در انتظار روزی که گرافیک بازیها مثل فیلمهای هالیوودی میشود باشید

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
Brad Wardell رییس کمپانی Stardock که یکی از شرکای مایکروسافت برای توسعه و ساخت DX12 به حساب میاد تو مصاحبه با Inner Circle گفته که فیل اسپنسر داره انتظارات درباره تاثیر DX12 روی XO رو به دقت مدیریت میکنه چونکه موج اول بازیهایی که با DX12 ساخته میشن ممکنه فقط 10 تا 20 درصد افزایش کارایی ایجاد کنن دلیل این مسئله هم این هست که این بازیها در حقیقت با DX11 ساخته شدن و با آپدیت از DX12 پشتیبانی می کنن و به قول Wardell یه جورایی فقط از میوه های پایین دستی DX12 استفاده میکنن.
او عقیده داره تحولی که Xbox one در طول این نسل ایجاد میکنه بسیار شدیدتر از دوران Xbox 360 هست ، بازیهای فعلی همچنان دارن به شیوه DX9 ساخته میشن که باید این مسئله تغییر پیدا کنه.
در جای دیگه درباره رزولوشن پایینتر بازیها روی XO نسبت به PS4 گفته که دلیل این مسئله این هست که سازنده ها باید برای Xbox one کدهای اختصاصی تری بنویسن ولی متاسفانه شرایط جوری هست که سازنده ها برای ریلیز کردن بازیهاشون عجله زیادی دارن که نباید اینطور باشه.
Wardell عقیده داره DX12 جادو نیست که بلافاصله بعد از ریلیز شدن همه چیز تغییر کنه بازیسازها باید از اون استفاده کنن تا نتیجه در عمل دیده بشه و DX12 به تنهایی هیچ تاثیری روی بازیهای فعلی یا بازیهایی که بر اساس DX12 نوشته نشده باشن نداره ، علاوه بر اون بسیاری از قابلیتهای DX12 در حال حاضر روی Xbox one در دسترس هست ولی سازنده ها باید خیلی از کارها رو خودشون انجام بدن اما با اومدن DX12 این خود API هست که خیلی از کارهارو برای اونها انجام میده.
در نهایت فرقی نداره شما با ایکس باکس بازی کنید یا پلی استیشن تا انتهای این نسل شما بازیهایی رو روی کنسولها میبینید که بازیهای ابتدای نسل در مقابل اونها تاریخ گذشته به حساب میان چون اون بازیها اولا مثل فیلم به نظر میرسن در ثانی هزاران NPC رو همزمان با هم رندر میکنن و بازیهای فعلی در مقابل اونها بی روح و ساکن و خلوت به نظر میرسه و تا انتهای نسل شما بر روی کنسولها بازیهایی خواهید دید که کیفیتی مثل فیلم ارباب حلقه ها دارن.
منبع:

watch?v=47cnFWK0dRM

************************************************************************************
سایت Dosgaming.com یه خلاصه از صحبتهای Brad wardell گذاشته که من تو همین پست نقل و قول میکنم:

-Anandtech AMD cards 7fps to 43fps running Nitrous engine DX12 engine.
-600% performance increase on AMD cards running full DX12 game engine.
-CPU cores n their performance more important in the future games .
-Directx 12 on Xbox Nov.
-Directx 12 runs better than Mantle on AMD cards.
-Dx9 uses max 6000 draw calls vs 600,000 on dx12.
-Naysayers are eating crow!
-“Marketing chose 40% increase slogan as real gains were too unbelievable for the masses to digest”
-limitless light sources in games.
-1000+ characters AI characters on screen.
-toy story/ lord of the rings graphics no deffered rendering.
-future Xbox cpu bound exclusives DX12 games to have these gains however dx12 games initially 30% gains as they transition from Dx11 to full new dx12 game engines using esram etc
-Not so much games for cross platform games.
-Fable Legends Dx12 game
-AMD/MS has mega DX12 news at GDC.
-Stardock developed Starswarm dx12 demo in 2 months. Starswarm would have similar performance gains on Xbox one i.e 600%. They have something major at GDC in the Microsoft booth.
-Stardock are developing DX12 game engine “Nitrous”. Star Control game will make sense console. They will license it to 3rd parties in future after they release 2 games on Nitrous engine.
-Phil Spencer managing expectations, as in November with DX12 on Xbox….. the games released then wont look much different then until the new DX 12 game engines.

چیزای مهمش این هست که به گفته Wardell میشه با DX12 تا 600 هزار Draw calls برای GPU فرستاد که عدد خارق العاده ای هست در مقابل 6 هزار Darw calls که میشد با DX9 فرستاد.
DX12 روی کارتهای AMD بهتر از Mantle (همون API سطح پایینی که خود AMD ساخته) کار میکنه.
به عقیده Wardell احتمالا تکنیک Deffered rendering به تاریخ میپیونده (برای مثال انجین بازی MGSV: The Phantom Pain از این تکنیک استفاده میکنه).
Stardock داره یه دمو برای XO آماده میکنه که روی XO حدود 600% افزایش کارایی ایجاد میکنه و تو GDC میخوان اونو نمایش بدن.
بازیهایی که از ماه نوامبر به بعد ریلیز میشن روی XO کم کم از DX12 استفاده میکنن ولی تفاوت تو موج اول بازیها زیاد نخواهد بود.
با DX12 میشه بالای 1000 تا کاراکتر دارای A.I روی صحنه رندر کرد.
ساخت قسمت بعدی بازی Star Control با انجین نیتروز بر پایه DX12.
مایکروسافت و AMD قصد دارن تو GDC یه خبر بزرگ رو اعلام کنن و ...

http://www.dsogaming.com/news/dx12-...600-performance-increase-achieved-on-amd-gpus
 
آخرین ویرایش:

QrS

کاربر سایت
Mar 6, 2013
3
uc4.jpg
اینقدر بحث کنسول VS پی سی راه نندازید :|

این پست شما مصداق همین کاره

درضمن کسی که حتی اندکی اطلاعات درمورد موتورهای گرافیکی انواع اقسام تکنیک داشته باشه میتونه براحتی انواع اقسام تکنیکهاروتو عکسی که از CRYSIS3 IN GAME گذاشتم ببینه

مهم : از in game عکس بزار برادر من اگه قراره اینجوری مقایسه بشه

کلابا PC GAMER ها سر گرافیک کل کل نکنید چیزایی ما دیدیم که شما ببینی رسما سکته میکنی

بفرما اینم برا شما
yahoo_4.gif

کف خون قاطی کن
89803166453313334924.jpg


بحث سر IN GAME :d
 
آخرین ویرایش:

alimami

کاربر سایت
Feb 13, 2008
3,028
نام
علی
برای من به شخصه گرافیک تو رده دوم قرار داره، ترجیح میدم گرافیک رو کنسولم کمتر از پی سی حال حاضر باشه اما عناوینی مثل RDR رو از دست ندم...
 

sadegh93

کاربر سایت
Dec 19, 2011
3,341
حالا چرا اینقدر بازی های نامناسب مثال می زدید من که هنوز گرافیک بازی به حد crisis 3-bf 4- ac unity- arma 3 مشاهده نکردم رسما کنسول های این نسل خیلی به خاطر amd عقب افتاده هستن
البته حتما انویدیا میتونست gpu یی بده که در یک کنسول حدود 400 دلاری اون قدرتی که مثلا gpu ی ps4 داره رو بده ؟ به نظرتون میشد واقعا ؟
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,753
نام
مراد حلیمی
بحث های بچه گانه مقایسه کنسول با pc رو بذارین کنار......بقال سر محلم میدونه اگه رو pc انحصارا سرمایه گذاری شه میشه تو کوتاه مدت یه گرافیک نزدیک فیلمای هالیوودی گرفت ازش

ولی روی کنسولا به نظرم حداقل دو سه نسل دیگه باید بگذره تا گرافیک بازیها رو با فیلم مقایسه کرد...بهترین بازیها که عرضه شدن یا قرار عرضه بشن از لحاظ بصری فرسنگها با فیلم فاصله دارن;)

.
 

moxA.J

کاربر سایت
Aug 15, 2012
1,271
نام
Morteza
به نظر من DX12 برای pc به غیر از عملکرد بهتر توی بازیا تاثیر دیگه ای نداره اگه منتظرید که گرافیک بازیا خیلی بالاتر بره باید بگم که اصلا اینطور نیست نه تا زمانی که کنسول ها هستند سازنده ها همین الان هم میتونن گرافیک های خیلی هیولایی بدن بیرون اما چون کنسولا تواناییش رو ندارن این کار رو نمیکنن نمونش هم witcher 3 که توی نمایش های اخیرش به شدت گرافیکش افت کرده و این فقط بخاطر کنسولاست
 

sadegh93

کاربر سایت
Dec 19, 2011
3,341
من تقریبا از لحاظ گرافیکی (از لحاظ انقلاب گرافیکی) در این ده سال اخیر , بازی در حد Crysis اولی نسخه ی pc ش ندیدم , بازی سال 2007 اومده , هنوزشم گرافیکش یکی از بهترین هاست , و فقط هم در pc امکان پذیر بود به نظرم در زمان خودش .

1454530-crysis_2010_05_06_00_30_10_00.jpg
 

Amir_Music

کاربر سایت
Sep 23, 2011
329
نام
Amir
یارو اومده عکس از کرایسس گذاشته بعد بعد خیلی ادبی میگه این پست شما مصداق فلان و فلان!!:))
مصداق جان حرف زدی منتظر جواب باش پس جو رو خراب نکن عکس های کذایی کرایسس رو قاب کنید بچسبونید به دیوار
صدتا انحصاری با گرافیک خیره کننده تو راه هست کرایسس کجای دنیا رو گرفته اخه کرایسس پز دادن داره با اون نمراتش:))
 

PDPR

کاربر سایت
Jan 9, 2015
209
نام
PooRia
یارو اومده عکس از کرایسس گذاشته بعد بعد خیلی ادبی میگه این پست شما مصداق فلان و فلان!!:))
مصداق جان حرف زدی منتظر جواب باش پس جو رو خراب نکن عکس های کذایی کرایسس رو قاب کنید بچسبونید به دیوار
صدتا انحصاری با گرافیک خیره کننده تو راه هست کرایسس کجای دنیا رو گرفته اخه کرایسس پز دادن داره با اون نمراتش:))
:-b what the faz
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
شته مرده ایناهایی هستم میان یک عکس میذارن که روی سیستم چند میلیون تومنی اجرا شده بعدش میان گین pc خیلی سره فلان .گرافیک خارق العاده به نظره من میشه ryse میشه the order که روی یک کنسول با سخت افزار محدود اینقدر عالی هستند نه اینکه بری چندین میلیون تومن سیستم ببندی که بشه این .در کل کنسول ها هر نسل جای رشد زیادی دارن عکس های تفاوت اوایل و اواخر نسل قبل رو دیدیم دیگه این نسل هم مطمعن باشید خیلی بیشتر پیشرفت میکنن بازی ها روی کنسول ها
 

armintn

کاربر سایت
Jan 11, 2012
1,614
نام
Armin
به نظرم بازیها از لحاظ ظاهری آخر همین نسل از کنسولها به پای فیلمای هالیوودی میرسن . ولی از لحاظ باطنی فکر کنم یکی دو نسل جا داره .
منظور از لحاظ باطنی چیست ؟
تعداد NPC ها در صحنه (منظورم NPC های خنگ و بدون هوش بازیهایی مثل AC UNITY نیست ). دورنما "draw distance" . تعداد آبجکتها و تخریب پذیری ریلتایم و کلا عظمت صحنه ....
به شخصه بیشتر دوست دارم پیشرفت و جهش هوش مصنوعی و توی بازیها ببینم تا چهار تا افکت و ...
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
[MENTION=73967]armintn[/MENTION]
دقیقا همینطور هست که میگی. برای بازی المانهای مهمتری از گرافیک هست که گرافیک میتونه به جذاب شدت اونا کمک کنه. سازنده ها باید تمزکزشون رو بذارن روی اون بخش ها .

Sent from my GT-S7582 using Tapatalk
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
گرافیک در حد CGـهای ارباب حلقه ها؟ No Way :d
ولی گرافیک در حد CGـهای 2000-2004 که توی گیم ها دیدیم؟ شاید، Order الان خیلی جاها شبیه CGـهای دهه قبل شده :D
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
دقیقا این همه که میگید می‌گفتن کیا بودن ؟!
شما و دوستتون کلا عادت دارید با شوخی‌ (شوخی‌ میکنمو) با جمله‌هایی‌ که ۲پهلو هست پلتفرم‌های دیگه غیر سونی رو تخریب کنید تو همهٔ تاپیک‌ها به همین شکل بوده.و آخرش هم نتیجه گیری کنید که سونی خیلی‌ خوب خفنه باشه شما راست میگی‌ دایرکتکس۱۲ هم قرار با کاسه کوزه جمع بشه بره و بی‌ تاثیر

تاپیکش توی سایت موجوده به تاریخ عضویت شما هم قد نمیده ...
شما هم کلاً زیاد عادت داری در مورد چیزی که کوچکترین اطلاعی ازش نداری نظر بدی
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر