Spencer: سعی ما بر بازیابی اعتماد است نه شکست Sony

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
Dec 6, 2007
3,636
نام
کامیار
spencer-xbox-one-team-focused-on-regaining-fan-trust-not-beating-ps4-144439864078.png




Xbox One در حال فروش است و مایکروسافت توانسته بخشی از جایگاه گذشته خود را بازیابد، اما آیا این شرکت دوباره می‌تواند به وضعیتی بازگردد که با سونی در زمینه فروش رقابت کند؟


این سوالی است که مطمئنن به دفعات از رئیس بخش Xbox، پرسیده شده است اما اینبار Phil Spencer در مصاحبه‌ای در Geekwire Summit 2015 به تشریح این موضوع پرداخت.
او توضیح داد که در طی 18 ماه مدیریتش، دیدگاهش عوض شده و حالا تمرکز را بر روی بازیابی اعتماد مشتریان و وجه برند Xbox، با راه اندازی طرح‌هایی مثل Backward Compability، گذاشته است، هر چند ممکن است هیچ وقت Xbox One به رقیبش نرسد:
"من در ابتدا با شعارهایی مثل 'ما می‌خواهیم برنده شویم' شروع کردم اما بلافاصله متوجه شدم که شما تنها می‌توانید عوامل خود را کنترل کنید. سونی با Playstation 4 به موفقیتی کم نظیر دست یافتند اما برای من، به عنوان رئیس Xbox کار با تیم و مجموعه طرفداران Xbox بسیار سودمند بود تا بر روی محصولمان تمرکز کنیم. "
البته طبیعی است که وقتی جایگاه اول برای شما نیست، متواضع باشید اما اسپنسر معتقد است که مایکروسافت به درک این موضوع رسیده که جای تمرکز بر جنگ بین کنسولی، بر روی محصول خود تمرکز کند:
این 18 ماه برای من حامل تغییرات زیادی بود. اگر دقت کنید من خیلی کمتر درباره‌ی رقابت صحبت می‌کنم. مردم می‌گویند 'شما در حال باختن هستید، پس هیچ وقت نمی‌توانید دوباره به عرصه رقابت بازگردید'. به نظرم درستی این مسئله در آینده مشخص خواهد شد. اگر هم روزی برنده از عرصه بیرون آمدیم، دوست دارم با روند فعلیمان باشد. همه چیز درباره‌ی بازی‌ها و نحوه‌ی رفتار با مشتریانمان است."
اما آیا Xbox One بر Playstation 4 غلبه خواهد کرد؟
"من نمی‌دانم. مدت زمان این نسل... سونی محصول بسیار خوبی دارد و بسیار جلوتر از ما هستند اما من از وضعیت فعلی بازی و لاین-‌آپمان راضی هستم."
اسپنسر سپس به سراغ روزهای اول سمتش می‌رود، روزهایی که مایکروسافت از هر طرف مورد هجمه قرار می‌گرفت و مجبور شد سیاست‌هایش را به طور کامل تغییر دهد:
"چیزی که من در آن زمان دست کم گرفتم، تاثیر بسیار مخربی بود که وضعیت عرضه Xbox One بر روی تیم ما در ردموند گذاشته بود. آن‌ها به اندازه‌ی طرفدارنمان ضربه خورده بودند . من نشستم و به چندین هزار نفر فکر کردم، مردمی که با چند جمله و فکر اشتباه، زحمات شبانه روزیشان که 3 سال هم طول کشیده بود، هدر می‌رود. سپس شما از خود می‌پرسید ' چرا من این کار را انجام می‌دهم وقتی یک نفر با حرف‌هایش تمامی زحماتم را بر باد می‌دهد؟'"
اسپنسر علاوه بر بازیابی اعتماد طرفداران باید جلوی از هم پاشیدگی تیم خود را هم می‌گرفت:
وقتی که من می‌بینم تیمم از گروهی که رهبریت رئیس خود را زیر سوال می‌برد، به تیمی تبدیل شده که از طرفداران انرژی می‌گیرد و خوشحال است، خوشحال می‌شوم چرا که این تیم قادر به ارائه کارهای خارق‌العاده است. تیم ما در ابتدای موضوع Backward Compability هیچ ایده‌ای از آن نداشت، سپس ما چند مهندس را فرستادیم و راهش را کشف کردند. شما چگنه می‌خواهید کدها را از PowerPC به X86 منتقل کنید در حالی که بدون آن عملا کار غیر ممکن است؟ آن‌ها به این موضوع دست پیدا کردند. من هیچ وقت پایداری شرکتمان را زیر سوال نمی‌برم اما این را می‌دانم که اعضای تیم ما نه از شکست دادن سونی، بلکه از جلب بیشترین تعداد مشتری انرژی می‌گیرند."
او با این مسئله که کارهای زیادی پیش رو دارند بحث را خاتمه می‌دهد:
"آیا ما به صورت کامل وضعیتمان را بازیابی کرده‌ایم؟ من نسبت به وضعیت فعلیمان دید مثبتی دارم اما در نشستی که با مدیران Gamestop داشتم، و یک جلسه هم با 5000 مدیر دیگر Gamestop خواهم داشت، به من می‌گویند هنوز مشتریان در مورد عدم اجرای بازی‌های استفاده شده یا دست دوم صحبت می‌کنند. برای اینکه شفاف صحبت کرده باشیم، کنسولمان بازی‌های دسته دوم را اجرا می‌کنند اما مسئله اینجاست که در ذهن مشتری همیشه حرف اول خواهد ماند. بازیابی این اعتماد بسیار سخت خواهد بود."


شما چه فکر می‌کنید؟ آیا پس از گذشت 18 ماه و 2 E3، آیا فکر می‌کنید فیل اسپنسر پتانسیل رهبری تیم و رساندن Xbox به رقیب خود را دارد؟



منبع
 
آخرین ویرایش:

ninja_gaiden

کاربر سایت
Aug 10, 2006
484
نام
None
سیاست های ابتدایی X1 حاصل جوگیری و تصمیمات مدیران ارشد مایکروسافت و بخش Xbox هست نه فقط دان متریک! ایشون شب نخوابیده صبح بلند بشه به این نتیجه برسه که نسل بعد باید همیشه آنلاین باشه یا کینکت روی کنسول باشه و .... اینا تصمیمات بزرگ کل تیم بوده.

ولی به هر حال دیگه اون جو اولیه از بین رفته. X1 الان نه جو منفی روشه و نه قیمتش بالاتره. حتی نسبت به 360 فروش بهتری هم داشته. اینکه الان چرا خوب نمیفروشه یه موضوع دیگست و اصلا ربطی به این مساول نداره. قبلا هم گفتم. موفقیت Sony و PS4 ربط آنچنانی به بد عمل کردن X1 تو لانچ پیدا نمیکنه. PS همیشه برند محبوبی بوده. لازم به هیچ توضیح اضافه ای هم نیست. اما نسل پیش سونی در مورد PS3 افتضاح عمل کرد و حداقل دو سال اول رو کامل وا داد. میشه گفت PS3 از 2009 به اونور و لانچ UC2 دوباره از نو متولد شد. و با این حال دوباره تونست 360 رو بگیره و حتی با در نظر گرفتن گند اولیه، اگه بخوایم بازه زمانی مشابه رو در نظر بگیریم خیلی بیشتر از 360 فروخته تا الان (منظور اینکه فروش هر دو کنسول رو در سال هایی که هر جفتشون بودن در نظر بگیریم). Xbox اساسا برند قابل رقابتی با PS نبوده و نیست. نسل پیش سونی خودش بازار رو تقدیم مایکروسافت کرد وگرنه اگه PS3 با قیمت مناسب و یه سخت افزار ساده تر میومد 360 هم سرنوشت بهتری نداشت.

الان PS4 دوباره شده همون PS ای که تو ذهن همه ما بود و ازش انتظار داشتیم. طبیعیه فروش عالی بکنه. تنها چیزی که بنظر من تو موفقیت PS4 تاثیر محسوسی داشته ضعف سخت افزاری X1 و این بحران رزولوشن هست. نه سیاست های اولیه مایکروسافت. همین الانشم خیلی از بازی ها کم یا زیاد رو X1 عملکرد ضعیف تری دارن. (حالا باز با اینکه کلا جفت کنسول ها از نظر سخت افزاری بیخود و ضعیف هستن کار ندارم).

به نظر من PS4 هنوز واقعا قدرت نمایی نکرده! میشه چهره واقعیش رو بعد از عرضه UC4 و GoW و GT7 و بازی های دیگه ای مثل FFXV دید. با توجه به کاهش قیمتی که داشته، این بازی های مهم هم که بیان فروشش وحشتناک تر هم میشه.

خخخخخخ
اگر اون گندکاری زمان دان متریک (سیاست اشتباه مایکی و اراجیفشون ایشون) نبود و قدرت سخت افزاری دو کنسول برعکس حال حاضر بود (مثلا جو رزولوشن به نفع Xone بود) اون موقع عمرا همچین فروشی رو از PS4 می دیدی . X360 ثابت کرد که سخت افزار قدرتمند ( و ساده برای بازی سازها به شرطی که قدرتش نسبت به سخت افزار حریف کمتر نباشه ) وقتی با قیمت مناسب و پشتیبانی خوب همراه باشه می تونه برند قدیمی و محبوب PS رو به چالش بکشه حالا اگر این وسط کمپانی حریف سیاست اشتباهی رو هم پیش بگیره دیگه نور الی نوره . فروش XONE هم بیشتر بخاطر اون دسته از هوادارای وفادارش هست که به بازیهای انحصاری و لاین آپ قویش دل بستن مگر نه تو باقی موارد جو کاملا به نفع PS4 هست .
 

.::PUИK::.

کاربر سایت
Mar 28, 2014
8,486
مشخصا با اختلاف افتاده کار برای ماکروسافت خیلی سخته اما تنها کاری که الان میتونه انجام بده از شر سیاست های قبلی شرکت خلاص بشه تا شاید گیمر ها فراموش کنن چیکار میخواستن با ملت کنن تا فوقش کنسول بعدی دیگه زیر بار فشار ها و انتقاد ها و وضعیتی که X1 قرار گرفت قرار نگیره .


msy.gif


عمو چرا خودتون به کوچه علی چپ میزنین سیاست کلی شرکت در مورد X1 همون بود که دیدین اینکه همچی سر مارتیک بندازین جوک ترین چیزیه که میشه گفت وقتی X1 داشت زیر اون فشار انتقاد ها پاره میشد انتظار داشتی به همون رویه ماکروسافت در مورد X1 ادامه بده .=))
درسته ولی نحو گفتار آدمها خیلی فرق میکنه
سیاستشون این بوده ولی نحوه گفتار دان متریک خیلی بچگانه بود
که اگه نمیخوتید آنلاین شید میتونید 360 بخرید یکم تو ذوقه خریدار میزنه این جمله وقتیه که خودشون یه تنه تو بازار فعالیت میکنن نه وقتی که بازار رقابتیه یه جوری جو زده فروش 360 شدن فکر کرد خبریه
نمیتونست خیلی آدمیزادانه بگه " متاسفانه این سیاست ماست و X1 از این قابلت پشتیبانی میکنه و...."
بشین بتمرگ یه معنی میده ولی جای استفاده ش خیلی فرق میکنه
سیاست ماکروسافت غلط بود اما مسئله اینه که سیاست ماکروسافت و کی تعیین میکنه (مطمئنن مدیرانش)
چون فعالیت مدیر شامل سازماندهی / رهبریت / کنترل و..... میشه و در نوک این هرم نام دان متریک همیشه میدرخشد
 

ma_fa198

کاربر سایت
Jun 18, 2010
998
نام
محمد
اون مصاحبه ای که فرمودی احتمالا تو ذهن شما انجام شده. من نه بالا پریدم نه پایین. چیزی که گفتم واقعیته. هست و جریان داره . این حرف شماست که از رو احتمالاته. شما هیچ دلیلی برای اثبات حرفت جز احتمالات نداری. ولی برای محبوبیت ps و ربط این فروش به محبوبیتش به اندازه کافی مدرک موجوده. ps محبوبه. بیش از 100 میلیون ps1 برنده نسل 5 با اختلاف بسیار(اولین نسل کنسول سونی. مقایسه کنید با اولین نسل کنسول مایکروسافت). بیش از 150 میلیون ps2 برنده نسل 6 با اختلاف بسیار. ps3 هم که با جزییات براتون نوشتم.
من لینک اون مصاحبه ی ذهنیم رو میذارم! در هر صورت هر جور که صلاح هست!(جالبه که من اشتباه هم گفتم تازه! طرف بلند شده رقصیده!:|)
منبع اصلی
ترجمه ی خبر
 
آخرین ویرایش:

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,936
نام
فرهاد
من لینک اون مصاحبه ی ذهنیم رو میذارم! در هر صورت هر جور که صلاح هست!(جالبه که من اشتباه هم گفتم تازه! طرف بلند شده رقصیده!:|)
منبع اصلی
ترجمه ی خبر

بله این خبر درسته و خبرش رو هم فک کنم تو سایت هم گزاشتن . سران سونی بعد از شنیدن قیمت X1 خر کیف شدن و به قولی قِر کمر دادن خب کی چی؟
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
برند PS از Xbox قدیمی تر هست و فن بیس بیشتریم داره اگر همه چیز برابر باشه سونی بیشتر میفروشه وای به حال اینکه Xbox کمبودم داشته باشن، مایکروسافت این نسل هم رقابت نسل رو باخت هم یه فرصت خیلی خیلی استثنایی رو برای تقریبا همیشه از دست داد.
تو شرایطی که سونی بحران مالی داشت و سهامدارا برای تعطیل کردن دپارتمان PS نقشه میکشیدن اگه مایکروسافت خوب عمل میکرد شاید نسل بعد یا حتی اواسط این نسل تو مارکت کنسولها هم مثل سیستم عاملهای دسکتاپی بدون رقیب شده بود، ولی PS4 اینقدر خوب و عالی عمل کرده که الان کمتر مدیر و سهامداری تو سونی جرات میکنه به Discontinue کردن PS حتی فکر کنه، حتی به نظر من این برتری روی نسل بعدم تاثیر داره چون این نسل هم فن بیس PS رو بزرگتر کرد و هم به فن بیس Xbox ضربه زد، اسپنسر هم این موضوع رو خوب میدونه برای همین صحبت از بازیابی اعتماد میکنه...
به نظر من به جای اونایی که تو دپارتمان Xbox مایکروسافت تصمیم گیرنده بودن اگر شیشه نوشابه گذاشته بودن الان اوضاع بهتر بود، با اون تصمیم گیریها و انتخابهای غلط مایکروسافت اگر بخواد نسل بعد تو مارکت کنسولهای خانگی باقی بمونه باید میلیاردها دلار بیشتر از سونی هزینه کنه، به همین راحتی! یک اشتباه = میلیاردها دلار.
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
والا من خدا را هزار بار شکر میکنم که این نسل مایکرو کنسول کمتری فروخته :D دلیلش هم کاملا مشخصه فعالیت کردن برای انحصاریه بیشتر و کیفت بهتر با جون مایه گذاشتند :D برای یه طرفدار کنسول مورد علاقه بهتر از این چیزی نمیشه . از طرفی مایکرو هم نسبت به نسل قبل بهتر عمل کرده و سود میکنه پس جای نگرانی نیست .
همیشه فن بازی همه جا وجود داره یه لحظه میگی کنسول مقابل با خاک یکسان بشه ولی بعدش میبینی یه تجارت تکرو چیزی خوبی نیست چه مایکرو یا سونی رقیبی نداشته باشند هیچ نیازی ندارند بازی ها آس معرفی کنند با سرمایه گذاری کلان .
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
12,955
نام
محمد امین
این که PS4 بیشتر فروخته به خاطر شق القمر کردن سونی نیست و همش بر میگرده به اشتباهات ماکروسافت وگرنه شما نگاه کنید تقریبا هیچ نوآوری به غیر از بالا رفتن سخت افزار تو PS4 نسبت به PS3 نمیبیند حتی این سخت افزار رو خیلی ها ضعیف قلمداد میکنن و اون رو در حد یک PC معمولی میدونن حتی سونی تو بازی های انحصاری هم اول نسل مشکل داشت
ماکرو سافت سه تا اشتباه عمده کرد که سونی توانست از این اشتباهات مثل نردبان استفاده کنه و خودشو بکشه بالا در حالای که اگر این اشتباهات نبود عمرا سونی میتونست ماکرو رو اینجوری جا بگذاره اشتباه اول ماکرو بحث همیشه آنلاینش بود که هنوز بعد دو سال هم خیلی ها به خاطر اینکه فکر میکنن وان همیشه باید آنلاین باشه میرن PS4 میخرن اشتباه دوم قیمت بیشتر بود که خیلی ها توان خرید وان رو نداشتن مثل من که چون وان 2.200 بود و پول نداشتم مجبور شدم PS4 رو 1.400 بخرم اشتباه سوم استفاده از ESRAM وسخت افزار غیر معمول و سختی بودی که باعث شده بازی سازها رو به زحمت بندازه و اختلاف گرافیکی پیش بیاد اول نسل ماکرو کلی روی ESRAM هزینه کرد و وقت گذاشت ولی خیلی راحت میتونست مثل سونی بجای رم DDR3 رم GDDR5 رو سفارش بده و این مشکلات پیش نمی اومد
در کل این اشتباهات بیشتر به نفع فن ها وان شد چون هم قیمت اومد پایین هم بازی های انحصاری بیشتری گیرشون اومد هم تخفیفات بیشتر و کلا باعث شد ماکرو توجه خیلی بیشتری به فن ها داشته باشه

=======

در مورد رسیدن PS3 به 360 هم که دوستان اشاره کردن حقیقتش این بود که سه تا مسئله دخیلی بود که دو تاش خیلی مهم بود و گرنه اون اختلاف حفظ میشد یکی اینکه تقریبا تمامی 360 های دو سال اولی که فروش رفتن همه سه چراغ شدن و سوختن و خیلی ها رفتن سمت PS3 و اعتماد از ماکرو سلب شد دوم اینکه به گفته بعضی تحلیل گران و حتی مدیران سونی خیلی ها PS3 رو بیشتر برای اجرای بلوری خریداری میکردن چون بهترین و ارزان ترین بلور پلیر بازار بود و این مسئله رو تو فروش بازی ها و کاربرهای آنلاین میشد دید که با وجود اینکه هر دو کنسول یک اندازه فروش داشتن ولی نرمافزار بیشتری روی 360 فروش میرفت و سومی هم که آخر نسل PS3 رو بالا کشید بازی های انحصاری بیشترش بود
 

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
کنسولِ ضعیف‌تر با قیمت‌ بالاتر معرفی کردن، کینکت رو اجباری گذاشتن تو دستگاه و گفتن بدونِ کینکت نمی‌شه با کنسول کار کرد، گفتن کنسول باید همیشه آنلاین باشه و بازی دستِ دوم هم نمی‌تونه اجرا کنه!
چنان گندی زدن که تا آخرِ نسل هم نمی‌تونن جبرانش کنن.

نسل پیش ماکروسافت گفت مهم ترین عامل شروع عالی نسل هست چیزی که این نسل گند زدن اما اینطوریا هم نیست سونی نسل قبل اخراش خیلی بهتر عمل نتیجشم فروش خیلی بهترش شد.

اما از یاد نبریم محبوبیت سونی به مراتب بیشتر از ماکروسافت هست در ایران که اصلا سونی عین بت هست چه بد باشه چه خوب می خرنش کلاسم که داره ایرانی هم که عاشق پز دادن با کلاس گذاشتن برای همینم ماکروسافت باید تلاش خیلی بیشتری انجام بده. از حاظ بازی های انحصاری که جفتشون در حدی عالی هستن که باید جفتشون رو خرید اصلا شکی هم درش نیست. با تمام این حرفا درسته که فروش ps4 عالی هست اما فروش xone هم خیلی خوب هست فروش بد می شه wiiu با psvita
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,149
نام
∂αнмα
قضیه خیلی سادس اگه ماکرو اول نسل گند نمیزد دو حالت بیشتر پیش نمیومد 1. فروش پایاپای 2. انقدری احتلاف کم میبود که برا هر دو طرف راحت قابل جبران بود (اختلاف انقد نجومی نمیشد) !
پ.ن : دوستان انگار یادشون رفته همین وضعیت نسل قبل برا خود برند PS هم رخ داد و باعث شد Xbox کلی فن جم کنه برا خودش ! الانیم که خود ماکرو با لگد زد زیر این شانس باعث شد تا PS4 انقد فروشش نجومی بشه وگرنه من هیچ محرکی تو PS4 نمیبینم (به غیر از انحصاریایی که تازه قرار از 2016 به بعد کله گنده ها ریلیز بشن) که باعث بشه تو شرایط یکسان با Xbox انقدر فروش کنه ! در ضمن این وسط وا دادن نیتندو رو هم باید لحاظ کنیم که تا اینجا کار به نفع هر دو طرف تموم شده :) ....
 

ThunderStorm

کاربر سایت
Oct 16, 2014
40
اول اینکه الان همه باید خوشحال باشند که مایکروسافت به اشتباهات اوایل نسلش پی برده و بعد از حدود 2 سالی که باید توانشون رو روی جبران کردن اشتباهاتشون میذاشتن و باید گذشته رو از بین میبردن حالا میتونن تو یه مسیر رو به جلو حرکت کنند. برای مثال: قابلیت اجرای بازیهای نسل قبل. که اینبار با اعتماد به نفس میان تو E3 و اعلام میکنن و حتی تیکه هم به سونی میندازن! یعنی اینکه چند سال اولیه ای که شاهد درجا زدن مایکروسافت بودیم و تنها کارش پاک کردن اشتباهاتش بود حالا میبینیم که میتونه روی آیندش تمرکز کنه. انصافا مدیریت XBOX با اومدن اسپنسر کم نقص بود (اگه نگیم بی نقصه!) قیمت عالی خود کنسول + باندل های مختلف و فدرت انتخاب. ارزش محتوای بازیها نسبت به پولی که میدیم (Rare replay, gears remaster, mcc) و سرویس خیلی خوبی مثل EA Access, آپدیت های ماهانه طبق نظرات کاربران و... بعید میدونم کسی Xbox one داشته باشه و ناراضی باشه از خریدش! تمرکز روی بازیها هم که احدی نمیتونه منکرش بشه و ازش ایراد بگیره! سال 2014 90 دقیقه بازی نشون دادن و 2015 90 دقیقه دوباره بازی نشون دادن که تفاوتش اینبار این بود که 7تای اونا انحصاری و همین سال عرضه میشن (و شدن). نتیجه این میشه که سونی هم یه تکونی به خودش میده و خبر از کاهش قیمت 50دلاری میده و تو E3 نشون میده که 2016 به بعد دستمون حسابی پره. کی بدش میاد از رقابت اینچنینی؟ کاهش قیمت بدن. Offer های مختلف داشته باشن تلاششون رو کنن مشتریهای بیشتری رو جذب کنن. آخرش به نفع ماست! پس اینکه xbox one وضعش خرابه و مفت میده کنسول رو و سونی احتیاجی به این کارها نداره و این حرفا همه توهمات زیبای فن بوی های گرامیه! وگرنه ما نه کاهش قیمت PS4 رو میدیدیم و نه Offer هایی که هست ( از madden مجانی بعد از خرید ps4 بگیر تا ps4 باندل destiny taken king به همراه mgs v مجانی به قیمت 400$!) نشون میده نه سونی از آسمون افتاده و نه مایکروسافت! رقابت هست و خواهد بود مغرور بشی نابود میشی.

در مورد قضیه اشتباهات مایکروسافت که کمک کرد سونی این چنان فوق العاده و باور نکردنی بفروشه شکی نیست! اشتباه گرفته نشه که اگر مایکروسافت این اشتباهات رو نمیکرد بیشتر از سونی کنسول میفروخت! معلوم نیست بازم ممکن بود سونی عملکرد بهتری داشته باشه! ولی خب وقتی طرف سر دوراهی انتخاب از بین این دو کنسول هست و میبینه یکی از اینا بازی دست دوم اجرا نمیکنه, روزی یه بار حتما باید آنلاین باشی خب معلومه PS4 رو انتخاب میکنه و نتیجه میشه اکثر کسانی که 360 داشتن این نسل طرف سونی کوچ کردن نتیجه این میشه که ناتی داگ میگه 80 درصد دارندگان PS4 قبلا این بازی رو انجام ندادن! خب مشخصه اشتباهات مایکروسافت باعث میشه منه مشتری که کنسول نسل قبلم 360 بوده اینبار PS4 بگیرم چون عاشق چشم و ابروی مایکروسافت که نیستم هر چی گفتن منم بگم چشم! این میشه تاثیر سیاست های بد MS بر روی فروش فوق العاده ی PS4. وگرنه کسی منکر عالی بودن کنسول و برند سونی نیست.

راجع به قدمت و سابقه و برند هم نظرمو بخوام بگم اینه که به جرات میگم مشتری وفادار 100% خیلی خیلی کم هست. میگن سونی قدیمی تر از مایکروسافته پس به صورت Default موفق تره! :d درسته 7سال زودتر از مایکروسافت تو صنعت کنسول ها بوده و شناخته تر بودن خودتش نکته مثبتی هست ولی اصلا و ابدا باعث نمیشه بصورت پیشفرض موفق تر باشه! مثال: بعد از موفقیت PS2 سونی مغرور شد و PS3 و اون قیمت معروف 600$ رو معرفی کرد!! تموم شد! نه کسی به گذشته نگاه کرد نه برند نه چیزه دیگه ای اکثرا رفتن سمت XBOX 360 تازه کار:d که هم قیمت مناسبی داشت و هم لاین آپ 2007-2006 خیلی قوی. بعد از چند سال ضرر دادن های بسیار سنگین و چند میلیاردی (حدود 5میلیارد) سونی تونست خودش رو برگردونه. همین نینتندو که حدود 17 سال از سونی قدیمی تر هست!! و شناخته تر, این قدمت زمان عرضه ی WII U به دادشون نرسید! :d مغرور بشی, اشتباه کنی دیگه قدمت و فن بیس و اینا فقط حرفه اینو خودشون هم خوب میدونن هر چند, چند سالی یبار نوبتی یادشون میره:d

خوشبختانه رقابت تا اینجا عالی بوده همش اتفاقات مثبت واسه ماها بوده قیمت ها پایین اومده و مهمتر از اینا کسانی که Xbox one دارن میدونند قراره 2015 و بهتر از اون 2016 چی بازی کنند و 100% راضی هستند, کسانی که PS4 دارند و هم صاحب یه RPG شاهکار بودند و سورپرایزی بنام Until Dawn, دیگه 2016 هم مشخصه چند برابر بهتر خواهد بود. هر نسلی به هر نحوی یه "بازنده" و یه "برنده" داره (از نظر فروش) چیزی که انصافا واسه گیمر مهمه چیزی هست که روی کنسولش انجام میده و اونم بازی کردن هست و فکر نکنم بازی بنام "فروش" روی کنسول ها وجود داشته باشه. فارغ از اینکه کدوم کنسول بیشتر میفروشه آخرش ما با بازیها حال میکنیم حالا چه کنسولی که داری بیشترین فروش رو داشته باشه یا اینکه "بیشترین" فروش رو نداشته باشه!
امیدواریم نینتندو هم با کنسول جدیدش بترکونه و بازم نشون بده کی صاحب بهترین فرست پارتی هاست:d
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
اولا با استناد به حرفای خودتون با توجه به محبوبیت ps2 میشه بگین چرا ps3 نصف ps2 فروش کرد؟

چون نسل رو خیلی بد شروع کرد. دقیقا سیاست های غلط سونی باعث شد بخش بزرگی از فن بیسش به سمت X360 کوچ کنن و مایکروسافت از فروش 20 میلیونی یهو به 80 میلیون برسه! سونی فرصت رو کامل از دست داد. ضمن اینکه Wii هم به موفقیت های عظیمی رسید و بخش بزرگی از بازار رو به نفع خودش اشباع کرد. اما فرق سونی و مایکرو درست در همینجاست! 360 به خاطر سیاست غلط سونی فروش کرد (نه مثل PS4 و در حد معقول) و به همین حاطر سونی تونست با تعییر رویه به بازار برگرده. اما PS4 به خاطر فقط سیاست غلط مایکرو به این فروش نجومی نرسیده و شما باید علت اصلی رو تو مارکتینگ و سیاست های عالی سونی جست و جو کنید. برای همین مایکروسافت به هیچ وجه توان رقابت با سونی رو نداره. اگه X1 هم مثل PS3 به خاطر سیاست های غلط خود کمپانی با کاهش مقبولیت طرف میشد خود مایکرو باید میتونست بعد از تغییر کلی سیاست هاش به رقابت برگرده. پس خیلی واضح هست که بر خلاف تصور دوستان دلیل فقط ضعف های اساسی X1 نیست. درسته ضعف سخت افزاری X1 و کیفیت بد بازی های مولتی در کنار اون جو سرتاسر ترول آمیزی که گرد X1 شکل گرفت مزید بر علت شد و خیلی هارو به سمت PS4 فراری داد. انقدر که الان ND میگه 80% کسایی که PS4 خریدن UC رو تجربه نکردن. یعنی اینها متعلق به فن بیس Wii و X360 بودن. اما مهم تر از این مساله سیاست های درست سونی درباری PS4 بوده. سونی خیلی خوب فهمید PS3 چرا موفقیت PS2 رو تکرار نکرد و 360 چرا موفق شد؟ و امد هوشمندانه تک تک اونهارو به نام خودش کرد.

اول از همه یه سحت افزار قوی و ساده برای بازی سازها طراحی کرد. و بر خلاف مایکروسافت برای اینکار امد از همه بازی سازها مشورت گرفت. و PS4 شد اون چیزی که سازنده ها میخواستن. بعد به همین شکل DS4 رو خلق کرد. اگه ویدئوهایی که قبلا سونی میداد بیرون رو دیده باشید میدونید چی میگم. اینا میرفتن کانسپت DS4 رو به همه سازنده های فرست پارتی و ترد پارتی بزرگ نشون میدادن و مطابق با نظرات و ایده های اونها دیزاین رو میبردن جلو.

در گام بعدی بازی های مولتی پلتفرم رو از ابتدا جدی گرفت. دقیقا برعکس مایکروسافت که فقط میخواست روی تعدد انحصاری ها مانور بده و فکر میکرد نمایش 15 تا انحصاری ریز و درشت تو کنفرانس E3 میتونه سونی رو بکشه! (اشاره به صحبت دان متریک قبل کنفرانس). سونی نسل جدید رو با خبر یه همکاری بزرگ با بانجی شروع کرد. و بعد انقدر این روابط خوب با ترد پارتی هارو گسترش داد و کانتنت و باندل انحصاری تولید کرد که تونست کفه ترازو رو به نفع خودش متمایل کنه. سیاستی که مایکروسافت دقیقا با 360 دنبال میکرد. زمانی که مایکروسافت ان میلیون دلار هزینه میکرد تا TR یه سال انحصاری کنسولش باشه سونی یه بازی به مراتب مهم تر مثل CoD رو از چنگ مایکروسافت در آورد. سونی بازی های مولتی و تبلیغات انحصاری رو جدی گرفت اما به جرات میتونم بگم مایکروسافت هنوزم که هنوزه خیلی متوجه این مساله نیست. فقط این کنفرانس E3 (که بهترینش بود) با خبر همکاری با Fallout 4 نشون داد داره از خواب بلند میشه.

مرحله بعد جا انداختن PSN به عنوان شبکه آنلاین برتر بود. این مساله از خرید گایکای شروه شد و با طرح "سونی عاشق ایندی هاست!" به اوج رسید! چیزی که سیستم Cloud برای سونی داشت خدمات آنلاین عالی بود. و جدی گرفتن ایندی ها باعث شد PSN بشه Live نسل قبل. 360 از این نظر کنسول عالی بود. بیشتر ایندی های بزرگ نسل پیش یا انحصاری 360 بودن یا بعدا و با ان سال تاخیر به PSN راه پیدا کردن. همین ایندی ها باعث شدن Live خودش یه پلتفرم بشه. اما این نسل سونی با این طرح و حمایت گسترده و عظیم از ایندی ها جایگاه Live رو ازش گرفت. الان ان تا بازی مستقل برای PSN میاد که Live فاقد اونهاست.

سیاست درست و عالی دیگه سونی برای PS4 راه انداختن کمپین های مختلف برای مشارکت دادن مخاطبین بود. مثلا سونی امد از فن ها خواست بگن دوست دارن چه بازی هایی روی PS4 بیاد و تقریبا تک تک بازی هایی که رای آوردن رو عملی کرد. یا همکاری با استدیوهای ترد پارتی برای ساخت بازی های بهتر. مجاب کردن اونها به آوردن هرچه بیشتر بازی های جدید به PS4 و... اینکه الان بازی به اسم Shenmu 3 وجود داره دقیقا حاصل این طرز تفکره! (الانم که سرنی رفته سراغ زدن مخ کوجیما!:D)

و صد البته استدیوهای فرست پارتی سونی که همیشه بار بزرگی روی دوششون هست و نقش بزرگی در موفقیت برند PS رو ایفا کردن و میکنن. این مدریریت درست باعث خلق عناوین باکیفیت شده. از سال جاری که به قول یکی از دوستان فلکه انحصاری های فوق خفن داره باز میشه و کنسول ها کاهش قیمت خورده میتونید تاثیر رو توی فروش ببینید.

من در آخر باز میگم. ضعف مایکروسافت در موفقیت PS4 بی تاثیر نبوده و سونی هوشمندانه استفاده زیادی از این موضوع کرد. مثلا بهترین ترول تاریخ. وقتی بحث اجرا نشدن بازی های دسته دوم رو بورس بود سونی یه ویدئو ساخت که توش آدام بویز نشون میداد توی PS4 چطور میشه بازی های دسته دوم رو شیر کرد. بعد به راحتی میومد یه بازی رو میداد به یکی دیگه از مدیران سونی! همین ویدئو کوتاه نقش پررنگی توی ترول مایکروسافت داشت! اما خودشم سیاست های عالی رو در پیش گرفت که من سعی کردم به مهم ترین هاش اشاره کنم.
 
آخرین ویرایش:

bahramffx

دو حلقه
کاربر سایت
Nov 11, 2006
540
نام
bahram
چون نسل رو خیلی بد شروع کرد. دقیقا سیاست های غلط سونی باعث شد بخش بزرگی از فن بیسش به سمت X360 کوچ کنن و مایکروسافت از فروش 20 میلیونی یهو به 80 میلیون برسه! سونی فرصت رو کامل از دست داد. ضمن اینکه Wii هم به موفقیت های عظیمی رسید و بخش بزرگی از بازار رو به نفع خودش اشباع کرد. اما فرق سونی و مایکرو درست در همینجاست! 360 به خاطر سیاست غلط سونی فروش کرد (نه مثل PS4 و در حد معقول) و به همین حاطر سونی تونست با تعییر رویه به بازار برگرده. اما PS4 به خاطر فقط سیاست غلط مایکرو به این فروش نجومی نرسیده و شما باید علت اصلی رو تو مارکتینگ و سیاست های عالی سونی جست و جو کنید. برای همین مایکروسافت به هیچ وجه توان رقابت با سونی رو نداره. اگه X1 هم مثل PS3 به خاطر سیاست های غلط خود کمپانی با کاهش مقبولیت طرف میشد خود مایکرو باید میتونست بعد از تغییر کلی سیاست هاش به رقابت برگرده. پس خیلی واضح هست که بر خلاف تصور دوستان دلیل فقط ضعف های اساسی X1 نیست. درسته ضعف سخت افزاری X1 و کیفیت بد بازی های مولتی در کنار اون جو سرتاسر ترول آمیزی که گرد X1 شکل گرفت مزید بر علت شد و خیلی هارو به سمت PS4 فراری داد. انقدر که الان ND میگه 80% کسایی که PS4 خریدن UC رو تجربه نکردن. یعنی اینها متعلق به فن بیس Wii و X360 بودن. اما مهم تر از این مساله سیاست های درست سونی درباری PS4 بوده. سونی خیلی خوب فهمید PS3 چرا موفقیت PS2 رو تکرار نکرد و 360 چرا موفق شد؟ و امد هوشمندانه تک تک اونهارو به نام خودش کرد.

اول از همه یه سحت افزار قوی و ساده برای بازی سازها طراحی کرد. و بر خلاف مایکروسافت برای اینکار امد از همه بازی سازها مشورت گرفت. و PS4 شد اون چیزی که سازنده ها میخواستن. بعد به همین شکل DS4 رو خلق کرد. اگه ویدئوهایی که قبلا سونی میداد بیرون رو دیده باشید میدونید چی میگم. اینا میرفتن کانسپت DS4 رو به همه سازنده های فرست پارتی و ترد پارتی بزرگ نشون میدادن و مطابق با نظرات و ایده های اونها دیزاین رو میبردن جلو.

در گام بعدی بازی های مولتی پلتفرم رو از ابتدا جدی گرفت. دقیقا برعکس مایکروسافت که فقط میخواست روی تعدد انحصاری ها مانور بده و فکر میکرد نمایش 15 تا انحصاری ریز و درشت تو کنفرانس E3 میتونه سونی رو بکشه! (اشاره به صحبت دان متریک قبل کنفرانس). سونی نسل جدید رو با خبر یه همکاری بزرگ با بانجی شروع کرد. و بعد انقدر این روابط خوب با ترد پارتی هارو گسترش داد و کانتنت و باندل انحصاری تولید کرد که تونست کفه ترازو رو به نفع خودش متمایل کنه. سیاستی که مایکروسافت دقیقا با 360 دنبال میکرد. زمانی که مایکروسافت ان میلیون دلار هزینه میکرد تا TR یه سال انحصاری کنسولش باشه سونی یه بازی به مراتب مهم تر مثل CoD رو از چنگ مایکروسافت در آورد. سونی بازی های مولتی و تبلیغات انحصاری رو جدی گرفت اما به جرات میتونم بگم مایکروسافت هنوزم که هنوزه خیلی متوجه این مساله نیست. فقط این کنفرانس E3 (که بهترینش بود) با خبر همکاری با Fallout 4 نشون داد داره از خواب بلند میشه.

مرحله بعد جا انداختن PSN به عنوان شبکه آنلاین برتر بود. این مساله از خرید گایکای شروه شد و با طرح "سونی عاشق ایندی هاست!" به اوج رسید! چیزی که سیستم Cloud برای سونی داشت خدمات آنلاین عالی بود. و جدی گرفتن ایندی ها باعث شد PSN بشه Live نسل قبل. 360 از این نظر کنسول عالی بود. بیشتر ایندی های بزرگ نسل پیش یا انحصاری 360 بودن یا بعدا و با ان سال تاخیر به PSN راه پیدا کردن. همین ایندی ها باعث شدن Live خودش یه پلتفرم بشه. اما این نسل سونی با این طرح و حمایت گسترده و عظیم از ایندی ها جایگاه Live رو ازش گرفت. الان ان تا بازی مستقل برای PSN میاد که Live فاقد اونهاست.

سیاست درست و عالی دیگه سونی برای PS4 راه انداختن کمپین های مختلف برای مشارکت دادن مخاطبین بود. مثلا سونی امد از فن ها خواست بگن دوست دارن چه بازی هایی روی PS4 بیاد و تقریبا تک تک بازی هایی که رای آوردن رو عملی کرد. یا همکاری با استدیوهای ترد پارتی برای ساخت بازی های بهتر. مجاب کردن اونها به آوردن هرچه بیشتر بازی های جدید به PS4 و... اینکه الان بازی به اسم Shenmu 3 وجود داره دقیقا حاصل این طرز تفکره! (الانم که سرنی رفته سراغ زدن مخ کوجیما!:D)

و صد البته استدیوهای فرست پارتی سونی که همیشه بار بزرگی روی دوششون هست و نقش بزرگی در موفقیت برند PS رو ایفا کردن و میکنن. این مدریریت درست باعث خلق عناوین باکیفیت شده. از سال جاری که به قول یکی از دوستان فلکه انحصاری های فوق خفن داره باز میشه و کنسول ها کاهش قیمت خورده میتونید تاثیر رو توی فروش ببینید.

من در آخر باز میگم. ضعف مایکروسافت در موفقیت PS4 بی تاثیر نبوده و سونی هوشمندانه استفاده زیادی از این موضوع کرد. مثلا بهترین ترول تاریخ. وقتی بحث اجرا نشدن بازی های دسته دوم رو بورس بود سونی یه ویدئو ساخت که توش آدام بویز نشون میداد توی PS4 چطور میشه بازی های دسته دوم رو شیر کرد. بعد به راحتی میومد یه بازی رو میداد به یکی دیگه از مدیران سونی! همین ویدئو کوتاه نقش پررنگی توی ترول مایکروسافت داشت! اما خودشم سیاست های عالی رو در پیش گرفت که من سعی کردم به مهم ترین هاش اشاره کنم.
کاملا موافقم
یه چیز دیگه . من اینطور احساس میکنم که این اقای اسپنسر یجوری حرف میزنه انگار داره سره چندتا بچه شیره میماله ؟ یا همه این حس رو دارن ؟
یه چیز مهمه دیگه که واسم سوال شده
شما کی میخوابین ؟:d ساعت 3 این پست توماری . اصلا از کجا این حوصله و اعصاب رو میارین منم برم یکمی بخرم :d
 
آخرین ویرایش:

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
چون نسل رو خیلی بد شروع کرد. دقیقا سیاست های غلط سونی باعث شد بخش بزرگی از فن بیسش به سمت X360 کوچ کنن و مایکروسافت از فروش 20 میلیونی یهو به 80 میلیون برسه! ...

Xbox 360 یکسال زودتر عرضه شد، گرافیک HD رو به نمایش گذاشت، بازیسازی براش راحت تر بود (خیلی از بازیسازهای AAA اتوماتیک PS3 رو نادیده میگرفتن)، قیمت کمتری از PS3 داشت و از نظر قدرت هم با PS3 برابری میکرد که در کنار معماری بهترش و انعطاف پذیریش باعث میشد روی عناوین 3rd Party نتیجه بهتری هم بگیره. Xbox 360 با یه تجربه کامل آنلاین و Xbox Live عرضه شده و امکاناتی مثل Party Chat و حمایت از بازیهای آرکید و ... رو با خودش به همراه داشت. به همین دلیل بهترین مکان برای بازیهای آنلاین به حساب میومد و یک Library کامل هم براش داشت که بازیهای 3rd Party هم بهش اضافه میکردن. تنها مشکل 360 مشکل سه چراغ بود که اون رو هم قبل از عرضه خود کنسول بودجه هنگفتی رو برای مدیریت و جبرانش اختصاص داده بودن (طبق صحبتهای اخیر Peter Moore در IGN). اگر که شما میگی 360 بخاطر سیاست غلط سونی فروشش بیشتر شد و در ادامه نسل با تصحیح سیاستش تونست فروش بیشتری بدست بیاره من هم میتونم بگم که PS3 در ادامه نسل بخاطر سیاست غلط مایکروسافت (رفتن به سمت گیمرهای کژوال و کم توجهی به ساخت بازیهای AAA جدید به جز عناوین Forza، GeoW و Halo و دادن آفرهای کمتر) تونست اختلاف فروشش رو جبران کنه. در هر صورت چیزهایی که 360 برای این صنعت به یک استاندارد تبدیل کرد رو نمیتونید منکر بشید. حتی حرکت جدید سونی در خرید شرکت Softkinetic که دوربینها و تکنولوژی‌هایی شبیه به کینکت تولید میکنه نشون میدن که قدمهایی که مایکروسافت با کینکت برداشته هم چندان غلط نبوده اما سیاستهای غلطی رو برای عرضش و فراگیر کردنش اتخاذ کردن.

سونی بعد از سال چهارم عرضه PS3 (که این هم باز یکشبه نبود بلکه شروعش سال چهارم بود) تونست به یک سطح یکسان با 360 برسه اون هم به کمک آسانتر کردن ساخت بازی برای کنسولش، عرضه بازیهای AAA با کیفیت (که UC2 پرچمدارشون بود)، بهبود سرویسهای آنلاینش (که باز فکر میکنم سال 2011 با یه بحران جدی روبرو شدن) و اضافه کردن خدمات جدید و رفتن سمت بازیسازهای Indie (با یک رویکرد جدید و جذب اونها) و پایین آوردن هزینه ساخت کنسولش تونست به رقابت برگرده. دلیلی وجود نداره که اینقدر همه چیز رو ساده کنید چون در نهایت چیزهایی رو که در واقعیت اتفاق افتادن رو جور دیگه نمایش میدن.

توی این نسل هم مایکروسافت بزرگترین اشتباهش نحوه معرفی کنسول در 21 می 2013 بود (که اولویت رونمایشون بازیها نبودن) و علی رغم وجود شایعات زیاد در مورد بازیهای دسته دوم و ... حرفی نزدن و در E3 2013 هم باز حرفی در این خصوص نزدن و به سونی این امکان رو دادن که در یک ویدئو و نمایش که مستقیماً همین نقطه ضعف مایکروسافت رو هدف گرفته بود به مسأله دامن بزنه. مایکروسافت اشتباهات زیادی رو در اوایل معرفی XB1 و عرضش مرتکب شد. اما تا آخر 2014 تقریباً همه اونها رو جبران کردن و الان (2015) مشغول رفع کردن آخرین نکات و مشکلات باقیمانده هستن. چک 24 ساعته آنلاین رو تقریباً 2 هفته بعد از E3 برداشتن (زمانی که کنسول هنوز لانچ هم نشده بود)، کینکت رو نیمه اول 2014 از روی باندل اصلی برداشتن، در اواخر 2014 قیمت رو هم بطور کلی کاهش دادن که در 2015 هم ادامه پیدا کرد و در تمام این مدت هم با توجه به جبهه گیریهایی که علیه کینکت شده بود توی هیچ نمایشگاهی از کینکت حرفی نزدن. در تمام مدت هم مشغول بهتر و بهینه‌تر کردن APIهای کنسول بودن و تا آخر 2015 هم که DX12 و Windows 10 رو روی XB1 خواهند آورد و با یک UI جدید که همخوانی بیشتری با دسته XB1 داره آخرین اثرات حضور کینکت رو هم پاک میکنن، هرچند چیزی از قابلیتهاش کم نکردن. در تمام این مدت هم حداقل بازیهای 1st Paty خوبی رو برای XB1 عرضه کردن و حمایت بازیسازهای 3rd Party ازشون هم به هیچ وجه بد نبوده و ضعفشون در حمایت از بازیسازهای Indie رو هم با برنامه ID@Xbox تا حد زیادی مرتفع کردن (که البته شروع به کار دیر هنگامشون نسبت به برنامه مشابه در سونی یکسری مشکلات رو براشون ایجاد کرده). 2-3 تا عنوان AAA بزرگ رو هم که تا آخر 2015 عرضه کردن/میکنن و یک Line-up کامل رو هم برای 2016 تدارک دیدن.

و البته همین امسال شاهد حرکات جدید از طرف تیم Xbox بودیم که اولینش حمایت از Windows 10 و PC Gaming بود که با ساختن بازیهای جدید برای PC و یا عرضه کردن برخی بازیهای موجود XB1 براش یک موقعیت جدید رو فراهم میکنه (Fable Legends، GeoW:UE، Killer Instinct، Halo Wars 2 و ...). به گفته اسپنسر با اینکار میتونن هم از دیگر پلتفرم مایکروسافت حمایت کنن و هم میتونن از درآمد تولید شده از فروش بیشتر این بازیها دست به ساخت بازیهای انحصاری دیگه و جدیدتر بزنن که در نهایت هم برای دارندگان XB1 خوب میشه و هم برای کاربران Windows 10. آوردن BC به XB1 هم حرکت دومشون هست و در ادامه 2016 هم از Cloud Compute استفاده خواهند کرد که فرصتهای جدیدی رو پیش روی تیم Xbox قرار خواهد داد و با خرید Havok و آوردنش روی Azure فرصتهاشون در این بخش بیشتر هم میشه (با فراگیر کردنش). در کل تا 2015 بیشترین انرژی مایکروسافت صرف مشکلات لانچ XB1 شد (نرم افزاری و اقتصادی) اما از آخر امسال به بعد تازه شاهد حرکت های جدید مایکروسافت خواهیم بود. به همه اینها اضافه کنید 110 میلیون کاربر Windows 10 رو که در کمتر از 3 ماه به خودش جذب کرده و 1.25 میلیارد بازدید از استور مایکروسافت و مشترک بودن DX12 و خیلی از سرویسها و ... روی Xbox One و Windows 10 که فرصتهای جدیدی رو پیش روی تیم Xbox قرار خواهند داد. و یا سهم 25%ـی Windows 10 از کاربران استیم و ... کمتر از 3 ماه. باید منتظر موند تا موج اول بازیهای ID@Xbox و عناوین انحصاری مایکروسافت روی استور بیان و شرایط جدید رو بررسی کرد ولی خیلی بعیده که نتیجه بدی بگیرن و تیم Xbox در این میون ضرر کنه.

در مورد سایر نظرات شما هم به گفتن چند جمله بسنده میکنم (تا پستم بیشتر از این طولانی نشه). Azure و تیم نرم افزاری مایکروسافت (به جرأت میشه گفت قوی ترین تیم نرم افزاری جهان) پشتیبان تیم Xbox Live بودن و هستن. رابطه مایکروسافت با 3rd Party ها هیچ وقت بد نبوده و الان هم بد نیست، منتهی اولویت فعلیشون تمرکز بیشتر روی 1st Patyهای خودشون هست تا سرمایه گذاری روی بازیهای 3rd Party هم سبک (Halo و Killer Instinct برای نمونه) ولی از سرمایه گذاری روی بازیهای 3rd Party دیگه نزدن (مثلاًFifa 16 که در اروپا طرفدار داره و Fallout 4، Witcher، و ...). در کل از شباهت سیاستهای سونی با سیاستهای مایکروسافت در نسل پیش نمیشه به این نتیجه رسید که سیاست فعلی مایکروسافت غلطه، راهی رو که سونی داره میره مایکروسافت قبلاً طی کرده و الان هم داره با یسری تغییرات از تجربیات قبلیش استفاده میکنه. Xbox Feedback رو اگر بگردید خیلی از درخواستها رو می بینید که مایکروسافت بهشون پاسخ داده (چه در مورد بازیها و چه در مورد سرویسها).
 
آخرین ویرایش:

K ANE

کاربر سایت
Aug 15, 2014
920
نام
Noble 6
بنظرم مایکروسافت دیگه به هیچ وجه نمی تونه اختلاف فروش x1 و ps4 رو جبران یا حتی کم کنه . تنها کاری که از دستش بر میاد اینکه آبروداری کنه و این نسل رو یه جوری به پایان برسونه.همین.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر