نیویورک سائویائولو | MaxPayne 3 Preview

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی

78415675122261506787.jpg



MaxPayne 3
سازنده : Rockstar Studios
ناشر : Rockstar Games
سبک بازی : Third-person Shooter
تاریخ عرضه : 15 می 2012
درجه بندی سنی : RP
پلتفرم ها : PS3/PC/X360


شاید بتوان گفت یکی از خاطره انگیز ترین و جنجالی ترین بازی های چند سال اخیر بازی مکس پین است که با تغییر سازنده سعی بر دوباره بازگشت دارد. این سازنده که با ساخت بازی های مختلف به شهرت جهانی دست پیدا کرده است با ساخت سومین نسخه از بازی مکس پین سعی دارد به یکی از بزرگ ترین و شاید تنها قطب صنعت بازی های ویدئویی تبدیل شود که بهترین بازی ها نسل را به خود اختصاص داده است. شرکت راکستار یکی از بزرگترین و قابل ترین شرکت بازی ساز است که دست به تولید و ساخت عناوین مختلف زده است. این استودیو با ساخت رستگاری سرخ مرده( RDR) نشان داد که توان ساخت بازی های بسیار موفق صنعت بازی های ویدئویی را دارد. بازی نام برده در سبک جهان آزاد ( Open World) ساخته شده بود که یکی از سرآمد ترین بازی های این سبک و نسل است. راک ستار در ساخت عناوین جهان آزاد سابقه ای خوب و پر رنگ دارد. با این حال مکس پین 3 یکی از متفاوت ترین بازی های این شرکت است که تا کنون ساخته شده. این بازی یکی از خطی ترین بازی های این استودئو می باشد که بر اساس اصول اصلی و ابتدایی خود پایه ریزی شده است. البته راکستار مهارت خود را در ساخت عنوانی خطی در عین حال جهان آزاد ثابت کرده است و همه به مهارت این سازنده خوش نام واقفیم. روایت داستان بازی بسیار جالب و هیجانی پی گیری می شود. از سویی بازی روایتگر حوادث و اتفاقاتی است که مکس تجربه کرده و از سوی دیگر او را دوباره وارد دنیای بزرگ مزدوران و تبهکاران می کند. مکس نیویورک را ترک کرده و برای چشیدن بوی آرامش به سائوپائولو رفته است. در این بین همسر یکی از ثروتمند ترین صنعتگران امریکای حنوبی به نام رودریگو برانکو ربوده می شود. یکی از بخش های داستان مربوط به مبارزه و جستوجوی مکس برای پیدا کردن همسر گمشده رودریگو است و بخش دیگر مربوط به خاطرات تلخ و عشق کشته شده خود که سالها او را رنج می دهد. افراد زیادی برای رسیدن به پول مردمان بی گناه بسیاری را از لبه تیغ می گذرانند ولی مکس پین اینبار برای پول و ثروت نمی جنگد بلکه هدف او رستگاری خواهد بود . آرامشی که او را در بر بگیرد تنها با خاتمه دادن به رویای کثیف تبهکاران به دست می آید.


64984462999105247629.jpg


بعد از اتفاقات بسیار تلخ و آزار دهنده مکس پین، به دور از جنجال و آشوب به سر می برد و تنها وظیفه محافظت از رودریگو و خانواده او را بر عهده دارد. فشار های مختلف، دوری از خانه، اعتیاد به مشروبات الکی خشونتی که از درون او را نابود می کند باعث شده که شخصیت مکس بعد از گذشت سالها دچار تغییرات گسترده شود. تنها یار و همدم وی سلاح هایش است . طبق اطلاعاتی که در وب سایت های معتبر همانند (IGN) وجود دارد بازی 12 سال بعد از اتفاقات دومین نسخه از فرانچیز مکس پین را بیان می کند ، در حالی که در مصاحبه اخیر راک استار آنها اعلام کرده اند که بازی مربوط به 8 سال بعد از مکس پین 2 است نه 12 سال. بعد از آنکه بازی در دو نسخه پیشین شهر نیویورک را محور قرار داده بود و از آنجایی که مکس خاطرات خوشی از این شهر نفرین شده ندارد تصمیم می گیرد به شهر خون و تجارت یعنی برزیل مسافرت کند. هدف وی از مسافرت به برزیل تنها دور ماند ن از خاطرات تلخ است. وی در مرکز کشور برزیل در شهر سائوپائولو اقامت دارد، مکس که فردی کارکشته در زمینه محافظت از افراد مشهور است و به دلیل پیشینه ای که از خود بجای گذاشته است به عنوان یکی از مهم ترین و نزدیک ترین محافظین رودریگو مشغول انجام وظیفه بوده و با این وجود روزگار کثیفی را می گذارند. با این وجود اتفاقات زیادی رخ می دهد و دوباره مکس را به میدان مبارزه می فرستد. دزدیده شدن همسر رودریگو با وجود تهدید های بسیار باعث می شود تنها مکس برای بازپس گیری همسر رودریگو عازم میدان نبرد شود. بازی در یکی از محله های یهودی نشین سائوپائولو روایت می شود . یکی از نکات جالب بازی و شیوه رویات داستان الهام گیری از فیلم های موفق ژانر اکشن است که باعث می شود بازی از المان های خوبی برخوردار باشد. (City Of God ) یکی از منابع الهام بازی است . سازندگان تایید کرده اند که الهامات آنها از منابع مختلف باعث می شود که ازادی عمل بیشتری داشته باشند و بر اساس المان های خاصی ویژگی های خاصی خلق کنند. البته لازم به ذکر است که مکس پین یه بازی مستقل است و به هیچ کدام از منابع خود وابستگی ندارد، گر چه از آنها الگو برداری کرده باشد. با شروع این بازی برگ تازه ای در زندگی مکس پین ورق زده می شود، وی که بعد از 8 سال بازگشته با ویژگی های متغیر و بسیار چالش برانگیز تر وارد نبرد می شود. چهره او بسیار خسته و بد بین طراحی شده است تا با تم بازی همخوانی داشته باشد. ما که تاکنون او را با این چهره ندیده بودیم با مشاهده وی به خاطراتی که او در دو نسخه پیشین بخصوص با مکس پین 2 داشته واقف شدیم. پیچ و خم های نسخه شماره 2 او را به فردی شکسته و افسرده تبدیل کرده است که تنها راه نجات از شکستگی را در خوردن بی رویه الکل می داند. تغییرات روانی مکس باعث شده او در این نسخه با چهره ای بسیار متفاوت ظاهر شود. رخم ها ناشی از درگیری های خطرناک بر چهره وی نقش بسته است. سر طاس وی با زخم ها دیوانه کننده مکس را به یکی از خطرناک ترین گروهبان ها تاریخ تبدیل می کند.

06354018116171946769.jpg


یکی از بخش های مورد تاکید سازنده حرکات سریع و آتشین مکس است که نسبت به نسخه های پیشین پیشرفت چشمگیری داشته است. بازیکن با یادگیری فنون و حرکات انتحاری مختلف توان رقابت و از بین بردن دشمنان بسیاری را به دست می آورد. گفتوگو ها در بازی نقش محوری خواهد داشت و بسیاری ار اسرار مکس در همین گفتوگو ها فاش می شود. الهام گیری این بازی از فیلم های سینمایی مختلف باعث می شود با دیدن صحنه های مختلف مکس پین 3 به یاد عناوینی همانند City of God بیفتیم. اگر این فیلم را که در سال 2002 به نمایش در آمده نگاه کرده باشید حتما" با دید صحنه های مختلف بازی به یاد صحنه های حماسی و تاثیرگذار فیلم خواهید افتاد. سبک بصری که برای روایت و طراحی بازی به کار رفته است بسیار جالب است و حس خستگی را که در چهره مکس پین نقش بسته به خوبی به بازیکن منتقل می کند. حرکات در بازی بسیار جالب و نرم طراحی شده است و هنر طراحی بصری بازی به خوبی نمایان است. به طور مثال در بخشی از مبارزات گروه مقابل از انواع سلاح ها برای کشتن مکس استفاده می کند. در یکی از همین صحنه ها مکس تیر می خورد. او بر اساس تیری که خورده و بر اساس محل برخورد تیر عکس العمل نشان می دهد ، حین تیر خوردن مکس صحنه های سینمایی بازی شروع می شود و تصویر کاملا" آهسته می شود و مکس زمان مناسب برای نابود کردن دشمنان در اختیار دارد. در همین زمان کوتاه و بسیار هیجانی مکس می تواند سنگر گیری کند ، بعد از صحنه سینمایی مکس برای بهبودی می بایست سلامتی خود را بر اساس سیستم سلامتی به دست آورد. حرکات بسیار نرم و عالی مکس و واقعا" حس زنده بودن بافت ها را به نمایش می گذارد.
بازی از نظر گیم پلی بسیار پیشرفت کرده است و حاوی جزئیات ریز زیادی می باشد که تحولات خاصی در فرانچیز مکس پین به وجود می آورد. بازی سه گزینه در اختیار گیمر قرار می دهد : تیراندازی آزاد, قفل خودکار, قفل خودکار ولی قابل انعطاف. هر یک از این گزینه ها برای خود ویژگی های مختلف و مجزایی دارند. به طور مثال تیراندازی آزاد به بازیکن این اجازه را می دهد که در مسیر های مختلف و بصورت آزاد حرکت کند و حین حرکت به سمت دشمنان تیراندازی کند. در این هنگام هیچ محدودیتی شامل مکس نمی شود و او قادر است که هر هدفی را در هر زاویه هدف گرفته و از بین ببرد. در این وضعیت مکس توان چرخش های 360 درجه را دارد که تاثیر زیادی در سرعت و عملکرد وی می گذارد. بخش مربوط به قفل خودکار ولی انعطاف پذیر به شکلی انجام می شود که امکان هدف گیری را برای بازیکن فراهم می کند . همانند نسخه های پیشین گیمر در این وضعیت بر روی شخصیت ها متمرکز می شود و آنها را از بین می برد ، البته لازم به ذکر است که این وضعیت به گیمر اجازه می دهد که در صورت لزوم از کشتن هدف صرف نظر کرده و به دنبال هدف دیگر برود( البته صرف نظر از دشمن با مرگ مساوی خواهد بود).


83146658585631042290.jpg


بخش های به یادماندی نسخه پیشین همیشه و در همه حال گیم پلی بازی را وارد بعد مختلفی می کرد. در این نسخه بازی از المان های مختلف و متنوعی استفاده می کند. البته المان های اصلی بازی که یکی از آنها آهسته کردن زمان است همواره و در تمام مراحل بازی ( در صورتی که نوار مخصوص آهسته کردن پر باشد) قابل استفاده است. یکی از مهمترین اصول بازی کشتن و کشته نشدن است. این اصل یکی از پابرجا ترین اصول بازی است. ولی بازی با تمام ریزه کاری های خود سعی دارد تا مکس را به کام مرگ بفرستد و این شما هستید که باید او را از این مخمصه نجات دهید. شرایط های مختلفی پیش می آید که مجبور هستید از Bullet Time) ) استفاده کنید. استفاده از این توانایی همانند نسخه های پیشین است. با این وجود بخش آهسته کردن زمان، زمانی کاربرد دارد که مکس با مشکلات زیادی رو به رو شده است. یکی از شرایط حیاتی زمانی است که میزان سلامتی وی به کمترین حد خود رسیده است، در این شرایط گیمر با استفاده از این قابلیت می تواند دشمنان بسیاری را با زیرکی از بین ببرد و با انجام حرکات خطرناک در شرایط خطرناک میزان سلامتی از دست رفته خود را به دست آورد. نابود کردن دشمنان در این بخش خیلی هم ساده نیست زیرا همه آنها با تمام قوا و هر آنچه که در اختیار دارند به سمت بازیکن حمله می کنند و ممکن است در یک بازده زمانی بسیار کوتاه( 2 ثانیه) گیمر با موج عظیمی از گلوله ها رو به رو شود که او را به کام مرگ خواهد برد. هوش مصنوعی در بازی نقش بسیار مهمی خواهد داشت. به طور مثال دشمنانی که آموزش نظامی ندیده اند با نیرو های امنیتی تفاوت خواهند داشت و ساده تر کشته می شود. البته بسته به محیطی که در آن بازی جریان دارد عمل کرد دشمنان هم تغییر می کند. به طور مثال هنگام مبارزه در استادیوم فوتبال شخصیت های منفی بازی از موانع مختلف به عنوان سنگر استفاده می کنند و ممکن است کشتن آنها به استراتژی خاصی نیاز داشته باشد. با این حال افرادی که در ساختمان ها حضور دارد خطرناک تر از افراد حاظر در محیط باز هستند. زیرا آنها از سلا ح های قدرتمند و مخرب استفاده می کند و این سلاح ها در فواصل نزدیک تر قدرت تخریب بیشتری دارند.با این حال بازی در بخش گیم پلی بسیار جذاب است و علاوه بر ( Bullet Time) صحنه های سینمایی بسیاری دارد که جذابیت خاصی به گیم می دهد. به طور مثال هنگام انجام (Bullet Time) زمانی که آخرین فرد توسط مکس کشته می شود بازی به حالت سینمایی تغییر وضیعت می دهد و صحنه ای را به نمایش می گذارد که مکس با گلوله ای دشمن را از بین می برد. این صحنه بسیار آهسته و به صورت سینمایی انجام می شود .
یکی از تاثیرگذار ترین بخش های گیم پلی بازی انعطاف پذیری آن است که باعث می شود گیمر در طول مبارزات از فنون و روش های مختلف برای از بین بردن دشمنان استفاده کند. بر طبق تریلر های بازی به خوبی مشاهده می شود که مکس برای نابودی دشمنانش بر اساس مکان و شرایط آنها از اصول و استراتژی خاصی استفاده می کند. به طور مثال مکس برای شکار هدفی که در مکان حساس قرار دارد به صورت مخفیانه وارد عمل می شود و آهسته او را به قتل می رساند. در موراد دیگر زمانی که محیط مبارزه شلوغ و مملوء از دشمنان ریز و درشت باشد او از نارنجک ها، جنجر، خمپاره انداز استفاده می کند تا صدمه کمتری ببیند و بیشترین آسیب را به دشمنان وارد کند.


60625317552599177577.jpg


بازی از جهات مختلف تغییر کرده است. از استایل کلی بازی تا گیم پلی و المان های اصلی. یکی از مهمترین تغییرات بازی خارج شدن بازی از تم تیره و تاریک و حرکت به سمت روشنایی است که با استقبال طرفداران بازی رو به رو نشده است. در سومین نسخه از فرانچیز مکس پین راک استار سعی کرده است این بازی را از تم تاریکی خارج کند و آن را وارد تمی مخلوط از روشنایی و تاریکی کند. با این وجود راک استار به ترکیبی بودن المان های بازی تاکید دارد در حالی که طرفداران بازی با به نمایش گذاشتن بخش های خاصی از بازی عدم این ادعا را ثابت می کنند.به هر حال بازی در ظاهر، از تم تیره و تاریک خود فاصله گرفته است و تنها با فلش بک هایی که دارد به این تم بازمیگردد.
مکس پین برخی از مهم ترین ویژگی های خود را همانند گذشته بهمراه دارد. از المان های اصلی بازی حالت تیر اندازی در وضعیت آهسته یا همان ( Bullet Time) است که در مکس پین 3 بهتر و باکیفیت تر دو نسخه گذشته طراحی شده است. قابلیت (BT) در اکثر مواقع در اختیار گیمر قرار دارد و بازیکن بر اساس یک نوار مخصوص توان استفاده از آن را دارد. ولی بهترین موقعیت برای از بین بردن دشمنان دو حالت نزدیک به هم است. یکی از حالت ها مورد استفاده وضعیتی است که مکس پین سلامتی خود را از دست داده و با خوردن چند گلوله دیگر خواهد مرد، در این حالت با فعال کردن قابلیت آهسته کردن زمان می تواند در شکست دادن دشمنان و کشته نشدن به گیمر کمک کند. یکی دیگر از موقعیت های مورد استفاده در اغلب تریلر ها زمانی است که گیمر با انبوهی از دشمنان رو به رو می شود. به دلیل سطوح سختی مختلف بازی امکان استفاده از این قابلیت در شرایط های مختلف متنوع است. در حالتی که دشمنان زیادی در میدان مبارزه حضور دارند مکس با استفاده از این حالت و حرکت در جهات مختلف امکان از بین بردن دشمنان را دارد. البته باید توجه کرد که جا به جا شدن یکی از مهمترین ارکان بازی است که در صورت عدم این کار به راحتی گیمر شکست خواهد خورد ( حتا سنگر گیری و ماندن در آنجا به مدت طولانی نمی تواند به گیمر کمک کند). بازی از فیزیک خوبی( بر اساس تریلرها) بر خوردار است و تقریبا" تمام اشیا موجود در محیط قابل تخریب هستند. همان طور که اشاره کردم سنگرگیری یکی از بخش های بازی است که نقش محوری در حفظ سلامتی گیمر بازی می کند. از این رو پیدا سنگری که بتواند مدت زمان زیادی محافظ جان مکس باشد بسیار سخت و طاقت فرساست. زیرا تمام سنگر ها تخریب می شوند البته دیوار ها و موانع بسیار ضخیم به هیچ وجه تخریب نمی شوند. به سیستم سنگرگیری اشاره شد. این سیستم بسیار به سیستم کاورگیری بازی (GTA IV) شباهت دارد، گویی راک ستار همان سیستم را وارد بازی کرده است. البته راک استار خود تاکید می کند که این سیستم با آنچه در (GTA IV) دیده ایم متفاوت است.
بازی ویژگی های جدید و خوبی در خود دارد. از ویژگی های خوب و کاربردی بازی می توان به گروگان گیری ( همان سپر دفاعی) اشاره کرد که کاربرد بسیار خوبی در بازی دارد و در اکثر مواقع که محیط بازی پر از دشمنان ریز و درشت است و نوار (BT) خالی است استفاده از یک سپرد دفاعی انسانی لذت بخش خواهد بود. از ویژگی های دیگر بازی که کارایی جالبی دارند می توان به امکان استفاده از سلاح های مختلف اشاره کرد. مکس از سلاح های مختلف سنگین و سبک بسیاری استفاده می کند. او ممکن است تمام مراحل بازی را با یک کلت به پایان برساند و یا ممکن است هر چند دقیقه از یک سلاح خاص استفاده کند. امکان استفاده از دو سلاح قدرتمند در بازی وجود دارد. در این حالت مکس می تواند ترکیبی از هر نوع سلاحی را داشته باشد. البته در اکثر مواقع اشاره شده است که امکان استفاده یک کلت با یک سلاح سنگین اتوماتیک وجود ندارد ولی می توان از دو سلاح اتوماتیک یا دو کلت به صورت همزمان استفاده کرد. می توان گفت سلاح هایی که شبیه به هم باشند می توانند در کنار هم تیم خوبی برای نابود کردن دشمنان باشند.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر