اظهارات CD Projekt در مورد کاهش گرافیک The Witcher 3 و فواید عرضه بازی بر روی کنسولها

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Sina R

کاربر سایت
Nov 3, 2011
1,980
نام
Sina
2724143221562418035_marchin_ivinski_v_the_witcher_3_mi_sleduem_formule_legko_igrat_trudno_osvoit_337553%20(1).jpg

به گزارش Gamingbolt آقای Marcin Iwinski بنیان گذار استودیو لهستانی و محبوب CD Projekt بتازگی در مصاحبه با Eurogamer پیرامون و مسائل و حاشیه های مختلف این بازی نظیر کاهش گرافیک در قیاس با نمایش های اولیه و فواید عرضه بازی بر روی کنسول ها صحبت کرده است .

ایشان ابتدا در پاسخ به این سوال که آیا نسخه های کنسولی ، کیفیت نسخه PC را محدود کرده اند گفت :

" اگر کنسول ها نبودند The Witcher 3 به شکل کنونی نبود ، ما به سادگی می توانستیم بازی را تنها بر روی PC عرضه کنیم اما هزینه های بازی برای ما جبران نمی شد . اما با کنسول ها شما می توانید به سطوح بالاتری دست یابید و فروش بیشتری را نیز بدست آورید . بواسطه این فروش می توانید بودجه بیشتری را صرف بازی کنید و بواسطه این بودجه می توانید سرمایه گذاری بیشتری را صرف خلق جهانی بزرگ و غول پیکر بکنید . اما اگر ما بازی را تنها برای PC عرضه می کردیم احتمالا می توانستیم به گرافیکی بهتر دست یابیم زیرا تمرکز ما تنها بر روی یک پلتفرم بود اما به جز گرافیک چیز دیگری برای ما نداشت . همانطوری که اگر بازی را تنها بر روی PS4 و یا Xbox One عرضه می کردیم می توانستیم به چنین چیزی دست یابیم اما با اینکار هزینه های بازی جبران نمیشد "

سپس نوبت به بحث داغ کاهش گرافیک رسید . آقای Iwinski در این مورد صادقانه بحث کاهش گرافیک را پذیرفت و در مورد آن گفت :

" اگر شما فرآیند توسعه بازی را بررسی کنید ما در ابتدا یک نسخه کلی را برای نمایش آماده کردیم ( نمایش مشهور VGX ) و همانطور که شما هم دیدید این نسخه شگفت انگیز بود اما در آن مقطع ما تا پایان زمان توسعه بازی فاصله زیادی داشتیم . سپس ما جهان بازی و اهدافمان را بررسی کردیم و متوجه شدیم صرف نظر از بحث پلتفرم ها ، دستیابی به این کیفیت امکان پذیر نیست . در این مورد شاید یکی از اشتباهات ما این بود که سیستم رندر بازی را تغییر دادیم زیرا ما سیستم رندرینگ بازی را پس از نمایش VGX عوض کردیم . رندرینگ اولیه سیستم نورپردازی دانامیک قوی را نیاز داشت که با توجه به وسعت کار ، بکارگیری آن ساده نبود . با این وجود مردم می گویند نمایش 2013 بهتر بود اما نباید فراموش کنید در برخی از زمینه ها هم ما توانستیم نسبت به آن مقطع بهتر شویم نظیر اندازه و وسعت جهان ، فریم ریت اجرایی و ... "

ایشان در این مورد ادامه داد :

"به طور کلی شاید بهتر بود ما آن نمایش اولیه را نشان نمی دادیم ، نمی دانم اما چنین کاری از طرف ما یک دروغ یا نیت بد نبود زیرا ما در آن مقطع نمی دانستیم که نمی توانیم چنین کیفیتی را بکار بگیریم . به همین دلیل بود که ما بصورت شفاف در این مورد اظهارنظر نمی کردیم . با این وجود اگر گیمرها با پیش زمینه ذهنی نمایش 2013 بازی را خریداری کردند ، عمیقا از آنها عذرخواهی می کنم و ما در حال بحث و گفتگو هستیم که چطور می توانیم چنین چیزی را جبران کنیم زیرا اصلا عادلانه نیست "

عنوان The Witcher 3: Wild Hunt هفته گذشته بر روی پلتفرم های PlayStation 4 ، PC و Xbox One عرضه شد و توانست میانگین نمرات فوق العاده 92 را بدست آورد . همچنین در اینجا می توانید بخش هایی از مقایسه عملکرد اجرایی دو پلتفرم PlayStation 4 و Xbox One را مطالعه کنید .
 
آخرین ویرایش:

Eury

کاربر سایت
Jul 13, 2008
4,050
نام
Afshin
1)بازی با گرافیک ماورایی ساخته بشه ولی نتونه رو کنسولا عرضه بشه(یا با تفاوت بسیار عرضه بشه)و در نتیجه بخاطر فروش کم پروژه و بازی نابود بشه.
مثل Battlefield 3 که نابود شد؟
 

ljmd

کاربر سایت
Oct 19, 2014
77
اين بدعت ناپسند يعني دانگريد بعد از يه نمايش تريلر انچناني كه فقط جنبه تبليغاتي داره رو يوبي سافت گذاشت مثل خيلي از بدعت هاي مزخرفي كه گذاشته .
البته ويچر با همه اين تفاصير الان هم گرافيك بسيار عالي داره و با توجه به وسعتش يه سر و گردن از تمام بازي هايي كه تا الان در نسل هشتم ريليز شدن بالاتر .
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,741
نام
مراد حلیمی
مثل Battlefield 3 که نابود شد؟
نه مثل crysıs 1 که متضرر شدن و از شماره 2 به بعد رویشونو عوض کردن:)

نمیشه یه سیاست و رویه مالی رو تو همه بازیها مقایسه کرد.......Battlefield یه شوتر هست و البته انلاین قوی داره تازه EA ثروتمند هم پشتشه شونصد تا هم dlc پولی براش اومد
نه مثه ویچر که یه شرکت کوچیک هستند و سبک بازیشونم rpg هستش و انلاین نداره تازه dlc رایگانم دارن خیرات می کنن:d

.
 

123321

کاربر سایت
Jan 31, 2007
86
نام
1983
به این قسمت توجه کنید :| اصلا مشخه دانگرید رو گردن کنسولا انداختن 8-|:d
دانگرید گردن کنسولها نداختن . از اولم گردنشون بود:d

بخدا قسم توی ps4 یدونه تراشه 7850hd low end که بیشتر نیست . هست؟
توکنسول که بمب اتم جاسازی نکردن معماریشونم همون x86 حالا یه ذره سطح پایین تر

cpu لبتاپی سریع تو بازیهای ow ضعف نشون میده :d اگه فرکانس cpu کنسول میشد اورکلاک کرد شاید ته امیدی بود
من نمیدونم بعضیا از یه کنسول 400 دلاری چه توقعی دارن مشکلو میندازن گردن سازنده .:d

روی این سخت افزار کنسولها واقعا شاهکار هم کردن
yahoo_4.gif



اون گرافیک دهشتناکی که نشونمون دادن روی یه PC اجرا شده بود رو کنسول همچین گرافیکی تو این نسل غیر ممکنه
yahoo_4.gif


اقای Adam Badowski به عنوان رئیس CD Projekt مدعی هستند که تریلر 2013 به نمایش درآمده از قبل رندر نشده است و بر روی PC اجرا شده
دیگه ازین واضح تر ؟؟؟؟؟؟؟؟

DF هم که گفته تنظیمات گرافیکی نسخه کنسولی MEDIUM میباشد . HIGH و ULTRA که هیچی:d ارزوست

ولی خب بحث سر اینه چرا PC قربانی ضعف کنسولی کردن . حداقل باید بعد اینکه بازی فروش کرد با عرضه یک پچ اپگرید گرافیک اولیه بازی برای نسخه PC برگردونن


خودم بشخصه حاضرم دوتا 980 SLI کنم تا بتونم تو اون اتمسفر گرافیک دهشتناک نمایش اولیه بازی کنم:d

هرچند همین الانشم نسخه کنسولی زیر 30FPS MEDIUM هست.. ولی روی PC داریم 60FPS HIGH میزنیم تو رگ
yahoo_4.gif
خودش کلی فرقشه. راضیم ازشون
yahoo_4.gif
 
آخرین ویرایش:

Tuco

کاربر سایت
Dec 14, 2005
759
تو you*Tu*be در بالاترین کیفیت هم نمیشه به درستی تفاوت ورژن های مختلف بازی رو تو این ویدیو های مقایسه ای پیدا کرد بعد اونوقت انتظار دارید تو اپارات تفاوتی ببینیم؟؟
 

655

کاربر سایت
Sep 27, 2012
2,368
نام
RZA
حالا هی خودتونو بکوبید به درو دیوار شاید یه تفاوت بزرگی ببین :D
 

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,159
نام
سبحان
در این که لید پلتفرم ساخت بازی های مولتی پبتفرم Ps4 هست هیچ شکی نیست پس توقع تفاوت زیادی نداشته باشید!هروقت لید پلتفرم یه بازی بشه pc میشه تفاوت های چشم گیری رو شاهد باشیم

- - -ویرایش - - -

دانگرید گردن کنسولها نداختن . از اولم گردنشون بود:d

بخدا قسم توی ps4 یدونه تراشه 7850hd low end که بیشتر نیست . هست؟
توکنسول که بمب اتم جاسازی نکردن معماریشونم همون x86 حالا یه ذره سطح پایین تر

cpu لبتاپی سریع تو بازیهای ow ضعف نشون میده :d اگه فرکانس cpu کنسول میشد اورکلاک کرد شاید ته امیدی بود
من نمیدونم بعضیا از یه کنسول 400 دلاری چه توقعی دارن مشکلو میندازن گردن سازنده .:d

روی این سخت افزار کنسولها واقعا شاهکار هم کردن:d


اون گرافیک دهشتناکی که نشونمون دادن روی یه PC اجرا شده بود رو کنسول همچین گرافیکی تو این نسل غیر ممکنه
:d


دیگه ازین واضح تر ؟؟؟؟؟؟؟؟

DF هم که گفته تنظیمات گرافیکی نسخه کنسولی MEDIUM میباشد . HIGH و ULTRA که هیچی:d ارزوست

ولی خب بحث سر اینه چرا PC قربانی ضعف کنسولی کردن . حداقل باید بعد اینکه بازی فروش کرد با عرضه یک پچ اپگرید گرافیک اولیه بازی برای نسخه PC برگردونن


خودم بشخصه حاضرم دوتا 980 SLI کنم تا بتونم تو اون اتمسفر گرافیک دهشتناک نمایش اولیه بازی کنم:d

هرچند همین الانشم نسخه کنسولی زیر 30FPS MEDIUM هست.. ولی روی PC داریم 60FPS HIGH میزنیم تو رگ :d خودش کلی فرقشه. راضیم ازشون :d

نگاه دوست من درسته که یخورده فن بازی چاشنی پستات میکنی:d ولی خب حرفات درسته تا حدودی
در مورد اینکه چرا اختلاف بازی ها با نسخه کنسولی زیاد نیست دلیلش کاملا مشخصه!اول از همه اینکه اکثر افراد از جمله من و خود شما بازی رو به صورت کپی تهیه میکنیم و از این کار ما هیچ پولی تو جیب سازنده نمیره.سازنده هم برای این کار وقتی نمیزاره و یه پورت ساده از نسخه کنسولی انجام میده و یه ذره نورپردازی و .. هم بهتر میکنه!دوم اینکه اگر اختللاف رو زیاد کنن و مثلا شاهد چیزی مث نمایش 2013 روی پی سی باشیم دارندگان کنسول ها بدجور شاکی میشن و محصولات بعدی این شرکت رو نمیخرن . کلی دری وری هم به مایکرو و سونی میگن!که قطعا سازندگان کنسول با سرمایه گذاری که میکنن از این موضوع پیشگیری میکنن
 

123321

کاربر سایت
Jan 31, 2007
86
نام
1983
در این که لید پلتفرم ساخت بازی های مولتی پبتفرم Ps4 هست هیچ شکی نیست پس توقع تفاوت زیادی نداشته باشید!هروقت لید پلتفرم یه بازی بشه pc میشه تفاوت های چشم گیری رو شاهد باشیم
کی بهت گفته ویچر3 لید پلتفرومش کنسول بوده ؟؟ اگه لید پلتفروم کنسول بوده پس اون گرافیک اولیه خیره کننده برای چی روی PC بود :))
هیچکی هم نه CD Projekt که یه استدیو کاملا pc style محسوب میشه :d اصلا فکرشم نکن
جهت اطلاع بازی برای PC ساخته شده بعد بدلیل ضعف کنسولی دانگرید شده


نگاه دوست من درسته که یخورده فن بازی چاشنی پستات میکنی:d ولی خب حرفات درسته تا حدودی
در مورد اینکه چرا اختلاف بازی ها با نسخه کنسولی زیاد نیست دلیلش کاملا مشخصه!اول از همه اینکه اکثر افراد از جمله من و خود شما بازی رو به صورت کپی تهیه میکنیم و از این کار ما هیچ پولی تو جیب سازنده نمیره.سازنده هم برای این کار وقتی نمیزاره و یه پورت ساده از نسخه کنسولی انجام میده و یه ذره نورپردازی و .. هم بهتر میکنه!دوم اینکه اگر اختللاف رو زیاد کنن و مثلا شاهد چیزی مث نمایش 2013 روی پی سی باشیم دارندگان کنسول ها بدجور شاکی میشن و محصولات بعدی این شرکت رو نمیخرن . کلی دری وری هم به مایکرو و سونی میگن!که قطعا سازندگان کنسول با سرمایه گذاری که میکنن از این موضوع پیشگیری میکنن

نگاه دوست من درسته که یخورده فن بازی چاشنی پستات میکنی:d اما اینو بدون پلتفروم PC برعکس کنسولها یک پلتفروم باز و نامحدود محسوب میشه
حالا چه کنسول گیمرها شاکی بشن یا نشن بزوی MODS های فراوانی برای ویچر3 عرضه میشه که گرافیک نسخه PC چندین برابر از نسخه کنسولی بهتر میشه (نمونش مودهای حال حاضر اسکاریم که گرافیکشو تا حد کرایسیس بالا بردن )

پس پی سی گیمرها اصلا نگران گرافیک نهایی بازی نیستن چون بزودی اونم با mods درست میشه
منتها چیزی که مهمه دلیل دانگرید کنسولها بودن

جهت اطلاع من بازی اوریجینال تهیه کردم
موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

sadegh93

کاربر سایت
Dec 19, 2011
3,341
چیزی که کاملا واضح هست این تصاویر زیر هست
حالا به هر دلیلی گرافیک نسخه ی نهایی پایینتر از نمایش های اولیه هست
میدونم که توسعه ی بازیهای بزرگ بسیار مشکل هست و سخت , با یک تجربه ی کمی هم که دارم هم میتونم بفهمم چقدرررررررررررر سخته از لحاظ فنی !!
بحث من در مورد خوب بودن یا نبودن این بازی نیست و فقط در مورد گرافیک آن است
منم مقایسه ی بین Pc و Ps4 و one یوروگیمر رو دیدم , واقعا فرق نسبتا کمی هست به نظرم از لحاظ گرافیکی
ممنون
اینکه عده ای چه در این فروم و ... کنسولها رو هم تمسخر میکنند به نظرم درست نیست !
gpu ی ps4 هم low end نیست اصلا به نظرم و حداقل در قیاس با gpu های pc ها متوسط یا بالاتر هست به نظرم .

the-witcher-3-comparison-2013-vs-2015-build-screen-6.jpg

the-witcher-3-comparison-2013-vs-2015-build-screen-5.png

the-witcher-3-comparison-2013-vs-2015-build-screen-1.png

http://www.gamepur.com/news/18811-n...-2013-build-comparison-screenshots-shows.html
 

account240

کاربر سایت
Oct 4, 2012
860
کشتین با این پست های صد من یه غاز و بی ارزشتون، 50 دفعه تکرار میکنید کنسولا فلان PC بهمان، مخصوصا یه عده که مشخص نیست چندمین اکانتشونو دارن رو میکنن
اگه کنسولا دلیل عقب موندن گرافیک هستن (که نیستن و دلیل اصلی توان خرید گیمرهاست که تعداد اندک شماری PCهای آنچنان قوی دارن و سازنده ها هم مجبورن خودشون رو با قشر عظیم گیمر که توان معمولی دارن هماهنگ کنن نه یه عده اندک) در عوض همین کنسولا دلیل زنده موندن این صنعت هستن، فکر کردید چند نفر PCهاشون اونقدر قوی هست که بتونن TW3 رو با نهایت تنظیمات بازی کنن؟
دیگه حالا اینم نخواید قبول کنید مشکل از خودتونه نه کنسولا یا کنسول فنا
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر