سازنده Phantom Dust به علت براورده نکردن انتظارات مایکروسافت تغییر کرد

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
Dec 6, 2007
3,636
نام
کامیار
phantom_dust-600x337.jpg



چندین منبع آگاه در گزارش اخیر سایت Kotaku عنوان کرده‌اند که سازنده سابق عنوان Phantom Dust reboot نتوانسته بود انتظارات مایکروسافت را برآورده کند.

یکی از کارمندان سابق که خواسته نامش فاش نشود، گفته است که اختلافات بین این شریک از زمان E3 2014 شروع شده چرا که DarkSide از نمایش بازی در کنفرانس اطلاعی نداشته است.
او اذعان می‌کند که وقتی بازی به نمایش درآمد هنوز در مراحل بسیار ابتدایی بود و حتی در آن تریلر، هیج‌کدام از کارهای DarkSide استفاده نشده بود:
"ما به هیچ عنوان از نمایش بازی خبر نداشتیم. در حقیقت این طور بود که به ما گفتند 'هی E3 را تماشا کنید!' و وقتی همه‌ی استدیو در سالن جمع شدند آن تریلر CG پخش شد و ما خود از آن خوشمان آمد! اما مشکل اینجا بود که کار نمایش داده شده کاملا با پروژه ما متفاوت بود و این اتفاق باعث شده بود که طرفداران انتظار شخصیت‌هایی با آن شمایل داشته باشند."
از طرفی هر دو شرکت به نوعی قرارداد سکوت بسته بودند و هیچ‌کدام نمی‌تواسنتد ساخت بازی توسط DarkSide را اعلام کنند.

به نقل از یک منبع دیگر دو ماه بعد از E3 ساخت بازی به سرعت گسترش پیدا کرد اما از طرفی توقعات مایکروسافت نیز بالا رفت. آن‌ها می‌خواستند کل کار با 5 میلیون دلار تمام شود که کاری غیرممکن بود:
"آن‌ها چیز‌های زیادی می‌خواستند و ما نیز مدام تکرار می‌کردیم که با این بودجه ناممکن است. پس از خرج 2 میلیون دلار آن‌ها تصمیم به خاتمه همکاری گرفتند."
در ماه فبریه شایعه‌ بسته شدن این استدیو در اثر این ضرر به گوش رسید که حالا مشخص شده مدیران با بستن چند قرارداد کوچک سعی در سراپا نگه داشتن DarkSide دارند.
Phil Spencer رسما اعلام کرد که مایکروسافت به Phantom Dust متعهد است و ساخت بازی ادامه پیدا خواهد کرد

منبع
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
کلا این خبر سر تا پاش تناقضه.

معلوم نیست چی به چیه.از یک طرف میگه ماکرو عاشق ما بود و از کارمون راضی بود، از یک طرف میگه حتی راضی نبود بیشتر از 5 میلیون دلار خرج کنه.جالب اینه که توی این صنعت الان بازی های خوب AAA بالای 60 میلیون دلار و بازی های به نسبت کوچیکتر خوب هم حداقل 10 میلیون دلار هزینه دربردارن.ماکرو هم که سابقه طولانی به عنوان ناشر داره و اینطوری نیست که اصلا با قضیه آشنا نباشه.اینایی که توی سال اول 1 میلیارد دلار خرج بازی کرده بودن و از یک طرفی هم الان دارن میلیون میلیون خرج میکنن چرا نباید یکی دو میلیون بیشتر در اختیار استدیو قرار بدن؟یا اصلا اگر نمیخان زیاد هزینه کنن چرا باید انتظار بی خود داشته باشن؟مگه دیروز وارد صنعت گیم شدن که از وضعیتش خبر نداشته باشن؟
شاید نمیخواسته این استودیو بسازه و بدنبال بهانه بوده که از دستش در بیاره پروژه رو و بده به یه جای دیگه :-/
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
اگر میزان بودجه در خواستی این استدیو مشخص میشدش خیلی بهتر بود انتظار داشتن مایکرو بیاد به این استدیو یک دفعه ای 10 20 میلیون دلار بودجه بوده یا نه در حده دو سه میلیون دلار بوده
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
قسمت بالا فکر کنم همون حرف شما باشه نمیدونم تفاوت در چی هست! در ضمن قسمت‌هایی هم که اشاره کردید در متن هست:
نه دوست من توی پست اول شما نوشتی هر دو طرف قرارداد سکوت بسته بودن و نمیتونستن چیزی بگن، در صورتی که توی متن اصلی ذکر شده که فقط DS طبق قرارداد نمیتونسته چیزی بگه و مایکرو (که طرف دیگه قرارداد بوده و حق گفتن این موارد رو داشته) هم به کسی نمیگفته سازنده کیه. در ادامه اعضای DS هم میگن که این موضوع خیلی براشون ناراحت کننده بوده و عدم اعتماد مایکرو به اونا رو نشون میداده.
کلا این خبر سر تا پاش تناقضه.

معلوم نیست چی به چیه.از یک طرف میگه ماکرو عاشق ما بود و از کارمون راضی بود، از یک طرف میگه حتی راضی نبود بیشتر از 5 میلیون دلار خرج کنه.جالب اینه که توی این صنعت الان بازی های خوب AAA بالای 60 میلیون دلار و بازی های به نسبت کوچیکتر خوب هم حداقل 10 میلیون دلار هزینه دربردارن.ماکرو هم که سابقه طولانی به عنوان ناشر داره و اینطوری نیست که اصلا با قضیه آشنا نباشه.اینایی که توی سال اول 1 میلیارد دلار خرج بازی کرده بودن و از یک طرفی هم الان دارن میلیون میلیون خرج میکنن چرا نباید یکی دو میلیون بیشتر در اختیار استدیو قرار بدن؟یا اصلا اگر نمیخان زیاد هزینه کنن چرا باید انتظار بی خود داشته باشن؟مگه دیروز وارد صنعت گیم شدن که از وضعیتش خبر نداشته باشن؟
شاید مایکرو نمیخواسته بیشتر از 5 میلیون روی عنوان Niche ـی مثل PD که از لحاظ فروش مطمئنا موفقیت زیادی نمیتونسته بدست بیاره سرمایه گذاری کنه؟ :-/

یه احتمال دیگه هم هست که البته فکر نکنم تا الان جایی توی صنعت شنیده باشم کسی اینکار رو کرده باشه ولی خب با توجه به تغییرات دائم و غیرمنطقی توی خواسته های مایکرو و همینطور عدم ذکر نام سازنده و نشون دادن یه تریلر کاملا متفاوت از چیزی که DS داشته میساخته، یه جورایی با عقل جور در میاد.

شاید در کنار DS مایکرو با یه استدیو دیگه هم صحبت میکرده و میخواسته هرکدوم کارشون بهتر بوده رو به عنوان سازنده انتخاب کنه؟ اینطوری میشه توجیه کرد که تریلر E3 (که کاملا متفاوت با ساخته DS بوده)از کجا اومده، چون یه استدیوی دیگه(یا اصلا یه تیم داخلی توی خود مایکرو) هم داشته روی بازی کار میکرده و مایکروسافت از ایده اونا بیشتر خوشش میاد و تریلر اونا رو نشون داده. علاوه بر این اگر قضیه این بوده باشه پنهانی کاری مایکرو در مورد سازنده هم طبیعی به نظر میاد. در ادامه هم با اضافه کردن درخواستای عجیب و غیرمنطقی به DS صبر میکنه تا 2 میلیون بودجه ای که در اختیار داشتن تموم بشه تا پروژه اونا رو رسما کنسل کنه و کار رو با اون یکی تیم ادامه بده.

میدونم یکم شبیه تئوری توطئه و اینجور چیزا شد ولی خب جدا تنها توضیح نسبتا منطقی ایه که با اتفاقات ذکر شده جور در میاد.

در هر صورت مایکرو همیشه آزاده تا شفاف سازی کنه و داستان رو از دید خودش بگه.

اگر میزان بودجه در خواستی این استدیو مشخص میشدش خیلی بهتر بود انتظار داشتن مایکرو بیاد به این استدیو یک دفعه ای 10 20 میلیون دلار بودجه بوده یا نه در حده دو سه میلیون دلار بوده

توی متن کوتاکو اینم ذکر شده. حدودا بودجه نهایی که میخواستن چیزی نزدیک به 7-8 میلیون دلار بوده پس درخواستشون 2-3 میلیون بیشتر از بودجه اولیه بوده که مایکرو قبول نکرده.
 

Dlforshot2

کاربر سایت
Sep 15, 2014
599
خب حتما میدونستن چیزی که اینا میسازن بدرد بخور نیست مایکروسافت هم دیونه نیست که بیاد رو همچین پروژه ای سرمایه گذاری کنه
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
استودیو گفته الان ملت انتظار دارن شخصیتای ما شبیه به اینا باشه در حالی که ما یه چیز دیگه میساختیم ؟؟ /:) :))

مایکرو تریلرو از کجاش در آورده دقیقا؟ :D
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,755
نام
مراد حلیمی
چقدر بی نظمی کرده مایکروسافت......اصلا فرض بر اینکه با 5 میلیون هم اینا بازی رو میساختن بازم نمیشد به عنوان یه بازی درست و حسابی روش حساب کرد با اون بودجه
کلا حیف شد چون به یه AAA 60 دلاری شبیه بود ولی با این حرفا ساخته بشه هم احتمالا یه بازی کوچیک خواهد بود

.
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
شاید نمیخواسته این استودیو بسازه و بدنبال بهانه بوده که از دستش در بیاره پروژه رو و بده به یه جای دیگه :-/

خب چرا از اول روش سرمایه گذاری کرده؟اگه نمخواست همون اول پروژه رو نمیداد دست اینا

نه دوست من توی پست اول شما نوشتی هر دو طرف قرارداد سکوت بسته بودن و نمیتونستن چیزی بگن، در صورتی که توی متن اصلی ذکر شده که فقط DS طبق قرارداد نمیتونسته چیزی بگه و مایکرو (که طرف دیگه قرارداد بوده و حق گفتن این موارد رو داشته) هم به کسی نمیگفته سازنده کیه. در ادامه اعضای DS هم میگن که این موضوع خیلی براشون ناراحت کننده بوده و عدم اعتماد مایکرو به اونا رو نشون میداده.

شاید مایکرو نمیخواسته بیشتر از 5 میلیون روی عنوان Niche ـی مثل PD که از لحاظ فروش مطمئنا موفقیت زیادی نمیتونسته بدست بیاره سرمایه گذاری کنه؟ :-/

یه احتمال دیگه هم هست که البته فکر نکنم تا الان جایی توی صنعت شنیده باشم کسی اینکار رو کرده باشه ولی خب با توجه به تغییرات دائم و غیرمنطقی توی خواسته های مایکرو و همینطور عدم ذکر نام سازنده و نشون دادن یه تریلر کاملا متفاوت از چیزی که DS داشته میساخته، یه جورایی با عقل جور در میاد.

شاید در کنار DS مایکرو با یه استدیو دیگه هم صحبت میکرده و میخواسته هرکدوم کارشون بهتر بوده رو به عنوان سازنده انتخاب کنه؟ اینطوری میشه توجیه کرد که تریلر E3 (که کاملا متفاوت با ساخته DS بوده)از کجا اومده، چون یه استدیوی دیگه(یا اصلا یه تیم داخلی توی خود مایکرو) هم داشته روی بازی کار میکرده و مایکروسافت از ایده اونا بیشتر خوشش میاد و تریلر اونا رو نشون داده. علاوه بر این اگر قضیه این بوده باشه پنهانی کاری مایکرو در مورد سازنده هم طبیعی به نظر میاد. در ادامه هم با اضافه کردن درخواستای عجیب و غیرمنطقی به DS صبر میکنه تا 2 میلیون بودجه ای که در اختیار داشتن تموم بشه تا پروژه اونا رو رسما کنسل کنه و کار رو با اون یکی تیم ادامه بده.

میدونم یکم شبیه تئوری توطئه و اینجور چیزا شد ولی خب جدا تنها توضیح نسبتا منطقی ایه که با اتفاقات ذکر شده جور در میاد.

در هر صورت مایکرو همیشه آزاده تا شفاف سازی کنه و داستان رو از دید خودش بگه.
.


دلیل اول مبنی بر اینکه نخاد بیشتر از این مقدار سرمایه گذاری بکنه منطقی هست تا حدودی اما مشکل اینه ماکرو پروژه رو به کل کنسل نکرده و داره ادامه اش میده.یعنی اینا همین الان هم دارن سرمایه گذاری بیشتری میکنن.خودمون هم میدونیم که شروع پروژه با یک استدیو کمتر از ادامه اش با این استدیو خرج نخواهد داشت.

دلیل دوم رو هم فکر نکنم هیچ آدم بالغی توی دنیا وجود داشته باشه که همچین حرکتی رو روی یک پروژه میلیون دلاری انجام بده.ماکروسافت یک شرکت بزرگ و سازمان داری هستش و ردیف بودجه ها هم با حساب کتاب اختصاص داده میشه.الان فکر کن مثلا فیل اسپنسر بیاد به مدیرها بگه 5 میلیون دلار بدین بدیم دست استدیو A پنج میلیون هم بدیم دست B.هرکدوم خوب ساخت اونو ادامه میدیم.:d

در مورد سطر آخر هم باز فکر نکنم اینا بخان مثلا با کش دادن موضوع یا نمیدونم فیلم بازی کردن منتظر بمونن 2 میلیون تموم بکشه بعد پروژه رو ول کنن.از قدیم گفتن جلوی ضرر رو هرجا بگیری منفعته.این هم فکر کنم برای یک شرکت 400 میلیارد دلاری یک چیز واضحی هستش:d

بهترین دلیلی که وجود داره اینه که ماکرو در قبال سرمایه گذاری که کرده از نتیجه راضی نبوده(حالا هرچه قدر که بوده).
 

Cj_sa

کاربر سایت
Jul 5, 2007
3,261
نام
مهرداد
علی باید بگم که تئوری که دادی خیلی هم دور از واقعیت نیست و حتی تو همین ایران خودمون هم از اینکارا میکنن،ربطی هم به شرکت های سازنده نداره!
این بیشتر برای اینکه ببینن کدوم شرکت داره کار بهتری ارائه میده و رو همون سرمایه گذاری کنن
احتمال اینکه شرکت دومی هم قرارداد منع صحبت کردن داشته باشه هم زیاده و زمان مشخص میکنه که کن لوب داشته در مورد کدوم پروژه صحبت میکرده!!:D
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,503
نام
محمد
گویا نسل قبلی این بازی یه عنوان دیجیتالی 20 دلاری بوده، احتمالا مایکروسافت هدفش این بوده این نسخه جدید هم همین مدلی باشه واسه همین بودجه کار رو محدود کرده. ولی انصافا 5 میلیون دلار حتی واسه یه بازی این مدلی هنوز کمه :D
 

MEHRAN ARBABI

کاربر سایت
Aug 20, 2011
1,767
نام
mehran
این خیلی خبر خوبی هست که مایکر تا این حد به پروژه ها نظارت داره و اون ر با کیفیت عالی میخواد
ولی این جریان پول فکر نمیکنم واقعی باشه آخه ۵ ملیون دلار برای یه بازی aaa خیلی خیلی عادی هست قطعا مایکر فکر های بیشتری داشته برا بازی
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
این خیلی خبر خوبی هست که مایکر تا این حد به پروژه ها نظارت داره و اون ر با کیفیت عالی میخواد
ولی این جریان پول فکر نمیکنم واقعی باشه آخه ۵ ملیون دلار برای یه بازی aaa خیلی خیلی عادی هست قطعا مایکر فکر های بیشتری داشته برا بازی

بازی AAA قرار نبوده باشه و نیست. 5 میلیون دلار حتی عادی هم حساب نمیشه. مثلا پولی که CA از DLC ـه Blood ـه Rome 2 درآورد یه چیزی تو همین مایه ها بوده ! یعنی اصلا 2 میلیون دلار پولی نیست که به خاطرش بخوان یه دفعه بزنن کنسل کنن یه پروژه رو که قرار نیست AAA باشه و تا وسط ساخت هم رفته باشن

================
محتمل ترینش رو این بابا (دانته گریه نمیکنه :d) بالا گفت :d
اینا وقتی میان اسم سازنده رو نمیگن خودش مشکوکه.
مورد دوم هم دیگه انقدر هم تو آفساید نیستن که بیان یه تریلر از یه جا دیگه معرفی کنن و Lobb هم بیاد حرف بزنه بعد یه چیزه دیگه عرضه کنن.
همین که ممکنه بازی رو همزمان دوتا استودیو در حال ساختن و اونی رو که به نظر خودشون بهتر بوده انتخاب کردن، درست ترینشه ! بقش که سر 2 میلیون بیان کنسل کنن و یه تریلر دیگه و ... واقعا غیر منقطی تر از این حرفاس که یه ناشر بخواد انجام بده.
 

amirone

کاربر سایت
Aug 13, 2014
2,435
اصلا برام بودجه و کنسلی بازی مطرح نیست .. فقط این قسمت : بچه ها توی سالن جمع شدن ... سپس:d (هی E3 را تماشاکنید:bash: ) عجب بازی ایه :-o... ودر پایان فهمیدن کار ساخته نشده ی خودشون خورده روی پیشونی بازی :d ، چی بگیم به این حرکت ؟ :dجای خالی را با کلمات مناسب پر کنید ......................................................................
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر