12 ساعت با The Witcher 3 Wild Hunt: جزییاتی کامل از آخرین ساخته CD Projekt

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
خبر اصلی تقریبا مال 20 روز پیشه ولی خب تایپکای بخش اخبار و خود بازی رو که چک کردم هیچکس نزاشته بودش برای همین گفتم بد نیست یه تاپیک براش بزنم.

ia42nta67jq6wyr8w89e.png


به تازگی مجله آلمانی Gamestar.de موفق شده است تا به مدت دو روز و بدون هیچ محدودیتی Witcher 3 Wild Hunt را تجربه کند. خبرنگار این مجله موفق شده تا در این مدت 12 ساعت از بازی را تجربه کرده و شخصیت خود را به Level 7 برساند. وی در مورد تجربه اش گفته است:
این دو روز من با گرلت (شخصیت اصلی بازی) یکی از زیباترین، هیجان انگیزترین و پربارترین تجربه هایم در طول 33 سال زندگی گیمینگم بود.

پیشنمایش کاملی از این عنوان در آخرین شماره از مجله Game Star چاپ شده که در ادامه بخش هایی از آن را برای شما قرار خواهم داد.



  • در بازی 4 درجه سختی وجود دارد (Easy, Normal, Hard, Dark) که هر کدام میزان توانایی هیولاها را تغییر میدهند. Hit Point/Hit Box ها در هر 4 درجه سختی ثابت هستند.
  • بعد از تموم کردن هر کدام از قراردادهای شکار هیولا میتونید با استفاده از یه Mini Game برای گرفتن پول بیشتر چانه زنی کنید.
  • ماموریت های فرعی بسیار خوب طراحی شده اند و نویسندگی و پراکندگی داستانی آنها بسیار بالاست.
  • استفاده از دارو برای درجات سختی بالاتر بسیار حیاتی است. هر ترکیب را فقط کافیست یکبار درست کنید و پس از آن در صورت داشتن الکل میتوانید آن را دوباره پر کنید. داروها را میتوان برای کارایی بهتر آپگرید کرد. هرچند داروهای قویتر میزان آلودگی سمی بدن شما را نیز بالاتر خواهند برد.
  • Novigrad و No Man's Land در واقع یک نقشه بوده و در مجموع بسیار بزرگتر از Skyrim هستند. جزیره های Skellig دیگر بخش بزرگ بازی را تشکیل میدهند. در کنار آن، 5-6 منطقه جداگانه دیگر از جمله Kaer Morhen در بازی وجود دارند.
  • تا جایی که خبرنگار بازی کرده Witcher 3 هیچگونه Respawning (ظهور مجدد) برای دشمنان ندارد. در طول 2 روز بازی او دشمنانی که کشته بود دوباره در آنجای قبلی ظاهر نشده اند.
  • بهترین Item های بازی از راه Crafting(ساختن) بدست می آیند.
  • مجله GS بشدت از داستان و نحوه پخش شدن خط های داستانی (شاخ و برگ گرفتن آن) و این حقیقت که نمیتوان به راحتی آنها را حدس زد، راضی بودند.
  • برای کسانی که میخواهند یک راه خاص را بروند و بازی را به یک صورت خاص تمام کنند، به دلیل وسعت داستان و نحوه پخش شدنش سخت است که بفهمید دقیقا از کجا کار "خراب" شد تا بخواهند با یک Save/Load ساده به آنجا برگشته و اشتباهتشان را اصلاح کنند.
  • برخلاف سیستم انتخاب دیالوگ در عناوین Bioware، در Witcher 3 تصمیم ها به صورت "خوب" و "بد" دسته بندی نشده اند. (بسته به موقعیت) خود بازیکن باید متوجه شود که کدام تصمیم بد و کدام خوب است.
  • GS از Gwen (بازی کارتی) درون W3 خوشش آمده و طراحی آن را تحسین کرده است.
  • W3 دو شهر بسیار بزرگ به نام های Novigrad و Oxenfurt خواهد داشت. هر دو بسیار زنده به نظر میایند.
  • منطقه No Man's Land شامل 25 روستای کوچکتر خواهد بود.
  • در بازی دهکده هایی به بزرگی Flotsam از نسخه 2 وجود دارد.
  • بازی برای گرفتن اجازه نشر برای MS و Sony ارسال شده است.
  • Geralt میتواند از مردم دزدی کند. هرچند سیستم فعلی بسیار ساده و آسان است و جای کار دارد.
  • خبرنگار (Level 7) با یک ضربه از Wyvren ـی که Level 24 داشته، کشته شده است. پس هیولاها با شخصیت اصلی Levelـشان افزایش پیدا نمیکند.
  • بخشهای Ciri در مجموع بین 5 تا 10 ساعت خواهند بود و بیشتر مانند یک بازی Action Adventure میباشند تا RPG. بسته به موقعیت Ciri توانایی های خاصی خواهد داشت و از درخت آپگرید در این بخشها خبری نیست.
  • میتوان با ساخت کیسه هایی برای زین اسب خود Storage ـتان را افزایش دهید، هرچند برای دسترسی به آیتم های قرار داده شده در این Storage ها باید به پیش اسبتان رفته و از آنجا برشان دارید.
  • ریش Geralt با گذر زمان رشد خواهد کرد. برای کوتاه نگه داشتنش مجبورید بعد از چند روز به آرایشگاه بروید.
  • به گفته خبرنگار GS با وجود واقع گرایانه بودن دنیای بازی، سفر کردن در آن هیچوقت خسته کننده نیست و تمام مدت مشغول کشف کردن/دیدن چیزای جدید هستید.
  • جزییات ریز زیادی همچون توقف Roche برای خوردن سیبی از یک سبد، در بازی وجود دارد.
  • دنیا میتواند بر اساس تصمیمات شما تغییر کند اما این موضوع محدودیتی دارد. مثلا همانند Skyrim نمیبینید که مردم یکدفعه ای با اژدها درگیر شوند.
  • بازی Open World است اما تقریبا همه چیز "کنترل شده" است و سازنده برای همه بخش ها "برنامه ریزی" کرده است.
  • گرلت در مورد بسیاری از اتفاقات بازی نظر میدهد/حرف میزند. مثلا هنگامی که دارد رد چند نفر یا یک شکار را میگیرد.
  • انواع بسیار زیادی از دشمنان در بازی وجود داشته و هر یک حس متفاوتی نسبت به دیگری دارند.
  • ماموریت های فرعی بسیار عالی کار شده اند و هر کدام داستان خاص خود را گفته و نسبت به Geralt واکنش نشان میدهند.
  • تمام دنیا بسیار زنده و واقع گرایانه بنظر میاید.
  • هر منطفه در بازی رنگ پردازی و احساس خاص خود را دارد.
  • "غیرممکن است که بتوانید 2 بار ویچر 3 را دقیقا به یک صورت تمام کنید"
  • Open World بودن بازی ممکن است بر روی Pacing افرادی که زیاد اهل RPG نیستند تاثیر بگذارد.
  • موسیقی بازی در کل خوب بوده و بسته به موقعیت بازی به صورت داینامیک عمل میکند. هرچند نمیتوان گفت موسیقی شاهکار یا فوق العاده است.
  • به گفته خبرنگار NPC ها نسبت به بعضی رفتار Grealt واکنشهایی نشان داده یا در موردشان نظر میدهند. هرچند وی اعتراف کرده که آنقدر وقت نداشته تا با انجام کارهای بزرگتر واکنش های قابل توجه تری از NPC ها بگیرد.
  • خشونت تصویری بازی بسیار زیاد بوده خصوصا در موارد قطعی اعضای بدن و به نسبت TW1 و TW2، هرچند بازی همچنان طبیعی به نظر میاید.
  • تنها لودینگ بازی در محیط خارجی مپ بین سرزمین اصلی و Skellig است.
  • بعضی ساختمان های بسیار بزرگ و داستانی ممکن است لودینگ داشته باشند، هرچند ساختمان های عادی اینگونه نیستند.
  • تمام Item های انتخاب شده در خود بازی بر روی Grealt قابل مشاهده هستند.
  • مبارزه با دستان خالی برگشته است، اینبار بدون QTE. مبارزات به صورت طبیعی برگشته و دارای ضربات سریع و قوی میباشند.
  • شهرها دارای اکوسیستم واقع گرایانه هستند، به عنوان مثال همانند قرون وسطا در حومه شهر میتوان Craftsman ها را پیدا کرد.
  • ماموریت های فرعی به صورت رندوم و اتفاقی طراحی نشده و هر کدام مکان و داستان مخصوص خود را دارند.
  • محیط هیچ تغییر یکدفعه ای نخواهد داشت (مثلا از صحرا یدفعه ای به منطقه مرطوب و جنگلی تبدیل شود) تغییرات محیط کاملا طبیعی و واقع گرایانه هستند.
  • در طول این 12 ساعت دنیای بازی هیچوقت احساس پوچی یا خالی بودن نداشته است.
  • خبرنگار با هیچ ماموریت فرعی بیخودی -مثل بدست آوردن یک آیتم ساده (Fetch Quest)- روبرو نشده است.
  • بازی بسیار جذاب است و شما را "به دورن خود" میکشد. W3 توانسته بدون از دست دادن پیچیدگی نسخه های قبلی در عین حال بسیار روانتر از آنها باشد.


r4jj16fq0g6u6ilcc77i.png


مسائل تکنیکی
  • HUD را میتوان به صورت کامل شخصی سازی کرد. Icon ها و نشانه های Quest را نیز میتوان از روی نقشه برداشت که در صورت انجام اینکار، نشانه های صوتی/تصویری (فریاد زدن یک شخصیت برای کمک و...) برای راهنمایی شما فعال خواهند شد.
  • خبرنگار با هیچ NPC تکراریی روبرو نشده. به عنوان مثال در Novigrad تمام شخصیت ها چهره ای مخصوص و خاص داشته اند.
  • Controller نسبت به موس و کیبورد حس برتریی دارد.
  • درهای آزاردهنده نسخه دوم در W3 وجود نخواهند داشت. اینبار درها به صورت خودکار و بدون زدن دکمه ای باز میشوند. برای ورود به ساختمان ها نیز لودینگی وجود نخواهد داشت.
  • Patch روز اول برای بازی تایید شده است.
  • رزولوشن نسخه X1 برای ارائه کیفیت اجرایی بهتر همان 900p باقی خواهد ماند.
  • با استفاده از کارت گرافیک GTX 980 میتوان در رزولوشن 1080p تمام تنظیمات را روی حالت نهایی قرار داده + تنظیمات مخصوص موی Nvidia را فعال کرد و در عین حال گیم پلیی روان داشت.
  • تنظیمات Ultra تحول بسیار بزرگی در گیاهان و مدل شخصیتها ایجاد خواهد کرد. هرچند صحنه هایی هستند که در آنها تفاوت بین High و Ultra کمتر احساس میشود. نورپردازی در بازی بسیار عالیست به گونه ای که حتی افتادن یک مشعل در بین تعداد زیادی از گیاهان نیز اثر بسیار خوبی برجای میگذارد.
  • سوویچ بین کنترولر و موس (برای استفاده از منوها) سریع و آسان است.
  • لودینگ های بازی در PCهای High End بسیار کوتاه است.
  • بازی بهترین آب و هوای داینامیک را در بین تمام بازی های که GS تا الان تجربه کرده است دارد.
  • در بازی با باگ های کمی روبرو شدند، بدون هیچگونه Freez یا Crash ـی.
  • هیچ گزینه ای برای Draw Distance در بازی وجود ندارد اما ظاهرا خبرنگار از Default بازی راضی بوده است.

The Witcher 3 Wild Hunt قرار است در تاریخ 19 May سال جاری برای PS4،X1 و PC عرضه شده و حسن ختامی بر داستان شخصیت محبوب این سری Geralt of Rivia باشد.


منبع
 
آخرین ویرایش:

Argada

کاربر سایت
Jan 25, 2013
708
نام
محمد رضا
شماره دوم که بنظرم اصلا rpg خوبی نبود. این یکی هم بنظر میاد بیشتر به سمت اکشن شدن بهمراه محیط سندباکس داره پیش میره تا RPG!
متاسفانه بشدت هم هایپ برای بازی استدیو متوسط بالارفته.الان تو خیلی از فروم های ایرانی/خارجی به دلایلی نامعلوم(!) انتظاراتی در حد Goty/بهترین rpg سال(lol) دارن درحالیکه Witcher 3 اولین شانس برای Cdprojekt هست که خودش رو ثابت کنه!
-----
بحث سر RPG هست.

... RPG رو باید دید که برا خودتون چطور معنا می کنید... داستان و شخصیت پردازی نسخه دوم ویچر عالی بود... واقعا شخصیتها بسیار عالی کار شده بود... صحنه مرگ فجیع شاه فولتست و یا مبارزه با لثو و صحبتهای میانشون هنوز جلو چشمامه... دیگه نقش افرینی از این بهتر... شما جای شخصیت اصلی گیم قرار میگیرید و محیط ها رو کاوش می کنید با مردم و دیگر شخصیتها ملاقات می کنید و نظرات هم رو بررسی می کنید و با دشمنان مبارزه می کنید.
 

Morgoth

کاربر سایت
Jan 15, 2009
1,656
نام
پوريا
گفتن که دارن از مبارزات Arkham الگو می گیرن، امیدوارم نتیجه کار خوب در بیاد. Combat جزو ضعیف ترین سیستم های Witcher بوده
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
من دنیای ویچر رو همینجوری که هست دوست دارم. به نظرم خیلی کامل و پر جزئیات و غنی هست. سیستمش هم تا حدودی RPG هست و در عین حال نیست. یه جورایی سبک خودش هست.
هایپ شدم تا سرحد مرگ.این Side Quest ها رو من خیلی روشون حساسم،اگر واقعا اینطور باشه که گفته شد واقعا خیلی خوب میشه.اصلا از Side Quest های الکی و بدون داستان خوشم نمیاد.
نگران نباش سهیل. توی W2 که تک تک ساید کوئست ها عالی کار شده بودن. مثل اون تیمارستان وسط جنگل و ...
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
شماره دوم که بنظرم اصلا rpg خوبی نبود. این یکی هم بنظر میاد بیشتر به سمت اکشن شدن بهمراه محیط سندباکس داره پیش میره تا RPG!
متاسفانه بشدت هم هایپ برای بازی استدیو متوسط بالارفته.الان تو خیلی از فروم های ایرانی/خارجی به دلایلی نامعلوم(!) انتظاراتی در حد Goty/بهترین rpg سال(lol) دارن درحالیکه Witcher 3 اولین شانس برای Cdprojekt هست که خودش رو ثابت کنه!
-----
بحث سر RPG هست.

اتفاقاً بازی ARPG خیلی خوبی بود! من که با سیستم Combat ـه بازی خیلی حال کردم، Looting مناسبی داشت؛ Alchemy و Enchanting کاربردی ـی داشت به خصوص من با بخش Alchemy و تأثیری که Potion ها توی بازی داشتن خیلی حال کردم؛ باس فایت های بازی متنوع بود داستان بازی هم خیلی خیلی جوندار و اتمسفر خیلی خوبی داشت. همراهات هم خیلی خوب بودن. کلاً نمی دونم چرا میگی RPG خوبی نبود، شاید مدت زمان بازی کم بود ولی یه ARPG خیلی خوب بود. Magic های گرالت هم خیلی کاربردی بود. با سایر RPG های 2011 مقایسه می کنم از نظر RPG بودن به نظرم از باقی بازی های AAA بهتر بود.
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
بله احتمالا کسانی که اهل نقش آفرینی های حرفه ای نباشن خوششون میاد ولی به هیچ وجه کهنه کارهای این سبک رو راضی نمی کنه!!

