Multi Platform Sid Meier's Civilization VI

سازنده
Firaxis
تاریخ انتشار
October 2016
ناشر
2K
پلتفرم‌ها
  1. PC
civvi_fb_share.jpg

Developer: Firaxis Games
Publisher: 2K Games
Platform: PC
Genre: 4X, Turn Based Strategy
30 مهر 1395 ; Release Date: October 21, 2016
تاپیک امتیازات
صفحه بازی در استیم

نسخه ششم از سری Civilization که یکی از بهترین بازی های سبک استراتژی نوبتیست.

قابلیت های جدید:

1- Unstacking The Cities:

همونطوری که Civilization V اومد از روی هم گذاشتن نیرو ها و درست کردن یک نیروی کشنده که از 2000 تا نیروی دیگه تشکیل شده بود اونم توی یک جا جلوگیری کرد، حالا این نسخه همین کار رو با شهر ها کرده. هر شهر می تونه از 12 تا محله تشکیل بشه که هر کدوم یه کاشی رو پر می کنن. بعضی ساختمون ها و Wonder ها هم هر کدوم یک کاشی رو اشغال می کنن.

2- Eureka Moments
توی نسخه های قبلی می تونستی یک تمدن وسط بیابون داشته باشی بدون دسترسی به هیچ آبی، اما وقتی می خواستی در مورد دریانوردی تحقیق کنی هیچ فرقی با کسی که کنار دریاست نداشتی. توی این نسخه بازم می تونی این کار رو کنی اما خیلی طول می کشه و تمدنی که دسترسی به آب داره یه Boostـی به تحقیقاتش اضافه می شه که این کار رو سریع تر انجام بده. هدف طراحان از این کار اینه که دیگه یه فرمول خاص واسه بازی کردن نباشه و هر بار که یه تمدن جدید رو شروع می کنی به توجه به شرایط بازی کنی.

3- AI Agenda
هوش مصنوعی نسخه های قبلی به شدت تکراری بود. تمام تمدن ها یه جور رفتار می کردن و فقط میزان خشونتشون فرق داشت. الان هر تمدن با توجه به دنیای واقعی یه اهدافی داره که واسه رسیدن به اونا تلاش می کنه، اما یه سری اهداف هم به صورت تصادفی داده می شن که با جاسوس می تونید اونها رو بفهمید. در مورد گاندی هم نگران نباشید، طبق گفته دیزاینر بازی اون یه نیمه تاریک خواهد داشت.

4- Stacking The Units And Formations
همونطور که گفتم نسخه قبلی این اجازه رو نمی داد که دو تا نیروی نظامی یک جا رو اشغال کنن. همچنین جنگ های بزرگ واقعا رو اعصاب بودن و باید همه نیرو ها رو تک تک حرکت می دادی. توی این نسخه تا حدودی اجازه Stack کردن نیرو های نظامی رو داریم، ولی فقط Support Unit ها می تونن با نیرو های دیگه توی یک کاشی قرار بگیرن. یعنی می تونید برای مثال Mechanized Infantry که نیروی معمولی حساب میشه و Rocket Artillery که Support Unitـه رو تو یک کاشی بزارین که Mech Infantry به عنوان یه جور محافظ برای موشک اندازتون عمل کنه.
قابلیت حرکت دادن یکجای نیرو ها در یک Formation اضافه شده که حمله های نورماندی مانند رو خیلی راحت تر می کنه.

5- Multiplayer Scenarios
مولتی پلیر نسخه های قبلی خیلی طول می کشید. چون کلا خود بازی خیلی طول می کشید. اما این نسخه سناریو هایی رو ترتیب داده واسه مولتی پلیر که 2-3 ساعتی طول می کشن و کار رو راحت تر کرده. برای مثال یک سناریو قرون وسطا هست که 400 سال طول می کشه (توی بازی) و در نهایت هر تمدنی که دینش قوی تر بود برنده میشه.

اطلاعات کلی:
  • شهر ها دیگه یه کاشی رو اشغال نمی کنن.
  • همه ی ساختمان ها روی مپ قابل مشاهدن.
  • هر شهر از مناطق مختلفی تشکیل شده.
  • در کل 12 منطقه مختلف داریم که کارشون مختلفه و یه Bonusـی برای قرار گرفتن در شرایط خاص دارن.
  • در اول بازی 5-6 تا منطقه قابل ساخته.
  • ساخت منطقه ها مجانی نیست، باید یا بخریشون یا بسازیشون.
  • میزان جمعیت تعداد مناطقی که میشه داشت رو تایین می کنه، جمعیت بیشتر، منطقه بیشتر.
  • مرز نهایی شهر ها همون 36 کاشی مونده و در نتیجه بزرگ شدن شهر ها تعداد کمتری Improvement می شه ساخت، اما منطقه ها اینو جبران می کنن.
  • میزان خوشحالی به صورت شهری شده و دیگه خوشحالی همه شهر ها با هم جمع نمی شه تا خوشحالی امپراتوری به دست بیاد.
  • منطقه ها می تونن نگه دارنده ساختمان های مختلف باشن.
  • منطقه ها خونه های بیشتر برای مردم فراهم می کنن که سقف جمعیت شهر رو افزایش می دن.

  • دیگه کارگری در کار نیست، در عوض ساختمان ساز هایی رو دارید که وقتی کارشون رو تمام کردن از بین می رن.
  • ساختمان ساز ها کارشون رو به صورت آنی انجام می دن، اما فقط 4 تا کار می تونن انجام بدن.
  • قابلیت یونیک چین اینه که با ساختمان ساز می تونن ساخت Wonder ها رو سرعت ببخشن.

  • Wonder ها هم هر کدوم یه کاشی روی مپ می گیرن.
  • هرکدوم از Wonder ها یه شرایط محیطی داره، مثلا اهرام مصر باید روی صحرا باشن.
  • Natural Wonder ها هم می تونن چند کاشی رو اشغال کنن، مثلا سد مرجانی بزرگ 2 کاشی اشغال می کنه.

  • هر تکنولوژی یه سری کوئست جانبی داره که با انجام دادنشون یه Boostـی به تحقیقش داده می شه. برای مثال واسه تحقیقات دریایی، اگه کنار دریا باشین یا کشتی بسازین یه بوستی به تحقیق داده می شه.
  • این Boost ها اسمشون Eureka Momentـه.
  • Eureka Moment ها 50 درصد علم لازم برای تحقیق تکنولوژی رو می دن.

  • Social Policy دیگه وجود نداره و جاشون رو Civics پر کرده که یه Tech-Tree مخصوص خودش داره که از فرهنگ استفاده می کنه.
  • هر کدوم از Civics ها رو که گرفتین، یه کارت بهتون می ده که می تونید توی Deck بزاریدش تا سود های اون کارت رو بهتون بده.
  • مثل تکنولوژی ها، این Civics ها هم ساید کوئست های مخصوص خودشون رو دارن.
  • واسه عوض کردن کارت ها، هر وقت که Civic جدید گرفتین به صورت مجانی می تونین این کار رو کنین، یا هر وقت که خواستین با مقداری پول.
  • کلی نوع حکومت جدید که ساختار Deck خودشون و Bonus های خودشون رو دارن.
  • اولین نوع حکومت Chiefdomـه که Deckـش از یه کارت نظامی و یه کارت اقتصادی تشکیل شده.

  • ارتش به دو قسمت Support Unit و Main Unit تقسیم می شه، این دوتا رو می شه با هم توی یک کاشی گذاشت که یه نیروی قوی تر به دست بیاد یا از نیروی ضعیف محافظت کرد.
  • نیروی های یکسان رو هم می شه توی یک کاشی گذاشت. تا 3 تا نیروی توی یک کاشی می شه گذاشت. این قابلیت از اواسط بازی آزاد می شه.
  • نیرو ها رو می شه به صورت یک چیدمان در اورد که همشون با همدیگه حرکت می کنن.
  • هواپیما های بمب انداز قابلیت از بین بردن منطقه ها و Improvement ها رو دارن.
  • اندازه هر کدوم از نیرو ها نسبت به V بیشتر شده و به جای 12 سرباز، الان 4 سرباز شده(احتمالا به خاطر اینکه می شه 3 تا رو با هم مخلوط کرد).
  • XPـی که نیرو ها در جنگ می گیرن به سمت تحقیق تکنولوژی های جنگی می ره و لول آپی در کار نیست.
  • بربر ها می تونن Scout بسازن که دنبال هدف اذیت و آزار می گرده.
  • مکانیزم جنگ های هوایی کاملا تغییر کرده، اما گفته نشده چه تغییری.

  • هر چی بیشتر در بازی پیش میریم دیپلوماسی کمتر جنگ محور می شه.
  • مکانیزم گفت و گو اضافه شده. هر بار که با یه تمدن دیگه گفتگو می کنید اطلاعاتی در باره اهداف و نقشه هاشون به دست میارید.
  • مثل V دیپلوماسی اول به صورت غیر رسمی و ارسال هدیه و ... شروع می شه و هرچی جلوتر می ریم پیچیده تر می شه.
  • بیشتر از یک راه برای اعلام جنگ وجود داره. (سیستمی مثل Casus Belli در Crusader Kings II)
  • اگه به صورت ناگهانی و بدون دلیل اعلام جنگ کنید جریمه ی جنگ محوری زیادی بهتون تعلق می گیره.
  • اما اگه جنگتون با دلیل مناسب باشه جریمه خیلی خیلی کمتره.
  • صفحه دیپلوماسی بهتون مشورت می ده که چطوری روابطتون رو با اون تمدن بهتر کنید.

  • خبری از Influence Barـی که رابطه تون با شهر ها رو نشون می داد نیست، جاش رو دیپلمات ها (Envoy) گرفتن.
  • هر چی تعداد دیپلمات ها بیشتر باشه روابط با اون شهر بهتر می شه.
  • انجام کوئست های شهر ها دیپلمات های بیشتری در اون شهر می ده، اینکه برای همیشه یا فقط یه مدت معلوم نیست.

  • گفته شده که هوش مصنوعی بازی به شدت بهتر شده.
  • هوش مصنوعی از تمام هسته های CPU استفاده می کنه!
  • هر هوش مصنوعی یه سری اهداف و رفتاری داره، مثلا تدی روزولت (آمریکا) وقتی جنگی توی قاره اون شروع کنید بدش میاد.
  • 2 نوع رفتار وجود داره، اونایی که با توجه به تاریخ و دنیای واقعی فرد درست شدن، و یه سری رفتار که به صورت تصادفی به وجود میان.

  • بیشتر قابلیت های DLC های V از همون اول در VI خواهند بود.
  • یک نوع از شرایط بردن حذف شده و یکی دیگه جاش رو گرفته.
  • مسیر حرکت کاروان های تجاری به صورت اوتوماتیک جاده می سازه.
  • کاروان های تجاری می تونن اطلاعاتی از رقبا بیارن و نوعی جاسوسی اولیه محسوب می شن.
  • نیرو ها و قاره ها اسم های تصادفی دارن.
 
آخرین ویرایش:

leonk13

کاربر سایت
Sep 8, 2009
2,151
نام
سجاد
توی 19 تمدن اصلی از ایران خبری نشد، شخصا بیشتر خوشحال میشم اگه توی دی ال سی ها معرفی بشه، چون تمدن های توی دی ال سی همیشه خاص ترند. اما دو تا نکته که احتمال معرفی ایران رو خیلی کم میکنه:

سیکا و سومری ها معرفی شدن که درسته تمدن ایران نیستند اما به هر حال قسمتی از تمدن های این منطقه بودن، با این حال همونطور که قبلا بابل برای دی ال سی معرفی شد بازم احتمالش هست هنوزم تا ایران معرفی شه بعدا، اما هنوزم تمدن های بزرگ دیگه ی زیادی هستند که معرفی نشدن.

نکته ی بعدی شاید توی دی ال سی ها فقط تمدن معرفی نشه، بلکه لیدر هم معرفی بشه! چون یه سری از ویژگی ها لیدر ابلیتی هستن، یعنی مثلا آمریکا میتونه لیدر دیگه ای داشته باشه که یک ویژگی متفاوت و حتی agenda متفاوتی داشته باشه، در کل تنوع خیلی خوبی به بازی میده این گرچه هنوز تایید رسمی نشده کاملا این ویژگی.

تمدنی هم که برای شروع بازی انتخاب کردم همچنان آلمان هست :D چون تمرکز اصلی من معمولا روی ساخت و ساز و آمادگی کامل نظامی هست (یحتمل قراره حکومت کمونیستی بر پا بشه! :D )، و آلمان یه جای کارت نظامی اضافی داره که از همون اول کمک خیلی خوبی به این میکنه، و منطقه صنعتیش هم با هانسه جایگزین میشه که تولیدش بیشتره، و میتونه یه منطقه ی خاص اضافی هم داشته باشه بدون توجه به جمعیت! (به ازای هر 3 جمعیت شما میتونید یه منطقه داشته باشید) که عاشق این ویژگیش هستم. جدا از اینکه در مقابل جنگ با شهرای ایالتی هم نیروهاش +6 قدرت داره که زیاد به درد نمیخوره به نظرم برای من، اما خب اگه شهر ایالتی به درد نخوری اوایل بازی دم دست بود شاید تصرف کردم :D + اینکه موقع جنگ با یه تمدن خیلی به درد تصرف شهر ایالتی متحد اون تمدن میخوره.
 

leonk13

کاربر سایت
Sep 8, 2009
2,151
نام
سجاد
نکته ی بعدی شاید توی دی ال سی ها فقط تمدن معرفی نشه، بلکه لیدر هم معرفی بشه! چون یه سری از ویژگی ها لیدر ابلیتی هستن، یعنی مثلا آمریکا میتونه لیدر دیگه ای داشته باشه که یک ویژگی متفاوت و حتی agenda متفاوتی داشته باشه، در کل تنوع خیلی خوبی به بازی میده این گرچه هنوز تایید رسمی نشده کاملا این ویژگی.

لیدرهای متفاوت تایید شد! :D برای یونان ملکه ی اسپارتا رو هم معرفی کردن! حتی یه سری تفاوتا هم داره مثلا پایتختش اسپارتا هست! ویژگی لیدر قبلی این بود که با اتحاد از شهرای ایالتی فرهنگ کسب میکرد، اما این یکی لیدر از کشتن نیروهای دشمن! :D بعد از آلمان احتمالا تمدن دومی که باهاش بازی میکنم این باشه :D از کشتن بربرها حسابی فرهنگ درو کنم اول بازی :D یه وایلد کارت اسلات اضافی هم داره که از اسلات نظامی اضافه آلمان خیلی بهتره، یونیت ویژش یعنی هاپلایت ها هم خیلی عالی ترن. یونیت دیستریکتشم مخصوص فرهنگ باز. کلا با یونان بازی کنید تمرکزتون رو بزارید رو چیزای دیگه جز فرهنگ، چون فرهنگ خودش میاد :D

پ.ن: الان باز همه دوباره منتظر هیتلر برای آلمان هستن =))
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
بازی هم که پریلودش شروع شد به سلامتی. امیدوارم مثل 5 بدون DLC و BE نباشه:D
پ.ن: من اکانت قبلیمو آزاد کردم، چطور پست اول رو ویرایش کنم حالا؟:D
 
  • Like
Reactions: leonk13

leonk13

کاربر سایت
Sep 8, 2009
2,151
نام
سجاد
بازی هم که پریلودش شروع شد به سلامتی. امیدوارم مثل 5 بدون DLC و BE نباشه:D
پ.ن: من اکانت قبلیمو آزاد کردم، چطور پست اول رو ویرایش کنم حالا؟:D

تقریبا کل ویژگی های با دی ال سی 5 مثل دین و... رو داره :D غیر از سازمان ملل فقط :D که اونم احتمالا به زودی اضافه بشه، به نظر میاد برنامه دراز مدت و عالی ای برای بازی دارن.

پ.ن: تاپیک هم مهم شه لطفا :D
 
  • Like
Reactions: saphire and Vesemir

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
PC Gamer به بازی امتیاز 93 رو داد. یکی‌ از بالاترین امتیاز‌های تاریخ این سایت هست. :D
در وصف بازی هم گفته که بهترین Civ ساخته شده هست و از لفظ Ultimate Board game استفاده کرده.
Civilization 6 review | PC Gamer
===
با توجه به اینکه بازی فردا عرضه می‌شه، تاپیک مهم می‌شه.
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
آقا حجم بازی چقدره...یه تورنت داداشم از اینترنت داره میگیره 5 گیگ...
اگه این بازی نباشه میگیره خانواده ر به خاطر هدر رفتن پنج گیگ اش به فنا میده...Help PLS
 

leonk13

کاربر سایت
Sep 8, 2009
2,151
نام
سجاد
ایول :D هرچند خودم فعلا فرصت ندارم و با یکی دو هفته تاخیر احتمالا بتونم شروع کنم :| عوضش اگه پچ لازم باشه تا اون موقع پچ هاشم میان :D

دوستان به نظرم حتما بیان تمدن مورد علاقشون رو که میخوان با اون شروع کنن و دلیلش رو بگن، و بعد از بازی کردن هم بگن چطور بود اون تمدن :D آلمان که انتخاب من هست و قبلا هم گفتم چرا، ایشاللا به زودی هم میگم چطور بود تجربش :D

پ.ن: احتمالش هست اورانیوم خیلی کمیاب باشه توی بازی، هواستون باشه وقتی به عصر اتمی رسیدین :D مخصوصا به تمدنی که اورانیوم داره :D
 
  • Like
Reactions: saphire

SILICON POWER

کاربر سایت
Jan 30, 2015
285
چرا بازی اینجوری شده؟ به نظر من خیلی افت داشته نسبت به نسخه قبلی از هر نظر
اصلا Civizilation V کجا و این کجا! تا الان که اصلا راضی نبودم.

بین مپ های بازی نقشه زمین نیستش و حتی مپ Huge بازی بسیار کوچیک و مسخره شده.
بازی هنوز خیلی ناقصه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر