Multi Platform Sid Meier's Civilization VI

سازنده
Firaxis
تاریخ انتشار
October 2016
ناشر
2K
پلتفرم‌ها
  1. PC
civvi_fb_share.jpg

Developer: Firaxis Games
Publisher: 2K Games
Platform: PC
Genre: 4X, Turn Based Strategy
30 مهر 1395 ; Release Date: October 21, 2016
تاپیک امتیازات
صفحه بازی در استیم

نسخه ششم از سری Civilization که یکی از بهترین بازی های سبک استراتژی نوبتیست.

قابلیت های جدید:

1- Unstacking The Cities:

همونطوری که Civilization V اومد از روی هم گذاشتن نیرو ها و درست کردن یک نیروی کشنده که از 2000 تا نیروی دیگه تشکیل شده بود اونم توی یک جا جلوگیری کرد، حالا این نسخه همین کار رو با شهر ها کرده. هر شهر می تونه از 12 تا محله تشکیل بشه که هر کدوم یه کاشی رو پر می کنن. بعضی ساختمون ها و Wonder ها هم هر کدوم یک کاشی رو اشغال می کنن.

2- Eureka Moments
توی نسخه های قبلی می تونستی یک تمدن وسط بیابون داشته باشی بدون دسترسی به هیچ آبی، اما وقتی می خواستی در مورد دریانوردی تحقیق کنی هیچ فرقی با کسی که کنار دریاست نداشتی. توی این نسخه بازم می تونی این کار رو کنی اما خیلی طول می کشه و تمدنی که دسترسی به آب داره یه Boostـی به تحقیقاتش اضافه می شه که این کار رو سریع تر انجام بده. هدف طراحان از این کار اینه که دیگه یه فرمول خاص واسه بازی کردن نباشه و هر بار که یه تمدن جدید رو شروع می کنی به توجه به شرایط بازی کنی.

3- AI Agenda
هوش مصنوعی نسخه های قبلی به شدت تکراری بود. تمام تمدن ها یه جور رفتار می کردن و فقط میزان خشونتشون فرق داشت. الان هر تمدن با توجه به دنیای واقعی یه اهدافی داره که واسه رسیدن به اونا تلاش می کنه، اما یه سری اهداف هم به صورت تصادفی داده می شن که با جاسوس می تونید اونها رو بفهمید. در مورد گاندی هم نگران نباشید، طبق گفته دیزاینر بازی اون یه نیمه تاریک خواهد داشت.

4- Stacking The Units And Formations
همونطور که گفتم نسخه قبلی این اجازه رو نمی داد که دو تا نیروی نظامی یک جا رو اشغال کنن. همچنین جنگ های بزرگ واقعا رو اعصاب بودن و باید همه نیرو ها رو تک تک حرکت می دادی. توی این نسخه تا حدودی اجازه Stack کردن نیرو های نظامی رو داریم، ولی فقط Support Unit ها می تونن با نیرو های دیگه توی یک کاشی قرار بگیرن. یعنی می تونید برای مثال Mechanized Infantry که نیروی معمولی حساب میشه و Rocket Artillery که Support Unitـه رو تو یک کاشی بزارین که Mech Infantry به عنوان یه جور محافظ برای موشک اندازتون عمل کنه.
قابلیت حرکت دادن یکجای نیرو ها در یک Formation اضافه شده که حمله های نورماندی مانند رو خیلی راحت تر می کنه.

5- Multiplayer Scenarios
مولتی پلیر نسخه های قبلی خیلی طول می کشید. چون کلا خود بازی خیلی طول می کشید. اما این نسخه سناریو هایی رو ترتیب داده واسه مولتی پلیر که 2-3 ساعتی طول می کشن و کار رو راحت تر کرده. برای مثال یک سناریو قرون وسطا هست که 400 سال طول می کشه (توی بازی) و در نهایت هر تمدنی که دینش قوی تر بود برنده میشه.

اطلاعات کلی:
  • شهر ها دیگه یه کاشی رو اشغال نمی کنن.
  • همه ی ساختمان ها روی مپ قابل مشاهدن.
  • هر شهر از مناطق مختلفی تشکیل شده.
  • در کل 12 منطقه مختلف داریم که کارشون مختلفه و یه Bonusـی برای قرار گرفتن در شرایط خاص دارن.
  • در اول بازی 5-6 تا منطقه قابل ساخته.
  • ساخت منطقه ها مجانی نیست، باید یا بخریشون یا بسازیشون.
  • میزان جمعیت تعداد مناطقی که میشه داشت رو تایین می کنه، جمعیت بیشتر، منطقه بیشتر.
  • مرز نهایی شهر ها همون 36 کاشی مونده و در نتیجه بزرگ شدن شهر ها تعداد کمتری Improvement می شه ساخت، اما منطقه ها اینو جبران می کنن.
  • میزان خوشحالی به صورت شهری شده و دیگه خوشحالی همه شهر ها با هم جمع نمی شه تا خوشحالی امپراتوری به دست بیاد.
  • منطقه ها می تونن نگه دارنده ساختمان های مختلف باشن.
  • منطقه ها خونه های بیشتر برای مردم فراهم می کنن که سقف جمعیت شهر رو افزایش می دن.

  • دیگه کارگری در کار نیست، در عوض ساختمان ساز هایی رو دارید که وقتی کارشون رو تمام کردن از بین می رن.
  • ساختمان ساز ها کارشون رو به صورت آنی انجام می دن، اما فقط 4 تا کار می تونن انجام بدن.
  • قابلیت یونیک چین اینه که با ساختمان ساز می تونن ساخت Wonder ها رو سرعت ببخشن.

  • Wonder ها هم هر کدوم یه کاشی روی مپ می گیرن.
  • هرکدوم از Wonder ها یه شرایط محیطی داره، مثلا اهرام مصر باید روی صحرا باشن.
  • Natural Wonder ها هم می تونن چند کاشی رو اشغال کنن، مثلا سد مرجانی بزرگ 2 کاشی اشغال می کنه.

  • هر تکنولوژی یه سری کوئست جانبی داره که با انجام دادنشون یه Boostـی به تحقیقش داده می شه. برای مثال واسه تحقیقات دریایی، اگه کنار دریا باشین یا کشتی بسازین یه بوستی به تحقیق داده می شه.
  • این Boost ها اسمشون Eureka Momentـه.
  • Eureka Moment ها 50 درصد علم لازم برای تحقیق تکنولوژی رو می دن.

  • Social Policy دیگه وجود نداره و جاشون رو Civics پر کرده که یه Tech-Tree مخصوص خودش داره که از فرهنگ استفاده می کنه.
  • هر کدوم از Civics ها رو که گرفتین، یه کارت بهتون می ده که می تونید توی Deck بزاریدش تا سود های اون کارت رو بهتون بده.
  • مثل تکنولوژی ها، این Civics ها هم ساید کوئست های مخصوص خودشون رو دارن.
  • واسه عوض کردن کارت ها، هر وقت که Civic جدید گرفتین به صورت مجانی می تونین این کار رو کنین، یا هر وقت که خواستین با مقداری پول.
  • کلی نوع حکومت جدید که ساختار Deck خودشون و Bonus های خودشون رو دارن.
  • اولین نوع حکومت Chiefdomـه که Deckـش از یه کارت نظامی و یه کارت اقتصادی تشکیل شده.

  • ارتش به دو قسمت Support Unit و Main Unit تقسیم می شه، این دوتا رو می شه با هم توی یک کاشی گذاشت که یه نیروی قوی تر به دست بیاد یا از نیروی ضعیف محافظت کرد.
  • نیروی های یکسان رو هم می شه توی یک کاشی گذاشت. تا 3 تا نیروی توی یک کاشی می شه گذاشت. این قابلیت از اواسط بازی آزاد می شه.
  • نیرو ها رو می شه به صورت یک چیدمان در اورد که همشون با همدیگه حرکت می کنن.
  • هواپیما های بمب انداز قابلیت از بین بردن منطقه ها و Improvement ها رو دارن.
  • اندازه هر کدوم از نیرو ها نسبت به V بیشتر شده و به جای 12 سرباز، الان 4 سرباز شده(احتمالا به خاطر اینکه می شه 3 تا رو با هم مخلوط کرد).
  • XPـی که نیرو ها در جنگ می گیرن به سمت تحقیق تکنولوژی های جنگی می ره و لول آپی در کار نیست.
  • بربر ها می تونن Scout بسازن که دنبال هدف اذیت و آزار می گرده.
  • مکانیزم جنگ های هوایی کاملا تغییر کرده، اما گفته نشده چه تغییری.

  • هر چی بیشتر در بازی پیش میریم دیپلوماسی کمتر جنگ محور می شه.
  • مکانیزم گفت و گو اضافه شده. هر بار که با یه تمدن دیگه گفتگو می کنید اطلاعاتی در باره اهداف و نقشه هاشون به دست میارید.
  • مثل V دیپلوماسی اول به صورت غیر رسمی و ارسال هدیه و ... شروع می شه و هرچی جلوتر می ریم پیچیده تر می شه.
  • بیشتر از یک راه برای اعلام جنگ وجود داره. (سیستمی مثل Casus Belli در Crusader Kings II)
  • اگه به صورت ناگهانی و بدون دلیل اعلام جنگ کنید جریمه ی جنگ محوری زیادی بهتون تعلق می گیره.
  • اما اگه جنگتون با دلیل مناسب باشه جریمه خیلی خیلی کمتره.
  • صفحه دیپلوماسی بهتون مشورت می ده که چطوری روابطتون رو با اون تمدن بهتر کنید.

  • خبری از Influence Barـی که رابطه تون با شهر ها رو نشون می داد نیست، جاش رو دیپلمات ها (Envoy) گرفتن.
  • هر چی تعداد دیپلمات ها بیشتر باشه روابط با اون شهر بهتر می شه.
  • انجام کوئست های شهر ها دیپلمات های بیشتری در اون شهر می ده، اینکه برای همیشه یا فقط یه مدت معلوم نیست.

  • گفته شده که هوش مصنوعی بازی به شدت بهتر شده.
  • هوش مصنوعی از تمام هسته های CPU استفاده می کنه!
  • هر هوش مصنوعی یه سری اهداف و رفتاری داره، مثلا تدی روزولت (آمریکا) وقتی جنگی توی قاره اون شروع کنید بدش میاد.
  • 2 نوع رفتار وجود داره، اونایی که با توجه به تاریخ و دنیای واقعی فرد درست شدن، و یه سری رفتار که به صورت تصادفی به وجود میان.

  • بیشتر قابلیت های DLC های V از همون اول در VI خواهند بود.
  • یک نوع از شرایط بردن حذف شده و یکی دیگه جاش رو گرفته.
  • مسیر حرکت کاروان های تجاری به صورت اوتوماتیک جاده می سازه.
  • کاروان های تجاری می تونن اطلاعاتی از رقبا بیارن و نوعی جاسوسی اولیه محسوب می شن.
  • نیرو ها و قاره ها اسم های تصادفی دارن.
 
آخرین ویرایش:

Max Blood

کاربر سایت
Feb 17, 2016
805
نام
پویا
مدیر عزیز انجمن لطف کن بی زحمت موقع پاک و ویرایش کردن پست ها یه خبری به خودمون هم بده که بیخود در جواب حرف کسی نامه نویسی نکنیم بعد ببینیم ای بابا پست طرف پاک شدن که... بعدشم یهو طرف میاد از رو هوا سیستم گیم پلی بازی رو به سخره گرفته این اشکال نداره؟:|
با تشکر:Rose:
 

Irisviel Ackerman

کاربر سایت
Aug 26, 2011
3,338
نام
امیر
رفقا شرمنده که تو این تاپیک میگم , نخواستم تاپیک خود بازی رو از زیر خاک بکشم بیرون. با توجه به اینکه این بازی رو سیستم من نصب نمیشه. نسخه قبلی رو نصب کردم. نسخه Brave New World . کسی از دوستان لینک دانلود تمدن زیر رو داره ؟ خودم هر چی گشتم نیافتمش!
Civilization and Scenario Pack: Korea و ایضا پک Asia رو. خیلی خیلی ممنون میشم اگه کسی داره خودش یا لینکش رو داره یه کمکی بکنه.
با سپاس از دوستان عزیز بازی سنتری
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
رفقا شرمنده که تو این تاپیک میگم , نخواستم تاپیک خود بازی رو از زیر خاک بکشم بیرون. با توجه به اینکه این بازی رو سیستم من نصب نمیشه. نسخه قبلی رو نصب کردم. نسخه Brave New World . کسی از دوستان لینک دانلود تمدن زیر رو داره ؟ خودم هر چی گشتم نیافتمش!
Civilization and Scenario Pack: Korea و ایضا پک Asia رو. خیلی خیلی ممنون میشم اگه کسی داره خودش یا لینکش رو داره یه کمکی بکنه.
با سپاس از دوستان عزیز بازی سنتری
چرا Complete Edition نگرفتی؟ همه رو داره اون. BNW هم بدون G&K خیلی حال نمی ده به نظرم:D
 

armin_shadow

A New Era Begins
ناظم انجمن
Mar 18, 2006
3,233
نام
آرمين
مدیر عزیز انجمن لطف کن بی زحمت موقع پاک و ویرایش کردن پست ها یه خبری به خودمون هم بده که بیخود در جواب حرف کسی نامه نویسی نکنیم بعد ببینیم ای بابا پست طرف پاک شدن که... بعدشم یهو طرف میاد از رو هوا سیستم گیم پلی بازی رو به سخره گرفته این اشکال نداره؟:|
با تشکر:Rose:
ناظم انجمن نمی تونه بشینه و لحظه شماری کنه که شما آنلاین بشید تا بهتون اطلاع بده و از اون طرف هم پست های نامربوط و همین طور توی تاپیک بمونن.

حالا اون دوستمون آشنا نبود و به سخره گرفت، جواب نا آگاهی ایشون رو می شد به شکل بهتری هم داد.

تشکر
 

Max Blood

کاربر سایت
Feb 17, 2016
805
نام
پویا
ناظم انجمن نمی تونه بشینه و لحظه شماری کنه که شما آنلاین بشید تا بهتون اطلاع بده و از اون طرف هم پست های نامربوط و همین طور توی تاپیک بمونن.

حالا اون دوستمون آشنا نبود و به سخره گرفت، جواب نا آگاهی ایشون رو می شد به شکل بهتری هم داد.

تشکر
درسته سرتون شلوغه فقط منظورم اینه بود یه پیام اخطار ارسال میکردین که البته فکر نکنم کاری به آنلاین بودن داشته باشه:D

قطعا میشد به شکل بهتری جواب داد میشد مثل خودشون بدتر هم جواب بدم ولی خب کلا بیخیال خیلی تاپیک رو از موضوعش خارج کردم و بابتش معذرت میخوام:Rose:
موفق باشید.
=============
دوستان دوتا سوال:
1.وقتی که دوتا نیروی نظامی را با هم ادغام میکنیم هزینه ی نگه داری جفتشون رو باید بپردازیم یا فقط یکی حساب میشه؟
2.وقتی جاسوسی را برای ماموریت به شهر رقیب میفرستید اگه تو همون شهر هم یه جاسوس برای محاقظت باشه بازم ماموریت های 100 درصد کامل انجام میشن یا نه بلافاصله دستگیر میشن؟
 
  • Like
Reactions: Irisviel Ackerman

Irisviel Ackerman

کاربر سایت
Aug 26, 2011
3,338
نام
امیر
چرا Complete Edition نگرفتی؟ همه رو داره اون. BNW هم بدون G&K خیلی حال نمی ده به نظرم:D
این نسخه رو عید پارسال خریدم. به خیال اینکه این دی ال سی های قبلی رو داره , بعد دیدم نه نداره. بعدشم که درگیر سربازی و ... نشد. الان با اومدن تمدن 6 و جو خوب این تاپیک هیجان دادن رفقا , من دیدم 6 که احتمالا اجرا نشه. همین 5 رو بزنیم بر بدن. تا بعد ببینیم چه میشه.
احتمالا پیدا نشه همون Complete Edition رو میگیرم و خلاص.
الان دارم با تمدن آشور و آشور بانیپال میرم. به نظر قوی میومد.
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,912
یه جزیره کوچیک تو دریای بغل قلمروم هست که فقط تپه س و دو تا واحد پرداکشن و دو تا واحد غذا داره.
وقتی تکنولوژی ساخت کشتی (شیپ بیلدینگ) رو باز کردم و کشتی که آدم حمل کنه ساختم میتونم کارگر ببرم برام معدن بزنه؟ البته الان جزو محدودم نیست ولی بزودی میشه.
بعد کلا کشتی ای که بتونه کارگر و ستلر و نیروی نظامی حمل کنه که بریم یه جزیره رو بگیریم (گرفتن نظامی که کلی نیروی نظامی بار کشتی بزنیم نه-یه جزیره متروکه باشه بریم کلونی بزنیم) با کدوم تکنولوژی ساخت کشتی دقیقا باز میشه؟ تو IV یادمه به همین راحتیا نبود و بعد قرون وسطی تازه میشد. کلونی تو فاصله دور از سرزمین اصلی زدن اونم تو یه جزیره کوچیک (حساب بگیرید جزیره هه بین 3 تا 9 کاشی باشه:D) باعث نمیشه تمدنی که نزدیکیای اون جزیره س بگه اومدی بغل ما شهر ساختی و دشمنی کنه؟
مرزا روی تمدن دیگه باز باشه (اشتباها این کار رو کرده باشیم چطور میشه بست؟ فکر کنم با هر تمدنی آدم آشنا میشه و دیالوگ دوستانه رو میزنه مرزامونم به روشون باز میشه درسته؟) و مبلغ مذهبی بفرستن شهرمون دینشون رو تبلیغ کنن بعدا شر نمیشه مردم به نفع اون تمدن قیام کنن و شهر از دست بره؟
برای amenity و housing شهرها چیکار باید کرد؟ سوای این تعادل‌ایجاد کردن بین افزایش جمعیت شهر و سازندگیش سخته. بهترین راه پیشرفت فرهنگی مذهبیم نمیدونم، البته پلیرهای دیگه تو بازی خوب بلدن.
یه چیزیم مدام تو بازی پیغام‌میبینم که فلانی stone henge رو ساخت، مگه چند بار میشه این بنا رو ساخت و سودش چیه؟
این نقشه جزیره ای اش از همه بهتره خصوصا برای کشورایی مثل ژاپن و انگلیس چون در واقع جزیره بودن و اگه نبودن این پیشرفت فعلی رو نداشتن. (نظر شخصی) بربرها هم توش یه بار کارشون رو بسازی بعد دیده بان یا نیروی نظامی بذاری تو اون ناحیه دیگه سروکله شون پیدا نمیشه. فقط نمیدونم میشه با دولت شهرها داد و ستد اقتصادی داشت یا نه چون همه تو جزایر دیگه ن.
یه تجربه جدیدی هم از 10 بار 7-8 ساعت (یا بیشتر:D) بازی کردن هم کسب کردم این بود که بعضی تکنولوژیها بیخودن و یادگرفتنشون به درد نمیخوره همینطور Civic ها و شده به قیمت turn بالاتر باید رفت سراغ چیزای بهتر
مثلا تو قلمرو من گاو و گوسفند و آهو کم بود، یه جزیره هم بود و تا دوران مدرن و بعدش کسی حمله نمیکرد نیاز به انیمال هازبندری ندیدم واقعا:D چون نه احشام داشتم نه همسایه که بخواد حمله نظامی بهم کنه و لازم باشه سواره نظام بسازم.

پ.ن: من یه مرضی دارم هی از اول میرم:( الان سرعت رو گذاشتم رو ماراتن درجه اعتیاد و وسواسم یکم پایین تر اومده:D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: shimpl3 and leonk13

leonk13

کاربر سایت
Sep 8, 2009
2,151
نام
سجاد
یه جزیره کوچیک تو دریای بغل قلمروم هست که فقط تپه س و دو تا واحد پرداکشن و دو تا واحد غذا داره.
وقتی تکنولوژی ساخت کشتی (شیپ بیلدینگ) رو باز کردم و کشتی که آدم حمل کنه ساختم میتونم کارگر ببرم برام معدن بزنه؟ البته الان جزو محدودم نیست ولی بزودی میشه.
کلا اینطوری نیست :D کارگرها با اولین تکنولوژی دریانوردی میتونن توی آب برن، توی آب improvement بسازن و برن خشکی دیگه، فقط فک کنم وارد اقیانوس نمیتونن بشن. با تکنولوژی دریا نوردی بعدی بقیه نیروها هم میتونن وارد آب بشن، اما فک کنم همچنان یه تکنولوژی دریا نوردی دیگه لازمه تا هم اونا و هم بقیه کشتی ها بتونن وارد اقیانوس بشن. البته در مورد دریانوردی واکینگا دو سه تا مزیت خیلی گنده عالی دارن، جون میدن برای مپ گنده با کلی جزیره کوچیک! :D که البته توی این نسخه جزیره ها زیادم کوچیک نیستن توی این مدل مپ، چون شهر ها گنده تر شدن و نیاز به زمین دارن.

بعد کلا کشتی ای که بتونه کارگر و ستلر و نیروی نظامی حمل کنه که بریم یه جزیره رو بگیریم (گرفتن نظامی که کلی نیروی نظامی بار کشتی بزنیم نه-یه جزیره متروکه باشه بریم کلونی بزنیم) با کدوم تکنولوژی ساخت کشتی دقیقا باز میشه؟ تو IV یادمه به همین راحتیا نبود و بعد قرون وسطی تازه میشد.

کلونی تو فاصله دور از سرزمین اصلی زدن اونم تو یه جزیره کوچیک (حساب بگیرید جزیره هه بین 3 تا 9 کاشی باشه:D) باعث نمیشه تمدنی که نزدیکیای اون جزیره س بگه اومدی بغل ما شهر ساختی و دشمنی کنه؟
شما وقتی settler رو انتخاب میکنید بازی مپ اتوماتیک روی لنز اون میره :D و با رنگ بندی نشون میده که کجا ها برای شهر ساختن خوبه و کجا زیادی به مرز بقیه نزدیکه.

مرزا روی تمدن دیگه باز باشه (اشتباها این کار رو کرده باشیم چطور میشه بست؟ فکر کنم با هر تمدنی آدم آشنا میشه و دیالوگ دوستانه رو میزنه مرزامونم به روشون باز میشه درسته؟) و مبلغ مذهبی بفرستن شهرمون دینشون رو تبلیغ کنن بعدا شر نمیشه مردم به نفع اون تمدن قیام کنن و شهر از دست بره؟
در اول بازی مفهومی به نام مرز و مرز بسته وجود نداره، با یک سیویک این مفهوم به وجود میاد، بعدش اگه اپن بوردر بدین چاره ای نیس باید صبر کنید :D و متحد شدن هم باعث اپن بوردر میشه باز فک کنم. مذهب گرایی هم در مورد خود شهر مشکلی نداره اما لیدر اون تمدن ممکنه اخطار بده و دشمن بشه.


برای amenity و housing شهرها چیکار باید کرد؟ سوای این تعادل‌ایجاد کردن بین افزایش جمعیت شهر و سازندگیش سخته. بهترین راه پیشرفت فرهنگی مذهبیم نمیدونم، البته پلیرهای دیگه تو بازی خوب بلدن.
هاوزینگ اولش آب مهمه، بعدش فک کنم یه سری ساختمونا، و در نهایت دیستریکت neighborhood، آمنتی هم همون مشابه شادی هست :D بعضی ساختمونا و منابع لوکسری اینا. فرهنگ و ذهب هم با کمک بعضی سیتی استیت ها تند جلو میره، و جدا از ساختمونا و واندرا معولا هر تمدنی روش خودشو داره.
 

Max Blood

کاربر سایت
Feb 17, 2016
805
نام
پویا
دوستان دوتا سوال:
1.وقتی که دوتا نیروی نظامی را با هم ادغام میکنیم هزینه ی نگه داری جفتشون رو باید بپردازیم یا فقط یکی حساب میشه؟
2.وقتی جاسوسی را برای ماموریت به شهر رقیب میفرستید اگه تو همون شهر هم یه جاسوس برای محاقظت باشه بازم ماموریت های 100 درصد کامل انجام میشن یا نه بلافاصله دستگیر میشن؟
کسی جوابی نداشت؟ :D
 

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
سلام عزیز
نه والا نشنیده بودم .
یه بازی شبیه این دیده بودم فکرکنم اسمش anno 1404 بود ، جالب بود .
اینم تریلر های محشری داره اما یه دمو از گیم پلی بازی دیدم اصن بدجور خورد تو پرم

general zerohour رو بازی نکردی ؟
استراتژیکه ، اون زمان که اولین گیمنتها باز میشدن این جنرال و Counter strike و جنگهای صلیبی بعنوان بازی های پیش فرض روی همه ی سیستما نصب بود
یادش بخیر
شما خوب بازی استراتژی می خوای، اون Generals که زمین تا آسمون با این فرق داره اصلا. کلا این سری Civ یکی از قدیمی ترین و بزرگترین IP های بازی ها هست، خیلی هم طرفدار داره و همیشه نقدهای خوبی هم میگیره. طراح اصلیش هم یکی از بزرگترین اسم ها توی دنیای بازی هاست:Sid Meier - Wikipedia
اون بازی Anno که می گی بازی Management هست بازم با این فرق داره، اون real time هست این turn based. کلا به این بازی ها می گن 4x strategy، همشون هم یه فرمول کلی دارن و همه نوبتی هستن. اگه کلا خوشت نمیاد که هیچ، ولی اگه تا حالا امتحان نکردی وقت بذار تست کن شاید تو هم شدی از طرفدار های بازی، نشدی هم ضرر نداره یکی از IP و سبک های بزرگ بازی های PC رو امتحان کردی فردا یه بازی تو این مایه ها دیدی می دونی با چی طرفی.
 

AghaReza

کاربر سایت
Nov 14, 2007
1,261
نام
آقا رضا
کسی جوابی نداشت؟ :D
من الان اینو امتحان کردم ظاهرا که تاثیر نداره و هزینه نگهداری همونقدر میمونه.
درامد هر نوبتم +۴۶ طلا بود، دوتا نیرو با هم ترکیب کردم نوبت بعدی باز هم همون بود.
فکر کنم تاثیر نداره.
 

abt

کاربر سایت
Aug 6, 2014
1,702
نام
Ali
بچه ها اوایل نمیشه نیرو هارو ترکیب کرد؟؟ اگه میشه چه طور؟؟
بعد این aminites چیه؟؟ هی میگه تو شهر کم شده.

Sent from my SM-J510F using Tapatalk
 

AliShp

کاربر سایت
Nov 22, 2009
1,175
نام
alishp
بچه ها اوایل نمیشه نیرو هارو ترکیب کرد؟؟ اگه میشه چه طور؟؟
بعد این aminites چیه؟؟ هی میگه تو شهر کم شده.

Sent from my SM-J510F using Tapatalk

سلام بر شما

هر نیروی رو نمیشه با هم ترکیب کرد نیروی ساپورت با نیروی اصلی ترکیب میشه مثلا اون دژکوبه میشه ساپورت با یه کینگ میتونی ترکیب کنی یعنی نمیشه تیرکمون دارو با گرز داره قاطی کنی...

اون که میگی میزان سرگرمی هست که شهرت نداره باید از شاخه فرهنگ به یه تحقیقی برسی که بهت اجازه ساخت مکانی رو میده که تو شهرت این شادی مردمو میبره بالا با ساخت ارنا و بقیه موارد.....

اگه این مواردو رعایت نکنی از سرعت پیشرفت شهرت کم میشه....
 
  • Like
Reactions: abt

highergraphic

کاربر سایت
Jul 18, 2007
292
بچه ها اوایل نمیشه نیرو هارو ترکیب کرد؟؟ اگه میشه چه طور؟؟
بعد این aminites چیه؟؟ هی میگه تو شهر کم شده.

Sent from my SM-J510F using Tapatalk
نیرو های support (مثل medic و general) رو از همون اول میشه با بقیه ترکیب کرد اما ترکیب چند تا نیروی نظامی مشابه نیاز به یه Civic tech داره که وسطای بازی unlock میشه.
برای amenity هم علاوه بر ساختمون ها با داشتن luxury resources میشه مقدارش رو بالا برد. (مثلا اگه یه resource زیاد داری میتونی با یه کشور دیگه به جای یه resource دیگه تبادل کنی)
 
  • Like
Reactions: leonk13 and abt

AghaReza

کاربر سایت
Nov 14, 2007
1,261
نام
آقا رضا
بچه ها اوایل نمیشه نیرو هارو ترکیب کرد؟؟ اگه میشه چه طور؟؟
بعد این aminites چیه؟؟ هی میگه تو شهر کم شده.

Sent from my SM-J510F using Tapatalk
برای ترکیب نیروها باید civic مربوطرو بگیری که اسمش یادم نیست. ولی وقتی میگیری اون زنه میگه از این به بعد میتونی دوتا نیرو با هم ترکیب کنی. یه کم جلوترشم یاد میگیری سه تا با هم ترکیب کنی. و تو شهرایی که military academy دارن میتونی نیروهارو ترکیب شده تولید کنی.
Amenity همون خوشهالی توی civ 5 هست. که اینجا برای هر شهر جدا حساب میشه. راهای گرفتنش بعضی ساختمونا ی توی entertainment coplex هستن و اگر جزو قابلیت های مذهبت باشه از holy site هم میتونی بگیری. راه دیگش بعضی policy ها هستن که amenity زیاد میکنن. ولی راحت ترین راهش داشتن luxury resource های مختلف هست. مثلا اگر از یه luxury بیش از یک دونه داری با تمدنهای دیگه معامله کن و luxury هایی که نداری جاش بگیر.
بعضی wonder ها هم هستن که تاثیر شدید روی amenity دارن مثل closium.
مواقعی که با یه تمدن دیگه در حال جنگ هستی شدیدا amenity پایین مییاد که با یه policy که war wariness را کاهش میده میتونی جلوشو بگیری. اگر دنبال پیروزی نظامی هستی حتما اینو لازم داری.
وقتی هم یه شهر از یه تمدن دیگه تسخیر کردی اگر دوباره با اون تمدن وارد جنگ بشی amenity توی اون شهر خیلی میاد پایین که اگه کنترلش نکنی حتما به شورش کردن ختم میشه.
 
  • Like
Reactions: Max Blood

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر