood

pesar ame za

کاربر سایت
Sep 27, 2012
209
نام
امیر
دوستان سلام.
من تو عمرم بازی استراتژی بازی نکردم ولی می خوام این بازی رو بازی کنم. به نظر شما چه کارهایی رو تو بازی انجام بدم که از بازی لذت ببرم.

سپاس
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر