12 ساعت با The Witcher 3 Wild Hunt: جزییاتی کامل از آخرین ساخته CD Projekt

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
خبر اصلی تقریبا مال 20 روز پیشه ولی خب تایپکای بخش اخبار و خود بازی رو که چک کردم هیچکس نزاشته بودش برای همین گفتم بد نیست یه تاپیک براش بزنم.

ia42nta67jq6wyr8w89e.png


به تازگی مجله آلمانی Gamestar.de موفق شده است تا به مدت دو روز و بدون هیچ محدودیتی Witcher 3 Wild Hunt را تجربه کند. خبرنگار این مجله موفق شده تا در این مدت 12 ساعت از بازی را تجربه کرده و شخصیت خود را به Level 7 برساند. وی در مورد تجربه اش گفته است:
این دو روز من با گرلت (شخصیت اصلی بازی) یکی از زیباترین، هیجان انگیزترین و پربارترین تجربه هایم در طول 33 سال زندگی گیمینگم بود.

پیشنمایش کاملی از این عنوان در آخرین شماره از مجله Game Star چاپ شده که در ادامه بخش هایی از آن را برای شما قرار خواهم داد.



  • در بازی 4 درجه سختی وجود دارد (Easy, Normal, Hard, Dark) که هر کدام میزان توانایی هیولاها را تغییر میدهند. Hit Point/Hit Box ها در هر 4 درجه سختی ثابت هستند.
  • بعد از تموم کردن هر کدام از قراردادهای شکار هیولا میتونید با استفاده از یه Mini Game برای گرفتن پول بیشتر چانه زنی کنید.
  • ماموریت های فرعی بسیار خوب طراحی شده اند و نویسندگی و پراکندگی داستانی آنها بسیار بالاست.
  • استفاده از دارو برای درجات سختی بالاتر بسیار حیاتی است. هر ترکیب را فقط کافیست یکبار درست کنید و پس از آن در صورت داشتن الکل میتوانید آن را دوباره پر کنید. داروها را میتوان برای کارایی بهتر آپگرید کرد. هرچند داروهای قویتر میزان آلودگی سمی بدن شما را نیز بالاتر خواهند برد.
  • Novigrad و No Man's Land در واقع یک نقشه بوده و در مجموع بسیار بزرگتر از Skyrim هستند. جزیره های Skellig دیگر بخش بزرگ بازی را تشکیل میدهند. در کنار آن، 5-6 منطقه جداگانه دیگر از جمله Kaer Morhen در بازی وجود دارند.
  • تا جایی که خبرنگار بازی کرده Witcher 3 هیچگونه Respawning (ظهور مجدد) برای دشمنان ندارد. در طول 2 روز بازی او دشمنانی که کشته بود دوباره در آنجای قبلی ظاهر نشده اند.
  • بهترین Item های بازی از راه Crafting(ساختن) بدست می آیند.
  • مجله GS بشدت از داستان و نحوه پخش شدن خط های داستانی (شاخ و برگ گرفتن آن) و این حقیقت که نمیتوان به راحتی آنها را حدس زد، راضی بودند.
  • برای کسانی که میخواهند یک راه خاص را بروند و بازی را به یک صورت خاص تمام کنند، به دلیل وسعت داستان و نحوه پخش شدنش سخت است که بفهمید دقیقا از کجا کار "خراب" شد تا بخواهند با یک Save/Load ساده به آنجا برگشته و اشتباهتشان را اصلاح کنند.
  • برخلاف سیستم انتخاب دیالوگ در عناوین Bioware، در Witcher 3 تصمیم ها به صورت "خوب" و "بد" دسته بندی نشده اند. (بسته به موقعیت) خود بازیکن باید متوجه شود که کدام تصمیم بد و کدام خوب است.
  • GS از Gwen (بازی کارتی) درون W3 خوشش آمده و طراحی آن را تحسین کرده است.
  • W3 دو شهر بسیار بزرگ به نام های Novigrad و Oxenfurt خواهد داشت. هر دو بسیار زنده به نظر میایند.
  • منطقه No Man's Land شامل 25 روستای کوچکتر خواهد بود.
  • در بازی دهکده هایی به بزرگی Flotsam از نسخه 2 وجود دارد.
  • بازی برای گرفتن اجازه نشر برای MS و Sony ارسال شده است.
  • Geralt میتواند از مردم دزدی کند. هرچند سیستم فعلی بسیار ساده و آسان است و جای کار دارد.
  • خبرنگار (Level 7) با یک ضربه از Wyvren ـی که Level 24 داشته، کشته شده است. پس هیولاها با شخصیت اصلی Levelـشان افزایش پیدا نمیکند.
  • بخشهای Ciri در مجموع بین 5 تا 10 ساعت خواهند بود و بیشتر مانند یک بازی Action Adventure میباشند تا RPG. بسته به موقعیت Ciri توانایی های خاصی خواهد داشت و از درخت آپگرید در این بخشها خبری نیست.
  • میتوان با ساخت کیسه هایی برای زین اسب خود Storage ـتان را افزایش دهید، هرچند برای دسترسی به آیتم های قرار داده شده در این Storage ها باید به پیش اسبتان رفته و از آنجا برشان دارید.
  • ریش Geralt با گذر زمان رشد خواهد کرد. برای کوتاه نگه داشتنش مجبورید بعد از چند روز به آرایشگاه بروید.
  • به گفته خبرنگار GS با وجود واقع گرایانه بودن دنیای بازی، سفر کردن در آن هیچوقت خسته کننده نیست و تمام مدت مشغول کشف کردن/دیدن چیزای جدید هستید.
  • جزییات ریز زیادی همچون توقف Roche برای خوردن سیبی از یک سبد، در بازی وجود دارد.
  • دنیا میتواند بر اساس تصمیمات شما تغییر کند اما این موضوع محدودیتی دارد. مثلا همانند Skyrim نمیبینید که مردم یکدفعه ای با اژدها درگیر شوند.
  • بازی Open World است اما تقریبا همه چیز "کنترل شده" است و سازنده برای همه بخش ها "برنامه ریزی" کرده است.
  • گرلت در مورد بسیاری از اتفاقات بازی نظر میدهد/حرف میزند. مثلا هنگامی که دارد رد چند نفر یا یک شکار را میگیرد.
  • انواع بسیار زیادی از دشمنان در بازی وجود داشته و هر یک حس متفاوتی نسبت به دیگری دارند.
  • ماموریت های فرعی بسیار عالی کار شده اند و هر کدام داستان خاص خود را گفته و نسبت به Geralt واکنش نشان میدهند.
  • تمام دنیا بسیار زنده و واقع گرایانه بنظر میاید.
  • هر منطفه در بازی رنگ پردازی و احساس خاص خود را دارد.
  • "غیرممکن است که بتوانید 2 بار ویچر 3 را دقیقا به یک صورت تمام کنید"
  • Open World بودن بازی ممکن است بر روی Pacing افرادی که زیاد اهل RPG نیستند تاثیر بگذارد.
  • موسیقی بازی در کل خوب بوده و بسته به موقعیت بازی به صورت داینامیک عمل میکند. هرچند نمیتوان گفت موسیقی شاهکار یا فوق العاده است.
  • به گفته خبرنگار NPC ها نسبت به بعضی رفتار Grealt واکنشهایی نشان داده یا در موردشان نظر میدهند. هرچند وی اعتراف کرده که آنقدر وقت نداشته تا با انجام کارهای بزرگتر واکنش های قابل توجه تری از NPC ها بگیرد.
  • خشونت تصویری بازی بسیار زیاد بوده خصوصا در موارد قطعی اعضای بدن و به نسبت TW1 و TW2، هرچند بازی همچنان طبیعی به نظر میاید.
  • تنها لودینگ بازی در محیط خارجی مپ بین سرزمین اصلی و Skellig است.
  • بعضی ساختمان های بسیار بزرگ و داستانی ممکن است لودینگ داشته باشند، هرچند ساختمان های عادی اینگونه نیستند.
  • تمام Item های انتخاب شده در خود بازی بر روی Grealt قابل مشاهده هستند.
  • مبارزه با دستان خالی برگشته است، اینبار بدون QTE. مبارزات به صورت طبیعی برگشته و دارای ضربات سریع و قوی میباشند.
  • شهرها دارای اکوسیستم واقع گرایانه هستند، به عنوان مثال همانند قرون وسطا در حومه شهر میتوان Craftsman ها را پیدا کرد.
  • ماموریت های فرعی به صورت رندوم و اتفاقی طراحی نشده و هر کدام مکان و داستان مخصوص خود را دارند.
  • محیط هیچ تغییر یکدفعه ای نخواهد داشت (مثلا از صحرا یدفعه ای به منطقه مرطوب و جنگلی تبدیل شود) تغییرات محیط کاملا طبیعی و واقع گرایانه هستند.
  • در طول این 12 ساعت دنیای بازی هیچوقت احساس پوچی یا خالی بودن نداشته است.
  • خبرنگار با هیچ ماموریت فرعی بیخودی -مثل بدست آوردن یک آیتم ساده (Fetch Quest)- روبرو نشده است.
  • بازی بسیار جذاب است و شما را "به دورن خود" میکشد. W3 توانسته بدون از دست دادن پیچیدگی نسخه های قبلی در عین حال بسیار روانتر از آنها باشد.


r4jj16fq0g6u6ilcc77i.png


مسائل تکنیکی
  • HUD را میتوان به صورت کامل شخصی سازی کرد. Icon ها و نشانه های Quest را نیز میتوان از روی نقشه برداشت که در صورت انجام اینکار، نشانه های صوتی/تصویری (فریاد زدن یک شخصیت برای کمک و...) برای راهنمایی شما فعال خواهند شد.
  • خبرنگار با هیچ NPC تکراریی روبرو نشده. به عنوان مثال در Novigrad تمام شخصیت ها چهره ای مخصوص و خاص داشته اند.
  • Controller نسبت به موس و کیبورد حس برتریی دارد.
  • درهای آزاردهنده نسخه دوم در W3 وجود نخواهند داشت. اینبار درها به صورت خودکار و بدون زدن دکمه ای باز میشوند. برای ورود به ساختمان ها نیز لودینگی وجود نخواهد داشت.
  • Patch روز اول برای بازی تایید شده است.
  • رزولوشن نسخه X1 برای ارائه کیفیت اجرایی بهتر همان 900p باقی خواهد ماند.
  • با استفاده از کارت گرافیک GTX 980 میتوان در رزولوشن 1080p تمام تنظیمات را روی حالت نهایی قرار داده + تنظیمات مخصوص موی Nvidia را فعال کرد و در عین حال گیم پلیی روان داشت.
  • تنظیمات Ultra تحول بسیار بزرگی در گیاهان و مدل شخصیتها ایجاد خواهد کرد. هرچند صحنه هایی هستند که در آنها تفاوت بین High و Ultra کمتر احساس میشود. نورپردازی در بازی بسیار عالیست به گونه ای که حتی افتادن یک مشعل در بین تعداد زیادی از گیاهان نیز اثر بسیار خوبی برجای میگذارد.
  • سوویچ بین کنترولر و موس (برای استفاده از منوها) سریع و آسان است.
  • لودینگ های بازی در PCهای High End بسیار کوتاه است.
  • بازی بهترین آب و هوای داینامیک را در بین تمام بازی های که GS تا الان تجربه کرده است دارد.
  • در بازی با باگ های کمی روبرو شدند، بدون هیچگونه Freez یا Crash ـی.
  • هیچ گزینه ای برای Draw Distance در بازی وجود ندارد اما ظاهرا خبرنگار از Default بازی راضی بوده است.

The Witcher 3 Wild Hunt قرار است در تاریخ 19 May سال جاری برای PS4،X1 و PC عرضه شده و حسن ختامی بر داستان شخصیت محبوب این سری Geralt of Rivia باشد.


منبع
 
آخرین ویرایش:

BitsandBytes

we will not falter, we will not fail!
کاربر سایت
Sep 2, 2012
3,985
نام
Mohammad
آره علی من Witcher 1 و DAO رو روی PC رفتم و DA II و Witcher 2 رو روی X360 بازی کردم :D با تجربه ای که من از DA II روی X360 داشتم، سیستم مبارزات بازی نه تنها سطحی تر شده بود بلکه کلا گند خورده بود بهش :D نمیدونم روی کنسولا اون رو بازی کردی یا نه ولی DA II روی کنسول جوری طراحی شده که مجبوری بازی رو به صورت اکشن بری و خب اکشن بازی هم ضعیفترین و بدترین چیزی بود که میتونستن برای یه بازی مثل Dragon Age درست کنند. برای همین میگم نمونه بد یه سیستم مبارزات ARPG میشه DA II روی کنسول ها (دقت کن من هیچوقت از PC حرف نزدم چون نمیدونم اونجا چطوری بوده :D ) و وقتی Witcher 2 رو کنارش قرار میدی (اونم نسخه کنسولی) سیستم مبارزات Witcher در مقابل اون مثل یه طلای ناب میمونه :D

باز توی پستای قبلی هم گفتم که سیستم Witcher 2 هم خیلی جای کار داره و میشه خیلی خیلی بهتر بشه (شونصد هزار بار هم Dragon's Dogma رو به عنوان یه سیستم تکامل یافته توی همین سبک بازی ها مثال زدم :D) ولی خب باز Witcher 2 سیستمش اونقدرا هم که میگید بد نیست و برای یه ARPG ساده، سیستم مبارزات خوب و مناسبی داره :D آره اون باگاش مطمئنا روی اعصاب بودن ولی خب اینجور موارد مطمئنا توی نسخه بعدی رفع میشن (اگر با پچ توی همون نسخه 2 برطرفش نکرده باشن) و نمیشه صرفا بخاطر چندتا باگ بگیم کلا سیستم مبارزات بدرد نمیخوره و باید از پایه تغییرش بدن :D


مگه استدیوی سازنده اش ورشکست نشده بود؟ یادم میاد چیزایی توی همین مایه ها در مورد بازی شنیده بودم.
بله.ولی از اونجایی که سازنده هاش میگفتن که وقت و انرژی و هزینه زیادی صرف تحقیق و توسعه و ساختش کردن میگم شاید سازنده هاش یه روزی به فکر یه نسخه دیگه اش بیفتن.راستی کسی میدونه ip متعلق به ea هستش یا big huge games?
 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
آره علی من Witcher 1 و DAO رو روی PC رفتم و DA II و Witcher 2 رو روی X360 بازی کردم :D با تجربه ای که من از DA II روی X360 داشتم، سیستم مبارزات بازی نه تنها سطحی تر شده بود بلکه کلا گند خورده بود بهش :D نمیدونم روی کنسولا اون رو بازی کردی یا نه ولی DA II روی کنسول جوری طراحی شده که مجبوری بازی رو به صورت اکشن بری و خب اکشن بازی هم ضعیفترین و بدترین چیزی بود که میتونستن برای یه بازی مثل Dragon Age درست کنند. برای همین میگم نمونه بد یه سیستم مبارزات ARPG میشه DA II روی کنسول ها (دقت کن من هیچوقت از PC حرف نزدم چون نمیدونم اونجا چطوری بوده :D ) و وقتی Witcher 2 رو کنارش قرار میدی (اونم نسخه کنسولی) سیستم مبارزات Witcher در مقابل اون مثل یه طلای ناب میمونه :D

باز توی پستای قبلی هم گفتم که سیستم Witcher 2 هم خیلی جای کار داره و میشه خیلی خیلی بهتر بشه (شونصد هزار بار هم Dragon's Dogma رو به عنوان یه سیستم تکامل یافته توی همین سبک بازی ها مثال زدم :D) ولی خب باز Witcher 2 سیستمش اونقدرا هم که میگید بد نیست و برای یه ARPG ساده، سیستم مبارزات خوب و مناسبی داره :D آره اون باگاش مطمئنا روی اعصاب بودن ولی خب اینجور موارد مطمئنا توی نسخه بعدی رفع میشن (اگر با پچ توی همون نسخه 2 برطرفش نکرده باشن) و نمیشه صرفا بخاطر چندتا باگ بگیم کلا سیستم مبارزات بدرد نمیخوره و باید از پایه تغییرش بدن :D


مگه استدیوی سازنده اش ورشکست نشده بود؟ یادم میاد چیزایی توی همین مایه ها در مورد بازی شنیده بودم.
BHG دوباره شروع به کار کرده،البته بیشتر رو بازی‌های کوچیک تمرکز دارن.
=========
در مورد این بحث amalur که... :D
Amalur از اول قرار بود یه سری بزرگ باشه،اصلا دنیایی که برای kingdoms طراحی شده بود یه دنیای بزرگ mmo rpg گونه بود که میخواستن بخش بخش کنن که متاسفانه در آخر نشد،ولی‌ به نظر من با توجه به دنیایی که براش ساخته بودن و کسایی‌ که داشتن روش کار میکردن amalur شدیدا پتانسیل اینو داشت که به یکی‌ از بهترین سری‌های ARPG تبدیل بشه .امیدوارم در آینده شرکت‌ها یه نگاهی‌ بهش بندازن حداقل. البته کلاس کاری اون با witcher و DA اینا فرق می‌کنه،یجورایی خیلی‌ تو دل برو تر هست واسه کسایی‌ که دنبال گیمپلی‌های fast session هستن.نمیدونم چرا یهو کنار گزاشته شد.sales are everything i suppose :biggrin1:
 
آخرین ویرایش:

Farshad360

کاربر سایت
Aug 10, 2010
1,550
نام
فرشاد
خیلی دوست دارم بدونم اونایی که از سیستم مبارزات Witcher ایراد میگیرن نظرشون رو در مورد Aim & Shoot توی Mass Effect بدونم ؟؟؟ :-/
آقا بازی ARPG هست چرا باید با سیستم مبازرات بازی های CRPG مثل DA مقایسه بشه ؟!
طبیعی هست که دراگون ایج سیستم مبارزات عمیق تری داره !!! ( دقت کنید بهتر بودنش رو نمیگم , عمیق تر هست چون بازی نقش آفرینی کلاسیک هست )
برای بازیهای اکشن نقش آفرینی Gameplay خیلی خیلی عمیق نیازی نیست !
هر چند من نظر شخصیم اینه که سیستم مبارزات ویچر ۲ عالی نبود اما خیلی خوب بود ! بهتر از خیلی از بازیهای ARPG دیگه .
حتی نسبت به خیلی از بازیهای دیگه تو این ژانر از نقش آفرینی عمق بیشتری هم داشت !
البته اگه بخوایم از بالا و با دید هاردکور خفن ( بدجور خفن :d ) به بازی نگاه کنیم مسلما حرفی برای گفتن توی این قسمت نخواهد داشت .
 

Hazmat

7th Day
عضو تحریریه
Feb 2, 2013
1,167
نام
میلاد
اگه پستام رو درست میخوندی میفهمیدی که من همچین حرفی نزدم :D
توی همون ARPG ها هم باز سیستم مبارزات بی نظیر (Dragon's Dogma)، عالی(Dark Souls)، خوب(Witcher) و بد (Dragon Age II) داریم :D حرف من این بود که سیستم مبارزات Witcher 2 شاید یکم زیادی ساده بوده باشه ولی باز به نسبت خود بازی بد نبود، بجاش DA II بدترین سیستم مبارزاتی رو که میشد برای دنباله DAO در نظر گرفت پیدا کرده بود. در ضمن من میگم نسخه کنسولی چون نسخه PC رو بازی نکردم برای همین در موردش نظر نمیدم وگرنه اگه نسخه PC هم سیستم مبارزاتش دقیقا همینی بود که ما روی کنسول ها بازی کردیم و در واقع مجبور بودیم با اون اکشن افتضاح پیش بریم (که بعید میدونم اینطوری بوده باشه) پس اونم آشغالی بیش نبوده :D در واقع نسخه کنسولی DA II یه دنباله ARPG بد برای یه CRPG فوق العاده بود.

سیستم مبارزات خیلی خوب و حرفه ای برای یه بازی کلاسیک (CRPG) میشه DA:O (و ظاهرا DA:I) و معادلش برای بازی های ARPG میشه Dragon's Dogma یا Souls Game (یا بازیی که همه از یاد بردنش، Kingdom's of Amalur Reckoning) این وسط Witcher با وجود اینکه مبارزاتش فوق حرفه ای یا خیلی عالی نیست ولی باز به نسبت سبک بازی از سیستم خوبی برخورداره.

این وسط اکثر کسایی که از سیستم مبارزات Witcher ناراضی اند توقع پیچیدگی های یه بازی CRPG رو از اون داشتن که خب توقع درستی نبوده و نیست :D

من نگفتم همچین حرفی زدی!:d سوال کردم منظورت چی بود... که البته هر دوتا برداشتی که داشتم رو توضیح دادم! :d
کل حرفای این پستت رو قبول دارم به جز دو قسمت:
یکی بی نظیر دونستن سیستم DD ؛که البته حق داری...! می ذارم به حساب کپکام فنی شدید... :-":d:d
اما بعدی اینکه میگی سیستم مبارزات ویچر2 > سیستم مبارزات DA II. اصلا اینو قبول ندارم. همون طور که نسخه ی پی سی ویچر2 با نسخه ی X360ـش توی مبارزات و کنترل هیچ فرقی نداره نسخه ی پی سی DA II هم با نسخه ی کنسولی فرق چندانی نداره.
یکی از فرق هاش اینه که حمله ـش خودکاره و لازم نیست مدام دکمه ی اکشن رو فشار بدی، فرق دیگه هم اینه که میشه دوربین رو یه کمی از کارکتر دور کنی، این دور کردن هم یه چیزی در حد Fallout3 هستش نه اینکه بگیم اونقدری هست که بازی حس ایزومتریک بگیره!
همه ی این ها رو گفتم که حرفهای علی/Safety & Peace اثبات بشه (که کامل توضیح داد) چون ظاهرا فکر می کردی داره درباره نسخه ی پی سی حرف می زنه و دوتا نسخه، مثل شماره ی اول متفاوت ـن. :d
همون طوری که خودت گفتی DA II برای ادامه ی Origins سیستمش سطحی تر شده وگرنه در مقایسه با بازی های دیگه که اسم خودشون رو گذاشتن Modern RPG حرف های زیادی برای گفتن داره.
_______________

اما کلا بحث DAII vs. W2 یه بحث بیات شده ی مال 2011 ـه! :d مشکل اینه که سیستم مبارزات سری ویچر کلا بزرگ ترین ضعفش بوده که علاوه بر ضعیف بودن توی بخش RPG ایراد های زیادی هم توی بخش اکشن داشته!
حالا امیدواریم اینها توی شماره ی سوم حل بشه.
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
علی (منشن نمیشی آخه با این یوزرت:|
yahoo_4.gif
):

شنیدم که روی کنسول ها خودت میباست برای هر ضربه، دکمه میزدی و به خاطر همین شاید میگی بد بوده:d ولی روی PC که دقیقا همون DAO بود و حتی میتونم بگم همه ویژگی های DAO رو هم داشت ولی باز یه سری کمبودها داشت (که البته به نظرم بیشتر این کمبودها مربوط به دنیای کوچک بازی میشد تا گیم پلیش). DAO جدا از سیستم عمیق و بزرگش (بهترین قسمت هم Tactics بود)، مبارزات خیلی واقع گرایانه و سنگین از لحاظ رئال بودن طراحی شده بودن و شخصیت ها خیلی واقعی شمشیر میزدن و بعضا از شدت ضربه کلی طول میکشید دوباره بتونن ضربه بعدی رو پیاده کنن و ...:d

W2 هم من آخرین بار که بازی کردم همچنان باگ ها بازی سر جاش بودن (حتی W1 هم تا حدودی همین وضع رو داشت با اینکه اونجا بیشتر شبیه DAO بود). میدونی علی گیم پلی W2 مثل چی هست؟ مثل RE6 در مقابل RE4 یا 5:d یعنی نچسب و مسخره بود و ذره ای آزادی عمل بهت نمیداد. امیدوارم توی W3 سریعتر و روون ترش کنن.

@Farshad360

کسی گفت W باید سیستم مبارزات CRPG داشته باشه؟:-/

گیم پلی W2 باید پولیش بشه و تا بتونه حرفی برای گفتن داشته باشه چون با این وضعیت اصلا و ابدا نمیتونه توی حیطه گیم پلی و مبارزات، رقیب بازی های هم سبک خودش بشه و خیلی راحت از میدون خارج میشه.

دقت کنین ما هیچ بحثی سر Settingِ ویچر اعم از داستان، طراحی محیط، کوئست ها و شخصیت پردازی و ... نداریم. از این لحاظ بازی بسیار کامل و غنی و عالیه.
 

NaRiiMaN

Equality is a Utopian Fantasy
ناظم انجمن
Jun 5, 2010
5,831
نام
نریمان
علی سیستم مبارزات DA II نسبت به DAO "سطحی تر" بود نه "بدتر":biggrin1: یه جورایی اکشن تر شده بود و "عمق" خودش رو از دست داده بود. با این حال من و همین مجتبی خائن (:biggrin1:) باهاش حال کردیم (علی رغم ایراداتی که داشت). ولی "نسبت" به W2 و یا یه سری بازی معدود دیگه، عالی بود.
نمیدونم علی W2 رو بازی کردی یا نه، اما گیم پلی یه جور خیلی بدی ساخته شده و خیلی سنگینه. کلهم خلاصه شده توی ضربات قوی و معمولی. حتی Sign ها هم بیشتر اوقات به خاطر همین پرداخت بد و ناهماهنگی و عدم توازن بین گرالت و دشمنا، بی کاربرد بودن. بدترین قسمت هم همونطور که گفتم، باگ مسخره بازی بود که طرف از 6 کیلومتری ضربه میزنه و تو Dodge میکنی ولی ضربه بهت میخوره.
Hitbox Issues :d
DSII هم از این نظر خیلی داغون بود.
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
من نگفتم همچین حرفی زدی!:d سوال کردم منظورت چی بود... که البته هر دوتا برداشتی که داشتم رو توضیح دادم! :d
کل حرفای این پستت رو قبول دارم به جز دو قسمت:
یکی بی نظیر دونستن سیستم DD ؛که البته حق داری...! می ذارم به حساب کپکام فنی شدید... :-":d:d
اما بعدی اینکه میگی سیستم مبارزات ویچر2 > سیستم مبارزات DA II. اصلا اینو قبول ندارم. همون طور که نسخه ی پی سی ویچر2 با نسخه ی X360ـش توی مبارزات و کنترل هیچ فرقی نداره نسخه ی پی سی DA II هم با نسخه ی کنسولی فرق چندانی نداره.
یکی از فرق هاش اینه که حمله ـش خودکاره و لازم نیست مدام دکمه ی اکشن رو فشار بدی، فرق دیگه هم اینه که میشه دوربین رو یه کمی از کارکتر دور کنی، این دور کردن هم یه چیزی در حد Fallout3 هستش نه اینکه بگیم اونقدری هست که بازی حس ایزومتریک بگیره!
همه ی این ها رو گفتم که حرفهای علی/Safety & Peace اثبات بشه (که کامل توضیح داد) چون ظاهرا فکر می کردی داره درباره نسخه ی پی سی حرف می زنه و دوتا نسخه، مثل شماره ی اول متفاوت ـن. :d
همون طوری که خودت گفتی DA II برای ادامه ی Origins سیستمش سطحی تر شده وگرنه در مقایسه با بازی های دیگه که اسم خودشون رو گذاشتن Modern RPG حرف های زیادی برای گفتن داره.
_______________

اما کلا بحث DAII vs. W2 یه بحث بیات شده ی مال 2011 ـه! :d مشکل اینه که سیستم مبارزات سری ویچر کلا بزرگ ترین ضعفش بوده که علاوه بر ضعیف بودن توی بخش RPG ایراد های زیادی هم توی بخش اکشن داشته!
حالا امیدواریم اینها توی شماره ی سوم حل بشه.
بزار این دو موضوعی که گفتی رو تک تک جواب بدم:D اول در مورد ضعیف بودن سیستم مبارزات DA II:
من فرض کردم DA II توی PC با X360 فرق داره چون همینطور هم هست :D همونطوری که خودت گفتی اونجا بازی دوربین ایزومتریک مانند داره، ضربات به صورت اتوماتیک زده میشن یا تعداد Spell هایی که میتونی برای خودت انتخاب کنی محدود نیست(این نکته توی نسخه کنسولی خیلی روی اعصاب بود). در صورتی که نسخه کنسولی هیچکدوم از اینا رو نداره، از لحاظ دوربین که محدود شدی و حتما باید از دوربین اکشن استفاده کنی، این در حالیه که کاملا مشخصه بازی برای دوربین دورتر و Tactical تر طراحی و بر اساس اون بالانس شده(نقاط ظاهر شدن دشمنا، حملاتشون و...). بخاطر همین توی اکثر مبارزات دید درستی از دشمن نداری و نمیتونی اونجوری که باید نسبت بهشون واکنش نشون بدی.

مورد بعدی این محدود کردن بازیکن به زدن هربار دکمه برای ضربه است، خود این مورد به خودی خود بد نبود اگر مثل یه بازی اکشن برای ضربات انیمیشن ها و حالات متفاوتی در نظر میگرفتن ولی DA II اینطوری نیست و تمام بازی باید از یک نوع ضربه تکراری و خسته کننده استفاده کنی. حالا این رو ترکیب کن با محدودیت برداشتن Spell ها که بخاطر کمبود دکمه های یه کنترولر تعدادشون خیلی کم تر نسخه PC بود که میتونستی توش همچین لیستی برای خودت ردیف کنی:
Dragon_Age_II_PC_1.jpg


این مورد اونجا خیلی خودش رو نشون میده که برای استفاده از ضربات اکشن مخصوص یا فعال کردن یه افکت خاص(عصبانیت، دفاع و...) هم باید باز دوباره اونا رو توی جای یکی از Spell ها قرار بدی. در کل DA II کاملا مشخصه که برای PC طراحی شده، و Bioware نتوسته به خوبی سیستم مبارزاتش رو روی کنسولا پیدا کنه.

این از DA II :D و اما برسیم به Dragon's Dogma :D فکرش رو میکردم آخرش یکی این رو بگه :| :D بجای اینکه بیام کلی در مورد سیستم مبارزات بازی توضیح بدم (که باور کن اینقدر عمیق هست که اگه شروع کنم به توضیح دادن بعید میدونم حالا حالاها نوشتنم تموم بشه :D) میام یکی از مبارزات عادی Dragon's Dogma رو به تصویر میکشم :D

خورشید داره غروب میکنه. تو تصمیم گرفتی تا برای انجام کاری با دوتا از همراهات به قلعه ای که چند کیلومتریه شهره بری. وسایلت رو چک میکنی، همه چیز رو برمیداری و از شهر میزنی بیرون. یه چند صد متری که از شهر دور میشی صدای یکی از افرادت رو میشنوی که داد میزنه Goblins. روت رو برمیگردونی و میبینی افرادت با 7-8 تا از اونا درگیرن، لبخندی روی لبات میشینه و با غرور میگی "اینا که مالی نیستن، الان یه دقیقه ای کارشون رو میسازم". میری نزدیک و شروع میکنی به مبارزه، هنوز 2 تاشون رو بیشتر نکشتی که دوباره صدای افرادت رو میشنوی که اینبار دارن یه چیز دیگه ای رو فریاد میزنند:
"Wolfs hunt in Packs"

"ای بابا! گرگا هم اومدن؟" با خودت فکر میکنی. برمیگردی و میبینیشون، تعدادشون اونقدری که فکر میکردی زیاد نیست، 5-6 تا گرگ. دوباره لبخند قبلیت برمیگرده و میگی "هه، همه اش همین؟ سه سوته تمومه" یه کم از Goblin ها که الان دیگه افرادت کاملا باهاشون درگیرن فاصله میگیری و میری طرف گرگ ها، هنوز اولین گرگ رو نکشتی که یه دفعه یه صدای وحشتناکی میشنوی! زمین شروع میکنه به لرزیدن! انگار یه چیز خیلی سنگین به زمین خورده باشه.

"این دیگه چیه؟"

سریع گرگی که باهاش درگیری رو میکشی ولی تا قبل از اینکه بتونی برگردی یه صدایی میشنوی و وقتی برمیگردی میبینی هیچکس پشت سرت نیست. خوب همه جا رو نگاه میکنی ولی چیزی نمیبینی. تصمیم میگیری تا فعلا بیخیال دشمنی که نمیبینی بشی و اونی که جلوته رو بکشی. برمیگردی تا با گرگا درگیر شی که یه دفعه ای از آسمون یه موجود بزرگی میوفته جلوی روت و با افرادت درگیر میشه!!!
954eelnvbnfw8pre1xe9.jpg


"Griffin؟! اینجا؟!"
در حالی که سعی داری از ضرباتش فرار کنی اینا رو با خودت میگی. تا به خودت میای میبینی گرگا و Goblin ها هم وارد میدون شدن و دشمن کاملا شما سه تا رو محاصره کرده. در کسری از ثانیه به سلاح ها و توانایی های که داری فکر و اونایی که میخوای رو در نظر میگیری و میری برای مبارزه. اول از همه یه Spell سطح بالا که بعد از کلی زحمت بدست آوردی رو اجرا میکنی و در کسری از ثانیه دریایی از آتیش جلوی چشمات ظاهر میشه. آتیش آسیب خیلی جدیی به Goblin ها و گرگا میزنه و اکثرشون رو میکشه، در عین حال Griffin هم که بخشی از بالهاش بخاطر Spell قبلی کمی سوختن از روی زمین بلند میشه و سعی در فرار داره.

"شرمنده، الان دیگه مال منی"

با سرعت میای عقب تا یکمی فاصله بین خودت و Griffin ایجاد کنی، در همین حین سریعا تیرکمون محبوبت رو درمیاری، میشینی روی زمین، زه رو میکشی و شروع میکنی به نشونه گرفتن:

"حالا اگه میتونی فرار کن"

تیر رو ول میکنی. بعد از برخوردش با Griffin میتونی نتیجه ترکیب کردن تیر با Spell (توانایی که تازه یادش گرفتی) رو ببینی. بارونی از تیر از آسمون بر سر Griffin میریزه و اون رو محکم به زمین میکوبه! "ایول! حالا وقتشه" با سرعت میری تا خودت رو به Griffin برسونی تا قبل از پرواز دوباره کارش رو بسازی."آه لعنتی داره بلند میشه" با تمام توان داری میدوی ولی میدونی که بهش نمیرسی. Griffin آماده پروازه که یه دفعه یه توده بزرگی از یخ روی بدنش ایجاد میشه.

تو این یخ رو میشناسی! طلسمیه که تا الان چندین بار جونت رو توی مبارزات حساس نجات داده. با خنده سمت راستت رو نگاه میکنی و افرادت رو میبینی که کارشون با گرگا و گابلینا تموم شده و اومدن تا توی کشتن Griffin کمکت کنند. در حالی که یکی از افرادت داره طلسم بعدیش رو آماده میکنه اون یکی تیرکمونش رو در آورده و داره رگباری از آتیش روی سر Griffin نازل میکنه. با دیدن این صحنه از سرعت خودت کم میکنی تا Stamina ـت پر بشه و برای اتفاقی که قراره جلوتر بیوفته آماده شی. وقتی به اندازه کافی نزدیک شدی با یه پرش بلند خودت رو میندازی روی سر Griffin و با تمام وجود به پرهاش چنگ میزنی. دقیقا در همین لحظه Griffin به خودش اومده و پرواز میکنه توی آسمون! تو هم پشت اون چسپیدی! یه نگاه به Stamina ـت میکنی و درجا متوجه میشی اگه سریعا Griffin نیاد پایین چه اتفاقی برات میوفته. قراره بعد از این همه مبارزه سخت بعد از تموم شدن Stamina ـت از اون بالا بیوفتی روی زمین و به یه لکه سرخ تبدیل بشی!

پس شروع میکنی به دکمه زدن! در حالی که با یه دست خودت رو به پرهای Griffin گرفتی با دست دیگه با تمام وجود شمشیر رو توی بدن اون فرو میکنی! بال، سر، سینه، همه جای اون رو با شمشیر زخمی میکنی! به این امید که شاید تا قبل از تموم شدن Stamina ـت بتونی اون رو به زمین بندازی و از اون سقوط مرگبار خودت رو نجات بدی! در همین حین افرادت هم دارن با تیر و Spell های مختلف اون رو به آتیش میکشن! تو هم از اون بالا با شمشیرت داری اون رو داغون میکنی. Griffin به گلوله ای از آتیش و خون تبدیل شده ولی انگار قصد افتادن نداره!

pxhjvoeldze1vkr86p93.jpg


Stamina ـت داره تموم میشه، الانه که بیوفتی. آدرنالین خونت زده بالا، هیجان تمام وجودت رو گرفته، چیزی نمونده که بمیری ولی میدونی عین این حرف برای دشمن لجبازت هم صدق میکنه. مثل دیوونه ها میوفتی به جون دسته و با تمام وجودت دکمه رو میکوبی، 1 بار، 2 بار.... 10 بار "ااااااه دِ بمیر دیگه لعنتی!" و یه دفعه ای اتفاق میوفته! Griffin دیگه بالا نمیره، بدنش داره ثابت میشه. یکم دیگه از Staminaـت مونده، Griffin شروع میکنه به افتادن، با سرعت داره به زمین نزدیک میشه، به همون سرعت Stamina ـی باقیمونده تو هم داره تموم میشه..... و BAAAM! موفق شدی! قبل از تموم شدن Staminaـت تونستی Griffin رو بکشی!
gqe6a31kc0eniybbb5ib.jpg



مبارزه دیگه تموم شده. تو و افرادت تونستید همه رو بکشید. هنوز از شدت هیجان قبلی درست نفست سرجاش نیومده، قلبت داره تند تند میزنه و درست توی اون لحظه اس که متوجه میشی الان چه اتفاقی افتاد، متوجه میشی الان چکار کردی و فقط میتونی به یه کلمه برای توصیف چیزی که الان پشت سر گذاشتی فکر کنی....... "بی نظیره"

امیدوارم تونسته باشم منظورم رو برسونم :D اون متنی که بالا توصیفش کردم یکی از هزاران نوع مبارزات بی نظیریه که تنها میتونی توی Dragon's Dogma تجربه شون کنی :D حالا بماند که من در مورد Pause Comboها، کلاس های ترکیبی،Spell های فوق خفن و یونیک، دشمن های فوق العاده خاص، سلاح ها و کمان های مختلف و.... ده ها بخش یونیک دیگه ای که فقط میتونی توی DD پیداشون کنی چیزی نگفتم :D
علی (منشن نمیشی آخه با این یوزرت:|:d):

شنیدم که روی کنسول ها خودت میباست برای هر ضربه، دکمه میزدی و به خاطر همین شاید میگی بد بوده:d ولی روی PC که دقیقا همون DAO بود و حتی میتونم بگم همه ویژگی های DAO رو هم داشت ولی باز یه سری کمبودها داشت (که البته به نظرم بیشتر این کمبودها مربوط به دنیای کوچک بازی میشد تا گیم پلیش). DAO جدا از سیستم عمیق و بزرگش (بهترین قسمت هم Tactics بود)، مبارزات خیلی واقع گرایانه و سنگین از لحاظ رئال بودن طراحی شده بودن و شخصیت ها خیلی واقعی شمشیر میزدن و بعضا از شدت ضربه کلی طول میکشید دوباره بتونن ضربه بعدی رو پیاده کنن و ...:d

W2 هم من آخرین بار که بازی کردم همچنان باگ ها بازی سر جاش بودن (حتی W1 هم تا حدودی همین وضع رو داشت با اینکه اونجا بیشتر شبیه DAO بود). میدونی علی گیم پلی W2 مثل چی هست؟ مثل RE6 در مقابل RE4 یا 5:d یعنی نچسب و مسخره بود و ذره ای آزادی عمل بهت نمیداد. امیدوارم توی W3 سریعتر و روون ترش کنن.

علی در مورد DA II بالاتر توضیح دادم :D ولی خب آره حرف آخرت رو میتونم درک کنم :D علی البته ما باید این رو هم در نظر بگیریم که Witcher 2 اولین تجربه CDPR توی ساخت یه سیستم مبارزات اکشن بود. مطمئنا با گذر زمان و بدست آوردن تجربه میتونند خیلی بهتر بشن. در کل به نظرم بهترین کار اینه که یکم به CDPR وقت بدیم :D حتی برای بزرگترین اکشن سازا مثل کپکام هم سالها زمان برد تا تونستن به این جایی که الان هستن برسن :D
 
آخرین ویرایش:

Hazmat

7th Day
عضو تحریریه
Feb 2, 2013
1,167
نام
میلاد
بزار این دو موضوعی که گفتی رو تک تک جواب بدم:D

دوربین ایزومتریک مانند شاید باشه ولی ایزومتریک نیست. یعنی به هیچ وجه مثل Origins نیست. دوربین رو میشه مثل F3 از شخصیت یه کمی فاصله داد، مگر اینکه دوربین فالوت رو هم بگیم ایزومتریک بوده!! :d
یکی از دلایل عصبانیت فن های بازی همین تصمیم احمقانه ی حذف دوربین ایزومتریک بود، مخصوصا نسخه ی پی سی که دیدیم سر برگشت تاکتیکال ویو توی Inquisition چه قدر مانور داد.
حالا اگر با اپدیتی چیزی به بازی اضافه شده باشه رو دیگه خبر ندارم.
تعداد اسپل های انتخابی محدوده؟ تعداد کلیدهای میانبر محدوده. این دیگه به خاطر کنترلر هستش. هرچند سیستم Pause و فرمان دایره ای برای همین به وجود امده. به هر حال شما توی پی سی هم برای اجرای دستور ها باید بازی رو نگه داری.
پس فرقش اینه که توی پی سی برای فرمان از اون لوگوی های میان بر استفاده می کنی که 1 ثانیه وقت می بره ولی توی کنسول باید از سیستم فرمان دایره ای این کار رو انجام بدی که نهایتا 3 تا 5 ثانیه وقت می بره! :d
مشکل DA II این نبود که بر اساس PC ساخته شده، مشکلش این بود که یه چیزی رو بایوور سمبل کرد و به اسم DA خوردمون داد. کاش به جای این دست پاچگی بازی رو می دادن یه استدیوی دیگه. مثل کاری که با KotoR و NeverWinter Night کردن... .
برای من Origins روی PC بهترین بازی نسل بود پس نسخه ی کنسولی DA II منو راضی نمی کرد، ولی وقتی رفتم سراغ نسخه ی PC -با انتظار تفاوتی در حد اوریجینز- ولی چیزی نصیبم نشد.

اما درباره DD. باید بهت بگم که من خودم ساعت ها وقت تلف کردم پای این بازی! :d با سیستم بازی کاملا آشنایی دارم... ولی خب مرسی که وقت گذاشتی و اون متن خفن رو سر هم کردی!:d

______
پ.ن: دیگه حرفام تموم شد و چیزی برای گفتن نیست... کلا دیگه کشش ندیم بهتره! :d
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
یه مشت اطلاعات جدید و جالب از بازی منتشر شده:
  • The damage made to Geralt’s face when he’s intoxicated by his potion is actually displayed in cutscenes. White Honey cures it.
  • There are very very few fetch quests in the game. The team doesn’t particularly like them. Those that are there spend time developing the character that gives the quest. For instance there’s one in which you have to go from point to point with a character, and while you do he tells you in depth about him. That can influence the choice at the end of the quest.
  • Monsters can attack you while you’re meditating.
  • The AI of normal animals like sheeps and goats is pretty basic. It will tell them that there’s a bush that they might like within their radius, so they’ll go eat it. The same goes for animals or entities they’re scared of, causing them to run away.
  • If you kill that goat, it’s gonna produce a smell, and monsters may be attracted to it if there’s one that likes that kind of meat in the radius. If no one eats it and the corpse rots, a different kind of monster that eats rotten meat will be attracted.
  • If there are deers in an area wolves will hunt them, but if you kill all the deers you may see some wolves patrolling, but there will be less because there’s less game.
  • The reason why ice skating was removed from the game (very few things have been actually cut) is because creating a big fight based on a completely different set of mechanics that haven’t been explained or used before and that the players didn’t have the opportunity to master is a bad idea, as it gets people killed too easily and frustrated.
  • In some cases when you kill the monsters in an area, humans will settle it. In the prologue there’s actually a cutscene that shows is as it happens so that the players understand the mechanic. It’s not always so simple, and there are different states. Whenever you go into an area the game will check what you have and what you haven’t done, who you helped, who you killed, the decisions you made during quests and dialogue. That can change a lot of things, including the people that spawn in a village. The mechanic is simple, but it can get complex because of all the branching.
  • Monsters don’t scale with your level. If you’re way underleveled compared to a monster, you’ll do almost no damage.
  • The level of an enemy is displayed, but is its level is indicated by a skull you better stay away, because it’s way too strong for you, and it might even oneshot you.
  • The bestiary populates itself as you learn information and eventually it tells you where a monsterlives, at what times of day it appears, what it’s vulnerable to.
  • Gear has been moved around very recently to re-balance it.
  • You won’t find items you can’t use because you’re too low level. They will automatically scale down to your level if they’re too high for you. For instance the damage of a weapon will be lower, even if they will keep their “cool” elements like setting elements on fire for instance. Once you pick up an item, its stats are set, so it won’t scale back up to its original stats. That said, you’ll always get better loot as you move forward anyway. There’s no need to wait to be the right level before you get an item.
  • You can use Axii on your horse to force him not to panic during combat. Quen can be changed from defensive to offensive, and it can explode and damage enemies when it’s penetrated.
  • این یکی منشوریه :D
  • The Gwent minigame was designed to last ten minutes tops for each match. You can win money, new cards, enter a torunament with all the best Gwent players. There are even quests linked to the game.

من خودم وقتش رو ندارم ولی اگه کسی تونست حتما ترجمه اش کنه، اطلاعاتش خیلی باحالن خصوصا اونی که در مورد شکار حیوونا و ظاهر شدن هیولاها بسته به شکار گرلته :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر