میون بحثتون بازم بریم روی گیر دادن
به نظر من یکی دیگه از مشکلات گاو عدم سیال بودن گیم پلیه
به اینصورت که توی سایر بازیهای سبک (حتی همین LOS که مثل گاو تقریباً کنده) حیطه ی فعالیت موثر پلیر با توجه به اختیاراتی که توی گیم پلی داره به این شکله :
اون نواحی قرمز ، نقاط درگیری و جابه جایی پلیر به صورت دلخواه بدون از دست رفتن و دراپ شدن مجموعه ضربات یا درگیری توی مبارزاته
یعنی شما اگه توی یکی از اون نقاط قرمز در حال درگیری باشید و حس کنید یکی از دشمن ها توی یکی دیگه از لوکیشن ها می خواد حرکتی رو شروع کنه که ممکنه براتون خطرناک باشه ،
بدون قطع کردن جریان مبارزه می تونید بین این نقاط جا به جا بشید و کارتون رو ادامه بدید
مثلاً یه بابایی رو میزنید تا این بیچاره داره کتکشو می خوره میرید سراغ یکی دیگه هنوز این حالش سرجاش برنگشته برمیگردید و بازم میزنیدش و ... همینجوری طوری توی محیط جریان دارید که نه لذت مبارزه ازتون گرفته میشه نه به کسی امون میدید که بخواد پلی استایلتون رو بهم بریزه
(البته نمی خوام بگم توی همه ی HnS ها به یه اندازه این قضیه صدق میکنه ولی بسته به توان هر کسی کم یا زیاد هست توش) و از اونجا که ممکنه دوباره بحث سوپـر کلیشه ای گیم پلی شرقی و غربی پیش بیاد ، لازمه اشاره کنم یکی از غربی ترین بازیها با وجود اینکه حتی HnS هم نیست یعنی بتمن ، هم از همچین سیستمی میاد توی گیم پلی خودش استفاده می کنه که خیلی هم به دل مخاطب میشینه
این تا اینجا. و اما گاو به چه صورته :
توی گاو ناحیه ی موثر شما فقط همون یه مربع یا مستطیل مقابله
شما هر کار دیگه ای که بخوای انجام بدی یا باید توی مبارزه ـت توقف ایجاد کنی یا تمرکزت رو از روی یه سری دشمن
کاملاً برداری و بری روی یکی دیگه
حالا این کار یا با داج انجام میشه (که خیلی کنده و دیلی شدیدی داره) یا مثلاً با سیستم گربی که توی III اضافه شده بود
به هر جال هر کدوم اینا رو هم که در نظر بگیرید بازم روند مبارزه یه جایی قطع میشه و از یه چیز به چیز دیگه ای سوئیچ میشه
همچین معضلی رو میشه اسمشو بریدگی توی گیم پلی گذاشت که روی لذت بازی تاثیر مستقیم داره
توی Ascension یه حرکاتی برای این قضیه شده بود (یه بخش از قدرت هیدیز که به شمشیر اضافه میشد) ولی به شدت محدود ، ناقص و دست و پا شکسته بود و آنچنان تفاوتی توی اصل قضیه ایجاد نمی کرد
(اسکی رفتن از دوپلگنگر رو هم میشه تا حدودی موثر دونست ولی خب المانی نیست که همیشه و هر جا بشه کنار کریتوس قرارش داد
)
مطمئن باشید این Flow بودن در کنار همون ضربات به قول شما خفن کریتوس می تونه لذت چند برابری رو برای بازی به ارمغان بیاره
---
در مورد اون دو مدل دشمن LOS2 و DmC هم من با علی خائن موافقم (همونطور که قبلاً هم با هم بحثشو کرده بودیم)
این تیپ سیستم ها هر جور که باشه خواه ، ناخواه باعث وقفه توی بازی میشه که اصلاً خوب نیست
بهتره که توی همون یکی دوتا بازی پرونده ـش بسته بشه و وارد باقی بازیا نشه