Sam Lake: اگر Max Payne 3 به دست ما ساخته می‌شد، شاهد عنوان کاملا متفاوتی بودیم

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
روز گذشته در شهر «پاریس» مراسمی در خصوص بازی‌های ویدیویی با عنوان کلاس آموزشی بازی‌های ویدیویی [The Video Game masterclass] برگذار شد. استودیو «Remedy» هم جزو یکی از حاضران این مراسم بود. آن‌ها در خصوص مباحث مختلفی از جمله ساخت ‌ادامه‌ عنوان «الن‌ویک»، روند ساخت «کوانتوم‌بریک» و ... توضیح دادند. اما در این بین آن‌ها قسمتی از صحبت‌های خود را اختصاص دادند به ورژن رمدی عنوان «مکس‌پین 3» و تفاوت‌های آن با ورژن «راک‌استار». با ادامه خبر با سایت بازی‌سنتر همراه شوید.

sr0zkeb6fd9eei86ajzm.jpg

عنوان مکس‌پین 3 در سال 2012 منتشر شد. عنوانی که خیلی‌ها آن را با جمله، «این یک بازی خوب، اما مکس‌پین نیست.» توصیف کردند. البته این صحبت‌ها بدون علت هم نبود. مکس‌پین 3 بر خلاف دو شماره اول آن توسط رمدی ساخته نشد و وظیفه ساخت آن با شرکت‌ راک‌استار بود. حال به نظر فرصت خوبی فرا رسیده تا ما از «سم‌لیک» در خصوص روند ساخت مکس‌پین 3 و فرق نسخه رمدی و راک‌استار بپرسیم.

سم‌لیک در این خصوص به ما گفت، راک‌استار از او دعوت کرده‌است تا عنوان مکس‌پین 3 را در مرحله توسعه‌، تجربه و بعد از آن به راک‌استار پیشنهاداتش را ارایه دهد. او بعد از تجربه مکس‌پین 3 از این عنوان خوشش آمده و دلیل اصلی این موضوع را هم استایل راک‌استارگونه بازی می‌داند.
سم‌لیک در ادامه به این موضوع اشاره کرد که ترس اصلی او قبل از تجربه مکس‌پین 3، «ایده تقلید راک‌استار از استایل رمدی بوده‌است.» اما بعد از این که این عنوان را تجربه‌کرده ، متوجه این موضوع شده‌است که مکس‌پین 3، همچنان یک مکس‌پین است اما نسخه‌ای که با یک ایده و تفکر دیگر ساخته‌شده و البته نسخه‌ای که مربوط به خود راک‌استار است.

سم‌لیک در ادامه گفت که او به راحتی می‌تواند بگوید، اگر مکس‌پین 3 توسط رمدی ساخته می‌شد، عنوانی کاملا متفاوت بود. اما تصمیمی هم که راک‌استار در خصوص ادامه سری اتخاذ کرد، تصمیم درست و خلاقانه‌ای بوده‌است.
« ما باید راه خودمان را برویم و آن‌ها هم باید راه خودشان را بروند. من فکر می‌کنم که اگر ما بخواهیم از آن‌ها تقلید کنیم یا آ‌ن‌ها بخواهند از ما تقلید کنند، این کار یک روش اشتباه است.»

در انتها مصاحبه‌ هم سم‌لیک در خصوص «Dan Houser» نویسنده مکس‌پین 3 گفت. او یک «نویسنده فوق‌العاده‌» است. زمانی که توسعه مراحل گرافیکی عنوان مکس‌پین 3 به پایان رسید، هوسر به پیش سم‌لیک رفته‌است و از او در خصوص دوران کودکی مکس‌پین و وقایع زندگی او پرسیده و بعد از آن با استفاده بینش و بصیرتش داستان مکس‌پین 3 را ایجاد کرده‌است.
 
آخرین ویرایش:

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,825
نام
مهراد
مکس پین به دلیل مشکلات زندگیش تو نسخه اول مجبور شد برای فرار از اونها به NYPD پناه ببره ، یه شغل که خاطرات گذشته رو براش تداعی نکنه ، اما مشکلاتی که با دار و دسته Cleaners براش پیش اومد ، فهمیدن اینکه این گروه برای دوستش ولادیمر لم کار میکرد ، مرگ مونا و ... ، اون پایان غم انگیز ، دیگه براش دلیلی واسه زندگی تو نیویورک وجود نداشت ، تو نسخه سوم هم دیدیم که زندگیش به مشروب وابسته بود ، راک استار نمیتونست مکس رو تو نیویورک و همون فضای تاریک نسخه دوم نگه داره ، مطمعنم حتی اگه رمدی هم نسخه سوم رو میساخت دیگه اون جو نسخه دوم توش نبود، چون عملا زندگی برای مکس تموم شده بود ، با فرض تم نسخه دوم ، تجربه نسخه سوم باید یه دنیای پر از قرص های آرام بخش و الکل می بود که دنیای بی هدف مکس رو به تصویر میکشید ، انگار که همه فضای بازی تو رویا باید ادامه پیدا میکرد ، مکس نیاز به شهر و کشور متفاوت داشت که گذشته ش رو فراموش کنه و دیدیم که باز هم موفق به اینکار نشد. به نظر من واقعا راک استار از پس این کار بر اومد.
 

HDV 7

Time is the Fire, in which we burn
گرافیست سایت
Jul 24, 2009
2,699
نام
Hadi
مسئله‌ای که هست اگر قرار بر این باشه که بازی انقدر تفاوت کنه اصلاً معنای این که تحت عنوان مکس‌پین عرضه شه چی هست؟ آیا SC Conviction به خودی خودش ضعیف بود, یا به عنوان یک Splinter Cell ضعیف بود؟‌ یک دنباله باید چه چیزهایی رو تغییر بده و چه چیزهایی رو تغییر نده؟‌ اگر تغییرات بنیادی باشن چرا باید به عنوان یک دنباله عرضه شه یک عنوان؟
راک‌استار از اسم Max Payne سو‌ءاستفاده کرد. این مشخصه.
فرهود کاملا درک میکنم منظورت چیه. منظورم اینه که اگه با یه دیدگاه دیگه به بازی نگاه کنید مشکلی نداره. از این نظر که اون چارچوبی که برای مکس پین در نظر گرفته بودین رو نادیده بگیرید و به عنوان داستان زندگی یه شخص بهش نگاه کنید. تو زندگی واقعی صرفا بخاطر اینکه یه بازه زمانی زندگی یکی تاریک بوده قرار نیست تا آخرش تاریک باشه و ... میتونم برسونم منظورمو؟ :D
بازی نیازی به ادامه نداشت ولی این ادامه بهترین حالت ادامه دادن بهش بود بنظرم. حداقل یه جوری نشد که تکرار گونه بنظر بیاد و در عین حال ته مایه هایی از مکس پین رو هم در خودش داشت.
 

ma_fa198

کاربر سایت
Jun 18, 2010
998
نام
محمد
دقیقا... هزار بار هم قبلا این مسئله رو گفتم. به نظر من کسی که تکلیفش با خودش مشخص نیست همینایی هستن که دارن اعتراض میکنن. چندین سال که مکس پین میخواستن بدون اینکه مثلا فکر کنن داستان چی میخواد باشه. در حالی که داستان تو همون شماره 2 کاملا پرونده اش بسته بود. مکس پین 3 به بهترین نحو ممکن تونست حالت روانی و پریشانی اتفاقات پسا مکس پین 1 و 2 رو به نمایش بکشه. یعنی تنها دلیلی که مکس زندگی میکرد، این بود که نمیخواست خودکشی کنه! و منتظر مرگ طبیعی و تدریجی بود!!! از اونور اتفاقاتی که میفته و گروگان گیری اون دختره و نجاتش، خاطراتی رو از عدم موفقیت در نجات افراد در شماره های قبل، براش زنده میکنه، و اینجاست که مکس دوباره بهانه ای برای زندگی پیدا میکنه.

اگر واقعا دنبال یه داستان مثل 1 و 2 بودید اشتباه از خودتون بود. خوشحال میشم بیاید یه پیشنهاد در مورد داستان بدید ببینم به نظرتون چطوری باید میشد؟ :D

این سم لیک هم خیلی نامفهوم حرف زده. هیچ تظمینی نبود که اگه رمدی میساخت بازی خوب میشد. فقط گفته متفاوت میساخت که خوب طبیعی هست، سبک و سیاق هر کسی فرق داره. اما این حرفا باعث نمیشه که مکس پین 3 یه عنوان خیلی خوب و عالی نبوده باشه.
من تا حدودی با شما موافقم ولی یه نکته ای هست!شما فرض کن میای برای اولین بار cod mw1 رو تا نصفه میری جلو! تا حدودی با فضا سازی و شکل و شمایل بازی آشنا میشی طوری که اگه مستقیم (بدون بازی کردن mw2) بیان از وسط بازی ، mw3 رو بذارن جلوت و بهت نگن این کدوم بازیه شما با توجه به همون آشنایی کلی می تونی خیلی راحت بفهمی که این بازی حتما ادامه ای هست برای mw1!حالا شما بیا مکس پین1 رو تا نصفه برو جلو (یا حتی نسخه ی دوم) طوری که با فضا و شمایل بازی آشنا بشی! اگه بعدش یه دفعه ای بیان مکس پین سه رو از وسط بذارن جلوت و بگن که حالا اینو برو جلو (و البته بهت نگن که این کدوم بازیه!) مسلما شما نمی فهمی که این ادامه ای هست برای نسخه ی اول مکس پین!مگه اینکه با توجه به دیالگ های بازی و اسمی که باهاش شخصیت اصلی رو صدا می زنن بفهمی این کدوم بازیه !(شخصیت - فضا و... همه تغییر کرده طوری که شما فک می کنی این یه بازی جدیده که به قبلی هیچ ربطی نداره) البته من منکر افکت هایی مثل bullet time نمی شم که در سری مشترک بوده ولی واقعا اون جوری که شما هم میگی نیست!
 

khashayar king

کاربر سایت
Jun 27, 2009
313
من فکر می کنم تجربه مکس پین 3 خیلی لذت بخش بود (از معدود بازیهایی که در نهایت لذت بخش بودن برای من طولانی هم به نظر می رسید)

همونطور که دوستانم عرض کردن واقعا نمی شد جور دیگه ای تصور کرد ادامه داستان رو. از الان به بعد هم کش دادنش میشه مثل فیلم های هالیوودی که فقط تو گیشه میفروشن.

راکستار خیلی خوب میدونه که چی می خواد از بازی.
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
فرهود کاملا درک میکنم منظورت چیه. منظورم اینه که اگه با یه دیدگاه دیگه به بازی نگاه کنید مشکلی نداره. از این نظر که اون چارچوبی که برای مکس پین در نظر گرفته بودین رو نادیده بگیرید و به عنوان داستان زندگی یه شخص بهش نگاه کنید. تو زندگی واقعی صرفا بخاطر اینکه یه بازه زمانی زندگی یکی تاریک بوده قرار نیست تا آخرش تاریک باشه و ... میتونم برسونم منظورمو؟ :D
بازی نیازی به ادامه نداشت ولی این ادامه بهترین حالت ادامه دادن بهش بود بنظرم. حداقل یه جوری نشد که تکرار گونه بنظر بیاد و در عین حال ته مایه هایی از مکس پین رو هم در خودش داشت.

این رو قبول دارم که زندگی یک فرد همیشه تاریک نیست, ولی اول این که هر قسمتی از زندگی یک فرد رو نمیشه داستان کرد برای یک شوتر دوم این که ابعاد شخصیتی یک فرد بر پایه‌هایی استواره و ما هیچ چیزی رو از مکس پین نسخه ۳ ندیدیم که ما رو یاد بازی‌های قبلی بندازه.
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,753
نام
مراد حلیمی
فرهود کاملا درک میکنم منظورت چیه. منظورم اینه که اگه با یه دیدگاه دیگه به بازی نگاه کنید مشکلی نداره. از این نظر که اون چارچوبی که برای مکس پین در نظر گرفته بودین رو نادیده بگیرید و به عنوان داستان زندگی یه شخص بهش نگاه کنید. تو زندگی واقعی صرفا بخاطر اینکه یه بازه زمانی زندگی یکی تاریک بوده قرار نیست تا آخرش تاریک باشه و ... میتونم برسونم منظورمو؟ :D
بازی نیازی به ادامه نداشت ولی این ادامه بهترین حالت ادامه دادن بهش بود بنظرم. حداقل یه جوری نشد که تکرار گونه بنظر بیاد و در عین حال ته مایه هایی از مکس پین رو هم در خودش داشت.
دوس عزیز تغییر در داستان بازی که نمیتونه تغییر در ماهیت بازی رو موجه کنه.....مثل این میمونه بگی که:

داستان دارک سولز تو شماره 3 تموم شد و شماره 4 اگه یه چیز شاد و خوشحال و گل و بلبلی مثه فضای dragon age باشه اشکالی نداره....
داستان halflife تو شماره 3 اقتضا کرد یهو بشه مثل cod
داستان last of us تو شماره 1 تموم شد و شماره 2 اش مشکل نداره فضا و کرکتراش مثل انچارتد بشه
داستان uncharted تو شماره 4 تموم شد پس از شماره 5 بشه یه چیز افسرده و غمگین مثل last of us...... .


اینکه داستان مکس پین تو شماره2 تموم شد بهترین کارش این بود که ادامش نمیدادن......و ساختن شماره3 این بازی فقط فرصت طلبی و سواستفاده راک استار بود....... .مطمین باشید طرفدارای بازی هم اون زمان با بدست افتادن بازی به دست راک استار هیچ انتظاری از ساخته شدن ادامش نداشتن
(اینم بگم به جز صدای خود مکس پین هیچ چیز مکس پین 3 شبیه شماره های قبلش نبود:d)

.
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
دوس عزیز تغییر در داستان بازی که نمیتونه تغییر در ماهیت بازی رو موجه کنه.....مثل این میمونه بگی که:

داستان دارک سولز تو شماره 3 تموم شد و شماره 4 اگه یه چیز شاد و خوشحال و گل و بلبلی مثه فضای dragon age باشه اشکالی نداره....
داستان halflife تو شماره 3 اقتضا کرد یهو بشه مثل cod
داستان last of us تو شماره 1 تموم شد و شماره 2 اش مشکل نداره فضا و کرکتراش مثل انچارتد بشه
داستان uncharted تو شماره 4 تموم شد پس از شماره 5 بشه یه چیز افسرده و غمگین مثل last of us...... .


اینکه داستان مکس پین تو شماره2 تموم شد بهترین کارش این بود که ادامش نمیدادن......و ساختن شماره3 این بازی فقط فرصت طلبی و سواستفاده راک استار بود....... .مطمین باشید طرفدارای بازی هم اون زمان با بدست افتادن بازی به دست راک استار هیچ انتظاری از ساخته شدن ادامش نداشتن
(اینم بگم به جز صدای خود مکس پین هیچ چیز مکس پین 3 شبیه شماره های قبلش نبود:d)

.

والا به نظر من که اینا همشون نظرات شخصیه. کسان زیادی هم هستن که شماره 3 رو یه مکس پین خیلی خوب و ناب میدونن و مشکلاتی که شماها باهاش دارید رو ندارن. :D
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,753
نام
مراد حلیمی
والا به نظر من که اینا همشون نظرات شخصیه. کسان زیادی هم هستن که شماره 3 رو یه مکس پین خیلی خوب و ناب میدونن و مشکلاتی که شماها باهاش دارید رو ندارن. :D
نظر شخصی نیست اصلا.......مثالهایی که زدم کاملا گویا بود.اگر کسی با تبدیل فضا و کرکترهای last of us به unchrted ناراحت نباشه با تبدیل فضا و کرکترهای مکس پین2 به مکس پین3 هم ناراحت نمیشه.
بستگی به انتظار و توقعی داره که افراد از یه بازی دارن.....


من اگه جای راک استار بودم و نمی خواستم فرصت طلب باشم مثل آلترناتیوی که میازاکی برای دارک سولز ساخت و اسمشو گذاشت بلادبورن، برای مکس پینم اینکارو می کردم. همون گیم پلی و صحنه آهسته ها را میذاشتم و اون رو تو یه قالب داستانی دیگه ادامه می دادم.

بهرحال نظرات طیف ما دیگه اهمیت چندانی نداره و مکس پینای جدید نوش جوون کسایی که باهاش حال کردن;)

.
 
آخرین ویرایش:

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
والا به نظر من که اینا همشون نظرات شخصیه. کسان زیادی هم هستن که شماره 3 رو یه مکس پین خیلی خوب و ناب میدونن و مشکلاتی که شماها باهاش دارید رو ندارن. :D
فردین این که میگی این چیزا نظر شخصی هست و معتقدی که یه سری حال میکنن و یه سری حال نمیکنن، دیگه نباید توی پست های قبلیت بهشون اعتراض میکردی و میگفتی اینا تکلیفشون با خودشون مشخص نیست و الکی اعتراض دارن و هیچ ایده ای از اینکه MP3 باید چی میبود، ندارن:arrowd:
دقیقا... هزار بار هم قبلا این مسئله رو گفتم. به نظر من کسی که تکلیفش با خودش مشخص نیست همینایی هستن که دارن اعتراض میکنن. چندین سال که مکس پین میخواستن بدون اینکه مثلا فکر کنن داستان چی میخواد باشه. در حالی که داستان تو همون شماره 2 کاملا پرونده اش بسته بود. مکس پین 3 به بهترین نحو ممکن تونست حالت روانی و پریشانی اتفاقات پسا مکس پین 1 و 2 رو به نمایش بکشه. یعنی تنها دلیلی که مکس زندگی میکرد، این بود که نمیخواست خودکشی کنه! و منتظر مرگ طبیعی و تدریجی بود!!! از اونور اتفاقاتی که میفته و گروگان گیری اون دختره و نجاتش، خاطراتی رو از عدم موفقیت در نجات افراد در شماره های قبل، براش زنده میکنه، و اینجاست که مکس دوباره بهانه ای برای زندگی پیدا میکنه.
چون چیزهایی که تو میگی هم نظر شخصی خودت هست و بنابر این بر اساس دیدگاهی که داری، نباید مشکلی با مخالف بودن یه سری با بازی داشته باشی:d

منم با MP3 حال نکردم و نصفه ولش کردم. چون به نظرم بازی خیلی زور میزد تا مکس رو یه آدم داغون نشون بده و تاکید مداوم روی الکلی بودن مکس و صحنه های تکراری مرتبط با این موضوع، باعث میشد به شدت مصنوعی و غیر واقعی جلوه کنه. دلیلش هم اینه که اون پشتیبان لازم یعنی اتمسفر رو برای گذاشتن تاثیر خودش نداشت.
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
فردین این که میگی این چیزا نظر شخصی هست و معتقدی که یه سری حال میکنن و یه سری حال نمیکنن، دیگه نباید توی پست های قبلیت بهشون اعتراض میکردی و میگفتی اینا تکلیفشون با خودشون مشخص نیست و الکی اعتراض دارن و هیچ ایده ای از اینکه MP3 باید چی میبود، ندارن:arrowd:

چون چیزهایی که تو میگی هم نظر شخصی خودت هست و بنابر این بر اساس دیدگاهی که داری، نباید مشکلی با مخالف بودن یه سری با بازی داشته باشی:d

منم با MP3 حال نکردم و نصفه ولش کردم. چون به نظرم بازی خیلی زور میزد تا مکس رو یه آدم داغون نشون بده و تاکید مداوم روی الکلی بودن مکس و صحنه های تکراری مرتبط با این موضوع، باعث میشد به شدت مصنوعی و غیر واقعی جلوه کنه. دلیلش هم اینه که اون پشتیبان لازم یعنی اتمسفر رو برای گذاشتن تاثیر خودش نداشت.
وقتی بحث به جایی نمیرسه و هر کسی منطق خودش رو میگه به نظرت چطوری میتونم خودم رو از بحث بکشم بیرون؟ :D مجبورم آخرش بگم که هر کسی با نظر خودش حال کنه و نظر شخصی دخیل هست و تمام؛ چون واقعا جدیدا اصلا حوصله بحث های کشدار رو ندارم :D بخوام بحث کنم دونه دونه پست های بعد خودم رو میتونم نقل قول کنم و شروع کنم به ادامه بحث که طبیعتا آخرش هم فرسایشی میشه پس ترجیح میدم همینجا بکشم کنار :D
 

khashayar king

کاربر سایت
Jun 27, 2009
313
Max Payne 2 : Initial release date: October 14, 2003

Max Payne 3 : Initial release date: May 15, 2012

مشکل اصلی اینجاست که ما فاصله بین عرضه این دو شماره رو یا نمی دونیم یا حس می کنیم خیلی کوتاهه ، یه درختم بکاری بعد از 9 سال کلی تغییر می کنه چه برسه به کمپانی بزرگی مثل راکستار و رمدی و ...

100% چیزی که 9 ساله پیش میفروخته قرار نیست الان بفروشه و قرار نیست همون تجربه رو برای شما به ارمغان بیاره اینجوری فکر کنید که کسی که 18 سالش بوده و مکس پین 2 رو تجربه کرده موقع تجربه مکس پین 3 سنش 27 سالش شده

شما مخاطب مکس پین 3 رو یک آدم 27 ساله قرار میدی؟ یا یه مشت بچه 20 ساله ؟ اصلا چرا تجربه خوب 9 سال پیش برای شما باید هنوز هم جذاب باشه ؟ خیلی عجیبه که هیچ کس از این دید به این قضیه نگاه نمی کنه ، چیزی که سالها قبل عرضه شده و موفق بوده

قرار نیست الان هم موفق باشه و خوب باشه ، برعکس شاید گند بزنه به همون تجربه خوب ؟ به نظر من اگه مکس پین 3 همون چیزی رو ارائه میداد که مکس پین 2 ارائه داده یک شکست بزرگ برای این سری به حساب می اومد چون دیگه چیزی برای ادامه دادن اون داستان وجود نداشت.

شاید خود من هم یک تم دارک تر و تیره تر از این بازی رو می پسندیدم ولی خب خرده ای به این بازی نمی گیرم چون تجربه اش واقعا لذت بخش بود و من حس می کنم بعد از 9 سال نباید همون بازی رو که انتظار داشتم رو تجربه کنم.
 
آخرین ویرایش:

genesis007

کاربر سایت
May 16, 2010
1,296
نام
shahab
[h=2]Sam Lake: اگر Max Payne 3 به دست ما ساخته می‌شد، شاهد عنوان کاملا متفاوتی بودیم[/h]
100در100 درسته
راک استار کمپانی بزگی هست بازی های خیلی شاخ و پر طرفداری هم تو کارنامش داره
چیزی که از شماره 3 مکس بیرون داد یه بازی سوم شخص عالی چه گرافیک وچه گیم پلی بود (حالا یسری می گن گیم پلی ساده بود و...) ولی ساخت همون هم کار هر کسی نیست .
ولی این ولی خیلی مهمه مکس پین مگه تمام طرفداراش رو بخاطر گیم پلی جذب کرد امکان نداره بازی مثل مکس پین بیایم و بگیم داستان بازی و جو بازی اصلا بی تاثیر بوده شاید بشه این حرف رو درباره بازی هایی مثل resistance و killzone و...... زد که اونم نمی شه گفت 100در100 هست ولی درباره مکس پین هرچقدر هم گیم پلی عالی باشه بازم بازی یه چیز گنگ داره .
شخصا از دو مرحله که تو شماره 3 بود و به گذشته و اون هوای برفی وخلاف کار های شهری برد واقعا بهم چسبید درحالی که اصلا با مرحله های دیگه ارتباط برقرار نکردم
بنظرم این عوض شدن سیستم دیالوگ ها هم خیلی تو ذوق بود.
دراخر بگم شماره 3 عالی بود از هر بازی اکشن دیگه هم عالی تر هست اما از شماره 2 و1 خودش خیلی پایین تر بود.
خیلی دوست دارم شماره دیگه ای از بازی توسط خود سم لیک و تیمش ساخته بشه.
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
Max Payne 2 : Initial release date: October 14, 2003

Max Payne 3 : Initial release date: May 15, 2012

مشکل اصلی اینجاست که ما فاصله بین عرضه این دو شماره رو یا نمی دونیم یا حس می کنیم خیلی کوتاهه ، یه درختم بکاری بعد از 9 سال کلی تغییر می کنه چه برسه به کمپانی بزرگی مثل راکستار و رمدی و ...

100% چیزی که 9 ساله پیش میفروخته قرار نیست الان بفروشه و قرار نیست همون تجربه رو برای شما به ارمغان بیاره اینجوری فکر کنید که کسی که 18 سالش بوده و مکس پین 2 رو تجربه کرده موقع تجربه مکس پین 3 سنش 27 سالش شده

شما مخاطب مکس پین 3 رو یک آدم 27 ساله قرار میدی؟ یا یه مشت بچه 20 ساله ؟ اصلا چرا تجربه خوب 9 سال پیش برای شما باید هنوز هم جذاب باشه ؟ خیلی عجیبه که هیچ کس از این دید به این قضیه نگاه نمی کنه ، چیزی که سالها قبل عرضه شده و موفق بوده

قرار نیست الان هم موفق باشه و خوب باشه ، برعکس شاید گند بزنه به همون تجربه خوب ؟ به نظر من اگه مکس پین 3 همون چیزی رو ارائه میداد که مکس پین 2 ارائه داده یک شکست بزرگ برای این سری به حساب می اومد چون دیگه چیزی برای ادامه دادن اون داستان وجود نداشت.

شاید خود من هم یک تم دارک تر و تیره تر از این بازی رو می پسندیدم ولی خب خرده ای به این بازی نمی گیرم چون تجربه اش واقعا لذت بخش بود و من حس می کنم بعد از 9 سال نباید همون بازی رو که انتظار داشتم رو تجربه کنم.

این که مکس‌پین ۲ نمی‌فروخت اگر به همون شکل عرضه می‌شد رو کاملاً قبول دارم. به هر حال ۹ سال این صنعت پیشرفت کرده, اون بازی به اون شکل مطمئناً‌ نمی‌تونست الان موفق باشه, ولی MP3 هم عنوان موفقی نیست!‌
نه از لحاظ فروش و نه از لحاظ راضی کردن Fanbase. خبرهای متعددی هست که Rockstar از فروش بازی راضی نیست. پس این حرکت راک‌استار برای جذب مخاطب هم جواب مطلوب نداده.
نکته این هست که شما فکر می‌کنی اتمسفر نوآر عمرش تموم شده, در صورتی که سال قبلش LA Noir اومد بازی ـی که به صورت کلی پتانسیل فروش خیلی بالایی نداشت و در حد MP3 فروخت. چه برسه به اکشن جذاب مکس پین که اصلاً‌ هدف ساخت سری آوردن حس اکشن بلاک‌باستری توی مدیوم گیم بوده!‌
بازی می‌تونست نوآر بمونه می‌تونست وفادار به عناوین قبلیش بمونه می‌تونست مکسی رو نمایش بده که به عناوین قبلی اقلاً ربطی داشته باشه ولی هیچ‌کدوم نبود. صرفاً‌ یه IP جدید بود که به اسم MP3 فروخته شد به ملت, تنها به بخش گیم‌پلی بازی توجه شده بود. این دقیقاً نمایانگر سوءاستفاده R* از این بازیه به نظر من.
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
گیم پلی بازی تاپ 3 بهترین سوم‌شخص‌های تاریخِ دنیایِ گیمه. FACT :D
گرافیکم عالی بود.
داستان ولی کلاً تو باقالیا سیر می‌کرد. در کل اگه داستان خوب بود تبدیل به شاهکار می‌شد.
 

arash1996

کاربر سایت
May 17, 2012
1,479
نام
آرش
مشکل MP3 فقط داستانش نبود. گیم پلی بازی 90 درصد به این شکل بود: شروع کات سین --> پایان کات سین و قرارگیری مکس پشت کاور --> قلع و قمع کردن رقبا از همون کاور با همکاری بولت تایم و مقداری پیش روی در محیط --> دوباره شروع کات سین و ...
اگه اون قسمت های تعقیب و گریزش نبود که فاجعه ای میشد (و قطعا راک استار بهتر از من میدونه چطور به بازیش تنوع بده) ولی همین تنوع با وجود کمرنگ بودنش و شوتینگ فوق العاده اش باعث شد گیم پلیِ بازی اکثر بازیبار ها رو راضی کنه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر