1. به منظور درک هر چه بیشتر مشکلات کاربران در ارتباط با نحوه اتصال و پینگ در بازی های آنلاین لطفا به گفتگو های زیر مراجعه و مشکلات خود را بیان نمایید.
    اعلام اسامی بازیهایی که به دلیل PingTime بالا با مشکل یا لگ شدید مواجه هستند
    اعلام اسامی بازیهایی که توسط سیستم فیلترینگ ایران و یا کشور میزبان فیلتر شده
    اعلام بازخور بهبود PingTime
    بستن اطلاعیه

Sid Meier's Civilization VI | PC

گفتگو در 'بحث و تبادل نظر پيرامون بازی های PC' ایجاد شده توسط saphire, ‏May 16, 2016.

  1. کاربر سایت

    ارسال ها:
    2,203
    تاریخ عضویت:
    ‏Dec 9, 2007
    نام:
    امیرحسین
    civvi_fb_share.jpg

    Developer: Firaxis Games
    Publisher: 2K Games
    Platform: PC
    Genre: 4X, Turn Based Strategy
    30 مهر 1395 ; Release Date: October 21, 2016
    تاپیک امتیازات
    صفحه بازی در استیم

    نسخه ششم از سری Civilization که یکی از بهترین بازی های سبک استراتژی نوبتیست.

    قابلیت های جدید:

    1- Unstacking The Cities:

    همونطوری که Civilization V اومد از روی هم گذاشتن نیرو ها و درست کردن یک نیروی کشنده که از 2000 تا نیروی دیگه تشکیل شده بود اونم توی یک جا جلوگیری کرد، حالا این نسخه همین کار رو با شهر ها کرده. هر شهر می تونه از 12 تا محله تشکیل بشه که هر کدوم یه کاشی رو پر می کنن. بعضی ساختمون ها و Wonder ها هم هر کدوم یک کاشی رو اشغال می کنن.

    2- Eureka Moments
    توی نسخه های قبلی می تونستی یک تمدن وسط بیابون داشته باشی بدون دسترسی به هیچ آبی، اما وقتی می خواستی در مورد دریانوردی تحقیق کنی هیچ فرقی با کسی که کنار دریاست نداشتی. توی این نسخه بازم می تونی این کار رو کنی اما خیلی طول می کشه و تمدنی که دسترسی به آب داره یه Boostـی به تحقیقاتش اضافه می شه که این کار رو سریع تر انجام بده. هدف طراحان از این کار اینه که دیگه یه فرمول خاص واسه بازی کردن نباشه و هر بار که یه تمدن جدید رو شروع می کنی به توجه به شرایط بازی کنی.

    3- AI Agenda
    هوش مصنوعی نسخه های قبلی به شدت تکراری بود. تمام تمدن ها یه جور رفتار می کردن و فقط میزان خشونتشون فرق داشت. الان هر تمدن با توجه به دنیای واقعی یه اهدافی داره که واسه رسیدن به اونا تلاش می کنه، اما یه سری اهداف هم به صورت تصادفی داده می شن که با جاسوس می تونید اونها رو بفهمید. در مورد گاندی هم نگران نباشید، طبق گفته دیزاینر بازی اون یه نیمه تاریک خواهد داشت.

    4- Stacking The Units And Formations
    همونطور که گفتم نسخه قبلی این اجازه رو نمی داد که دو تا نیروی نظامی یک جا رو اشغال کنن. همچنین جنگ های بزرگ واقعا رو اعصاب بودن و باید همه نیرو ها رو تک تک حرکت می دادی. توی این نسخه تا حدودی اجازه Stack کردن نیرو های نظامی رو داریم، ولی فقط Support Unit ها می تونن با نیرو های دیگه توی یک کاشی قرار بگیرن. یعنی می تونید برای مثال Mechanized Infantry که نیروی معمولی حساب میشه و Rocket Artillery که Support Unitـه رو تو یک کاشی بزارین که Mech Infantry به عنوان یه جور محافظ برای موشک اندازتون عمل کنه.
    قابلیت حرکت دادن یکجای نیرو ها در یک Formation اضافه شده که حمله های نورماندی مانند رو خیلی راحت تر می کنه.

    5- Multiplayer Scenarios
    مولتی پلیر نسخه های قبلی خیلی طول می کشید. چون کلا خود بازی خیلی طول می کشید. اما این نسخه سناریو هایی رو ترتیب داده واسه مولتی پلیر که 2-3 ساعتی طول می کشن و کار رو راحت تر کرده. برای مثال یک سناریو قرون وسطا هست که 400 سال طول می کشه (توی بازی) و در نهایت هر تمدنی که دینش قوی تر بود برنده میشه.

    اطلاعات کلی:
    • شهر ها دیگه یه کاشی رو اشغال نمی کنن.
    • همه ی ساختمان ها روی مپ قابل مشاهدن.
    • هر شهر از مناطق مختلفی تشکیل شده.
    • در کل 12 منطقه مختلف داریم که کارشون مختلفه و یه Bonusـی برای قرار گرفتن در شرایط خاص دارن.
    • در اول بازی 5-6 تا منطقه قابل ساخته.
    • ساخت منطقه ها مجانی نیست، باید یا بخریشون یا بسازیشون.
    • میزان جمعیت تعداد مناطقی که میشه داشت رو تایین می کنه، جمعیت بیشتر، منطقه بیشتر.
    • مرز نهایی شهر ها همون 36 کاشی مونده و در نتیجه بزرگ شدن شهر ها تعداد کمتری Improvement می شه ساخت، اما منطقه ها اینو جبران می کنن.
    • میزان خوشحالی به صورت شهری شده و دیگه خوشحالی همه شهر ها با هم جمع نمی شه تا خوشحالی امپراتوری به دست بیاد.
    • منطقه ها می تونن نگه دارنده ساختمان های مختلف باشن.
    • منطقه ها خونه های بیشتر برای مردم فراهم می کنن که سقف جمعیت شهر رو افزایش می دن.

    • دیگه کارگری در کار نیست، در عوض ساختمان ساز هایی رو دارید که وقتی کارشون رو تمام کردن از بین می رن.
    • ساختمان ساز ها کارشون رو به صورت آنی انجام می دن، اما فقط 4 تا کار می تونن انجام بدن.
    • قابلیت یونیک چین اینه که با ساختمان ساز می تونن ساخت Wonder ها رو سرعت ببخشن.

    • Wonder ها هم هر کدوم یه کاشی روی مپ می گیرن.
    • هرکدوم از Wonder ها یه شرایط محیطی داره، مثلا اهرام مصر باید روی صحرا باشن.
    • Natural Wonder ها هم می تونن چند کاشی رو اشغال کنن، مثلا سد مرجانی بزرگ 2 کاشی اشغال می کنه.

    • هر تکنولوژی یه سری کوئست جانبی داره که با انجام دادنشون یه Boostـی به تحقیقش داده می شه. برای مثال واسه تحقیقات دریایی، اگه کنار دریا باشین یا کشتی بسازین یه بوستی به تحقیق داده می شه.
    • این Boost ها اسمشون Eureka Momentـه.
    • Eureka Moment ها 50 درصد علم لازم برای تحقیق تکنولوژی رو می دن.

    • Social Policy دیگه وجود نداره و جاشون رو Civics پر کرده که یه Tech-Tree مخصوص خودش داره که از فرهنگ استفاده می کنه.
    • هر کدوم از Civics ها رو که گرفتین، یه کارت بهتون می ده که می تونید توی Deck بزاریدش تا سود های اون کارت رو بهتون بده.
    • مثل تکنولوژی ها، این Civics ها هم ساید کوئست های مخصوص خودشون رو دارن.
    • واسه عوض کردن کارت ها، هر وقت که Civic جدید گرفتین به صورت مجانی می تونین این کار رو کنین، یا هر وقت که خواستین با مقداری پول.
    • کلی نوع حکومت جدید که ساختار Deck خودشون و Bonus های خودشون رو دارن.
    • اولین نوع حکومت Chiefdomـه که Deckـش از یه کارت نظامی و یه کارت اقتصادی تشکیل شده.

    • ارتش به دو قسمت Support Unit و Main Unit تقسیم می شه، این دوتا رو می شه با هم توی یک کاشی گذاشت که یه نیروی قوی تر به دست بیاد یا از نیروی ضعیف محافظت کرد.
    • نیروی های یکسان رو هم می شه توی یک کاشی گذاشت. تا 3 تا نیروی توی یک کاشی می شه گذاشت. این قابلیت از اواسط بازی آزاد می شه.
    • نیرو ها رو می شه به صورت یک چیدمان در اورد که همشون با همدیگه حرکت می کنن.
    • هواپیما های بمب انداز قابلیت از بین بردن منطقه ها و Improvement ها رو دارن.
    • اندازه هر کدوم از نیرو ها نسبت به V بیشتر شده و به جای 12 سرباز، الان 4 سرباز شده(احتمالا به خاطر اینکه می شه 3 تا رو با هم مخلوط کرد).
    • XPـی که نیرو ها در جنگ می گیرن به سمت تحقیق تکنولوژی های جنگی می ره و لول آپی در کار نیست.
    • بربر ها می تونن Scout بسازن که دنبال هدف اذیت و آزار می گرده.
    • مکانیزم جنگ های هوایی کاملا تغییر کرده، اما گفته نشده چه تغییری.

    • هر چی بیشتر در بازی پیش میریم دیپلوماسی کمتر جنگ محور می شه.
    • مکانیزم گفت و گو اضافه شده. هر بار که با یه تمدن دیگه گفتگو می کنید اطلاعاتی در باره اهداف و نقشه هاشون به دست میارید.
    • مثل V دیپلوماسی اول به صورت غیر رسمی و ارسال هدیه و ... شروع می شه و هرچی جلوتر می ریم پیچیده تر می شه.
    • بیشتر از یک راه برای اعلام جنگ وجود داره. (سیستمی مثل Casus Belli در Crusader Kings II)
    • اگه به صورت ناگهانی و بدون دلیل اعلام جنگ کنید جریمه ی جنگ محوری زیادی بهتون تعلق می گیره.
    • اما اگه جنگتون با دلیل مناسب باشه جریمه خیلی خیلی کمتره.
    • صفحه دیپلوماسی بهتون مشورت می ده که چطوری روابطتون رو با اون تمدن بهتر کنید.

    • خبری از Influence Barـی که رابطه تون با شهر ها رو نشون می داد نیست، جاش رو دیپلمات ها (Envoy) گرفتن.
    • هر چی تعداد دیپلمات ها بیشتر باشه روابط با اون شهر بهتر می شه.
    • انجام کوئست های شهر ها دیپلمات های بیشتری در اون شهر می ده، اینکه برای همیشه یا فقط یه مدت معلوم نیست.

    • گفته شده که هوش مصنوعی بازی به شدت بهتر شده.
    • هوش مصنوعی از تمام هسته های CPU استفاده می کنه!
    • هر هوش مصنوعی یه سری اهداف و رفتاری داره، مثلا تدی روزولت (آمریکا) وقتی جنگی توی قاره اون شروع کنید بدش میاد.
    • 2 نوع رفتار وجود داره، اونایی که با توجه به تاریخ و دنیای واقعی فرد درست شدن، و یه سری رفتار که به صورت تصادفی به وجود میان.

    • بیشتر قابلیت های DLC های V از همون اول در VI خواهند بود.
    • یک نوع از شرایط بردن حذف شده و یکی دیگه جاش رو گرفته.
    • مسیر حرکت کاروان های تجاری به صورت اوتوماتیک جاده می سازه.
    • کاروان های تجاری می تونن اطلاعاتی از رقبا بیارن و نوعی جاسوسی اولیه محسوب می شن.
    • نیرو ها و قاره ها اسم های تصادفی دارن.
     
    آخرین ویرایش: ‏Oct 22, 2016
    javadrock, sabco, edler_edward و 17 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  2. کاربر سایت

    ارسال ها:
    2,203
    تاریخ عضویت:
    ‏Dec 9, 2007
    نام:
    امیرحسین
    بازی مشکل هوش مصنوعی داره هنوز. باید امیدوار بود مثل V به امون خدا رهاش نکنند و با آپدیت درست بشه:D
     
    Celebrimbor, Hassan و leonk13 این نوشته را Like کرده اند.
  3. کاربر سایت

    ارسال ها:
    318
    تاریخ عضویت:
    ‏Jan 21, 2009
    گرفتن پیامبر و ساختن دین اگر تمدنهایی که تو زمینه دین قوین رو بردارید عین آب خوردنه. مثلا ژاپن holy site رو تو نصف مدت میسازه و روسیه هم بردارید میتونید از زمینهای تندرا فیت بگیرین و راحت یه استون هنج بسازید با اون فیتها و وندری که ساختین دین و پیغمبر رو سه سوته میگیرید. من با ژاپن راحت تو ۵۰۰ ترن بازی رو با پیروزی دینی رو درجه وارلرد بردم، دقیقا زمانی که بازی پیغام داد عربستان اولین عبادتگاهشو ساخته:D
    اون denounce به خاطر wonder هم مشکل هوش مصنوعی نیست. چین ببینه wonder زیاد ساختین حسودی میکنه اینطوری. تمدن دیگه ای ندیدم اینطوری باشه.
    راستی آنلاین این بازی کسی هست؟ با نسخه کرکی هم میشه؟:D
    بعد این adjacency bonus جاهای مختلف شهر که تو کارتها هستن چین؟
     
    آخرین ویرایش: ‏Nov 27, 2016
    Celebrimbor این نوشته را Like کرده است.
  4. کاربر سایت

    ارسال ها:
    195
    تاریخ عضویت:
    ‏Feb 10, 2006
    من شنیدم این بازی هم مثل سری قبل هوش مصنوعیش افتضاحه، دوستان می تونند تایید کنند؟
    اون civilization IV هوش مصنوعیش وضعش خوب بود، شاید یه دلیلش این بود که بر خلاف الان، در هر هشت ضلعی بیشتر از یک نیرو می تونست قرار بگیره
     
  5. کاربر سایت

    ارسال ها:
    810
    تاریخ عضویت:
    ‏Nov 22, 2009
    نام:
    alishp
    سلام بر شما

    به شنیده ها توجه نکن خودت بازی کن ببین من که رفتم خیلی عالی بود اما بعضی جا ها سوتی میده اما نمیشه گفت افتضاحه قابل قبوله ولی باید بهتر شه مخصوصا رو درجه سختی اخر به راحتی نمیشه برد مخصوصا اگه یه فکشنی مثله رم و یا ساکا بیوفته بقلت ~X(
     
    Hassan این نوشته را Like کرده است.
  6. کاربر سایت

    ارسال ها:
    880
    تاریخ عضویت:
    ‏Sep 6, 2006
    نام:
    حسین
    من هنوز مشکل کرش کردن دارم اپدیت هایی هم که اومده به درد نخورده تا حالا. شما همچین مشکلی ندارید؟
     
  7. کاربر سایت

    ارسال ها:
    2,812
    تاریخ عضویت:
    ‏Sep 8, 2009
    هوش مصنوعی بازی مثل همیشه مشکلاتی داره، اما بهبود های خوبی هم پیدا کرده. مخصوصا شهر های مستقل دیگه هویج نیستن اصلا :D توی 5 90% مواقع یه کمپ بربر علافشون میکرد و همیشه درخواست زدن میدادن، الان دو سه برابر من لشکر دارن و از منم بهتر کمپ ها رو خالی میکنن :|

    من با ویندوز 10 و نسخه kaos هیچ مشکلی نداشتم، اینطور که میبینم مشکلات کرش از ویندوز و یا آپدیت نبودنش هست مثل اینکه. البته ویندوز 10 نیازی به اپدیت بودن نداره انگار.
     
    Celebrimbor, Hassan و hosein_fisher این نوشته را Like کرده اند.
  8. کاربر سایت

    ارسال ها:
    318
    تاریخ عضویت:
    ‏Jan 21, 2009
    من که مشکل زیادی ندیدم. این بازی همیشه رو درجات سختی بالا سخت بوده و الانم هست. رو درجه سختی پرنس به بالا فقط باید ببینی بربرها چطور هی حمله میکنن، مخصوصا اگه بغل دستت تمدن دیگه ای نباشه. من حتی رو درجه سختی وارلرد بازی کردم همون اوایل بازی کشتی جنگی میساختن بهم حمله میکردن.
    تنها مشکلی که دیدم این بود که میشد راه رو به روی یونیتهای تمدنای دیگه بست و نذاشت رد شن. (یعنی تنها راهشون این باشه که باهات وارد جنگ شن برای رد شدن) این روش رو خیلی علیه ستلرهای تمدنهای دیگه به کار میگرفتم و نمیذاشتم برن جاهایی که من روشون نظر داشتم شهر بزنن.
    ایرادای بازی از نظرم اینا بودن:
    بعضی از تمدنها اطلاعات کمی ازشون در دسترسه و تو بازی هستن و تمدن های مهمتر که اطلاعات هم ازشون زیاده غایبن. و یه چیز دیگه هم سناریو، من به شخصه سناریوی قرون وسطی رو خیلی دوست دارم بازی کنم یا سناریوی جنگ جهانی دوم رو. نقشه زمین هم جاش خالیه و باید بیاد.
    ولی در کل بازی انقدر عالی و سرگرم کننده س که این چیزا به چشم نمیان.
    ضمنا اون رم که دوستان گفتن حمله میکنه اون یه باری که تو بازی باهاش بودم با من دوست بود. کافیه یه تمدن پهناور داشته باشید خودش دوست میشه. سکاها و آزتکها خیلی وحشین از لحاظ جنگ طلبی.
     
    Hassan, Celebrimbor و leonk13 این نوشته را Like کرده اند.
  9. Vae Victus کاربر سایت

    ارسال ها:
    1,416
    تاریخ عضویت:
    ‏Aug 23, 2010
    نام:
    مسعود
    نسخه کرکی که نه آنلاین نمی شه :D فقط شبکه ای.
    Denounce کردن به خاطر کمتر wonder داشتن اتفاقا برای منم فقط از طرف چین بود. منتهی چون زیاد بازی نکرده بودم گفتم شاید فقط مختص چین نباشه. از قرار معلوم چین کلا تو کار wonder ـه و به قول معروف جزو دستور کار اصلیشه.
    هوش مصنوعی تا جایی که من یادمه تقریبا همین بوده، همون طور که دوستان گفتن انگار تا حدودی بهتر شده. مثلا تو نسخه قبل نمی دونم چرا علاقه خاصی به جمع کردن باستان شناس داشتن جمیعا. اما تو 6 زیاد ندیدم این قضیه رو.
    نقشه زمین واقعا جاش خالیه. امیدورام به زودی آپدیتی چیزی بدن اضافه ش کنن.
    یه چیز دیگه ای هم که یادم اومد بگم آخرش کاربرد این بالن رو نفهمیدم چیه. بیشتر بهش می خوره همون جنبه تزیینی داشته باشه. نه سرعتی نه چیز خاصی. ماشاا... تو آب هم که می ره مثل هلیکوپتر تبدیل به کشتی می شه. :|
    لذت wonder زدن که خیلی بیشتر شده، قشنگ به قول معروف خشت به خشتش رو می بینی که در حال کامل شدنه. یه سری منابع لوکس واقعا لوکس و کمیاب هم اضافه شدن (تو 5 البته با ماد می شد اضافه کرد) مثل قهوه، یشم. یه سری خاص تر هم هستن که مختص بعضی تمدن ها هستن، مثل جین، اسباب بازی، عطر و ....
    در کل مشکل اصلیم با همون سبک گرافیکی بازیه، وگرنه بازی عالیه حتما امتحانش کنید. مواظب باشید البته، مثل Civهای قبلی کاملا معتاد کننده ست. یه بار بشینید پاش دیگه تا آخرش رفتید مگه اینکه اشخاصی باشن که به دلیل عقده هایی که از قبل ازتون داشتن شهراتون رو با بمب اتم تزیین کنن. :D
    دوستان توصیه ای در مورد جاسوسا و دزدی از خزانه مملکت ندارین؟ تقریبا فک کنم همه ساختمونا رو ساخته باشم ولی بازم این تدی ورشکست مون کرده. :|
     
    saphire, xsoheilx, leonk13 و یک نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  10. کاربر سایت

    ارسال ها:
    2,812
    تاریخ عضویت:
    ‏Sep 8, 2009
    بالن رو میبری بالای توپخونه، بهش مختصات میده و باعث میشه بتونه یه منطقه دور تر رو بزنه :D
     
    a2010 و Celebrimbor این نوشته را Like کرده اند.
  11. کاربر سایت

    ارسال ها:
    5
    تاریخ عضویت:
    ‏Sep 15, 2010
    نام:
    Name:Alireza
    بدترین مشکل هوش مصنوعی همین فکشن لیدران، بی چشمو روین... هر پنج دور یبار Denounce میشم:|
    درباره شهرای کوچیک موافق نیستم :)
    اما من حس کردم بربرا هوش مصنوعی بهتری دارن نسبت به 5، توی 5 خیلی راحت تر میشد یونیتاشونو زد و کمپاشونو خالی کرد:>
    بهترین مسئله توی 6 که ربطی به هوش مصنوعی نداره و بیشتر منطقیه Boostها هسن از نظر من:D
     
    leonk13 این نوشته را Like کرده است.
  12. کاربر سایت

    ارسال ها:
    43
    تاریخ عضویت:
    ‏Dec 16, 2010
    دوستان چطوری میشه با نقشه واقعی کره زمین بازی کرد و اینکه هر تمدنی جای خودش باشه
    ممنون
     
  13. کاربر سایت

    ارسال ها:
    272
    تاریخ عضویت:
    ‏Jun 30, 2009
    نام:
    امیرحسین
    فعلا نقشه‌ی کره زمین به بازی اضافه نشده
    همه امیدوارن که تو آپدیت‌ها بیاد
     
    javadrock این نوشته را Like کرده است.
  14. کاربر سایت

    ارسال ها:
    43
    تاریخ عضویت:
    ‏Dec 16, 2010
    سلام دوستان
    میشه در مورد معنی نوشته های این صفحه توضیح بدین و اینکه هر کدام در چه موردی بکار میره

    [​IMG]

    ممنون
     
  15. کاربر سایت

    ارسال ها:
    2,812
    تاریخ عضویت:
    ‏Sep 8, 2009
    درخواست دوستی
    فرستادن نماینده ( کنسول گری به نوعی، باعث میشه از فعالیت هاشون آگاه بگید و توی روابط سیاسی تاثیر مثبت داره)
    اعلام دشمنی (بعد از 5 تورن میتونید بهش اعلام جنگ رسمی کنید)
    اعلام جنگ به صورت سورپرایز
    گزینه کژول بلی که توی عکس نیس و برای اعلام جنگ رسمی و با دلیل استفاده میشه.
    توافق بر روی یک معامله
    درخواست
     
    javadrock این نوشته را Like کرده است.
  16. کاربر سایت

    ارسال ها:
    5
    تاریخ عضویت:
    ‏Feb 21, 2016
    دوستان ببخشيد من داشتم بازي ميكردم همه چيز هم خوب بود يهو ديدم يه فيلم شكست نشون داد و آخرش گفت you are defeat لطفا كمكم كنيد كلي وقت گذاشتم يهو ديدم اينو گفت چيكار كنم دفعه بعد اينجوري نشه
     

این صفحه را به اشتراک بگذارید