مصاحبه اختصاصی WENB با Manorito Hosoda تهیه کننده سری Pro Evolution Soccer

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
ما واقعا از حسن نیت دوستان و برادران ما در اسپانیا و ایتالیا برای مصاحبه انحصاری با Manarito Hosoda کمال تشکر رو میکنیم که به ما این اجازه رو دادن تا این مصاحبه رو برای شما بذاریم و به عبارت ساده تر از این مصاحبه فوق العاده ای که توسط WENB اسپانیا و ایتالیا صورت گرفت لذت ببرید .

kycc1w7cv5gtr69oybht.jpg


WENB :بازی PES 2015 عنوانیست که پس از مدت ها سوق داده شده به ریشه های اصیل گذشته خود و همین طور ارائه دهنده و سرآغازی دوباره برای این سری است و چگونه این عنوان آینده ای رو به جلو خواهد داشت و همین طور رو به تکامل ؟ اولویت های اصلی برای تیم PES چه هستند ؟


Manorito Hosoda : من فکر میکنم جنبش و تنوع حرکتی بازیکنان و شعاع حرکتی آن ها و همین طور آزادی عمل کاربر در زمین بازی و تمرکز برای تصاحب توپ های اول و سپس توسعه مدافعان برای جلو گیری از کار های حجومی و به وجود آوردن بالانس بین فاز حجومی و فاز دفاعی یکی از اولویت های ما در بازی هستش و همین طور تمرکز اصلی ما در کار های دفاعی و حجومی در بخش های گوناگون میباشد یعنی به عبارتی این دو محور اصلی بازی یعنی دفاع و حمله و تقابل و بالانس بین این دو بسیار مهم هستش ، به طور کلی ما امیدواریم که گیمر هر آن چه که در فوتبال واقعی در حال انجام هستش رو در بازی به وجود بیاریم و تمرکز اصلی ما ایجاد یک بازی تیمی و استراتژیک هستش یعنی بازی گیمر باید اولویت اصلیش بر اساس کار گروهی ، تاکتیک و بازی تیمی باشه تا تمر کز بر یک بازی فردی !!! جزئیات بیشتر به زودی اعلام خواهد شد پس فعلا در ارتباط باشید .



WENB : آیا شما در پچ های جدیدی که برای بازی PES 2015 عرضه میکنید سعی در تغییرات اساسی گیم پلی PES 2015 دارید ؟



Manorito Hosoda : نه در حال حاضر . پس از سال ها ما احساس میکنیم که یک PES واقعی درست کردیم و اعتماد به نفس بسیار خوبی از این موضوع گرفتیم و همین طور جوایزی که دریافت کردیم طرفداران ما از این موضوع کسب جوایز بسیار پر شور و خوشحال شدن و از گیم پلی بازی راضی بودن پس با این حساب یک تغییر کوچک میتونه تاثیر منفی به قسمت های مختلف گیم پلی بازی و همین طور قسمت های دیگه بازی بذاره بنابراین پچ هایی که میدیم بسیار با حساسیت روش کار میکنیم تا فقط تاثیری مثبت بر گیم پلی بازی بذاره و وسواس خاصی روی این موضوع داریم.




WENB : در PES 2015 شاهد معرفی My Club بودیم و مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته ، در قسمت نظرات کاربران درخواست بسیاری داده شده که که بهبود هایی در بخش هایی صورت بگیره مثل توانایی خرید بازیکنان از طریق یک پایگاه داده ای اختصاص داده شده ، نظر شما و طرز فکر شما در این باره چیست ؟



Manorito Hosoda : ما فکر میکنیم چنین چیزی در آینده ممکن هست باشه و ما به باز خورد ها واقعا نگاه میکنیم و بهشون گوش میدیم و به نظرم این بخش اگه اضافه بشه باید تعادل و بالانس خوبی درش برقرار بشه .



WENB : بسیاری از طرفدارن خواستار تعداد استادیوم های بیشتر از طریق DLC در PES 2015 هستن آیا ممکن هست که باز هم استادیوم هایی به بازی اضافه بشه ؟



Manorito Hosoda : همه ما اهمیت بودن استادیوم ها رو درک میکنیم و در Data Pack های آینده باز هم استادیوم اضافه خواهد شد و ما همین طور تعداد استادیوم ها رو بیشتر خواهیم کرد در هفته های آینده باز هم منتظر اخبار بیشتری باشید .



WENB :در نهایت با استفاده از موتور FOX Engine تیم شما برای کنسول های نسل بعد بازی PES 2015 رو ساختن ، تیم شما در آینده برای توسعه دادن این موتور گرافیکی چه برنامه های دارین ؟ آیا شما در آینده آب و هوای داینامیک و پویا رو به بازی اضافه میکنین و همین طور جلوه های بصری بازی رو افزایش خواهید داد ؟



Manorito Hosoda : ما نمیتونیم جزئیات مربوط به آینده رو به شما در حال حاضر به شما بگیم ولی این رو میتونم بگم بله برنامه هایی وجود دارد !!




WENB :بازی PES 2015 اولین عنوانی بود که استدیوی ژاپنی شما در کنار استدیوی تازه تاسیس شما در انگلستان (UK) در کنار هم مشغول به کار بودین و همین طور در شکل دادن پایگاه داده ای بازیکنان تیم WENB هم مشغول به کار بود ، چگونه کار با سایت های عمومی و مربوط به نظرات کاربران در جمع آوری پایگاه داده ای بازیکنان بهبود یافته است ؟ و همین طور میتوان انتظار داشت پیشرفت های بیشتری مربوط با چنین سایت هایی در آینده صورت بگیرد ؟



Manorito Hosoda : با سپاس فراوان از کمک های شما ، هنوز هم باید پیشرفت هایی که باید بشود وجود دارد اما این یک شروع عالی برای ویژگی های جدید بود و همین طور ما امیدواریم که جزئیات بازیکنان فوتبال از طریق شما بیشتردر دسترس و همین طور داده های فردی بازیکنان از این هم بیشتر شود .



WENB :بخش بسیاری از کابران خواستار ***** دستی و تنظیمات دستی بیشتری در بخش آنلاین هستند ، آیا این ویژگی در PES 2016خواهد بود ؟



Manorito Hosoda : ما در این مورد باید بیشتر فکر و تعمق کنیم !


WENB : لیگ J-League ژاپن در ماه مارس شروع میشه آیا مجوز به دست آوردن این لیگ برای سری PESسر آخر محقق خواهد شد ؟ و یا این که باز هم این لیگ فقط در عنوان Winning Eleven خواهد بود ؟



Manorito Hosoda : هیچ برنامه ای برای گرفتن مجوز لیگ ژاپن برای سراسر جهان وجود ندارد اما اگر کاربران زیادی از ما این درخواست رو داشته باشن و درخواست جدی ای باشه خودم به شخصه که خیلی دوست دارم این اتفاق بیفته !




WENB : موتور FOX Engine برای توسعه سری PES بسیار مهم است بسیاری از طرفداران میخوان که گام بردارید به ساخت موتور Impact Engine آیا شما برنامه و نقشه ای دارید برای ساخت موتور جنبشی در PES 2016 ؟!



Manorito Hosoda : موتور FOx Engine برای ما بسیار مهم است و این موتور به تنهایی قادر به توسعه و ساخت در تمامی مراحل تاثیر گذار و کافی خواهد بود .



WENB : بسیاری از طرفدارن بازی PES صرفا به خاطر بازی کردن در بخش آنلاین با دوستان خود به بازی میپردازن آیا شما برنامه هایی برای گسترش بخش آنلاین در سال های آینده خواهید داشت ؟


Manorito Hosoda : حالت های آنلاین قلب تپنده نسل جدید کنسول ها هستن آنلاین بازی کردن و بخش آنلاین برای کنسول های جدید بسیار مهم است امروزه هر کسی با هر وسیله ارتباطی که داره میتونه بازی آنلاین کنه بنابراین سطح مختلف ارتباطات و محیط های گیم پلی در دستگاه های گوناگون با هم فرق داره که ما میخواهیم این موارد رو با هم تطبیق بدیم .



WENB : هوش مصنوعی همیشه یکی از مهم ترین بخش ها در سری PES در طول سال ها بوده شما چگونه میخواهید هوش مصنوعی PES رو پیشرفت بدید و رو به جلو هدایت کنید ؟!


Manorito Hosoda :هوش مصنوعی یکی از قابلیت های کلیدی سری PES است و چالش بر سر این هست که چگونه تیم سازنده PES هوش مصنوعی رو در نسل بعدی کنسول ها به پیشرفت و تکامل خواهند رساند ؟ هوش مصنوعی در عنوان PES 2015 پیشرفت زیادی کرد و پایه ریزی عالی برای آینده خواهد بود تا تاثیرات هوش مصنوعی حتی در تاثیر پذیری مدیران ، مربی ها و مهارت ها و توانایی فردی بازیکنان و استراتژِی ها و عوامل و بسیاری از بخش ها میباشد و این ریشه کار ما رو برای برنامه ریزی در آینده آسان تر و باز تر خواهد کرد !



WENB : وقتی که ما داریم بازی فوتبال PES و یا هر بازی دیگر فوتبالی رو بازی میکنیم نا خود آگاه محیط و اتمسفر و جو و دوربین و خلاصه شالوده کل بازی رو با دنیای واقعی فوتبال مقایسه میکنیم . آیا شما در این بخش جو و اتمسفر و از این قبیل موضوعات برنامه ریزی خاصی برای آینده کرده اید و قصد بهبود و پیشرفت در این بخش رو دارید ؟


Manorito Hosoda : طرفداران فوتبال عاشق این هستن که احساس کنن وقتی دارن بازی فوتبال از تلوزیون میبینن خودشون رو در زمین حس کنن و سنخیتی نزدیک با اتفاقات درون بازی داشته باشن و آیا برنامه ای برای ایجاد و خلق و به وجود آوردن صحنه های سینمایی تر و دوربین پخش Broadcast در نسخه های آینده سری PES وجود دارد ؟ باید بگم که بله وجود دارد و ما درک اهمیت این موضوع رو خوب میدونیم که چقدر برای طرفداران فوتبال اهمیت داره . تیم PES هدف داره که علاوه بر این که کاربران فوتبال دارن یه بازی کامپیوتری بازی میکنن و لذت میبرن ولی در کنارش هیجان برای حمایت از تیم مورد علاقه خود و دوربین های عکاسی و سرو صدا ها و شعار های تماشاگران و صدا توپ و خلاصه در تلاش هستیم که جو و اتمسفر بی نظیری رو در نسخه های آینده PES برای طرفدارانش رقم بزنیم ولی برای شنیدن اخبار بیشتر در این باره باید کمی صبر کنید .


و در پایان باز هم یک تشکر ویژه از اعضای تیم WENB اسپانیا و ایتالیا و همچنین آقای Hosoda که اجازه دادن بخش های از مصاحبه رو برای طرفدارن PES قرار بدیم .


منبع : Exclusive WENB Interview: PES Producer Manorito Hosoda - Winning Eleven Next-Gen BlogWinning Eleven Next-Gen Blog
 
آخرین ویرایش:

navid_x360

کاربر سایت
Jun 1, 2007
2,700
نام
نوید
سلام ،به نظرم مهمترین سوال پرسیده نشد حقیقتش تمایلی به خوندن نظرات سازنده نداشتم وقتی سوال میخوندم!جو ورزشگاه پیش کش بیان همین لیسانس تیمارو درست کنن نقل انتقالات اپدیت کنن لاقل من بعده 8سال برایه تست هم شده یه دست pesبزنم ببینم گیم پلیش چطوریه!
 

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
سلام ،به نظرم مهمترین سوال پرسیده نشد حقیقتش تمایلی به خوندن نظرات سازنده نداشتم وقتی سوال میخوندم!جو ورزشگاه پیش کش بیان همین لیسانس تیمارو درست کنن نقل انتقالات اپدیت کنن لاقل من بعده 8سال برایه تست هم شده یه دست pesبزنم ببینم گیم پلیش چطوریه!
یه طورایی حق داری ولی این ماجرای لایسنس رو من و شما باید بریم یقه EA Sport رو بگیریم که لیگ های معتبر فوتبال رو در انحصار خودش گرفته ( کونامی دیوانه نیست که دوست نداشته باشه جواز گرفتن دو لیگ معتبر فوتبال یعنی آلمان و انگلستان رو نخواد بگیره ) البته این موضوع یک طرفه نیست چون از اون ور لایسنس جام باشگاه های اروپا و آسیا و این جور چیزا هم دست کونامی هستش و دست EA بهش نمیرسه یعنی منظورم اینه که اینا عمرا این لایسنس های مهمی رو که دارن در اختیار یک دیگه بذارن ، کونامی اگه 1000 سال دیگه هم طول بکشه لایسنس لیگ های بزرگی مثل آلمان و انگلستان رو نمیتونه در اختیار بگیره چون این لیگ ها دست EA هستش اونم به صورت انحصاری تازه این که چیزی نیست حتی جواز بسیاری از استادیوم ها هم به صورت انحصاری دست EA هستش !!! کاریش هم نمیشه کرد زور و قدرت دارن و روابط بسیار بیشتری نسبت به کونامی دارن به هر حال نام بازی که فیفا هستش و لایسنس گرفتن همین نام فیفا خودش باعث و بانی این میشه که روابط اسپانسر ها و خیلی موارد دیگه با EA خیلی خیلی بیشتر از کونامی باشه !
 
آخرین ویرایش:

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
12,955
نام
محمد امین
این قضیه لیسانس خیلی مسخرست از اون مسخره تر این لیسانس انحصاری هست !
همش هم تقصیر این EA پول پرسته
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر