Steam فروشگاه رسمی Valve [پست اول خوانده شود]

* کاربرانی که در مورد فروشگاه های دیجیتالی گیم - گیفت - CD KEY و ... که جنبه ی تبلیغاتی داشته باشه پستی ارسال کنن دسترسیشون به سایت به مدت 2 هفته قطع خواهد شد .

دیدم همچین موضوعی توی این فروم نیست و بعضی ها هم دنبال خرید cdkey برای بعضی بازیها از جمله Counter Strike 1.6 و Source هستند گفتم این مطلب رو بذارم. بخونید شاید مشکلی رفع شد!! بعد از نصب این برنامه (اگر کاراییهاش شما را راضی کرد) میتونید منو ادد کنید. ای دی من در Steam:
DarkSoroush
--------------------------------------------------------------------------------------------------------


مقدمه


Steam چیست!؟
Steam در سال 2002 توسط Valve با هدف ایجاد یک فروشگاه دیجیتال شروع به ساخت و در GDC سال 2003 به صورت رسمی پرده برداری شد. در ابتدا Steam یک نرمافزار جهت خرید اینترنتی بازی ها و دسترسی داشتن بازیکنان از هر کجا به بازیهایشان بود. ولی اکنون این نرمافزار قابلیت های دیگری مثل Achievement , شبکه دوستان آنلاین , ضد تقلب , دانلود مدیا و دهها سرویس دیگر را در خود جای داده و محبوب ترین نرمافزار مورد استفاده بازیکنان ویدیویی جهان نام گرفته است.

Steam با بیشترین طرفدار
طبق آخرین اطلاعات فاش شده شبکه Steam در تاریخ 2008-02-07 دارای 15 میلیون کاربر بوده است (آخرین آمار سیستم آنلاین Xfire حدود 7 میلیون کاربر است)

Steam یک شبکه آنلاین قدرتمند
طبق آخرین اطلاعات بیش از 200 سرور هاستینگ در 66 دیتا سنتر در تمام جهان متعلق به Steam است که رقمی باور نکردنی است.
serverRoom.gif

Steam مانند هیچ چیز!!
Steam سایت آمازون نیست و فقط محصولات را به فروش نمیرساند. این سرویس قوانینی دارد که شرکت های بازیسازی ای که میخواهند بازیهایشان را به او بسپارند باید به آن عمل کنند. یکی از این قوانین افت قیمت بازیها با گذشت زمان است. Steam در قبل از عرضه بازی , بازی را به قیمت زمان عرضه میفروشد و در اولین لحظات پس از عرضه بازی سرورهایش را برای دانلود فعال میکند همچنین بعد از گذشت مدتی خودش میزات قیمت بازیها را کاهش میدهد.
از سمت دیگر Steam پشتیبانی کامل بازیهای شرکت ها را بر عهده میگیرد, به همین دلیل در حال حاضر شرکت های بسیاری از جمله Strategy First, PopCap Games, THQ, 2K Games, Activision, Capcom, Codemasters,Eidos Interactive, EA, Firaxis Games, id Software, Ritual Entertainment, Rockstar Games, Sega, Take-Two Interactive, Epic Games, و Ubisoft با Steam جهت عرضه بازیها در فروشگاه دیجیتالی خود قرار داد بسته اند به طوری که در حال حاضر Steam بیش از 300 بازی از سبک اول شخص گرفته تا RPG و Racing را برای فروش و دانلود پشتیبانی میکند.

بدون جعبه!! فقط یک کد
بعد از خرید بازی Steam به شما جعبه یا هر چیز دیگری شبیه به CDKEY یا ... را تحویل نمیدهد. بلکه فقط نام بازی بعد از وارد کردن کدی که Steam به شما میدهد در اکانت مجانی شما فعال میشود و میتوانید آن را دانلود و بازی کنید. البته میتوانید از بازی بک آپ هم بگیرید و بعدا مجددا" بازی را در Steam نصب کنید تا مرحله دانلود حذف شود.
ولی مهم ترین موضوع این است که شما در هر کامپیوتری که با اکانت Steam خود وارد شوید میتوانید مجددا بازی را نصب کنید. این به آن معناست که مکان برای Steam معنایی ندارد و تنها نکته مهم اکانت شماست که این نکته بسیار جالب و مهم برای بازیکنان آنلاین و حرفه ای و قابل تشکر برای سایر بازیکنان است.



بهترین برای بازی آنلاین

مهم ترین نکات در بازی آنلاین چیست؟! این نیست که از شر دانلود آپدیت خلاص شوید؟! با دوستانی که در سرور ها بازی میکنند راحت تر ارتباط بر قرار کنید!؟ بدون وارد شدن به بازی سرورها را مرور کنید؟! بدانید دوستانتان اکنون در چه سروری هستند و ....
اینها همان چیزهایی است که Steam به شما میدهد!!

Steam هوشمند
یکی از مهمترین ویژگی های Steam دانلود خود به خود آپدیت ها است. شما نیازی ندارید که هر بار در صدها سایت به دنبال آپدیت های خود باشید. این وظیفه را Steam بر عهده میگیرد و خود به خود بازیهایتان را آپدیت میکند. نکته هوشمند این بحث اینجاست که Steam میداند چگونه آپدیت ها را دانلود کند. مثلا ممکن است آپدیتی برای یک Map در بازی Counter Strike: Source عرضه شده باشد ولی نکته مورد توجه اینجاست که شاید شما اصلا به آن آپدیت نیازی نداشته باشید. شما که در آن مپ نیستید و یا نکته ظریف تر اینکه مثلا آپدیتی برای افزایش کیفیت تکسچرهای DX8 عرضه شده است ولی شما بازی را در DX9 بازی میکنید و اصلا نیازی به آپدیت ندارید!! این زمانی است که شما از شر دانلود های نامربوط خلاص میشوید چرا که این موضوع را به Steam سپرده اید!! Steam به صورت هوشمندی بازی را کنترل میکند و در صورت مشاهده نیاز بازی به اطلاعات یک آپدیت و یا ... به دانلود آن میپردازد بدون اینکه در بازی کردن شما خللی ایجاد کند.
این موضوع جایی نمان تر میشود که شما در حال دانلود بازی COD4 (به فرض مثال در زمان عرضه این بازی) هستید و با توجه به سر و صدای ایجاد شده توسط این بازی نمیتوانید منتظر اتمام مراحل دانلود باشید!! این سخت است ولی باز هم Steam اینجاست. چیزی که مهم است این است که Steam اطلاعات را به صورت طبقه بندی شده دانلود میکند یعنی شما میتوانید در زمانی که دانلود حدود 60 الی 90 درصد است (با توجه به بازی) شروع به انجام بازی کنید!! چیزی که برای Steam واضح است این است که شما نمیتوانید تمام مراحل را یکباره بازی کنید و این زمانی کافی برای دانلود سایر مراحل و تکمیل بازی است. البته در همین حین در صورتی که شما به یک سری اطلاعات نیاز داشته باشید Steam ادامه دانلود را رها و سریعا به فایل مربوطه رسیدگی میکند تا مشکلی در بازی کردن شما ایجاد نشود. در اینترنت هایی با سرعت بالا این موضوع حداکثر با یک افت فریم یا ایست جزیی در بازی جهت دانلود فایل نمایان میشود.
اما این همه چیز نیست!! شاید سیستم شما 32 بیتی باشد. خب Steam در این موارد برای بازیهایی شبیه به Crysis دلیلی برای دانلود فایلهای 64 بیتی نمیبیند!! و یا هر گونه استثنا در سخت افزار باعث میشود که Steam بازی را توجه به محدودیت های مذکور دانلود کند که این موضوع حجم دانلود را در بیشتر موارد کاهش میدهد.
همچنین Steam میتواند فایلها را طبقه بندی شده در هارد جای دهد و با کنار هم قرار دادن فایلهای مورد نیاز بازی از افت فریم ناشی از پراکندگی اطلاعات بکاهد.

4d9afa9049.jpg



با دوستانتان باشید
در میان بازی با یکی از بازیکن ها صمیمی شده اید و دوست دارید ارتباطی با او برقرار کنید و در مورد زمان بازی و سرورهایی که او در آن بازی میکند اطلاعات داشته باشید!! این موضوع احتمالا بارها برای شما پیش آمده است و اکثرا با ایدی هایی برنامه های ارتباطی دیگر شبیه یاهو و ... سعی در حل آن داشته بودید ولی دیگر نیازی به آنها ندارید!! از آنجایی که اکثر گیمیرهای امروزی دارای یک ای دی Steam هستند میتوانید به راحتی آنها را ادد و از مصاحبت با اینها لذت ببرید. جدا از اینکه Steam اطلاعاتی همچون اینکه او در حال حاضر در حال انجام دادن چه بازی ای است و حتی ادرس سرور فرد را هم به شما میدهد و به راحتی میتوانید با او بازی کنید. به دور از این موضوع میتوانید در میان بازی با او چت کنید بدون آنکه از بازی خارج بشوید یا نیازمند فشردن ALT+TAB باشید.
از سوی دیگر شما میتوانید با مشاهده Steam ID افرادی که در حال حاضر با انها بازی میکنید برای هر کدام که علاقه دارید تقاضا نامه دوستی بفرستید!!




یکپارچه!!
لازم نیست شما حتما وارد بازی بشوید تا PING سرورهای مختلف را متوجه بشوید. لازم نیست حتما وارد سرور بشوید تا بازیکنانی که در سرور بازی میکنند را ببینید!! و ... .همه اینها را شما خارج از محیط بازی میتوانید توسط Steam تجربه کنید و این یعنی خلاصی از بارگذاری های پی در پی بازیهای سنگین این نسل.




امنیت
یکی از نکات مهم در بازیهای آنلاین امنیت بازیکن برای لذت بردن از بازی است و این دقیقا چیزی است که سیستم آنتی چیت Steam به شما هدیه میدهد. شما دوست ندارید در حال بازی کردن باشید و یک بازیکن تازه کار که به راحتی با دانلود چند مگا بایت اطلاعات صاحب یک Aimbot و یا یک ترینر شده شما را هدف گلوله قرار دهد و آن چند ساعتی که برای رفع خستگی کنار گذاشته بودید را خراب کند. Steam اینجاست با سرویس VAC خلاصه ای از Valve Anti-Cheat! سرویسی که با پشتیبانی موتورهای Source, GldSource و Unreal Engine جلوی هر گونه خلاف کاری را گرفته و او را برای همیشه از سرورهای استفاده کننده از این انتی چیت محروم میکند. مهم ترین نکته این است که Vac قویترین آنتی چیت جهان است که با کنترل کامل بر رم امکان هیچ گونه دستکاری ای را نمیدهد. البته از سوی دیگر حواستان به رفتار خودتان هم باشد تا از تعداد زیادی از سرورهای محروم و مجبور به بازی با متقلبان نشوید.

صفحه شخصی داشته باشید
Steam در انجمن هایش به شما یک صفحه شخصی میدهد. در این صفحه شخصی گروههایی که شما در آن عضو هستید (برای مثال کلن های مختلف و یا گروههای کاربری مثلا گروههای طرفداران Counter Strike و ...) دوستان و ساعات بازیهایی که انجام داده اید لیست و البته نمره ای بین 1 تا 10 هم توسط Steam به شما داده میشود. این صفحه شخصی به شما امکاناتی شبیه نوشتن یک سری توضیحات و ... را هم میدهد. دسترسی به این صفحه شخصی از داخل بازی و خارج از بازی توسط خود Steam یا هر مرورگر اینترنتی امکان پذیر است.






بی نیاز از هر سایت مرتبطی

لازم نیست به هر سایتی برای موضوعات مختلف سر بزنید. Steam همه چیز را یک جا در اختیار شما قرار میدهد.

تریلرها و اسکرین شاتها
Steam دیتابیسی از تریلرهای بازیها دارد و شما بدون نیاز به سر زدن به سایتهای مختلف میتوانید تریلرهای رسمی بازیها را مستقیما از Steam دانلود و تماشا کنید. Steam هم ضمانت میکند که خود تریلر را دانلود و حتما نمایش دهد.
از سوی دیگر در بازیهای لیست شده در Steam تعدادی اسکرین شات هم برای علاقه مندان قرار گرفته که البته عمولا اسکرین های رسمی هستند.



نمره دهی و بررسی
Steam به بازیها نمره میدهد و این میتواند شما را در خرید و ... راهنمایی کند. همچنین Steam معمولا لینکهایی برای پیشنمایش ها و بررسی های سایتهای مختلف در نظر میگیرد. (عموما سایت metacritic.com نمره نهایی را با استفاده از بررسی های سایر سایتها به Steam اعلام میکند)

آخرین اخبار
مهم ترین ویژگی Steam همیشه به روز بودن آن است. در صورتی که هر گونه خبری در مورد یکی از بازیهایی که در لیست بازیهایتان دارید اعلام شود Steam در کنار بازی گزینه "News" را فعال میکند که با کلیک بر روی آن میتوانید از اخبار روز در مورد بازی مذکور مطلع شوید.

دموی قابل بازی
دیگر از Steam چه توقعی دارید؟! این نرمافزار با تکیه بر سرویس اینترنتی خود میتواند دموی قابل بازی , بازیهای مختلف را در اولین لحظات قرار گیری در اینترنت عرضه و به شما تحویل دهد بدون نیاز به گشت و گذار در سایتها و مراجع مختلف.


مد برای بازیها
وقتی یک مد خوب ساخته می شود Steam جزء اولین مراجعی است که مد را برای دانلود قرار میدهد. Steam دارای دیتابیسی برای مدهایی است که برای بازیهای تحت پشتیبانی او ساخته شده اند و هر روز این دیتا بیس آپدیت میشود.






حرفه ای باشید

SDK و DServers
بی نیاز به دانلود فایلهای دیگری شبیه به SDK ها و یا برنامه های راهاندازی سرور باشید چرا که Steam خودش قادر به دانلود تمام اینها را در صورت داشتن بازی است که این خود با توجه به سایر امکانات فوق العاده Steam یک امکان فوق العاده است.


Testing Projects
Steam هر چند وقت بازیها را برای امتحان به صورت مجانی در اختیار دارندگان Steam (فقط دارندگان Steam) قرار میدهد تا با این کار از کیفیت بازیها و نرمافزارها مطمین شود. چرا شما از اولین افرادی نباشید که یک بازی را انجام میدهید؟!

Download Manager
Steam خود یک دانلود منیجر هم هست. خودش بازیها را دانلود میکند, خودش تریلر ها را دانلود میکند و حتی خودش SDK ها و مد ها را هم دانلود میکند. با تمام قابلیت های DM های امروزی!! Steam کاملا" خود کفاست!!



این تمامش نیست

این تمام آن چیزی نیست که Steam به شما میدهد

Steam Clouds
یکی از برنامه های آینده Steam رهاندازی سرویس Steam Clouds هست. بعد از راهاندازی این سرویس سرورهای Steam با حجمی بینهایت وظیفه بک آپ گیری اطلاعات شما را بر عهده میگیرند. اطلاعاتی شبیه به اسکرین ساتهایی که زمان بازی گرفته اید, سیو ها و حتی تنظیمات. در این صورت شما میتوانید فایلهایتان را پاک و سالها بعد بر روی یک کامپیوتر دیگر به اطلاعاتتان دسترسی داشته باشید و یا آنها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید!! این عالی به نظر میرسد.

Steam و Microsoft
صحب هایی بین ماکروسافت و Steam در حال شکل گیری است. قبلا Steam خودش پیشنهاد پیکارچگی با Live را به ماکروسافت داده بود که این شرکت رد کرده بود. ولی اکنون اخباری مبتنی بر صحبت ها این دو شرکت با هم به گوش میرسد که در صورت موافقت ماکروسافت در مورد یک پارچگی Steam و Live این موضوع به انقلابی در صنعت بازیهای انلاین و سیستم ارتباطی بازیکنان تبدیل میشود. البته Live فعلا" تنها 6 میلیون عضو دارد.



دانلود Steam

دانلود:
Steam Store
نکته: پس از دانلود و نصب Steam مقدار 10 مگا بایت را دانلود و خود را آپدیت میکند.



طریقه ی کار با سایت SteamGifts.com

شبکه ی رسمی Valve با نام Steam [پست اول خوانده شود]


نحوه ی Craft کردن و توضیحان کلی در مورد کارتهای بازی ها

شبکه ی رسمی Valve با نام Steam [پست اول خوانده شود]

ادامه

شبکه ی رسمی Valve با نام Steam [پست اول خوانده شود]

Snow Glob Card چیست؟

شبکه ی رسمی Valve با نام Steam [پست اول خوانده شود]

تشخیص قابلیت Trad پذیری آیتم ها و بازی ها:

شبکه ی رسمی Valve با نام Steam [پست اول خوانده شود]

آموزش نحوه ی شناساندن بازی ها به استیم:

شبکه ی رسمی Valve با نام Steam [پست اول خوانده شود]

آشنایی با سیستم شیرینگ در استیم

شبکه ی رسمی Valve با نام Steam [پست اول خوانده شود]


هر گونه سوال و یا پیچیدگی ای اگر وجود داشت بپرسید. روی عکسها هم کلیک کنید بزرگتر میشه.
موفق باشید. امیدوارم کمکی کرده باشه
- سروش
 

Adroit

کاربر سایت
Oct 9, 2008
818
نام
سپهر
ببین دوست عزیز من نظرم رو در مورد این که شرایط استیم چطوری هست و چطوری نیست دادم !
اینجا میتونید بخونیدش :

"من خودم 5 سالی میشه اکانت استیم دارم، شاید سالی یک نه ده بار بزور انلاین میشدم:D تقریبا دیکه استیم یک پلتفرم مرده است، البته به جز بازی های داستانی و تک نفره که جدیدا هم مترو ازش حذف شذ:| هم رزیدنت اویل ریمیک به عنوان یکی از قوی ترین بازی های داستانی این صنعت داخلش هست! ولی به چه قیمتی؟ به قیمت نبود بقیه شرکت ها؟ همین مترو به عنوان یک بازی داستانی که شخصا نسخه کرکی رو تموم کردم به جرئت میگم از لحاظ گیم پلی و گرافیک و اتسمفر برترین بازی شوتر اول شخص نباشه جز بهترین ها هست! این که دیگه برای شرکتی مثل استیم سالهاست هیچ بازی نمیسازه و بازی های تک نفره هم برن نشون میده استیم به مخاطب احترام نمیزاره و میلیون ها گیمر در سراسر جهان هر چی منتظر بقیه بازی ها استیم مثل l4d3-lf3 و غیره بودن نا امید شدن از این شرکت! پلتفرمی زندست که بازی های قدرتمند داشته باشه! البته طرفداران استیم هم دوتا 2 و کانتر رو مد نظر قرار میدن و جدیدا هم پابجی! اولا که تا چقدر کانتر بازی کنیم؟ با اون کرافیگ داغونش و اون همه چیتر؟ چقدر دوتا 2 بازی کنیم؟ این که دو بازی قدرتمند ظاهر شدن تا ابد باید دیگه استیم بازی نده بیرون؟ همین پابجی که هم یکی از پایه های استیم معرفی میشه بعد از چندی اپیک گیمز و از لحاظ فنی ده برابر بهترشون و از لحاظ کیفیت سرور ها 100 برابر بهترشون و از لحاظ پالیش بودن 1000 برابر بهترشون و از همه مهمتر رایگانشو بیرون داده! دقیقه همون کاری که اپیک با پابجی کرد EA با خود اپیک کرد! الان بیشتر پلیر های fortnite رفتن apex! این جوری شرکت ها خیلی سریع حرکت و پیشرفت میکنن ! همین پلتفرم EPIC ده برابر استیم زنده تر است، چون با یک بازی رایگان داره این طوری پیشرفت میکنه! حالا حساب کنید استیم تو این مدت با اون همه ای پی که تاریخ صنعت گیم با اون ها رقم خورده تقریبا دیگه هیچ بازی جدیدی نداده بیرون! همین EA رو ببنید! BFV یک شکست بود از نظرر مالی ولی همین الان بیشتر پلیرش هاش اندازه BF1 هست! APEX رو ببنید چطوری داره غوغا میکنه!

شک ندارم EPIC تا چند مدت دیگه یکی از قدرتمند ترین پلتفرم های PC گیمینگ میشه!"


چند نکته که اون دوست گرامی هم جلوتر گفتند رو روشن کنم !

من نه سهام دار استیم هستم! نه هیتر هستم، هیچ شکی نیست اون کامنت قبلی منم شخصی هست، خوب اگر قرار باشه همش بگیم خوب هست، استیم هیچش نیست، مشکل نداره، چطوری هست، خوب دیگه نمیشه بهش گفت نظر شخصی؟ میشه گفت؟ اگر این حرف های من چیزی غیر از واقعیات بود، خوب الان نسخه بعدی
Half-Life
رو میدیدم، نسخه بعدی L4D رو میدیم، نسخه بعدی Portal رو میدیدیم! الان بازی مثل مترو و نسخه بعدی rage از این استور نمیرفتند، بازی مثل Dvision 2 نمیرفت!
من نمیدونم دیگه چطوری نظر خودم رو برسونم تا شما متوجه بشید ولی برام جالبه بجای نقد کردن و نظر دادن یکسری همش دنبال نظر دادن جهت دار و فن بازی هستن.

"فکرکنم فضای انجمن رو با یک محیط کودکانه ای مثل مدرسه یا دانشگاه اشتباه گرفتید"
همین جمله خودت مصداق حرف خودت است، بی دلیل و بدور از یک موضوع در جهت تغییر دادن بحث هستید! این بحث شما چندین موضوع رو میرسونه :
اول این که سن شما 30 سال به بالا هست و هر کسی دانشجو باشه بقول شما کودک باشه نباید این فروم بیاد، بلکه خدای نکرده فضای فروم رو خراب کنه

وگرنه من هم مدرسه رفتم هم دانشجو هستم در حال حاضر هم 25 سالمه.

مورد بعدی هم اون شکلک ها هم به شما هیچ ربطی نداره من از چه شکلکی استفاده میکنم! خدایی عجب ایراد بنی اسرائیلی شما اینجا میگیری! اصلا تو چکاره که من چطور و چگونه و چرا باید شکلک استفاده کنم؟
من در جواب ایشون که حرف D یا همون خنده رو گذاشتن منم همین شکلک رو با خنده گذاشتم! الان بگید مشکل چیه؟ شما مشکل داری بگید مدیران فروم اصلا شکلک ها رو بردارند؟

اومدم جوابتو بدم بعد دیدم دوستان زحمتشو کشیدن گفتم حرفای تکراری ننویسم
علت ناراحتی شما رو متوجه نمیشم واقعا نمیدونم چرا عصبی شدید
 

Angel Of Darkness

کاربر سایت
Aug 4, 2008
406
نام
Nima
شخص من علت خرید کردن از استیم 30 درصدش شاید کمک به بازی ساز باشه 70 درصدش :p علتش استیمه که با اینترفیسو .... دیگش هی جیب منو خالی میکنه کلا محیطش دوست داشتنیه جوری که دوست ندارم جای دیگه وقت بگزرونم برا همین بایهای یوپلی با اینکه خیلی ارزونتر از استیم هستن باز از استیم خریداری کردم تو این 8 سالی که استیم عضو هستم +400 تا بازی خریدم که 50 تاش هم آنلاین نیستن
اینکه بازیسازهای بزرگ دارن از استیم میرن چیز عجیبی نیست قبلا هم رفتن مثل یوبی سافت اما ضررر کرد برگشت دوباره رفت
اریجین رفت برگشت دوباره رفت ولی مطمعن باشید همشون ضرر میدن فقط این وسط من مثلا مترو دانلود کردم اصلا دستو دلم نمیره بازیش کنم بهم نمیچسبه
همه کنسولی هم خریدم ودارم اما دارن خاک میخورن چون استیم توش نیست نهایتا چنتا انحصاری بازی کردم گزاشتم کنار
از یه ور هم بد نشدها چون دیگه تو این اوضاع دلار فکر شارژ کردن اکانتمو ندارم آخه بعدش عذاب وجدان میگرفتم که مردم نون شب محتاجن من خدا تمن میدم برا چیزایی که رایگان ریختن بیرون اونم به 10 برابر قیمت
کلا تو ایران همش دچار دوگانگی هستی [-o<
 

Monster Hunter

کاربر سایت
Aug 3, 2014
453
نام
محمد
AlienWare giveaway:
Breach Steam Early Access Key Giveaway
فقط 6000 تا میده فکر میکنم 3 هزارتا دیگه مونده. خودم گرفتم و اوکی بود فقط سی دی کی که بهتون میده رو با استالین شکن redeem کنید
 
آخرین ویرایش:

shayan720

Ceiling Gazing
کاربر سایت
May 23, 2010
555
نام
شایان
سلام
اصلا خوشم نمیاد برم سراغ یه لانچری که یه مشت بچه ی فورتنایت باز ازش استفاده میکنن
فکر کنم بعد از یه جیغ و دست و هورا به مناسبت این کامنت زیبا و احساس هاردکوری کردن بد نباشه با واقعیت روبرو بشیم.
اونم اینه که به همون نسبت که EA و بتزدا به دنبال پول هستن ولو هم به دنبال پوله. فقط فرقش اینه که ولو پیروان از جان گذشته‌ای داره که این موضوع رو مخفی میکنند. وگرنه همون بلایی که سر fallout 76 و anthem اومد بعد از عرضه artifact واسه ولو هم باید پیش میومد در حالی که با آرامش و سکوت همه از این موضوع گذر کردن. Dota 2 با کلی مشکل و بی برنامگی به کارش ادامه میده و ناراحتی بزرگی به وجود نمیاره.همه از اینکه epic ما رو تحریم کرده ابراز ناراحتی میکنن ولی هیچکس براش مهم نیست که برای استفاده از key های استیم باید از قیلترشکن استفاده کنند. از قیمتای منطقه ای اپیک ناراضی هستن در حالی که فراموش کردن هر روزی که از خواب پا میشن امکان داره ولو اونا رو به خاطر خرید از ناحیه هایی که برای اونا نیست اکانتشون رو بن کنه. شما ببینید چه قدر استیم داره سود میکنه که اپیک حاضره این همه سرمایه گذاری بکنه و با غولی مثل استیم بجنگه ولی ولو حاضر نیست واسه رضایت مشتریانش مقداری از حاشیه سودش کم کنه تا بازیهای بیشتری برای استیم عرضه بشه.
در کل به نظر میاد مونوپلی استیم به ضرر بازی‌سازان و گیمرها دارا تموم میشه ولی دوستان فقط دارند قسمت بازیگران خرد رو میبینند و به ولو و سیاست‌هاش توجهی ندارند.
 

x-x

کاربر سایت
Sep 19, 2009
668
نام
رضا
سلام
ولو هم به دنبال پوله. فقط فرقش اینه که ولو پیروان از جان گذشته‌ای داره که این موضوع رو مخفی میکنند. وگرنه همون بلایی که سر fallout 76 و anthem اومد بعد از عرضه artifact واسه ولو هم باید پیش میومد در حالی که با آرامش و سکوت همه از این موضوع گذر کردن. Dota 2 با کلی مشکل و بی برنامگی به کارش ادامه میده و ناراحتی بزرگی به وجود نمیاره.
سلام بر شما.
راجع به فورتنایت اول بگم که هم بزرگ و هارد کور و خفن توش هست هم بچه!! حقیقتیه که هست،از هر دو نوع پلیر توش هست.این ایرادی نیست به خودی خود و اینکه اتفاقا تونسته انواع پلیرهارو جذب کنه و سیستمی ترتیب بده که جا برای تجربه زیاد داشته باشه قابل تحسینه،فورتنایت بازی یکدست و تمیزی هست که از بین نخواهد رفت.
این از این
گفتین آرتیفکت،نظر خودمو میگم.آرتیفکت بزرگترین اشتباه ولو بود تا به اینجا،اصلا نباید ساخته و عرضه میشد،دلیلش هم این بود که فقط و فقط پلیرهای خود دوتا رو هدف قرار داده بود (تو خود مسابقات سالانه دوتا معرفی شد)و فقط میخواست اونا بیان بازی کنن، اشتباه دوم دقیق مثل خود دوتا پیچیده و عمیق طراحی شده بود و این اصلا برای یه بازی کارتی که میخواد لذت بده و حس اعتیاد رو بیاره جالب نیست،یعنی اصلا جالب نیست.
من خیلی پیگیر شدم رو قضیه چون معتقدم گیب یه فیلترای کیفی داره که همیشه بازی قوی بیرون داده تا جایی که نقد خیلی از سایت ها رو که خوندم، منتقد نوشته بود من رفتم تو بازی ولی انتظار داشتم لذت ببرم ولی با حجم عظیمی از جزییات روبه رو شدم،همین حرکت باعث میشه نه تنها خود مخاطبین دوتا بلکه از بیرون هم کسی رو جذب نکنه و آمار پلیراش اینجوری بشه.
و واقعیت اینه که بازی ،بازی خوبیه ،ولی بدرد نمیخوره ، لاپوشانی هم نمیکنم که بگن آره جز پروژه های فرعی ولو بوده ،نه ،اشتباه هر چند در سطح بازی کارتی اشتباهه و باید گفته شه
موضوع بعدی گفتین بی برنامگی دوتا2 !!نظری بس عجیب که حرف هیچ دوتا باز حرفه ای نیست.و یکی از بهترین پشتیبانی هایی که تا به حال برای یک بازی شده همین بازی هست. یه سری مخاطبین یه سری ایرادهایی از بازی میگیرن که به اونا میگن ایراد فنی حرفه ای که در سطوح بالا مطرح میشه. نه که بازی به معنای گیم مشکل داشته باشه.به معنای واقعی بازی اسپورته و تمام پارامترها براش رعایت شده،فقط منظورم مبلغ نیست وقتی تیم ها در میجر های مختلف بازیکن و مربی و روستر عوض میکنن نشون میده گیم برنامه داره و برای بردن باید برنامه ریزی داشت و زحمت کشید نه احتمالات ، واگرنه مبالغی که تو پوکر جابه جا میشه اصلا قابل مقایسه نیست با این ورزش الکترونیک نیست ولی بهش نمیگن ورزش.
از اینها گذاشته آینده ای روشن در انتظارشه،به احتمال خیلی خیلی زیاد احساس میکنم وارد المپیک بشه اونم به زور آمریکایی ها،چون lol و استارکرفت رو اکثرا چینی ها و کره ای ها میبرن و ریختن رو این بازیا و دلیل حضورشون تو بازیای آسیایی هم همینه و dota رو اکثرا غربی ها دستی برش دارن ،اینکه فکر میکنم به راحتی المپیکی بشه اگر بخوان پیگیری کنن برای ورزش های الکترونیک.
خلاصه نفهمیدم منظور از بی برنامه گی چیه ،از گیب نمیشه یه توئیت پیدا کرد ولی تو هر 8 تا ti تو هشت سال حضور داشته و این یعنی ارزش ،و مطمئن باش که به هیچ وجه از دوتا و cs پولی به اندازه فورتنایت درنمیاره.
ولو با کیفیت کار میکنه اینو خود شما بهتر میدونی و نارضایتی هایی هم که فن هاش دارن کاملا به جاست،مثل خبر ندادن به طرفدارا راجع به ساخت بازی و یا ادامه نیمه عمر.
من خودم هم ناراحتم ولی چه میشه کرد ،یارو حرف نمیزنه لامصب ،ولی حداقل میدونیم داره یه کارایی میکنه،
پیروان جان گذشته ای گفتین خلاصه الکی به وجود نیومده همونطور که برای بتسدا به وجود نیومده و باور بفرما که سر f76 غم باد گرفتم و به شدت ناراحت شدم و همینطور برای epic آرزو میکنم موفق بشه.
 

shayan720

Ceiling Gazing
کاربر سایت
May 23, 2010
555
نام
شایان
موضوع بعدی گفتین بی برنامگی دوتا2 !!نظری بس عجیب که حرف هیچ دوتا باز حرفه ای نیست.و یکی از بهترین پشتیبانی هایی که تا به حال برای یک بازی شده همین بازی هست. یه سری مخاطبین یه سری ایرادهایی از بازی میگیرن که به اونا میگن ایراد فنی حرفه ای که در سطوح بالا مطرح میشه. نه که بازی به معنای گیم مشکل داشته باشه.
به نظرم لازم نیست به حرفه‌ای بازان دوتا مراجعه کنیم که مثلا ببینیم mars بر طبق زمان گفته شده عرضه نشده. خب همین اگه مشکل از بی برنامگی نیست چیه پس؟
فکر کنم تو reddit میخوندم که سیاست ولو به این صورته که شما به عنوان کارمند میرید به رییستون میگید یه ایده جالب دارم. اون هم خوشحال میشه و شما رو تشویق مالی و معنوی میکنه. شما هم میرید ایده‌تون رو مقداری عملی میکنید و تمام. متاسفانه متن رو خیلی وقت پیش خوندم و دوتا رو نصب ندارم که یادم بیاد چی به چی بود. ولی یه چند تا مثال بزنم.
مثلا دقت کردین که لول اکانتی که یه زمانی تو compendium ها براش بونس میزاشتن تا سریعتر بالا بره در حال حاضر فقط یه عدد به حساب میاد و به هیچ کاری نمیاد؟ یا بخش arcade زمان عرضه چه ذوق و شوقی براش وجود داشت ولی به دلیل مشکلاتی در حال حاضر به غیر auto chess یه بخش مرده به حساب میاد؟ یادتون میاد دوتا 10v10 بازی میشد تو TI? یا event هایی که معلوم نیست سال بعد هم باشن یا نه؟ برای آیتم‌ها کلی خرت و پرت واسه کاستومایز کردنشون اومد ولی الان یه چیز فراموش شدن. بتل پس‌هایی که به دلیل تعداد زیاد در سال کیفیتشون کم شد و ولو مجبور شد به سالی یک بتل پس قناعت بکنه نشان از بی‌برنامگیه به نظر من. یا همین چند وقت پیش بود که سر dota+ اعتراض شد که پول الکی دارین میگیرین نسبت به امکانات و ولو مقداری رسیدگی کرد. اینکه هنوز بازی tutorial مناسب نداره یه مشکله و یا اینکه در مقابل script ها و feeder ها و smurf/booster ها هیچ راهکار مناسبی ارائه نکرده مشکل بزرگی به حساب میاد. راجع به باگهای بازی هم آیا نیاز به توضیحه ؟:D
حرفه‌ای‌ها هم از لحاظ دیگه به بازی نگاه میکنند مثل اتفاقی که برای kuku افتاد که یه بحث دیگس.
 
  • Like
Reactions: jeenas

AliShp

کاربر سایت
Nov 22, 2009
1,175
نام
alishp
به نظرم لازم نیست به حرفه‌ای بازان دوتا مراجعه کنیم که مثلا ببینیم mars بر طبق زمان گفته شده عرضه نشده. خب همین اگه مشکل از بی برنامگی نیست چیه پس؟
فکر کنم تو reddit میخوندم که سیاست ولو به این صورته که شما به عنوان کارمند میرید به رییستون میگید یه ایده جالب دارم. اون هم خوشحال میشه و شما رو تشویق مالی و معنوی میکنه. شما هم میرید ایده‌تون رو مقداری عملی میکنید و تمام. متاسفانه متن رو خیلی وقت پیش خوندم و دوتا رو نصب ندارم که یادم بیاد چی به چی بود. ولی یه چند تا مثال بزنم.
مثلا دقت کردین که لول اکانتی که یه زمانی تو compendium ها براش بونس میزاشتن تا سریعتر بالا بره در حال حاضر فقط یه عدد به حساب میاد و به هیچ کاری نمیاد؟ یا بخش arcade زمان عرضه چه ذوق و شوقی براش وجود داشت ولی به دلیل مشکلاتی در حال حاضر به غیر auto chess یه بخش مرده به حساب میاد؟ یادتون میاد دوتا 10v10 بازی میشد تو TI? یا event هایی که معلوم نیست سال بعد هم باشن یا نه؟ برای آیتم‌ها کلی خرت و پرت واسه کاستومایز کردنشون اومد ولی الان یه چیز فراموش شدن. بتل پس‌هایی که به دلیل تعداد زیاد در سال کیفیتشون کم شد و ولو مجبور شد به سالی یک بتل پس قناعت بکنه نشان از بی‌برنامگیه به نظر من. یا همین چند وقت پیش بود که سر dota+ اعتراض شد که پول الکی دارین میگیرین نسبت به امکانات و ولو مقداری رسیدگی کرد. اینکه هنوز بازی tutorial مناسب نداره یه مشکله و یا اینکه در مقابل script ها و feeder ها و smurf/booster ها هیچ راهکار مناسبی ارائه نکرده مشکل بزرگی به حساب میاد. راجع به باگهای بازی هم آیا نیاز به توضیحه ؟:D
حرفه‌ای‌ها هم از لحاظ دیگه به بازی نگاه میکنند مثل اتفاقی که برای kuku افتاد که یه بحث دیگس.

سلام بر شما

شما که بازی رو نداری چه طوری نظر میدی خیلی هم با اطمینان من خودم بازیکن پرو دوتا 2 نیستم کلا بازیکن به حساب نمیام برای سرگرمی بازیش میکنم اما تقریبا میشه گفت نصف نظرات شما درست نیست چون نداری بازی رو از جمله گفتی کتاب نمیده بازی بی برنامه گی هست نه چرا نمیده مهمترین دلایلش اینه برای هر کتاب باید یه سری نوآوری میشد یا یه سری ست های طراحی میشد که برای هر 4 فصل مسابقات سخت بود و زمانی دید که همه صداشون در اومده که چرا مثلا فصل پیش این ستا بود این فصل ست های خوبی نیست سعی کرد جمع ترش کنه که بتونه تو یه دونه از مهمترین مسابقاتش سنگ تموم بزاره اونجوری ساپورت کردنش سخت میشد و ست های تولید میشد که به قول معرف ابکی بودن ....مورد بعدی گفتی فیدر یا بوستر اینا فیدر ها رو کاری نمیشه کرد چه این بازی چه lol چه هر بازی دیگه همین طوری بوستر ها یارو رمز اکانت میده یکی میاد براش بازی میکنه میبره بالا بهش تحویل میده به نظرت اینو میشه کاری کرد اگه میشه بگو من بهشون میگم درست کنن;)
مورد بعدی گفتی هنوز بخش آموزشی مناسب نداره اتفاقا بخش آموزشی درستی بعد ابدیت های reborn اضافه شد در ادامه ش سال بعدش تکمیل شد الان حتی بخشی برای توضیح last hit داره هر کدوم رو دقیقا توضیح میده اما بسته به فهم اون بازیکن داره که بتونه اینا رو یاد بگیره با فقط ازش بگزره بره تو بازی دوباره فید بده...
همون event ها هر سال هست تقریبا اما بستگی داره مثلا دو تا ایونت همین ماه پیش بود یکی سال تو چینی ها بود یکی هم کریمسمس بود یا قبلش هالوین بود ولی دو تاشو یادمه .....
 
  • Like
Reactions: farhad_fr2

Mohammad@li

کاربر سایت
Sep 11, 2014
2,092
نام
MohammadAli

سلام بر شما

برای منم اینجوری شده اما چند دفعه اینجوری شده درست شده فکر نکنم دائمی باشه من ایرانسلم ....
خیر دائمیه برای من هیچوقت فیلتر نشده بود. بخاطر بازیهای پ*رن استیم هست.
 
آخرین ویرایش:

x-x

کاربر سایت
Sep 19, 2009
668
نام
رضا
به نظرم لازم نیست به حرفه‌ای بازان دوتا مراجعه کنیم که مثلا ببینیم mars بر طبق زمان گفته شده عرضه نشده. خب همین اگه مشکل از بی برنامگی نیست چیه پس؟
فکر کنم تو reddit میخوندم که سیاست ولو به این صورته که شما به عنوان کارمند میرید به رییستون میگید یه ایده جالب دارم. اون هم خوشحال میشه و شما رو تشویق مالی و معنوی میکنه. شما هم میرید ایده‌تون رو مقداری عملی میکنید و تمام. متاسفانه متن رو خیلی وقت پیش خوندم و دوتا رو نصب ندارم که یادم بیاد چی به چی بود. ولی یه چند تا مثال بزنم.
مثلا دقت کردین که لول اکانتی که یه زمانی تو compendium ها براش بونس میزاشتن تا سریعتر بالا بره در حال حاضر فقط یه عدد به حساب میاد و به هیچ کاری نمیاد؟ یا بخش arcade زمان عرضه چه ذوق و شوقی براش وجود داشت ولی به دلیل مشکلاتی در حال حاضر به غیر auto chess یه بخش مرده به حساب میاد؟ یادتون میاد دوتا 10v10 بازی میشد تو TI? یا event هایی که معلوم نیست سال بعد هم باشن یا نه؟ برای آیتم‌ها کلی خرت و پرت واسه کاستومایز کردنشون اومد ولی الان یه چیز فراموش شدن. بتل پس‌هایی که به دلیل تعداد زیاد در سال کیفیتشون کم شد و ولو مجبور شد به سالی یک بتل پس قناعت بکنه نشان از بی‌برنامگیه به نظر من. یا همین چند وقت پیش بود که سر dota+ اعتراض شد که پول الکی دارین میگیرین نسبت به امکانات و ولو مقداری رسیدگی کرد. اینکه هنوز بازی tutorial مناسب نداره یه مشکله و یا اینکه در مقابل script ها و feeder ها و smurf/booster ها هیچ راهکار مناسبی ارائه نکرده مشکل بزرگی به حساب میاد. راجع به باگهای بازی هم آیا نیاز به توضیحه ؟:D
حرفه‌ای‌ها هم از لحاظ دیگه به بازی نگاه میکنند مثل اتفاقی که برای kuku افتاد که یه بحث دیگس.
خب من اینجا نمیخوام شبیه کسی بشم که کباده تقدس دوتا و ولو رو روسرش بکشه.یا مثلا به خاطر اینکه 3.5k تایم پلی دارم دفاع نابحق بکنم.
قطعا dota اشکال زیاد داره و اکثر مواردی که گفتین از دید یه پلیر واقعی dota هست.
یه سری هاش جواب داره و یه سری هم نه واقعا به جاست.
مثلا همین script ها یا هک مپ چیزای زیاد خوبی نیست اونم واسه دوتا ،خودم شخصا برنخوردم به یکیشون ولی میدونم که هست.همین اخیر 17 هزار اکانت رو بن کردن به خاطر بوست و چیت.اما matchmaking بازی بشدت بهتر شده از هر نظر مخصوصا تو یک سال اخیر ،دونه دونه کلماتی که تو بازی تایپ میشه ثبت میشه و از همونا نمره conduct تعلق میگیره و یا اینکه هم زبان هارو باهم میندازه و خیلی چیزای دیگه،قبلا بسیار سمی تر و مزخرفتر بود اما اوضاع کامیونتی رو به بهبوده.ایناش رو هم ببین:D
راجع به لول اکانت خب آره الان نقش تزیینی داره بیشتر به این درد میخوره که ببینی طرف چقدر کهنه کاره ولی درنظر داشته باش بازی 8 ساله که هست و دچار تغییرات زیادی شده،الان سیستم مدال اومده که نمای بهتری از وضعیت یک پلیرو رو به نمایش میذاره.(mmr هم که ملاک اصلی بوده همیشه) ،مبحث بخش آرکید هم همینه ،مد های زیادی داشته که خیلیاش معروف و دلنشین بودن و خب با گذشت زمان کم کم از بین میرن مثل همین auto chess اما من هم نظرم اینجا یکی هست با شما ،جا داشت که خیلی بیشتر توجه بشه چون پتانسیل بالایی داشت این بخش،
mars نیومده چون علت داشته :Dهمونطور که کالیبره فصل جدید تاخیر داشته.قبلا یه جا دیگه هم گفته بودم اضافه کردن هیرو جدید اون هم تو دوتا مثل خنثی کردن بمب میمونه،کافیه کمی خارج از عرف باف و نرف خود بازی over بشه دیگه نتنها کار هیرو بلکه کار بازی تمومه،خب تاخیر میخوره تا بیاد ، ولی در آخر همون معنی بی برنامه گی رو میده اما نه تو همه زمینه ها که بگیم کل هیکل بازی بی برنامست:D
و گفتین باگ ،که تا به حال من ندیدم جز باگ یه سری از ست ها که درست میشد بعدش فقط مانکی خیلی طول کشید درست شه که شد:Dحساب کنید اینارو که بازی محسابات واحد داره چه در ارتفاع چه در عرض ،نمونش بلاک هیرو با هیرو، هیرو با کریپ،تعامل واحد ها با لول های فیزیکی مثل هوک pudge یا خیلی های دیگه،سرعت rotate هیرو و کم وزیاد شدنش(نشون میده یه واحد قابلیت درجات چرخش رو طی میکنه تا تغییر جهت بده)وقتی لول یک batrider زده میشه تازه به ظرافت این بخش پی برده میشه جدا از اینکه هر هیرو سرعت چرخش خودش رو داره،این واحدی که میگم به این معناست که فیزیک بازی بر اساس حجم ابعاد سنجیده نمیشه و همه هیروها با هر سایزی یه واحد رو اشغال میکنن ،این موارد رو شما داشته باشین حالا باگ گیریش رو هم تصور کنین.من خودم به شخصه بعد فلان ساعت بازی جز از خود dota wtf باگ ندیدم ،شاید جامعه آماری خوبی نباشم ولی بالاخره هویج هم نیستیم که:D
جدا از اینا آپدیت مپ و تغییراتش و باف و نرف ها داره خوب انجام میشه،و اینکه بازی هنوز زندست این خودش جای تقدیره بعد از این همه سال،و اصلا با رقیبش مقایسش نکن که خودت هم میدونی چی میگم:Dمن با این سن و سال هنوز پادج هوکم میکنه از جا میپرم:Dجو بازی به شدت doom عه :Dمشخصه که پلیر نگهداشتن واسه dota سخته،خودت بهتر میدونی که چی میگم:D اما نگهداشته ،سال هاست که دارن میگن dota is dead اما نمرده :D
بتل پس و غیره یه افت نسبی داشته و به نظرم event ها جا داره که خیلی بهتر برگزار بشه،مثل همون 10vs10 یا چیزای دیگه،البته خب بخش های خوبی هم داشت مثل بازی با هوش مصنوعی تیمی و سولو که ایده خوبی بود اخیرا،مصاحبه ها و حواشی و رویدادهاش به خوبی پوشش داده میشه مثل همون بخش true sight،یا اصلا بریم اونورتر پشتیبانی خاص از تیم سازنده dota wtf که اختصاصا میتونن لحظات فان یا زیبای بازی رو به نمایش در بیارن ،این خودش در نوع خودش بینظیر بوده وبه نظرم به حاشیه ها به اندازه کافی پرداخت میشه،
و اما مورد آخر دوتا پلاس که انصافا یه دنیای دیگه رو باز میکنه با آماری که میده البته اگر حرفه ای پلی داده بشه،ولی خب با پول ما به هیچ وجه نمی ارزه ،به قول شما بی محتوا بودن اول دوتا پلاس رو جبران کردن .
در کل سر شما و بقیه رو درد آوردم معذرت.یه بخشی از این شلختگی الان تو خود ولو هم خبر از تغییرات درونی و شروع روند بازیسازی جدیدشون واسه نسل جدید میده،وقتی که cs رو اینا رایگان کردن متوجه شدم که دارن توسعه میدن که هل بدن همه چی رو واسه نسل بعد، تفاوتی که ولو با بقیه ناشرها داره اینه که خودش هم مولفه هم ناشر و قطعا نمیتونه چندتا هندونه بلند کنه،وضعیتی با یه تیم 300 نفره و مدیریت چند بازی آنلاین و بحران جدید استیم و انتقاد از عدم بازی سازی قطعا فشار آوره و قبل از اینکه بخواد اتفاق بدی بیفته که امیدوارم نیفته باید یه تکون اساسی بدن ،مگر اینکه واقعا شل کرده باشن که امیدوارم دروغ باشه:D
 
آخرین ویرایش:

Refill

کاربر سایت
Jul 11, 2008
4,246
نام
سروش
dota تنها بازیه که فکر کنم من هیچ وقت ازش زده نمیشم :D جدیدا هم بعد از دو سال دوباره به 1 میلیون پلیر رسید . ولی به نظر می رسه تیم کوچیکی رو باز کار می کنن مثلا هیرو مارس پارسال اینترنشنال معرفی شد الان نیومده یا سالی 1 ارکنا فقط که بنظرم کمه اونت هایی هم که میزارن خیلی چرت شده سال های قبل بهتر بود + ایتم هایی که میداد یادش بخیر اولین new bloom :D
 
  • Like
Reactions: x-x

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر