در انتظار روزی که گرافیک بازیها مثل فیلمهای هالیوودی میشود باشید

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
Brad Wardell رییس کمپانی Stardock که یکی از شرکای مایکروسافت برای توسعه و ساخت DX12 به حساب میاد تو مصاحبه با Inner Circle گفته که فیل اسپنسر داره انتظارات درباره تاثیر DX12 روی XO رو به دقت مدیریت میکنه چونکه موج اول بازیهایی که با DX12 ساخته میشن ممکنه فقط 10 تا 20 درصد افزایش کارایی ایجاد کنن دلیل این مسئله هم این هست که این بازیها در حقیقت با DX11 ساخته شدن و با آپدیت از DX12 پشتیبانی می کنن و به قول Wardell یه جورایی فقط از میوه های پایین دستی DX12 استفاده میکنن.
او عقیده داره تحولی که Xbox one در طول این نسل ایجاد میکنه بسیار شدیدتر از دوران Xbox 360 هست ، بازیهای فعلی همچنان دارن به شیوه DX9 ساخته میشن که باید این مسئله تغییر پیدا کنه.
در جای دیگه درباره رزولوشن پایینتر بازیها روی XO نسبت به PS4 گفته که دلیل این مسئله این هست که سازنده ها باید برای Xbox one کدهای اختصاصی تری بنویسن ولی متاسفانه شرایط جوری هست که سازنده ها برای ریلیز کردن بازیهاشون عجله زیادی دارن که نباید اینطور باشه.
Wardell عقیده داره DX12 جادو نیست که بلافاصله بعد از ریلیز شدن همه چیز تغییر کنه بازیسازها باید از اون استفاده کنن تا نتیجه در عمل دیده بشه و DX12 به تنهایی هیچ تاثیری روی بازیهای فعلی یا بازیهایی که بر اساس DX12 نوشته نشده باشن نداره ، علاوه بر اون بسیاری از قابلیتهای DX12 در حال حاضر روی Xbox one در دسترس هست ولی سازنده ها باید خیلی از کارها رو خودشون انجام بدن اما با اومدن DX12 این خود API هست که خیلی از کارهارو برای اونها انجام میده.
در نهایت فرقی نداره شما با ایکس باکس بازی کنید یا پلی استیشن تا انتهای این نسل شما بازیهایی رو روی کنسولها میبینید که بازیهای ابتدای نسل در مقابل اونها تاریخ گذشته به حساب میان چون اون بازیها اولا مثل فیلم به نظر میرسن در ثانی هزاران NPC رو همزمان با هم رندر میکنن و بازیهای فعلی در مقابل اونها بی روح و ساکن و خلوت به نظر میرسه و تا انتهای نسل شما بر روی کنسولها بازیهایی خواهید دید که کیفیتی مثل فیلم ارباب حلقه ها دارن.
منبع:

watch?v=47cnFWK0dRM

************************************************************************************
سایت Dosgaming.com یه خلاصه از صحبتهای Brad wardell گذاشته که من تو همین پست نقل و قول میکنم:

-Anandtech AMD cards 7fps to 43fps running Nitrous engine DX12 engine.
-600% performance increase on AMD cards running full DX12 game engine.
-CPU cores n their performance more important in the future games .
-Directx 12 on Xbox Nov.
-Directx 12 runs better than Mantle on AMD cards.
-Dx9 uses max 6000 draw calls vs 600,000 on dx12.
-Naysayers are eating crow!
-“Marketing chose 40% increase slogan as real gains were too unbelievable for the masses to digest”
-limitless light sources in games.
-1000+ characters AI characters on screen.
-toy story/ lord of the rings graphics no deffered rendering.
-future Xbox cpu bound exclusives DX12 games to have these gains however dx12 games initially 30% gains as they transition from Dx11 to full new dx12 game engines using esram etc
-Not so much games for cross platform games.
-Fable Legends Dx12 game
-AMD/MS has mega DX12 news at GDC.
-Stardock developed Starswarm dx12 demo in 2 months. Starswarm would have similar performance gains on Xbox one i.e 600%. They have something major at GDC in the Microsoft booth.
-Stardock are developing DX12 game engine “Nitrous”. Star Control game will make sense console. They will license it to 3rd parties in future after they release 2 games on Nitrous engine.
-Phil Spencer managing expectations, as in November with DX12 on Xbox….. the games released then wont look much different then until the new DX 12 game engines.

چیزای مهمش این هست که به گفته Wardell میشه با DX12 تا 600 هزار Draw calls برای GPU فرستاد که عدد خارق العاده ای هست در مقابل 6 هزار Darw calls که میشد با DX9 فرستاد.
DX12 روی کارتهای AMD بهتر از Mantle (همون API سطح پایینی که خود AMD ساخته) کار میکنه.
به عقیده Wardell احتمالا تکنیک Deffered rendering به تاریخ میپیونده (برای مثال انجین بازی MGSV: The Phantom Pain از این تکنیک استفاده میکنه).
Stardock داره یه دمو برای XO آماده میکنه که روی XO حدود 600% افزایش کارایی ایجاد میکنه و تو GDC میخوان اونو نمایش بدن.
بازیهایی که از ماه نوامبر به بعد ریلیز میشن روی XO کم کم از DX12 استفاده میکنن ولی تفاوت تو موج اول بازیها زیاد نخواهد بود.
با DX12 میشه بالای 1000 تا کاراکتر دارای A.I روی صحنه رندر کرد.
ساخت قسمت بعدی بازی Star Control با انجین نیتروز بر پایه DX12.
مایکروسافت و AMD قصد دارن تو GDC یه خبر بزرگ رو اعلام کنن و ...

http://www.dsogaming.com/news/dx12-...600-performance-increase-achieved-on-amd-gpus
 
آخرین ویرایش:

Amir_Music

کاربر سایت
Sep 23, 2011
329
نام
Amir
درسته,نوع برنامه نویسی خیلی مهمه
دقت کنید که رم ps3فقط256مگابایت بود و رمx360فقط512مگابایت
اما تونستند در اخر نسل بازی هایی مثلTOLU-GTA V-Halo 4رو به خوبی اجرا کنند
سخت افزار یک پشتوانه ی قویه هر چی قویتر باشه کار برنامه نویس تقریبا راحتره
شما میبیند توpcبا سیستم پیشنهادی شرکت سازنده هنوز افت فریم دارید که این مشکل از خود بازیه که با عرضه پچ حل میشه اما شما اگه سیستمی قوی تر از سیستم پیشنهادی داشته باشید بدون پچ راحت اجرا میکنید
درست مثل بازی GTA IV
 

655

کاربر سایت
Sep 27, 2012
2,368
نام
RZA
من که فکر نمیکنم با این سخت افزار قراضه کنسول های نسل هشتم که حتی از پس نورپردازیهای اضافی بازی ground zero بر نمییاد به چنین مرحله ای برسد ولی پی سی در 4 سال اینده حرف های زیادی خواهد داشت به شرط اینکه رقابت انویدیا و ای تی ای به صورت نزدیک به هم ادامه پیدا کند تا انگیزه برای افزایش قدرت زیاد شود اگر نه که مثل امسال انویدیا پرچمدارش نسبت به سال قبل کمتر از 20 درصد سریعتر بود!

اره خدایش انقدر قراضه هست که حتی از پس کالاف هم بر نمیاد ! حالا انچارتد و اوردر و هیلو چطور رو کنسول میخوان اجرا بشن خدا داند!

ترول هم ترولای قدیم8-|
 

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
حالا چرا اینقدر بازی های نامناسب مثال می زدید من که هنوز گرافیک بازی به حد crisis 3-bf 4- ac unity- arma 3 مشاهده نکردم رسما کنسول های این نسل خیلی به خاطر amd عقب افتاده هستن
 

AGHA FARIBORZ

کاربر سایت
Jan 24, 2015
458
نام
(master)استاد
dx 12 فقط یک برنامست و هیچ کاربردی نداره اخه وقتی لب تاب من سخت افزارش پایینه چه فرقی داره که چه dx روش نصب بشه.اونچیزی که خیلی مهمه قدرت سخت افزاری است.شرکت ها باید به جای وقت هدر دادن برای برنامه نویسی سخت افزارها را ارتقا بدهند و قیمتشون رو هم کاهش بدن .
 

655

کاربر سایت
Sep 27, 2012
2,368
نام
RZA
خدایی این انچارتد و اوردر چیزی CG کم ندارن ! تا الان هم که به نظرم همین Infamous اول نسلی خیلی از بازیها رو میذاره تو جیبش از لحاظ گرافیکی ! تازه این اول نسله ..اخر نسل چی میخوان تحویلمون بدن خدا میدونه :-o:d

در مورد اونایی هم که مدام میگن سخت افزار کنسول های این نسل قراضس باید گفت :

haters gonna hate :bighug:
 

PDPR

کاربر سایت
Jan 9, 2015
209
نام
PooRia
چه بخوایم باور کنیم چه نکنیم دایرکتکس۱۲ برای تغییر اومده نه برای قشنگی و بی‌ مصرفی
خود سازنده‌ها هم نمیان حرفیو بزنن که روزی کاربرا خرده بگیرن و بگن قولی‌ که دادید چی‌شد
از طرفی‌ هم ماکرو همیشه ثابت کرده که تمام حرفاش به واقعیّت میپیونده مخصوصا حرفای شخصی‌ مثل اسپنسر که مو لا درزش نمیره
صحبت‌هایی‌ هم که همه جا شده حاکی‌ از اینه که قراره تو دنیای گیم تغییر ایجاد کنه جدا از تغییر بر روی pc بار‌ها و بارها ذکر شده که قراره رو ایکس‌باکس تاثیر بذاره که در ابتدای کار ۱۰ تا ۲۰ درصد و در ادامه هم بیشتر می‌شه
حالا هی‌ بخوایم حرف از سخت افزار بزنیم بیهوده هست چون سازنده فهمش میرسه که میاد میگه تغییر ایجاد می‌کنه وگرنه حرفی‌ نمیزد و میگفت باید در کنار دیرکتکس ۱۲ یه سخت افزار هم باشه
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
کنسول قراضه!
نسل قبلم کنسولاش قراضه بود منتها د لست آف آس و آنچارتدها و ... روش اجرا شد ملت از هوش میرفتن براش
همون زمان ها کاربرای PC با کارت های گرافیکی N هزارتومنیشون که خیلی هم اتفاقا جلو بودن از کنسولا کاری جز انتظار کشیدن برای یکی دو تا بازی که براشون بیاد نمیتونستن انجام بدن:)حالا اصن PC ها تو 4 سال آینده برات ملّق بزنن!
7 سال قبلش (شروع نسل جدید کنسول ها) یـ بازی اومد که هیچ وقت رو کنسول نسل هفتی همچین گرافیکی تا حالا نیومده و نخواهد آمد چرا چون مجبور نبود واسه کنسول های عزیزتون هم منتشر بشه .مطمعنا اگه یـ استدیو مثل Crytek سمت کنسول نمیرفت خیلی زود تر از اینا اون تیتر اول صفحه محقق شده بود نه اینکه واستیم بعد 10 سال رو نسل بعدیش رو کنسولا بیاد :)
 

QrS

کاربر سایت
Mar 6, 2013
3
Crysis 3

این گرافیک در تاریخ Feb 19, 2013 در بازی CRYSIS3 روی PC به وقوع پیوست ( درواقع میشه گفت حتی گرافیک بازیهای کنسولی در سال 2015 به این نمیرسن )

به جرات میتونم بگم تابحال بازی با این سطح میزان گرافیک در هیچ عنوانی ندیدم

خودم crysis 3 بچشم دیدم رسما سکته زدم
روی عکس کلیک کنید با کیفیت فول اسکرین مشاهده کنید






این گرافیک برای 2015 نیستا تعجب نکنید برای دوران نسل هفتمه که رو PC به وقوع پیوسته :d ( میشه معادل نسل نهم کنسولی ) تازه اونم روی api عقب مونده dx11

شاید در اینده گرافیک بازیها روی کنسولها ارتقا پیدا کنن که حتما هم همینطوره

ولی همگی به چشم دیدید که DX12 خیلی راحت 26 فریم میکنه 66 فریم اونم روی 980GTX که یه کارت رده میانی محسوب میشه هنوز 2800GTX GM200 نیومده تنظیمات ULTRA SETTING انچنانی و..

اما مطمئن باشید در اینده روی PC

CRYSIS 4 + DX12 = رئل تایم CGI

در اینده عناوینی روی PC منتشر خواهند شد که تشخیص اینکه واقعا فیلمه یا بازی سخت خواهد بود .

به هرحال یکی از فاکتورهای بسیار مهم در رسیدن به گرافیک CGI قدرت سخت افزاره که تو این پلتفروم محدودیتی براش تعیین نشده.
 
آخرین ویرایش:

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
1,433
نام
رضا چشمی
مطمئنا یه PC High End کیفیت گرافیکی بیشتری رو نسبت به کنسولها به نمایش می گذاره و این کاملا بدیهی هست.
اما شما با پول یه پی سی High End می تونی 4-5 تا PS4 بخری که اگه شرکتی بتونه این کنسولها رو با هم سینک کنه می تونه بازی ها رو با کیفیت شاید 8K رندر کنه:d
بزرگترین ایراد پی سی هزینه های بالای به روزرسانی سخت افزارهای مربوط به اون هست به خصوص کارت گرافیک.
ضمناً پتانسیل یه پی سی High End همیشه هدر می ره چرا که شرکتها هیچ موقع بازی ها برای پی سی ها بهینه نمی کنن.چون هر 6 ماه یکبار یه کارت گرافیکی سطح بالا معرفی می شه و سازنده ها دیگه فرصتی برای بهینه سازی ندارن و باید خودشون رو با کارت جدید هماهنگ کنن.
اما با توجه به ثابت بودن سخت افزار کنسولها ، سازنده ها تا آخرین قطره خون از کنسولها کار می کشن و دائم به دنبال افزایش بهره وری از کنسولها هستن.
لطفا موارد بالا رو هم مد نظر قرار بدید.
 

Johnny Brave

کاربر سایت
Jul 8, 2013
102
نام
فرمانده
به امید روزی که داستان و بن مایه ی بازی ها هم مثل فیلم های هالیوودی بشه و فقط تک و توک ( به نسبت تعداد بازی های هر سال ) شاهد خوباش نباشیم.
 

QrS

کاربر سایت
Mar 6, 2013
3
مطمئنا یه PC High End کیفیت گرافیکی بیشتری رو نسبت به کنسولها به نمایش می گذاره و این کاملا بدیهی هست.
اما شما با پول یه پی سی High End می تونی 4-5 تا PS4 بخری که اگه شرکتی بتونه این کنسولها رو با هم سینک کنه می تونه بازی ها رو با کیفیت شاید 8K رندر کنه:d
بزرگترین ایراد پی سی هزینه های بالای به روزرسانی سخت افزارهای مربوط به اون هست به خصوص کارت گرافیک.
ضمناً پتانسیل یه پی سی High End همیشه هدر می ره چرا که شرکتها هیچ موقع بازی ها برای پی سی ها بهینه نمی کنن.چون هر 6 ماه یکبار یه کارت گرافیکی سطح بالا معرفی می شه و سازنده ها دیگه فرصتی برای بهینه سازی ندارن و باید خودشون رو با کارت جدید هماهنگ کنن.
اما با توجه به ثابت بودن سخت افزار کنسولها ، سازنده ها تا آخرین قطره خون از کنسولها کار می کشن و دائم به دنبال افزایش بهره وری از کنسولها هستن.
لطفا موارد بالا رو هم مد نظر قرار بدید.

اتفاقا اینکه PC هزینه بیشتری هم داره کاملا بدیهی هست

ما در این تاپیک داریم سر این بحث میکنیم که گرافیک بازیها در اینده بکجا خواهد رسید

نمیدونم شماها چرا همش بحث کنسول VS پی سی میارید وسط

بحث من چیز دیگس . کسی که به گرافیک اهمیت میده مطمئنا میره سمت پلتفروم قوی تر و اینم کاملا بدیهی هست. ( خودم بشخصه دیوانه وار عاشق بازیهای با گرافیک هستم وقتی دیدم PS4 منو در عناوین مولتی پلتفروم از این نظر کامل ارضا نمیکنه برای بازهای مولتی پلتفروم حتما از PC استفاده میکنم)
با هزینشم مشکلی ندارم

DX12 به همه ما نشون داد اینده روشنی داره . فارق از اینکه روی کنسول ایکس باکس تاثیر مثبتی خواهد داشت . ولی باید دید این API روی سخت افزار نامحدود چه خواهد کرد
بزرگترین ایراد پی سی هزینه های بالای به روزرسانی سخت افزارهای مربوط به اون هست به خصوص کارت گرافیک. چرا که شرکتها هیچ موقع بازی ها برای پی سی ها بهینه نمی کنن.چون هر 6 ماه یکبار یه کارت گرافیکی سطح بالا معرفی می شه و سازنده ها دیگه فرصتی برای بهینه سازی ندارن و باید خودشون رو با کارت جدید هماهنگ کنن.
خوب دوست عزیز DX12 داره میاد همین مشکلاتو رفع کنه دیگه :d

میگم شماها همش بحث کنسول VS پی سی راه میندازید

PC اصلا کاری به کنسولها نداره راه مقصد جدایی دنبال میکنه . مطمئنا با DX12 و صد البته رزولوشن های فراتر از 1080 میشه رو این پلتفروم به دستاوردهای شگفت انگیزی در حیطه گرافیک رسید

موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
با اجازه این وسط مسطا منم تبلیغ بازی محبوبم رو بکنم :d

فقط لطف کنید اینارو ببینید:






من دیگه موندم از این نسل چی میخوایید شماها :d به شخصه برا من اوج لذته همین الانشم

تو نسل قبل کنسول مقابل به قول بچه ها (شوخی مانند) درختاش 4 تا برگ بیشتر داشت انقلاب صنعتی بود براتون و تاپیک 100 صفحه میرفت جلو

این نسل یه دنیای جدید میزارن جلوتون بازم ناز میکنید؟ :d درسته خب هیچ کس از گرافیک بیشتر و رزولوشن و فریم بیشتر بدش نمیاد واقعا هیچ کس نیست بدش بیاد اما دیگه تا حد جنگ و توهین و افسردگی پیش نرین :d

آقایون PC فن ما هم میدونیم PC بهترین گرافیک موجود رو ارائه میده چرا باز خودتون میایید بحث راه میندازین؟ :d خودتون بحث رو راه میندازین هیچ کس هم قبول ندارین حتی PC فن های دیگه رو XD همه هم میدونیم میخواد به " کنسول ارزونتره" "انحصاری داره" "PC قوی تره" "ماهم شونصدتا انحصاری داریم" برسه :d
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
حالا کی سازنده ها رو راضی کنه بیان DX12 رو ساپورت کنن با توجه به اینکه روی PS4 نیست و اختلاف ایجاد میکنه؟

نسل پیش هم میگفتن ماکروسافت روی 360 یه چیزایی از DX 11 گذاشته که روی PS3 نیست و فلان بازی میاد تسلاشن رو روی 360 میاره و ... آخرش هم با یه نرمال مپ کازه کوزه جمع شد و رفت :D الانم مثل همون ، شاید از نظر سیستم عامل متفاوت باشن ولی انقدری نیست که یه تکنیک روی یکی باشه و روی اون یکی نه. بالاخره کم یا زیاد ، قوی یا ضعیف جفتشون هر چی اون یکی داشته باشه رو خواهند داشت.
گذشته از سخت افزار نصف این جریانات هم به تیم تکنیکی و جربزه ی استودیوی سازنده برمیگرده. نسل پیش بیشتر از 70-80% بازیا نصف تکنیک های بازیهای انحصاری رو هم نداشتن چه برسه به تفاوت تکنیکی !
 

Amir_Music

کاربر سایت
Sep 23, 2011
329
نام
Amir
این گرافیک در تاریخ Feb 19, 2013 در بازی CRYSIS3 روی PC به وقوع پیوست ( درواقع میشه گفت حتی گرافیک بازیهای کنسولی در سال 2015 به این نمیرسن )

به جرات میتونم بگم تابحال بازی با این سطح میزان گرافیک در هیچ عنوانی ندیدم

خودم crysis 3 بچشم دیدم رسما سکته زدم
روی عکس کلیک کنید با کیفیت فول اسکرین مشاهده کنید






این گرافیک برای 2015 نیستا تعجب نکنید برای دوران نسل هفتمه که رو PC به وقوع پیوسته :d ( میشه معادل نسل نهم کنسولی ) تازه اونم روی api عقب مونده dx11

شاید در اینده گرافیک بازیها روی کنسولها ارتقا پیدا کنن که حتما هم همینطوره

ولی همگی به چشم دیدید که DX12 خیلی راحت 26 فریم میکنه 66 فریم اونم روی 980GTX که یه کارت رده میانی محسوب میشه هنوز 2800GTX GM200 نیومده تنظیمات ULTRA SETTING انچنانی و..

اما مطمئن باشید در اینده روی PC

CRYSIS 4 + DX12 = رئل تایم CGI

در اینده عناوینی روی PC منتشر خواهند شد که تشخیص اینکه واقعا فیلمه یا بازی سخت خواهد بود .

به هرحال یکی از فاکتورهای بسیار مهم در رسیدن به گرافیک CGI قدرت سخت افزاره که تو این پلتفروم محدودیتی براش تعیین نشده.

uc4.jpg
 

PDPR

کاربر سایت
Jan 9, 2015
209
نام
PooRia
نسل پیش هم میگفتن ماکروسافت روی 360 یه چیزایی از DX 11 گذاشته که روی PS3 نیست و فلان بازی میاد تسلاشن رو روی 360 میاره و ... آخرش هم با یه نرمال مپ کازه کوزه جمع شد و رفت !

دقیقا این همه که میگید می‌گفتن کیا بودن ؟!
شما و دوستتون کلا عادت دارید با شوخی‌ (شوخی‌ میکنمو) با جمله‌هایی‌ که ۲پهلو هست پلتفرم‌های دیگه غیر سونی رو تخریب کنید تو همهٔ تاپیک‌ها به همین شکل بوده.و آخرش هم نتیجه گیری کنید که سونی خیلی‌ خوب خفنه باشه شما راست میگی‌ دایرکتکس۱۲ هم قرار با کاسه کوزه جمع بشه بره و بی‌ تاثیر
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر