اولین کنفرانس ملی بازیهای رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
CGCO%202016%20Poster.jpg



معرفی کنفرانس :

بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و مؤثرترین رسانه‌های مجازی، با اقبال بسیار فزاینده‌ای در سال‌های اخیر روبرو بوده است. گسترش ابزارهای هوشمند قابل حمل و نیز کاهش سن استفاده‌کنندگان از آن‌ها سبب شده است که بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان دریچه‌ای برای سازمان‌دهی نگرش به دنیای پیرامون، جایگاه ویژه‌ای پیدا کنند. امروزه در صنعت رسانه، استفاده از بازی‌ها نه تنها برای اهداف سرگرم‌کننده که برای کارکردهای جدی‌*تر نظیر تبلیغات، آموزش، و درمان نیز مورد توجه قرار گرفته است.
در عین حال، استفاده از بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند آسیب‌های جدی برای جامعه کاربران به دنبال داشته باشد. آسیب‌شناسی بازی‌های رایانه‌ای امری ضروری است که علاوه بر خانواده‌ها توجه مسئولین امر را نیز می‌طلبد. به همین دلیل، اتخاذ رویکردی علمی در بررسی بازی‌های رایانه‌ای از دیدگاه‌های فنی، هنری، اقتصادی، فرهنگی، دینی، اخلاقی، آموزشی، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و نیز سلامت، می‌تواند دستاوردهای مهمی را در پی داشته باشد.
به حول و قوّه‌ی الهی دانشگاه اصفهان با مشارکت بنیاد ملّی بازی‌های رایانه‌ای، اولین کنفرانس ملّی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» را در تاریخ ۲۸ تا ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ برگزار خواهد نمود. این همایش علمی به همراه رویدادهای جانبی آن مانند برگزاری نمایشگاه بزرگ بازی‌های رایانه‌ای ملّی، رویداد بازی‌سازی، کارگاه‌های آموزشی متنوع و لیگ بازی‌های رایانه‌ای، یک رویداد کم‌نظیر علمی-فرهنگی در عرصه‌ی این رسانه‌ی نوین خواهد بود و فرصتی را برای هم‌اندیشی و ارتقاء همکاری میان متخصصان فنی و علوم انسانی کشور و همچنین، نمایش ظرفیت‌های صنعت ملّی بازی‌های رایانه‌ای به مدیران و سیاست‌گذاران فرهنگی و اجتماعی فراهم خواهد آورد.
کمیته‌ی برگزاری کنفرانس از عموم پژوهشگران، دانشگاهيان، فعّالان فرهنگی، متخصصین صنعت بازی‌سازی، دست‌اندرکاران صنایع، مدیران و کارشناسان نهادهای اجتماعی و ديگر صاحبنظران علاقه‌مند به حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای دعوت به عمل می‌آورد تا با حضور فعال خود از طريق ارائه مقاله و شركت در کنفرانس و نیز حمایت از برگزاری این رویداد بزرگ، ما را در تحقق اهداف آن یاری نمايند.

محورهای کنفرانس :


• فناوری‌های مطرح در توليد و توسعه‌ی بازی‌های رايانه‌ای
• رویکردهای هوش مصنوعی در توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای
• تحليل روانشناختی بازی‌های رايانه‌ای
• تحليل جامعه‌شناختی بازی‌های رايانه‌ای
• مدل‌سازی احساس و هيجان در بازی‌های رايانه‌ای
• بازي‌های رايانه‌ای و قدرت نرم
• بازي‌های رايانه‌ای و پدافند غيرعامل
• شیوه‌های جذب مخاطب و بازاريابی در حوزه‌ی باز‌ی‌های رايانه‌ای
• نقش صنعت بازی‌های رايانه‌ای در حوزه‌ی تجارت، اقتصاد و کارآفرينی
• مدل‌سازی فرایند توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای
• مدل کسب و کار در توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای
• تحلیل زیبایی‌شناختی و تکنیکی بازی‌های رایانه‌ای
• اصول هنری طراحی بازي‌های رايانه‌ای
• بازي‌های رايانه‌ای و ملاحظات حقوقی
• بازی‌های جدّی (Serious Games)
• بازی‌نمایی (Gamification)
• بررسی نقش بازی‌های رايانه‌ای و ارائه‌ی ایده‌های جدید در حوزه‌های:
• خانواده
• سلامت جسمی و روحی
• فرهنگ، تاريخ و ادبیات
• آموزش
• تبلیغات
• هويت‌يابی و فرهنگ‌سازی
• توسعه‌ی صنعت گردشگری
• درمان اختلالات جسمی
• توانبخشی شناختی
• ترويج ارزش‌های دفاع مقدس
• ترويج آموزه‌های مذهبی و قرآنی
• و کليه‌ی محورهای مرتبط با ابعاد فنّی و اجتماعی بازی‌های رايانه‌ای

سایت کنفرانس

 

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,074
نام
محمد علی
خبر رو بخونید، یه نفس عمیق بکشید و از کنارش عبور کنید.

ارزش نداره یه پستی براش بزنید که بن بشید:D
 

Donger

کاربر سایت
Apr 14, 2015
1,576
خبر رو بخونید، یه نفس عمیق بکشید و از کنارش عبور کنید.

ارزش نداره یه پستی براش بزنید که بن بشید:D

لامصب انقدر محور های کنفرانس پربار و سودآوره که من فکر می کنم بعد از این کنفرانس کلا SCE جمع بشه بره، مایکروسافت به دلیل بخش سرگرمی هاش اعلام ورشکستگی کنه، زلزله 10 ریشتری بیاد ژاپن نینتندو کمپانی اش با خاک یکی شه، نمایندگان ناشر و بازی سازان مختلفی از جمله EA,Ubisoft,Activision,2K Games,... به دلیل کشته شدن نمایندگان ارسالی اشون به این کنفرانس بر اثر ناتوانی مغز اون ها در دریافت این حجم و عمق از مطالب و منفجر شدن سر های اون ها وسط کنفرانس و پاشیده شدن خونشون به در و دیوار، یک دهه تمامی فعالیت های تولید گیم رو کنار گزاشته و به بررسی محتویات کنفرانس بپردازن
 

Lord Odin

کاربر سایت
Mar 19, 2013
2,014
به این سن رسیدم هنوز متوجه نشدم چرا همه چیز رو میخوایم بومی/ارزشی بکنیم؟ اون بخش "محورهای کنفرانس" کلا حاشیه ست و استفاده از کلمات قلمبه نامفهوم.

پدافند عیرعامل؟ LOL
 

g4m3r

کاربر سایت
Oct 7, 2013
777
نام
saeid
به این سن رسیدم هنوز متوجه نشدم چرا همه چیز رو میخوایم بومی/ارزشی بکنیم؟ اون بخش "محورهای کنفرانس" کلا حاشیه ست و استفاده از کلمات قلمبه نامفهوم.

پدافند عیرعامل؟ LOL

چون تا بوده برا آقایون نمای کار زیبا و پشت همین نما هر نقل و نباتی دلشون خواسته خوردن و خواهند خورد
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
به این سن رسیدم هنوز متوجه نشدم چرا همه چیز رو میخوایم بومی/ارزشی بکنیم؟ اون بخش "محورهای کنفرانس" کلا حاشیه ست و استفاده از کلمات قلمبه نامفهوم.

پدافند عیرعامل؟ LOL


جانا سخن از زبان ما میگویی!

منم هنوز نتونستم این مقوله بومی سازی رو درک کنم. و این موضوع ابعاد خیلی زیادی داره. مثلا از بدوم تشکیل بنیاد اینا امدن شروع کردن به تولید اسامی چرت و پرت. مثلا تغییر واجهه مجهول و بیگانه سناریو به عبارت بومی بازی نامه! و کسی هم حاضر نیست توضیح بده بازی نامه اصلا یعنی چی؟ آدمو یاد زاخار نامه میندازه! حالا بحثم سر این تبادیل واژگانی بی مورد نیست. بلکه منظور علاقه به بومی سازی هر مفهومیه. انگار ما ایرانیا نمیتونیم عین آدم یه کانسپت جهانی رو بپذیریم و آقایان با اعتماد بنفس تمام میخوان همه چیز رو بعد از رد شدن از ***** سانسور و ایرانی شده به خورد ملت بدن.

همین کنفرانس. سیاست هاش طوری تنظیم شده که یه عده بیان وقت بزارن و مفاهیم رو بومی سازی کنن بدن به اینا. یعنی هدف اینه و حتم به یقین کاری از پیش نخواهند برد. چون کسی که سوادش رو داره مسلما اینارو ایگنور میکنه و کسی هم که بیسواده و فقط فکر میکنه علامه دهره میاد مقاله میده که خوب باز بدرد احدی نمیخوره! شما بیایید هیئت داوران رو ببینید. گلچینی از اسامی پر طول و تفضیله که یه کامیون هم نمیتونه این همه بزرگ نمایی رو حمل کنه! دکتر فلان، پرفسور فلان و ... همه آدم های متشخص علمی. اما خوب چه ربطی داره؟ من شک ندارم احدی از این آدم ها نمیدونه گیم چی هست اصلا! حالا اینا میخوان بیان در مورد مباحث تخصصی گیم کارشناسی کنن. طبیعتا اینا فاقد هرگونه دانشی در مورد صنعت بازی های رایانه ای هستن. و فقط میتونن در مورد اصل مبحث اظهار نظر کنن. یعن اگه من یه مقاله درباری تحلیل روانشناسی رنگ توی نریتیو دیزاین بدم، آقایان داور احتمالا در مورد خود مبحث روانشناسی رنگ ها بتونن کار منو کامل نقد کنن اما در مورد اینکه خوب این مبحث تو بازی های رایانه ای چه تاثیری میتونه داشته باشه صد در صد نظر درستی نخواهند داشت. چون اصلا نمیدونن بازی چیه، الان چه جایگاهی داره، جنبه فانش چیه، مخاطب چه انتظاری ازش داره و ....

در نتیجه من فکر میکنم اینطور کنفرانس ها، جشنواره ها و .... صرفا جنبه تبلیغاتی داره. یه کار الکی و من درآوردی هست تا یک عده پشت شعارهای گنده و دهن پرکنش قایم بشن و وانمود کنن دارن پیشرفت میکنن و ما به دست آورد های بزرگی رسیدیم. برای همینم اگه دقت کنید اصولا اینجور ایونت ها با کلید واژه های عجیبی عین بزرگ ترین در خاورمیان و جهان، اولین ...، بهتری....، تخصصی ترین..... و .... تبلیغ میشه! هیچ کس دنبال این نیست که به دست آورد سودمندی برسه. فقط میخوان بگن ما بزرگترین کارو کردیم و ما فولانیم. اما کافیه ازشون بپرسیم خوب این برنامه شما دست آوردش در عمل چیه. یعنی ما بعد از این کنفرانس ها و این پژوهش های فوق تخصصی به چه چیز جدیدی میرسیم که تا الان نبوده؟ چه تاثیری تو دانش بازی سازها میزاره؟ و بازار؟ و مهم تر از همه کیفیت محصولات داخلی؟ پر واضحه جواب بدون هیچ اما و اگری "هیچ" هست!

بحث در این زمینه خیلیه. اما من فقط میتونم بگم تو کشور عزیز ما هروقت کسی امد دم از برگزاری بزرگ ترین کنفرانس فولان یا تخصصی ترین و خلاصه انجام یه کار جدید و مثلا خیلی بزرگ و مهم زد حتم به یقین اون ایونت اتفاقا مزخرف ترینشونه که فقط میخواد یه سری اهداف سیاسی/تبلیغاتی رو تامین کنه!
 
آخرین ویرایش:

slipkboy

Apollo 13
Loyal Member
Mar 3, 2009
3,916
نام
محمد. تـ
• توسعه‌ی صنعت گردشگری

تک تک محورها یه طرف، سر این یکی 39 دیقه یه ضرب خندیدم! رکورد طولانی ترین خنده یه ضرب دنیا دستمه :D
 

IMANOKA

کاربر سایت
Sep 11, 2014
6,312
اینا کلا از بحث GAME بکشن بیرون هم وقت خودشون کمتر میره هم ما کمتر حرص میخوریم:|
این محورا چطور به ذهنشون رسیده خدایی؟:|


• درمان اختلالات جسمی
:|
 

Grand Theft

کاربر سایت
Dec 16, 2013
814
نام
علی
نمیدونم چرا این محورا رو که میخوندم جدای خندیدن بی اختیار، خود به خود یاد کتاب دفاعی سال سوم دبیرستان افتادم:)
فکر کنم یکی کتابه رو گرفته دستش به هرکدوم از سوالاش یه بازیای رایانه ای اضافه کرده نوشته اینجا:))

Sent from my D6503 using Tapatalk
 

Maniac Gamer

کاربر سایت
Oct 21, 2008
2,760
نام
مارشال
اگه تهران بود من که حتما میرفتم. :)
سوژه ی خنده مون تا یــــک ســـــــال جور میشد. :))

پدافند غیر عامل!!!!
توسعه ی صنعت گردشگری!!!

اینا فقط عناوینش هست انقدر خندیدیم. شما تصور کن زنده راجع به این موضوعات بحث بشه و در صحنه حضور داشته باشی. =))
 

Donger

کاربر سایت
Apr 14, 2015
1,576
تک تک محورها یه طرف، سر این یکی 39 دیقه یه ضرب خندیدم! رکورد طولانی ترین خنده یه ضرب دنیا دستمه :D

بازدید از استادیو های عظیم بازیسازی ایرانی (Delvapasan Studios)
بازدید از شرکت های پیشرو در ارائه کنسول،تکنولوژی و انجین های گیمینگ و مشاهده آخرین دستاورد های آن ها (Emperator Game Consoles)
بازدید از نمایشگاه های بزرگ صنعت بازی که در ایران برگزار می شه (I3)
حضور و شرکت در کنفرانس های بزرگترین شرکت های صنعت بازی که در ایران برگزار می شه (Irancon)
دیدار با اشخاص بزرگ بازی سازی دنیا در ایران (Agha Zadehhaye Eshghe Sakht Bazi)
شرکت در مسابقات بزرگ بین المللی بازی های رایانه ای در ایران (MI6 - Mobareze dar khalij adan Internationals)
و .....



این محور ها هیچ مشکلی نداره، بزرگترین افراد این حوزه هم ازش نمی تونن ایراد بگیرن، کلی روش وقت کارشناسی شده و کلی هم هزینه بالاش شده
هر جایی توی این عناوین مشکلی داشتید بگید من براتون باز کنم
 

Metal Gear

کاربر سایت
Jan 16, 2010
422
محورهای کنفرانس :
• فناوری‌های مطرح در توليد و توسعه‌ی بازی‌های رايانه‌ای
• رویکردهای هوش مصنوعی در توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای
• تحليل روانشناختی بازی‌های رايانه‌ای
• تحليل جامعه‌شناختی بازی‌های رايانه‌ای
• مدل‌سازی احساس و هيجان در بازی‌های رايانه‌ای
• بازي‌های رايانه‌ای و قدرت نرم
بازي‌های رايانه‌ای و پدافند غيرعامل
• شیوه‌های جذب مخاطب و بازاريابی در حوزه‌ی باز‌ی‌های رايانه‌ای
• نقش صنعت بازی‌های رايانه‌ای در حوزه‌ی تجارت، اقتصاد و کارآفرينی
• مدل‌سازی فرایند توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای
• مدل کسب و کار در توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای
• تحلیل زیبایی‌شناختی و تکنیکی بازی‌های رایانه‌ای
• اصول هنری طراحی بازي‌های رايانه‌ای
• بازي‌های رايانه‌ای و ملاحظات حقوقی
• بازی‌های جدّی (Serious Games)
• بازی‌نمایی (Gamification)
• بررسی نقش بازی‌های رايانه‌ای و ارائه‌ی ایده‌های جدید در حوزه‌های:
• خانواده
• سلامت جسمی و روحی
فرهنگ، تاريخ و ادبیات
• آموزش
• تبلیغات
هويت‌يابی و فرهنگ‌سازی
• توسعه‌ی صنعت گردشگری
• درمان اختلالات جسمی
• توانبخشی شناختی
ترويج ارزش‌های دفاع مقدس
ترويج آموزه‌های مذهبی و قرآنی
• و کليه‌ی محورهای مرتبط با ابعاد فنّی و اجتماعی بازی‌های رايانه‌ای

ظاهرا تمام علوم و مشکلات بشریت قراره تو این کنفرانس بررسی بشه.اگه فضای سایت اجازه میداد در مورد این بخش های بولد شده کاملا آزادانه صحبت کنیم چیزای باحالی مشخص میشد
 

.::PUИK::.

کاربر سایت
Mar 28, 2014
8,483
به این سن رسیدم هنوز متوجه نشدم چرا همه چیز رو میخوایم بومی/ارزشی بکنیم؟ اون بخش "محورهای کنفرانس" کلا حاشیه ست و استفاده از کلمات قلمبه نامفهوم.

پدافند عیرعامل؟ LOL
من اول راهنمای بودم که میخواستن همه چیو بومی کنن
الان دانشگاهم چند سال گذشته هنوز بومی نشده
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
یکی از متخصصین بازی سازی جهان که جزو هیئت داوران این کنفرانس هستن!:x

qmtyqnjg1241f0yq5hp6.jpg
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر