Sid Meier's Civilization VI | PC

گفتگو در 'بحث و تبادل نظر پيرامون بازی های PC' ایجاد شده توسط saphire, ‏May 16, 2016.

  1. کاربر سایت

    ارسال ها:
    2,163
    تاریخ عضویت:
    ‏Dec 9, 2007
    نام:
    امیرحسین
    civvi_fb_share.jpg

    Developer: Firaxis Games
    Publisher: 2K Games
    Platform: PC
    Genre: 4X, Turn Based Strategy
    30 مهر 1395 ; Release Date: October 21, 2016
    تاپیک امتیازات
    صفحه بازی در استیم

    نسخه ششم از سری Civilization که یکی از بهترین بازی های سبک استراتژی نوبتیست.

    قابلیت های جدید:

    1- Unstacking The Cities:

    همونطوری که Civilization V اومد از روی هم گذاشتن نیرو ها و درست کردن یک نیروی کشنده که از 2000 تا نیروی دیگه تشکیل شده بود اونم توی یک جا جلوگیری کرد، حالا این نسخه همین کار رو با شهر ها کرده. هر شهر می تونه از 12 تا محله تشکیل بشه که هر کدوم یه کاشی رو پر می کنن. بعضی ساختمون ها و Wonder ها هم هر کدوم یک کاشی رو اشغال می کنن.

    2- Eureka Moments
    توی نسخه های قبلی می تونستی یک تمدن وسط بیابون داشته باشی بدون دسترسی به هیچ آبی، اما وقتی می خواستی در مورد دریانوردی تحقیق کنی هیچ فرقی با کسی که کنار دریاست نداشتی. توی این نسخه بازم می تونی این کار رو کنی اما خیلی طول می کشه و تمدنی که دسترسی به آب داره یه Boostـی به تحقیقاتش اضافه می شه که این کار رو سریع تر انجام بده. هدف طراحان از این کار اینه که دیگه یه فرمول خاص واسه بازی کردن نباشه و هر بار که یه تمدن جدید رو شروع می کنی به توجه به شرایط بازی کنی.

    3- AI Agenda
    هوش مصنوعی نسخه های قبلی به شدت تکراری بود. تمام تمدن ها یه جور رفتار می کردن و فقط میزان خشونتشون فرق داشت. الان هر تمدن با توجه به دنیای واقعی یه اهدافی داره که واسه رسیدن به اونا تلاش می کنه، اما یه سری اهداف هم به صورت تصادفی داده می شن که با جاسوس می تونید اونها رو بفهمید. در مورد گاندی هم نگران نباشید، طبق گفته دیزاینر بازی اون یه نیمه تاریک خواهد داشت.

    4- Stacking The Units And Formations
    همونطور که گفتم نسخه قبلی این اجازه رو نمی داد که دو تا نیروی نظامی یک جا رو اشغال کنن. همچنین جنگ های بزرگ واقعا رو اعصاب بودن و باید همه نیرو ها رو تک تک حرکت می دادی. توی این نسخه تا حدودی اجازه Stack کردن نیرو های نظامی رو داریم، ولی فقط Support Unit ها می تونن با نیرو های دیگه توی یک کاشی قرار بگیرن. یعنی می تونید برای مثال Mechanized Infantry که نیروی معمولی حساب میشه و Rocket Artillery که Support Unitـه رو تو یک کاشی بزارین که Mech Infantry به عنوان یه جور محافظ برای موشک اندازتون عمل کنه.
    قابلیت حرکت دادن یکجای نیرو ها در یک Formation اضافه شده که حمله های نورماندی مانند رو خیلی راحت تر می کنه.

    5- Multiplayer Scenarios
    مولتی پلیر نسخه های قبلی خیلی طول می کشید. چون کلا خود بازی خیلی طول می کشید. اما این نسخه سناریو هایی رو ترتیب داده واسه مولتی پلیر که 2-3 ساعتی طول می کشن و کار رو راحت تر کرده. برای مثال یک سناریو قرون وسطا هست که 400 سال طول می کشه (توی بازی) و در نهایت هر تمدنی که دینش قوی تر بود برنده میشه.

    اطلاعات کلی:
    • شهر ها دیگه یه کاشی رو اشغال نمی کنن.
    • همه ی ساختمان ها روی مپ قابل مشاهدن.
    • هر شهر از مناطق مختلفی تشکیل شده.
    • در کل 12 منطقه مختلف داریم که کارشون مختلفه و یه Bonusـی برای قرار گرفتن در شرایط خاص دارن.
    • در اول بازی 5-6 تا منطقه قابل ساخته.
    • ساخت منطقه ها مجانی نیست، باید یا بخریشون یا بسازیشون.
    • میزان جمعیت تعداد مناطقی که میشه داشت رو تایین می کنه، جمعیت بیشتر، منطقه بیشتر.
    • مرز نهایی شهر ها همون 36 کاشی مونده و در نتیجه بزرگ شدن شهر ها تعداد کمتری Improvement می شه ساخت، اما منطقه ها اینو جبران می کنن.
    • میزان خوشحالی به صورت شهری شده و دیگه خوشحالی همه شهر ها با هم جمع نمی شه تا خوشحالی امپراتوری به دست بیاد.
    • منطقه ها می تونن نگه دارنده ساختمان های مختلف باشن.
    • منطقه ها خونه های بیشتر برای مردم فراهم می کنن که سقف جمعیت شهر رو افزایش می دن.

    • دیگه کارگری در کار نیست، در عوض ساختمان ساز هایی رو دارید که وقتی کارشون رو تمام کردن از بین می رن.
    • ساختمان ساز ها کارشون رو به صورت آنی انجام می دن، اما فقط 4 تا کار می تونن انجام بدن.
    • قابلیت یونیک چین اینه که با ساختمان ساز می تونن ساخت Wonder ها رو سرعت ببخشن.

    • Wonder ها هم هر کدوم یه کاشی روی مپ می گیرن.
    • هرکدوم از Wonder ها یه شرایط محیطی داره، مثلا اهرام مصر باید روی صحرا باشن.
    • Natural Wonder ها هم می تونن چند کاشی رو اشغال کنن، مثلا سد مرجانی بزرگ 2 کاشی اشغال می کنه.

    • هر تکنولوژی یه سری کوئست جانبی داره که با انجام دادنشون یه Boostـی به تحقیقش داده می شه. برای مثال واسه تحقیقات دریایی، اگه کنار دریا باشین یا کشتی بسازین یه بوستی به تحقیق داده می شه.
    • این Boost ها اسمشون Eureka Momentـه.
    • Eureka Moment ها 50 درصد علم لازم برای تحقیق تکنولوژی رو می دن.

    • Social Policy دیگه وجود نداره و جاشون رو Civics پر کرده که یه Tech-Tree مخصوص خودش داره که از فرهنگ استفاده می کنه.
    • هر کدوم از Civics ها رو که گرفتین، یه کارت بهتون می ده که می تونید توی Deck بزاریدش تا سود های اون کارت رو بهتون بده.
    • مثل تکنولوژی ها، این Civics ها هم ساید کوئست های مخصوص خودشون رو دارن.
    • واسه عوض کردن کارت ها، هر وقت که Civic جدید گرفتین به صورت مجانی می تونین این کار رو کنین، یا هر وقت که خواستین با مقداری پول.
    • کلی نوع حکومت جدید که ساختار Deck خودشون و Bonus های خودشون رو دارن.
    • اولین نوع حکومت Chiefdomـه که Deckـش از یه کارت نظامی و یه کارت اقتصادی تشکیل شده.

    • ارتش به دو قسمت Support Unit و Main Unit تقسیم می شه، این دوتا رو می شه با هم توی یک کاشی گذاشت که یه نیروی قوی تر به دست بیاد یا از نیروی ضعیف محافظت کرد.
    • نیروی های یکسان رو هم می شه توی یک کاشی گذاشت. تا 3 تا نیروی توی یک کاشی می شه گذاشت. این قابلیت از اواسط بازی آزاد می شه.
    • نیرو ها رو می شه به صورت یک چیدمان در اورد که همشون با همدیگه حرکت می کنن.
    • هواپیما های بمب انداز قابلیت از بین بردن منطقه ها و Improvement ها رو دارن.
    • اندازه هر کدوم از نیرو ها نسبت به V بیشتر شده و به جای 12 سرباز، الان 4 سرباز شده(احتمالا به خاطر اینکه می شه 3 تا رو با هم مخلوط کرد).
    • XPـی که نیرو ها در جنگ می گیرن به سمت تحقیق تکنولوژی های جنگی می ره و لول آپی در کار نیست.
    • بربر ها می تونن Scout بسازن که دنبال هدف اذیت و آزار می گرده.
    • مکانیزم جنگ های هوایی کاملا تغییر کرده، اما گفته نشده چه تغییری.

    • هر چی بیشتر در بازی پیش میریم دیپلوماسی کمتر جنگ محور می شه.
    • مکانیزم گفت و گو اضافه شده. هر بار که با یه تمدن دیگه گفتگو می کنید اطلاعاتی در باره اهداف و نقشه هاشون به دست میارید.
    • مثل V دیپلوماسی اول به صورت غیر رسمی و ارسال هدیه و ... شروع می شه و هرچی جلوتر می ریم پیچیده تر می شه.
    • بیشتر از یک راه برای اعلام جنگ وجود داره. (سیستمی مثل Casus Belli در Crusader Kings II)
    • اگه به صورت ناگهانی و بدون دلیل اعلام جنگ کنید جریمه ی جنگ محوری زیادی بهتون تعلق می گیره.
    • اما اگه جنگتون با دلیل مناسب باشه جریمه خیلی خیلی کمتره.
    • صفحه دیپلوماسی بهتون مشورت می ده که چطوری روابطتون رو با اون تمدن بهتر کنید.

    • خبری از Influence Barـی که رابطه تون با شهر ها رو نشون می داد نیست، جاش رو دیپلمات ها (Envoy) گرفتن.
    • هر چی تعداد دیپلمات ها بیشتر باشه روابط با اون شهر بهتر می شه.
    • انجام کوئست های شهر ها دیپلمات های بیشتری در اون شهر می ده، اینکه برای همیشه یا فقط یه مدت معلوم نیست.

    • گفته شده که هوش مصنوعی بازی به شدت بهتر شده.
    • هوش مصنوعی از تمام هسته های CPU استفاده می کنه!
    • هر هوش مصنوعی یه سری اهداف و رفتاری داره، مثلا تدی روزولت (آمریکا) وقتی جنگی توی قاره اون شروع کنید بدش میاد.
    • 2 نوع رفتار وجود داره، اونایی که با توجه به تاریخ و دنیای واقعی فرد درست شدن، و یه سری رفتار که به صورت تصادفی به وجود میان.

    • بیشتر قابلیت های DLC های V از همون اول در VI خواهند بود.
    • یک نوع از شرایط بردن حذف شده و یکی دیگه جاش رو گرفته.
    • مسیر حرکت کاروان های تجاری به صورت اوتوماتیک جاده می سازه.
    • کاروان های تجاری می تونن اطلاعاتی از رقبا بیارن و نوعی جاسوسی اولیه محسوب می شن.
    • نیرو ها و قاره ها اسم های تصادفی دارن.
     
    آخرین ویرایش: ‏Oct 22, 2016
    javadrock, sabco, edler_edward و 17 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  2. کاربر سایت

    ارسال ها:
    201
    تاریخ عضویت:
    ‏Jun 28, 2009
    نام:
    سید حامد ترابی
    ملاک محکوم کردن این دهن سرویسا چیه آخه ؟؟ هر کاری میکنی محکومت میکنن ! نیروی نظامی میسازی میگن جنگ طلبی ، نمیسازی یهو از چند طرف اعلان جنگ میکنن ، مثلا رهبر یونان گفت جستجو تو نقشه رو بسپار به من ولی من به حرفش گوش نکردم ، بهم اعلان جنگ کرد ، دین اسلام رو تو تمدنم ساختم عربا اعلان جنگ کردن ... با این حساب کلا باید بزنی تو کار قرت طلبی و جنگ و همه رو از یک کنار شخم بزنی ، نمیشه مسالمت آمیز زندگی کرد کسی کار به کارت نداشته باشه ؟ :)
     
    masoud101 این نوشته را Like کرده است.
  3. کاربر سایت

    ارسال ها:
    585
    تاریخ عضویت:
    ‏Jul 26, 2012
    نام:
    علی
    خیلی مسخرس قبول دارم...همه الکی از این ور اونور denounce میکنن...
    wonder بیشتر از من داری؟denounce
    منابع لوکس بیشتر از من داری؟denounce
    چی؟denounce
    کجا؟denounce
    :D
     
    masoud101, amir72 و hamedcenter این نوشته را Like کرده اند.
  4. کاربر سایت

    ارسال ها:
    2,812
    تاریخ عضویت:
    ‏Sep 8, 2009
    شهر طرفم که بگیری دیگه تا اخر بازی بکوب denounce میکنه :)) کلا من نتونستم با کسی دوست شم و همه هم ناراحتن از دستم هرکی هم ناراحت نیست عصبانیه :| تجارت اینا هم انگار تاثیر نداره اصلا! یا حتی اینکه هم دین یا هم حکومتت باشن، امیدوارم تاثیر مثبت اینا رو اضافه کنن. الان فقط یه روسیه ازم راضیه که با اجنداش و اجندا مخفیش همسو هستم، اونم تازه دیدم یکم بگذره اونم ناراحت میشه از دستم :| تازه به هیشکی هم حمله نکردم حتی!

    یه چیز مسخره دیگه هم اینه که اونا یهو حمله میکن، من شهر تصرف میکنم من میشم وارمنگر :| خودش تنش میخارید خو :| :D امیدوارم اینم اصلاح شه.

    یونیت ها هم احساس میکنم به صورت عمدی ناقصن و با دی ال سی قراره یونیت اضافه شه حتما.
     
  5. کاربر سایت

    ارسال ها:
    307
    تاریخ عضویت:
    ‏Jan 21, 2009
    اگه صرفا بیشتر تمرکزتون رو بذارید روی ساخت فرهنگ و دین حداقل یه دوست خوب پیدا میکنید. ضمن اینکه بین تمدن ها درگیری میشه مسلما یه سریشون تو یارکشیا میان سمت شما.
    نیروی نظامیم باید ساخت. میخواید بالانس برید جلو، نیروی نظامی بسازید و درکنارش هرازگاهی یه وندر بدرد بخور یا ساختمون بسازید. یه چیزیم باید توجه کنید اونم این که هر شهرتون رو به یه چیزی اختصاص بدین. با یه شهر فقط نیروی نظامی بسازید. (ترجیحا پایتخت) یه شهر دیگه فرهنگی باشه. یکی دیگه علمی و...
    یه سری کارها هم کردنشون اصلا توصیه نمیشه. مثلا ساختن نیروی دریایی. تنها استفاده ش اینه که اگه به فرض مثال نقشه بزرگ باشه یه جزیره بزرگ با ریسورسهای خوب باشه که اگه کسی قبلتون پیدا نکرده بود به شما برسه و توش یه شهر بزنید! وگرنه جنگ شه یکی از طرفین 1000 تا کشتیم نساخته باشه آخر نیروی زمینی حرف اول و آخر رو میزنه.
    ساختن دیوار دور شهرها هم به اعتقاد من به درد نمیخوره، چون به فرض یه تمدن وارد خاکتون شه به احتمال 75% :D کارتون تمومه دیگه دیوار این وسط به چه درد میخوره؟ به جاش یونیت نظامی بسازید اصلا کسی نیاد
    نیروی نظامی به قدر کافی داشته باشید هر کس باهاتون وارد جنگ شه آخر تمدن خودش منقرض میشه.
    در کل من از این لحاظ با بازی مشکل نداشتم، یعنی چون نیروی نظامی داشتم از کسی ترس نداشتم و فقط تا یکی شاخ بازی درمیورد تو دلم فحشش میدادم بعد میگفتم خوابشو ببینی بتونی منو شکست بدی:D بعد توی دنیای واقعی هم همین چیزا هست یه کشور باید قوی باشه تا ازش حساب ببرن.
    فکر کنم اینجا مشکل این هست که بعضی دوستان وندر و ساختمون بیخود میسازن یا چیزای به درد نخور مثل همین کشتی. نکنید این کارو.
    یه نکته دیگه با حساب و کتاب بجنگید خصوصا با بربرها و الکی نذارید یونیتهاتون نابود شن، چون با پیشرفت تکنولوژی میتونین بعدا با پول همین یونیتهای قدیمی رو ارتقا بدید مثلا چماق دار عصر حجر رو بکنید شمشیرزن و وقت نذارید بسازیدشون.
    و این که وایلد کارت ها هم مهمن. مثلا وایلد کارت هست تعداد بناهایی که کارگرها میتونن بسازن رو بیشتر میکنه و اینطوری کارگر کمتر میسازید و کلی جلو میوفتید یا ساخت یونیت های نظامی رو سریعتر میکنه و...
     
    amir72 و hamedcenter این نوشته را Like کرده اند.
  6. کاربر سایت

    ارسال ها:
    5
    تاریخ عضویت:
    ‏Feb 21, 2016
    دوستان ميشه يكي اين چند تا گزينه رو واسم توضح بده؟

    [​IMG]

    بعد اينكه به نظرتون بهترين و جالب ترين نقشه در بازي كدومه؟ نقشه ايي كه توش دريا نداشته باشه
     

    Attached Files:

  7. کاربر سایت

    ارسال ها:
    803
    تاریخ عضویت:
    ‏Nov 22, 2009
    نام:
    alishp

    سلام بر شما

    اینا هدف اصلی بازی برای تموم کردن و بردن بازی هست اولی پیروزی فرهنگی دومی پروزی نظامی سومی پیروزی مذهبی چهارمی پیروزی علمی اخری پیروزی بر اساس امتیاز کل .....
     
    amir72 این نوشته را Like کرده است.
  8. کاربر سایت

    ارسال ها:
    5
    تاریخ عضویت:
    ‏Feb 21, 2016
    ممنون داداشم به نظرتون بهترين و جالب ترين نقشه در بازي كدومه؟ نقشه ايي كه توش دريا نداشته باشه
     
  9. کاربر سایت

    ارسال ها:
    201
    تاریخ عضویت:
    ‏Jun 28, 2009
    نام:
    سید حامد ترابی
    دقیقا کاری که الان کشورهای توسعه یافته در مقابل کشورهای در حال توسعه انجام میدن ، هر چی برا ما بده برا اونا خوبه ! میگه فلان کار رو انجام نده بعد خودش انجام میده ، حالا تو که انجام بدی محکوم میشی .
     
    amir72 این نوشته را Like کرده است.
  10. کاربر سایت

    ارسال ها:
    201
    تاریخ عضویت:
    ‏Jun 28, 2009
    نام:
    سید حامد ترابی
    این اعتراضی هم که میکنی تاثیر داره ؟ ، شهرش رو کنار شهرت میسازه ، اگه بهش بگی قول بده دوباره اینکارو نکنی ، میکنه واقعا ؟ . شهری که باهاش روابط خوب داری جاسوسیت رو میکنه ! آخه چرا ؟ من که هر جاسوسی رو گرفتم دیگه پسش ندادم چون آدم نمیشن ، قول میگیری دیگه جاسوس نفرسته و در عوض پس گرفتن جاسوسش بهت یه امتیازاتی میده ولی باز دوباره کار خودشو میکنه .
    در مورد تجارت هم که با دشمنت هم تا تو حالت جنگ نباشی میتونی تجارت کنی که خیلی جالب نیست . کاش تجارت با تمدن هایی که وضع اقتصادشون خوبه برا بقیه امتیاز محسوب میشد و فقط در شرایط صلح و دوست بودن ممکن بود .
    این سیتی استیت ها هم که بعضی وقتا خیلی نامرد و بی چشم رو میشن .
    کلا روابط تمدن ها با هم خوب نیست همه با هم دشمنن یا از دست هم ناراحتن .

    نیرو های نظامیش آخرای کار کاش یکم متنوع تر بود مثلا توپ های سنگین ، بمب افکن های دور برد برا نقشه های بزرگ ، نیروهای پیاده مدرن ، پهباد ، موشک های بالستیک ، هلیکپتر های جنگی (اینی که هست قیافش شبیه هلیکپتر جنگی نیست و ضعیفم هست ) ، سلاح های زد زره و لیزری و ....
    هر تمدن تو عصر های جدید هم یه سری نیروهای ویژه میداشت وووووووو
     
    masoud101 و amir72 این نوشته را Like کرده اند.
  11. کاربر سایت

    ارسال ها:
    201
    تاریخ عضویت:
    ‏Jun 28, 2009
    نام:
    سید حامد ترابی
    همش دریا داره ولی تو inland sea دریاش فقط وسط نقشه هست و در Pangaea دریا اطراف نقشه و خشکیش یک تکه هست ، واسه شما که از آب بدت میاد فکر کنم اینا خوب باشه :D (شوخی کردم ناراحت نشی)
     
    amir72 این نوشته را Like کرده است.
  12. کاربر سایت

    ارسال ها:
    2,812
    تاریخ عضویت:
    ‏Sep 8, 2009
    لهستان معرفی شد! :D لهستان توی نسخه قبلی تمدن مورد علاقم بود، اما فکر میکردم اگه بازم بیسش فرهنگ باشه توی این نسخه به درد نخوره، در کمال تعجب در کنار رم تنها تمدن هایی هستن که همه خصوصیاتش به دردم میخوره! :D خیلی عالیه اما op شده یکم انگار، میترسم ضعیفش کنن :| آقا، با یکی از خصوصیتاش شاید بشه واندر و منطقه هم دزدید =)) یه سری از کامنتای تریلرش:

    Poland, someone on the development team must love you

    Dev: "So you know how Poland was overpowered in Civ 5, right?"
    Other dev: "Yeah, they were insane."
    Dev: "What if we took Poland... and made it TWICE AS POWERFUL."
    Other dev: "BRILLIANT!"
     
    xsoheilx, masoud101, saphire و 3 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  13. کاربر سایت

    ارسال ها:
    2,163
    تاریخ عضویت:
    ‏Dec 9, 2007
    نام:
    امیرحسین
    من که هنوز بازی نکردم، منتظرم 1-2 تا Exp. براش بیاد یه چیز درست حسابی تجربه کنم:D AI بازی نسبت به لانچ بهتر شده؟
     
    leonk13 این نوشته را Like کرده است.
  14. کاربر سایت

    ارسال ها:
    2,812
    تاریخ عضویت:
    ‏Sep 8, 2009
    این کار خوبیه اگه بازیه بهبود یافته ای میخواین :D اما اگه میخواین تجربه طولانی مدت تری از بازی داشته باشین بهتره از همین الان شروع کنید :D چون ضمن اینکه exp ها چیزای جدیدی مثل سازمان ملل رو هم به بازی اضافه کنن کلی چیز جدید رو آدم یهویی با هم باید آشنا بشه باهاشون :D در حالی که همین الانشم بازی کلی چیز جدید داره :))
    تا جایی که در جریانم فقط یک پچ اومده و بهبود خاصی نداده :D
     
  15. کاربر سایت

    ارسال ها:
    43
    تاریخ عضویت:
    ‏Dec 16, 2010
    دوستان آپدیت زمستانی بازی به صورت جداگانه برای دانلود هستش فقط آپدیت
     
  16. کاربر سایت

    ارسال ها:
    307
    تاریخ عضویت:
    ‏Jan 21, 2009
    ممنون از اطلاع رسانیت
    تو آپدیتش چی هست؟ چیز خاصی به بازی اضافه میکنه؟
     

این صفحه را به اشتراک بگذارید