نه مجتبی به نظرم بیشتر به توقع هر شخص بستگی داره. خود من با توجه به سیستم مبارزات نسخه یک توقع خیلی زیادی از W2 نداشتم (نهایتا میگفتم یه آشغالی میشه مثل DA II روی کنسولا) و وقتی بازیش کردم خیلی خیلی از سیستم مبارزات و اکشنش خوشم اومد. ولی خب فرضا اگه توقع داشتم یه سیستم حرفه ای مثل DAO (نسخه PC) رو توش ببینم مطمئنا ناامید میشدم :D

W3 هم مطمئنا قراره راه W2 رو ادامه بده و به عنوان یه ARPG این مسئله هیچ ایرادی هم نداره. مطمئنا بهترین سیستمی نیست که میشه برای اینجور بازی ها طراحی کرد (DD قبلا ثابت کرده یه بازی ARPG میتونه در عین حال حرفه ای هم باشه) ولی به طور کلی سیستم خوبیه.
 

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
نه مجتبی به نظرم بیشتر به توقع هر شخص بستگی داره. خود من با توجه به سیستم مبارزات نسخه یک توقع خیلی زیادی از W2 نداشتم (نهایتا میگفتم یه آشغالی میشه مثل DA II روی کنسولا) و وقتی بازیش کردم خیلی خیلی از سیستم مبارزات و اکشنش خوشم اومد. ولی خب فرضا اگه توقع داشتم یه سیستم حرفه ای مثل DAO (نسخه PC) رو توش ببینم مطمئنا ناامید میشدم :D

W3 هم مطمئنا قراره راه W2 رو ادامه بده و به عنوان یه ARPG این مسئله هیچ ایرادی هم نداره.
ببین بحث تاکتیکه، شاید مبارزاتش جذاب و دیدنی باشه ولی فاقد هرگونه تفکره، محدود به کلیدزنی، جاخالی دادن و استفاده از Signهای محدود هست!
بیشتر شبیه یه هک اند اسلش ناقص میمونه!!
بحث DA 2 رو پیش نکش که پیر شدیم سر بحثش یه زمونی!!:d:d:d
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
ببین بحث تاکتیکه، شاید مبارزاتش جذاب و دیدنی باشه ولی فاقد هرگونه تفکره، محدود به کلیدزنی، جاخالی دادن و استفاده از Signهای محدود هست!
بیشتر شبیه یه هک اند اسلش ناقص میمونه!!
بحث DA 2 رو پیش نکش که پیر شدیم سر بحثش یه زمونی!!:d:d:d

میدونم چی میگی مجتبی توی ویرایش پست قبلیم هم اشاره کردم که سیستم بازی میتونه خیلی خیلی بهتر بشه (Dragon's Dogma نمیدونم بازیش کردی یا نه ولی اگه تونستی حتما امتحانش کن) ولی خب باز الان برای چیزی که سازنده مد نظرشه سیستم فعلی خوب و نسبتا کافیه.
:D
ولی خب در کل سیستم مبارزات اکشن نابود میشه همون نسخه کنسولیه DA II. وگرنه W2 نسبت به اون خیلی وضعیت بهتری داشت :D
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
بله احتمالا کسانی که اهل نقش آفرینی های حرفه ای نباشن خوششون میاد ولی به هیچ وجه کهنه کارهای این سبک رو راضی نمی کنه!!
نمی دونم انتظارت از مبارزات یه Action RPG سوم شخص چیه ولی کهنه کارای این سبک از بازی ARPG توقع CRPG ندارن. درسته خیلی تاکتیکی نبود[ هر چند بازم باید با تفکر و استراتژی می رفتی جلو نسبت به چیزی که تو داری به بازی میگی] ولی خب این نکته ایه که می تونه توی این بازی پیشرفت کنه.
بیشتر شبیه یه هک اند اسلش ناقص میمونه!!
اصلاً قبول ندارم.
 

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
نمی دونم انتظارت از مبارزات یه Action RPG سوم شخص چیه ولی کهنه کارای این سبک از بازی ARPG توقع CRPG ندارن. درسته خیلی تاکتیکی نبود[ هر چند بازم باید با تفکر و استراتژی می رفتی جلو نسبت به چیزی که تو داری به بازی میگی] ولی خب این نکته ایه که می تونه توی این بازی پیشرفت کنه.

اصلاً قبول ندارم.
حداقل انتظاراتم تاکتیک بیشتر، جادوهای فعال تر، تفاوت های اساسی تر بین سه شاخه ارتقا و سیستم تلنت کارآمد و متنوع هست که هیچکدوم تو ویچر نبود!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر