DirectX 12 برای Windows 7 منتشر نخواهد شد

raya2

کاربر سایت
May 21, 2008
5,782
DirectX 12 برای Windows 7 منتشر نخواهد شد

dx12_0.jpg


اوایل امسال که DirectX 12 در نمایشگاه GDC معرفی شد, بسیار مورد تحسین قرار گرفت. مثلا شرکت Intel گفت که بزرگترین جهش گرافیکی windows در چند سال اخیر است و یا Tim Sweeney از شرکت Epic از آن به عنوان قدمی بزرگ و رو به جلو یاد کرد.

به نظر می رسید که DirectX 12 بزودی همه جا فرا گیر می شود. شرکت nvidia از ساپرت DX12 برای همه ی کارتهای DX11 و کارتهای جدیدتر خود سخن گفت و اعلام کرد که 50 درصد گیمرها از DX12 بهره خواهند برد. ولی در یک گردهمایی به نام PDXLAN در همین ماه, رییس بخش علوم بازی از شرکت AMD یعنی Richard Huddy اعلام کرد که کاربران Windows 7 جزو این 50 درصد نخواهند بود.

با اینکه Windows 7 هنوز هم سیستم غالب شرکت Microsoft است ولی پس از انتشار DirectX 12 بهره ای از آن نخواهد برد. با اینکه این خبر تاسف برانگیز به نظر می رسد ولی چندان هم تعجب بر انگیز نیست. امروزه اکثر کاربران به سختی حاضر به تغییر سیستم عامل خود می شوند ولی شاید این دلیلی باشد برای ارتقاء سیستم عامل.

زمانی که Windows 10 منتشر شود, شاید DirectX 12 بهانه ی خوبی برای آپگرید کردن باشد. علاوه بر این, Windows 7 در سال آینده از پشتیبانی کمتری برخوردار خواهد بود. این قضیه ممکن است برای Windows 8.1 هم اتفاق بیفتد (پشتیبانی کمتر) ولی با اینحال DX12 برای 8.1 نیز منتشر خواهد شد.

سرچشمه:
Time for an upgrade: DirectX 12 won't be available on Windows 7 | PCGamesN
 

just_p30

کاربر سایت
Apr 13, 2008
2,736
البته فکر نکنم برنامه نویس یک شرکت دیگه بتونه خیلی درست در مورد برنامه یک شرکت دیگه نظر بده :-)
من خودم صبر می کنم ببینم چی میشه وقتی بیاد ...
پ.ن:در ضمن گنده بازی کردن توی بحث نشانه برتری نیست !
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
LiviNG D3AD@

خوب دوست عزيز همونطور كه انتظار داشتم: حرف هاي پرا كنده
من نگفتم 5٪ اين ramy el garawany بود برنامه نويس استوديوي ناتي داگ كه همه ميدونيم چه كاره ان . دوم اينكه شما براي خودت فرض و ارزو ميزاري نشد اگر درصدي فلان نشد بهمان نشد .. این كه نشد بحث كردن

حرف من واضح بود، ramy el garawany فرد صلاحیت داری برای صحبت در مورد سخت افزار XB1 و DX12 نیست چون نه در پروسه ساخت XB1 دخالت داشته و نه در مورد DX12 اطلاعات کاملی داره، پس درصدی هم که میده یک پیشبینی شخصی هست و نه چیزی بیشتر از این. اما در مورد GPU pre-emption و GPU Context Switch که بنظر میرسه شما خیلی بروز نیستید (هر چند یک بحث قدیمی هست و از 2006/2007 در موردش بحث شده) چندتا لینک میذارم که امیدوارم به شما کمک کنه تا درک کنید دارید در مورد چه چیزهایی صحبت میکنید.

من هدفم از اون مثال این بود که به شما بگم ممکنه قابلیتهایی در XB1 باشن که هنوز مورد استفاده قرار نگرفتن، که عمداً یا سهواً توسط اسپنسر هم تأیید شده این قضیه و بعد یک مثال فرضی زدم (که دور از ذهن هم نبود) اما گویا همون مثال برای شما جالب بوده و احساس کردید میتونید با مانور دادن روی اون چیزی رو ثابت کنید و لحن نامناسبی رو هم برای این کار انتخاب کردید. اما به هر حال من توضیحاتی رو که لازم میدونم میدم و امیدوارم این توضیحات به شما هم کمک کنه.

PS4 بر اساس Kaveri طراحی شده که تقریباً سال پیش همزمان با PS4 عرضه شده، در حالی که توی Road Mapـه AMD اومده که APU نسل بعدی این شرکت (که توی شایعات اسم Carrizo رو براش پیشنهاد دادن) تازه این دو قابلیت که بنده اشاره کردم خواهد داشت:

[LTR]
AMD_hsa_evolution.jpg


6. GPU compute context switch and GPU graphics pre-emption: GPU tasks can be context switched, making the GPU in the APU a multi-tasker. Context switching means faster application, graphics and compute interoperation. Users get a snappier, more interactive experience. As UI's are becoming increasing more touch focused, it is critical for applications trying to respond to touch input to get access to the GPU with the lowest latency possible to give users immediate feedback on their interactions. With context switching and pre-emption, time criticality is added to the tasks assigned to the processors. Direct access to the hardware for multi-users or multiple applications are either prioritized or equalized

AnandTech Portal | Answered by the Experts: Heterogeneous and GPU Compute with AMD’s Manju Hegde

2.4. Preemption and Context Switching
TCUs provide excellent opportunities for offloading computation, but the current generation of TCU hardware does not support pre-emptive context switching, and is therefore difficult to manage in a multi- process environment. This has presented several problems to date:

• A rogue process might occupy the hardware for an arbitrary amount of time, because processes cannot be preempted.
• A faulted process may not allow other jobs to execute on the unit until the fault has been handled, again because the faulted process cannot be preempted.

HSA supports job preemption, flexible job scheduling, and fault-handling mechanisms to overcome the above drawbacks. These concepts allow an HSA system (a combination of HSA hardware and HSA system software) to maintain high throughput in a multi-process environment, as a traditional multi-user OS exposes the underlying hardware to the user.

To accomplish this, HSA-compliant hardware provides mechanisms to guarantee that no TCU process (graphics or compute) can prevent other TCU processes from making forward progress within a reasonable time.

http://developer.amd.com/wordpress/media/2012/10/hsa10.pdf
[/LTR]

من هم در پستم گفتم در Command Processorها چنین قابلیتی باشه و شما قطعاً میدونید که Command Processorها بخشی از GPU هستن و این دو قابلیت هنوز به طور کامل توسط GPUها (و در واقع همون Command Processorهاشون و تغییراتی که احتمالاً نیاز هست در سایر بخشهای GPU بوجود بیان) ساپورت نمیشن (که در نقل قول بالا هم دقیقاً بهش اشاره شده). چیزی که شما در موردش صحبت کردید مربوط هست به Pre-emption یا Context Switch سنتی که توسط CPU انجام میشه و خیلی وقت هست که وجود داره. شما حتی لینکهایی که گذاشتم رو باز نکردید تا حتی یک نگاه گذار بهشون بندازید، که واقعاً در نوع خودش جالبه. و در مورد اینکه Pre-emption یا Context Switch به روش سنتی چقدر هزینه بر هستن هم میتونید یک مقدار تحقیق کنید و بهتر متوجه تفاوت این دوتا بشید.

منتل هم هیچ ربطی به APIـه XB1 (که در زمان نوشته شدن مقاله AnandTech یعنی سپتامبر 2013 همون DX11 تا حدودی تغییر شکل پیدا کرده بوده) نداره و در آینده تنها شباهتش با DX12 میتونه Low Level بودن هر دوی اینها باشه. نه سونی و نه مایکروسافت از منتل استفاده نکرده و نمیکنن و APIهای مخصوص به خودشون رو دارن.

همچنین بهتره وقتی متنی رو از جایی میگذارید (استفاده میکنید) منبعش رو هم بذارید:

[LTR]
A new GPU preemption model is available starting with Windows 8. In this model the operating system no longer allows the preemption of GPU direct memory access (DMA) packets to be disabled, and it guarantees that preemption requests will be sent to the GPU before a Timeout Detection and Recovery (TDR) process is initiated.
[/LTR]

[LTR]
نكته ديگه اينه كه همين الان WDDM 1.2 هم براي APU ها نميزاره DMA fail بشه يعني اجازه ي gpu pre emption رو در حال حاضر حتي با WDDM 1.2 هم داريم بر خلاف بحث شما
[/LTR]

GPU preemption (Windows Drivers)

و باز چیزی که اینجا گفته شده در مورد direct memory access (یا DMA) هست نه GPU compute context switch یا GPU graphic pre-emption شما در مورد DMA pre-emption داری صحبت میکنی که از WDDM 1.2 به بعد در دسترس قرار گرفته که رسیدن درخواستهای preemption به GPU رو تضمین میکنه و نمیدونم ربطش به بحث ما چی هست. ممنون میشم مطلب رو بیشتر بشکافید و رابطش رو شرح بدید. :)

اگر سالهای قبل هم به همین روش بحث کرده باشید مطمعناً نباید نتیجه‌ای غیر از انحراف بحث هم مشاهده کرده باشید.
 
آخرین ویرایش:

amir113

کاربر سایت
Feb 7, 2012
39
نام
INTEL
اگر سالهای قبل هم به همین روش بحث کرده باشید مطمعناً نباید نتیجه‌ای غیر از انحراف بحث هم مشاهده کرده باشید.
بله دوست من دقیقا درست می فرمایید - فقط نکته اش این هست که اون زمان که ما این بحث هارو میکردیم خیلی ها هنوز در درون خاک بودند و هنوز به ریشه های درخت هم نرسیده بودند .
مغلطه در معنای عام یعنی شما منظور متن رو به شکلی برداشت کنی که خودت میخوای و روی اون ....دیات بنویسی XBOX ONE از MANTEL استفاده میکنه ؟؟

اینکه شما بخوای به زور به خودتو دیگران بقبولونی که XBOX ONE خیلیی API اش HIGH LEVEL و غیر اپتیمایز هست و اون مغلطه شماست دوست عزیز - اینکه حالا شما حرف هایی کی از مطرح ترین سایت بررسی تراشه های جهان رو قبول نداری به خودت ربط داره شما عالم مطلق هستید اما حرف تو دهن متن نزار

مسئله اینه که همونطور که پیشبینی می کردم باز با رفتن سر مقاله ها حرف هایی که در مورد HSA و .. مقاله اناند دادم تازه دوستمون فهمیده بحث سر چی بوده - حالا بعد از کلی اینترنت گردی شما و ترجمه مقالاتی که لینک کردم
اما بعد ...
...
من هم در پستم گفتم در Command Processorها چنین قابلیتی باشه و شما قطعاً میدونید که Command Processorها بخشی از GPU هستن و این دو قابلیت هنوز به طور کامل توسط GPUها (و در واقع همون Command Processorهاشون و تغییراتی که احتمالاً نیاز هست در سایر بخشهای GPU بوجود بیان) ساپورت نمیشن (که در نقل قول بالا هم دقیقاً بهش اشاره شده). چیزی که شما در موردش صحبت کردید مربوط هست به Pre-emption یا Context Switch سنتی که توسط CPU انجام میشه و خیلی وقت هست که وجود داره. شما حتی لینکهایی که گذاشتم رو باز نکردید تا حتی یک نگاه گذار بهشون بندازید، که واقعاً در نوع خودش جالبه. و در مورد اینکه Pre-emption یا Context Switch به روش سنتی چقدر هزینه بر هستن هم میتونید یک مقدار تحقیق کنید و بهتر متوجه تفاوت این دوتا بشید.
خوب خوبه تازه الان متوجه شدید بحث ما روی hsa الان رفتید همونطور که دقیقا اونجا گفتم
اول از همه context switch و pre emtion
فرضا در XBOX ONE SOC نيست دوست عزيز حتما هست :)

در واقع اون چيزي كه شما داري ميگي روي نه تنها ps4 soc بلكه روي تراشه هاي NVIDIA و معماري نسل قبل تر اون VLIW هم بوده وحتي لزوما روي XENOS 8 سال پيشي هم بوده

عدم درک دقيق شما از بحث pre emption يا context switching اينه كه در مقاله هايي كه از xbox one گذرا نشستيد به خوندن نفهميدید اون context switch و preemption در مباحث مربوط به
HSA
هست فرم ميگيره

مگرنه الان تازه کاشف این نکته شدی :
و باز چیزی که اینجا گفته شده در مورد direct memory access (یا DMA) هست
نه GPU
compute
context switch یا GPU​
graphic
pre-emption
شما در مورد DMA pre-emption داری صحبت میکنی که از WDDM 1.2 به بعد در دسترس قرار گرفته که رسیدن درخواستهای preemption به GPU رو تضمین میکنه و نمیدونم ربطش به بحث ما چی هست. ممنون میشم مطلب رو بیشتر بشکافید و رابطش رو شرح بدید.
تازه الان فهمیدی دقیقا باید درمورد چی صحبت کنی - البته هنوز هم باید بری سرچ کنی ببینی مگرنه که کلا فقط دید بودی :
استفاده از یسری قابلیتهایی که به فرض (دارم فرض میکنم) ممکنه در Command Processorهای XB1 وجود داشته باشن (
مثل Pre-emption یا Context Switch​
) به WDDM 2.0 نیاز هست در حالی که خود مایکروسافت گفته OSـی که بازیها و appهای XB1 روش اجرا میشن در واقع همون Windows 8 هست که فقط تا WDDM 1.3 رو ساپورت میکنه
تا دیروز که نمیدونستی داری در مورد چی دقیقا صحبت میکنی همونطور که قبلا هم گفتم توی پست قبلیم بحث pre-emption و conext switch از هزاره قبل مسیح در FE همه GPU ها بوده توسط الان تازه رفتی یکی از اسلاید هارو دیدی در موردش صحبت میکنی دوست من که بحثی که میکردی یکی از قابلیت های HSA هست - تازه الان افتادی توی باغ باز فردا باید بری کلی دیگه تحقیقات کنی :):d

در ادامه و در اینجا
PS4
بر اساس Kaveri طراحی شده که تقریباً سال پیش همزمان با PS4 عرضه شده، در حالی که توی Road Mapـه AMD اومده که APU نسل بعدی این شرکت (که توی شایعات اسم Carrizo رو براش پیشنهاد دادن) تازه این دو قابلیت که بنده اشاره کردم خواهد داشت:

ها اینجاست که سوتی (گاف ) خودتو فهمیدی عزیز دل :d :))

مسلمه GPU COMPUTE CONTEXT SWITCH و GPU GRAPHIC CONTEXT SWITCH در APU های نسل بعد اعمال میشه - شما خودت بحث pre emption و context switch رو وسط کشیدی که من اشکالی نگرفتم اگرنه نه xbox one نه ps4 هیچ کدوم دو feature اصلی AMD system integration یعنی همون GPU COMPUTE CONTEXT SWITCH و GPU GRAPHIC CONTEXT SWITCH ندارن

اگه از اول این 2 تارو میگفتی که میزدم در برجکت دوست من ;):d اما گفتی pre emtion و context switch نرمال روی xbox one که از مدت ها پیش اینها بودن و تراشه های انودیا اصلا context switch روی برای کم کردن اثر تاخیر gddr بین ورپ هاش انجام میداده از قابلیت های ابتدایی و اولیه اغلب gpu هاست .
خلاصه خودتم دقیقا نمیدونی داری درمورد چی صحبت میکنی :biggrin1: باز باید بری کلی تحقیق تفحص کنی ببینی چه خبره شاید از یک جا اون 2 تارو برای xbox one پیدا کردی :)) :biggrin1:

البته اینکه شما صحبت های وبسایت اناند تک درمورد شباهت بی نهایت زیاد xbox one API رو با MANTEL رو قبول داری یا حرف های یکی از برنامه نویسان ناتی داگ نشون میده خودتو بسیاااار جدی گرفتی دوست من - متاسفانه همه ما اینجوری هستیم 4 تا اسلاید یه شرکت رو میبینیم میایم حرفاشو با ابو رنگ مینویسیم فکر میکنیم شدیم ادیتور اناند تک

شما که بیشتر از ادیتور مطرح ترین سایت سخت افزاری دنیا که ادیتورش چند وقت پیش رفت APPLE یعنی ANNAD LA SHIMPI میفهمی من یکی که باید برم غاز بچرونم

موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen

دوست عزیز، مسلماً وقتی بنده 3 ماه پیش این پست رو توی این فروم گذاشتم و خیلی قبلترش توی فرومهای دیگه این مسأله رو پیگیری میکردم و خودم این بحث رو به عنوان یک "مثال" توی یک بحث ساده مطرح کردم، میدونستم دارم راجب به چی صحبت میکنم :):

http://forum.bazicenter.com/thread87325/page25/#post3416909

شما وقتی متوجه نشدید منظور من از Command Processor چی هست (که مشخصه چی هست و نقشش در GPU چیه) و اینکه معنای ساپورت Command Processor از Pre-emtion و Context Switch چیه بهتره دیگه دنبال مچ گیری از بقیه نباشی. بهتره قبل از وارد شدن به هر بحثی اول ازش سر در بیارید و اگر موردی پیدا کردید در همون پست اول بهش اشاره کنید و سعی نکنید بعد از اشتباهات مکرر با ربط دادن چیزهای بی‌ربط و ... نوش دارویی برای درد بی دوای خودتون فراهم کنید. در هر صورت همه اشتباه میکنن و مسأله‌ای هم نداره ولی حاضر جواب بودن و زرنگ بازی در آوردن هم دیگه حدی داره.

این تلاش آخریتون مشخصه که از جون و دل بوده و بابت این همه ممارست به شما خسته نباشید میگم.
 

amir113

کاربر سایت
Feb 7, 2012
39
نام
INTEL
دوست عزیز، مسلماً وقتی بنده 3 ماه پیش این پست رو توی این فروم گذاشتم و خیلی قبلترش توی فرومهای دیگه این مسأله رو پیگیری میکردم و خودم این بحث رو به عنوان یک "مثال" توی یک بحث ساده مطرح کردم، میدونستم دارم راجب به چی صحبت میکنم :):

http://forum.bazicenter.com/thread87325/page25/#post3416909

شما وقتی متوجه نشدید منظور من از Command Processor چی هست (که مشخصه چی هست و نقشش در GPU چیه) و اینکه معنای ساپورت Command Processor از Pre-emtion و Context Switch چیه بهتره دیگه دنبال مچ گیری از بقیه نباشی. بهتره قبل از وارد شدن به هر بحثی اول ازش سر در بیارید و اگر موردی پیدا کردید در همون پست اول بهش اشاره کنید و سعی نکنید بعد از اشتباهات مکرر با ربط دادن چیزهای بی‌ربط و ... نوش دارویی برای درد بی دوای خودتون فراهم کنید. در هر صورت همه اشتباه میکنن و مسأله‌ای هم نداره ولی حاضر جواب بودن و زرنگ بازی در آوردن هم دیگه حدی داره.

این تلاش آخریتون مشخصه که از جون و دل بوده و بابت این همه ممارست به شما خسته نباشید میگم.

دوست گرامی اول که شما CONTEXT SWITCH و PREEMPTION رو مطرح کردی اتفاقا میدونستم دقیقا نمیدونی این دو از ساده ترین اولین فیچر های خیلی نسل از تراشه های گرافیکی بودن اما دو فیچر amd system integration مربوط به HSA Roadmap هستن
عمرا روی چیزی تا الان پیاده شده باشن اما خود pre emption و context switch حتی روی فرمی و vliw هم از مدت ها پیش در sm هاشون پیاده میشدن

خودت بحث gpu compute context switch و gpu graphic preemption رو وسط کشیدی فهمیدی چه اشتباهی کردی دی:
من اون اول هم با pre emption و context switch مشکلی نداشتم برای همین این نکته رو متذکر شدم

عدم درک دقيق شما از بحث pre emption يا context switching اينه كه در مقاله هايي كه از xbox one گذرا نشستيد به خوندن نفهميدید اون context switch و preemption در مباحث مربوط به HSA هست فرم ميگيره
خلاصه این بحث تا ابد هم میتونه ادامه پیدا کنه
با کلی مغلطه و سفسطه
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
دوست گرامی اول که شما CONTEXT SWITCH و PREEMPTION رو مطرح کردی اتفاقا میدونستم دقیقا نمیدونی این دو از ساده ترین اولین فیچر های خیلی نسل از تراشه های گرافیکی بودن اما دو فیچر amd system integration مربوط به HSA Roadmap هستن
عمرا روی چیزی تا الان پیاده شده باشن اما خود pre emption و context switch حتی روی فرمی و vliw هم از مدت ها پیش در sm هاشون پیاده میشدن

خودت بحث gpu compute context switch و gpu graphic preemption رو وسط کشیدی فهمیدی چه اشتباهی کردی دی:
من اون اول هم با pre emption و context switch مشکلی نداشتم برای همین این نکته رو متذکر شدم


خلاصه این بحث تا ابد هم میتونه ادامه پیدا کنه
با کلی مغلطه و سفسطه

جمله من (که هنوز هم دست نخورده سر جای خودش هست) کاملاً مشخصه:

برای مثال میگم، برای استفاده از یسری قابلیتهایی که به فرض (دارم فرض میکنم) ممکنه در Command Processorهای XB1 وجود داشته باشن (مثل Pre-emption یا Context Switch) به WDDM 2.0 نیاز هست در حالی که خود مایکروسافت گفته OSـی که بازیها و appهای XB1 روش اجرا میشن در واقع همون Windows 8 هست که فقط تا WDDM 1.3 رو ساپورت میکنه.

این رو هم که خب حتماً دیگه تا الان دیدید:

1200x-1

و احتمالاً تفاوت CP و CPU رو درک کردید، پس دیگه فکر نمیکنم در این خصوص موردی برای بحث باشه.

و مشکل دومتون هم این هست که فکر میکنید این دو قابلیت فقط برای HSA/AMD هستن که این فکر هم غلط هست و هم مایکروسافت روی این موضوع کار کرده و پتنت داره (که صفحه پیش گذاشتم) و هم Nvidia (برای مثال) و Intel روی این موضوع کار کردن و با اومدن WDDM 2.0 قطعاً باید این قابلیت رو تا اواسط سال دیگه ساپورت کنن (یا اینکه از بقیه عقب بیافتن) و Road Map کلی هم سال 2006 توسط هر 4 شرکت مشخص شده. حالا چون AMD هنوز این قابلیت رو در محصول 2013ـش نداشته و یا نخواسته بذاره، دیگه 1% هم احتمال نداره مایکروسافت این قابلیت رو روی کنسول خودش بکار گرفته باشه؟! همه این شرکتها باید منتظر AMD بمونن؟!

این بحث تا ابد ادامه پیدا نمیکنه چون همه چیز روشن هست. من که هیچی، بقیه هم از خوندن جملات تکراری خسته میشن.
 
آخرین ویرایش:

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,808
نام
مهراد
با تنها چیزی که خیلی حال میکنم ، آپدیت ویندوز به نسخه های جدیدتر هست b-)

به محض اومدن ویندوز 8 رفتم روش واقعا برتری هاش رو نسبت به 7 احساس کردم ، وقتی 8.1 اومد هم همینطور ، البته بماند که سر کرکش چه سختی ها که نکشیدم :|
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر