فرهنگ گیمینگ|Gaming Culture

pouryaps3

کاربر سایت
Aug 29, 2009
576
نام
پوریا
VR نیاز به سیستم قدرتمندی داره چون باید فریم‌ریت بازی‌هایی که روش اجرا می‌شه حداقل ۶۰ باشه، وگرنه سردرد می‌گیری. جدا از این همه چیز رو ۲ بار رندر می‌کنه (چشم چپ و راست—حداقل تو ورژن‌های قدیمی). برای همین اگه الان بیاد همه‌گیر نمی‌شه چون حداقل باید یه کارتی مثل GTX 970 داشته باشی تا بتونی بازی‌ها رو اجرا کنی. بنابراین باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افته. ولی به شدت ایده‌ی جالبی هست. این که خودت رو تو دنیای بازی حس کنی بحث کم اهمیتی نیست. ولی هنوز جای کار داره.
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

ALBERT W3SKER

THE FATHER OF SURVIVAL HORROR
کاربر سایت
Dec 13, 2016
697
نام
بهزاد
صحبت از شخصیت های زن شد ، به نظر من بهترین شخصیت های زن بازی را میکامی خلق کرده.میکامی اعتقادی به استفاده ابزاری از جنسیت لطیف زن! نداره.در عوض اعتقاد راسخ به شخصیت های زن و نقش موثر ان ها تو داستان داره.

اخرین عنوانی هم که خلق کرد یعنی The Evil Within دیدیم که چقدر جولی کیدمن عالی کار شده بود.هر چند به شخصیت پردازی های بازی ایراد گرفتند اما از حق نگذریم جولی عالی بود.

پ ن: حالا دوباره میگن میکامی میکامی کرد!خب واقعا این مورد را کسی بهش شک نداره که میکامی اهمیت زیادی به شخصیت های زن میده و استفاده ی درست ازشون میکنه!

این هم مصاحبش

Women are not “Objects” in Games, Says Shinji Mikami | SegmentNext
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: ehsanservat

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,828
صحبت از شخصیت های زن شد ، به نظر من بهترین شخصیت های زن بازی را میکامی خلق کرده.میکامی اعتقادی به استفاده ابزاری از جنسیت لطیف زن! نداره.در عوض اعتقاد راسخ به شخصیت های زن و نقش موثر ان ها تو داستان داره.

اخرین عنوانی هم که خلق کرد یعنی The Evil Within دیدیم که چقدر جولی کیدمن عالی کار شده بود.هر چند به شخصیت پردازی های بازی ایراد گرفتند اما از حق نگذریم جولی عالی بود.

پ ن: حالا دوباره میگن میکامی میکامی کرد!خب واقعا این مورد را کسی بهش شک نداره که میکامی اهمیت زیادی به شخصیت های زن میده و استفاده ی درست ازشون میکنه!

این هم مصاحبش

Women are not “Objects” in Games, Says Shinji Mikami | SegmentNext
بهزاد :D، ترخدا این نقاب میکامی رو بردار و یکم بدون تعصب نگاه کن:D.
الان یعنی َ Alyx Vance بازی Half life 2 یا مثلا Eli بازی The last of us یا همین Elizabeth دوست داشتنی بازی Bioshock infinite و چندین مثال دیگه رو ندیدی و جولی کیدمن بازی The evil within رو دیدی اونوقت؟:D یعنی اگه به من بگن ضعیف ترین بخش بازی The evil within کجاش بود میگم شخصیت پردازی های بازیش ( به جز روویک ) . اونوقت نمیدونم چجوری نظر تو یه همچین چیزی میتونه باشه:D. میکامی یه بازیساز فوق العادس، شکی درش نیست، من واقعا خیلی خیلی دوست دارم کاراشو و شدیدا طرفدارشم ولی جدی بهزاد تا این نقاب رو برنداری تشخیص خوب و بد برات ممکن نمیشه، من بازیساز مورد علاقم کارمک بوده ولی همین الان میتونم n تا از اشتباهاتش رو برات لیست کنم که واقعا از آدمی مثل کارمک بعید بوده که یه همچین اشتباهات عجیب غریبی بکنه، ولی خب اونم انسانه و میتونه اشتباه کنه بالاخره، قداست قائل شدن توی هیچ زمینه ای درست نیست بهزاد، اینو دوستانه گفتم بهت، واقعا نگرش تقدسی به هرچیزی چشم و گوش آدم رو از کار میندازه، توی حیطه بازیسازی هم همینه، هر کسی رو باید در جایگاه خودش ستایش کرد نه کمتر نه بیشتر. آدمایی مثل gabe newell و ken levine و kojima و carmack و mikami همگی توی صنعت بازیسازی پدیده هستن ولی فقط برای چیزی که هستن پدیده شدن، نه بیشتر از اون، اگه بخوای چیزی بیشتر بهش اضافه کنی مطمئن باش نتیجه معکوس میگیری:).
 

ALBERT W3SKER

THE FATHER OF SURVIVAL HORROR
کاربر سایت
Dec 13, 2016
697
نام
بهزاد
بهزاد :D، ترخدا این نقاب میکامی رو بردار و یکم بدون تعصب نگاه کن:D.
الان یعنی َ Alyx Vance بازی Half life 2 یا مثلا Eli بازی The last of us یا همین Elizabeth دوست داشتنی بازی Bioshock infinite و چندین مثال دیگه رو ندیدی و جولی کیدمن بازی The evil within رو دیدی اونوقت؟:D یعنی اگه به من بگن ضعیف ترین بخش بازی The evil within کجاش بود میگم شخصیت پردازی های بازیش ( به جز روویک ) . اونوقت نمیدونم چجوری نظر تو یه همچین چیزی میتونه باشه:D. میکامی یه بازیساز فوق العادس، شکی درش نیست، من واقعا خیلی خیلی دوست دارم کاراشو و شدیدا طرفدارشم ولی جدی بهزاد تا این نقاب رو برنداری تشخیص خوب و بد برات ممکن نمیشه، من بازیساز مورد علاقم کارمک بوده ولی همین الان میتونم n تا از اشتباهاتش رو برات لیست کنم که واقعا از آدمی مثل کارمک بعید بوده که یه همچین اشتباهات عجیب غریبی بکنه، ولی خب اونم انسانه و میتونه اشتباه کنه بالاخره، قداست قائل شدن توی هیچ زمینه ای درست نیست بهزاد، اینو دوستانه گفتم بهت، واقعا نگرش تقدسی به هرچیزی چشم و گوش آدم رو از کار میندازه، توی حیطه بازیسازی هم همینه، هر کسی رو باید در جایگاه خودش ستایش کرد نه کمتر نه بیشتر. آدمایی مثل gabe newell و ken levine و kojima و carmack و mikami همگی توی صنعت بازیسازی پدیده هستن ولی فقط برای چیزی که هستن پدیده شدن، نه بیشتر از اون، اگه بخوای چیزی بیشتر بهش اضافه کنی مطمئن باش نتیجه معکوس میگیری:).

علی جان من قصدم مقایسه نبود. اسمی هم از بقیه نبردم. ان شخصیت هایی که اسم بردی عالی بودن. من عاشق الکسیا از بازی هاف لایف هستم.

منتهی میکامی به طور خاص نظر داده بود راجع به استفاده ی درست از شخصیت های زن که من هم با توجه به اثارش ان مطلب را نوشتم.

نه به نظر من جولی کیدمن خوب بود. من کسی را قدیس نکردم. اگر کرده بودم که همین چند وقت دو تا مقاله در رابطه با دو بازیساز بزرگ مثل سوزوکی و کیج نمینوشتم
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,828
علی جان من قصدم مقایسه نبود. اسمی هم از بقیه نبردم. ان شخصیت هایی که اسم بردی عالی بودن. من عاشق الکسیا از بازی هاف لایف هستم.

منتهی میکامی به طور خاص نظر داده بود راجع به استفاده ی درست از شخصیت های زن که من هم با توجه به اثارش ان مطلب را نوشتم.

نه به نظر من جولی کیدمن خوب بود. من کسی را قدیس نکردم. اگر کرده بودم که همین چند وقت دو تا مقاله در رابطه با دو بازیساز بزرگ مثل سوزوکی و کیج نمینوشتم
اتفاقا من انتقادم نسبت به تو همینه، آدمی مثل تو با اینهمه فعالیت مفیدی که میکنه و قلم خوبی که داره و میتونه خیلی خوب هم مقاله بنویسه چرا باید گاهی نظراتی بده که بیشتر از روی تعصب و علاقه ( از نوع منفی ) هستش؟ طرفداری و علاقه مندی به کارهای یه بازیساز خیلی طبیعیه برای هر گیمری، من خودم بی نهایت از The evil within لذت بردم و برام بهترین SH 10 سال اخیر بود بدون اغراق، نه به متاش کاری دارم نه به نظرات بقیه، برای بهترین بود، ولی ایراداتش رو هم نمیشه ناگفته گذاشت و رفت، همون Rage که سال 2011 اومد و کلی بحث و جنگ و دعوا شد سرش رو جان کارمک جزو اعضای کلیدی ساختش بود، من فوق العاده کارمک رو دوست دارم و از Rage هم نهایت لذت رو بردم و بهترین شوتر اون سال هم برام همون بازی بود ( فارق از متا و.... ) ولی باید گفت کارمک خودش اصلی ترین مهره برای سوزوندن قابلیت های بازیش و محتوای اون بود، اشتباهاتش سر Rage و شکست اون بازی ( نسبت به چیزی که ازش انتظار میرفت ) یکی از دلایلش ( اصلی ترین دلیلش) همین جناب کارمک بود و هرکسی بخواد انکار کنه به نظرم شعور خودش رو میبره زیر سوال. اتفاقا آدم نسبت به چیزی که علاقه داره باید دید انتقادی وسیع تری هم داشته باشه تا کیفیت اون چیز براش همیشه حفظ بشه ( با انتقاد به جا و سازنده) و اگه خلل و اشتباهی میبینه با انتقاد سعی کنه به سازنده منتقل کنه که اون اشکال مرتفع بشه. میکامی هرچقدر شخصیت هایی مثل Ada wang رو عالی درآورد ولی به همون اندازه هم شخصیت جولی کیدمن رو ناقص و گنگ از آب درآورد و باید این اشتباه رو بهش گوشزد کرد تا برای کار بعدیش روی این مورد بیشتر فوکوس کنه.
ببخشید طولانی شد بهزاد جان:)، امیدوارم صحبت هامو جبهه گیری تلقی نکنی چون کاملا دوستانه بود و امیدوارم بازم کارها و مقالات خوبی رو ازت ببینم داخل سایت:).
 

ALBERT W3SKER

THE FATHER OF SURVIVAL HORROR
کاربر سایت
Dec 13, 2016
697
نام
بهزاد
اتفاقا من انتقادم نسبت به تو همینه، آدمی مثل تو با اینهمه فعالیت مفیدی که میکنه و قلم خوبی که داره و میتونه خیلی خوب هم مقاله بنویسه چرا باید گاهی نظراتی بده که بیشتر از روی تعصب و علاقه ( از نوع منفی ) هستش؟ طرفداری و علاقه مندی به کارهای یه بازیساز خیلی طبیعیه برای هر گیمری، من خودم بی نهایت از The evil within لذت بردم و برام بهترین SH 10 سال اخیر بود بدون اغراق، نه به متاش کاری دارم نه به نظرات بقیه، برای بهترین بود، ولی ایراداتش رو هم نمیشه ناگفته گذاشت و رفت، همون Rage که سال 2011 اومد و کلی بحث و جنگ و دعوا شد سرش رو جان کارمک جزو اعضای کلیدی ساختش بود، من فوق العاده کارمک رو دوست دارم و از Rage هم نهایت لذت رو بردم و بهترین شوتر اون سال هم برام همون بازی بود ( فارق از متا و.... ) ولی باید گفت کارمک خودش اصلی ترین مهره برای سوزوندن قابلیت های بازیش و محتوای اون بود، اشتباهاتش سر Rage و شکست اون بازی ( نسبت به چیزی که ازش انتظار میرفت ) یکی از دلایلش ( اصلی ترین دلیلش) همین جناب کارمک بود و هرکسی بخواد انکار کنه به نظرم شعور خودش رو میبره زیر سوال. اتفاقا آدم نسبت به چیزی که علاقه داره باید دید انتقادی وسیع تری هم داشته باشه تا کیفیت اون چیز براش همیشه حفظ بشه ( با انتقاد به جا و سازنده) و اگه خلل و اشتباهی میبینه با انتقاد سعی کنه به سازنده منتقل کنه که اون اشکال مرتفع بشه. میکامی هرچقدر شخصیت هایی مثل Ada wang رو عالی درآورد ولی به همون اندازه هم شخصیت جولی کیدمن رو ناقص و گنگ از آب درآورد و باید این اشتباه رو بهش گوشزد کرد تا برای کار بعدیش روی این مورد بیشتر فوکوس کنه.
ببخشید طولانی شد بهزاد جان:)، امیدوارم صحبت هامو جبهه گیری تلقی نکنی چون کاملا دوستانه بود و امیدوارم بازم کارها و مقالات خوبی رو ازت ببینم داخل سایت:).

موافقم علی جان.اما من منظورم از جولی کیدمن و خوب بودنش نسبیت به سباستین بود!من قصد نداشتم کیدمن را در قیاس با الکسیا یا ادا ونگ و.... دربیارم.به هر حال منم موافقم که میکامی باید بهش گوشزد بشه مواردی تا برای ارایه بازی بعدی چنین مشکلاتی به بار نیاره.:-"

نه بابا من ناراحت شم! این حرف ها چیه! خودم از میکامی عصبانیم!منتهی سعی میکنم خودمو کنترل کنم!:))
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
هتره به جا اینکه گیمر ها جوان بحث و کل کل کنن که این بازی روی این پلتفرم من بهتره اون یکی بگه روی پلتفرم من بهتره بجاش از بازی لذت ببرن
اون زمان نه متا نه چیز دیگه ای مهم نیست حس و خال و لذت خودت مهمه
 
  • Like
Reactions: RONIIN and uriel

.::Snake::.

کاربر سایت
Feb 8, 2014
105
نام
یوحنا
@franticfixer اونور دیگه زیادی آف‌تاپیکه, مربوط‌ترین جا برای این صحبت‌ها شاید اینجاس. اگر اینجا هم ربط نداره که مدیرا عطاش رو ببخشن به لقاش.

من این رو ۳ دور خوندم، آخرشم نفهمیدم منظورت چیه. ۴ تا کلمه ی انگلیسی و قلمبه سلمبه حرف رو با ارزش تر نمیکنه. ولی حق دقیقا اینه که انسانها یاد بگیرن کاری که آدم تو اتاق خوابش می‌کنه ربطی به بقیه نداره، و آدمها همه حق دسترسی به موقعیتهای مساوی دارن. حالا از نظر تحصیل، کار، .... اگر شما فکر می‌کنی که الان همجنس گراها دسترسی به موقعیتهای مساوی با straight ها دارن که این بحث کلا مختومست چون کلا در جریان نیستی. اگر فکر می‌کنی advocacy, representation تاثیری نداره و مثلا سنا خودجوش تصمیم میگیره قوانین رو اصلاح کنه بازهم حرفی نیست. اون قسمت آخر که درباره‌ی بیمه و بازنشستگی و اینها بود که نمی‌دونم ربطش چی بود.
یه سری چیزها از اساس غلطن، مثلا هوموفوب بودن. بحث مخالفت و تحمل نیست. غلط رو باید سعی کرد و درست کرد. همه ی این جریان ها و جنبش‌ها همه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌میدونن که راه طولانی و سخته. قرار نیست یه شبه چیزی درست بشه. ولی شاید ۱۰۰ سال دیگه اوضاع بهتر شده باشه، و نسل گیمرها براشون مهم نباشه کاراکتر straight گی شد یا سفید سیاه شد

معذرت, اشتباه از من بود حتما که بد توضیح دادم. من اینجا قول می‌دم "چهارتا کلمه‌ی انگلیسی قلمبه سلمبه" مثل Fact و Value بکار نبرم ولی شما هم انکار نکن به‌جای Advocacy و Straight و Representation می‌تونستی معادلات اصیل زبون ایرونی بکار ببری. با این کلمات دیگه بی‌حسابیم. توضیح زیردیپلمی:

ما هر دو قبول داریم یه سری اقشار آسیب‌پذیر مثل همجنسگرایان وجود دارن, و قبول داریم این اقشار باید حق و حقوقی داشته باشن. اختلاف تو دوتا چیزه: ۱. برای دفاع از حقوق اینها رسانه و فرهنگ گیمینگ کار خاصی نمی‌تونه بکنه, و کارگردان و بازی‌ساز با اشاره به این مسائل دارن آب تو هاون می‌کوبن و اعتباری به کارشون نمی‌ده. ۲. اینکه بگید "همجنسگرایی طبیعیه, پس حق دارن" نتیجه‌ی درستیه ولی پیش‌فرضش اشتباهه, چون فرض گرفته "هر چیز طبیعی خوبه و سفسطه بودنش مشخصه." تمام اون پست سر این بود که بگیم چرا حقوق ارتباطی با طبیعی یا غیرطبیعی بودن نداره و اگر "همجنسگرایی نقص ژنتیکی بزرگ" هم بود باز می‌شد ثابت کرد همجنسگرا حق‌وحقوق داره. تعیین حق تو قانون با اثبات "آگاهی و اراده" (مفهوم) استنتاج می‌شه نه اینکه صبر کنیم ببینیم آیا فلان چیز طبیعیه یا غیرطبیعیه (ساینس). ما انتظار داریم کسایی که سنگ این افراد رو به سینه می‌زنن حداقل تو تئوری بتونن از اونها درست دفاع کنن, دفاع تو دنیای واقعی پیش‌کش.

اون قسمت آخر که درباره‌ی بیمه و بازنشستگی و اینها بود که نمی‌دونم ربطش چی بود

احتمالا ربطش مشخص شد. ربطش به بیمه و بازنشستگی اینه که ما برای اقشار آسیب‌پذیر حق‌وحقوق تعیین کردیم, درحالیکه این چیزها "غیرطبیعی"ـه چون داریم از ضعیف مقابل قوی دفاع می‌کنیم. دفاع از ضعیف مقابل قوی هم "غیرطبیعی"ـه چون مخالف اصل طبیعی "تنازع بقا" هس. یعنی کسی که از چیزی بابت "طبیعی"بودنش دفاع می‌کنه, همزمان داره می‌گه قاتل‌ها برای کشتن معلولین هم حق دارن, چون دیگه از این طبیعی‌تر تو طبیعت وجود نداره.

کسایی که مدافع حضور همجنسگرا تو فیلم و گیمن و هنوز دلیلشون در سطح "همجنسگرایی طبیعیه" باقی مونده, اصلا فکر نکنن خیلی دارن از ارزش‌های مدرن دفاع می‌کنن, برعکس به قول شما این شیوه‌ی دفاع خودش خیلی بدوی و پوسیده‌تره. تنها تو دنیای قدیم بود که تصور می‌شد چیزهایی که در فطرت و ذات و طبیعت آدم هست همگی خوبن. این سبک دلیل اوردن نه‌تنها شبیه به "حقوق بشر" نیس بلکه عینا کپی حرف‌های سران نازیسم بود. اونها هم با برداشتی تحت‌اللفظی از نظریه‌ی داروین گفتن Might is Right, و خلاصه حق‌وحقوق رو از اساس رد کردن چون به این نتیجه‌ رسیدن که در طبیعت هیچ حقی وجود نداره.

اگر فکر می‌کنی advocacy, representation تاثیری نداره و مثلا سنا خودجوش تصمیم میگیره قوانین رو اصلاح کنه بازهم حرفی نیست

درسته, سنا به رای مجلس نمایندگان نیاز داره همونقدر که به رای کمیته‌ها‌ی زیرمجموعه‌ی هر کدوم از اونها و آخرش رای رییس‌جمهور و چند هفت‌خان‌رستم دیگه همه عمدا طراحی شدن تا تصویب لایحه سخت باشه. چک و بالانس, تفکیک قوا... بدیهیات قانونی که حتما اونها رو می‌دونین. ولی گزارش‌هایی که روی این رای‌گیری‌ها تاثیرگذارن اکثرا در دسترس عموم هستن, و شما به ما مستند نشون بده ببینیم آخرین بار کی و کجا رسانه‌, فیلمساز هالیوودی و بازی‌ساز فیلسوف مطلوب شما روی دفاع از حقوق گی و لزبین و حیوانات و... تاثیری داشتن؟ با TLoU نه کسی دست از هموفوبی برداشت, با MGS جلوی هیچ جنگی گرفته نشد, با Bioshock هیچکس انگشت هم به سرمایه‌داری نزد. متوجه هستین چرا عده‌ای بیشتر به "پیام‌های اخلاقی و درس زندگی" هنرمندها می‌خندن تا اینکه جدی‌شون بگیرن؟

داخل همون سایت هزارتا گزارش مستند برای هشدار نسبت به گرمایش زمین (مسئله‌ای مهم‌تر از یک-دو درصد جامعه, یعنی گی) وجود داره که داره خاک می‌خوره. افراد عالم سیاست مثل هنرمندها و بازی‌ساز به‌اصطلاح دغدغه‌مند تو هپروت نیستن, می‌دونن برای تاثیر جدی و دفاع از حقوقشون بهتره برن سراغ فاند, سرمایه, لابی. برده‌داری با موعظه و کلبه عمو تم نبود که برداشته شد, هزارتا فاکتور مهم‌تر قانونی و اقتصادی درش دخیل بود. بازی‌ساز آزاده بره هزارتا بازی در دفاع از اقلیت‌ها بسازه ولی خب تاثیر خاصی نداره, فعلا هم که بدتر حساسیت ایجاد کرده. والا که همون دوران "گیم بی‌مغز بکش برو جلو, وسیله سرگرمی" بهتر بود. اما شما گزارش مستند به من نشون بدی که هیچ, میام عذرخواهی و هاراکیری می‌کنم.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر