تاریخچه سری بازی Need For Speed

"RUSSIA"

کاربر سایت
Oct 10, 2014
38
نام
اسحاق
به نام خالق گیتی

سلام به همه ی کاربران گل Bazi Center . امشب میخوام براتون تاریخچه بازی های نید فور اسپید رو قرار بدم . امیدوارم مورد رضایتتون قرار بگیره و اگر کمی و کاستی مشاهده کردید به بزرگی خودتون ببخشید.

یکى از پر سابقه ترین و در عین حال محبوب ترین فرنچایز هاى ریسینگ، Need For Speed است. تا کنون 20نسخه از Need for Speed منتشر شده است که اولین نسخه آن NFS 1 و آخرین نسخه آن Rivals نام دارد. سال 1994 بود که نخستین نسخه این فرنچایز، توسط EA Canada ساخته و توسط Electronic Arts براى PC ،PS1 و Sega Saturn منتشر شد و افتتاحیه طوفانى براى نسخه ى Saturn داشت و این امر، مقدمه اى مناسب براى داستان طولانى Need for Speed بود.

گام اول: Need For Speed

نخستین نسخه از Need for Speed، در سال 1994 منتشر شد. این عنوان براى 3DO، DOS، PC و PS1 منتشر شد. درست است که تعداد ماشین هاى موجود در بازى بسیار محدود بودند و گیم پلى نیز بسیار ساده بود، دلیل قانع کننده اى پیدا نشد که Gameranking نسخه ى Saturn نمره ى 95 نشود. درست است که نسخه ى PS1 بسیار ضعیف و نسخه ى PC متوسط بود اما این امر نه تنها پایان کار نبود، بلکه مقدمه اى براى عصر طلایى Need For Speed به حساب مى آمد.


37297-Need_for_Speed,_The_-_Road_&_Track_Presents_[NTSC-U]-1.jpg



گام دوم: Need For Speed 2

پس از 3 سال، نسخه ى دوم NFS عرضه شد. با وجود اینکه انتظار مى رفت با عنوانى کامل تر نسبت به قبل مواجه شویم، متاسفانه این گونه نشد. این عنوان براى دو پلتفرم PS1 و PC منتشر شد. البته EA بر روى این عنوان مانور بیشترى نسبت به نسخه اول داد اما این تبلیغات هم نتوانست از ضعف NFS 2 بکاهد و در انتها متاى 71 براى نسخه PS1 کسب شد. این بازی در تاریخ 30 آوریل 1997 عرضه شده و سازنده آن EA canada است.


NFS_II_(PC,_US)_cover_art.jpg



گام سوم: Need For Speed Hot Pursuit


شاید هیچ گیمرى فکر نمى کرد که تنها یک سال پس از عنوان ضعیف NFS 2 شاهد یک Racing از همین خانواده با نو آورى هاى جدید باشد. Hot Pursuit یک نو آورى جالب در خود جاى داده بود. اضافه شدن بخش پلیس! علاوه بر رانندگى و مسابقات دو یا چند نفره، بخشى وجود داشت که به آن تعقیب و گریز هاى پلیس نیز اضافه شده بود. Hot Pursuit براى Play Station و Microsoft Windows منتشر شد و در انتها متاى قابل قبول 88 را کسب کرد.


_-Need-For-Speed-3-Hot-Pursuit-PC-_.jpg



گام چهارم: Need For Speed High Stakes


در سال 1999، نسخه ى جدیدى از Need For Speed تحت عنوان High Stakes منتشر شد. نو آورى ها را مى توان دلیل اصلى موفقیت این نسخه دانست. با وجود داشتن دو مد جدید به نام هاى Getaway و Time Trap و به اضافه ى آن، قابلیت Hot Pursuit و مسابقه با پلیس ها را مى توان دلیل پیشرفت این نسخه دانست. البته تخریب پذیرى نیز پیشرفت به سزایى کرده بود و گرافیک خارق العاده به نظر مى رسید. متاى 86، نمره اى مناسب براى این نسخه است.


37293-Need_for_Speed_-_High_Stakes_[NTSC-U]-1.jpg



گام پنجم: Need For Speed Porsche




پس از دو سال موفق، بدیهى بود که انتظارات طرفداران بالاتر رفته بود. این بار EA سوژه اى به نام Porsche پیدا کرده بود و انتظار داشت با کمک این برند مطرح و عالى، به موفقیت هاى قبل دست پیدا کند و حتى فرا تر از آن قدم بردارد. اما نه تنها از عناوین قبلى موفق تر نشد، بلکه میانگینى بسیار پایین تر از آنچه انتظارش را مى کشید به دست آورد. درست است که قابلیت هاى تک نفره و Multiplayer خوب بودند اما آن عنوانى خوش ساختى که باید ساخته مى شد، در کار نبود . این بازی در تاریخ 24 مارس 2000 عرضه شده و سازنده آن
EA canada است .



Need_for_Speed_-_Porsche_Unleashed_Coverart.png





گام ششم: Need For Speed Hot pursuit 2


پس از دو سال استراحت، در سال 2002، Hot Pursuit جدیدى عرضه شد. این نسخه مانند نسخه ى اول Hot Pursuit عنوانى بسیار خوش ساخت و قابل قبول بود و خاطرات تلخ نسخه پورشه را از بین برد. نسخه ى PS2 از برترى هاى محسوسى نسبت به سایر نسخه ها بهره مند بود و از مد هاى انحصارى اى بهره مى برد. گرافیک بازى خارق العاده بود و مى توان گفت از تمامى رقبا یک سر و گردن بالاتر بود. اگر EA تمرکز خود را بر روى تمامى پلتفرم ها مى گذاشت، شاید تمامى گیمر ها به عنوانى که براى PS2 منتشر شد و متاى 89 را دریافت کرد مى رسیدند . این بازی در تاریخ 30 سپتامبر 2002 عرضه شده و سازنده آن EA Black box است .


256px-NFSHP2_PC.jpg




گام هفتم: Need For Speed Under ground


سال 2003، EA عنوانى جدید از Need for Speed را تحت عنوان Underground منتشر کرد. مد هاى فراوانى به این نسخه اضافه شد که مى توان به Drifting، Sprint و Drag Racing اشاره کرد. مسابقات معمولى نیز مانند قبل هیجان انگیز و دلچسب بودند. مسابقات تحت عنوان Circuit نامیده مى شدند و بخشى که در قبل وجود داشت، نام خود را از Knocking out به Knockout Mode تغییر داده بود. این عنوان که براى PS2, PC, Xbox, Game Cube و GBA منتشر شد توانست متاى 82 را از آن خود کند .


256px-Nfsu-win-cover.jpg




گام هشتم: Need For Speed Under ground 2


پس از یکسال، نسخه ى دوم Underground عرضه شد. تغییراتى زیادى در این نسخه انجام نگرفت و مى توان گفت بر روى مد هاى نسخه ى اول Underground به نحو بهترى مانور داده شد. نمى توان گفت پیشرفت Underground 2 نسبت به 1 خارق العاده بود اما مى توان به صراحت گفت بدتر هم نبوده است و تنها تغییر چشمگیر گرافیک آن بوده است. متاى 82، درست مانند نسخه اول، براى این عنوان هم بدست آمد.


Nfsu2-win-cover.jpg



گام نهم: Need For Speed Most wanted


پس از انتشار دو نسخه ى موفق Underground که خود مانند Hot Pursuit یک فرنچایز کوچک در این فرنچایز عظیم Need For Speed به حساب مى آمد، نوبت به فرنچایز کوچک دیگرى رسید؛ Most Wanted. مى توان گفت این نسخه با Underground 2 تفاوت خاصى نداشت. در این عنوان پلیس نقش خود را ایفا مى کرد و نکته ى قابل توجه در گیم پلى پیشرفت به سزاى شخصى سازى ماشین ها نسبت به قبل بود. همچنین براى تکمیل کردن و به پایان رساندن Career باید ماشین ها، راننده ها و پیست هاى مسابقات را Unlock کرد.
در انتها متاى مناسب 83 براى این عنوان به دست آمد .


cover_large.jpg




گام دهم: Need For Speed Carbon


پس از انتشار Most Wanted در سال 2005، تنها یکسال زمان براى عرضه نسخه ى Carbon لازم بود. مسابقات شامل مسابقات خیابانى و زیر زمینى مى شوند. به بازى بخشى به نام Heat Zone اضافه شده که هر چه درجه آن بالا تر رود، هیجان بیشتر مى شود و در بالاترین درجه، پلیس به تعقیب شما مى پردازد. البته لازم به ذکر است که عنوان Carbon از داستان خوبى برخوردار بود و اما متاسفانه گیم پلى دلچسبى نداشت و نسبت به Most Wanted ضعیف تر بود . این بازی از گیم پلی مسابقات خیابانی و مسابقات زیر زمینی بهره می‌گیرد. هر منطقه دارای یک درجه توجه یا Heat Zone است که همین هیجان بازی را دوچندان می‌کند. مسابقه در مناطقی با Heat Zone بالا (بالاترین درجه: 5) در نهایت منجر به تعقیب پلیس خواهد شد. این بازی در شهر خیالی به نام Paloment City ادامه پیدا می‌کند. همچنین مناطق بیرون از شهر که حالت دره‌ای دارند (Canyon) نیز به مسابقات افزوده شده است. Duel Canyon و Canyon racing دو نوع مسابقه در این مناطق هستند. در Duel Canyon در حقیقت با حریف خود دوئل می‌کنید و هر کس از دره پرت شود و یا فاصله اش با حریف بیشتر شود، بازنده است.ماشین‌ها همه شامل سه نوع Muscle، Tuner و Exotic هستند. ماشین‌های Muscle ماشینهایی با شتاب بالا (و یا به عبارتی ماشین های آمریکایی) هستند. ماشین های Tuner هم فرمان دهی بسیار بالایی دارند و ماشین‌های نوع Exotic هم سرعت بالاتری دارند .


1261069651-00.jpg



گام یازدهم: Need For Speed Pro Street


در سال 2007، Pro Street عرضه شد. در Pro Street سعى زیادى براى تنوع در بازى انجام شده بود و ظاهراً سازندگان از روند Need For Speed راضى نبودند. اما این تنوع، بیشتر جنبه
منفى داشت تا مثبت. بازى دیگر جنبه ى Open World سابق را نداشت و بیشتر به شبیه ساز مسابقات شبیه بود. هیچ پلیسى در بازى نبود و عدم وجود مسابقات خیابانى تکرارى بود. البته تخریب پذیرى خودرو ها پیشرفت خوبى داشت و با کوچکترین تصادف، شاهد آسیب دیدن ماشین بودیم. متاسفانه Pro Street به مذاق طرفداران و منتقدین خوش نیامد .
پرو استریت مجموعه نید فور اسپید را به یک سمت و سوی کاملاً جدید برد. این بار بجای روند آرکید بازی که این مجموعه را تسخیر کرده است، پرو استریت به شبیه سازی مسابقه نزدیکتر بود. بر خلاف بازیهای پیشین، تمامی مسابقات پرو استریت در مسیرهای بسته رخ داد، به گونه‌ای که این بازی اولین بازی مجموعه نید فور اسپید است که در آن مسابقات غیرقانونی وجود ندارد، بنابراین هیچ پلیسی در بازی نیست. برای واقعی تر بودن بازی، بخش زیادی از بازی به میزان سازی عملکرد (Performance Tuning) مربوط است. برای مثال حتی کوچک‌ترین تنظیم در شکل یک خودرو روی عملکرد آن تأثیر میگذارد. Autosculpt هم مانند کربن وجود دارد، اما با جزئیات بسیار بیشتر. به گفته یکی از کارمندان الکترونیک آرتز، هزاران گونه ارتقاء بازارگرمی، بصری و کارائی، از مارک‌های واقعی وجود دارد.


20120822125557!Nfsps-win-cover.jpg



گام دوازدهم: Need For Speed Under cover


پس از یکسال، عنوان Undercover عرضه شد. عنوانى که مى توان از آن به عنوان ضعیف ترین Need for Speed یاد کرد. ایده ى بازى بسیار خلاقانه بود اما آنچه که ساخته شد به هیچ وجه نزدیک به ایده اولیه نبود. در بازى Undercover، بازیکن نقش پلیس را ایفا مى کرد و باید به صورت نا محسوس، رانندگان خلافکارى که با مسابقات خیابانى باعث هرج و مرج مى شوند را دستگیر کند. پلیس باید در میان خلافکاران نفوذ مى کرد و سپس آن ها را دستگیر مى کرد. رفت و آمد، عبور و مرور در بزرگراه ها، بازى را هیجان انگیز مى کرد . شما در این بازی نقش یک مامور مخفی پلیس را بر عهده دارید که در طول بازی باید در میان افرادی که مخفیانه در خیابان هاو اتوبان ها اقدام به برگزاری مسابقات غیر قانونی می نمایند نفوذ نموده و آنها را در هنگام برگزاری مسابقات غیر قانونی دستگیر نمایید. یکی از حالات جدید اضافه شده به بازی حالت Highway Battle نام دارد که در آن شما و رقیب تان باید در بزرگراه با یکدیگر به رقابت بپردازید. این مسابقه در یک مسیر مستقیم انجام می پذیرد و معمولاً مخصوص رقابت با Boss های بازی است. چیزی که این مسابقه را بسیار هیجان انگیز می کند ترافیک و عبور و مرور خودروها از این بزرگراه است که شما را وادار می کند با حداکثر سرعت با انجام مانورهایی از میان آن ها عبور کرده تا در نهایت جلوتر از رقیب خود مسابقه را به پایان برسانید. کپی این بازی حدود 5.2 میلیون نخسه فروش داشته‌است .


Need_for_Speed_Undercover_cover.jpg



گام سیزدهم: Need For Speed Shift


پس از گذراندن 3 سال ناموفق، نوبت به Shift رسید. تمامى مسابقات در پیست ها برگزار مى شوند و خبرى از مسابقات خیابانى و البته پلیس ها نیست و با یک شبیه ساز مسابقات روبرو شدیم. تخریب پذیرى بسیار طبیعى صورت گرفته بود و سرعت ماشین ها در شدت تصاف ها تاثیر داشت. هنگام رانندگى با سرعت بسیار زیاد، صداهایى رعب انگیز به گوش مى رسند که مى توانند هیجان را بالاتر ببرند. در انتها باید گفت که پس از 3 سال، Need for Speed Shift تغییر مثبتى را ایجاد کرد که باعث بقاى NFS شد و متاى 83 براى این عنوان کسب شد .


1342385265-00.jpg



گام چهاردهم: Need For Speed World


Need-for-Speed-World-Cover.jpg



گام پانزدهم: Need For Speed Hot pursuit


در سال 2010، شاهکارى در سرى Need For Speed منتشر شد که در کل فرنچایز NFS بى سابقه بوده است. Hot Pursuit جدیدى که منتشر شد، به نحو احسن به ریشه ها بازگشت و تمامى فاکتور هاى یک ریسینگ خارق العاده را در خود مى دید. باز گشت مسابقات خیابانى و على الخصوص تعقیب و گریز هاى فوق العاده جذاب، دو مثال مناسب براى این فاکتور ها هستند. ماشین هاى سوپر اسپرت و بسیار سریع، نقش به سزایى ایفا مى کنند و در واقع، پایه و اساس بازى بر روى تعقیب و گریز بنیان گذارى شده است. این عنوان در انتها متاى 89 را کسب کرد. نمره اى که پس از مدت بسیار زیادى براى عنوانى از فرنچایز Need for Speed به دست آمد .


Need_for_Speed_Hot_Pursuit_2010.jpg



گام شانزدهم: Need For Speed Shift 2


با عرضه ى Hot Pursuit، انتظارات از نسخه ى بعدى Need for Speed بسیار بالا رفت اما EA نتوانست از پس ساخت عنوانى که همه انتظارش را مى کشیدند بر آید. عنوان
Need For Speed : Shift 2، همانند بیشتر عناوین این فرنچایز از Career Mode بهره مند بود که با نام entertaining and interactive شناخته مى شد. بیش از 140 ماشین در بازى لایسنس شده و در دسترس بودند. در بخش Career Mode، راننده اى از فرمول D با آموختن تکنیک هاى رانندگى و شخصى سازى ماشین خود به مسابقات جهانى راه مى یابد.


Shift2-cover.jpg



گام هفدهم: Need For Speed The Run


عنوان Need for Speed Run، یکى از ضعیف ترین عناوین ریسینگ بود. با وجود اینکه EA سرمایه گذارى خوبى بر روى آن انجام داد و طرفداران را بسیار هایپ کرد، نتوانست عنوان قابل قبولى را بسازد. درست است که نمرات این عنوان بسیار ضعیف بودند و متاى 69 کسب شد، اما از این که این عنوان بزرگترین Need For Speed است نمى توان به راحتى گذشت. 300 کیلومتر پیست مسابقه معادل با 190 مایل، نقشه ى Run را 3 برابر از Hot Pursuit بزرگترین ساخته است .


256px-Needforspeedtheruncover.jpg



گام هجدهم: Need For Speed Most Wanted


پس از سقوط آزاد Run، نوبت به نسخه اى جدید از Most Wanted رسید. طرفداران امیدوار بودند که این نسخه از Most Wanted بتواند Need for Speed را از باتلاقى که در آن فرو رفته نجات دهد. خیلى کم پیش مى آمد که دو نسخه متوالى از Need for Speed عالى باشد و همیشه شاهد فراز و نشیب در این سرى بوده ایم.
گیم پلى نسخه ى 2012 Most Wanted، مانند نسخه ى 2005 و در واقع پایه ى کار نسخه 2005است. در بازى 3 نوع مسابقه وجود دارد که بازیکن مى تواند یکى از آنها را انتخاب کند و به مسابقه بپردازد. مانند کورس هاى خیابانى یا مسابقات خیابانى عادى. در این نسخه هم پلیس ایفاى نقش مى کند و باعث هیجان بیشتر در مخاطبین مى شود .


Need_for_Speed,_Most_Wanted_2012_video_game_Box_Art.jpg



گام نوزدهم: Need For Speed Rivals


نخستین نسخه ى Need for Speed که به نسل هشتم راه یافت، Rivals است. گیم پلى بازى شباهت زیادى به Hot Pursuit دارد و پلیس ها نقش بسیار مهمى در روند بازى دارند. نقشه ى بازى از Most Wanted بزرگتر و اندازه ى Hot Pursuit ( ساخته Criterion ) است. Career Mode در دو بخش Cops و Racer پیگیرى مى شود. در بخش Cops بازیکن کنترل پلیس را در دست مى گیرد و در Racer کنترل راننده هاى خیابانى را این نسخه به دست Ghost Games ساخته شده و توانست تا حدودى موفق ظاهر شود .


need-for-speed-rivals-cheats.jpg



پایان
 

Gotham Knight

کاربر سایت
Nov 28, 2012
1,082
خیلی ممنون. ولی بنظرم هیچ کدوم اینا به گرد Most Wanted و Underground 2 نمیرسن هر کدومو تا حالا 30 بار تموم کردم :d
در ضمن Undercover هم خیلی بد نبود حداقل از ProStreet که بهتر بود :d
 

"RUSSIA"

کاربر سایت
Oct 10, 2014
38
نام
اسحاق
خیلی ممنون. ولی بنظرم هیچ کدوم اینا به گرد Most Wanted و Underground 2 نمیرسن هر کدومو تا حالا 30 بار تموم کردم :d
در ضمن Undercover هم خیلی بد نبود حداقل از ProStreet که بهتر بود :d


قربانت . تا حدودی نظراتمون به هم نزدیکه Most Wanted (هر دو) و Under ground 2 فوق العاده بودن ، ولی به نظرم این سری Hot Pursuit بود که NFS رو به اوج اعلا میرسوند .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر