Konami به دلیل ولخرجی Kojima را اخراج کرد.

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
uIEGI.jpg


خب به تازگی اطلاعات جدیدی از دلایل جدایی کوجیما از Konami منتشر شده که در ادامه براتون قرارش میدم. منبع اصلی این خبر Rika Muranaka یکی از Composer های سری MGS هست که قبلا در عناوین MGS1, MGS2 و MGS3 با Kojima همکاری کرده. Rika در یک سایت فرانسوی در مورد اخراج کوجیما و دلایل اون حرف زده که در این Podcast اومدن حرفای اون رو بررسی کردن.

به گفته Rika دلیل اخراج کوجیما از Konami ولخرجی بی اندازه اون بوده. ظاهرا برخلاف عُرف همیشگی صنعت که سازنده بر اساس میزان فروش بازی درصدی دستمزد دریافت میکنه، کوجیما یک حقوق ثابت (و گرون) در کونامی داشته و موفقیت یا شکست یک پروژه تاثیری روی درآمدش ایجاد نمیکرده. یعنی اگر بازی شکست میخورد هم کوجیما همون حقوق رو میگرفت و اگر هم بازی میلیونی میفروخت باز خبری از درصد بیشتر نبود و همون حقوق قبلی بهش داده میشد.

مشکل از اینجا شروع میشه که کوجیما بخاطر داشتن حقوق ثابت براش مهم نبوده که بازی پروسه ساختش طول میکشه یا چقدر خرجش میشه و تا دقیقا به اون چیزی که مد نظرش نبوده نمیرسیده اون مورد رو قبول نمیکرده. از این رو بازی بارها و بارها تاخیر خورده (و کلی هزینه اش شده).

همچنین یه سری کارهای غیر اقتصادی دیگه هم انجام میداده، مثلا کوجیما از Composer بازی خواسته تا یه عالمه آهنگ برای بازی بنویسه و بعد از هیچکدوم خوشش نیومده و هیچ یک رو توی بازی نزاشته، در صورتی که کونامی بابت این آهنگا به Composer پول داده بوده.

متن پادکست:
Daley: دلیل اصلی این جدایی، حداقل از دید Rika، اینه که کوجیما یه حقوق ثابت داره و در آمدش از میزان فروش بازی نیست. هر اتفاقی هم که بیوفته کوجیما پول خودش رو میگیره، و اون کلی پول خرج میکرد و بازی رو عقب مینداخت، یه عالمه امکانات به بازی اضافه میکرد (چون) میخواست مطمئن بشه که MGS V بهترین و بزرگترین عنوان ممکنه، و Konami از این موضوع ناراضی بود چون تاخیر بازی تاثیری روی Kojima نمیزاشت. کوجیما بودجه بازی رو خرج چیزای مختلف میکرد، Fox Engine رو آپگرید میکرد و بعد دوباره بازی رو عقب مینداخت چون هنوز انجین آماده نبود و Konami با این موضوع مشکل داشت چون Kojima مثل ژاپنی های سنتی و قدیمی حقوق ثابت خودش رو میگرفت و توی سود حاصل از موفقیت بازی شریک نبود. با این شیوه کوجیما دستمزد بیشتری نسبت به سازنده های دیگه در صنعت گیم داشت ولی خب در (صورت موفقیت خیلی زیاد پروژه) سود حاصل از فروش بازی شریک نبود و پاداشی نمیگرفت.

Yong: پس داری میگی این دعواها برای این شروع شد که کوجیما میخواست بهترین عنوان ممکن رو بسازه؟

Daley: آره. به نظر Rika کوجیما یه سازنده فوق العاده و احتمالا بزرگترین سازنده دوران خودشه، ولی کوجیما اونجوری که Konami دوست داره اقتصادی فکر نمیکنه. به عنوان مثال، بجای اینکه کوجیما بیاد با پایین آوردن Resolution شاخ و برگ ها (در جنگل) از خرجای بازی کم کنه، اون دلش میخواد همه چیز کاملا Polish شده و خوب به نظر بیاد. Rika میگفت اونا بهش پول دادن تا 30-40 تا آهنگ برای بازی بنویسه که نهایتا هیچکدوم توی بازی استفاده نشدن و کوجیما هی ازش میخواست تا یه آهنگ دیگه بنویسه، و یکی دیگه بعد از اون، و به همین صورت، چون کوجیما فقط به چیزی راضی میشه که دوستش داشته باشه و خوب میدونه که هوادارا از چه نوع آهنگی خوششون میاد.

Daley: ریکا پیشتر مستقیما با کوجیما کار کرده و در این مورد اطلاعات خوبی داره، و به شخصه فکر میکنه موسیقی MGS V نسبت به باقی سری یکم آسیب دیده چون Konami نتونست هزینه لازم برای استخدام کردن اون رو بده. پس بجای اینکه Konami بیاد به Rika پول بده تا بره آدم های کار بلدی که میشناسه رو برای نواختن موسیقی بازی انتخاب کنه، تصمیم گرفتن تا Rika رو از معادله حذف کنند و خودشون مستقیما برن و اون افراد رو انتخاب کنند.

منبع
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,179
نام
ماکان
نه دیگه ... ببین چند سال ساخت بازی طول میکشه؛ این همه بریز و بپاش و این هه برو و بیا و این همه هزینه که به خاطر برابری هزینه ساخت و فروش نیست.

قبول اما بهتر از به فنا رفتن و نابودی کل IP ـه که!:D

کونامی و کوجیما دوبار سعی کردن ساخت شماره بعدی بازی رو بدن به یه استدیو دیگه و بدون کوجیما ساخته بشه. نتیجه کار هم اونقدر افتضاح بود که دست آخر کوجیما مجبور شد برحلاف میلش (به گفته خودش) برگرده سر ساخت بازی. مثل MGS3. خود کوجیما گفته اول کارو داد یه تیم دیگه بسازه و خودش بره سراغ یه کار دیگه اما بعد از مدت ها چیزی که تیم جدید موفق به ساختش شد تنها یه محیط جنگی بدرد نخور بود که اونم باز ایده هری گرگسون ویلیامز بود و خودش پیشنهاد داده بود یه محیط جنگلی بسازن چون برای همچین محیطی ایده ملودیک داره! یا MG:R که باز به لطف کوجیما و PG جمع شد و کنسل نشد.

اعتبار کونامی تو صنعت گیم بخاطر MGS هست و این IP هم به طور جداناپذیری با کوجیما گرهع خورده! کونامی بدون MGS عملا یعنی هیچی و MGS هم بدون کوجیکا یعنی ریل پیس آو شت. در نتیجه کونامی بدون کوجیما پیس آو شتی بیش نخواهد بود.
 

.::PUИK::.

کاربر سایت
Mar 28, 2014
8,592
واقعآ ژاپنی ها تو عرصه گیم افول کردن
یه زمانی دهه 90 اسمه capcom / konami / sega میومد آدم میدونست با یه بازی با نهایت گرافیک و یه گیم پلی زیبا طرفه الان اکثر بازی های capcom / konami / sega افت شدیدی داشتن تنها عنوانی که میشه توش فاکتور گررفت همین MGS که به لطف خساست مسئولین کونامی داره نابود میشه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر